Powojenna elektryfikacja kolei
O elektryfikacji kolei myślano w Polsce jeszcze przed I wojną światową, ale pierwsze prace na szlakach rozpoczęto dopiero w latach 30. XX w. Do września 1939 r. udało się zelektryfikować ok. 149 km linii.
Baron_Al_von_PuciPusia z- #
- #
- #
- #
- #
- 41
Komentarze (41)
najlepsze
http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/1,154483,13783644,Historia_SKM_historia_Trojmiasta.html
@oruniak: a jak mamy być, jeśli nas dosłownie wyczyszczono z inteligencji w trakcie II WŚ, a później kilkadziesiąt lat tłamszono?
Nawet na ich stronie jest napisane:
To było połączenie o znaczeniu turystycznym. Regularne, lecz ukierunkowane na turystów i traktowane jako atrakcja.
Ja piszę o połączeniu, które funkcjonowało cały rok, bo nie było tam trakcji a diesle nie dawały rady pociągnąć składu.
http://www.bueker.net/trainspotting/maps.php
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=mapa#6/
Polacy są bardzo innowacyjni, problem w tym, że ta innowacja jest kierowana w złe strony. Przykład: kilka lat temu UE zakazała sprzedaży normalnych żarówek. Normalne
@DonVincento Ełk - Korsze w końcu będzie. Krzyż - Piła jest chyba
@BobMarlej: W tej chwili elektryfikowany jest odcinek Lublin - Stalowa Wola Rozwadów. W planach kilka następnych, coś jednak ruszyło.
Następny w kolejce jest chyba odcinek Ełk - Korsze i Bydgoszcz - Gdynia (stara węglówka)