Drogi Wykopowiczu
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
+688
pokaż komentarz
Sam miałem takie same przygody z ADATA i już dawno położyłem lachę na ich produkty.
+191
pokaż komentarz
@OjciecMalwersant w pracy na ok 30-40 zamowionych kompów w ciagu miesiaca padło 7 dysków ssd ADATy, jakies ich najtańze ssdki w kompach do pracy biurowej
+498
pokaż komentarz
@OjciecMalwersant: A co na to UOKIK? Skoro ociągają się z odpowiedzią to należy złożyć reklamację i poczekać 14 dni jeżeli w tym czasie jej nie rozpatrzą to zgodnie z polskim prawem jest automatycznie uznana. Trzeba walczyć z firmami łamiącymi prawa konsumenta zwłaszcza, że sądy bardzo chętnie karzą firmy i na prawdę nie ma problemu żeby dostać korzystny dla klienta wyrok.
+166
pokaż komentarz
@Bahumbug Rękojmie o której mówisz składa się sprzedawcy a on kontaktował się z producentem.
+3
pokaż komentarz
@OjciecMalwersant: Dla mnie ta firma również jest martwa...
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
-16
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+29
pokaż komentarz
@Herubin: @Bahumbug: Dlatego ja nigdy nie dzwonię ani nie kontaktuję się przez formularze czy fejsbóka, tylko ślę e-maila, aby mieć kopię w razie czego. Ja kupowałem artykuły ADUPA do firmy, więc obowiązywało mnie to, co było napisane w karcie gwarancyjnej. Osoby fizyczne mają więcej możliwości dochodzenia swoich praw.
+62
pokaż komentarz
@OjciecMalwersant: ta firma nie ma podanego maila,infolini ani adresu :D troche mnie to zdziwilo dlatego uzylem formularza, a nastepnie FB
+60
pokaż komentarz
@Michael_Whitey: Jak chcesz skorzystać z gwarancji, to obojętnie czy idziesz do sprzedawcy, czy bezpośrednio do producenta. Sprzedawca i tak wyśle towar do producenta.
Jeśli chcesz skorzystać z prawa rękojmi(niezgodności towaru z umową), to wtedy musisz iść do sprzedawcy. W pewnych sytuacjach lepiej skorzystać z rękojmi, niż z gwarancji.
+2
pokaż komentarz
@Bahumbug
należy złożyć reklamację i poczekać 14 dni jeżeli w tym czasie jej nie rozpatrzą to zgodnie z polskim prawem jest automatycznie uznana
Ok, to pieszą wszędzie. Tylko co zrobić dalej gdy sprzedawca po 14 dniach olewa sprawę? Pytam bo za 3 dni będę w takiej sytuacji, skończy się termin 14-dniowy i wszystko na to wskazuje że sprzedawca dalej będzie zwlekał.
+6
pokaż komentarz
@pss8888: Reklamacja jest uznawana za słuszną i pewnie zwrot pieniędzy albo wymiana urządzenia. Pamiętaj, że liczy się 14 dni kalendarzowych, nie roboczych. A jak nie będą chcieli to do sądu.
+14
pokaż komentarz
@pss8888: Wysyłasz towar i załączasz pismo, że zgodnie z artykułem tym i tym nie dostałeś odpowiedzi, a więc reklamacja została pozytywnie rozpatrzona.
+3
pokaż komentarz
@Michael_Whitey: Dokładnie. Serwis zapewniają dystrybutorzy ABCdata i AB i oni w ramach gwranacji wymieniają dyski. Dla tego adaty reklamuje się u sprzedawcy. Wymiana trwa ok 7-9 dni
+11
pokaż komentarz
@OjciecMalwersant: @bandar: Szef kupił nam pendrivy adata 16gb. po pierwszym formacie wszystkie przestały działać xD
+39
pokaż komentarz
@raadek1990 Europa ADATA Technology (Netherlands)
Address: Transpolispark, Siriusdreef 17-27
2132 WT, Hoofddorp, The Netherlands
TEL: +31-23-5689203
http://www.adata.com
E-mail :adataeurope@adata.com
E-mail Service:ServiceEurope@adata.com
-71
pokaż komentarz
@DRENI2: holenderski? Nie ma takiego języka.
+16
pokaż komentarz
@raadek1990: Na przyszłość - jedną z łatwiejszych metod sprawdzania, czy firma to firma, a nie jakiś przekręt, jest poszukanie na stronie ich adresu, nipu, regonu itp..
Oszuści zwykle nawet maila nie mają tylko formularze kontaktowe.
pokaż spoiler
Nie mówie, że ci to oszuści. Ale mówie, że może ;) Chodzi mi o ogólną metode unikania podejrzanych źródeł.
0
pokaż komentarz
@bandar Kupiłem w lipcu tani adata do laptopa, bo wszędzie go polecali :o
+45
pokaż komentarz
@wuadek: powiedz to milionom ludzi którzy go używają :)
Uwielbiam takich domorosłych czepiaczy się, którzy gdzieś tam coś usłyszeli i już zgrywają ekspertów. Typowe, najgorsi ludzie to tacy którzy gówno wiedzą ale wydaje im się że wiedzą dużo i odczuwają misę pouczania innych. Drugim moim ulubionym przypadkiem są barany od "to nie jest flaga, to bandera'' za każdym razem jak widzą flagę Polski z godłem.
Są 2 języki - holenderski i flamandzki. W latach 70 ustawą zunifikowano język urzędowy w NL i części Belgii i od tej pory w Polsce używa się do określenia języka urzędowego Holandii nazwy 'j. niderlandzki'. W praktyce jednak nadal występują wyraźne różnice między holenderskim a flamandzkim a większość cudzoziemców ucząc się niderlandzkiego uczy się holenderskiego a nie flamandzkiego.
-22
pokaż komentarz
@sakfa: holendrzy to niemcy z nizin i platdojczem walą. holander to sztuczny naród jak szwajcar. jest państwo holandia, jest austria i luksembórg ale wszystko to są dialekty niemieckiego. może w zsrr był język radziecki? niderlandy były przez wieki igraszką możnych sąsiadów i posiadanie bytu państwowego nie jest wystarczające do "holenderskości". sam gówno wiesz a za ambasadora robisz. a co do godła to pewnie chodzi ci o herb polski.
-7
pokaż komentarz
@wuadek masz plusika. Minusującym wyjaśniam, że językiem używanym w Holandii jest język niderlandzki, nie holenderski.
-3
pokaż komentarz
@wuadek: a jakie znasz naturalne narody? Potrafisz wymienić?
-14
pokaż komentarz
@PCichocki: kurdowie, kanadyjczycy... mam dalej?
-1
pokaż komentarz
Uwielbiam takich domorosłych czepiaczy
@sakfa: no to akurat nie trafiłeś bo to nie jest "czepiacz" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+20
pokaż komentarz
@wuadek : nie wiem na wuj dyskutuję z idiotą który z jednej strony pisze "luksembórg" a z drugiej uważa że pozjadał wszystkie rozumy. Ale co tam, mam czas.
Jeżeli chodzi o flagę z godłem to chodzi mi o tą, zdefiniowaną na stronie 11 ujednoliconego tekstu Ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19800070018/U/D19800018Lj.pdf
Strona 11, masz tam wzór podpisany "FLAGA PAŃSTWOWA Z GODŁEM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ". I całe szczęście że jest na to odpowiednie źródło bo pewnie i tak byś się upierał że hurr durr to herb nie godło...
A co do definicji narodów - to jest dokładnie to o czym piszę. Robisz z siebie eksperta i autorytet w sprawie ustalania co i kto jest "narodem" a co "sztucznym narodem", co jest "językiem" a co "dialektem" itp. Żaden ekspert kategorycznie nie zdefiniuje tych tworów, każda osoba mająca więcej niż zero pojęcia o tym temacie wie że są to pojęcia płynne i zmienne w czasie. I tak jeden rabin powie że holenderski to dialekt niderlandzkiego inny że to synonimy a jeszcze inny powie że samodzielny język. Ale jednego jestem pewien - żaden nie stwierdzi tego z całą stanowczością większość powie raczej coś w stylu "no niby jest to język ale niektórzy uważają że to dialekt" bo wie że nie jest autorytetem do rozsądzania takich rzeczy.
No ale nie wuadek z wykopu, wuadek z wykopu to Wyrocznia i jak wuadek z wykopu zawyrokuje że Holender to pseudonaród a "luksembórczyk" posługuje się dialektem j. niemieckiego to możemy już skończyć dyskurs akademicki, wpisać artykuł na wikipedii, podlinkować wypowiedź wuadka w dziale "źródła" i zająć się innymi rzeczami, sprawy w końcu są raz na zawsze załatwione a kontrowersje znikły.
-2
pokaż komentarz
@anussatanus: @SiergiejLapczydow:
Dzięki za podpowiedzi odnośnie reklamacji. Uściślając moja sprawa dotyczy zakupu w sklepie internetowym Agata Meble. Przysłali mi zły towar więc złożyłem reklamację że chcę wymianę. Sprawa banalna (tak myślałem). Okazuje się jednak że ten sklep to skrajna patologia. Ich strona na Facebooku jest zalana komentarzami rozgoryczonych ludzi którzy miesiącami z nimi walczą bez skutku. W część komentarzy bym nie uwierzył gdyby nie fakt że sam mam teraz styczność z ich obsługą. Jeszcze się waham ale pewnie jutro zrezygnuję z reklamacji i wyślę im odstąpienie od umowy (14 dni zakup internetowy). Wiecie może czy jak już skorzystałem z reklamacji (niezgodności towaru z umową/rękojmi) to nadal mam prawo skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny?
-2
pokaż komentarz
@sakfa: ale zamieszałeś, językiem urzędowym Holandii jest Niderlandzki, ludzie w Polsce potocznie mówią Holenderski od polskiej nazwy tego państwa, a sama "Holandia" to region Holandii/Niderlandów, tak samo jak mówimy o Niemcach "Szwaby" i że Niemcy mówią po szwabsku, a Szwabia to region Niemiec
-1
pokaż komentarz
@bandar: @OjciecMalwersant:
Nie zastanawiało was skąd się biorą ich niskie ceny? Coś musi się kryć za tym, że nośniki o porównywalnej pojemności potrafią być dwa razy droższe i nie jest to pazerność sprzedawców czy producentów.
+2
pokaż komentarz
@herakliusz_atencjusz: owszem, językiem urzędowym jest niderlandzki (nazwy języków piszemy małą literą, to przymiotnik). Ale właśnie słowo klucz - urzędowym. W mowie potocznej nie musimy się na siłę posługiwać nazwami urzędowymi i tak jak jest jak najbardziej w porządku powiedzieć że "jadę na wakację do Holandii" (nawet jeżeli jedziemy do Groningen) zamiast "jadę na wakacje do Królestwa Niderlandów" tak samo jest jak najbardziej OK powiedzieć "uczę się holenderskiego" zamiast silić się na poprawność i mówić "uczę się niderlandzkiego".
I teraz tak - ja osobiście uważam że należy stosować tą drugą nazwę, chyba że chcemy zaznaczyć o który wariant nam chodzi. Ale poprawianie kogoś kto w mowie potocznej (np. na portalu ze śmiesznymi obrazkami) użył nazwy "j. holenderski" jest po prostu śmieszne. Zwłaszcza że tej drugiej nazwy - jeżeli wierzyć wikipedii - używa się w polskich publikacjach dopiero od lat 80. Ale i tu słowo klucz - "publikacjach", czyli tam gdzie używa się raczej do bólu poprawnego, oficjalnego języka.
W samej poradni PWN mamy np. takie pytanie: https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/niderlandzki-czy-holenderski;11753.html
i odpowiedź:
Językiem niderlandzkim mówi się głównie w Holandii i w Belgii. W tej pierwszej bywa on określany jako holenderski, w tej drugiej jako flamandzki, jego oficjalną nazwą jest jednak niderlandzki (po niderlandzku – nederlands).
Mirosław Bańko, Uniwersytet Warszawski
I co, czy profesor gdzieś tu wspomina że "holenderski" czy "flamandzki" jest określeniem błędnym? Nie, co najwyżej zaznacza że nie jest to oficjalna nazwa - ale "nieoficjalna" nie oznacza "błędna"! Oznacza tyle co "nie powinno się jej stosować w oficjalnych pismach"
-2
pokaż komentarz
@sakfa: no i się zgadzam, chodziło mi tylko o ten twój cytat
W praktyce jednak nadal występują wyraźne różnice między holenderskim a flamandzkim a większość cudzoziemców ucząc się niderlandzkiego uczy się holenderskiego a nie flamandzkiego
.................... zakręciłeś jak kostką Rubika
-1
pokaż komentarz
@herakliusz_atencjusz: racja, zgubiło mi się tam słowo 'dialektu'
większość cudzoziemców ucząc się niderlandzkiego uczy się dialektu holenderskiego a nie flamandzkiego
-1
pokaż komentarz
@raadek1990: SanDisk ma najlepszą obsługę gwarancyjną i po gwarancyjną na świecie. Po 8 latach zepsuł mi się paluszek USB 16gb. Napisałem do nich na Messengerze co mam zrobić a.oni na to " poprosimy adres" podałem i za tydzień miałem nowy 16gb. Najnowszy! POLECAM. Od tej pory kupuję tylko dyski firmy SANDISK!
0
pokaż komentarz
@raadek1990: spróbuj skontaktować się z Belkinem :)))
0
pokaż komentarz
@pss8888: Sklep Agata meble powinien mieć osobny Wykop, kiedyś kupiłem krzesła, jedno z nich było który było niekompletne. i dwa tygodnie musiałem czekać na wymianę na nowe, gdy poszedłem do serwisu pani zza biurka WYDARŁA się na mnie żebym sobie wyszedł. Kategorycznie nie polecam
+1
pokaż komentarz
@raadek1990: niestety miałem przyjemność pracować w takich firmach jak Adata wszędzie wszystko wygląda tak samo, na Polskę jest tylko przedstawiciel handlowy ewentualnie małe biuro i to wszystko co w Polsce mają. Serwis - czyli pewnie REP już w pierwszym zdaniu powiedział że wysyłka jest na Tajwan żeby zniechęcić, niestety też przez to przechodziłem producent, widząc taką sytuację kombinuje że może przyoszczędzić na gwarancji i zlewa na maksa. Sam przedstawiciel nie ma nic do gadania, wszystko załatwia centrala.
0
pokaż komentarz
@pss8888: wysyłąsz przedsądowe wezwanie do zapłaty listem poleconym, z terminem odpowiedzi ustalonym przez Ciebie. zero odzewu? sprzedawca jest twoim dłużnikiem. Potem już prosta ścieżka e-sąd->komornik->hajs na koncie
+1
pokaż komentarz
@natapczanie:
agata
pokaż spoiler
k@@#y i
meble
#pdk
0
pokaż komentarz
@OjciecMalwersant: nie kupie juz nic od ADATA
0
pokaż komentarz
@Herubin: Rękojmia a reklamacja to dwie różne sprawy. Reklamację możesz zgłosić do gdzie chcesz i do kogo checsz.
0
pokaż komentarz
@pss8888: Jak już masz przekroczony termin 14 dni i brak odpowiedzi to zakładasz sprawę i sądzisz się o dodatkowe odszkodowanie. Ponieważ wg. polskiego prawa reklamacja jest uznana to pozostaje tylko sądowne dochodzenie jej wykonania.
+601
pokaż komentarz
Dzięki za ostrzeżenie. Wykop.
+135
pokaż komentarz
@przedostatni_wolny_login: Ostre przegięcie. Czasami ludzie wrzucają tutaj różne rzeczy ale ta rozmowa i podejście firmy to przegięcie. Mam nadzieję, że straca bardzo dużo klientów i ze ogólnie no ostra jechanka i nagonka na nich będzie.
+43
pokaż komentarz
@anheli: fajnie wiedzieć, miałem właśnie dokupić drugi ssd, miał być adata, ale dołożę do goodrama.
+3
pokaż komentarz
@Skogyr goodramy tez bywaja wadliwe ale wszystkie. Zorientuj sie ktore modele sprawialy najwiecej problemow i je omin. Reszta jak najbardziej ok
0
pokaż komentarz
@anheli:
sam zamierzam wkrotce dokupic ssd, wybor raczej ciezki, bo zbytnio to one sie nie roznia (podobna wydajnosc/cena czasem nawet i awaryjnosc), wiec takie znalezisko jest jak na wage zlota. adacie juz podziekuje, a znajomym kupujacym ssd tez odradze tej firmy.
moze jak straca troche klientow to im wroci rozum do glowy
-6
pokaż komentarz
ta rozmowa i podejście firmy to przegięcie.
@anheli: Przegięcie to by było gdyby napisali "Wypierdalaj" albo coś w tym stylu. Tutaj po prostu pracownik daje do zrozumienia, że gwarancja ADATA ssie...
+3
pokaż komentarz
@raadek1990 @przedostatni_wolny_login:
W sumie ja też dziękuję, bo używam ich dysku od ponad 5 lat bez problemów i już miałem kupować drugi taki, ale widocznie trafił mi się bezproblemowy egzemplarz. Nie będę ryzykował tak wspaniałej obsługi klienta.
0
pokaż komentarz
@przedostatni_wolny_login: ostrzeżenie... właśnie mam pendrive'a z tej firmy do reklamacji, muszę znaleźć jakiś paragon czy coś i już widzę że będzie śmiesznie...
+1
pokaż komentarz
@Skogyr: ze swojej strony polecam Cruciala lub Samsunga.
-1
pokaż komentarz
@system_shock: @watcher22:
Jasna sprawa, nigdy nie kupuję zanim nie poczytam o danym produkcie szczególnie na forach.
Crucial rzeczywiście ma kilka fajnych modeli, Samsusng wypada najlepiej, ale dopłacać 30% do marki, to nie bardzo. Poza tym straciłem zaufanie do tej firmy, kupiłem ostatnio od nich pralkę, dostałem rabat 20% w jednym sklepie, do wyboru skłoniła mnie również promocja Samsunga, bon do Duglasa za 200zł przy zakupie pralki. Bon dostałem, ale nikt mi nie powiedział, że to bon obniżający cenę ergo, bon obniży cenę o 200zł przy zakupach za 1000zł, już się rozpędziłem. Po takiej świńskiej zagrywce mam wątpliwości co do tego w jaki sposób będą realizować gwarancję.
0
pokaż komentarz
@Skogyr: zależy też jakiej pojemności szukasz. Ale w jednym kompie mam MX200 250GB (póki co dwa lata działa jak trzeba), a domowego staruszka na Phenomie II X4 będę reanimował przy pomocy MX300 275GB.
0
pokaż komentarz
@Skogyr polecam siliconpower
0
pokaż komentarz
Ja polecę Intela - dwie sztuki chodzą już 4 lata.
Nie polecam SanDiska - raz zaryzykowałem, bo nie mam zaufania do tej marki i padł w ciągu miesiąca :D
Teraz u mamy w komputerze jest używany Samsung EVO, nie wiem ile chodził, ale EVO to podobno bardzo dobra seria (choć do Samsuga też mam zastrzeżenia, bo zazwyczaj sprzęt od nich szybko mi się psuł).
Mam w rodzinie jeszcze dwa inne, które mają rok+, ale w tym momencie nie pamiętam co tam wsadziłem. Jeden to najpewniej Goodram (ogólnie dobra obsługa gwarancyjna, w miarę solidny sprzęt).
+399
pokaż komentarz
źródło: ).jpg
+163
pokaż komentarz
@damianooo5: widać że zatrudnili specjalistę od fb xD
+38
pokaż komentarz
@damianooo5: Mam taką teorię: prędzej czy później, w każdym komunikatorze ten uśmiech, czyli zwyczajny: :) lub :-) staje się ironiczny dla każdego.
( ͡º ͜ʖ͡º)
+41
pokaż komentarz
@damianooo5: za tym uśmiechem kryje się cynizm i pogarda :-)
+11
pokaż komentarz
@damianooo5: za tym uśmiechem kryje się cynizm i pogarda :-)
@damianooo5: a myślałem, że tylko ja tak czuję po zobaczeniu takiej emotki od kogokolwiek :D
+634
pokaż komentarz
A potem będzie p#?%$!?enie typu "hurr durr, wszystko dobrze robiliśmy ale upadliśmy przez c@@$@we polskie prawo i politykę rządu"
-50
pokaż komentarz
@oxymirek: Tak jak kuźniewski który skarżył się na wspólników a sam podjeżdżał zajebistymi furami pod pracę ...
+24
pokaż komentarz
@oxymirek Nie wiem jak dyski, ale miałem pendrive Adata. Największe c#$$!wo po tej stronie galaktyki.
+13
pokaż komentarz
@oxymirek: ale ty wiedz, że ADATA to nie jest polska firma. Nie, żeby to miało jakieś znaczenie co do poziomu obsługi.
Pewnie pomyliło ci się z GoodRAMem, który jest polski.
-5
pokaż komentarz
@grzegorz710: bo jak sie ma siano w glowie to tak jest. miliony jest baaaardzo latwo zarobic...ale kontrolowac szmal i siebie to juz nie tak latwo....wiec i latwo stracic te miliony ( ͡° ͜ʖ ͡°) jakie to zyciowe...hurr durr ledwo stalem sie dorosly , zalozylem firme, rozkrecila sie...sa miliony na koncie...a w glowie nadal 18 lat ..jesli chodzi o madrosc zyciowa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+52
pokaż komentarz
@raadek1990 Daj może namiar na tą konkurencyjną firmę, jako przykład dobrej obsługi klienta.
Swoją drogą nie rozumiem jak firmy mogą robić z siebie dziada, żeby tylko zaoszczędzić parę złotych. Zła opinia potrafi ciągnąć się latami i trudno jest odzyskać zaufanie klienta. Beznadzieja, syf i padaka.
+278
pokaż komentarz
@Soia: Serio? Przecież tam jest fotka dysku SanDisk... Wielka na pół ekranu :D.
-42
pokaż komentarz
@Soia: A może po prostu faktycznie mają pieprznik i nikt specjalnie nie robi z siebie dziada, żeby zaoszczędzić pare złotych?
+36
pokaż komentarz
@WesolySromek: a No to spoko, nie ma problemu
-31
pokaż komentarz
@Rga79: Problem jest, tylko inny powód. Niekoniecznie są to janusze biznesu którzy mają na celu oszukanie klienta dla kilku złotych.
+38
pokaż komentarz
@WesolySromek: maja taki pieprznik ze przez 3 tygodnie maja w dupie klienta?
-28
pokaż komentarz
@Rga79: Być może.
-3
pokaż komentarz
Tak wygląda reklamacja w firmie ADATA
@JabLuszko: Serio? A może przeczytaj co jest napisane :D
+8
pokaż komentarz
@Soia: Ja moge podać np. SSD Crucial, kupiłem i działa, kto by pomyślał :D A z obsługi gwarancyjnej np. Asus, padła grafika na gwarancji, dostałem nową bez żadnego gadania, a nawet nie byłem jej pierwszym właścicielem. ADATA to typowe dyski dobre, bo tanie, a jak coś jest tanie to trzeba uważać na dzień dobry. Co jak co, ale oszczędzanie na magazynie prywatnych danych, często związanych też z pracą to troche słaby pomysł...
+1
pokaż komentarz
@Soia, @Lechu1777: SSD Cruciala ostatnio mi się zj$#@ło. Zarejestrowałem dysk na stronie producenta, utworzyłem RMA. Parę emaili z supportem wymieniłem i kazali odesłać mi SSD do ich siedziby. Już do mnie leci model nowszy dysk :)
+1
pokaż komentarz
@JabLuszko: Dobrze, że napisałeś mi, że to SanDisk, bo właśnie o SanDisk chodziło. Także jak ktoś jeszcze nie zauważył, tak jak ja, że to SanDisk, to mówię, że SanDisk. Dziękuję
-1
pokaż komentarz
@WesolySromek: Tyle, że tu nie chodzi o to, że dysk nie działa, tylko o to, że klient @raadek1990 zgłaszający usterkę musi za każdym razem upraszać się o kontakt, dopytywać o co chodzi itd. Nie ma rzetelnej komunikacji ze strony firmy, której obowiązkiem jest zadbać o klienta tak, jak należy. TO oni powinni wychodzić z inicjatywą i podać pełną informację co do przebiegu reklamacji. A takie granie na czas, nieinformowanie o jakichś ustaleniach, licząc na to, że klient da sobie spokój, nie ma żadnego sensu. Tylko o to chodzi. Rzeczy się psują, to normalna sprawa. Potem tylko pozostaje kwestia tego, jak sprzedawca to rozwiąże. W tym przypadku, bardzo słabo sobie z ty radzi.
+1
pokaż komentarz
@Neros: Toś popłynął...
+2
pokaż komentarz
@Soia: mentalności cebulaka nie wyplenisz. Niektórzy nie potrafią myśleć przyszłościowo. Utknęli w latach 90 XX wieku i myślą, że całe życie można klientom wciskać kit. Niestety lub stety przez ostatnie kilkanaście lat świadomość konsumencka wzrosła i takie januszexy nie mają racji bytu. Przykładem z życia wziętym jest taki januszex o nazwie „polonica” z Kielc, producent pokryć dachowych. Żaden z dekarzy w świętokrzyskim nie powie dobrego słowa o tej firmie. Klienci z problemami, reklamacjami są zbywani. Najlepiej klienta zgolić, wcisnąć kit i narazie. Opinie na gowork mówią wiele.
+3
pokaż komentarz
@ZjemCiKeczup: Jeśli miałeś starego Cruciala na MLC, pewnie leci do ciebie dysk na TLC, więc zamiana jedynie na gorsze :E
-1
pokaż komentarz
@ropppson: Dokładnie tak samo myślę. Mentalność z lat '90.
0
pokaż komentarz
@ZjemCiKeczup: To sprawdź sobie czy ten model nowszy dysk ma tak samo dobre pamięci jak twój pierwotny ;-)
-2
pokaż komentarz
@koobeza Wyj$!$ne mam w TLC czy MLC
+1
pokaż komentarz
Jeśli miałeś starego Cruciala na MLC, pewnie leci do ciebie dysk na TLC, więc zamiana jedynie na gorsze :E
@Vixay: TLC w tych czasach spełnia wymagania typowego użytkownika w 300%. No chyba, że dzień w dzień zapisujesz setki GB na dysku no to TLC może być problemem, ale jeżeli to robisz to nie kupujesz dysku TLC. Proste :)
+1
pokaż komentarz
@KwadratF1: Widać to po ilości padłych TLC i tego, że jest nagonka na niekupowanie ich. Gdyby TLC wystarczało w 300%, MLC nie miałoby racji bytu na rynku, niestety jest inaczej.
+1
pokaż komentarz
@Vixay: Nope.avi
Ja nie bronię TLC ale czasy się zmieniły.
Dzisiejsze TLC to nie TLC kilka lat wstecz. Tak samo kontrolery dysków. Przecież kiedyś SSD muliły z różnych powodów, zwalniały po solidnym zapełnieniu. Często wysiadały z różnych przyczyn. Teraz tego nie ma. Wszystko zostało ulepszone i dopracowane. TLC też. Producenci gwarantują trwałość TLC tak dużą, że żaden kowalski tego nigdy nie zajedzie tradycyjnym użytkowaniem komputera. Ludziom zostało w głowach, że TLC to zło, a tak już nie jest. W tej chwili o 100% lepszym wyjście jest kupno dysku TLC na 5 letniej gwarancji niż MLC na 3 letniej, a jedynym prawdziwie rozsądnym to MLC na 5 letniej gwarze i tylko takie polecam :D
0
pokaż komentarz
@KwadratF1: Dlatego nie ma żadnego TLC polecanego na forach (oprócz Samsunga), nawet tych najnowszych XD
Nie, nie ma sensu brać TLC i robić loterię czy padnie po roku, dwóch czy 5 latach. De facto, nowsze TLC na niższym procesie są gorszę niż te na 40 nm, nawet 3D NAND TLC tego nie ratuje. Polecaj co chcesz, mi to wisi, do mnie nie przyjdą ludzie narzekać.
Typowemu Kowalskiemu poleciłem TLC do biura, zapisał 95 TB dysk mu siadł po 3 latach, nigdy więcej.