•  

    pokaż komentarz

    Trzymam kciuki za powodzenie w branży. Konkurencja zawsze jest korzystna dla klienta ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @MWittmann: zwłaszcza, że Flixbus w porównaniu do Polskiego Busa to chujnia na kołach

    •  

      pokaż komentarz

      że Flixbus w porównaniu do Polskiego Busa

      @NiepoprawnyKomentator: Flixbus przejął "Polskiego Busa" (Polski Bus jest tylko z nazwy polski...)
      Flixbus jest niemiecki więc dla mnie wybór jest oczywisty.
      https://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1963055,PolskiBus-znika-z-rynku-W-jego-miejsce-niemiecki-Flix-Bus

    •  

      pokaż komentarz

      @MWittmann: Zwłaszcza konkurencja prywatnych firm z państwowymi. Ten model się wszędzie świetnie sprawdza.

    •  

      pokaż komentarz

      @Smog_Warszawski no i? Poza tym że napisałeś to co wszyscy wiedzą jak to się na do cen?

    •  

      pokaż komentarz

      @NiepoprawnyKomentator: Wybacz ale dla 5 nawet 10 zł różnicy jestem w stanie pojechać przewoźnikiem z PL.
      Byłem w niemczech na pracach wakacyjnych, każdy niemiec patrzy na to skąd jest produkt. To jest kasa którą albo wzbogacasz sąsiada albo swoich januszy...

      Jak to powiedział Pawlak "Wróg? A wróg! Ale mój, swój, nasz – na własnej krwi wyhodowany!"

    •  

      pokaż komentarz

      Polski Bus jest tylko z nazwy polski...

      @Smog_Warszawski: Chyba zawsze był. Jakiś Szkot to przecież zakładał, nie?

    •  
      t.................3

      +8

      pokaż komentarz

      Zwłaszcza konkurencja prywatnych firm z państwowymi. Ten model się wszędzie świetnie sprawdza.

      @marcin-: To ironia jak mniemam? ;)

    •  
      s......y

      +1

      pokaż komentarz

      @NiepoprawnyKomentator: ale flixbus to chyba ich kupił ostatnio

    •  

      pokaż komentarz

      @Smog_Warszawski: w ogóle, ciekaw jestem czy nie powinno być ukrócone używanie nazwy "Polski" na firmy z kapitałem zagranicznym. No niby głupie, ale jakby polski przewoźnik stworzył w Berlinie linie autobusowe "DeutscheBus" to do byłaby zagrożona praworządność mocno ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @MWittmann: Taka konkurencja, że Polski Bus ma ustawowo zakaz tworzenia linii pomiędzy określonymi miastami.( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Flixbus jest niemiecki więc dla mnie wybór jest oczywisty.

      @Smog_Warszawski: tzn że będziesz wybierał niemiecką jakość?

    •  

      pokaż komentarz

      Za polskiego busa do Wrocławia z Katowic mogłem dojechać za 11-14zł a teraz w flixbusie 19-25zł, za 25 to do warszawy dało się dojechać kiedyś. Nie podobają mi się te nowe ceny.

    •  

      pokaż komentarz

      @Wulfi: Wrocław - Warszawa widziałem wczoraj za 16zł, więc nie przesadzaj

    •  

      pokaż komentarz

      Flixbus w porównaniu do Polskiego Busa to chujnia na kołach

      @NiepoprawnyKomentator: hm, ale skąd ta negatywna opinia? Jakość usług już w PB była niska. Niemcy podnieśli tylko nieznacznie ceny. I tak jest lepiej niż w starych, rozklekotanych autobusach z miejskich spółek.

    •  

      pokaż komentarz

      @NiepoprawnyKomentator: Szkocki przewoźnik PolskiBus był c#@!?wy, we FlixBusie trasy obsługiwane przez autokary PolskiegoBusa są jeszcze bardziej c#@!?we. Trasy obsługiwane przez innych przewoźników (mniejsze polskie firmy) są natomiast dużo lepsze od dawnego PolskiegoBusa, ale póki co nieliczne. Ma być ponoć więcej.
      @Smog_Warszawski: Dla mnie wybór też jest oczywisty - kombinacja ceny, czasu przejazdu oraz standardu autokaru. Nie narodowość.
      @Wulfi: I właśnie przez takie ceny poniżej kosztów PolskiBus już nie istnieje.

    •  
      t.................3

      -4

      pokaż komentarz

      Taka konkurencja, że Polski Bus ma ustawowo zakaz tworzenia linii pomiędzy określonymi miastami.( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @bagielek: Gdzie, jak, w jakiej ustawie?

    •  

      pokaż komentarz

      @marcin-: No sprawdza się np. w Niemczech

    •  
      t.................3

      +4

      pokaż komentarz

      we FlixBusie trasy obsługiwane przez autokary PolskiegoBusa są jeszcze bardziej c#@!?we

      @Jowanka: W jakim sensie bardziej c%@#?we od tego co było za czasów PB?

      Dla mnie wybór też jest oczywisty - kombinacja ceny, czasu przejazdu oraz standardu autokaru. Nie narodowość.

      Dokładnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Wulfi tyle ci poradzę że czasem są dostępne kody rabatowe na 10 zł, chyba teraz ich nie ma ale na allegro chodzą po 2 zł.

    •  

      pokaż komentarz

      @tymczasowe_konto333: Stare i wysłużone autokary są jeszcze starsze i bardziej wysłużone, kierowcy się pozwalniali i jest dużo nowych, niedoświadczonych, przynajmniej na początku nie ogarniali nowych rezerwacji, był straszny burdel jak część osób miała stare z numerem miejsca i nowe bez numeru miejsca (mając nową nie wiedziałeś gdzie siąść żeby zaraz ktoś ze starą z numerem twojego miejsca Cię nie wyp!@%!$%ił bo nie było nijak oznaczone które były zajęte a które wolne)

    •  

      pokaż komentarz

      @MWittmann: oby się udało, żeby poczuli oddech konkurencji na plecach. Chociaż jak się za to bierze PKS to nie wiem jak to będzie,Jadąc ze szczecina do Myśliborza za Paanbusa płaci się bodajże 12 złotych w jedną stronę, co daje 24 zł w dwie, a jadąc PKS-em, nie dosyć,że dłuższa trasa to się płaci 26 zł w jedną :D

    •  

      pokaż komentarz

      @Jowanka: To nie wina ceny tylko po prostu większa firma kupiła mniejszą i teraz ta firma musi podnieść ceny żeby zwrócił się wydatek na przejęcie firmy za parę lat
      @Ogau: Ja mówię o Katowicach do Wawy za 25zł, W polskim busie do wawy z wrocławia dało się dojechać za 8zł, a w flixbusie ceny są z kosmosu czasami.

    •  

      pokaż komentarz

      @Wulfi: 8 zł to cena z kosmosu, prowadząca do bankructwa firmy. FlixBus ma normalne ceny, zejdź na ziemię.

    •  

      pokaż komentarz

      Konkurencja zawsze jest korzystna dla klienta

      @MWittmann:
      Akurat w moim przypadku bilet na analogicznej trasie jest 3 razy droższy niż u Flixbusa więc to żadna konkurencja...

    •  

      pokaż komentarz

      w ogóle, ciekaw jestem czy nie powinno być ukrócone używanie nazwy "Polski" na firmy z kapitałem zagranicznym

      @haxx:

      Ostatnio na taki pomysł wpadł taki jeden austriacki malarz landszaftów xDDD

      Abyś mógł mieć w nazwie niemiecki "Deutsch" musiałeś też mieć odpowiednie, aryjskie pochodzenie ;-)

    •  

      pokaż komentarz

      @Jowanka: Dalej są jaja bo możesz sobie zarezerwować miejsce za 7zł, a potem musisz wyżucać ludzi z jego miejsca.

    •  

      pokaż komentarz

      @Smog_Warszawski: Szwajcarzy robią dokładnie to samo tylko własne wyroby starają się kupować.

    •  

      pokaż komentarz

      @lionbest: To już mnie wali, bo w wyrzucaniu innych jestem skuteczna. ważne ze nikt mnie nie będzie wyrzucał z mojego, bo ktoś sobie zarezerwował miejsce w starym systemie a ja w nowym nie mogłam bo nie było opcji.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jowanka: Tak a potem siądzie ci taki ham na twoim miejscu i Ci wmawia że rezerwacje nie działają, a wogóle to spieprzaj dziadu bo on nie podo się wpychał jako pierwszy by nie siedzieć tu z przodu z dziewczyną, a się nie przesiązdzie bo nigdzie inndziej nie ma podwójnego miejsca.

      Na szczęście koleś obok zobaczył co się zaczyna odp#%#!@#ać i się przesiadł, koniec końców nie siedziałem na własnym zarezerwowanym miejscu.

    •  

      pokaż komentarz

      @NiepoprawnyKomentator: W porównaniu do czegokolwiek to latryna na kółkach. Ostatnio nim jechałem z Opola do Krakowa i miałem ochotę rozbić szybę, bo w tym smrodzie nie szlo wytrzymać.

    •  

      pokaż komentarz

      @Wulfi: trochę jedzie cebulą. Sam pojechałem kiedyś do Warszawy za 2zł, ale nie twierdzę, że to normalna cena. 400km w cenie 16zł uważam za uczciwe. Tym bardziej, że nie polowałem na okazję.

    •  

      pokaż komentarz

      @haxx: idź promować narodowy komunizm gdzie indziej, ok?

    •  

      pokaż komentarz

      @Jowanka: skoro tyle osób uważa, że Polski Bus miał tak źle, to może dajcie jakieś linki żeby wykazać stratę tego biznesu? bo jak na mnie PB zostało za dobrą kasę kupione przez europejskiego giganta, to raczej dobrze świadczy o firmie.

    •  

      pokaż komentarz

      @NiepoprawnyKomentator: Pamiętam za czasów Polskiego Busa można było za jego pośrednictwem kupić bilety np. na Voyagera, który akurat miał nietypowe połączenia na których mi zależało. Po zmianie na Flixbus wywalili chyba wszystkich zewnętrznych przewoźników, a trafić na takich mniejszych w internecie jest trudno.

    •  

      pokaż komentarz

      8 zł to cena z kosmosu, prowadząca do bankructwa firmy. FlixBus ma normalne ceny, zejdź na ziemię

      @Jowanka: No ale to chyba firma jednak wie lepiej niż Ty, jakie ceny zapewniają jej rentowność na danej trasie. Skoro wyliczyli że mogą określoną ilość biletów sprzedać tanio, to znaczy że w jakiś sposób im się to opłacało.

    •  

      pokaż komentarz

      zwłaszcza, że Flixbus w porównaniu do Polskiego Busa to chujnia na kołach
      @NiepoprawnyKomentator: @Smog_Warszawski: Trochę się czepiam, ale pod koniec z Polskiego Busa to już tylko renoma została ( ͡° ʖ̯ ͡°) Jechałem nim pół roku temu, czyli kiedy jeszcze temat przejęcia był na tapecie i muszę powiedzieć, że to był dramat.

      Ktoś komuś podsiadł miejsce? No i trudno, kierowca wzruszał rękoma i "no możesz się kłócić, albo usiąść gdzie indziej, jak chcesz". Acz największym hitem jak okazało się, że danego miejsca nie ma (sic!). Krewny kupił przejazd na miejsce 46, na bilecie "miejsce 46", a w autobusie go najzwyczajniej w świecie nie ma i musiał siedzieć z przodu z kierowcą. Potem okazało się, że nie tylko on miał taki problem i dokoptowali mu jakiegoś Ukraińca. No i jeszcze ta duchota. Było duszno jak diabli, a klima wyłączona. Idę z tym do kierowcy. Widzę, że nie jestem z tym jedyny. I co? I pstro... "Ja tam nie włączę, bo na początku jak ją uruchomiłem to przyszła kobita na mnie nakrzyczała, że zimno jak w psiarni i musiała cweter założyć". Zdziwiliśmy się jak jej odczucia mogły tak drastycznie odmienne od naszych, ale nic nie zdziałaliśmy. Dla kierowcy nie liczyło się, że "zdechnąć można" mruczało pod nosem pół autobusu. Liczyło się to, że tamta facetka była pierwsza i głośno krzyczała.

      Coś czuję, że to właśnie ten syf i chaos przyczyniły się do przejęcia przez Niemców. Zaczęli się dziadowsko prowadzić, więc stracili płynność finansową, co wykorzystał Flixbus.

    •  

      pokaż komentarz

      @southlander: No chyba nie wie skoro już jej nie ma na rynku.
      @InspektorDupa: PB nie zostało kupione. Marka PB została zlikwidowana, jej właściciel - Souter Holdings został podwykonawcą FlixBusa. On dalej jest właścicielem tych autokarów, tylko że już nie pod swoją marką. Czyli to jest krok w tył a nie przód.

    •  

      pokaż komentarz

      @nadobny: Wystarczy poszukać, prawie wszyscy sprzedawali też bilety samodzielnie albo np. przez e-podróżnika.

    •  

      pokaż komentarz

      @NiepoprawnyKomentator flixbus < pb? niby w czym flixbus byl gorszy? w gnieceniu nog za ciasno rozstawionymi fotelami?

    •  

      pokaż komentarz

      @MWittmann: zwłaszcza, że Flixbus w porównaniu do Polskiego Busa to chujnia na kołach
      Ta Kuwa. A pamiętam, jak pojawiło się na głównej wykopalisko, że flix przejmują polskiegobusa, to ohoho ile było komentarzt, że dobrze, bo flix lepszy. A tylko "odrobinę" droższy i to nie zawsze. Oczywiście były to najbardziej plusowane komentarze. Nagle się odmienilo?

    •  

      pokaż komentarz

      @Smog_Warszawski: i jesteś kolejnym dowodem że praca zarobkowa na zachodzie dobrze wpływa na ludzi. Pojedzie Polak na zachód zobaczy jak żyją ludzie i coś zaczerpnie. Czemu w Niemczech mieszkała ludzie w małych miejscowościach. Bo każdy wspomaga sąsiada. Jeden zrobi lser drugi sprzeda miody i się kręci. W Polsce,, sasiad kurla to 10 zł drożej jak w Biedronce wypchaj się złodzieju !!!

    •  

      pokaż komentarz

      @Smog_Warszawski: @lastro Korzystałem z Polskiego Busa w Polsce i Flixbusa w Holandii/Belgii i różnica była ogromna - na korzyść Flixbusa (miejsca na nogi - zdecydowanie więcej, a specjalnie wysoki nie jestem - 180). Inna sprawa, że ceny też były wyższe, ale Polski Bus to była porażka, chyba, że ktoś miał poniżej 175 cm wzrostu...

    •  

      pokaż komentarz

      @Jowanka: po pierwsze: marka Polski Bus nie została zlikwidowana, przynajmniej jeszcze nie teraz. jak słusznie zauważyłaś jest podpięta pod Flixbusa, ale dalej istnieje jako przewoźnik. po drugie jeśli marka została przejęta przez Flixbusa, to na miłość boską ZOSTAŁA WYKUPIONA. xd po trzecie porównaj renomę i zasięg Flixbusa i PB i zastanów się czy jeżdżenie pod monopolistą rynku lokalnego i gigantem rynku europejskiego jest krokiem w tył.
      @Nicolai: faktycznie czepiasz się, bo takie sytuacje w Polskim Busie zdarzały się od początku istnienia tej firmy i duuużo częściej zdarzały się nie "pod koniec", tylko na początku, zwłaszcza że nie było miejscówek w ogóle. problem o którym piszesz był prawdopodobnie wynikiem zbyt ogólnego systemu sprzedaży biletów, przez który można było np. zamówić miejscówkę "bez numeru", z którą lądowałeś właśnie na miejscu za kierowcą, ale zorientować się w tym za pierwszym razem nie dało. druga sprawa to oczywiście system sprzedający bilety na 2-3 autokary jadące np. o 12.15 do Berlina, podczas kiedy rezerwacja biletu wyróżniała tylko jeden autokar.( ͡° ͜ʖ ͡°) burdel jaki się dział na trasach zagranicznych z udziałem kilku autokarów był kosmiczny. klimatyzacja to sprawa na tyle umowna i życzeniowa, że nie ma sensu o tym dyskutować.
      niemniej były to niedogodności, które rekompensowane według mnie w 100% były CENAMI. po Polsce można było jeździć praktycznie za darmo, po Europie przynajmniej 2x taniej niż pociągiem. za taką cenę mogę się pomęczyć.
      reasumując - Polski Bus ZAWSZE działał względnie dziadowsko, ale miał dużo do zaoferowania w zamian.

    •  

      pokaż komentarz

      @InspektorDupa: Dziwne, bo za studenta parę razy jeździłem Polskim Busem i nigdy nie przytrafiły mi się jakiekolwiek jaja, organizacja była na tip-top. A teraz? No cyrk na kółkach. Jaja jaja jajami poganiały...

    •  

      pokaż komentarz

      @Nicolai: ja powinienem mieć kartę stałego klienta za swoje kilkaset przejazdów, dlatego odpowiadam.( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      No chyba nie wie skoro już jej nie ma na rynku.

      @Jowanka:
      Przecież to nie była kwestia bankructwa, a normalny kontrakt na usługi. Polski Bus został podwykonawcą FlixBusa, zapewne za satysfakcjonujące pieniądze. FlixBus potrzebował autobusów i gotowej siatki połączeń na terenie Polski. Zapewne zaoferowano niezłe pieniądze, więc PB się zgodził wykonywać dla nich usługi, likwidując swoją markę i otrzymując w zamian integrację do potężnej europejskiej sieci, kontakt na wiele lat, oraz różne rozwiązania logistyczne i informatyczne. Nie doszło do fizycznego przejęcia autobusów, właściciel dalej je posiada. Dobry interes dla obu stron, zwłaszcza że Polski Bus ogarnął już niemal wszystkie ważne punkty w Polscie i powoli dochodził do momentu w którym przestałby się rozwijać. Czy to oznacza że kiepsko zarabiali? Nie, po prostu wymyślili jak zarabiać jeszcze więcej.

    •  

      pokaż komentarz

      @lastro: m.in. Ilość miejsca "na nogi", brak możliwości jazdy w pozycji "półleżącej" z tego powodu , nie działające wifi. We Flixbusie było na odwrót - można było się rozwalić, wifi działało. Rzeczy takich jak obsługa nie porównuje, bo to jest loteria i nie zależy od przewoźnika tylko bardziej od charakteru osób obsługujących.

    •  

      pokaż komentarz

      @InspektorDupa: Marka nie została pod nic podpięta. Jest wygaszana. Jeżeli jest jeszcze na jakimś autobusie to wynika z tego, że nie zdążyli przemalować. Jeżeli coś jeździ na pozwoleniach Soutera, to dlatego że Flix nie ma jeszcze swoich pozwoleń. Cały PolskiBus jest do wygaszenia jak najszybciej. FlixBus chce zeby jak najszybciej Souter był jednym z wielu podwykonawców w Polsce. Na równi z Voyagerem czy Interem, które też już jeżdżą pod Flixem.

      Przedsiębiorstwo nie zostało wykupione, świadczy usługi nadal, tylko nie pod własną marką.
      Utrata własnej marki na rzecz zostania czyimś podwykonawcą oczywiście, że jest krokiem w tył.

    •  

      pokaż komentarz

      @southlander: To nie jest dobry interes dla obu stron tylko przypieczętowanie ogólnoeuropejskiej porażki Soutera. On sam chciał świadczyć usługi w całej Europie, ale najpierw padł MegaBus i poszedł jeździć pod Flixem, w międzyczasie wycofali się z państw bałtyckich, potem PolskiBus padł i też poszedł jeździć pod Flixem, jeszcze chyba został przyczułek w Finlandii ale to tez do czasu.
      Souter szumnie zapowiadał, ze on bedzie z FlixBusem wszędzie konkurował, wchodziły granatowe autokary do Włoch, Niemiec... i wyszło z tego wielkie gówno.
      I bardzo dobrze, bo on chciał być wielkim monopolista, a teraz będzie jeździł pod Flixem w jednym szeregu z wieloma mniejszymi, często rodzinnymi firmami, które wstawiają pod Flixa 10 czy 20 autokarów a nie setki.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jowanka: zastanów się co piszesz. z jednej strony piszesz, że firma nie istnieje, a potem, że jednak będzie jeździć POD Flixem. z jednej strony piszesz, że PB nie został wykupiony, czyli co, za darmo przekazał flotę Flixbusowi, tak? xD to skoro NIE został wykupiony, to znaczy że istnieje, tylko jest podwykonawcą.
      o jakim kroku w tył tu mowa, jeśli po prostu rezygnujesz z konkurowania z monopolistą rynku? co najwyżej ambicje zeszły na drugi plan.

    •  

      pokaż komentarz

      @lastro Ja wiedziałem, że przejęcie będzie chujnia bo Polskibus nie miał tak kretynskich przesiadek nawet parę godzin na następny bus by kontynuować trasę. To mnie wkurzało u flixbusa. Polskibus do Budapesztu miał jeden bus, anie k@?@a przesiadka w Czechach albo na Słowacji. Czekać parę godzin by ruszyć do Budapeszt dalej xD

    •  

      pokaż komentarz

      @zbiq77 we flixie nawet nie masz ibslugi, nest bardziej ciasno niż w polskim, a wifi działa jk gowno

    •  

      pokaż komentarz

      @lastro: Mówimy o flixbusie w Polsce czy HOlandii/Belgii? Bo ja nie pisze o Flixbusie w Polsce - z prostego powodu - w PL nie miałem okazji korzystać...

    •  

      pokaż komentarz

      potem PolskiBus padł

      @Jowanka: Jak to mówią: pics or it didn't happen. Polski Bus na naszym rynku robił co chciał i zapewne mógłby robić nadal. Gdyby bankrutowali przez ceny, to by je lekko podnieśli a i tak na wielu trasach byliby tańsi niż konkurencja.

    •  

      pokaż komentarz

      @Smog_Warszawski Angole to samo. Jak mogą to wybierają angielski produkt

    •  

      pokaż komentarz

      @Jowanka: O ile zgadzam się z tym co piszesz, to jedna kwestia: przyczółek ;___;

    •  

      pokaż komentarz

      @Jowanka: stan przewozów w Flixbusie na dzień dzisiejszy, tak żebyś przestała pisać głupoty:

      Transport pasażerski w imieniu, na odpowiedzialność i na rachunek "PolskiBus" Souter
      Holdings Poland Sp. z o. o., Al. Niepodległości 18, 7 piętro, 02-635 Warszawa; [VAT ID
      No.: DE 277960269; PL5252461571];, Nr VAT: DE 277960269 PL5252461571
      (przedsiębiorca zgodnie z definicją w sekcji 3(2) niemieckiej ustawy o transporcie
      publicznym.), w którym pośredniczy FlixMobility GmbH

      trzy razy w trakcie rezerwacji biletów jest wyszczególniane, że połączenie realizuje PB, a Flix jest tylko pośrednikiem, także przestań siać dezinformację. PolskiBus istnieje, działa pod skrzydłami Flixbusa, nie robi tego za darmo. firma uznała, że bardziej jej się opłaca jeździć dla Flixbusa niż z nim konkurować, a ponieważ umowa przejęcia nie została ujawniona, to twoje gdybanie na temat "porażki Polskiego Busa" możesz sobie włożyć między bajki. po prostu zostali wchłonięci przez monopolistę na skalę globalną, równie dobrze mogli zrobić na tym interes życia i to jest bardziej prawdopodobne. gdyby to była oferta "porażka", to prędzej jeździliby do końca, żeby wyjąć całą kasę z polskiego rynku, jaką się da.

    •  

      pokaż komentarz

      @InspektorDupa: Bo jeszcze nie mają pozwoleń na siebie, to wszystko idzie do piachu jak tylko Flix dostanie pozwolenia.

    •  

      pokaż komentarz

      @marcin-: dokładnie tak. Państwowa będzie miała dyrektora na każdym szczeblu, i ceny dowolne, bo jak nie zarobi to z budżetu dołożą...

    •  

      pokaż komentarz

      @Jowanka: tak jak piszę od początku - co z tego? fakty są takie, że Flix chciał to na JUŻ i skoro nie miał pozwoleń, to tym bardziej musiał grubo za to zapłacić.

    •  

      pokaż komentarz

      @InspektorDupa: No to z tego że Souter chciał być w Europie monopolistą, a teraz musiał poustępować na wszystkich rynkach innemu monopoliście, który zaczął później i go przegonił i teraz grać jak mu zagra. No sukces po chuju. :D

    •  

      pokaż komentarz

      @Jowanka: czyli według Ciebie np. youtube nie jest dla jego twórców żadnym sukcesem? no bo w końcu dali się przejąć większemu monopoliście. xD

    •  

      pokaż komentarz

      @InspektorDupa: Nietrafna analogia. Marka youtube istnieje i ma się dobrze.
      Trafną analogią by było, jakby właściciel youtube zamknął domenę i wynajął serwery vimeo ;-)

    •  

      pokaż komentarz

      @Jowanka: ale jej właściciele nie mają do niej żadnych praw, nawet najmniejszych. to chyba jeszcze większa porażka niż być czyimś podwykonawcą, ale przynajmniej mieć własną firmę, nie? eee, szkoda gadać. ale nie siej tej dezinformacji, na dzień dzisiejszy PB istnieje i należy zakładać, że dostało ogromne pieniądze w zamian za wchłonięcie przez Flixbusa.

    •  

      pokaż komentarz

      @InspektorDupa: To wcale nie jest powiedziane że dostał wielkie pieniądze, możliwe że nie dostał żadnych pieniędzy - oddał pozwolenia w zamian za gwarancję zatrudnienia jako podwykonawcy, co mogło być ratunkiem przed bankructwem.

    •  

      pokaż komentarz

      @Jowanka: no a teraz udowodnij te słowa i przyznam Ci rację.( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @InspektorDupa: Myślę ze mogę to zrobić tak samo jak Ty możesz udowodnić swoje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      jedyne co było widoczne obiektywnie, to fakt, że przed przejęciem linii w PolskimBusie nie działo się jakoś bardzo dobrze - były stopniowo zmniejszane liczby kursów, zmniejszała się liczba autokarów itd. Faktycznie to nie jest dowód na bankructwo ale dynamicznego rozwoju też nie było

    •  

      pokaż komentarz

      @Jowanka: przecież o Polskim Busie nie można z całą pewnością powiedzieć, że kiedyś w ogóle było tam niesamowicie dobrze i występował "dynamiczny rozwój". od początku były zarzuty o nierentowność biznesu, niegospodarność połączeń i cen - równie dobrze to mógł być biznes na wiecznym kredycie wymierzony tylko w agresywną ekspansję firmy, celem odsprzedania jej przy pierwszej okazji za grubą kasę. to co się działo na końcu można też nazwać ogarnięciem rozrzutności, a nie kryzysem. wprowadzono rezerwacje miejsc, ograniczono połączenia jeżdżące na pusto, ostatecznie wycofano najstarsze autokary. za łatwo wydajesz swój werdykt i możemy tak całą noc jeszcze. xD

  •  

    pokaż komentarz

    Jak można było tak zniszczyć PKS.
    Najpierw prywatni przewoźnicy w busikach dostali najlepsze trasy i godziny kursów, a później był płacz, że lokalne PKS-y bankrutują.
    Teraz się dziwią, że Polacy kupują gruz zza Odry w stylu dwudziestoletnich Paseratti z 190k przebiegu i zanieczyszczają środowisko. A czym mają dojechać do pracy?

    No ale mniejsza z tym. Wszak mamy tu przykład konsolidacji przewoźników o szemranej renomie (np. Contbus) którzy jeszcze do niedawna wycinali lokalne PKS-y z państwowym PKS Polonus.

    Konkurencja jak najbardziej ok ale moim zdaniem coś jest nie tak i PKS jako główny przewoźnik powinien odbudować się samodzielnie a nie korzystać z pomocy niedawnych rywali którzy teraz się osrali i chcą się dostać pod państwowe skrzydła.

    pokaż spoiler No ale to tylko moja opinia. Pozdrawiam.

    •  

      pokaż komentarz

      @szyps: ale kto oddawal kursy, po prostu prywaciarze weszli na te najbardziej oplacalne, a PKS utrzymywaly nierentowne kursy bo "tak zawsze bylo i tak bedzie" wg analiz ekonomicznych zatrudnianych po linii partyjnej dyrektorow :P tu sie stalo to co zawsze sie dzieje w panstwowych firmach - zarzadzanie jest dnem bo zeby zostac zarzadzajacym trzeba miec plecy a nie wiedze i umiejetnosci

    •  

      pokaż komentarz

      @100mph: Masz rację, ale tak być nie powinno. Ja i inni mieszkańcy dużych miast mamy zajebiście, wszyscy wokół nas skaczą i zachęcają do siebie. Wsie i małe miasta są jednak coraz w większej dupie. Ciągle słychać, że kolejne firmy likwidują dziesiątki połączeń i do wielu rejonów nie ma już jak dojechać.

      Więcej praw i obowiązków powinni mieć Marszałkowie. Powinni mieć obowiązek organizowania przetargów za zapewnienie usług komunikacyjnych i w pakietach mieć zarówno kursy dochodowe jak i deficytowe, aby nie móc tak jak teraz obsługiwać tylko tych dochodowych. Być może nawet trzeba byłoby trochę im dopłacić, ale to byłoby z korzyścią dla wszystkich. Wolny rynek na zadupia nie zawita niestety :/

    •  

      pokaż komentarz

      @100mph: Oczywiście to co piszesz to prawda.
      Bardziej chodziło mi o to, że to bodajże zarządy województw (mogę się mylić) decydują o przyznaniu licencji na poszczególne trasy i kursy.
      W mojej miejscowości przez kilka lat było tak, że prywatni przewoźnicy praktycznie pokrywali się kursami z PKS-em; z tą różnicą, że podjeżdżali na przystanki kilka minut wcześniej i zgarniali ludzi.
      Po czasie zostali tylko oni bo PKS-y z kolejnych miast zaczęły się zwijać i redukować linie.
      Pewnie ktoś gdzieś dostał w łapę i taki tego efekt.

    •  

      pokaż komentarz

      Jak można było tak zniszczyć PKS.

      @szyps: związki zakładowe, pracownicy złodzieje (głównie kierowcy co kradli i paliwo i kasę za przejazd) i kierownictwo z klucza partyjnego. Bo PKS to państwowe zakłady były... i miejsce do obsadzenia swoimi.

    •  

      pokaż komentarz

      @szyps: Taa w łapę - prywatny BUS przerabiany chałupniczymi metodami, ścisk, nikt powyżej 1,75 nie ma miejsca na nogi kontra tradycyjny autobus który palił dwa razy tyle i dwa razy tyle. Do tego Busy specjalnie podjeżdżały 5 minut przez autobusem aby zwinąć pasażerów a kontrole rozkładu to mrzonka. Niestety w Polsce wybierało i wybiera się wszystko najtańsze

    •  

      pokaż komentarz

      @szyps

      prywatni przewoźnicy w busikach dostali najlepsze trasy i godziny kursów

      Jechałam ostatnio takim lokalnym busikiem zamiast koleją.

      Łódzkie. SandBus.

      Klimatyzacja: jest.
      Wi-Fi: jest
      Przyciemniane szyby: są
      Wygodnie: jest
      Taniej: jest
      Uśmiech kierowcy: jest

      Chwilę wcześniej w gorącym PKP Intercity tego nie uświadczyłam ;-)

    •  

      pokaż komentarz

      @marian1881 marszałkowie, bursmistrzowie - oni wszyscy mają wsie i mniejsze miejscowości w dupie. Taki przykład z mojego powiatu i gminy - kupili nowe autobusy, chwalą się nimi w każdym możliwym miejscu. Jednocześnie okrajają linie, zabierają połączenia, w ich mniemaniu nierentowne, bo pozabierali autobusy powrotne, więc ludzie do danej miejscowości nie jadą, bo nie mają tak wrócić. Łot, logika pksów.

    •  

      pokaż komentarz

      @yolantarutowicz: to chyba masz 1.65 wzrostu.
      Ja w sandbusie muszę trzymać nogi w przejściu - inaczej nie ma dla mnie w ogóle miejsca.
      Ale poza tym to świetny przewoźnik.

    •  

      pokaż komentarz

      PKS utrzymywaly nierentowne kursy bo "tak zawsze bylo i tak bedzie"

      @100mph: utrzymywał nierentowne kursy, bo jak wioska ma 200 osób, to prywaciarzowi się nie opłacało tam jechać. Propagujesz zamordyzm - nie obchodzą cię ludzie na wsi zabitej dechami, a rolą państwa jest dbać o wszystkich.

    •  

      pokaż komentarz

      @marian1881 prawda a potem narzekanie że każdy ma samochód na wsi lub w moim przypadku 2 stoją. Gdy nie masz swojego transportu to ciężko jest załatwić sprawy w mieście

    •  

      pokaż komentarz

      @mr_hammerer i dlatego PKS upadł, o tym właśnie jest ten temat

    •  

      pokaż komentarz

      @szyps: sami się zniszczyli. Busiarze jeździli busami a PKS zaklinał rzeczywistość jeżdżąc wielkimi autobusami i wożąc paliwo bo maly bus szybciej dojedzie

    •  

      pokaż komentarz

      @100mph: tylko z twojej wypowiedzi wynika, że winni są dyrektorzy z nadania partii, a wg mnie PKS jest od tego żeby utrzymywać linie nawet na nierentownych trasach po to aby ludzi mogli normalnie funkcjonować. Niestety do tego potrzebne jest odpowiednie prawo.

    •  

      pokaż komentarz

      @mr_hammerer ok, ale ktoś za to musi płacić bo przecież PKS to spółka jak każda inna i musi przynosić dochody ... no chyba że ktoś będzie je dotował

    •  

      pokaż komentarz

      @rafal-heros albo też godziny kursów z dupy wzięte, u mnie pod miastem jest miejscowość i MPK dojeżdża dwa razy przy czym pierwszy raz o 9 gdzie już wszystkie dzieci dawno są w szkole ... wniosek zarządzanie do dupy

    •  

      pokaż komentarz

      @wykopnieta Nie logika PKS-ów, a logika rynku, przecież już prawie nie ma państwowych lub samorządowych PKS-ów na prowincji. Samorządowcy mało co robią, bo nie muszą.

      @susuke15 Ja osobiście nie mam pretensji, że ludzie na wsiach mają dużo aut. Mam za to pretensje do władz miast, że pozwalają ludziom tak jeździć autami po miastach. Powinno być tak, że na obrzeżach dużego miasta zostawiasz auto na parkingu i przesiadasz się do zbiorkomu.

    •  

      pokaż komentarz

      @marian1881 ja bym poszedł dalej. W mieście brak samochodów osobowych . Przecież macie busy, tramwaje w Warszawie nawet metro.Kupię udogodnień . Na wsi mamy PKS i samochód. A 16 km nikt rowerem nie będzie jeździł. Nie te czasy. Gdyby zlikwidować samochody osobowe w mieście to od razu powietrze byłoby lepsze. Ale tka to jest. Miasto jest ważniejsze a wies ? Ch$# z nią

    •  

      pokaż komentarz

      @susuke15: Ja bym poszedł daleko, ale nie aż tak jak Ty proponujesz :) Chciałbym, aby po mieście jeździło duuuużo mniej aut. Da się to osiągnąć zwężając 2-4 pasmowe drogi, rozbudowując infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów, skutecznie walcząc z nielegalnym parkowaniem.
      16 km na rower to rzeczywiście sporo, choć niektórzy tyle lub więcej jeżdżą (znam takich, lubią rowery). Jednak większość ludzi miała by dużo mniejsze odległości do pokonania. Mnie nie interesuje skąd wzięło się auto, ze wsi czy miasta. Ja chcę, aby ich jak najmniej jeździło.

    •  

      pokaż komentarz

      @susuke15 @marian1881: ty no ale to jak wtedy ludzie beda sie lansowac pod firma nowym fordem focusem kupionym na 40 lat kredytu jak beda musieli auto zostawic na parkingu na obrzezach. Gdzie tu sens gdzie tu logika ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Najpierw prywatni przewoźnicy w busikach dostali najlepsze trasy i godziny kursów, a później był płacz, że lokalne PKS-y bankrutują.
      @szyps: Jakie "dostali"? To nie było tak, że urzędnicy stanęli na rynku, ustawili zainteresowanych gęsiego i po kolei rozdawali połączenia. Ty dostaniesz linię Wilkowyje-Radzyń, Ty Żabieniec-Czemierniki, a trasa na Dopiewo pójdzie w ręce... o, kolejka się skończyła? No nic... to likwidujemy linię. Nie, to tak nie wyglądało. PKS z prywatnymi grami walczyło na zasadach wolnorynkowych, a że pomimo przewagi infrastrukturalnej i państwowego handicapu nie byli w stanie przedstawić lepszej oferty to o czym my w ogóle rozmawiamy? Zresztą... co to za różnica czy Twój przewoźnik ma napisane na karoserii "PKS Kozie Beki" czy "Trans-Janusz"?

      Teraz się dziwią, że Polacy kupują gruz zza Odry w stylu dwudziestoletnich Paseratti z 190k przebiegu i zanieczyszczają środowisko. A czym mają dojechać do pracy?
      @szyps: Nie chcę się czepiać, ale to się dynamicznie zmienia. W mojej rodzimej pipidówie w zeszłym roku nakupili tyle salonówek co przed laty w dekadę. Niemniej druga uwaga słuszna. Ekolodzy mają pretensje, że ludzie jeżdżają w te i nazad samochodami, a często zwyczajnie nie mają alternatywy.

      W mojej miejscowości przez kilka lat było tak, że prywatni przewoźnicy praktycznie pokrywali się kursami z PKS-em; z tą różnicą, że podjeżdżali na przystanki kilka minut wcześniej i zgarniali ludzi.
      Ach, o to chodziło. No cóż.. myślenie całościowe zwyczajnie nie funkcjonuje w tym państwie. Jak to mawiał Bartłomiej Sienkiewicz:

      Państwo polskie istnieje teoretycznie. Praktycznie nie istnieje – dlatego, że działa poszczególnymi swoimi fragmentami, nie rozumiejąc, że państwo jest całością. Tam, gdzie państwo działa jako całość, ma zdumiewającą skuteczność.
      Niestety tą niezwykle mądrą myśl skraca się wybiórczo do pierwszego zdania...

      ale kto oddawal kursy, po prostu prywaciarze weszli na te najbardziej oplacalne, a PKS utrzymywaly nierentowne kursy bo "tak zawsze bylo i tak bedzie" wg analiz ekonomicznych zatrudnianych po linii partyjnej dyrektorow :P
      @100mph: PKS utrzymuje nierentowne kursy? Pierwsze słyszę... z mojego rodzimego wygnajewa naście lat temu były autobusy we wszystkie możliwe kierunki, a teraz to tak właściwie tylko jedna linia się ostała. Oni się w ogóle nie pieprzą, jak na danej trasie nie zarabiają to likwidują i cześć. Nie ma żadnych programów naprawczych, czy burzy mózgów dlaczego tak jest. Już tam nie kursujemy i tyle. Potem na ich miejsce wchodzi prywaciarz i się nagle okazuje, że opłaca się. Popularne kursy też zajeżdżają. Połączenie, którym dojeżdżałem do szkoły miało takie obłożenie, że jak wsiadałeś na późniejszych przystankach to musiałeś stać. Ale już go nie ma. Czemu?

      Ano moja pipidówka była ulokowana na pograniczu terenów łowieckich dwóch PKS-ów. I teraz tak... ceny biletów u tego przewoźnika, z którego ja korzystałem w ciągu 3-4 lat... podwoiły się. U konkurencji stawka urosła o, bo ja wiem, 30%. Także przestało się opłacać i pierwsi wykruszyli się uczniowie. Nowe roczniki przestały brać udział w naborach i przetransferowały się do liceów w konkurencyjnym mieście powiatowym, do którego dojeżdżał ten drugi PKS. Tak na marginesie to jest ta jedynąca linia, która się ostała. Co ciekawe, ten tańszy przewoźnik miał na głowie prywaciarza, ten drugi przez 3/4 trasy był monopolistą.

      I teraz co? Uczniów nie ma to rentowność spadła, więc trzeba polikwidować kilka kursów. Nie wiem jak to możliwe, ale tak powykreślali godziny z grafiku, że lud pracujący nie miał jak dotrzeć do roboty. Ci dyrektorzy tam w ogóle myślą? W każdym razie dojezdni chcieli czy nie chcieli, przesiedli się na samochody. Także brawo, teraz już nikt tym niegdyś popularnym kursem, a skoro nikt nie jedzie to zlikwidować.

      tu sie stalo to co zawsze sie dzieje w panstwowych firmach - zarzadzanie jest dnem bo zeby zostac zarzadzajacym trzeba miec plecy a nie wiedze i umiejetnosci
      Otóż to, otóż to... niemniej ich zaniedbania wyglądają nieco inaczej niż to sobie wyobraziłeś. Problemem nie jest utrzymywanie nierentownych połączeń, a wręcz przeciwnie. Likwidowanie wszystkich kursów jak leci, bo dyrektorzy mają dwie lewe ręce. I ich zarząd wychodzi "po socjalistycznemu": Daj im pustynię do pokierowania to za parę lat zabraknie piasku.

      Ja i inni mieszkańcy dużych miast mamy zajebiście, wszyscy wokół nas skaczą i zachęcają do siebie. Wsie i małe miasta są jednak coraz w większej dupie.
      @marian1881: Problemem jest ordynacja wyborcza. Okręgi są tak poprowadzone, by faworyzować duże miasta. To właściwie pod gerrymandering podchodzi. W ramach przykładu, pierwsze z brzegu, Województwo Kujawsko-Pomorskie. Bydgoszcz jest okręgiem samym w sobie, czyli 5 mandatów z miejsca. Miasto Toruń jest razem z Powiatem Toruńskim i na doczepkę malutki i łatwy do przegłosowania Powiat Chełmiński, czyli w praktyce 6 miejsc dla ludzi powiązanych z Toruniem. Także 11 na 33 radnych, idealnie 1/3, w rękach współstolic. A przecież to nie jedyne duże miasta we województwie. I jeszcze jest osobno Powiat Bydgoski. Także bez problemu grube ryby dobiją do tych 50%, a nawet jeśli nie to i tak duzi przegłosują małych, bo są Ci mali są dużo bardziej rozproszeni. Dwóch z tucholskiego, po jednym z rypińskiego i aleksandrowskiego. I weź tu utwórz wspólny front przeciwko metropoliom. Ano nie ma jak. Także zacząć byłoby trzeba od uczynienia miast na powiatów grodzkich osobnymi okręgami z niedoszacowaną liczbą mandatów. Żeby uwypuklić głos prowincji.

      Więcej praw i obowiązków powinni mieć Marszałkowie. Powinni mieć obowiązek organizowania przetargów za zapewnienie usług komunikacyjnych i w pakietach mieć zarówno kursy dochodowe jak i deficytowe, aby nie móc tak jak teraz obsługiwać tylko tych dochodowych.
      Niekoniecznie Marszałkowie, oni są wszak wybierani przez Sejmik zdominowany przez duże miasta. Poza tym do takich zadań powołano wojewodów. Terenowy reprezentant Prezesa Rady Ministrów powołany m.in. celem utrzymywania równowagi na szczeblu lokalnym. Niestety nie zawsze mają odpowiednich narzędzi. A brak połączeń? Tutaj między innymi przyczynia się to, że po upadku komuny PKS rozpadł się na milion firemek i nie sposób tego ogarnąć...

      Taa w łapę - prywatny BUS przerabiany chałupniczymi metodami, ścisk, nikt powyżej 1,75 nie ma miejsca na nogi kontra tradycyjny autobus który palił dwa razy tyle i dwa razy tyle. Do tego Busy specjalnie podjeżdżały 5 minut przez autobusem aby zwinąć pasażerów a kontrole rozkładu to mrzonka. Niestety w Polsce wybierało i wybiera się wszystko najtańsze
      @ediz4: Bo wymienić taboru to nie łaska? PKS zaczął z olbrzymim handicapem, który modelowo zaprzepaścili. 2018, a oni nadal puszczają na kursy te eksponaty muzealne na kółkach, Autosany H9. Z czym do ludu? Co to za problem kupić kilka ekonomicznych mini busików na mniej popularne trasy? Ano żaden, ale nie... i potem wielce pretensje, że Janusz odłożył trochę kasy i ich przelicytował przerobionym dostawczakiem jeszcze śmierdzącym nadgniłymi jabłkami. Jakby wykazali minimum inicjatywy to tak by się nie stało. Ale nie, Cebul-Busy robiły to co chciały, a oni jakby nigdy nic jeździli jakby nadal była komuna i nadal mieli monopol. Nie zgłosili nigdzie nieuczciwych praktyk. Nie zawalczyli o klienta. No to przegrali.

      Jednocześnie okrajają linie, zabierają połączenia, w ich mniemaniu nierentowne, bo pozabierali autobusy powrotne, więc ludzie do danej miejscowości nie jadą, bo nie mają tak wrócić. Łot, logika pksów.
      @wykopnieta: No dokładnie, u mnie podobnie. A jeszcze miastowy, co prowincję zza szyby samochodu, wmawia, że PKS utrzymuje nierentowne połączenia kiedy Ty nie masz jak dojechać do szkoły/pracy ¯\_(ツ)_/¯

      prawda a potem narzekanie że każdy ma samochód na wsi lub w moim przypadku 2 stoją. Gdy nie masz swojego transportu to ciężko jest załatwić sprawy w mieście
      @susuke15: Ta... ja się oduczyłem sprawdzać rozkład. Bo i po co? Przecież jak chcę dojechać gdzieś dalej niż z miasta gminnego do miasta powiatowego to muszę dojeżdżać autem, ewentualnie robić przesiadki. To się ni w ząb nie kalkuluje...

      źródło: okregi.PNG

    •  

      pokaż komentarz

      Bo wymienić taboru to nie łaska? PKS zaczął z olbrzymim handicapem, który modelowo zaprzepaścili. 2018, a oni nadal puszczają na kursy te eksponaty muzealne na kółkach, Autosany H9. Z czym do ludu? Co to za problem kupić kilka ekonomicznych mini busików na mniej popularne trasy? Ano żaden, ale nie... i potem wielce pretensje, że Janusz odłożył trochę kasy i ich przelicytował przerobionym dostawczakiem jeszcze śmierdzącym nadgniłymi jabłkami. Jakby wykazali minimum inicjatywy to tak by się nie stało. Ale nie, Cebul-Busy robiły to co chciały, a oni jakby nigdy nic jeździli jakby nadal była komuna i nadal mieli monopol. Nie zgłosili nigdzie nieuczciwych praktyk. Nie zawalczyli o klienta. No to przegrali.

      @Nicolai: O czym Ty gadasz. Ja mówię o nieuczciwej konkurencji która prawie zatopiła PKS z okolicy. Wymienili prawie cały tabor na starsze niemieckie autobusy ale co z tego jak Januszerka która rozkłady traktowała jak papier toaletowy specjalnie jeździła 10-15 minut przed autobusem aby zebrać oczekujących podróżnych. Jeden sobie robił przerwę na dworcu i specjalnie czekał aż zbierze się grupka oczekujących i hyc nagle kurs mu się urodził. I nie stare dostawczaki a nowe ale z chałupniczymi przeróbkami aby wcisnąć jak najwięcej - zero komfortu ale co tam z niego skoro dojadę szybciej i mam złotówkę taniej bo janusz pozapieprza szybciej i jestem szybciej w domu. jedyne co im zostało to ludzie co nie chcieli się gnieździć i osoby z miesięcznymi biletami. Ale tacy tylko rano i po pracy/szkole.

    •  

      pokaż komentarz

      O czym Ty gadasz.
      @ediz4: Odniosłem się do tego, że autobusy palą dużo więcej niż tamte dostawczaki na ludzi.

      Ja mówię o nieuczciwej konkurencji która prawie zatopiła PKS z okolicy. Wymienili prawie cały tabor na starsze niemieckie autobusy ale (...)
      A te go już nie pisałeś... Zresztą, starsze niemieckie autobusy? A co to za różnicę komukolwiek zrobiło?

      (...) ale co z tego jak Januszerka która rozkłady traktowała jak papier toaletowy specjalnie jeździła 10-15 minut przed autobusem aby zebrać oczekujących podróżnych.
      Dlatego napisałem, że powinni wykazać trochę inicjatywy, a nie jechać jakby nadal była komuna. Złotówy walczą z Uberem jak lwy, chociaż racja nie zawsze stoi po ich stronie. A tutaj? A tutaj jakby nikomu nie zależało... A przecież jakby raz, drugi, trzeci zawołać policję, że "jadą na złamanie karku zatłoczonym i niezdatnym do jazdy g..." to w końcu dostaliby za swoje. Może nie jest to najetyczniejsze zwalczać ogień ogniem, ale po jedno byłoby to skuteczne, a po drugie nie oni zaczęli. No, ale zarządy PKS wolały siedzieć jak te d... i liczyć, że może jakoś to będzie. U mnie co ciekawe PKS wykosił Janusza, a nie na odwrót.

      (...) zero komfortu ale co tam z niego skoro dojadę szybciej i mam złotówkę taniej bo janusz pozapieprza szybciej i jestem szybciej w domu.
      Może i tak, ale mnie Janusze się nie utrzymały, więc nie jest to regułą.

    •  

      pokaż komentarz

      A te go już nie pisałeś... Zresztą, starsze niemieckie autobusy? A co to za różnicę komukolwiek zrobiło?

      @Nicolai: Co za różnica? Porównaj setre ze starym jelczem czy autosanem - to tak jak porównać poloneza do starego mercedesa.
      http://www.pksgdynia.pl/PL/baza_pojazdow.html

      Może i tak, ale mnie Janusze się nie utrzymały, więc nie jest to regułą....
      No u mnie PKS działa ale nadal tak działa konkurencja - wystarczy usiąść na dworcu i poobserwować. Typowe pytanie - "Panie kiedy jedziemy" - A kiedy będzie komplet. Wolę poczekać 5 minut i pojechać jak człowiek autobusem.

    •  

      pokaż komentarz

      @ediz4: Gdynia? Wybacz, ale Gdynia nie jest sztandarowym przykładem prowincji ( ͡~ ͜ʖ ͡°) A, że te autobusy to odpowiedniki "sędziwych Mercedesów"? A skąd miałem wiedzieć, że to miałeś na myśli "stary i z Niemiec" ¯\_(ツ)_/¯ Rodzima kultura motoryzacyjna kazała mi podejrzewać, że chodzi o ekwiwalent przepierdzianego Passata z zajechanym silnikiem ( ͡º ͜ʖ͡º) Musisz być bardziej precyzyjny w tym co piszesz, bo połowa naszej rozmowy to wyjaśnianie sobie nieporozumień ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Gdynia? Wybacz, ale Gdynia nie jest sztandarowym przykładem prowincji ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

      @Nicolai: PKS Gdynia to tylko nazwa i to od półtora roku bo nastąpiło przeniesienie siedziby i rozszerzenie terenu działania. Wcześniej było to PKS Wejherowo i obsługiwało głównie powiaty Wejherowski i Pucki. Jakby były wątpliwości to polecam zajrzeć w rozkład jazdy.

    •  

      pokaż komentarz

      @ediz4: Nadal to nie do końca dobry przykład prowincji. W moich stronach powiat ma tyle ludności co samo Wejherowo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Nicolai: Tylko komunikacją miejską w Wejherowie zarządza MZK Wejherowo. Polecam zajrzeć w rozkład jazdy - kursują głównie przez wioski lub małe miasta typu Puck czy Władysławowo

  •  

    pokaż komentarz

    No i będzie jak zwykle:po niedługim czasie padnie,bo coś nie pyknie.

  •  

    pokaż komentarz

    Już to widzę, jak państwowe, dotowane z Ministerstwa, wespnie się na wyżyny rozwoju.

  •  

    pokaż komentarz

    Ten flixbus to jakaś masakra. 100x gorzej niż Polski Bus. Już wolę dopłacić więcej i jechać pociągiem między dużymi miastami