Budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną pod znakiem zapytania.
Negatywna opinia Zarządu Województwa Pomorskiego mówiąca, że w projekcie zaniżono koszty, a przeszacowano wpływy, brak decyzji środowiskowych, co grozi sprzeciwem UE, nie czyszczenie torów do portu w Elblągu, brak środków na jego rozbudowę - to nie jedyne zagrożenia dla budowy kanału przez Mierzeję,
Takiseprzecietniak z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 4
Komentarze (4)
najlepsze
Budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną oddala się coraz bardziej. - Przyznaję to z bólem serca, bo od lat jestem gorącym zwolennikiem przekopu, ale rząd Prawa i Sprawiedliwości tak naprawdę nie chce zrealizować tej sztandarowej inwestycji - mówi Jerzy Wcisła, senator PO z Elbląga, i przytacza mocne argumenty.
Minister gospodarki morskiej Marek Gróbarczyk z PiS zapewnia, że kanał żeglugowy w pobliżu wsi Nowy Świat w gminie Sztutowo, który połączy Bałtyk
Od początku integralną częścią projektu budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną była rozbudowa elbląskiego portu, tak by zwiększyć jego możliwości przeładunkowe. To główne uzasadnienie ekonomiczne budowy kanału.
- Analiza ekonomiczna mówi, że przez kanał przetoczy się 1,5 mln ton ładunków rocznie, które dotrą do portu w Elblągu i zostaną tam rozładowane. Dlatego w 2014 roku rząd zobowiązał się do zainwestowania w port elbląski