@LordSkoczek: nie każdy mieszka w Warszawie i z przedmieścia do centrum to 50 km :D dla moich rodziców rozwiązanie idealne, miasto 20 tys. i dojazd do pracy 6 km.
Generalnie podobno jest to wytwór General Motors na rynek Chiński. Tak więc jest szansa że będzie też za jakiś czas dostępny w EU.
Meet GM’s Cheapest Electric Car: The New Baojun E100 For China This is the Baojun E100, a new electric mini car for China, and it has become a very cool vehicle. It is cheap too, priced between $5329 and $7264 after green-car subsidies. It is manufactured by the three-way
@LosB: przy wymaganiach homologacyjnych nowych pojazdów w UE, to nie wiem czy tak prędko będzie dostępny. Od tego roku ma być w standardzie system eCall. Do tego ABS, ESP, poduszki, napinacze pasów, system wspomagania awaryjnego hamowania, światła dzienne, wykrywanie spadku ciśnienia w oponach, przypomnienia o pasach i tysiąc innych pierdołek za $2 każda, które sprawią, że samochód będzie kosztował sporo więcej niż $5k
U mnie jako drugie auto w rodzinie by się spisał. Chętnie bym żonie wymienił Astrę G na takiego „bąka”. Opel w automacie i robialący 2x4km dziennie. Na zimno więc ze spalaniem około 11-12 litrów na setkę. Koszty w skali miesiąca, z racji przebiegów, niewielkie ale mogłyby być jeszcze niższe.
No właśnie, do tego elektryki sie sprowadzą sooner or later. Z samochodami jest u kitajców ten problem, że oni nie sa w stanie wyprodukować silników spalinowych spełniających normy EU/USA, albo raczej w ogóle dobrych silników spalinowych. Do elektryka zaś potrzebny jest bardzo prosty w budowie silnik elektryczny, bateria LiIon i prosta mechanika. Całe to barachło które musk sprzedaje za parę mln jest zbędnę, jesli nie jestes miliarderem z doliny krzemowej.
Jeżeli to spełni rozsądne normy bezpieczeństwa, to ciekawa alternatywa dla benzynowych. Ale znając realia to nie dosyć, że nie spełni norm, to jeszcze dowalą takim cłem i innymi dodatkami, że zamiast 5k$ wyjdzie 15$, a na końcu okaże się, że w akumulatorach przykleili na silikonie obciążniki #pdk
@nordberg: blisko, cena 5k jest juz z doplata chinskiego rzadu. Pozatym nie spelnia norm homologacyjnych samochodow na eu, wiec nawet jak sobie takiego sciagniesz prywatnie to ci nikt go nie zarejestruje...
Wszelkie testy redakcyjne w pismach motoryzacyjnych pokazują, że faktyczny zasięg elektryków jest w rzeczywistości o 40-50% mniejszy niż deklaracja producenta i dotyczy to wszystkich marek. Więc ten samochodzik w "realu" przejedzie ok. 80-90km i wartość ta będzie spadać z każdym rokiem. Dla mnie jest to gówno warte i lepiej kupić sobie skuter/rower.
odkąd kupiłem autonomiczny odkurzacz Xaomi widzę, że oni naprawdę dają radę. Za odpowiednik tego cacka u markowych producentów jak LG, Smamsung czy iRoomba musiałbym zapłacić 2.5 raza tyle. Tylko po co? Xaomi daje naprawdę super radę. Oby z samochodami ele im się udało.
Pamiętam czasy jak zamawiałem z chin Mp4, jak jeszcze telefony nie miały mp3. I o dziwo, mimo że technologicznie to zabytki, to wciąż to działa. Ciekawe czy z elektrykami będzie to samo, im więcej hejtu, tym bardziej mnie to przekonuje. Skończyłem elektro-energetyke na PW, tylko merytoryczna polemika.
Komentarze (192)
najlepsze
dla moich rodziców rozwiązanie idealne, miasto 20 tys. i dojazd do pracy 6 km.
@LordSkoczek: samochód elektryczny nie marnuje energii stojąc w korku
Komentarz usunięty przez moderatora
http://joemonster.org/art/37361
https://www.renault.pl/content/dam/Renault/PL/pdf/pricelists/twizy-price.pdf
I o dziwo, mimo że technologicznie to zabytki, to wciąż to działa.
Ciekawe czy z elektrykami będzie to samo, im więcej hejtu, tym bardziej mnie to przekonuje.
Skończyłem elektro-energetyke na PW, tylko merytoryczna polemika.
Ktos tutaj zapomnial zakupic licencje ( ͡° ͜ʖ ͡°)