•  

    pokaż komentarz

    Czy to będzie pierwszy, normalny samochód osobowy w kosmosie?

  •  

    pokaż komentarz

    Za kilka milionów lat kiedy nikt nie będzie pamiętał obecnej cywilizacji podczas standardowego rejsu na Mars zostanie zauważony podejrzany nie zarejestrowany dotąd obiekt. Teraz wyobraźcie sobie co to byłby za mindfuck dla naszych bardzo przyszłych pokoleń. Ile powstałoby prac naukowych, ile doktoratów i habilitacji na podstawie Tesli Roadster. Te analizy naszego obecnego świata, sposobu poruszania się a także wypraw kosmicznych odbywanych na nieznanej zasadzie działania za pomocą czerwonego pojazdu.

    •  

      pokaż komentarz

      @benzene albo tylko stwierdzą "Debile, chcieli na Marsie wylądować samochodem" ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @Antwito: chcieli? Wylądowali ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @benzene: Jak narazie to inwestorzy maja mindfuck i wycofuja się z kupowania akcji firmy , która marnuje obecnie 8000$ na sekundę i nadal ręcznie klepie model 3.

      Over the past 12 months, the electric-car maker has been burning money at a clip of about $8,000 a minute (or $480,000 an hour), Bloomberg data show. At this pace, the company is on track to exhaust its current cash pile on Monday, Aug. 6. (At 2:17 a.m. New York time, if you really want to be precise.)

      To be fair, few Tesla watchers expect the cash burn to continue at quite such a breakneck pace, and the company itself says it’s ramping up output of its all-important Model 3, which will bring money in the door. Investors don’t seem concerned. Tesla shares rose almost 3 percent to $317.81 Tuesday, giving it a market capitalization of $53 billion. Ford Motor Co. is worth $48 billion.

      But still, its need for fresh cash came into high relief last week when Musk unveiled his latest plan to raise funds. He’s asking customers to pay him upfront to order vehicles that may not be delivered for years. 乁(♥ ʖ̯♥)ㄏ

      https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-11-21/tesla-is-blowing-through-8-000-every-minute-amid-model-3-woes

      Ciekawe ilu jeszcze leszczy zapłaci zaliczkę za samochód którego nie odbierze przez lata ( ͡º ͜ʖ͡º)

      źródło: 1.png

    •  

      pokaż komentarz

      @theromanpolan: po pierwsze to $8000 na minutę nie sekundę. Zdecydowanie lepiej musisz czytać artykuły którymi posługujesz się żeby zilustrować swoje tezy.

      Ty piszesz:

      Jak narazie to inwestorzy maja mindfuck i wycofuja się z kupowania akcji firmy

      Artykuł który linkujesz pisze:

      Investors don’t seem concerned. Tesla shares rose almost 3 percent to $317.81 Tuesday, giving it a market capitalization of $53 billion

      To jak w końcu jest, wycofują się czy nie przejmują się?

      A jeżeli chcesz dodać że przecież już jest $306 - to mam nadzieję że skoro wypowiadasz się na temat giełdy to nie muszę dodawać że ten spadek o ok. 3% od wtorku spowodowany jest nie kondycją Tesli lecz amerykańskim projektem tax bill który spowodował odpływ kapitału z NASDAQ i ogólnie "oberwało się" wszystkim firmom które nie są spodziewanymi beneficjentami zmniejszonego corporate tax (a więc m.in. nieprzynosząca zysku Tesla)

    •  

      pokaż komentarz

      Ciekawe ilu jeszcze leszczy zapłaci zaliczkę za samochód (...)

      Ci "leszcze" mogą sobie pozwolić na wypieprzenie $250.000 na samochód którego nie odbiorą przez lata a być może wcale. Myślę że jak ktoś dysponuje takim majątkiem to nazywanie go "leszczem" jest trochę nie na miejscu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @sakfa: Skoro wybierasz jedno zdanie to wybierzmy jeszcze kilka , a skoro tacy ci inwestorzy nie przejęci to czemu akcje firmy w ciągu ostatnich 3 miesięcy spadły o około 20% ? Jakieś racjonalne wyjaśnienie skoro jest tak dobrze to czemu spadła cena jaką ktoś jest skłonny zapłacić za akcje tak cennej firmy ? I dlaczego firma musi sie prosić o przedpaty za auto żeby je wyprodukowac skoro jest taka świetna i akcje schodza jak świeże bułeczki ?

      Tesla’s options are limited.

      It’s already drawing down on more of its revolving credit facilities than ever before. And while the bond market is a possible route, it may not be especially welcoming right now. Investors who bought $1.8 billion of debt three months ago remain under water even after the notes recovered a bit from a low of 93.88 cents on the dollar early this month. (╯°□°)╯︵ ┻━┻

      That may leave selling equity as the most viable option. But that, of course, would dilute existing shareholders, and Musk, at 20 percent, is the biggest.

      Bo ja rozumiem znaczenie dilute existing shareholders

    •  

      pokaż komentarz

      a skoro tacy ci inwestorzy nie przejęci to czemu akcje firmy w ciągu ostatnich 3 miesięcy spadły o około 20% ?

      @theromanpolan: pewnie dlatego że w ciągu ostatnich 12 miesięcy kurs wzrósł o 70% (i to wliczając ten spadek o 20% z poprzednich 3 miesięcy który zauważasz). Ot dzień jak co dzień na giełdzie - hurraoptymizm przegrzał kurs spółki, napompował kurs akcji firmy rosnącej o jakieś 25% rdr o 100% więc przyszła korekta - oczywiście problemy z dostawą modelu 3 tą korektę przyspieszyły i pogłębiły - ale nazywanie tego "mindfuckiem" i "wycofywaniem się" to trochę przesada, przypominam że nadal kurs akcji jest o 70% droższy niż roku temu bez większych powodów. Wychodzi na to że $300 to jak na razie odpowiednia wycena tej spółki, poczekamy na kolejne wyniki kwartalne to znowu kurs ruszy w górę lub w dół - ale wątpię żeby jakikolwiek akcjonariusz się tego nie spodziewał i miał "mindfuck" jeżeli po słabych wynikach za Q4 kurs spadnie (albo wzrośnie jeżeli wyniki będą dobre).

      I dlaczego firma musi sie prosić o przedpaty za auto żeby je wyprodukowac skoro jest taka świetna i akcje schodza jak świeże bułeczki ?

      Skoro klienci są gotowi udzielić firmie nieoprocentowanych depozytów to czemu firma miałaby emitować akcje szkodząc istniejącym akcjonariuszom? Chyba dobrze świadczy o firmie że pozyskuje kasę od klientów a nie od inwestorów, znaczy że już na siebie zarabia (choćby zarabiała tylko poprzez sprzedaż obietnic - jest to jakiś tam zarobek, a skoro są chętni je kupić to czemu nie?)

    •  

      pokaż komentarz

      @sakfa: Jak narazie to firma leci przysłowiowo w c$?@% , a klienci co zrobili przedpłatę odsprzedają swoje miesca w kolejce po 4000$ bo im sie nie chce czekać https://www.marketwatch.com/story/model-3-reservations-are-for-sale-at-4-times-the-price-2017-10-12,
      natomiast tesla leci jeszcze bardziej w c$?@% i oferuje teraz złote rezerwacje , czyli jak wykupisz auto w najdroższej wersji to będziesz miał szybszą dostawę ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°) http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-5112441/Tesla-sending-golden-tickets-Model-3-customers.html
      Grudzień przychodzi a obiecanych 5000 aut miesięcznie /tygodniowo nawet nie widać a 500 000 czeka w kolejce i się tylko wk?@%ia xD

      Jezeli to jest poważna firma to ja nie mam więcej pytań , bo jak widać nie jest dobrze. Tesla zamiast wywiązać się z obietnic składa kolejne. ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @theromanpolan:

      Jak narazie to firma leci przysłowiowo w c?$!# , a klienci co zrobili przedpłatę odsprzedają swoje miesca w kolejce po 4000$ bo im sie nie chce czekać

      Więc klienci zarobili na spekulacji obietnicą? Ciekawe, nie słyszałem o tym. Ale nie wiem czy to dobrze czy źle? Jak dla mnie wygląda na to że dobrze - klient zarobił a świadczy to o tym że marka ma się mocno. Bardziej bym się martwił gdyby klienci oddawali swoje miejsca za darmo :)

      Grudzień przychodzi a obiecanych 5000 aut miesięcznie

      5000 aut miesięcznie ma schodzić na koniec Q1 przyszłego roku, więc to że się zbliża grudzień o niczym wielkim nie świadczy.

      natomiast tesla leci jeszcze bardziej w c?$!# i oferuje teraz złote rezerwacje , czyli jak wykupisz auto w najdroższej wersji to będziesz miał szybszą dostawę

      Nie rozumiem, skoro najpierw budowane są auta w najwyższej opcji to czemu miałbyś ich nie dostać wcześniej jeżeli kupujesz taką opcję?

    •  

      pokaż komentarz

      @sakfa

      5000 aut tygodniowo https://techcrunch.com/2017/11/01/tesla-predicts-production-rate-of-5k-model-3-cars-per-week-by-late-q1-2018/ a nie miesięcznie ma być w Q1 2018

      ale w Grudniu też już obiecywali , jak mówie ciągłe obietnice

      Tesla has previously said it expects production to ramp up to 20,000 Model 3 cars per month in December.

      http://www.telegraph.co.uk/technology/2017/10/02/tesla-misses-production-targets-model-3-cars/

      Nie rozumiem, skoro najpierw budowane są auta w najwyższej opcji to czemu miałbyś ich nie dostać wcześniej jeżeli kupujesz taką opcję?

      rozumiem , że skoro wykupiłem miejsce w kolejce wpłacając 1000$ i czekam , a teraz firma wyskakuje , że jak ktoś ma wyższą opecje to jest przedemną w kolejce mimo , że póżniej wpłacił 1000$ depozytu . To gratuluje podejścia do klienta.

    •  

      pokaż komentarz

      @theromanpolan:
      przecież od początku była mowa że najpierw będą budowane wyższe opcje a goły model za $35k zostanie zbudowany na końcu. Bardziej więc bym się próbował czepiać tego że cena $35k to generalnie bzdura bo abstrahując od czekania mało kto kupi golasa. No ale okrajanie samochodów ze wszystkiego tylko po to żeby pisać w reklamach "samochód x dostępny już od y zł!" Kiedy tak naprawdę nikt auta x za y nie kupi to rak trawiący całą branżę. Szkoda że Tesla też bierze w tym udział (chociaż przynajmniej 'goły' model 3 i tak ma być dobrym samochodem)

      5000 aut tygodniowo

      A pardon, to faktycznie jak zwykle termin z czapy, również wątpię żeby go dotrzymali. 4 miesiące to jednak dość mało czasu. Natomiast wątpię żeby miało to duży wpływ na wycenę, IMHO wtopa z Modelem 3 jest już w cenie - zakładam że jeżeli się nie uda kurs jeszcze trochę spadnie (powiedzmy w okolice $250). Jeżeli jakimś cudem się uda kurs poszybuje w kosmos. No ale zobaczymy, możesz mnie tu zawołać za 4 miesiące i zobaczymy co z tego gdybania wyszło :)

  •  

    pokaż komentarz

    Za tą cenę mogliby wysłać niezależnego satelitę do rozprzestrzeniania nieograniczonego internetu na Ziemi, żeby walczyć z cenzurą. Ale widać Muskowi bardziej opłaca się wysyłać złom.

    •  

      pokaż komentarz

      @Antyradek taki satelita kosztuje krocia a tesla nic. A ryzyko wybuchu spore jak sadz.

    •  

      pokaż komentarz

      @Antyradek: xD. Na 80-90% ten lot sie nie uda więc wsadzanie jakiegokolwiek drogiego ładunku jest bez sensu.

    •  

      pokaż komentarz

      @John_archer: no po bandzie pojechałeś. Nie wysylaliby rakiety gdyby ryzyko niepowodzenia wynosiło 80-90% ogarnij sie x). Zniszczenie platformy, spadek zaufania klientów, kolejne remonty, śledztwa. Wszystko jest obliczone. Falcon 1 poleciał tylko dwa razy z sukcesem i zaraz po tym stworzyli falcona 9 z 9 silnikami i o wiele większy. I działa. Bo to się da policzyć. Mają doświadczenie, wiedzą jakie siły działają na rakietę. Moim zdaniem oni tak bardzo chłodzili zapał ludzi tylko dlatego, żeby w razie faktycznej katastrofy ludzie się nie rozczarowali bo przecież
      Musk uprzedzał. Ale moim zdaniem to wszystko się uda. No i gdyby się nie spodziewali sukcesu to nie robiliby planu wysłania samochodu na orbite Marsa mówiąc już tonem twierdzącym, że będzie orbitować miliardy lat. Niewiadomą może być to jak się zgrają wszystkie silniki naraz i to jaki wpływ będą miały boostery na siebie nawzajem. Cała reszta jest ogarnięta. Bufor wytrzymałości napewno też jest odpowiedni. To nie lata 50 gdy wszystkiego się uczono.

      ps. w tym roku prawdopodobnie będzie test statyczny. To wystarczy, żeby ocenić czy szanse rzeczywiscie są czy ich nie ma. Przeciez przy samym teście statycznym wszystko może p$#@?!%nąć i koniec lotu więc podejmować takie ryzyko nie upewniając sie wczesniej, ze to dziala? Nie wydaje mi sie.

    •  

      pokaż komentarz

      @monarchista: Przecież sam Elon pisał że raczej należy spodziewać się RUD.

      Even Musk himself has been hedging heavily about the chances of the first Falcon Heavy flight’s success. In the caption for today’s Instagram post, for instance, he said that there is a “Lot that can go wrong in the November launch,” and he said during a fireside chat at this year’s ISS R&D space science conference that SpaceX will consider themselves lucky if the rocket clears the launch facility before anything goes really wrong.

      It sounds like he’d expect it to experience “rapid unscheduled disassembly” (aka explode) before it ever reaches orbit on its first flight.

    •  

      pokaż komentarz

      @John_archer: ale pisz do mnie po polsku bo jestem polakiem, jestesmy w Polsce i mamy język polski. Nie wiem co to jest RUD. Odnioslem sie juz do tego co oni mówili o locie i dlaczego studzą zapał.

    •  

      pokaż komentarz

      @John_archer: nie w takim stopniu ale to nie ma znaczenia. Nie wiem co to jest RUD.

    •  

      pokaż komentarz

      @monarchista: Rapid unscheduled disassembly - Nagły nieplanowany demontaż. Zwrot wymyślony przez Elona.

    •  

      pokaż komentarz

      @monarchista: Dużo takich nazw mają.

      Na przykład OCISLY, Of Course I still Love You - Oczywiście Wciąż Cię Kocham... to nazwa barki na której lądują ich rakiety na morzu. Druga nazywa się Just Read The Instructions (Po Prostu Przeczytaj Instrukcję).

    •  

      pokaż komentarz

      @Scharnvirk: wiem wiem. Ale robienia skrotu ze zwyklego zdania ktore ncizego nie nazywa a jedynie opis zdarzenia no to juz nie :)

    •  

      pokaż komentarz

      @Antyradek: Nie tyle opłaca wysyłać złom, co nikt na nie przetestowaną rakietę nie da satelity wartego miliony dolców. Aut mają wp%@@u, bo zanim samochód trafi do sprzedaży produkowane jest mnóstwo egzemplarzy testowych. Innymi słowy, wysłanie auta jako ładunku wyjdzie im taniej niż jakby nalali tam półtorej tony betonu żeby zasymulować ładunek.