•  

    pokaż komentarz

    Taktyk- nabije milion - wyzeruje licznik i sprzeda jako nowy.

  •  

    pokaż komentarz

    Miałem kiedyś poloneza. Miał 280k km i już 3 silnik. W artykule jest ładnie napisane

    Co prawda, widoczny na zdjęciach Truck nie ma już pod maską oryginalnego silnika, ale i tak trzeba uznać taki „nalot” w Poldku za niemałe osiągniecie.

    Obstawiam że 4 albo 5 silnik, jak się łożyska zmienia a podwozie było konserwowane to jeszcze z 3 miliony natłucze, tylko po co?

    •  

      pokaż komentarz

      @aarahon: bo bardziej ekologiczne jest jeździć do końca niż złomować co 13lat i kupować nowe od niemca

    •  

      pokaż komentarz

      Miałem kiedyś poloneza. Miał 280k km i już 3 silnik.

      @aarahon: Też miałem taki wehikuł, ale w moim najbardziej upierdliwą awarią były zapiekające się tłoczki hamulcowe. Zaciski to potrafiłem naprawiać z zamkniętymi oczami, od odkręcania kół do ich przykręcania :)

    •  

      pokaż komentarz

      @karma-zyn: Nawet nie wiesz o czym piszesz.
      1. Sonda lambda nie działa - auto jest o 10% mniej ekologiczne.
      2. Oryginalny katalizator dawno skończył swój żywot, wątpię by był tam jakikolwiek katalizator.
      3. Podobne spalanie będzie miał jakiś przednionapędowy busik pokroju forda Transita z tamtych lat.
      4. Każda naprawa blacharska jest nie ekologiczna a tych wymaga sądząc po linii szyb i paki, jest już mocno skorodowany na łączeniu kabiny z paką a więc w skrajnym przypadku za kilka dni może się okazać że się złamał na drodze.

    •  

      pokaż komentarz

      @aarahon: czyli utylizowanie i wyprodukowanie nowego auta jest bardziej ekologiczne niż użytkowanie istniejącego

      pokaż spoiler wyjdź i przeproś

    •  

      pokaż komentarz

      @aarahon1. Szczególnie jak auto wyposażone jest w gaźnik. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      2. Po kiego grzyba katalizator do gaźnika?
      4. Każda produkcja maszyn jest nieekologiczna. Szczególnie jak stosuje się tworzywa sztuczne a w nowych autach jest o wiele wiele więcej plastiku niż w takim poldku.

    •  

      pokaż komentarz

      Szczególnie jak stosuje się tworzywa sztuczne
      @Kadrom: Przecież w nówkach prawie wszystkie tworzywa nadają się na recykling

    •  

      pokaż komentarz

      @ZostaneMistrzem: Zgadza się. Nie mniej jednak sam recykling wymaga włożenia w niego energi np. elektrycznej. Pół biedy jeśli bierzemy ją z uranu, słońca bądź wiatru ale w Polsce kopcimy węglem. Po drugie. Recykling takich tworzyw jak gumy czy epoksydy są cholernie trudne w przetwórstwie wtórnym.

      Czas życia samochodów (i praktycznie wszystkiego) nie jest umotywowany ekologią tylko ekonomią.

      pokaż spoiler Ave konsupcjonizm ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Kadrom:
      1. 97 rok ma już wtrysk, albo wielopunkt albo monowtrysk a to już nie gaźnik.
      2. Katalizator służy do redukcji szkodliwych substancji ale gaźnik jako taki zniszczyłby go bardzo szybko poprzez brak kontroli nad nadmiarem paliwa w mieszance.
      3. Gdzie jest punkt trzeci?
      4.Ja zwracam uwagę że dalsza eksploatacja tego auta w warunkach pracy bardziej zanieczyszcza środowisko niż zakup nowego czy używanego auta zaprojektowanego do transportu ludzi i ładunku. Głównie przez ogrom spalanego paliwa z wieloma związkami które są redukowane w autach ze sprawnymi katalizatorami.

      @karma-zyn: zdecyduj się czy rozmawiamy o motoryzacji czy o tym polonezie.
      Ja stwierdziłem że auto które ma:
      - katalizator liczony nie na 250k km jak konkurencja tylko na 100k km,
      - silnik wytrzymujący do remontu głównego 200k km,
      - silnik konstrukcyjnie pochodzący z lat 60,
      - rozwiązania przekształcające go z 5 miejscowego liftback'a do 5 osobowego pojazdu dostawczego, (serio wyobrażasz sobie mondeo mk3 jako dostawczaka? i że to ekologiczne?)
      - wysokie spalanie,
      - wysoki opór powietrza,
      - słaby napęd do tego typu zastosowań,
      - bardzo niski komfort podróżowania
      będzie przez ponad 2 miliony kilometrów mniej ekologiczne niż używany albo nowy konkurent.

      Serio, jak możesz naprawiać Citroena Jumpera z 98 roku który jest o kilka rzędów lepszy do wożenia ładunków i ludzi od tego poloneza to twierdzisz że lepiej naprawiać dalej tego poloneza?

  •  

    pokaż komentarz

    Mój Poldek (a miałem go od 1 dnia), na gazie, z silnikiem FSO na wielopunkcie przejechał bez problemu 300kkm a potem TIR nie wyhamował i to był koniec. Od 1 dnia na gazie, od 1 dnia na półsystetyku. Żadnych wycieków, ubytków, brania oleju, dymienia. Po prostu działał. Ale wymiany co 10kkm, to prawda.

  •  
    T.....2

    0

    pokaż komentarz

    każdy element w innym kolorze bo oryginał już dawno się rozpadł. Silnik pewnie wymieniany z 10 razy, resory standardowo po 60k ( ͡° ͜ʖ ͡°)