•  

    pokaż komentarz

    No ale chyba o to chodzi w buspasie, żeby ułatwić przejazd komunikacji miejskiej kosztem kierowców.

    •  

      pokaż komentarz

      @ponton: Cicho!

      pokaż spoiler Przecież to tajemnica ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @ponton: No i ocenianie jakiejkolwiek zmiany po kilku dniach zanim ruch się ustabilizuje to debilizm.

      Tam i tak jadą ludzie którzy poruszają się w kierunku alej, a więc muszą przejechać przez most dębnicki który ma dwa pasy (i nie ma żadnego skrzyżowania przed nim z wyjątkiem zjazdu do garstki budynków). Jedyna różnica teraz, to to że stoi się na dwóch pasach a nie trzech, przepustowość jest taka sama. Jak zwykle artykuł bez substancji z rmfu.

    •  

      pokaż komentarz

      @ponton: Tylko że ten buspas nic nie daje, zawsze zakorkowane były dwa pasy, które jadą na wprost pod most, pasy z których zrobili buspas się nie korkowały, a przynajmniej można było szybko przejechać kierując się w prawo/lewo na rondzie, porażka, wiem, bo często tamtędy jeździłem

  •  

    pokaż komentarz

    W Szczecinie nie tak dawno wpadli na pomysł zrobienia buspasa między lewo a prawobrzeżem z powodu remontu mostu. Także zwężono jezdnię z 3 do 2 pasów, na odcinku około 2, może 3 kilometrów. W rezultacie korki robiły się takie, że autobusy były spóźnione bardziej niż zwykle, ponieważ stały w korku przed początkiem buspasa. Ostatecznie ktoś się zorientował, że buspas nie zawsze jest magicznym rozwiązaniem wszelkich problemów i go zlikwidowano. Teraz może nie jest dobrze, ale lepiej niż było z buspasem.

  •  

    pokaż komentarz

    W Łodzi kilka lat temu wprowadzono buspassy w trakcie trwania kilku gigantycznych inwestycji infrastrukturalnych - tunelu na trasie W-Z i Dworca Fabrycznego wraz z okoliczną infrastrukturą drogową, które same w sobie powodowały spore korki. W efekcie Łódź została najbardziej zakorkowanym miastem w Europie (raport Tomtom). Dopiero zakończenie ww. inwestycji poprawiło sytuację, ale i tak jeździ się po Łodzie nie lepiej niż przed wprowadzeniem busspasów, a autobusy jak stały w korkach, tak stoją, bo z buspassa najczęściej skręca się w prawo, więc i tak autobus w korku stoi.
    Więcej sensu ma łączenie pasa dla autobusów z torowiskiem, to rzeczywiście przyspiesza komunikację miejską. I pasażerom łatwiej, jak się muszą przesiąść z tramwaju w autobus lub na odwrót, kiedy mają wspólny przystanek autobusowo-tramwajowy.

    •  

      pokaż komentarz

      @chryzopraz: Ten raport tomToma to akurat nadaje się do rozbicia o kant dupy w naszej rzeczywistości. Bierze on pod uwagę różnice w średniej prędkości między godzinami nocnymi a dziennymi. Łódź w nocy to głównie przelotowki po których można zap!!@%?$ać, a godziny szczytu to rozjazdy z centrum XIX wiecznego miasta przemysłowego do miast osciennych w aglomeracji. Dziwi mnie w Łodzi mała ilość torowisk zintegrowanych z buspasami

  •  

    pokaż komentarz

    Krakow jest miastem po którym nie da się jezdzic. Pomprpdtu się nie da. To miasto od siódmej rano d mniej więcej 21:00 jest jednym, wielkim korkiem. Autostradowa obwodnica Krakowa jest niewiele lepsza