•  

    pokaż komentarz

    Potwierdzam brak radarów i bardzo duża kultura kierowców.
    Dodatkowo mamy tyle obwodnic zbudowanych wokoło miasta i przez miasto że naprawdę mamy sobie gdzie depnąć jeśli chcemy i nie mamy się o co obawiać, bo stan nawierzchni mamy wszędzie nowy, a w miejscach newralgicznych zamiast radarów i karania uczy się kultury i rozwagi na drodze, co pomaga unikać niepotrzebnego stresowania mieszkańców mandatami.

    Drogowcy u nas pracują nad stanem nawierzchni cały rok, lecz bez utrudniania ruchu i bez pośpiechu czyli bezstresowo , gdyż infrastruktura została tak zaprojektowana, że spokojnie można zamknąć każdy odcinek drogi na kilka miesięcy bez utrudniania ruchu. ( nie łatają dróg, lecz wymieniają całą ulice od razu na nową)

    Dodatkowo miasto posiada jedną z najlepszych flot elektrycznych autobusów miejskich, a cena komunikacji miejskiej jest jedną z najtańszych w Polsce, gdzie np.Warto zauważyć, że opłaty za przejazd jaworznicką komunikacją miejską należą do najatrakcyjniejszych w kraju. Opłata za jeden przejazd na terenie miasta wnoszona przy użyciu karty miejskiej wynosi 1,70 zł, a bilet miesięczny kosztuje 60 zł. Ostatnio dołączono do tego ogólnodostępny (bez konieczności posiadania karty miejskiej) bilet dzienny w cenie 5 zł. W związku z tym Jaworzno zrezygnowało z udziału w tworzeniu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, by zachować niezależność w kształtowaniu taryfy przewozowej.

    Oczywiście w autobusach miejskich możemy płacić kartą bankomatową, wystarczy że wybierzemy na monitorku bilet jaki chcemy i zbliżymy kartę do bankomatu i to wszystko , bez wydruku itd. W przypadku kontroli do czytnika kontrolera przykładamy nasza kartę do bankomatu, a jemu się wyświetla że mamy opłacony bilet, czyli w tym momencie nasza karta staje się naszym biletem.

    Tutaj należy również dodać , iż na bilecie dziennym PKM Jaworzno za 5 zł normalny , 2.50 ulgowy możemy się poruszać naszą flotą w obrębie wszystkich miast takich jak Chrzanów, Jaworzno, Sosnowiec, Katowice itd.

    Wracając do dróg, każde nasze rondo co rok jest licytowane czyją nazwą się będzie nazywać, co wspiera budżet miasta, oczywiście bez banerów reklamowych, tylko tabliczka imienia kogo jest to czy tamto rondo, np rondo bombelkowe jakieś tam fundacji, czy firmy .

    O zaletach Jaworzna można by mówić długo, więc życzę każdemu by jego miasto dbało o swoich mieszkańców tak jak to robi nasze miasto.

    Pozdrawiam

  •  

    pokaż komentarz

    Wszyscy wiedzą że zapobiegać lepiej niż leczyć. Kwestia tylko jak zapobiegać - na papierze łatwiej postawić parę znaków drogowych i fotoradarów, wysłać patrole drogówki. Mundurowi mają prace, są przychody z mandatów, koszt oznakowania - niewielki. Aparat urzędniczy wykazuje działanie - a mizerność skutków łatwo zrzucić na "dzikich kierowców", co dodatkowo można użyć jako argumentu wspierającego pogłębienie restrykcji.
    Można też zamiast zawracania kijem Wisły spróbować tworzyć/zmieniać infrastrukturę zgodnie z obecnymi realiami i potrzebami. To oczywiście kosztuje więcej, trwa dłużej - i ma duże szanse przynieść korzyści dla kolejnej ekipy rządzącej.
    Niestety racjonalne i nastawione na obywatela myślenie w urzędach zostało zastąpione syndromem oblężonego miasta.

  •  

    pokaż komentarz

    Coraz czesciej widac Jaworzno na wykopie (i to nie w kontekscie biegajacych lam i nurkow ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    źródło: i0.kym-cdn.com

  •  

    pokaż komentarz

    Pytanie jak sie ma ilosc ludzi 'odwiedzajacyach' miasto.

    Generalnie gdyby w Krakowie byli tylko Krakowiacy - tez by sie dalo zyc.

    Niestety ruch w Krakowie jest takze geenrowany przez osoby dojezdzajace spoza krakowa...