
Audi znowu to zrobiło. Produkcja A6 wstrzymana z powodu domniemanego oszustwa EN
Niemiecki urząd podejrzewa że Audi zastosowało oprogramowanie, które w nowych A6 i A7 redukuje zużycie Adblue, tak by konsumenci nie narzekali że ciągle trzeba dolewać. Z tego powodu w przypadku 60 000 samochodów norma Euro 6 spełniona jest tylko w wyobraźni.
+291
pokaż komentarz
Niemcy normami euro wykosili w Europie całą konkurencję. Jedynie hybrydy Toyoty są w stanie konkurować przy tak wyśrubowanych normach.
+354
pokaż komentarz
@deexteer szkoda że się do nich Niemcy nie stosują ))¯_(ツ)_/¯
+213
pokaż komentarz
@serczynski: Nie mamy Pańskiego płaszcza i co mi Pan zrobisz
-12
pokaż komentarz
@deexteer hihihi.
+20
pokaż komentarz
@deexteer: i moc max 122KM :D spalanie 4-6l na 100km przy delikatnym muskaniu pedału gazu.
+75
pokaż komentarz
@serczynski bo one są po to żeby wykosić konkurencję ( ͡º ͜ʖ͡º) kolega napisał.. Dzięki temu nawet mając spory kapitał np Polska nie może produkować samochodów innych niż elektryczne.
+61
pokaż komentarz
Polska nie może produkować samochodów innych niż elektryczne.
@larkinflight: Dlatego chcą normy Euro nałożyć tez na elektrownie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+66
pokaż komentarz
@deexteer: Hybrydy Toyoty sprawdzają się tylko jako auta miejskie, na autostradzie okazuje się że spalanie jest duże.
+27
pokaż komentarz
@Jowanka: 6l/100km raczej nie jest dużym spalaniem na autostradzie
+8
pokaż komentarz
@deexteer: Ale hybrydy są na benzynę tak więc normy benzyn praktycznie nie zmieniły się od EURO 4, chociaż przy EURO 6c jeśli benzyna ma wtrysk bezpośredni musi mieć DPFa.
+26
pokaż komentarz
@kefaise: RAV4 hybrid wypija 9 przy spokojnej, przepisowej jeździe 140 km/h
-35
pokaż komentarz
@Jowanka: CH-R 7,5 litra przy przepisowym niemieckim 180 km/h.
+62
pokaż komentarz
@kefaise @Jowanka: 8L/100km na autostradzie to mam w 3 litrowym 2JZ - silniku który wyszedł w 1991.
Generalnie na trasę małe silniczki się nie sprawdzają - w trasę ekonomiczniej wychodzi 3.0 z mojego niż 1.0 z yariski dziewczyny.
-1
pokaż komentarz
@aldrael: Ale CHR to jest raczej małe autko.
+3
pokaż komentarz
@fake_konto: co ty pierdzielisz silnik 3.0, 400 koni, euro 6, 4 turbiny :) https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/bmw/seria-5/g30-g31/limuzyna/silnik-diesla-m550d-400km-od-2017/
+8
pokaż komentarz
@Jowanka: RAV 4 hybrid ma dużą powierzchnię czołową (SUV) i 197 koni. 9 l przy 140 km/h to może minimalnie więcej niż diesel o tych parametrach. Prius III pali ok 6,5l. przy 140 km/h, więc tyle co podobne diesle.
+1
pokaż komentarz
@glass3 GPF
+5
pokaż komentarz
@deexteer Ale najciekawsze jest to ze chyba nawet kary za te manipulacje ich nie zarżną. Zapłacą i od nowa.
+9
pokaż komentarz
szkoda że się do nich Niemcy nie stosują
@serczynski: Bo to są normy nie do spełnienia. Tak zostały zaprojektowane.
+3
pokaż komentarz
@Jowanka: W końcu odzyskują energię w trakcie postoju na silniku spalinowym (kiedy akumulatory są naładowane w mniej niż około 60%) i hamowania rekuperacyjnego. Na autostradzie raczej nie stoimy i nie hamujemy.
A jak ktoś dopłaca za hybrydę, żeby nią latać Poznań <> Berlin no to XD.
+6
pokaż komentarz
szkoda że się do nich Niemcy nie stosują
@serczynski: niemcy należące do niemieckiej unii, nie przestrzegają niemieckiego prawa przy produkcji niemieckich samochodów, niemieckich marek. Niemiecka unia nie chce nałożyć kary lub monitorować przestrzegania prawa w niemieckich zakładach, aby (potencjalnie) ukarać niemieckie firmy, które to zatrudniają niemieckich inżynierów i płacą im niemieckie pieniądze czyli budują niemiecką gospodarkę/pkb.
0
pokaż komentarz
@deexteer: akurat tutaj podaje mniejszą dawkę aby auto podczas przeglądu miało uzupełniony płyn ad-blue....jedziesz raz i wszystko masz zrobione...
-5
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
0
pokaż komentarz
Jedynie hybrydy Toyoty są w stanie konkurować przy tak wyśrubowanych normach.
@deexteer: tylko jest taka niezerowa szansa, że reszta (poza VW i Toyotą) też coś ma na sumieniu - skoro sprawa nie wyszła wcześniej (myślisz, ze konkurencja nie testuje produktów VW)?
0
pokaż komentarz
@Jowanka ale co w tym dziwnego, to fizycznie pewne ze spali na autostradzie więcej niż benzyna bo ma dodatkowy ciężar do przewiezienia i zero możliwości odzysku energii.
+1
pokaż komentarz
@Theczarek: Nic dziwnego. Po prostu zauważam, że hybryda nie jest tak doskonała jak reklamują, bo jak ktoś jeździ w trasie a nie po miescie, to dla niego hybryda nie ma za bardzo zalet
-1
pokaż komentarz
@kefaise: Auris kombi w 4 osoby spaliłem max 5,7 (A4) a min. 4.1 (w dwie osoby po DK).. Mój maluch tak nie palił...
0
pokaż komentarz
@aldrael
7,5 przy 180 km/h? Dużo jak za 50 km.
Spalanie na 100 km wychodzi 15 litrów.
Zdajesz sobie sprawę, że w tescie na autocentrum przy 140 km/h powolne niczym czołg chr spalił 10,2 l.
-2
pokaż komentarz
@Pomoc_i_FAQ
Rav 4 spala około 11 litrów przy 140 km/h.
@parian Diesel spali zdecydowanie mniej na trasie od hybrydy toyoty/lexusa.
+1
pokaż komentarz
@Jowanka: trochę bujałem się rav4 hybrid.10 l pali jak dostaje z buta na prędkościach bliskich maksymalnych.Z Katowic do Wrocka i z powrotem na jednym tankowaniu i jeszcze trochę beny zostało.A zbiorniczek malutki jak w Punto.To największa wada tego autka.
-1
pokaż komentarz
7,5 przy 180 km/h? Dużo jak za 50 km.
Spalanie na 100 km wychodzi 15 litrów.
@jarek159: eee... ty to wyciągnąłeś z mojego komentarza?
Zdajesz sobie sprawę, że w tescie na autocentrum przy 140 km/h powolne niczym czołg chr spalił 10,2 l.
Po co sprawdzać testy skoro można je samemu przeprowadzić? Po ilości minusów widzę, że sporo tutaj teoretyków. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-1
pokaż komentarz
@aldrael
Taka jest prawda, hybrydy spalaja dużo więcej niż diesle przy wyższych prędkościach.
Taka Rav 4 ma osiągi bardzo słabe a spalanie kosmos.
-1
pokaż komentarz
Taka jest prawda, hybrydy spalaja dużo więcej niż diesle przy wyższych prędkościach.
@jarek159: nie testowałem Rav4, nie będę generalizował. Diesle spalają mniej przy wyższych prędkościach - to jest fakt. I trudno, żeby było inaczej, z uwagi na charakterystykę napędu hybrydowego. Niemniej jednak w CHR średnie wartości spalania na trasie są porównywalne z "tradycyjnymi" jednostkami benzynowymi.
0
pokaż komentarz
@aldrael
Piszesz o spalaniu CHr przy 180 km/h na poziomie 7,5 litra, gdzie producent podaje max 170km/h.
Na YT można znaleźć filmy z gdzie przy 140 km/h spala ponad 10 l a max to z bólem okolice 180 km/h licznikowe.
Co w rzeczywistości da pewnie to co podaje producent.
Pisz prawdę, nie hejtuje hybryd dla zasady.
Wiem, że na miasto to bardzo dobra opcja dla tych co jadą spokojnie. Jednak trasa to spalanie wyższe niż diesel, osiągi gorsze a hałas we wnętrzu okropny.
-1
pokaż komentarz
@jarek159: niefortunnie zabrzmiał mój pierwszy komentarz. Powinno być raczej "7,5l z 180km/h", bo nie miałem na myśli spalania chwilowego, ale średni wynik z trasy przy maksymalnej prędkości na którą pozwalają osiągi samochodu i sytuacja na autostradzie, czyli 150-180km/h (nie licząc korków, bo wtedy całość przejmuje silnik elektryczny).
Hałas jest mniejszy niż w mojej poprzedniej Maździe w dieslu. Okropny? Cóż, przyjemny nie jest. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie musiał być, bo jak powiedziałeś - najlepiej sprawdza się w mieście.
-1
pokaż komentarz
bo nie miałem na myśli spalania chwilowego, ale średni wynik z trasy przy maksymalnej prędkości na którą pozwalają osiągi samochodu i sytuacja na autostradzie, czyli 150-180km/h (nie licząc korków, bo wtedy całość przejmuje silnik elektryczny).
@aldrael: Tu masz link do danych technicznych auta, 170 km/h prędkość maksymalna.
https://pdf.sites.toyota.pl/spec_c-hr.pdf
Tu film na którym licznikowe 183 to max co da realną maksymalną prędkość zgodnie z tym co podaje producent.
https://www.youtube.com/watch?v=mqwjzetKn5s
Dlatego nie może twoje auto palić tyle, bo w rzeczywistości tyle tym autem nigdy nie jechałeś.
Osiągi tego samochodu są gorsze niż w słabszym 1.2 turbo.
Pozdro.
0
pokaż komentarz
@jarek159: zwraca się przy pierwszej awarii nirmieckiego diesla różnica w spalaniu.
-1
pokaż komentarz
@areczekdareczek
Jak kupisz zajechana używke to fakt może być awaryjne.
Nowe lub zadbane auto będzie setki tysięcy km bezawaryjnie jeździć. W porównaniu do hybryby będą osiągi no i j$%?ny klekot.
-1
pokaż komentarz
@jarek159: taa... Porsche nowe z salonu prawie nigdy na jednej skrzyni i silniku nie dotrwają do 150 000km. tutaj do poczytania http://porscheclub.pl/forum/rekord-przebiegu-cayenne-bez-remontu-t6401.html
0
pokaż komentarz
@areczekdareczek
Mamy rok 2018 kolego.
-1
pokaż komentarz
@jarek159: no zapomniałem. VAG z każdego roku to już "ten poprawiony".
0
pokaż komentarz
@areczekdareczek
Może wydawać się śmieszne ale tak.
Jeśli coś jest wadliwe to się to poprawia.
To, że testuje się na klientach to już osobna kwestia.
-1
pokaż komentarz
@kefaise: 7L/100 pali moj w210 z silnikiem 2.9TD przy prędkości 160km/h xD na autobanie
-55
pokaż komentarz
Powiem tyle - wkurza mnie ogromnie ta nagonka na diesle. Jeżdżę dużo po Polsce. Mam 5 letnią Insignię z suchym filtrem cząstek stałych i 195-konnym dieslem. Przez 130 tysięcy przejechanych kilometrów nie było z nim żadnego problemu.
Ostatnio wracałem z Opola do Bydgoszczy, w niedzielę wieczorem. Chciałam być w domu trochę szybciej żeby wyspać się przed poniedziałkiem. Na drodze S8 tempomat był ustawiony na 150 km/h, na A1 natomiast 170 km/h. Komfort pożeranych kilometrów na trasie jest fantastyczny :-) Średnie spalanie na tych dwóch odcinkach to 8,2l.
Jakim wynikiem popisałyby się hybrydy, których mała benzynka pracowałaby na najwyższych obrotach? 14-15l? To samo normalna dwulitrowa uturbiona benzyna, też 16l jak nic.
+102
pokaż komentarz
@janass: a gdyby tak zagazować hybrydę?
+58
pokaż komentarz
@janass: z tym spalaniem w uturbionej dwulitrowej benzynie trochę przesadziłeś. Mi ostatnio na trasie Warszawa-Wrocław z tempomatem zapiętym na 150-160 wyszło 8,9l/100. Do tego auto w czterobucie.
+31
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+50
pokaż komentarz
@janass: wkurza cię, ale jak jadę za dislem z niemieckiej stajni, to się oddychać k!?@a nie da.
+10
pokaż komentarz
@janass głupoty piszesz. W majówkę na A4 tempomatem 160 do 170 i spalanie 15 LPG więc benzyny było by z 11,5 l
+2
pokaż komentarz
@janass: są samochody na trasy i samochody na 100-150km w jedną stronę, też mi odkrycie xD
+8
pokaż komentarz
@wshk: nie śmiej się.. widziałem we Wro taxi Toyote Prius (hybryda) z LPG.. (ʘ‿ʘ)
+26
pokaż komentarz
@janass: mi w 3.0 benzynie V6 na tempomacie 160 km/h spalanie wychodzi 9.0 l - więc wynik tego diesla, to żadna rewelka :)
+7
pokaż komentarz
@wshk: Da się i podobno to dobre silniki do gazu. Są mało wysilone i dobrze znoszą gaz.
https://www.youtube.com/watch?v=VBMXUIkMBUs
-1
pokaż komentarz
@wshk: To będzie jeszcze tańsza jazda w mieście, natomiast na autostradzie hybryda się całkowicie nie sprawdza. Lepiej już jakąś nowoczesną benzynę bez hybrydy jak jedziesz w trasę i tak bardzo nie chcesz diesla.
+22
pokaż komentarz
To samo normalna dwulitrowa uturbiona benzyna, też 16l jak nic.
@janass: Seat Leon 1.8 TSI 180 KM, w majówkę zrobiłem 1000 km po ekspresówkach/autostradach z prędkościami, o których piszesz, średnia 8.8 L/100km wliczając w to trzykrotny przejazd z południa na północ Warszawy i z powrotem, więc te zachwyty nad ekonomiką klekota są nieco na wyrost.
+16
pokaż komentarz
@janass: Stareńka Honda Civic 1,4 (chyba spełnia definicję małej benzynki) spala przy prędkości 140- 150km/h koło 8 litrów. Przy jeździe z prędkością wycieczkową 110-120 km/h pali 5,5 l. W mieście trzeba się liczyć z spalaniem cirka 6,5 litra.
+1
pokaż komentarz
@Pomoc_i_FAQ: Masz jakieś dane potwierdzające te rewelacje?
+1
pokaż komentarz
@janass piękny wywód, wszyscy zazdrościmy 2 litrowego diesla:)
130 tyś w 5 lat to raczej nie jest "dużo po Polsce". Rok, może dwa.
Na diesle nie ma nagonki, czasem jakiś dziennikarzyna i tyle. Diesle jeszcze trochę pojeżdżą.
+12
pokaż komentarz
Mam 5 letnią Insignię z suchym filtrem cząstek stałych i 195-konnym dieslem. Przez 130 tysięcy przejechanych kilometrów nie było z nim żadnego problemu.
@janass: cierpliwości :) :)
Ostatnio wracałem z Opola do Bydgoszczy (...) Średnie spalanie na tych dwóch odcinkach to 8,2l.
@janass: podobnej klasy samochód za założoną instalacją LPG spali około 10l gazu. Czyli finansowo odpowiednik 5 litrów benzyny. Na dodatek emitując głównie dwutlenek węgla i wodę. Krótko mówiąc - nie masz się czym chwalić :)
Jakim wynikiem popisałyby się hybrydy, których mała benzynka pracowałaby na najwyższych obrotach? 14-15l? To samo normalna dwulitrowa uturbiona benzyna, też 16l jak nic.
@janass: Zakładanie LPG w hybrydach też już jest powszechne. Jeden z zakładów chwali się nawet dużą ilością założonych instalacji do Priusów. Więc nadal Twój diesel jest "gorszy".
Poza tym hybrydy są głównie do jazdy po mieście (w przeciwieństwie do diesla).
+5
pokaż komentarz
Stareńka Honda Civic 1,4 (chyba spełnia definicję małej benzynki) spala przy prędkości 140- 150km/h koło 8 litrów. Przy jeździe z prędkością wycieczkową 110-120 km/h pali 5,5 l.
@markaina: Powiem więcej - z założoną instalacją LPG spala 6,5l gazu po trasie (przy rozsądnej prędkości).
+2
pokaż komentarz
a gdyby tak zagazować hybrydę?
@wshk: to jest coraz popularniejsze. Szczególnie wśród taksówkarzy - zagazowany hybrydowy Prius to nic niezwykłego.
+19
pokaż komentarz
@janass:
Ale nagonka na diesle nie jest ze względu na spalanie tylko ze względu na to, co się z nich wydobywa.
Najgorszy jest oczywiście stary szrot sprowadzony z Niemiec. Ale nawet całkiem nowe auta potrafią wypuszczać solidne chmury dymu. I to nie żadne chwilowe wypalanie tylko na stałe.
Do tego dochodzą janusze wycinający DPF.
Gdyby nasze państwo potrafiło skutecznie eliminować takie auta z dróg nie byłoby problemu.
-1
pokaż komentarz
@FrankCastle Niemcy cię gazują
+1
pokaż komentarz
@wshk wyopbraziłem sobie hybrydyę z instalacją starego typu, jak za każdym razem musi odpalać na benzynie i przełączać na gaz :)
0
pokaż komentarz
@FrankCastle: tak, do tego kręci w nosie i ciągły kaszel.
0
pokaż komentarz
@janass: no cześć, ja moim 1.6 na benie bez turbo podobne wyniki jak ty, pozdrawiam ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+12
pokaż komentarz
@nachteil: Tylko, że Ty już masz świeżego Leona z jednym z nowszych silników VW. Obecnie sprzedawane benzyniaki są już tak wydajne, że w wielu przypadkach kupowanie diesla nie ma sensu. Skoro Golf z 1.4 TSI pali przy 90 km/h na spokojnie poniżej 5 litrów, to po co mi diesel? Poliftingowa Fabia nie ma już w ogóle diesli w ofercie.
0
pokaż komentarz
@wshk: są takie plany, słyszałem o tym w audycji motoryzacyjnej w Trójce jakieś 2 tygodnie temu. Nie pamiętam szczegółów ale zdaje się, że z Fordem robią przymiarki. Koszt przejechania 100 km na hybrydzie z gazem oceniają na 10 zł.
0
pokaż komentarz
@janass: heh, ty nie rozumiesz nagonki na dizle, bo przejechałeś nim TYLKO 130 tys km... chłopie, to jest nic, jak przy takim dystansie by ci się coś działo, no to fch@% słabo, a tak to to ledwo tam zacyzna się coś dziać... pogadajmy jak zrobisz 300 000 km.
0
pokaż komentarz
@janass: mi przy średniej 180km/h pali 16l/100km - ale gazu więc tak jakby 8l/100km - tylko że mam 4.4l V8 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nowsze benzyny ogólnie są świetne, ostatnio jeździłem M4 to własciciel mówił że przy spokojnej (jak na M4 xD) jeździe bierze mu 8-11l/100km - więc tak naprawdę benzyny zrównały się pod tym względem z ropniakami.
0
pokaż komentarz
@janekplaskacz: Jechałem za takim kutafonem ostatnio. Warszawa-Piaseczno. Zostawiał za sobą czarno-szarą gryzącą chmurę dymu na trzy pasy. W dodatku slalom po drodze bez kierunkowskazów. Żałuję, że nie zdążyłem wyłapać rejestracji. Ludzie zwalniali, by smrodziarz sobie pojechał.
-1
pokaż komentarz
Przez 130 tysięcy przejechanych kilometrów nie było z nim żadnego problemu.
@janass: Dla ciebie nie, bo siedziałeś w środku klimatyzowanym, a ch*j wie jak czuli się ludzie na zewnątrz, na przystankach, jak wąchali smrody ze spalin 10-krotnie przekroczonych normowo.
+2
pokaż komentarz
@janass: Insignia 2.0T 250/400 automat 4x4. A1 180-200 km/h spalanie 13.5/100. Trochę przesadziłeś. Spali więcej ale za to komfort jazdy bez klekotu większy
0
pokaż komentarz
@janass: Lol...mi pali 12 gazu 2.2 170 koni benzyna....styl jazdy mam podobny.
+2
pokaż komentarz
śmiej się.. widziałem we Wro taxi Toyote Prius (hybryda) z LPG.. (ʘ‿ʘ)
@veiru: Połowa taxówkarzy w Wawie tak jeździ. Aurisy Hybrid w LPG spalanie 7.
+1
pokaż komentarz
Gdyby nasze państwo potrafiło skutecznie eliminować takie auta z dróg nie byłoby problemu.
@janekplaskacz: nie tylko Polacy są tacy przedsiębiorczy. Ostatnio holenderska wypożyczalnia aut BoRent wycięła z kilkuset Sprinterów DPFy, żeby oszczędzić na serwisie xD
0
pokaż komentarz
@nachteil: octavia 2 1.8 tsi i podobne spalanie. Te 15+ litrów to można włożyć między bajki.
0
pokaż komentarz
@FrankCastle: też zauważyłem, że często jak stoję na światłach za vw lub skoda to muszę włączyć zamknięty obieg powietrza bo czuć mocno spaliny, przy innych markach czuć zdecydowanie mniej, chyba że jakiś kopciuch zepsuty
+2
pokaż komentarz
hybrydowy rav4 ma silnik 2,5l spalanie przy 140km/h około 5,5l
@Pomoc_i_FAQ: @DanielAquarius: Też chciałbym znaleźć potwierdzenie tych rewelacji, hybrydy przy prędkościach autostradowych dużo palą bo nie są wspomagane elektrykiem.
EDIT: Nawet znalazłem potwierdzenie a raczej zaprzeczenie tego co Gada @Pomoc_i_FAQ, filmidło poniżej:
źródło: youtube.com
+6
pokaż komentarz
@elemenTH: No właśnie aż mi się nie chciało wierzyć w takie spalanie SUVa na autostradzie. Marek Wieruszewski osiągnął tą Toyotą około 11 litrów przy prędkościach autostradowych. W 5.5 w mieście jestem skłonny uwierzyć, ale nie tam gdzie aerodynamika jest bardzo ważna.
+2
pokaż komentarz
@DanielAquarius: przy niskich prędkościach działa też napęd elektryczny stąd tak niskie spalanie, przy 140 nawet jak by elektryk wspomagał to na ile wystarczy prądu? 2km?
-1
pokaż komentarz
@elemenTH: Może trochę więcej, ale hybrydy Toyoty mają małe paczki akumulatorów. Jak ktoś chce śmigać więcej na prądzie, to pozostaje Volkswagen lub Volvo.
0
pokaż komentarz
@janass: Fabia 1.4 trasa do 120 km/h spalanie na poziomie 6 l, w mieście koło 7,5 l w czym trzeba się postarać
+1
pokaż komentarz
Średnie spalanie na tych dwóch odcinkach to 8,2l.
@janass: To powiedz jeszcze jaką miałeś średnią prędkość. Bo ja tez mogę ustawić 180km/h na tempomacie, ale jak będą korki to nie osiągnę wyższej średniej niż 140km/h.
0
pokaż komentarz
@markaina: Honda civic 1.5 vtec-e pierwszy pomiar to 410 km za 100 zł, rezerwa się jeszcze nie zaświeciła więc myślę że do 450 spokojnie by doszedł, jazda to głównie trasa, ale było też sporo kilometrów po mieście i zadupiach z włączoną klimatyzacją. Trzeba by zamontować jakiś komputer pokładowy to bym dokładniej wiedział. Może zrobić na arduino albo kupić gotowy z polskiej firmy, tylko trochu drogi 330 zł za ten najtańszy z ekranem LCD.
-2
pokaż komentarz
To samo normalna dwulitrowa uturbiona benzyna, też 16l jak nic.
@janass:
Benzyna 1.75, przy 180 na autostradzie spalanie chwilowe wynosi mniej więcej 11 litrów. Tyle tylko, że nie mam 193 KM, a prawie 280. Przy 150 spalanie mam na poziomie 10 litrów albo mniej - nie pamiętam dokładnie, ale raczej mniej. Może nawet bliżej 9.
To po co mi diesel? Żeby klekotał jak traktor, miał zerową elastyczność i o 100 KM mniej kosztem litra - dwóch mniej na setkę? Dziękuję, obejdzie się.
0
pokaż komentarz
a gdyby tak zagazować hybrydę?
@wshk: a wiesz że już tak robią ( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-prius-prius-plus-lift-panorama-radar-led-skora-lpg-ideal-od-kobiety-ID6A3aT5.html
+1
pokaż komentarz
@janass ja w starym Diesla na zwykłej pompie rotacyjnej osiągnąłem na trasie wyniki rzędu 4.5l jadąc na autostradzie 130-140 i miejscami szybciej. Wg mnie te diesel spadały najmniej.
0
pokaż komentarz
@janass trasa, van 2.0 benzyna wolnossaca pkolo 3500 rpm zjada 9,5 litra na tempomacie wiec idz sie branzlowac tym dislem na forum opla
0
pokaż komentarz
Stareńka Honda Civic 1,4 (chyba spełnia definicję małej benzynki) spala przy prędkości 140- 150km/h koło 8 litrów. Przy jeździe z prędkością wycieczkową 110-120 km/h pali 5,5 l. W mieście trzeba się liczyć z spalaniem cirka 6,5 litra.
@markaina: To samo moje stareńkie Audi A2, też 1.4, przy 140 spala max 7,5 litra z włączoną klimą i kufrem na dachu. Przy 120 km/h 5-6 litrów (producent deklaruje 4,5/100, mnie się jednak nie udało... pewnie ze względu na to że co chwile ktoś blokuje lewy pas i trzeba przyśpieszać po wytraceniu prędkości za ciężarówką), więc sory, może @janass jedzie 40 km/h szybciej ale osiągnięcie tego diesla to nic wielkiego, w szczególności że diesle z zasady mają dużo większą sprawność ze względu na większe sprężanie.
0
pokaż komentarz
@marcin-zych: @TmZ: ale ona pisze o dieslu.
0
pokaż komentarz
@wshk: jechałem uberem Aurisem hybryda plus gaz. Kierowca sie cieszył, że pali mu 4 litry LPG
0
pokaż komentarz
Jakim wynikiem popisałyby się hybrydy, których mała benzynka pracowałaby na najwyższych obrotach?
@janass: poczytaj o tym jak działa przekładnia CVT.
0
pokaż komentarz
@markaina: Podobnie ze stareńką Corollką 1,4 z 1994r. Najmniejsze średnie spalanie w cyklu mieszanym na trasie ok 800km: 5,02 l/100km. Zimą w śniegach dochodzi do 8l.
+178
pokaż komentarz
Dobrze że nie grozi im żadna kara w UE( ͡° ʖ̯ ͡°)
+89
pokaż komentarz
¯\_(ツ)_/¯
+68
pokaż komentarz
Kara uczy( ͡° ͜ʖ ͡°)
+19
pokaż komentarz
@krskrab ostatnio była podawana statystyka z której wynikało, że póki co VW spłacić 4% roszczeń wysuniętych do niego w konsekwencji dieselgate. Jeżeli nikt tego nie egzekwuje nic dziwnego, że czują się bezkarni.