...
  •  

    pokaż komentarz

    Nagrywający to k#?%a debil, nie miejsca nie jest sporo. Kierowca VW miał zachowany bezpieczny odstęp gdzie ten cymbał mu się wpierdolił.
    Gdyby VW jechał jako pierwszy wolniej lewym pasem to bym zrozumiał, ale on czekał na możliwość wyprzedzenia busa.

    •  

      pokaż komentarz

      @jarek159: Nagrywający uznał, że się zmieści i zmienił pas.

    •  

      pokaż komentarz

      @antykler:

      Nagrywający uznał, że się zmieści i zmienił pas.

      To nie wagina, że ma się zmieścić tylko droga szybkiego ruchu. Tu ma być luz i miejsce na bezpieczne hamowanie.

    •  

      pokaż komentarz

      @janekplaskacz: Nagrywający uznał, że taki luz mu wystarczy (ma takie prawo). Jak passatowi się nie podoba to niech zrobi większy odstęp, a nie odp@?#%!$ać taką jazdę.

    •  

      pokaż komentarz

      @antykler:

      Nagrywający uznał, że taki luz mu wystarczy (ma takie prawo).

      Nie ma takiego prawa. Wg prawa ma zachować odstęp dający mu możliwość bezpiecznego zahamowania w nagłym przypadku.

    •  

      pokaż komentarz

      Nagrywający to k???a debil, nie miejsca nie jest sporo. Kierowca VW miał zachowany bezpieczny odstęp gdzie ten cymbał mu się wp!@?@#!ił. Gdyby VW jechał jako pierwszy wolniej lewym pasem to bym zrozumiał, ale on czekał na możliwość wyprzedzenia busa.

      @jarek159: jest w tym sporo racji, ale to znaczy, że potem ma się "mścić" przez kilkanaście kilometrów? Przecież to idiotyzm...

    •  

      pokaż komentarz

      jest w tym sporo racji, ale to znaczy, że potem ma się "mścić" przez kilkanaście kilometrów? Przecież to idiotyzm...

      @RandomizeUsr0: Nie, nie ma się mścić. To do niczego dobrego nie prowadzi. Zwracam jednak uwagę, że nagrywający sam celowo prowokuje taką jazdę. Piszę " nagle zaczęło się spieszyć VW"
      On się spieszył od początku ale czekał na możliwość wyprzedzenia busa a nie na fakt aby mu ktoś jego bezpieczny odstęp odbierał.

    •  

      pokaż komentarz

      @jarek159: no tak, ale później mu się przestało spieszyć i co najmniej kilkanaście minut "dawał nauczkę" jak debil. Co on chciał tym zachowaniem osiągnąć tego nawet najlepsi psychologowie nie wyjaśnią.

    •  

      pokaż komentarz

      no tak, ale później mu się przestało spieszyć i co najmniej kilkanaście minut "dawał nauczkę" jak debil. Co on chciał tym zachowaniem osiągnąć tego nawet najlepsi psychologowie nie wyjaśnią.

      @RandomizeUsr0: Tego w ogóle nie komentowałem, ale nie popieram. To nie kierowca VW wysłał film do internetu a nagrywający który celowo sprowokował taką sytuację.
      Mniej złośliwości a wszystkim będzie lepiej, tyczy się to zarówno kierowcy VW co i nagrywającego.

    •  

      pokaż komentarz

      @jarek159: popieram. Nagrywający sam k?!$a wp$#@@!$a się i potem sie dziwi, że ktoś mu siedzi na zderzaku, skoro się wcisnął przed nos. Idąc jego tokiem myślenia w 30sek powinien sam zjechać na prawy pas, bo ciśnie ciągle lewym...

    •  

      pokaż komentarz

      Nagrywający to k%@%a debil, nie miejsca nie jest sporo. Kierowca VW miał zachowany bezpieczny odstęp gdzie ten cymbał mu się wpierdolił.

      @jarek159: bezpieczny odstęp od prawego pasa?! Kto wam prawko daje? Jakie czipsy wy żrecie?

    •  

      pokaż komentarz

      Nagrywający to k$$#a debil

      @jarek159: spokojnie Januszku

    •  

      pokaż komentarz

      @sireplama
      Kierowca VW miał bezpieczny odstęp od auta na lewym pasie.
      Od auta które chciał wyprzedzić, czekał jednak na sytuacje w której bus zejdzie na prawy pas.
      Nagrywajacy to zwykły inwalida umysłowy.
      j###ny hipokryta który robi po chwili to samo o co oskarżał kierowce VW.

    •  

      pokaż komentarz

      @sireplama: ogólnie tam nie było sensu zjeżdżać na prawy pas tak jak to zrobił nagrywający, bo musiałby się albo wbić przed nos temu gościowi w fiacie ducato, albo znowu wracać na lewy. Normalnie zachowywał odległość i wyprzedzał w tempie na jakie mógł sobie pozwolić.

      To nagrywający zrobił zj#?%ny manewr, bo nie dość, że wcisnął się tak, że gość za nim nie miał bezpiecznej odległości to jeszcze sam jej nie dochował jadąc za ducato.

      Pomijam to co się stało później, bo za to oboje powinni dostać po łapach.

    •  

      pokaż komentarz

      @s1720nk
      Janusz mam na drugie imię, jestem Jarosław.
      I jestem spokojny, nazwałem po imieniu nagrywajacego.

    •  

      pokaż komentarz

      jest w tym sporo racji

      @RandomizeUsr0:

      Nie ma w tym racji. Lewopasmowcy to zakała naszych dróg, rujnujący sens powstawania dróg szybkiego ruchu bo takie wężyki za pierwszym wyprzedzającym potrafią mieć po kilometr. Popatrz jak krótko zajął manewr nagrywającemu. Przecież cymbał z vw nie musiałby nawet odpuszczać gazu na tym prawym pasie...

    •  

      pokaż komentarz

      ogólnie tam nie było sensu zjeżdżać na prawy pas tak jak to zrobił nagrywający,

      Miało to ogromny sens, bo nagrywający spokojnie mógł wziąć i dostawczak i BEZPIECZNIE je wyprzedzić i BEZPIECZNIE zmienić pas przed ciężarówką. Tak samo mógł passerati.

      To nagrywający zrobił zj$!!ny manewr, bo nie dość, że wcisnął się tak, że gość za nim nie miał bezpiecznej odległości to jeszcze sam jej nie dochował jadąc za ducato.

      Passerati był oddalony około 16m od dostawczaka, no na litość boską! Zmieściłaby się miedzy nimi jeszcze jakaś ciężarówka! Ja rozumiem że trzeba zachować bezpieczną odległość, ale to znaczy żeby nie zapieprzać komuś na zderzaku (jak passerati) a nie trzymać odległość na 1/3 szerokości boiska piłkarskiego i dziwić się i wk!%?iać jak ktoś wjedzie.

      Pomijam to co się stało później, bo za to oboje powinni dostać po łapach.

      @000loki: No nie wiem. Dla mnie przygłupem filmiku zostaje jednoznacznie passat-wieśniak.

    •  

      pokaż komentarz

      @jarek159: Wystarczyło dostawczakowi zjechać, frustratowi przycisnąć, a potem zrobić miejsca nagrywającemu...
      No ale liczy się skill, a nie ilość koni pod maską!

      pokaż spoiler Tak więc siedzę ci na zderzaku, z jednymi palcami na hamulcu, a tymi po przekątnej mrugając długimi!

    •  

      pokaż komentarz

      @jarek159: jeszcze filmik wrzuca jak to jest poszkodowany, też bym się wkurzył jak wyprzedzam a tu typek mi wjeżdża przed zderzak. Na końcu tekst, że mnie nie dogonił bo mam szybszą brykę, czyli jazda nieprzepisowa i należy się mandacik.

    •  

      pokaż komentarz

      @jarek159 gdyby się serio spieszł to by nie hamował delikwenta poniżej 100km/h na długie minuty. Miał czas na "zabawę". Dla mnie syndrom małego wacka vs "uwaga bo jada"

    •  

      pokaż komentarz

      @sireplama: jest taka zasada, która mówi, że powinieneś trzymać dystans w metrach równy połowie wskazania prędkościomierza. Oznacza to, że przy prędkości 140km/h powinieneś trzymać dystans ok. 70m. Jak widzisz, te 16m jest i tak 4,3 raza za mało.

    •  

      pokaż komentarz

      Kierowca VW miał zachowany bezpieczny odstęp gdzie ten cymbał mu się wpierdolił.

      @jarek159: i dzięki temu prawomocnie mógł stwarzać zagrożenie i wk%$@iać 20 innych uczestników drogi w około i pokazać jaki z niego pan?

    •  

      pokaż komentarz

      jest taka zasada, która mówi, że powinieneś trzymać dystans w metrach równy połowie wskazania prędkościomierza. Oznacza to, że przy prędkości 140km/h powinieneś trzymać dystans ok. 70m. Jak widzisz, te 16m jest i tak 4,3 raza za mało.

      @Vincenzo: Odpadam. Pozostaje mi życzyć Wam, żebyście zawsze jeździli bezpiecznie z 70m odstępem, wśród ludzi jeżdżących bezpiecznie z 70m odstępem i żeby nikt wam w ten odstęp nie wjeżdżał. Życzę także wam i sobie, żebym jeździł innymi drogami niż wy.

    •  

      pokaż komentarz

      @sireplama: mądrzejsi ludzie od Ciebie takie zasady wymyślali. Obym Cię nie spotkał nigdy na drodze.

      pokaż spoiler przy 140km/h te 70 metrów pokonujesz w ok. 2 sekundy. Uważasz, że to dużo?

    •  

      pokaż komentarz

      i dzięki temu prawomocnie mógł stwarzać zagrożenie i wk#$@iać 20 innych uczestników drogi w około i pokazać jaki z niego pan?

      @progejmer: Jakie zagrożenie stwarzał zanim kierowca który nagrywał film wymusił pierwszeństwo na nim?

    •  

      pokaż komentarz

      mądrzejsi ludzie od Ciebie takie zasady wymyślali. Obym Cię nie spotkał nigdy na drodze.

      absolutnie wzajemnie

      przy 140km/h te 70 metrów pokonujesz w ok. 2 sekundy. Uważasz, że to dużo?

      @Vincenzo: 2 sekundy? Zależy do czego. Do toalety jak chce się siku to dużo, do dentysty - za mało.

      50m między każdym pojazdem... ja p#$?#$$ę. Jadąc przeciętną drogą w kraju, próbując zachować 45m odstępu, to przez wjeżdżające mi samochody w końcu bym chyba stanął w miejscu :D 70m na autostradach... szok, niedowierzanie, tysiące pytań bez odpowiedzi...

      źródło: d-nm.ppstatic.pl

    •  

      pokaż komentarz

      @sireplama:

      2 sekundy?

      Ty jesteś jakiś upośledzony? Zadałeś to pytanie już godzinę temu i dostałeś odpowiedź wraz obszernym wytłumaczeniem od kilku osób.

    •  

      pokaż komentarz

      Nagrywający uznał, że taki luz mu wystarczy (ma takie prawo). Jak passatowi się nie podoba to niech zrobi większy odstęp, a nie odp@?#%!$ać taką jazdę.

      @antykler: uznał również, że wyprzedzanie z prawej strony jest ok.

    •  

      pokaż komentarz

      Ty jesteś jakiś upośledzony? Zadałeś to pytanie już godzinę temu i dostałeś odpowiedź wraz obszernym wytłumaczeniem od kilku osób.

      @janekplaskacz: o ch ci chodzi? Przeczytałeś całą wypowiedź czy glejak ci się powiększył i tylko 3 pierwsze wyrazy ogarniasz?

      uznał również, że wyprzedzanie z prawej strony jest ok.

      @wtf2012: a co w tym niefajnego?

    •  

      pokaż komentarz

      @sireplama: widzę, że u Ciebie zero wyobraźni i przewidywania co się może wydarzyć na drodze. Mam nadzieję, że jesteś jeszcze za młody, żeby móc poruszać się samochodem i jeszcze zdążysz dorosnąć zanim zrobisz komuś krzywdę.

    •  

      pokaż komentarz

      @sireplama:

      o ch ci chodzi? Przeczytałeś całą wypowiedź czy glejak ci się powiększył i tylko 3 pierwsze wyrazy ogarniasz?

      Jeszcze dziś byłem czysty, ale po przeczytaniu twoich komentarzy dostałem raka. Po ostatnim glejak eksplodował.

      O to mi chodzi:

      50m między każdym pojazdem... ja p##$$?!ę. Jadąc przeciętną drogą w kraju, próbując zachować 45m odstępu, to przez wjeżdżające mi samochody w końcu bym chyba stanął w miejscu :D 70m na autostradach... szok, niedowierzanie, tysiące pytań bez odpowiedzi...

    •  

      pokaż komentarz

      @jarek159: Te komentarze czerwonym i nazwa użytkownika Niekwestionowany Autorytet mówią same za siebie.

    •  

      pokaż komentarz

      widzę, że u Ciebie zero wyobraźni i przewidywania co się może wydarzyć na drodze.

      Aż wręcz przeciwnie. Co więcej ogarniam mniej więcej ile to jest 70m i mam poważne wątpliwości czy ty to wiesz.

      Mam nadzieję, że jesteś jeszcze za młody, żeby móc poruszać się samochodem i jeszcze zdążysz dorosnąć zanim zrobisz komuś krzywdę.

      @Vincenzo: muszę cię zawieść. Podejrzewam, że miałem prawko zanim pierwszy raz zamoczyłeś. A czytając twoje wpisy o tym by każdy pojazd trzymał się 50-70m od innego bez względu na wszystko, to podejrzewam, że i przejeździłem samochodem więcej niż ty machając myszką w google maps.

    •  

      pokaż komentarz

      O to mi chodzi:

      50m między każdym pojazdem... ja p#@@$$%ę. Jadąc przeciętną drogą w kraju, próbując zachować 45m odstępu, to przez wjeżdżające mi samochody w końcu bym chyba stanął w miejscu :D 70m na autostradach... szok, niedowierzanie, tysiące pytań bez odpowiedzi...

      @janekplaskacz: chłopie bo zaczynam mieć wyrzuty sumienia, że sobie z ciebie jaja robię a ty chyba na prawdę masz jakieś neurologiczne problemy. O to ci chodziło gdy napisałeś "2 sekundy?" i resztę tych bzdur 15 minut temu?

    •  

      pokaż komentarz

      @sireplama: nawet czytać ze zrozumieniem nie potrafisz. Pisałem, żeby trzymać dystans równy połowie wskazania prędkościomierza. 70m przy 140km/h. W Niemczech za siedzenie na zderzaku dostajesz 400€ i 3 miesiące jazdy autobusem.

    •  

      pokaż komentarz

      nawet czytać ze zrozumieniem nie potrafisz.

      Może bredzisz w swoich wpisach i stąd ten problem?

      Pisałem, żeby trzymać dystans równy połowie wskazania prędkościomierza. 70m przy 140km/h.

      Napiszę to raz jeszcze. Bez względu co się dzieje - przy 140km/h 70m i basta?

      W Niemczech za siedzenie na zderzaku dostajesz 400€ i 3 miesiące jazdy autobusem.

      @Vincenzo: dobrze, że nie jesteśmy w Niemczech.

    •  

      pokaż komentarz

      @jarek159: przestań p!%!%!%ić. Widocznie jestes taka sama c$?% jak ten pieniacz nagrany.

    •  

      pokaż komentarz

      @sireplama
      Przy 140 km/h w ciągu 2 s pokonujesz 77,77 metrów.
      Czyli masz niecałe 2 s na reakcje.
      To niewiele jak na autostradę i taką prędkość.
      Zdjęcie które wkleiłeś to auta które stoją w korku a nie jadą 90-140km/h.

      Ani ty ani żadne auto nie jest w stanie prawidłowo zareagować gdy masz 1 s ma reakcje albo mniej.

    •  

      pokaż komentarz

      @Sygi36
      Dwa zdania i "cipa" " pierdolić"
      Zero treści, konkretów.
      Znajdź dziewczynę ulżyj wkońcu sobie.

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      pokaż komentarz

      : uznał również, że wyprzedzanie z prawej strony jest ok.

      @wtf2012: a to kolego musisz już zajrzeć do przepisów i się dokształcić, pozdrawiam

    •  

      pokaż komentarz

      Bez względu co się dzieje - przy 140km/h 70m i basta?

      @sireplama: ciekawe ile razy będzie ci trzeba powtórzyć że tak, przy 140 km/h należy trzymać 70m.

      Tutaj przykład prawidłowo jadących samochodów, niemal równe 70m: https://www.google.com/maps/@52.1673875,18.1789237,3a,75y,322.21h,73.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCCoxVQLT5_VQCNewnBNfJQ!2e0!7i13312!8i6656 . Tak, samochód za tym niebieskim jest trochę za blisko, ale nie ma co popadać w paranoje, na pustej drodze z wolnym lewym pasem i poboczem te 55-60m wystarczy. Gdyby to jednak było A4 bez pasa awaryjnego i z lewym pasem zawalonym to - abstrahując od tego że nie wolno jechać tam 140 km/h - byłoby to troszkę za blisko.

    •  

      pokaż komentarz

      Tutaj przykład prawidłowo jadących samochodów, niemal równe 70m

      @sakfa: dokładnie, ponad 200m i 3 samochody, a teraz pomyślmy, że dojeżdżamy do obwodnicy dużego miasta. No sorry ale to nierealne co tu sprzedajecie. Dlatego autentycznie się wk$!!iam jak ktoś pisze: "p!?#$$!ę co się dzieje na drodze, ja mam 140 i 70m odstępu - basta.".

    •  

      pokaż komentarz

      @antykler:

      Nagrywający uznał, że taki luz mu wystarczy (ma takie prawo).
      A znasz się Ty chłopcze na przepisach, że z prawem wyjeżdżasz? Słyszałeś o obowiązku zachowania bezpiecznej odległości, która umownie wynosi +/- tyle metrów ile masz prędkości na budziku? Przykład dla niekumatych - 140km/h = 140 metrów bezpiecznego odstępu.

    •  

      pokaż komentarz

      @janekplaskacz: Wystarczy mieć sprawny samochód. Ile razy jak nagle hamuje, bo zapala się czerwone światło to inne samochody spieprzają na inne pasy, aby we mnie nie wjechać. Dobra guma to podstawa.

    •  

      pokaż komentarz

      @sakfa: rzyjmuje się, że przeciętny czas reakcji kierowcy na nagłe pojawienie się przeszkody lub istoty żywej na drodze wynosi od 0,7 do 1,0 sekundy

    •  

      pokaż komentarz

      @antykler: tak, przeciętny

      natomiast prowadząc samochód, czyli wykonując czynność która potencjalnie może zabić nas i kilka osób wokół, jednak chcemy coś więcej niż przeciętne szanse uniknięcia kolizji. Jeżeli będziesz trzymał przeciętny odstęp to przy nagłym hamowaniu samochodu z przodu zazwyczaj w niego nie uderzysz. Ale czasem uderzysz.

      Jeździć powinno się natomiast tak, żeby z zazwyczaj nie uderzysz awansować do kategorii prawie nigdy nie uderzysz . W praktyce więc powinieneś trzymać taki odstęp żeby móc mrugnąć, kichnąć, spojrzeć na pasażera czy sięgnąć po kubek z kawą bez ryzykowania. Stąd ta 1 sekunda zapasu ponad przeciętny czas reakcji i stąd też uważam że jest ok. chwilowe zmniejszenie tego dystansu z 2 sekund do 1.2-1.5 sekundy tak długo jak długo zdajesz sobie sprawę z tego że jedziesz blisko i jesteś ekstremalnie skoncentrowany (więc np. nie patrzysz w radio ani nie sączysz wtedy kawy)

      Natomiast za dystans mniejszy niż 0.7 sekundy (czyli z kategorii zawyczaj nie uderzysz spadamy do zawsze uderzysz) powinno się zabierać prawo jazdy.

    •  

      pokaż komentarz

      @sakfa: Kiedyś oglądałem program niemiecki o bezpiecznej odległości i też twierdzili, że latem wystarczą 2 sekundy, natomiast zimą 3 sekundy.

    •  

      pokaż komentarz

      @antykler: nie chce się kłócić z ekspertami, ale imho 3 sekundy to przesada. Jak jest ślisko to należy zwolnić a nie zwiększać dystans. Co mi po dystansie jak mi i tak hamulce nie złapią?

      No chyba że jedziemy kiepskim autem albo na słabych oponach i spodziewamy się że auto przed nami może hamować znacznie lepiej niż my

    •  

      pokaż komentarz

      @sakfa: Zobacz jak się jeździ zimą - prędkość taka sama jak poprzedzającego pojazdu, a większa odległość.

  •  

    pokaż komentarz

    Jak dla mnie nagrywający to skończony debil.
    VW jedzie za dostawczakiem i chce go na pewno wyprzedzić tylko zachowuje bezpieczną odległość, a nie siedzi mu na zderzaku. Nagrywający natomiast mu się wbija przed maskę i stwarza zagrożenie.

    •  

      pokaż komentarz

      @corran: kolejny z wadą wzroku, idź się leczyć
      ciekawe że w większości to bordo mają zerową wiedzę na temat poruszania się po drogach
      może niech lepiej w piwnicy siedzą

    •  

      pokaż komentarz

      @corran: też tak myślę, jednak reakcja gościa z VW też nie jest normalna, wystarczyłoby zatrąbic lub minąć długimi, a nie taka szopkę odstawić

    •  

      pokaż komentarz

      @d0k0p: na prawym pasie jest kolejna cieżarówka. Jak już coś to dostawczak powinien zjechać na prawy pas i puścić WV.
      Oni jadą autostradą i gościu co nagrywa mu się wbija prosto przed maskę przy prędkości pewnie ponad 100 km/h. To też jest patologia polskich dróg.

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: ja dalszej części filmu nie komentowałem tylko stwierdziłem, że nagrywający jest debilem za ten manewr co zrobił na początku.

    •  

      pokaż komentarz

      @corran: wyprzedziłeś - zjedz, czy to takie trudne?
      kierowca nagrywający film, zdążył zmienić pas, wyprzedzić i zmienić pas ponownie, to takie trudne?

    •  

      pokaż komentarz

      @d0k0p: ale rozumiesz, że on nie skończył wyprzedzać? Tylko czeka, aż mu dostawczak ustąpi miejsca? A nagrywający wpieprzył się miedzy nich bo się "zmieści". Jest coś takiego w przepisach jak zachowanie bezpiecznej odległości miedzy pojazdami i to jest szczególnie ważne na autostradzie.

    •  

      pokaż komentarz

      @corran: ciągle mijam takich "nie skoczyłem wyprzedzać"

    •  

      pokaż komentarz

      @corran na ten zasadzie to można "nie skonczyc" wyprzedzać przez całą autostradę. I dostawczak i VW i nagrywajacy powinni byli zjechać na prawy pas. Zjechał tylko nagrywajacy i teraz czeka go cała fala hejtu za to, ze jako jedyny prawidłowo postąpił.

    •  

      pokaż komentarz

      @d0k0p: Przez takich baranów jak ty w tym kraju nie można jeździć zachowując bezpieczną odległość...

    •  

      pokaż komentarz

      @corran: Nagrywający uznał, że się zmieści i wystarczy mu taka bezpieczna odległość.

    •  

      pokaż komentarz

      @corran nagrywajacy wpycha sie przed vw ktory jechał zachowujac bezpieczna odległość. Manewr wykonany poprawnie chociaz troche sie zrobilo ciasno.
      Vw poczul sie urazony i zaczal siedziec na zderzaku, potem blokowal ruch etc. Ewidentnie zylka pierdzaca pekla.

    •  

      pokaż komentarz

      @d0k0p: Widać nie jechałeś nigdy tym odcinkiem A2. Tam na całej długości powinny być 3 pasy, ale są dwa więc mamy sytuacje jak na filmiku. Tam się nie da jechać tak jak opisujesz. Prawym pasem jadą tiry a lewym jedzie sznur samochodów osobowych.
      Rozumiem, że według Ciebie wszyscy mają jechać 90km/h i gdy poprzedzający ich samochód skończy manewr wyprzedzania mają sami zacząć wyprzedzania? Tak się nie da.

      A nagrywający fiut, bo zamiast poczekać to wp?$!%$?a się w bezpieczny odstęp jaki zostawił sobie kierowca VW

    •  

      pokaż komentarz

      @kretu:

      przez takich jak ty, A2 w każdą niedzielę wygląda jak plac zabaw dla dzieciaków bawiących się w "prawy pas parzy". k@%?a, spadnie ci poziom respektu w wiosce? Spotka cię jakiś dyshonor? Masz ty rozum i godność człowieka? Ktoś dojeżdża do mnie z tyłu, a mam miejsce, to zjeżdżam na prawo. Tak to się robi na całym świecie*.

      *nie dotyczy warszaffki wracającej do stolicy A2.

    •  

      pokaż komentarz

      @trololo55: Różnie ludzie reagują na mignięcie światłami. Gość mi zrobił podobną szopkę na S8.

    •  

      pokaż komentarz

      @d0k0p:

      z idiotami nie wygrasz. Przez takich baranów wydajność infrastruktury wynosi jakiś ułamek tego co można by osiągnąć jeżdżąc przepisowo i zjeżdżając na prawo po ukończonym manewrze. Najlepsze, że nawet jak wsiokom wybudujesz autostradę z pięcioma pasami, to imbecyle będą jeździć dwoma skrajnymi lewymi. Ode mnie masz plusika, a głąby z A2 niech się uczą przepisów.

    •  

      pokaż komentarz

      @corran popieram. VW oczywiście to nie usprawiedliwia, ale nagrywający sam okazuje egoizm drogowy. Założę się, że tak samo jak bus chciał wyprzedzić drugiego tira, tak i VW chciał spokojnie jadąc podobna prędkością jak bus wyprzedzić tiry i wtedy zjechać na prawy pas. Sam lubię zachować bezpieczna odległość przy większych prędkościach i irytują mnie paniska co to z daleka mrugają długimi, bo nie potrafią uszanować spokojnego wyprzedzania przez kilka samochodów jadących lewym pasem z podobną prędkością

    •  

      pokaż komentarz

      Przez takich baranów jak ty w tym kraju nie można jeździć zachowując bezpieczną odległość...

      @kretu: ile tej odległości byś chciał?

    •  

      pokaż komentarz

      @sireplama: w aktualnych przepisach jest "bezpieczna odległość", ale właśnie dla takich osób jak Ty, którzy nie potrafią określić tej bezpiecznej odległości będzie nowelizacja. Wg nowych przepisów na autostradzie będzie trzeba zachować 70 m odległości od pojazdu przed Tobą.

    •  

      pokaż komentarz

      @sireplama: Może tak jak to jest liczone na zachodzie czyli 2 sekundy odstępu albo połowa prędkości w metrach (dla 100km/h to mniej więcej to samo)

    •  

      pokaż komentarz

      Ktoś dojeżdża do mnie z tyłu, a mam miejsce, to zjeżdżam na prawo

      @Paul_Proteus: Kurna, gościu, ale taki manewr to jeszcze trzeba mieć kiedy zrobić.
      Pomiędzy wyprzedzeniem białego dostawczaka przez Volkswagena, a rozpoczęciem wyprzedzania przez nagrywającego minęły trzy sekundy. Volksvagen ledwo zdążył w ogóle odjechać od dostawczaka na bezpieczną odległość (bo na autostradzie to się nie wjeżdża komuś metr przed jego maskę, wiesz?).

      Autostrada to nie jest je$%ny tor F1, żeby manewry trzeba było wykonywać z piskiem opon i zmieniać pas ułamek sekundy po wyprzedzeniu. Masz Ty chłopie rozum?

    •  

      pokaż komentarz

      @fireman2: a jak ktoś Cie wyprzedza na jedno jezdniowej to tez mu wbijasz przed maskę jadąc 20-30km/h wolniej ? to jest własnie mentalność marudera prawego pasa, "te chamy co mrugają długimi", a prawda jest taka że wbijasz na prawy jak święta krowa, to że jedziesz 5km/h szybciej niż TIR to nie znaczy ze masz prawo do wbicia na prawy pas, bo jak zmuszasz kogoś do zwolnienia to tak naprawdę Twój manewr to wymuszenie tak samo na autostradzie jak i na każdej innej drodze.

    •  

      pokaż komentarz

      @sireplama:

      ile tej odległości byś chciał?

      2 sekundy.

    •  

      pokaż komentarz

      @kretu: Jeżdżę codziennie A4, wyprzedam prawym pasem często 10 i więcej aut pod rząd bo całe kawalkady jadą jeden za drugim lewym. Nikt nie ma pretensji o zachowywanie bezpiecznych odległości ale co was boli zjeżdżać na prawy i ustępować szybszym kierowcą? Nagle zdziwienie i trąbienie że ktoś szybko przejechał z prawej strony, ale do siebie żadnych pretensji nie macie.

    •  

      pokaż komentarz

      @gregorek przeczytaj jeszcze raz co napisałeś, bo nie jestem w stanie zrozumieć o co Ci chodzi, a z czytania ze zrozumieniem zawsze miałem 5 w szkole

    •  

      pokaż komentarz

      @sireplama: nie ma co strzępić ryja, większość osób komentujących ma prawko ma z chipsów ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @sireplama:

      do czego?

      2 sekundy odległości. Masz się znaleźć w miejscu, gdzie jest ten przed tobą najwcześniej po 2 sekundach.

      pokaż spoiler Obierasz jakiś charakterystyczny punkt, dajmy na to słupek pikietarzowy. Jak auto przed tobą go minie zaczynasz liczyć: 121, 122. Masz nie minąć tego słupka zanim nie policzysz 122.

    •  

      pokaż komentarz

      @fireman2: to spróbuj zrozumieć: 90% "spokojnego wyprzedzania" o którym wspominasz to tak naprawdę wymuszenia (zmuszasz kogoś na prawym do zwolnienia, bo święta krowa teraz wyprzedza...)

    •  

      pokaż komentarz

      @sireplama: na każdym kursie na prawo jazdy uczą o regule 2 sekund. Reguła ta określa w jednostce czasu minimalny odstęp, jaki należy zachować od poprzedzającego pojazdu względem punktu odniesienia przy którym pojazd ten aktualnie się znajduje.

    •  

      pokaż komentarz

      w aktualnych przepisach jest "bezpieczna odległość", ale właśnie dla takich osób jak Ty, którzy nie potrafią określić tej bezpiecznej odległości będzie nowelizacja. Wg nowych przepisów na autostradzie będzie trzeba zachować 70 m odległości od pojazdu przed Tobą.

      @corran: xD 70m? :D Ty widzisz co piszesz? :D

      Aż policzę, bo wierzyć mi się nie chce.

      Na odcinku Krzesiny - Komorniki jeździ ponad 37 000 pojazdów dziennie. Ten 15km odcinek powinieneś pokonać w około 15 min. Powiedzmy więc, że w tym czasie spotkasz 385 samochodów. Licząc średnio 5m na samochód daje nam to 1925m samochodów jadących zderzak w zderzak. Doliczając Twoje 70m i dzieląc na dwa pasy otrzymamy 14 kilometrowy ciąg pojazdów, które się nie wyprzedzają, jadą równo ze sobą i nie wykonują żadnych manewrów. I są to wyliczenia bez ciężarówek i autobusów. Najjsss, fajna perspektywa.

      Poszukam jeszcze danych dla Warszawy bo aż się podjarałem tym pomysłem :D

    •  

      pokaż komentarz

      @corran: Obaj są siebie warci. Nagrywający spędził pewnie kilka godzin montując materiał i dodając stosowna muzyczkę. Jeśli rzeczywiście próbował uspokoić kierowce VW, to wyszło mu coś zgoła innego. Nie rozumiem też tej całej masy drogowych 'edukatorów', którzy są dużo bardziej niebezpieczni, niż szeryfowie.

    •  

      pokaż komentarz

      @sireplama: to nie ja określam jaka ma być odległość podaje tylko co rząd chce zrobić. Dla autostrady na której możesz jechać 140km/h nowelizacja przewiduje odległość 70 metrów.

    •  

      pokaż komentarz

      @corran:

      Dla autostrady na której możesz jechać 140km/h nowelizacja przewiduje odległość 70 metrów.

      Co jest głupie, bo powinna być liczona od prędkości pojazdu w nie prędkości maksymalnej. Wlokąc się za tirem nie potrzebujesz 70 metrów a 40-45.

    •  

      pokaż komentarz

      @janekplaskacz: może wprowadzą dokładnie taki przepis jak obowiązuje we Francji i Niemczech. Tam należy zachować tyle metrów odległości, ile wynosi połowa prędkości.

    •  

      pokaż komentarz

      @gregorek ale kto mówi o prawym pasie. VW wyprzedzał lewym pasem i miał prawo zachować taka odległość od busa jaką zachował

    •  

      pokaż komentarz

      kolejny z wadą wzroku, idź się leczyć
      ciekawe że w większości to bordo mają zerową wiedzę na temat poruszania się po drogach
      może niech lepiej w piwnicy siedzą


      @d0k0p: większość bordo to lizo dupy pisania komentarzy z nurtem rzeki aka reszty debili, zresztą wyżej jest identyczny komentarz z dużą ilością plusów więc bordo dziecko skopiowało żeby nałapać plusików @corran: tak to o tobie

    •  

      pokaż komentarz

      @progejmer porównaj najpierw datę dodania komentarzy. Mój był godzinę wcześniej

    •  

      pokaż komentarz

      @corran dobrze, że autor dodał do filmiku te usprawiedliwiające go napisy, bo jeszcze spora ilość ludzi (w tym ja) mogłaby sobie pomyśleć tak jak Ty
      ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      porównaj najpierw datę dodania komentarzy. Mój był godzinę wcześniej

      @corran: fakt nie sprawdzałem, dam ci plusa czego agresywny bordo by nigdy nie zrobił, czyli tamten jest gorszy od ciebe bo oszlifował twoją wypowiedź i bardziej połechtał kulki tej świty srakopowej niż ty :)

    •  

      pokaż komentarz

      Powiedzmy więc, że w tym czasie spotkasz 385 samochodów.

      @sireplama: gdzieś się zaplątałeś w tych obliczeniach, jadąc modelową autostradą gdzie wszystkie samochody jadą równym tempem spotkasz 0 samochodów (tzn cały czas będziesz jechał za tym samym autem)

      Autostrada 15km, bezpieczny dystans 70m + 5m na długość samochodu. Oznacza to ża w danej chwili na każdym pasie jest 200 aut (15 000m / 75m = 200), na obu pasach 400 aut. Przy prędkości 140km/h 15km pokonasz w jakieś 6.5 minuty, zakładając więc ciągły flow aut, przy stałej prędkości i bezpiecznych dystansach będziesz miał przepustowość 3692 samochodów na godzinę, czyli swoje 37k aut wykręcisz już w 10 godzin, a produktywna część doby (powiedzmy od 06:00 do 21:00) ma 15. Można by więc zaryzykować stwierdzenie że mamy całkiem sporo luzu zanim trzeba będzie dobudować trzeci pas.

      Co ciekawe przepustowość nie zależy zbytnio od prędkości - jeżeli uspokoimy trochę ruch i zagęścimy go - przy 100km/h (i zmniejszeniu bezpiecznego dystansu do 50m) będziemy mieli 545 aut na obu pasach, każdy spędzi na autostradzie 9 minut więc przepustowość godzinna to 3630 aut, niecałe 2% mniej niż przy szybszej jeździe.

    •  

      pokaż komentarz

      @d0k0p: Jak ktoś umrze, to w zasadzie nawet o tym nie wie, tylko najbliższym jest wtedy ciężko. Tak samo jest z debilami. Tak więc, dla dobra innych nie wsiadaj lepiej za kierownicę debilu skończony.

    •  

      pokaż komentarz

      gdzieś się zaplątałeś w tych obliczeniach, jadąc modelową autostradą gdzie wszystkie samochody jadą równym tempem spotkasz 0 samochodów (tzn cały czas będziesz jechał za tym samym autem)

      @sakfa: Widzę co wskazujesz, jednak to trochę utopijny model, w którym wszyscy jadą tą samą prędkością, nikt nie wyprzedza, nikt nie zamula no i nie uwzględnia zupełnie pojazdów, które mają po 17m (np. TIRy).

    •  

      pokaż komentarz

      @corran: owszem, ale reakcja vw jest prymitywna, w najlepszym wypadku.

  •  

    pokaż komentarz

    Agresja drogowa? Tak, owszem. Ale w pełni sprowokowana przez wyczyn nagrywającego. W 0:31 jest analogiczna sytuacja o którą oskarża drugiego kierowcę na początku - dużo miejsca na prawym pasie. Czemu nagrywający ignoruje obowiązek jazdy prawym pasem? Różnica tylko taka, że kierowca VW zachował bardziej sensowną odległość, a nagrywający jedzie niemal przyklejony do dostawczaka bez jakiejkolwiek widoczności co się dzieje przed nim. A potem kolejny karambol i blokada autostrady na kilkanaście godzin. Oczywiście jechanie na zderzaku dostawczaka to żaden problem, ale jak Kaliemu jadą na zderzaku, to już gorzej. To, że się samochód zmieści pomiędzy dwa inne, to nie jest bezpieczna odległość jadąc (totalnie strzelam) ok. 130km/h.

  •  

    pokaż komentarz

    0:22 - miejsca jest sporo.

    Nagrywający jest jakiś pop??@#!%ony. Już czarny passat nie zachowuje bezpiecznej odległości, a ten jeszcze mu się wtrynia prosto przed maskę. Dalej nawet nie oglądam, bo nie ma to sensu. W tym momencie nagrywający powinien stracić uprawnienia do kierowania pojazdami (nie zdarzyło mu się - on jest święcie przekonany, że zrobił dobrze), bo nie nadaje się do jeżdżenia po publicznych drogach.

  •  

    pokaż komentarz

    Kto tu komu siedzi na zderzaku ? 2-3 metry odstępu przy 90-100 km/h kiedy przy takiej prędkości zalecane jest 50-60 m !!! ( 2 sekundy odstępu).
    "Uczył Marcin Marcina, a sam głupi jak świnia"
    Proponuję by nagrywający odłożył prawko do paczki czipsów, w których je znalazł i wojaże ograniczył do tylnich siedzeń pekaesu.

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      pokaż komentarz

      @KapralJedziniak:
      Możesz mi wytłumaczyć, jak, mając w aucie krótszą drogę hamowania i odpowiedni czas reakcji, wjadę w dupę temu przede mną?
      Odległość masz trzymać, jak nie masz zamiaru wyprzedzać, tak aby wyprzedzający kolumnę mógł w odpowiednim momencie schować się pomiędzy autami.

      Proste, że w razie czego, mając ,,czysto'' w prawym lusterku, przeskoczysz na prawy pas, nawet jak dostawczak do podłogi hamulec wciśnie...

    •  

      pokaż komentarz

      przy 90-100 km/h kiedy przy takiej prędkości zalecane jest 50-60 m

      @KapralJedziniak: 50m? Pomiędzy każdym samochodem? 50 metrów? Odległość na ponad 3 TIRy? Odległość większa niż szerokość boiska do piłki nożnej? Odległość, w której mieściłby się Dreamliner? Na autostradzie? Kwa...

    •  

      pokaż komentarz

      @Cynikt
      Czytać się nie da twoich bredni. Czas reakcji kierowców F1 to około 0,2 s czas reakcji układu hamulcowego to około 0,4 s zanim auto zacznie zwalniać.
      Wystarczy, że bus przed tobą nagle uderzy w stojący pojazd na lewym pasie którego ty nie widzisz i...
      Nie masz żadnego czasu ma reakcję.
      A w ciągu 0,6 s przejdziesz przy 90km/h 15 metrów.
      Nawet gwałtowne hamowanie busa i nie masz opcji zareagować.

    •  

      pokaż komentarz

      Możesz mi wytłumaczyć, jak, mając w aucie krótszą drogę hamowania i odpowiedni czas reakcji, wjadę w dupę temu przede mną?

      @Cynikt: w taki, że jak w dostawczaka uderzy ktoś jadący pod prąd, co spowoduje jego zatrzymanie, to nawet jadąc za nim GTRem nie wyhamujesz.

    •  

      pokaż komentarz

      @sireplama: Policz sobie czas w jakim przebywasz te 50 m przy choćby 120 km/h

    •  

      pokaż komentarz

      @Cynikt: 3 metry z prędkością autostradową to 0,04 sekundy. Nawet Kubica w bolidzie F1 wj%@?łby się w tył dostawczaka, gdyby ten nagle musiał zahamować bo na drogę wybiegło zwierzę, strzeliła opona .... a zauważ że w pozycji ze zrzutu ekranu gość nie widzi zupełnie niczego z przodu.

      @sireplama: Tak, 50-60 metrów i to w dobrych warunkach. Jeśli to jest dla ciebie zaskoczenie to zapraszam do zakupu biletu na pekaes. 100 km/h = 30 m/s , 140 km/h = 40 m/s
      BTW. We Francji i bodajże Hiszpanii przepisy określają nakaz zachowania takiej odległości.

    •  

      pokaż komentarz

      Tak, 50-60 metrów i to w dobrych warunkach. Jeśli to jest dla ciebie zaskoczenie to zapraszam do zakupu biletu na pekaes.

      @KapralJedziniak: Lepiej sam się do Ubera przesiądź jak masz takie poczucie odległości. To jest praktycznie odległość pomiędzy dwoma TIRami jadącymi prawym pasem z pierwszych sekund filmiku.

    •  

      pokaż komentarz

      @KapralJedziniak:

      3 metry z prędkością autostradową to 0,04 sekundy.
      144 km/h to 40 m/s. 3/40 sekundy, to trochę inny wynik...

      Nawet Kubica w bolidzie F1 wj@@$łby się w tył dostawczaka, gdyby ten nagle musiał zahamować bo na drogę wybiegło zwierzę, strzeliła opona
      Weź mnie nie rozśmieszaj! Na wstecznym ,,w bolidzie'' z jego umiejętnościami by go tam wyprzedził!

      a zauważ że w pozycji ze zrzutu ekranu gość nie widzi zupełnie niczego z przodu.
      Więc albo ciśnie środkiem, tak, aby widział, albo zwiększa odległość od poprzedzających go pojazdów...

    •  

      pokaż komentarz

      @jarek159:

      Czas reakcji kierowców F1 to około 0,2 s
      Nie kpij sobie! Sam mam lepszy czas reakcji, a w lesie w nocy cisnąć 150+ km/h w życiu bym się nie odważył!
      Jeżeli nie są szprycowani, to i tak poniżej 150ms lekko mają! Do tego mają trasę w małym palcu.

      Wystarczy, że bus przed tobą nagle uderzy w stojący pojazd na lewym pasie którego ty nie widzisz i...
      Po to masz szparę między nieprzezroczystymi autami, żeby wiedzieć, jaki odstęp masz zachować...

      Nawet gwałtowne hamowanie busa i nie masz opcji zareagować.
      Nie takie idiotyzmy widziałem na drodze... Potem się zatrzymać trzeba na kwadrans, bo jednak zajrzenie śmierci w oczy robi wrażenie...

    •  

      pokaż komentarz

      @mahestro: Jak mamy rozpatrywać ,,jeden na milion'' to równie dobrze meteoryt może na ciebie spaść...
      No ale stosując logiczne myślenie do absurdalnej sytuacji:

      pokaż spoiler Zrozumiesz, że coś nie gra, jak każdy zawczasu zmieni pas na prawy, bo lewym leci debil pod prąd!

    •  

      pokaż komentarz

      @sireplama: @Cynikt: Mam nadzieję że jeździcie tylko na rowerze po altankach wokół bloku, w przeciwnym razie stanowicie poważne zagrożenie na drodze.
      W takiej odległości jak gość jedzie nawet jego mały mózg nie zdążyłby zarejestrować faktu zapalenia się świateł stopu dostawczaka.

    •  

      pokaż komentarz

      @Cynikt: ja się boję jak jeżdżę, że właśnie takich ludzi jak Ty spotkam...

    •  

      pokaż komentarz

      Nie kpij sobie! Sam mam lepszy czas reakcji, a w lesie w nocy cisnąć 150+ km/h w życiu bym się nie odważył! Jeżeli nie są szprycowani, to i tak poniżej 150ms lekko mają! Do tego mają trasę w małym palcu.

      @Cynikt: Osobiście testy na czerwone światło dają mi wyniki czasem niższe niż 200 ms, jednak w ruchu drogowym musisz przełożyć nogę na hamulec. Po drugie skąd wiesz czy kierowca przed tobą tylko cię nie nastraszył.
      Musiałbyś po zobaczeniu światła stopu zawsze hamować z maksymalną siłą, tak się nie da jeździć.

      Nie wiem czy po prostu trolujesz, ale twój większy odstęp to spokojniejsze hamowanie i więcej czasu na reakcje 20 tonowego zestawu za tobą który nie hamuje jak ty.
      Na autostradzie trzymam większy odstęp po to aby w razie nagłej sytuacji mieć więcej czasu na reakcję, więcej możliwości. Gdy zobaczę idiotę na zderzaku a z przodu wypadek będę mógł hamować spokojniej a nie być zepchnięty przez auto za mną.

    •  

      pokaż komentarz

      @jarek159:

      Nie wiem czy po prostu trolujesz, ale twój większy odstęp to spokojniejsze hamowanie i więcej czasu na reakcje 20 tonowego zestawu za tobą który nie hamuje jak ty.
      Nie twierdzę, że im bliżej, tym bezpieczniej. Zjedź tylko do prawej na 2 sekundy i zapomnij o mnie.

      Na autostradzie trzymam większy odstęp po to aby w razie nagłej sytuacji mieć więcej czasu na reakcję, więcej możliwości.
      Zjedź na prawo.

      Gdy zobaczę idiotę na zderzaku a z przodu wypadek będę mógł hamować spokojniej a nie być zepchnięty przez auto za mną.
      Patrz powyżej!

    •  

      pokaż komentarz

      @Cynikt: ale to był tylko jeden z przykładów. Dodając do siebie meteoryt, latający motor z innego znaleziska, jadącego pod prąd, zaśnięcie kierowcy busa, odpadnięcie koła komuś z przeciwka, wybuch opony TIRa, mocne kichnięcie że aż oczy zamyka, j$%@nego orła rozpryskującego się o dostawczaka (widziałem coś takiego :D), i pewnie wielu innych sytuacji z prawdopodobieństwem zero-nic, razem daje to jednak jakiś procent, o którym się potem słyszy w radiu.

      Owszem, niektórzy przesadzają z tymi odległościami, zwłaszcza przy zmianie pasa z prawego na lewy, bo za 200 metrów jest ktoś wolniejszy, no ale nie przeginajmy też w drugą stronę do dwóch/trzech metrów jak wspomniał @KapralJedziniak.

    •  

      pokaż komentarz

      i odpowiedni czas reakcji

      @Cynikt: Każdy tak uważa. Tylko ciekawe skąd najechanie na tył poprzedzającego pojazdu jest jednym z najczęstszych rodzajów wypadków na drogach?

    •  

      pokaż komentarz

      @piwotomojepaliwo: Najczęściej nie antycypujesz, że najlepszą opcją, jest zjechanie na inny pas... Kwestia tego, czy wiesz, co się będzie działo przez następne 2 sekundy wokół ciebie... Możesz się wykaraskać bez szwanku, albo wpaść pod przysłowiową ciężarówkę z gruzem...

    •  

      pokaż komentarz

      Nie twierdzę, że im bliżej, tym bezpieczniej. Zjedź tylko do prawej na 2 sekundy i zapomnij o mnie.

      @Cynikt: > Zjedź na prawo.

      @Cynikt: Dlaczego mam zjeżdżać na prawo skoro czekam aż auto przede mną zjedzie na prawo gdy zakończy manewr wyprzedzania.
      Ty chcesz mnie wyprzedzić a ja tego z przodu. On mnie blokuje więc czekam, nie będę zjeżdżał na prawo.Tym sposobem ty musiałbyś też zjechać na prawo bo ktoś za tobą jedzie gdy ja ciebie "blokuje"

      W sytuacji gdy z przodu pusto zgodzę się w 100% sp%?%@!!aj na prawy pas gdy nie wyprzedzasz. Ale nie gdy mam 800 koni i czekam na to gdy bus wyprzedzi. Ja zjadę na prawy, pojadę za tobą gdy wyprzedzasz tira i będę jechać 30 cm od twojego zderzaka.
      Sądzisz, że masz najszybsze auto na świecie? zawsze znajdzie się szybszy. A według twojej logiki nikt nie mógłby wyprzedzić.

    •  

      pokaż komentarz

      W takiej odległości jak gość jedzie nawet jego mały mózg nie zdążyłby zarejestrować faktu zapalenia się świateł stopu dostawczaka.

      @KapralJedziniak: Chyba się non stop malujesz w lusterku w podsufitce jak jadąc 100km/h nie zauważysz w pojeździe oddalonym 16m przed sobą, że hamuje. Co więcej (notuj syneczku), jak mnie uczyli kierować to wyuczyli by nie wgapiać się w światła poprzedzającego samochodu ale obserwować także drogę przed samochodami przed tobą.

      Mamy wiec dostawczaka na lewym pasie jadącego może 10-20 (w najlepszym przypadku) km/h szybciej niż wyprzedzana ciężarówka (20 sekund na filmiku potrzebował by dojechać do TIRa, nawet go nie obwiniam, dla niego zjechanie na prawy było może i bez sensu) z zupełnie pustą drogą przed nim. Mamy passerati trzymającego z 16-20m odległości od dostawczaka (w momencie dojechania do nich nagrywającego). Mamy w końcu nagrywającego, który wjechał między nich (IMO to karny kutas, ze nie wziął jeszcze dostawczaka i nie pognał w siną dal i nie było by inby w ogóle). Trochę za blisko dostawczaka - może i owszem. Z drugiej strony ja na zasranym ekraniku widzę, że dostawczak ma pustą drogę i zero powodów do nagłego hamowania, to zakładam, że kierowca na miejscu ma jeszcze lepsze zorientowanie w sytuacji. Passerati dostał piany na ustach bo ktoś go wyprzedził i zaczął odwalać jakieś niespotykane rzeczy. W sytuacji gdy w 16-20m lukę, około 5-6 m od dostawczaka wjechał około 4-5m samochód - daje to januszowi z passerati 8-10m odległości do nagrywającego (chyba, że zaczął przyśpieszać podczas wyprzedzania - bazuje na filmiku jaki mamy). W 1,5 sekundy po zdjęciu nogi z gazu miałby z powrotem swoje 16-20m. p%#?! i tyle.

    •  

      pokaż komentarz

      jak mnie uczyli kierować to wyuczyli by nie wgapiać się w światła poprzedzającego samochodu ale obserwować także drogę przed samochodami przed tobą.

      @sireplama: To zaobserwuj na załączonym obrazku drogę przed sobą. Co widzisz ? Tył dostawczaka.

    •  

      pokaż komentarz

      @jarek159:

      Dlaczego mam zjeżdżać na prawo skoro czekam aż auto przede mną zjedzie na prawo gdy zakończy manewr wyprzedzania
      Dlatego, że w tej sytuacji ,,nagrywającemu'' krócej zajmie wyprzedzenie wszystkich, za nim bohater filmu, potem dostawczak, a na końcu wyścigi Januszów w TIRach, niż te cyrki, co się tam odstawiły...

      Ty chcesz mnie wyprzedzić a ja tego z przodu. On mnie blokuje więc czekam, nie będę zjeżdżał na prawo.Tym sposobem ty musiałbyś też zjechać na prawo bo ktoś za tobą jedzie gdy ja ciebie "blokuje"
      Daj przykład temu z vana, albo miej po prostu święty spokój i zjedź zwalniając pedał gazu na prawo...

      Ale nie gdy mam 800 koni i czekam na to gdy bus wyprzedzi.
      Jakbyś tyle miał, to byś wziął busa tak, jak nagrywający ciebie...

      Sądzisz, że masz najszybsze auto na świecie? zawsze znajdzie się szybszy. A według twojej logiki nikt nie mógłby wyprzedzić.
      Nie mam, ale z tego co zauważyłem, to w większości ,,na zderzaku'' mam konkretnych wariatów... Na tyle często spoglądam w lusterka, że widzę, jak leci coś, co ma 2x więcej koni ode mnie i potulnie na prawo się chowam...

      pokaż spoiler Kiedyś polowało się na ,,zająca''. Teraz dobrze jest znaleźć koleżkę, co leci za tobą. W razie czego to jemu fanfary zagrają!

    •  

      pokaż komentarz

      Dlatego, że w tej sytuacji ,,nagrywającemu'' krócej zajmie wyprzedzenie wszystkich, za nim bohater filmu, potem dostawczak, a na końcu wyścigi Januszów w TIRach, niż te cyrki, co się tam odstawiły...

      @Cynikt: Ale dlaczego nagrywający ma być pierwszy?
      Kierowca VW też mógł mieć kamerę i też mógłby odp?$!$?!ać jakieś cyrki kierowcy busa, nie zrobił tego tylko jak normalny kierowca czekał aż ten zakończy manewr wyprzedzania.
      Nagrywający nie jest pojazdem uprzywilejowanym, musi tak jak inni jechać.

      Tacy kierowcy z takim myśleniem to są zwykli idioci, sam nie ciepie takich jak kierowca busa który jedzie o 2 km/h szybciej i zabiera się za wyprzedzanie. Ale wiem,że trzeba być debilem aby rościć sobie prawo do tego aby inni zjeżdżali mi z drogi gdy np jeden tir wyprzedza drugiego i 10 osobowych aut jedzie na lewym pasie za nim.

    •  

      pokaż komentarz

      @sireplama: no 50m , ja tak zawsze trzymam i problemu nie ma.

    •  

      pokaż komentarz

      @jarek159:

      Ale dlaczego nagrywający ma być pierwszy?
      k%%?a, Januszu... BO JEDZIE ZA NIM, SZYBCIEJ, LEWYM PASEM, czaisz? Tak się jeździ po autostradach na całym świecie. Wyprzedziłeś? Sp@#%@?$asz na prawy pas, a nie kolejeczka po horyzont bo ja sobie rezerwuję miejsce za busem. Jesteśmy autostradową Rumunią i dzięki takim jak ty, jeszcze dłuuuugo będziemy...

    •  

      pokaż komentarz

      @Paul_Proteus
      Jak może jechać za nim szybciej lewym?
      Co najwyżej może jechać z taką samą prędkością.
      VW nie wyprzedził bo bus go blokował.

    •  

      pokaż komentarz

      @Paul_Proteus
      Proszę doucz się przepisów.
      Zachowanie kierowcy VW na początku filmu jest jak najbardziej przepisowe i poprawne.
      Tak należy jeździć na autostradzie.

    •  

      pokaż komentarz

      @jarek159:
      Bezczelny Januszu. Zanim zaczniesz kogoś odsyłać do przepisów sam Oczywiście, że zachowanie VW nie jest poprawne bo łamie art. 16 PoRD pkt. 4. Rozumiem, że jeszcze nie masz prawa jazdy i mam nadzieję, że nigdy mieć ich nie będziesz, ale możesz przekazać ojcu, że tak się nie jeździ. Popełniłem obrazek jak to wygląda w praktyce na naszych autostradach. Pomyśl po co budować drogi z wieloma pasami ruchu, skoro tacy jak twój tata, skutecznie ograniczają ich wydajność do minimum.

    •  

      pokaż komentarz

      @Paul_Proteus
      Szmur aut na lewym wyprzedza dlatego ma prawo jechać lewym pasem.
      Prawko z chipsów możesz oddać.
      Dopiero gdyby nie wyprzedzali miałbyś rację.

    •  

      pokaż komentarz

      edza dlatego ma prawo jechać lewym pasem.
      Prawko z chipsów możesz


      @jarek159:

      mentalnie niczym się nie różnisz od tego pana. No chyba, że to po prostu ty...

      https://www.cda.pl/video/15257004

    •  

      pokaż komentarz

      @Paul_Proteus
      Człowieku zrozum, że każdy chce wyprzedzić tira.
      Jeśli na lewym pasie 100 aut wyprzedza go to jest ok.
      Nie ma sensu wjeżdżać w lukę 50 metrów po to aby ktoś z tyłu miał wolny pas.
      Drogi nie należą tylko do ciebie.
      Wyprzedzam za autem które też wyprzedza jedź za mną.
      Niepodoba się? To wybuduj sobie swoje drogi.
      Jest to zgodne z przepisami. Obowiązek jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni nie tyczy się wyprzedzania.
      Masz wtedy jechać blisko prawej krawędzi lewego pasa i tyle.

    •  

      pokaż komentarz

      @Paul_Proteus: serio jak można przeczytać KD i nie zrozumieć z niego ani słowa? :D

    •  

      pokaż komentarz

      @jarek159:

      Człowieku zrozum, że każdy chce wyprzedzić tira.

      a ktoś tego zabrania? Nonsensem z punktu widzenia wydajności jest jednak "rezerwowanie" sobie prawa do wyprzedzania, żeby czasem ktoś nie pojechał broń cię panie Boże, szybciej ode mnie... Januszostwo w postaci czystej!

      Jeśli na lewym pasie 100 aut wyprzedza go to jest ok.

      Głuptasku. Nie, nie jest. Nie jest z punktu widzenia przepustowości i z punktu widzenia prawa bo masz obowiązek poruszania się prawym pasem jeśli jest to możliwe. Uprzedzam pytanie: jakmasz ciężarówkę 400m z przodu to JEST to możliwe.

      Drogi nie należą tylko do ciebie.

      Dokładnie. I korona ci z łba nie spadnie, a twojego Audi A4 prosto z dojczland nie dopadnie UPG, gdy umożliwisz komuś jadącemu szybciej przejazd jak w cywilizowanym miejscu świata.

      Niepodoba się? To wybuduj sobie swoje drogi.

      Argument lvl. ziemniak. Po pierwsze, to ty nie stosujesz się do zasad ruchu drogowego. Po drugie: nie jestem w stanie wybudować sobie swoich dróg. Mam jednak wiarę (może naiwną), że mniej ograniczone przypadki niż twój, jestem jednak w stanie przekonać, dla dobra wszystkich. Świadomość, że urodzony burakiem umrze burakiem, również mam.

      Jest to zgodne z przepisami. Obowiązek jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni nie tyczy się wyprzedzania.

      Ok. Czyli wg twojej, nazwijmy to umownie, logiki, widząc majaczącą na horyzoncie ciężarówkę, masz prawo zjechać na lewy pas i jechać dwa kilometry szybciej niż ona. Nie, nie masz.

      Dobra, kończę. Jakaś część mnie ma nadzieję, że trollujesz.

    •  

      pokaż komentarz

      @Paul_Proteus:

      Popełniłem obrazek jak to wygląda w praktyce na naszych autostradach

      A teraz wylosuj, które z aut na lewym pasie ma zjechać na prawy. Niech zgadnę, na pewno będą to nie będzie te, którym poruszasz się ty.

    •  

      pokaż komentarz

      A teraz wylosuj, które z aut na lewym pasie ma zjechać na prawy. Niech zgadnę, na pewno będą to nie będzie te, którym poruszasz się ty.

      @janekplaskacz:

      nie nauczysz buraka myśleć po nieburaczemu :(
      nie uważam za dyshonor zjazd na prawy pas, ba! Uważam za dyshonor sytuację, w której ktoś przeze mnie musi zmieniać tempo swojej podróży.

    •  

      pokaż komentarz

      @Paul_Proteus:
      Odpowiedz na pytanie. To ważne w celach dalszej edukacji.

    •  

      pokaż komentarz

      @janekplaskacz:

      po wewnętrznym dialogu jednak zdecyduję się ci odpowiedzieć, bo może faktycznie nie wiesz. W kulturalnym świecie, zjeżdżają wszyscy, którzy akurat nie wyprzedzają, a korzystając z wolnego lewego pasa, dokonuje się dodatkowe "przetasowanie" na szybszych i wolniejszych. Gdy dba się o siebie na wzajem, nikt nie musi nawet odpuszczać gazu. Redukuje się suma czasu jaki wszyscy spędzamy na drodze. Profit.

    •  

      pokaż komentarz

      @Paul_Proteus: Człowieku, najwyraźniej nigdy nie jechałeś w korku. Proponuję kupić sobie bilet na pociąg.

    •  

      pokaż komentarz

      @ruphert: zaproponowałbym kupienie sobie mózgu, ale raczej nigdzie ci go później nie wszczepią więc w sumie nie warto.

    •  

      pokaż komentarz

      @Paul_Proteus:

      W kulturalnym świecie, zjeżdżają wszyscy, którzy akurat nie wyprzedzają,

      A które auta, na przedstawionym przez ciebie obrazku akurat wg ciebie wyprzedzają?

    •  

      pokaż komentarz

      @Paul_Proteus: Poziom wypowiedzi adekwatny do adwersaża :) Jesteś chamem w internecie, pewnie na drodze nie jest inaczej. Co ciekawe zwykle chamy chcą uczyć innych :D

      Co do Twojego rysunku jest całkowicie prawidłowy. Pojazdy na prawym pasie jadą wolniej, więc są wyprzedzane lewym pasem. Gdyby na lewym było dużo miejsca to można byłoby zjeżdzać na prawy, no ale miejsca nie ma.

    •  

      pokaż komentarz

      @janekplaskacz:

      licz od góry. Od 4 do 8 mogłyby spokojnie zajmować miejsce na prawym pasie, co umożliwiłoby sprawne trzymanie własnego tempa wśród użytkowników tej grupy. Tak się jeździ na całym świecie bo to najbardziej wydajny sposób. Uprzedzam pytanie, bo pewnie chcesz się przyp#%%$@@ić do definicji wyprzedzania. Jak dwa kilometry przed tobą jedzie ciężarówka, to nie masz prawa wjechać na lewy pas bo to NIE JEST wyprzedzanie. W ustawie nie ma zdefiniowanej odległości. Sprawa jest płynna i zdroworozsądkowa.

    •  

      pokaż komentarz

      @ruphert: pożyjesz, dorośniesz, może dojrzejesz. Kilka lat temu było powszechne przyzwolenie na blokowanie zanikającego pasa "żeby się cwaniaki nie wciskały". Duża część i z tego buractwa wyrośnie...

    •  

      pokaż komentarz

      @Paul_Proteus: To jest naprawdę prosty rysunek i sytuacja. Jeśli sam go narysowałeś i mimo to nie rozumiesz, to rzeczywiście jest to zdumiewające.Myślę, że każdy miły policjant wyjaśni Ci o co w nim chodzi za darmo.

      I nie pisz proszę jak się jeździ na całym świecie, bo widać że nawet w naszym kraju masz problemy z prawidłową jazdą.

    •  

      pokaż komentarz

      @ruphert: Burak nie wie, że jest burakiem. To normalne. Grunt, żebyś się nie zacietrzewiał w tym swoim buractwie. Otwórz umysł, posłuchaj argumentów, poobserwuj, pomyśl. Będzie z korzyścią dla wszystkich.

    •  

      pokaż komentarz

      @Paul_Proteus:

      Od 4 do 8 mogłyby spokojnie zajmować miejsce na prawym pasie,

      To poprawiłem twój obrazek tak, aby przedstawiał sytuację chwilę po tym jak auta 4-8 zjechały na prawy pas. Co na tym obrazku widać:
      1. Miejsce po czerwonych autach zajęły auta z tyłu
      2. Auta na lewym pasie już teraz nie mają gdzie zjechać na prawy pas
      3. Auta, które zjechały są w czarnej dupie, bo nikt ich nie wpuści i muszą czekać aż cała karawana przejedzie.

      źródło: wyprzedzanie.jpg

    •  

      pokaż komentarz

      @Paul_Proteus: To fascynujące że nie potrafisz nawet odpisać na kulturalnym poziomie :) Pewnie masz jeszcze poczucie że wylewając z siebie te inwektywy jesteś lepszy od innych, no nie jesteś.

      Co do sytuacji z filmu, dlaczego nagrywający jechał lewym a nie prawym pasem? To oczywiste, chciał wyprzedzać pojazdy przed nim. Dlaczego więc auto przed nim jechało lewym pasem a nie prawym. Tego możesz nie zrozumieć, pojazd przed nim był w dokładnie takiej samej sytuacji, chciał wyprzedzić pojazdy i dlatego zjechał na lewy pas.

      Polecam kursy doszkalające, w pewnym etapie rozwoju samodzielna obserwacja i myślenie może nie przynosić odpowiednich efektów.

    •  

      pokaż komentarz

      @Paul_Proteus: Gdzie tu Ci pas zanika na tej autostradzie?

    •  

      pokaż komentarz

      @janekplaskacz: Polscy kierowcy nie umieją się zachować w sytuacji wzmożonego ruchu, wydaje im się że ten korek to ktoś im celowo zrobił przed maską aby musieli jechać przepisowo ;)

    •  

      pokaż komentarz

      Gdzie tu Ci pas zanika na tej autostradzie?

      @ruphert:

      w dodatku nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Wiesz co? #czarnolisto!

    •  

      pokaż komentarz

      @janekplaskacz:

      Kompletna bzdura z tym Twoim rysunkiem wynikająca z błędnych założeń:

      1. Zakładając, że auta zjeżdżające na prawo jadą z prędkością szybszą lub równą prędkości tych na lewym pasie, nie mają żadnego problemu z włączeniem się z powrotem na lewy. Na prawy zjeżdżają zgodnie z obowiązującym prawem, wszyscy chyba, że planują wyprzedzanie również tych, którzy już zjechali. W kraju z normalnymi kierowcami robisz to tak, by nie zmuszać nikogo do zmiany prędkości.

      Popatrz jak to działa. Wiesz gdzie jest korzyść dla wszystkich? Dokonuje się przetasowanie w grupie aut, które zjechały, kapujesz? Suma czasów spędzonych w podróży się zmniejsza. Czaisz? Profit, k$!$a jego mać.

      źródło: kurwa_mać.jpg

    •  

      pokaż komentarz

      @Paul_Proteus:
      Tak odnośnie błędnych założeń. Tu masz błąd:

      wszyscy chyba, że planują wyprzedzanie również tych, którzy już zjechali.

      Ponieważ auta na prawym pasie zwolnią do 80 km/h a wszyscy na lewym chcą jechać dużo szybciej to z założenia od razu będą wyprzedzać też te auta na prawym. Zwłaszcza, że po zapełnieniu "wolnego miejsca" nie będzie już jak zjechać na prawy pas.

    •  

      pokaż komentarz

      k%%?a, Januszu... BO JEDZIE ZA NIM, SZYBCIEJ, LEWYM PASEM, czaisz?

      @Paul_Proteus: Popis kultury a brak myślenia.

      Jedzie za nim, więc nie jedzie szybciej - jadą z taką samą prędkością.
      Ten co jedzie przed nim znalazł się tam z tego samego powodu, chciałby jechać szybciej ale nie może.

      Zgodnie z Twoim tokiem rozumowania ostatnie auto w korku ma prawo przegonić wszystkich którzy chcą wyprzedzać. Nie ma takiego prawa, a jeśli ma problem z tymi co jadą przed nim to niech się zastanowi dlaczego samo nie jedzie prawym pasem.

      No prościej się nie da.

    •  

      pokaż komentarz

      @sireplama:

      Lepiej sam się do Ubera przesiądź jak masz takie poczucie odległości. To jest praktycznie odległość pomiędzy dwoma TIRami jadącymi prawym pasem z pierwszych sekund filmiku.

      To już wiesz, dlaczego dostawczak i VW nie zjechali na prawy? Czy nadal nie rozumiesz?

    •  

      pokaż komentarz

      @Paul_Proteus: @janekplaskacz: sęk w tym, żeby zmieniając pas z prawego na lewy podczas wyprzedzania, jednak postarać się wykonać ten manewr z głową i wykonywać całą czynność tak, by odbyło się możliwie najszybciej i najbezpieczniej.
      Na filmiku nie popisał się takim myśleniem facet z białego VANa/Busa jadący przez bohaterami, stąd ich problemy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Kierowcy częściej powinni zjeżdżać na prawy pas, a nie stosowali myślenie w stylu "pojadę dłużej lewym, bo widzę za 500 m tira na prawym i nie będę miał się jak wcisnąć w ten korek na lewym", kiedy sami ten korek tworzą ( ͡° ͜ʖ ͡°) bo albo jadą z prędkością +3km/h względem pojazdu wyprzedzanego, albo redukcja biegu i przyspieszenie ma miejsce na pasie lewym.
      A taki sytuacje notorycznie spotykam na naszych drogach szybkiego ruchu. Łatwiej gdyby jeden pojazd zwolnił, a nie zrobiło to 10 za nim, bo wystarczy jedna taka sytuacja gwałtownego wyhamowania pojazdu przy dużym natężeniu ruchu, by stworzyły się niebezpieczne zatory na drodze. Co też jest często spotykane na drogach i było niedawno tu omawiane.

      . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

      źródło: Untitled-2.png

    •  

      pokaż komentarz

      @symis: i wszystko w temacie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

1 2 3 4 5 6 7 ... 13 14 następna