•  

    pokaż komentarz

    Niezrównoważony psychicznie debil. Tyle cyrku robi, bo ktoś na niego zatrąbił. Ja p###?$@e, leczyć przymusowo takich frustratów.

  •  

    pokaż komentarz

    Ma fiskalną, badania i licencję, ale pusty łeb również posiada.

    źródło: techjollof.com

  •  

    pokaż komentarz

    Na policję z tym głąbem i nie przez żadne maile tylko normalnie, osobiście. Świetnie, że wysiadł i pokazał mordę, dzięki temu nie ma szans na wymiganie się w sądzie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Qantas: Wykroczeń sobie uzbierał: Zmiana pasa na skrzyżowaniu, tamowanie ruchu, opuszczenie pojazdu z uruchomionym silnikiem. Myślę, że min 10 punktów karnych uzbiera ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @akmon: Sama zmiana pasa na skrzyżowaniu o ruchu kierowanym nie jest wykroczeniem. Tutaj złotówa jednak zaczął zmieniać pas na linii ciągłej a to już dozwolone nie jest...

    •  

      pokaż komentarz

      @akmon: ok, możesz wskazać konkretny zapis w kodeksie?

    •  

      pokaż komentarz

      @siryoss: Chyba na głowę upadłeś, że będę za Ciebie lekcje odrabiał. Jak chcesz znaleźć to wpisz w Google, zapytaj ojca, kolegi. Szukanie konkretnego paragrafu to sporo pracy. Jak chcesz szybko dostać odpowiedź, to zmień pas ruchu na skrzyżowaniu przy policji szybko poznasz paragraf ;)

      Jeden w pierwszych wyników w Google:
      Skomplikowane to jest troszkę,ponieważ żaden przepis KRD wprost nic o tym nie mówi.Niestety,jak to z polskim prawem bywa,jest jedno ale,które zabrania nam wykonywania takiego manewru na skrzyżowaniu - jest przepis,że dojeżdżajac do skrzyżowania,należy przed nim,zająć odpowiedni pas ruchu do kierunku,w którym chcemy jechać przez skrzyżowanie.Jeżeli natomiast są dwa pasy ruchu do jazdy na wprost,powinniśmy jechać pasem prawym,ponieważ obowiązuje ruch prawostronny(tym bardziej,że na drodze jest pusto - jazda lewym pasem w tym przypadku jest zabroniona,chyba,że chcemy skręcić w lewo).Lewy pas służy tylko do wyprzedzania(jest to dozwolone na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym i na skrzyżowaniu,na którym ruch jest kierowany). No i zazwyczaj,jeżeli na skrzyżowaniu jest kilka pasów,są one oznaczone strzałkami na jezdni.Jeżeli stoimy na pasie,na którym jest namalowana strzałka do jazdy na wprost,to na skrzyżowaniu nie możemy jechać z tego pasa w lewo lub w prawo. Tak więc na skrzyżowaniu generalnie nie wolno zmieniać pasa ruchu. Co do linii przerywanych na skrzyżowaniu - nie oznaczają one tego,że wolno nam w tym miejscu zmieniać pas ruchu - sa one po to,żeby wyznaczać tor samego pasa.Ktoś zapyta to dlaczego nie ma linii ciągłej,wyznaczającej tor pasa?Dlatego,że jest przepis,że linii ciągłej nie wolno przekraczać.A jak mamy skręić w lewo,jeżeli jest linia ciągła?Dlatego na skrzyżowaniach są linie przerywane.
      Czytaj więcej: https://www.forumsamochodowe.pl/zmiana-pasa-na-skrzyzowaniu-vt7685.htm

      PS. Na przejściu na pieszych też nie możesz zmieniać pasa ruchu

    •  

      pokaż komentarz

      @akmon: Na wstępnie sorry za długa odpowiedź – robota :)

      Ok, nie zaprezentowałeś przepisu to weźmy na warsztat Twoją odpowiedź i zajrzyjmy do przepisów…

      1) Słabym argumentem jest podawanie czyjejś wypowiedzi z forum jako wyroczni do obowiązujących przepisów drogowych, zresztą gdybyś zajrzał do dalszej dyskusji w wątku skąd wziąłeś ten wpis to znalazłbyś taki wiele odpowiedzi w stylu:

      Jest tylko jedno pytanie - ile pasów ruch jest dla jednego kierunku ruchu!? Jeśli jest po jednym pasie dla obu kierunków - nie mogłeś! Jeśli jes po 2 (lub więcej) pasów dla każdego kierunku - mogłeś.

      Albo

      Jeżeli skrzyżowanie było o ruchu kierowanym,to można na nim wyprzedzać.Tak samo można wyprzedzać na przejściu dla pieszych jak i przed nim.
      - tu zakładam że autor miał na myśli przejście dla pieszych, na którym ruch jest kierowany (Kodeks drogowy Art. 26 pkt 3 ppkt 1)

      2) Kodeks drogowy ma cały oddział o zmianie pasa ruchu (Kodeks drogowy > Rozdział 5 - Ruch pojazdów > Oddział 4 - Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu) i zgadnij. Nie ma tu ani słowa o zakazie zmiany pasa ruch na skrzyżowaniu.
      Jedyne zakazy dotyczące ruchu na skrzyżowaniu to:

      4. Kierującemu pojazdem zabrania się:
      1. wjeżdżania na skrzyżowanie, jeżeli na skrzyżowaniu lub za nim nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
      2. rozdzielania kolumny pieszych.


      3) w taryfikatorze mandatów na 2018 nie ma takiej pozycji jak mandat za zmianę pasa ruch na skrzyżowaniu

      4) wyobraź sobie ruch na rondzie (temat wałkowany tutaj więc zakładam, że dobrze znasz zasady ruchu drogowego na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym) Jeżeli chcesz na rondzie skręcać w lewo a rondo ma kilka pasów to zobowiązany jesteś do zajęcia skrajnie lewego pasa wjeżdżając na rondo a w trakcie jazdy po rondzie (UWAGA) musisz ZMIENIĆ PAS RUCHU na skrajnie prawy przed wyjazdem z ronda. Przypominam, że rondo jest zwykłym skrzyżowaniem tylko o ruch okrężnym. Właśnie dla tego, że na rondzie musisz zmieniać pas ruch żeby z niego zjechać masz pasy oddzielone linią przerywaną.
      W ramach ćwiczenia możesz spojrzeć na rondo Jana Himilsbacha (google maps) i zastanowić się jak powinien się zachować kierowca skręcający w lewo na tym rondzie.

      5) zupełnie szczerze uważam, że zmiana pasa ruchu na skrzyżowaniu to bardzo zły pomysł – jest to obiekt drogowy, na którym trzeba zachować szczególną ostrożność więc po co robić je jeszcze bardziej niebezpiecznym zmieniając pasu ruchu na nim – ale to nie zmienia faktu, że nigdzie w kodeksie nie masz zakazu zmiany pasa na skrzyżowani

      Bonus:

      PS. Na przejściu na pieszych też nie możesz zmieniać pasa ruchu
      Nie ma przepisu zabraniającego zmiany pasa ruchu na przejściu, choć zazwyczaj przed i za przejściem masz linię ciągłą która zabrania Ci takiej zmiany pasa
      Na przejściu masz zakaz wyprzedzania, ale także ten zakaz nie obowiązuje jeśli na przejściu jest ruch kierowany.

    •  

      pokaż komentarz

      @siryoss: Stary - najprościej na logikę: jest przepis, że jeżeli wjeżdżasz na skrzyżowanie, które ma więcej niż jeden pas ruchu to musisz się go trzymać.

      Np. Jeżeli do skrętu w prawo jest jeden pas ruchu, a jezdnia po skręcie ma dwa pasy ruchu, to wjeżdżasz na który chcesz.
      Jeżeli do skrętu w prawo są dwa pasy ruchu, to musisz poruszać się pasem, którym wjechałeś.

      To samo dotyczy jady na wprost. W tym były dwa pasy ruchu do jazdy na wprost przez skrzyżowaniem, więc nie mogłeś zmienić pasa.

      Spróbuj sam zmienić pas ruchu przy skręcie jeżeli jest ich wiele lub przy jeździe na wprost. Na 100% zostaniesz obtrąbiony.

      To jest po prostu stwarzanie ogromnego ryzyka na drodze, a na to jest paragraf.
      Np. Jedziesz sobie lewym pasem na wprost i na środku skrzyżowania zachciało Ci się zmienić na prawy. W tym samym czasie z Twojej prawej strony wyjeżdża samochód który miał warunkowy skręt. Widzi, że jesteś na lewym pasie i może bezpiecznie włączyć się do ruchu, a Ty sobie w tym czasie zmieniasz pas na środku skrzyżowania pry prędkości 60 km/h. Czyja to wina? Twoja, bo nie możesz sobie zmienić pasa w tym wypadku!

      Przy zmianie pasa na zakręcie to już w ogóle kuriozum, bo masz bardzo ograniczoną widoczność. Jest to nienaturalne i nikt przy zdrowych zmysłach tego nie robi.

      Zamiast się dalej kłócić, spróbuj sobie tych "legalnych" jak uważasz manewrów w realnym życiu i zobacz jak Ty się będziesz z nimi czuł i jakie będą reakcje kierowców. Zapytaj swoich znajomych czy wykonują takie manewry na skrzyżowaniu i co o nich sądzą.

      Nie ma co się mędrkować, bo życie Ci i tak zweryfikuje.

      Z mojej strony koniec tematu. Pozdrawiam i życzę bezpiecznej jazdy ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @akmon: Fascynujące, podałem Ci zestaw przepisów i przykładów i nie odniosłeś się do żadnego. Co więcej nawet nie wykazałeś się umiejętnością rozumienia tekstu – w pkt 5) napisałem wprost co myślę o zmianie pasa ruchu na skrzyżowaniu. Jest to niebezpieczny manewr, w szczególności jeśli po skrzyżowaniu poruszają się też inni kierowcy – ale NIE JEST TO SAMO W SOBIE WYKROCZENIE.

      Przypominam, dyskusja wzięła się stąd, że napisałeś, że zmiana pasa ruchu na skrzyżowaniu jest wykroczeniem.

      To teraz weźmy na warsztat Twoją odpowiedź:

      Stary - najprościej na logikę: jest przepis, że jeżeli wjeżdżasz na skrzyżowanie, które ma więcej niż jeden pas ruchu to musisz się go trzymać.
      Nie ma takiego przepisu – jest przyjęta taka zasada ale nie masz takiego przepisu. Przejrzyj kodeks drogowy – to nie jest długa lektura.

      Spróbuj sam zmienić pas ruchu przy skręcie jeżeli jest ich wiele lub przy jeździe na wprost. Na 100% zostaniesz obtrąbiony.
      Trąbienie jako wyznacznik co jest zgodne z przepisami a co nie :D przezabawne! Nieraz widziałem jak ludzie trąbili na kierowców zatrzymujących się przed zieloną strzałką (Znak S-2 Sygnalizator z warunkowym zezwoleniem na skręt) zamiast od razu wjeżdżać na skrzyżowanie. Zgodnie z Twoja logiką to takie zatrzymywanie jest wykroczeniem i powinno być karane punktami karnymi :)

      To jest po prostu stwarzanie ogromnego ryzyka na drodze, a na to jest paragraf.
      Faktycznie jest paragraf na stwarzanie ryzyka (Art. 86. § 1 Kodeksu wykroczeń) ale NIE MA PARAGRAFU NA ZMIANĘ PASA NA SKRZYŻOWANIU
      W ramach edukacji spójrz sobie na taryfikator z odniesieniem do kodeksu drogowego i kodeksu wykroczeń.

      Np. Jedziesz sobie lewym pasem na wprost i na środku skrzyżowania zachciało Ci się zmienić na prawy. W tym samym czasie z Twojej prawej strony wyjeżdża samochód który miał warunkowy skręt. (…)
      Tak chybiony argument, że aż boli. W tym przypadku stosuje się przepis z Art. 22 Kodeksu drogowego mówiący:
      4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.
      Czyli jeśli mi się zachciało zmienić pas ruchu na skrzyżowaniu to muszę ustąpić pierwszeństwa także kierującemu wjeżdżającemu z prawej strony.

      Przy zmianie pasa na zakręcie to już w ogóle kuriozum, bo masz bardzo ograniczoną widoczność. Jest to nienaturalne i nikt przy zdrowych zmysłach tego nie robi.
      Tutaj nie rozumiem o co Ci chodzi, wybacz.

      Zamiast się dalej kłócić, spróbuj sobie tych "legalnych" jak uważasz manewrów w realnym życiu (…)
      No ale cała dyskusja zaczęła się od tego, że nazwałeś manewr zmiany pasa na skrzyżowaniu jako wykroczenie i dołożyłeś do tego punkty karne… Więc co? Wycofujesz się z twierdzenia, że to wykroczenie i dyskutujemy o tym co ludzie uważają?

      Na zakończenie dam Ci łamigłówkę jak powinieneś się poruszać po rondzie mającym więcej niż jeden pas kiedy chcesz skręcać na rondzie w lewo?
      Przy założeniu, że na skrzyżowaniu (więc także na rondzie) nie można zmieniać pasa to nikt nie wjeżdżałby na wewnętrzny pas ronda – a dokładniej, wszyscy by wjeżdżali tylko na skrajnie prawy pas. Bo jak z takiego ronda zjechać skoro będąc na środkowym pasie nie mogę zmienić pasa na prawy a wiadomo, że z ronda zjeżdżam zawsze z prawego pasa?

  •  

    pokaż komentarz

    Dlaczego większość taksówkarzy, których się spotyka na drodze, jest chamska, nie dziękują za przepuszczanie czy robienie miejsca? Mają z tego jakieś specjalne szkolenia, jak być "dobrym" złotówiarzem? Proszę o wypowiedź ekspertów.

  •  

    pokaż komentarz

    Oczywiście pan złotówa, niezbyt dobrze zaczął (przekroczenie linii ciągłej) A jeszcze gorzej skończył (blokowaniem całego lewoskrętu) i ogólnym sp@@%?!%eniem umysłowym. Ale ja mam taką zasadę co do używania klaksonu: Nie hamowałem ostro = nie używam klaksonu. A nagrywający tak naprawdę nawet nie musiał muskać delikatnie hamulca( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      A nagrywający tak naprawdę nawet nie musiał muskać delikatnie hamulca( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @Brunner: ale powoduje to niepotrzebnie stresującą sytuację - drogi to nie sportowy tor, gdzie ciągle powinieneś uważać, czy ktoś nagle Ci się nie wciśnie 15cm przed maskę.

    •  

      pokaż komentarz

      @Brunner: Nie wiem jak ty, ale ja bym sie nie spodziewal ze w takim miejscu ktos mi wjedzie przed maske, prawdopodobne jest ze bym go p%@!#$#nął w tył. Zgadnij kogo byłaby wina w tym momencie?

    •  

      pokaż komentarz

      @Ranger: Oczywiście, że tak, ale jak widać czasem się jeszcze bardziej eskaluje i wydłuża taką stresującą sytuacje( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @wielbiciel_dzemu_truskawkowego: No ok ty jeździsz ferrari i byś na tych 3 metrach juz miał pewnie z 60km/h ale to nie jest wykop o tobie i odnosimy się akurat do konkretnej sytuacji z filmiku a nie twoich fantazji( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Brunner: Ale to nie jest kwestia predkosci, mozesz jechac i 30 ale akurat sie spojrzysz na swiatla zeby sie upewnic ze zielone, czy kichniesz czy cokolwiek innego sie stanie, w tym miejscu najnormalniej nie mozna zmieniac pasa jazdy i koniec. Facet przejechal na ciaglej, na pasach dla pieszych, skrzyzowaniu i wymusil pierwszenstwo. Jaki mandat za to jest?

      @wieczny-student:
      Kiedys juz byla sytuacja w sadzie, ze nagranie z kamery nie jest dowodem. Nie pamietam jaki byl powod odrzucenia.

    •  

      pokaż komentarz

      prawdopodobne jest ze bym go p!@$@?@nął w tył.

      @wielbiciel_dzemu_truskawkowego: Z tym, że to nie jest sytuacja z filmu, bo nagrywający wlókł się jak parówa lewym i tak samo ruszał. Taksiarz nieprzepisowo, ale ciężko tu mówić o jakimkolwiek zajechaniu drogi.

    •  

      pokaż komentarz

      Nie hamowałem ostro = nie używam klaksonu. A nagrywający tak naprawdę nawet nie musiał muskać delikatnie hamulca( ͡° ͜ʖ ͡°)
      @Brunner: on tradycyjnie pierw zaczął trąbić a dopiero po sekundzie wcisnął trochę hamulca. Standardowa sprawa. Ci co trąbią zawsze mają opóźnioną reakcję z hamowanie bo absorbują potrzebną moc obliczeniową na trąbienie... (tak, zabiera to cenne sekundy, kiedyś liczyłem i średnio wychodzi 500-1000ms nawet, czyli 0.5-1s). W takich sytuacjach nie warto trąbić.

    •  

      pokaż komentarz

      drogi to nie sportowy tor, gdzie ciągle powinieneś uważać, czy ktoś nagle Ci się nie wciśnie 15cm przed maskę.
      @Ranger: no nie sportowy, ale właśnie tak jak na torze trzeba uważać bo wszystko dzieje się szybko. Trzeba być cały czas gotowym.

    •  

      pokaż komentarz

      Nie wiem jak ty, ale ja bym sie nie spodziewal ze w takim miejscu ktos mi wjedzie przed maske
      @wielbiciel_dzemu_truskawkowego: masz tyle czasu na reakcję i miejsca, że nawet nie spodziewając można było go wpuścić bez hamowania. O trąbieniu nie wspomnę.

    •  

      pokaż komentarz

      nagrywający tak naprawdę nawet nie musiał muskać delikatnie hamulca

      @Brunner: Przecież wyraźnie widać, że zahamował i że miał na to mało czasu. W takich sytuacjach zdarza się, że "dynamiczny" kierowca wjedzie nam w dupę z tyłu. A pan złotówa pojedzie sobie w siną dal.

    •  

      pokaż komentarz

      @Ranger: no nie sportowy, ale właśnie tak jak na torze trzeba uważać bo wszystko dzieje się szybko. Trzeba być cały czas gotowym.

      @SpokojnyPan: oczywiście, ale to przecież nie oznacza, że każdy ma jeździć jak małpa z nagrania, normalny kierowca czasami może się zagapić, bo w takiej sytuacji nie spodziewa się żadnego zagrożenia.

    •  

      pokaż komentarz

      @Brunner: Nie wiem czy zauważyłeś ale nagrywający jechał dużo szybciej niż taxi i jeszcze był w trakcie mocnego przyśpieszenia. To najlepszy moment żeby wp@!!@!$ić się komuś przed samochód i to jeszcze praktycznie bez kierunkowskazu (bo tego uruchomił w trakcie zjeżdżania.) Wyraźnie też widać jak przez 2 sekundy samochód ugina się do przodu z powodu hamowania.
      I wszyscy kierowcy za nim również musieli tak zahamować. Ale spoko, nikomu nic się nie stało to niech geniusz jedzie dalej i wykonuje podobne manewry.

    •  

      pokaż komentarz

      @wielbiciel_dzemu_truskawkowego: Doskonale Cie rozumiem, ale... > mozesz jechac i 30 ale akurat sie spojrzysz na swiatla zeby sie upewnic ze zielone, czy kichniesz czy cokolwiek innego sie stanie...
      A to nie jest czasem tak że panuję zasada ograniczonego zaufania i o ile nie jesteś jasnowidzem że takie zdarzenie za chwilę będzie miało miejsce, to powinieneś jednak brać pod uwagę że coś się może wydarzyć i jednak warto patrzeć przed siebie? Nie mówię nawet o tym konkretnym przypadku, ale tak ogólnie. Jesteś kierowcą, więc sam powinieneś dobrze wiedzieć że na drodze może się zdarzyć wiele niespodziewanych rzeczy, albo jesteś skupiony na jeździe, albo powodujesz wypadek. Jak rozjedziesz kogoś na pasach to też będziesz tłumaczył że go nie widziałeś bo patrzyłeś na światło czy na pewno jest zielone? Ty jako kierowca masz to wiedzieć zanim ruszysz, czy masz zielone, czy możesz jechać. Wiem że czasem się można zapatrzeć czy rozmyśleć, ale to kiepska linia obrony kiedy dojdzie do wypadku

    •  

      pokaż komentarz

      ale to kiepska linia obrony kiedy dojdzie do wypadku

      @squner: W tej sytuacji, linii obrony powinien szukać pan złotówa.