•  

    pokaż komentarz

    Jeśli ten system kiedykolwiek stanie się stabilny, kompatybilny i popularny, to Microsoft będzie miał twardy orzech do zgryzienia, gdyż nagle się okaże, że nie trzeba wydawać kasy na Windowsa, bo można mieć coś podobnego za darmo, z napewno lepszym wsparciem.
    Jak narazie większość ludzi obeznanych w komputerach i szeroko pojetym IT siedzi na windowsie ze wzgledu na gry i aplikacje, których na linuxa nie ma. Taki system mógły zmienić kolej rzeczy i wtedy ... ale niestety to bardzo daleka przyszlość :(

    •  

      pokaż komentarz

      bardzo daleka przyszłość. Tak samo jak z linem. Bo tu chodzi o stabilność, kompatybilność... tylko o marketing ;)

    •  

      pokaż komentarz

      Racja, ale zauwaz, ile osob od ilu lat rozwija kernel Linuxa... Cala ekipa ReactOS liczy ponizej 20 koderow, a przez caly czas trwania projektu przewinelo sie ich "az" kilkudziesieciu. To juz WINE ma liczniejsza, czesciowo oplacana ekipe. Nasi przeznaczaja na to wylacznie czas wolny, oprocz normalnej, codziennej pracy. To po prostu musi potrwac.

  •  

    pokaż komentarz

    Pomysl dobry, zalozenie jest takie zeby WINE ulepszyc tak, aby mozna pod linuchem odpalac aplikacje spod windy. Jezeli uda sie przy okazji cos dobrego napisac to tez fajnie.

    Niestety od strony programistycznej o ile patrzylem to kompletna porazka. Pisane jest pod gcc ktore chociaby dla przykladu nie obsluguje Structured exception handling (SEH). Ja tam bym zaczal od samego kompilatora, a moze lepiej od dekompilatora :)

    Ma ktos namiary na jakiegos dobrego dekompilatora?

    •  
      m..........k

      +3

      pokaż komentarz

      Z założenia nie chodzi tylko o oprogramowanie ale także o sprzęt, a raczej sterowniki, z którymi linux sobie nie radzi. ReactOS to nie linux.

    •  

      pokaż komentarz

      Po co Ci dekompilator ?
      SEH nie moga uzywac poniewaz jest opatentowany (byla chyba wersja gcc z SEH nieoficjalna i mozna bylo sobie samemu ReactOS-a skompilowac...)

    •  

      pokaż komentarz

      A no winde przydalo by sie czyms dobrym potraktowac. Ktos wie jak oni pracuja? Dekompiluja kod? Czy zgaduja i staraja sie pisac od podstaw wlasny? Stawiam ze podpatruja kod w debuggerze.

    •  

      pokaż komentarz

      A wiec po kolei, GCC nie obsluguje SEH, ale ReactOS jak najbardziej. Tylko nie SEH Borlanda (ktory rzeczywiscie jest opatentowany) tylko nasze wlasne wydanie, autorstwa pewnego zdolnego osobnika, pomagajacego nam od czasu do czasu. Ow osobnik przeslal chlopakom z GCC patch ze swoim rozwiazaniem, ale od ponad roku sie zastanawiaja...

      @retsef
      Korzystamy glownie z dokumentacji MSDN, WINE a w wyjatkowych przypadkach z Clean room Reverse Engineering, albo innymi slowy - metody Chinskiego Muru. ReactOS nie jest proba ulepszenia WINE, a raczej nie taka jaka masz na mysli. ROS to system operacyjny Open Source, oparty o architerkture NT/Win32, w zalozeniu majacy byc 100% kombatybilny binarnie z Xp/2003. Czyli cos, czym WINE - powloka Win32 na Linux, nigdy nie bedzie. W zalozeniach chcemy by na ROS dzialaly wszelkie sterowniki i aplikacje z Windy. Mamy rowniez wlasna implementacje DirectXa.

      ROS pisany jest glownie w C/ASM, z elementami C++ (explorer). Do kompilacji uzywamy GCC bo jest to najbardziej zaawansowany i obslugujacy najwiecej architektur kompilator OpenSource. Nie chcemy zmuszac nikogo do korzystania z MSVC, chociaz i tej aplikacji mozna uzywac do kompilowania ROS.

      Jesli masz jakies uwagi co do naszego kodu, bedziemy wiecej niz radzi ich wysluchac. Mozesz je przekazac na forum albo zapisac sie na liste mailowa "ros-dev" (adres na stronie).

  •  

    pokaż komentarz

    w wersji 0.3.1 na QEMU mnozna bylo cos porobic
    wersja 0.3.3 pod QEMU - zawieszanie sie przy instalacji przegladarki
    wersja 0.3.4 pod QEMU - jak wersja 0.3.3, a dodatkowo przycina sie
    0.3.4 pod VM playerem - nie przycina sie, ale nie wykrywa internetu (nie jest to wina VM playera, bo przy emulacji Syllable wykryl siec)

    Jakos wstecznie zaczeli dzialac :( mam nadzieje, ze w 0.3.5 poprawia to