Przebieg większości aut zatrzymuje się na ok. 200 tys. km. Przez pierwszych 5 lat rośnie do jakiś 100-150 tys. km, później przez kolejne 5 lat rośnie do 200 tys. km, a później... przez kolejne lata nie jeździ w ogóle. Cud ( ͡°͜ʖ͡°)
Tak auto kupuje informatyk :) Algorytm wybierze najlepsze auto z najmniejszym przebiegiem i najmniejszą szansą na stratę wartości.... warto jednak auto chociaż zobaczyć przed kupnem. Koniec żartów: Analiza ciekawa i obszerna.
@nortonex: tylko trochę przegiął np. z odrzuceniem przebiegów. Jestem pewny, że ogromna część Mercedesów przez to odpadła. O parę innych pierdół / wniosków też byłoby można się przyczepić, bo tak jak autor zauważył "jest laikiem" w tematyce samochodów.
W sumie byłbym ciekawy takiej analizy wykonanej przez parę - analityk danych + osoba z dużą wiedzą o samochodach. I odrzucać nie "jak leci" przebiegi tylko na poziomie każdego rocznika osobno (np. tutaj
@11mariom masz rację. Ja też jako laik czytałem ta analizę. Ale wiem tyle, że nie należy wierzyć w przebieg auta podany w ogłoszeniu. Do tego na koniec zorientował się że cena jednego auta podana była w innej walucie ale już nie napisał czy poprawił to dla wszystkich danych aby sprawdzało. Do tego treść ogłoszenia jest jak treść cv. Ludzie piszą takie głupoty że na miejscu się okazuje jak bardzo bezczelni są (w
Mocna analiza. Ciekaw jestem jak by rozłożył się przebieg względem typu oferty:prywatna/firma. Też szukam auta i przy okazji mogę polecić www.lzx.pl jako fajne narzędzie do monitorowania ofert, powiadamiania.
"Najbardziej opłacalne [...] to Chevrolet i Peugeot (razem w grupie z Oplem, Hondą, Citroenem i Fiatem). Z tego zestawienia wynika, że nie opłaca się kupować BMW czy Volvo". Ciekawe wyniki, warto je również wzbogacić o zestawienie awaryjności i kosztów napraw. No ale to już robota dla pasjonata.
@bruthal: Fajna tabelka, tylko to jest koszt czego? Pedału hamulca, sprężynki w zegarze czy silnika? Zestawnie kosztów napraw rocznych, dziesięcioletnich?
Bardzo ciekawe ujęcie statystyczne, chociaż więcej niż o motoryzacji mówi o preferencjach kupujących... i wyobrażeniach sprzedających. To odbicie właśnie takiej mało fachowej, obiegowej opinii, że trzeba kupować auta jak najmłodsze z jak najmniejszym przebiegiem. W rzeczywistości zmiennych jest dużo więcej, dochodzi stan, poziom wyposażenia, jakość modelu, marki, a także inne niemierzalne parametry (poziom zadowolenia, prestiż itd.). No i oczywiście to, co jest ludziom potrzebne. Inne są oczekiwania klienta wobec Skody Fabii, a
@jamtojest: ja rozgladam sie za uzywanym bmw 5 i od kilku lat cena za auto w pozadanej wersji sie nie zmienia. I to w e39 i e60. Natomiast jakbym mial komus polecac w miare swiezo auto dla rodziny to 508, laguna, 159. super auta za super cene.
Analiza bardzo fajna. Szczególnie zależność między rokiem produkcji a przebiegiem. Ale parę kwiatków też jest. Na przykład ten rysunek na dole. Naprawdę autor widział tu regresję liniową?! Przecież trend jest pięknie wykładniczy.
@kontonr77: nie chciało mi się kombinować, a chciałem mieć jedną liczbę która da jakieś porównanie. Zrobiłem to za darmo, cieszę się że się podoba i są ludzie którzy widzą niedociągnięcia
Ładnie policzone, tylko, że założenie na wstępie jest błędne.
Dla mnie, jako lajkonika jeśli chodzi o samochody przy zakupie liczą się dwie informacje: cena i przebieg
Cena ok - każdy ma narzucony budżet. Ale przebieg to taka sama informacja, a nawet mniej istotna jak bezwypadkowość, historia serwisowania, stan mechaniczny pojazdu, stan blacharki, wyposażenie. Efektem fiksowania się na punkcie przebiegu jest popyt na auta z przebiegiem do 200 tys. i takie też są
@tylkostrimi: No nie do końca. Autor napisał, że te dwie rzeczy są dla niego najistotniejsze - cena i przebieg.
Ale pomijając. Za pomocą algorytmu można bez problemu wyciągnąć czy sprzedawca zaznaczył opcję bezwypadkowy, jakie jest wyposażenie samochodów, nawet chyba jest opcja o serwisowaniu w ASO. Oczywiście wszystko później trzeba zweryfikować "ręcznie" lub na etapie oględzin, ale na podstawie tych kryteriów - moim zdaniem ważniejszych, można zrobić to co autor zrobił z
Komentarze (159)
najlepsze
W sumie byłbym ciekawy takiej analizy wykonanej przez parę - analityk danych + osoba z dużą wiedzą o samochodach. I odrzucać nie "jak leci" przebiegi tylko na poziomie każdego rocznika osobno (np. tutaj
Też szukam auta i przy okazji mogę polecić www.lzx.pl jako fajne narzędzie do monitorowania ofert, powiadamiania.
Ciekawe wyniki, warto je również wzbogacić o zestawienie awaryjności i kosztów napraw. No ale to już robota dla pasjonata.
Trzeba się zalogować (jak nie chcesz zakładać konta, to kolega mówi, że jest taka stronka "bugmenot cośtam" ( ͡° ͜ʖ ͡°))
A poważnie, to dobra robota. Dzięki!
Cena ok - każdy ma narzucony budżet. Ale przebieg to taka sama informacja, a nawet mniej istotna jak bezwypadkowość, historia serwisowania, stan mechaniczny pojazdu, stan blacharki, wyposażenie.
Efektem fiksowania się na punkcie przebiegu jest popyt na auta z przebiegiem do 200 tys. i takie też są
Ale pomijając. Za pomocą algorytmu można bez problemu wyciągnąć czy sprzedawca zaznaczył opcję bezwypadkowy, jakie jest wyposażenie samochodów, nawet chyba jest opcja o serwisowaniu w ASO.
Oczywiście wszystko później trzeba zweryfikować "ręcznie" lub na etapie oględzin, ale na podstawie tych kryteriów - moim zdaniem ważniejszych, można zrobić to co autor zrobił z
( ͡º ͜ʖ͡º)
https://www.wykop.pl/wpis/29515817/w-wolnych-chwilach-od-grania-w-lol-a-i-sesji-sciag/