•  

    pokaż komentarz

    Brzmi jak tania propaganda jak za czasow PRL. I generalnie jak jakas mateixowa informacja. Pewnie sie okaze, ze nie skojarzyli tyfh faktur z "druga strona" transakcji, bo to sa pewnie FV wrzucane w koszty miesiac pozniej. Albo FV za paliwo, ktorych ktos nie dal ksiegowemu bo zapomnial, albo FV za uslugi, ktorych druga strona nawet nie wydrukowala z neta np bo kwota mala, zapomnieli itd. Ja tu widze raczej taki skukces.

  •  

    pokaż komentarz

    Znając rządowe zaawansowane systemy informatyczne to wystarczyło NIP zapisać z kreskami zamiast ciągiem żeby na ekranie wyskoczył red alert XD

  •  

    pokaż komentarz

    Tak, domyślam się o jakie "podejrzenia chodzi".
    Allegro, inPost zmieniły pod koniec roku właścicieli i numery NIP. Tysiąće sprzedaców (np. na Allegro) wrzucało faktury kosztowe, a okazywało się, że NIP mają nieprawidłowy (bo to na wysyłającym spoczywa zadanei sprawdzenia wszystkich danych).

    •  

      pokaż komentarz

      @Timoteii: Wystarczy wejść w grupę np. Zjednoczeni Sprzedawcy na fb by zobaczyć, że setki osób dziennie od kilku dni piszą, że US zwracają im info, że ich JPK są złe, bo Allegro, inPost i ktoś tam jeszcze ma zły numer, przez co wypluwa, że to niby faktury fikcyjne.

    •  

      pokaż komentarz

      @Timoteii: Nie chodzi o to, że w przytoczonym przez Ciebie przypadku system wykazuje te faktury jako faktury fikcyjne, ale jako wykazanie w JPK VAT-u naliczonego od podatnika niebędącego płatnikiem podatku VAT. Wiem bo sam jako księgowy się naciąłem na inPost i Allegro i dziś wyjaśniałem te kwestie z US. Jak błąd z allegro to było moje zwyczajne przeoczenie przy księgowaniu, to kwestia z inPost jest bardziej skomplikowana.
      InPost na przełomie roku po przejęciu innej firmy i zmianach, od 30 grudnia prowadzi działalność pod tą samą nazwą, ale pod innym numerem NIP. InPost działa na podstawie przedpłat, po czym na początku następnego miesiąca wystawia faktury na sumę dokonanych przedpłat. W tej sytuacji InPost pobrał w grudniu ubiegłego roku środki pieniężne za wykonane usługi i wystawił fakturę ze starym NIP-em (ważnym do 29 grudnia 2017 roku) na początku stycznia br. odliczając VAT należny w deklaracji VAT-7 za grudzień 2017 r. bo wtedy powstał obowiązek podatkowy. Kontrahenci inPostu fakturę styczniową za usługi z grudnia zewidencjonowali w styczniu i system zaznaczył, że NIP wykazany w JPK nie jest aktywny.

  •  

    pokaż komentarz

    36 tys. firm wystawiało faktury, które zawierały różne nieprawidłowości na 1,5 mln w systemie. Czyli około 2%. Całkiem nieźle. Żeby czasem ktoś nie myślał, że we wszystkich wykryto nieprawidłowości dzięki JPK.

  •  

    pokaż komentarz

    Komentarz usunięty przez autora