•  

    pokaż komentarz

    Szacun za zdjęcia z kamery termowizyjnej

  •  

    pokaż komentarz

    Za wyjazd niesprawnym pojazdem to powinny być kary.
    Ludzie to nie kartofle że się mają smażyć w piekarniku.
    Wszyscy się na transport publiczny zrzucamy więc należałoby oczekiwać sprawnych autobusów i przyzwoitych warunków.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kargaroth: chuje z PKSów kupują autobusy bez sprawnej klimatyzacji, które nie mają nawet otwieranych okien. Ba, od kiedy jeździłem to nigdy klimatyzacja nie działała. Na dodatek okna są o wiele większe niż w starych Autosanach i wpada do środka więcej promieniowania. Ja jeździłem tylko dwa razy w tygodniu i zrezygnowałem. Ale nie rozumiem ludzi, którzy wsiadając do takiej sauny codziennie dają przyzwolenie na takie traktowanie siebie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kargaroth: panie, tu na Śląsku KZK GOP to w większości takim truchłem jeździ, nie mówiąc o tramwajach, gdzie na 1 linii na 10 przystankach biega 2 kontrolerów, ale żul pijący browary jest nietykalny, podobnie jak toczące się po podłodze składu puste puszki i butelki (kurs przez centrum tego miasta ogrodów (! xD) - katowic) (-‸ლ)

    •  

      pokaż komentarz

      autobusy bez sprawnej klimatyzacji, które nie mają nawet otwieranych okien. Ba, od kiedy jeździłem to nigdy klimatyzacja nie działała. Na dodatek okna są o wiele większe niż w starych Autosanach i wpada do środka więcej promieniowania

      @KokiX: Jechałem kiedyś takim czymś przez około 8 godzin. W dodatku fotele miały dość niskie i wąskie zagłówki, więc żeby się zdrzemnąć, trzeba było opierać się o fotel z przodu. Z autokaru wysiadłem lżejszy o kilka kilo wypoconej wody i z odbitym wzorem tapicerki na czole. To była moja ostatnia podróż PKS-em.

    •  

      pokaż komentarz

      @ArchDelux: Szanują regionalizm. Może nawet podlega unijnej ochronie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kargaroth: racja, powinni odwołać połączenie z braku sprawnych autobusów

  •  

    pokaż komentarz

    i co biedaki ? jeżdżę do pracy mercedesem z szoferem i jeszcze z saunom a jak u was( ͡° ͜ʖ ͡°)?

  •  

    pokaż komentarz

    Takie życie w metropolii. A w PKM Jaworzno klima działa nawet w elektrykach. 25 lat temu, czyli w ubiegłym wieku temperatura autobusu była mniej więcej zbliżona do otoczenia. Bez względu na to czy było -20 czy +30. Ale taki był urok Ikarusów. :D

    •  

      pokaż komentarz

      @vectoreast ale na naprawianie problemu przez wywalenie zgłaszających to chyba rzadziej wpadali. I okna można było otworzyć.

    •  

      pokaż komentarz

      Takie życie w metropolii. A w PKM Jaworzno klima działa nawet w elektrykach. 25 lat temu, czyli w ubiegłym wieku temperatura autobusu była mniej więcej zbliżona do otoczenia. Bez względu na to czy było -20 czy +30. Ale taki był urok Ikarusów. :D

      @vectoreast Co ma Metropolia skoro de fakto nie ma ona jeszcze bezpośredniej władzy nad komunikacja. Poza tym porównanie do KZK GOP jest słabe gdyż PKM to naprawdę mała sieć więc inna skala problemów.

    •  

      pokaż komentarz

      @koder: z otwieraniem okien to zależy jaki tabor. Dawno, dawno temu Jaworzno ściągnęło stare szroty ze skandynawii. Zagadnij jak wyglądało otwieranie okien w takich autobusach.

    •  

      pokaż komentarz

      @vectoreast w tym Ciraro okna to całe tafle szkła. Można co najwyżej wybić.

    •  

      pokaż komentarz

      @sylwke3100: jednym z warunków wstąpienia do metropolii było przekazanie do niej własnego taboru i respektowanie cen metropolii. Dlatego Jaworzno olało metropolię i wprowadziło swój bilet roczny za 180 zł. dla każdego w zasięgu swojej sieci. 15 zł/miesiąc za przejazdy autobusami. I pozamiatane.

    •  

      pokaż komentarz

      @sylwke3100: jednym z warunków wstąpienia do metropolii było przekazanie do niej własnego taboru i respektowanie cen metropolii. Dlatego Jaworzno olało metropolię i wprowadziło swój bilet roczny za 180 zł. dla każdego w zasięgu swojej sieci. 15 zł/miesiąc za przejazdy autobusami. I pozamiatane.

      @vectoreast Co pozamiatane skoro tak naprawdę poza ceną sieć PKMu nie ma nic szczególnego do zaoferowania?

      I gdyby nie to że chociaż macie jakieś połączenie z Katowicami to właściwie zmiana cen nic by nie zmieniła bo w przeciwieństwie do KZK mimo kulejącego transportu pasażerowie maja lepsze możliwości komunikacyjne, lepszą ofertę choćby dojazdu do różnych miejsc rekreacji czy miast.

      Tak w zasadzie nie wchodząc do metropolii ucierpieliście tylko i wyłącznie wy przez brak integracji. Nie mówiąc już o tym że później był od was bodajże jakiś płacz by przymusić metropolie do ulg dla mieszkańców Jaworzna których logicznie Metropolia nie przyjęła.

    •  

      pokaż komentarz

      @sylwke3100: nowoczesne autobusy (w tym elektryczne) jeżdące w szybkim takcie i dojeżdżające nawet na największe "zadupia"? Tytułowa linia 817 obsługuje raptem max 16 przystanków międzymiastowych. W Jaworznie taka linia to 20 przystanków na terenie miasta.
      https://www.pkm.jaworzno.pl/rozklady/linia-302.html

    •  

      pokaż komentarz

      @vectoreast Przecież linie 8xx to są linie pospieszne więc nie mają obsługiwać niewiadomo jak dużej liczby przystanków. Jak chcesz bić się na ilość przystanków to polecam sprawić linie 5, 27, 40

    •  

      pokaż komentarz

      Przecież linie 8xx to są linie pospiesznie więc nie mają obsługiwać niewiadomo jak dużej liczby przystanków.
      @sylwke3100: Nie znam waszych linii. Jak siada wam w złomowym taborze klimatyzacja to puszczajcie w ciepłych dniach na te szybkie linie autobusy cabrio. Albo chociaż takie z uchylnymi szybami. Albo zwracajcie pasażerom za przejazd bo taksówki też bywają klimatyzowane. :)

    •  

      pokaż komentarz

      @vectoreast: Do Gliwic jeździ sobie taki autobus linii 850. Ten oto autobus na dworcu w Bytomiu notorycznie spóźnia się ponad 10 minut, bo ciężko nim w ogóle ruszyć, a potem jest tylko lepiej. Byłem świadkiem raz, jak środkowe drzwi nie chciały się zamknąć. Z uporem maniaka się otwierały. Kolega kierowcy, towarzyszący w potrzebie, postanowił poradzić sobie jakoś i próbował przytrzymać drzwi parasolką...

      pokaż spoiler I mu się parasolka na dwa złamała (✌ ゚ ∀ ゚)☞

    •  

      pokaż komentarz

      Dlatego Jaworzno olało metropolię i wprowadziło swój bilet roczny za 180 zł. dla każdego w zasięgu swojej sieci. 15 zł/miesiąc za przejazdy autobusami. I pozamiatane.

      @vectoreast:

      i dlatego musicie kupowac bilety miesieczne w Jaworznie i dodatkowo bilety miesieczne w metropolii zeby dojechac tam, gdzie nie dojezdza autobus z Jaworzna. ^_^

      pokaż spoiler a dojezdza w niewiele miejsc :D

    •  

      pokaż komentarz

      @sylwek2k: a i tak się opłaca pomijając tych co muszą wykorzystywać samochód prywatny do celów służbowych. Jak mój różowy pasek. Dla 10 procent jeżdżących dalej niż miasto wojewódzkie nie opłaca się tworzyć nowych linii.

    •  

      pokaż komentarz

      @vectoreast: Właśnie, te otwieranie szyb to jest jakieś nieporozumienie. Nie spotkałem jeszcze autobusu gdzie otwieranie następuje łatwo i płynnie. Za każdym j@??nym razem te chujstwo się nie chce ruszyć. Dla kogo to jest przeznaczone? Dla kulturystów? A potem jedziesz takim rzęchem, gorąco jak w piekarniku, śmierdzi jak w chlewie i nic z tym nie można zrobić.

    •  

      pokaż komentarz

      @Zari: Bo nie powinno być jakiegoś otwierania szyb. Sprawnie działająca klimatyzacja i tyle. Wentylacja za pomocą szyb to domena lat 90-tych ubiegłego wieku. Doliczając luki w dachu.

    •  

      pokaż komentarz

      Nie znam waszych linii.

      @vectoreast:

      Ale co ty porównujesz? KZK GOP jest 10 razy większy. Obsługuje ponad 285 linii. Usługo świadczy 32 operatorów. Po prostu Jaworzno się wyłamało. Jaworzno obsługuje tylko 28 linii.

    •  

      pokaż komentarz

      @volatile_pc: Porównujesz miasto wojewódzkie do zwykłego miasta na prawach gminy? Jaworzno nie graniczy bezpośrednio z Katowicami, które kasę ciągną też z podatku od firm w nich działających i sejmiku wojewódzkiego. To kto składa się na transport w Katowicach? Mają małą powierzchnię. Zrzuca się reszta aglomeracji?

    •  

      pokaż komentarz

      @volatile_pc: Porównujesz miasto wojewódzkie do zwykłego miasta na prawach gminy? Jaworzno nie graniczy bezpośrednio z Katowicami, które kasę ciągną też z podatku od firm w nich działających i sejmiku wojewódzkiego. To kto składa się na transport w Katowicach? Mają małą powierzchnię. Zrzuca się reszta aglomeracji?

      @vectoreast Ale co mają Katowice. Porównujesz KZK GOP to PKMu gdzie tu nawet nie ma podchodów PKM tak naprawdę. KZK GOP dysponuje większym obszarem, atrakcyjnością linii, no i większym taborem od przewoźników do dyspozycji który chyba w sumie do 500 dobija.

    •  

      pokaż komentarz

      Porównujesz miasto wojewódzkie do zwykłego miasta na prawach gminy?

      @vectoreast:

      Co ty bredzisz? Jakie Katowice? KZK GOP to związek komunikacyjny gmin:

      Bytom, Bobrowniki, Będzin, Bieruń, Chorzów, Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Chełm Śląski, Gierałtowice, Gliwice, Imielin, Katowice, Knurów, Lędziny, Mysłowice, Piekary Śląskie, Pilchowice, Psary, Pyskowice, Radzionków, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Siewierz, Sławków, Sosnowiec, Sośnicowice, Świętochłowice, Wojkowice i Zabrze.

      Po prostu prócz intratnych linii miejskich i wokoło miejskich, są taż takie na zadupiach do których trzeba dopłacać i to sporo. Katowice czy Gliwice czy Zabrze się na to godzą. Jaworzno czy Tychy nie chcą tego robić i tyle.

    •  

      pokaż komentarz

      @volatile_pc: Czyli kasa większa ale źle wykorzystana. Jak w artykule. O niczym innym nie mówię.

    •  

      pokaż komentarz

      Czyli kasa większa ale źle wykorzystana.

      @vectoreast:

      Jest 32 operatorów autobusów więc bywa różnie. Co to znaczy, że kasa źle wykorzystana? Ludzie na zadupiach też potrzebują dojechać. Dzięki KZK GOP kasa z lepiej obłożonych linii gównie miejskich idzie w biedniejsze regiony. I tyle. Jaworzno nie chce tego robić dlatego nie przystąpiło do związku, po za tym ciepłe posadki do rozdania przez władze miasta, a w KZK GOP już to nie przejdzie, bo inne gminy patrzą i trzeba się dogadać ze wszystkimi.

    •  

      pokaż komentarz

      @vectoreast możecie sobie i w Jaworznie zrobić za darmo te całe wasze autobusy, co z tego skoro nigdzie się nimi nie da dojechać? Przejazdy po wiosce to nie wszystko, do Sosnowca czy Katowic, które wiele więcej oferują (uczelnie, praca, rozrywki) oferta jest słaba, wolę droższy i nieelektryczny KZK GOP którym sobie dojadę - ja akurat z Zabrza do Katowic, Gliwic, Bytomia, Rudy. Chorzowa i kilkunastu innych lokalizacji. Żyjemy w aglomeracji i nie wyobrażam sobie, żeby się nie przemieszczać między miastami, gdzie nawet tych granic do końca nie widać i migracje wewnątrz są spore, w obrębie miasta to co najwyżej dzieci do szkoły mogą jechać, czy staruszki do przychodni - choć to też nie do końca, bo czasem jeden lekarz jest w jednym mieście, drugi w innym a trzeci jeszcze gdzieś indziej. Zamiast realnych działań, które by mogły poprawić komunikację Jaworzna z resztą województwa pręży się muskuły jakimiś elektrycznymi autobusami, myślisz że pasażerowie wola elektryczne autobusy, czy jakby kupili 2-2,5 razy więcej spalinowych autobusów i uruchomili by więcej kursów? Jakiś tym, że Katowice nie chcą płacić nie ma się co wykręcać - na stronie MZK Tychy jest mapka z której wynika, że Katowice nie partycypuja w kosztach kursowania po ich terenie, a mimo to potrafią zorganizować sporą liczbę kursów. Jesli chodzi o tabor, to Katowice również we flocie maja sporo autobusów klimatyzowanych, proces wymiany trwa, bo mają kilka razy większa liczbę pojazdów niż Jaworzno, pewnych rzeczy nie da się narobić w dzień, ale z każdym rokiem wygląda to o wiele lepiej

    •  

      pokaż komentarz

      @vectoreast: Przecież wyłamanie się Jaworzna z metropolii to nic innego niż tworzenie getta komunikacyjnego mieszkańcom tego małego miasta, które nie jest w stanie zapewnić ani edukacji uniwersyteckiej ani odpowiedniej ilości dobrze płatnych miejsc pracy, więc dla mieszkańców Jaworzna codzienne podróże po Aglomeracji to jest w zasadzie alternatywa dla wyprowadzki do Katowic. Kto z Jaworzna nie jeździ do innych miast? Chyba tylko emeryci

    •  

      pokaż komentarz

      @Jowanka: 2 linie do Katowic i Sosnowca + linia specjalna do Krakowa. A ludzie pracujący w Katowicach biją się o miejsca do mieszkania na ich przedmieściach. A4+DK79 pod bokiem. :) Do tego cisza, spokój, tereny zielone. Autobus do Katowic za 180 zł rocznie. 15 zł za miesiąc. Coś mam więcej udowadniać?

    •  

      pokaż komentarz

      @vectoreast: Nie no, fajnie, ale to nie wystarcza, chyba że jesteś szczęśliwcem, który tuż przy tej linii jeździ. Inaczej musisz dokupić coś, żeby się przesiąść i dojechać do tej roboty. Fakt, na UŚ z buta dojdziesz chyba. Ale na polibudę to chyba mniej już po drodze nie?

    •  

      pokaż komentarz

      @Jowanka: przyznam się szczerze, że nie wiem bo nawet na Żyletę dojeżdżałem swoim fiacikiem 126p. Ale np. do Siemianowic popylałem najpierw Jaworznickim PKM-em a później tramwajem 13. Trwało to ledwie 6 miesięcy. Tym niemniej obecnie przy 15 zł na miesiąc to byłyby śmieszne pieniądze. Z drugiej strony większość pasażerów PKM porusza się w ramach miasta. Ta większość tak czy inaczej musiałaby skorzystać z przesiadki co studentom się opłaca ale normalnie pracującym już niekoniecznie :)

    •  

      pokaż komentarz

      @vectoreast

      Z drugiej strony większość pasażerów PKM porusza się w ramach miasta.

      A gdzie mają jeździć, skoro linie w ramach miasta to zdecydowana większość, bo poza Jaworzno jeździ coś rzadko?

    •  

      pokaż komentarz

      @chrup: w jakim takcie? wszysko jest uzależnione od ilości chętnych. Popyt rodzi podaż. Katowice to miasto wojewódzkie. Nikt nie będzie robił bezpośredniej linii dla dwóch pasażerów dojeżdżających do Gliwic. To jest nieekonomiczne.

    •  

      pokaż komentarz

      @vectoreast nikt nie mówi żeby jeździć do Gliwic, na takie trasy odpowiedni jest pociąg (których w Jaworznie tez za bardzo nie ma, Koleje Śląskie w ilości zero obsługujące ruch aglomeracyjny). Ile przystanków Jaworzno ma w Katowicach, z dziesięć? Iloma liniami, większość obsługuje jedna z tego co widzę. Ile jedzie chociażby na uczelnie autobusów i jak często, kto chciałby czekać kilkadziesiąt minut po zajęciach, to ma być atrakcyjne? Nikt nie jeździ, bo jeździ słabo, ciezko się spodziewać że nagle wszyscy zaczną jeździć autobusem jadącym raz na jakiś czas, żeby zachęcić ludzi trzeba działać - i bardziej działa zagęszczanie siatki i zwiększanie taktu, żeby autobus co chwilę śmigał niż zabawy w elektryczne zabawki

    •  

      pokaż komentarz

      rzadko

      @chrup: w godzinach szczytu autobusy jadą na Katowice co 20min. Nikt rozsądny nie będzie puszczał autobusu dla 2-3 pasażerów bo jest to po prostu nieekonomiczne. Dla pracujących w Gliwicach i tak bardziej opłaca sie prywatny samochód i bezpłatna część A4. Bo bujanie się komunikacją publiczną a nawet pociągiem na takim dystansie jest nieopłacalne czasowo.

    •  

      pokaż komentarz

      @vectoreast co ty się uparles na te Gliwice, przecież powiedziałem że tak daleko to pociągiem

      Pociągiem może być konkurencyjne do A4, z Gliwic do Katowic czas przejazdu pociągiem a autostrada jest podobny, podobnie z DTS

      W szczycie, z alei Korfantego, nie każdemu pasuje Aleja Korfantego czy Strefa Kultury

    •  

      pokaż komentarz

      @vectoreast: tylko że co by nie mówić te 25 lat temu jednak był inny klimat, 30 stopni było kilka max kilkanaście dni w roku, obecnie jest to kilka tygodni

    •  

      pokaż komentarz

      @chrup: pociąg jeszcze nie jest ale może być konkurencyjny. Niestety jeśli przyjrzysz się mapie to Jaworzno nie ma stacji kolejowej tak jak Katowice, Sosnowiec czy Mysłowice. Stację ma tylko najdalej na północ wysunięta dzielnica. Sprawa rozbije się zawsze przy ilości czasu poświęconego na przesiadki i kłopotliwość zakupu biletów. A miasto ma znikomy wpływ na działania PKP.

    •  

      pokaż komentarz

      @vectoreast gdyby Jaworzno nie wojowało szabelką z województwem i metropolia, to może sprawa wyglądałaby inaczej, ale łatwiej pokazać swoją niezależność (o której nie ma żadnej mowy, jesteśmy zlepkiem powiązanych ze sobą miast), na czym cierpią pasażerowie

    •  

      pokaż komentarz

      @Jurigag: Nie. Tylko tego nie pamiętasz. Ja pamiętam z lat 90' miesiące styczeń-luty gdzie było o 20 stopni na plusie. 5 lat temu był kwiecień gdzie na jego początku lepiłem bałwany. :)

    •  

      pokaż komentarz

      @chrup: wstąpienie do województwa oznaczało docelowo oddanie całego taboru. Czyli tego na co się mieszkańcy Jaworzna zrzucali. Jaworzno żyjąc na marginesie województwa krakowskiego nauczyło się jak większe miasta traktują tak odległe satelity. Na dzień dzisiejszy to metropolia nie jest godna przystąpienia do Jaworzna. ;) :D

    •  

      pokaż komentarz

      @vectoreast wszystkiego dobrego, wyjątkowość Jaworzna kończy się na jego granicach - Katowice, Sosnowiec jak i metropolia sobie świetnie poradzi, czy Jaworzno bez Sosnowca, Katowic... ;) ilość SJ na ulicach wyżej wspomnianych chyba odpowiada ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @chrup: tak jak u nas przelotowo KCH. W każdym razie po nowe mieszkania ustawiają się kolejki. Sporo ludzi chce mieszkać na spokojnych przedmieściach Katowic nieco bliżej niż miasto-sypialnia Tychy.

    •  

      pokaż komentarz

      @vectoreast Tychy maja strefę ekonomiczna, prace - więc są ponad Jaworznem, a co do odległości - to są podobne

    •  
      H.....v via Android

      +1

      pokaż komentarz

      @Zari i ten przypal gdy cały autobus patrzy na Ciebie jak na bohatera który wpusci trochę powietrza do środku, a tu lipa, przegrales z 30 cm oknem.

  •  

    pokaż komentarz

    U mnie ściana przy oknie ma 43 stopnie. W pokoju 22. Jak już mierzyć temperaturę to powietrza a nie powierzchni wewnętrznych.
    Oczywiście całkiem możliwe, że klima nie działa. Jedynie metody pomiaru się czepiam bo nawet z aktywną klimą i temperaturą 22 stopnie w środku odczyty były by podobne.