•  

    pokaż komentarz

    Ach ta niemiecka jakość -leci na łeb na szyję. Jeszcze w dwudziestym wieku piece były absolutnie bezawaryjne.

  •  

    pokaż komentarz

    Zapytaj gdzie w instrukcji obsługi jest zastrzeżenie o dopuszczalnej twardości wody. Potem złóż reklamację a z negatywna decyzją idź do miejskiego rzecznika konsumentów (w każdej gminie).
    Nic na gębe, nic przez telefon. Wszystko na papierze zarówno z Twojej strony jak i od nich wymagaj wszystkiego na piśmie.
    Przecież to śmiechu warte, występuj z rekojmii, żądaj zwrotu pieniędzy.

    •  

      pokaż komentarz

      @wittorio007: @alczyzo nie jestem ekspertem, ale od kiedy to twarda woda niszczy miedź?

      <mały research z google>

      Generalnie to woda nie może być zbyt miękka ponieważ miękka woda powoduje przedostawanie się miedzi do wody pitnej:

      Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia dotyczącym jakości wody pitnej, zawartość miedzi w litrze wody spożywczej nie powinna przekraczać 2 mg. Miedź jest z jednej strony substancją odżywczą, z drugiej jednak należy też do grupy toksycznych.

      Woda musi być twarda na poziomie:

      Zaleca się zastosowanie optymalnego stopnia twardości wody na poziomie 50 – 60 mg CaCO3 lub inaczej, do 6 stopni francuskich.

      @alczyzo sprawdź w instrukcji i gwarancji, czy podali jaki poziom twardości wody jest dopuszczalny, jeżeli nie to reklamacja, rzecznik i jazda z k!??ami. Generalnie twarda woda może jedynie się osadzać w instalacjach i prowadzić do zatoru, nie do korozji czy wycieku... dlatego stosuje się instalacje miedziane, aby woda "lepiej się ślizgała":

      zaletą jest fakt, że mają niski współczynnik chropowatości – osad nie przylega do nich tak bardzo, jak w przypadku rur o wysokim współczynniku chropowatości.

      Sprawdź na stronie wodociągów lub jakieś inne wyniki pomiarów wody w Twoim regionie, możesz też zlecić badanie twardości wody pobranej u Ciebie z kranu.

      źródło: https://www.filtry-do-wody.info/czy-zmiekczanie-wody-powoduje-korozje-w-instalacjach-z-miedzi/

    •  

      pokaż komentarz

      @wittorio007: Doczytałeś, że minął okres gwarancji. Skoro zakup 2016 to rękojmia też wygasła.

    •  

      pokaż komentarz

      @wittorio007: Nie czytałeś treści - "Kupiłem Junkers w 2016 roku w lutym. Jest już 4 miesięcy po okresie gwarancyjnym. Przestał działać."

      Po okresie gwarancyjnym jak i rękojmi to może sobie pisać...
      Uwaga jak najbardziej słuszna, ale w trakcie gwarancji i/lub rękojmi.

    •  

      pokaż komentarz

      @jack_: @makumak:
      Rękojmia jest ważna przez 24 miesiące, ale na zgłoszenie wady jest rok. No więc jaki z tego wniosek? Polacy a nic nie kombinują.
      Podstawa prawna:
      art 586 Kc par 2 i 3.
      Lub w bardziej przystepnej formie: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
      punkt: "Termin złożenia reklamacji".

    •  

      pokaż komentarz

      @wittorio007: spróbuj to obronić w sądzie

    •  

      pokaż komentarz

      @jack_: ale to nie mi się piecyk zepsuł. Jak nie spróbuje to na pewno nie obroni. I na 100% nikt z tym tematem do sądu nie pójdzie. A rzecznik ma mocne podstawy żeby stanąć po stronie klienta.
      Zresztą co tu bronić - interpretacja na stronie uokiku jest jasna i nie ma tu miejsca na domysły. To jest bardzo zero jedynkowy zapis.

    •  

      pokaż komentarz

      mie

      @jack_: Podaję Ci konkretnie przepisy i interpretacje, które są korzystne dla klienta a Ty dalej swoje ;) Pracujesz w Junkersie?
      Mam z tym styczność na co dzień i mówię Ci - rękojmia trwa 24 miesiące. Ale możesz złożyć oświadczenie (w praktyce równe ze złożeniem reklamacji), że stwierdziłeś wade na tydzień przed końcem 2 letniego okresu. I na to oświadczenie masz rok. 2 lata + 1 rok = praktycznie 3 lata na dochodzenie swoich roszczeń.

      Pogugluj jak mi nie wierzysz.

    •  

      pokaż komentarz

      @wittorio007: możesz napisać na papierze co chcesz. Na koniec, przy przekraczaniu rękojmi, na pewno będą się bronić. Pewne rzeczy biegły jest w stanie ocenić wstecz i wtedy Twój papier jest warty tyle ile kosztował w sklepie. Sąd musi Ci przyznać rację, a to nie jest już tak oczywiste.

    •  

      pokaż komentarz

      @wittorio007: Po pierwsze prawdopodobnie złożył reklamację na podstawie gwarancji gdzie jest inny termin, po drugie nawet tu opisuje że piecyk się zepsuł po gwarancji, w związku z czym ewentualna próba powołania się na te przepisy to próba wyłudzenia co określają przepisy KK.

      PS. jako iż mam znajomego na Jutrzenki to mu podeślę screeny aby przypadkiem gdzieś się nie zagubiły w internetach :D

    •  

      pokaż komentarz

      @wittorio007: Oczywiście, ale po 12 miesiącach to na Kupującym ciąży udowodnienie, że wada była obecna w momencie zakupu urządzenia i nie powstała z winy użytkownika (warunków użytkowania, złego montażu itd. itp.).

      Nie mówimy o "złożeniu reklamacji", bo to sobie można zrobić i 10 lat po zakupie, a jak ktoś jest chętny to i 20-30 lat. Co z tego, jeśli nie będzie skuteczne i nie da realnych szans na pozytywne uznanie roszczenia. Prawo do reklamacji z tytułu rękojmi lub gwarancji nie jest jednoznaczne z uznaniem roszczenia. Tak, można złożyć reklamację z tytułu rękojmi pod koniec 36 miesiąca (od zakupu) i napisać, że wada została zauważona 12 miesięcy wcześniej. Producent / sprzedawca temat odrzuci z automatu, zostaje sąd i udowodnienie, że wada jest wadą produkcyjną / projektową - a to musi już na własny koszt zrobić Kupujący.

    •  

      pokaż komentarz

      @wittorio007: Na zgłoszenie wady która wysąpiła w okresie gwarancji/rękojmi (oczywiście trzeba to udowodnić bo gwarant może to obalić). Jeśli wykopek przyznał się, że wada wysąpiła już po okresie i mają to na piśmie to sprawa zamknięta. Zostaje tylko i wyłącznie dobra wola producenta.. Ogolnie samo znalezisko do dupy bo pretensje wykopka mało uzasadnione.. Kupił coś przez 2 lata działało super.. Teraz się zepsuło i tyle. Samochody też się psują wszystko się psuje.. ten element da się naprawić/wymienić dużo taniej.. Ale jak widać wykop lepiej naprawia miedziane rurki :D

    •  

      pokaż komentarz

      @wittorio007: pewnie sie zdziwia ze Polak chce cieplej wody do kapania

    •  

      pokaż komentarz

      @wittorio007: Masz racje, ale smiechu warte to jest to, co sie dzieje pozniej. Rzecznik uznaje twoja racje, ale juz sprawe w sadzie musisz zalozyc sam. Wiec zakladasz, ale na pewno gdzies sie dupniesz, bo bez doswiadczenia prawniczego nie znasz wszystkich kruczkow. Pozew oddalony. Potem placisz kilka stow prawnikowi, zeby prawidlowo zalozyl sprawe. Idziesz do sadu i tracisz oczywiscie dni w pracy i kase. Oskarzony olewa temat- nie pojawia sie na rozprawach i powoluje bieglych, sciamnia. Sedzia zmienia sie co kilka rozpraw i nowy nie zna tematu, wszystko od nowa. Po kilku takich wizytach w sadzie zaczynasz miec dosc. Malo tego, sad zapomina ze prowadzi twoja sprawe (cisza od ponad 8 miesiecy), cycki ci opadaja- moje true story z uszkodzonym grzejnikiem, jeszcze sie ciagnie...

    •  

      pokaż komentarz

      @wittorio007: rzecznik ma podstawy stanąc za klientem? Ale czemu? - bo gwarancja mu się skończyła?

    •  

      pokaż komentarz

      @Powerarmor: @Chrzonszcz: @mbwykop: Możemy gdybać co by było ale jeśli nie spróbuje to się nie dowie. Ja wskazuje tylko, że jest jeszcze niewykorzystana furtka. To od OPa zależy czy z niej skorzysta.
      Zauważcie również, że każda odmowa na piśmie (cokolwiek napiszą) to potencjalna możliwość pokazania jak serwis reaguje na takie sytuacje i możliwość ich opublikowania choćby na Wykopie. Jeśli ktoś tam ma trochę rigczu to powinien to uznać i wymienić/naprawić ten piecyk.

    •  

      pokaż komentarz

      I na to oświadczenie masz rok. 2 lata + 1 rok = praktycznie 3 lata na dochodzenie swoich roszczeń.

      @wittorio007: o urwał, nie wiedziałem, dzięki. Wypok uczy, wypok radzi.. :)

    •  

      pokaż komentarz

      @wittorio007: niestety tak to jest z takimi urzadzeniami twarda woda przy ogrzewaniu wytwarza kamien kotlowy ktory 1 zarasta wymiennik a 2 woda poruszajaca sie w rurkach miedzianych ktorych grubosc jest ograniczona do minimum powoduje ich przetarcie zazwyczaj na zalamanich tupu kolanka itp niestety z tym nic nie zrobisz i od producenta tez nic nie uzyskasz sugeruje zamontowanie na przylaczu stacji uzdatniania wody oszczedzisz instalacje domowa jak i sprzety pobierajace wode zmywarka pralka czy kociol bedziesz urzywal mniej detergentyw pranie bedzie lepiej wyprane itp :)

  •  

    pokaż komentarz

    Zrobić sprzęt który się zepsuje zaraz po gwarancji to nie jest prosta rzecz. Tęgie głowy nad tym myślały.

  •  

    pokaż komentarz

    twój serwis autoryzowany pierdzieli głupoty.
    ta nieszczelność jest spowodowana wadą materiałową. miedź, ani inny metal nie przeżera się od zakamienionej wody.
    miejsce nie jest łączeniem, ani nie pracuje mechanicznie
    skarga na lokalny serwis do producenta się kłania.

    zdemontuj część i zanieś ludziom od chłodziarek czy innemu złotnikowi do zalutowania lutem twardym.
    zapłacisz za zalutowanie z 50zł

    •  

      pokaż komentarz

      @syn_admina: Masz jakieś doświadczenia w tym temacie? Jak dla mnie jedyna rozsądna opcja to zażądać od serwisu przecięcia wymiennika. Jeśli w środku rury odłożył się kamień to sorry ale producent nie może odpowiadać za jakość wody u klienta. Ale jeśli wymiennik nie jest zakamieniony można walczyć.

    •  

      pokaż komentarz

      @NygusII: @syn_admina: ja tam nie wiem, ale np u mnie nawilżacz powietrza padł po 6 mcach pracy od kamienia (pomimo regularnego czyszczenia i odkamieniania) i tyle mam po nawilżaczu za 250zl. Teraz kupuje takie po 50-60zl i jak padnie po sezonie to przynajmniej wyrzutów sumienia nie ma. Natomiast twardość wody zapewne może mieć duży wpływ na działanie niektórych urządzeń.

    •  

      pokaż komentarz

      @NygusII: kamień na pewno jest, ale kamień nie powoduje dziur w materiale ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      a woda, czy twarda czy miękka nie powoduje wżerów. miedź jest metalem odpornym na korozje.
      rurka w tym jednym miejscu była wadliwa i pojawiła się nieszczelność. takie rzeczy mogą się zdarzyć i po to są gwarancje producenta.
      OP ma kłopot bo wydaje mi się że jest już po gwarancji na sprzęt.
      przecież to nie jest tak że wszystkie junkersy przeciekają po 2,5roku
      a gamonie w serwisie pierdzielą głupoty
      nie ma sensu wymieniać części na nową w kwocie 700zł. zlutować i tyle.

    •  

      pokaż komentarz

      @kszaku: zrobiła ci się dziurka w miedzianej rurce będącej pod ciśnieniem, czy zj$!%ł przetwornik piezo bądź elektronika?

    •  

      pokaż komentarz

      @syn_admina: nie, zaj***ł się kamieniem i nie działał ( ͡° ͜ʖ ͡°), a co konkretnie to w sumie mnie nie interesowała.

    •  

      pokaż komentarz

      @kszaku: a ja mam zapas myjek ultradźwiękowych. to dokłanie to samo urządzenie co nawilżacz. z tym że przetwornik piezo jest poza płynem. jest przymocowany na denku blaszanego naczynia, ale od spodu.
      nie zachodzi kamieniem a i tak się psuje, często pęka

    •  

      pokaż komentarz

      @syn_admina: Powiem to tak bo siedzę w temacie zawodowo, kamień nie przeszkadza w pracy urządzenia dopóki wymiennik "po całości" jest nim zanieczyszczony (oczywiście wpływa na sprawność). W momencie kiedy kamienia jest dużo zaczyna się odrywać. I dochodzi do punktowego przegrzewania materiału. Wymiennik zaczyna pracować (schładzanie / nagrzewanie) i po jakimś czasie pęka. Autor wątku nic nie wspomniał o wykonywanych przeglądach. Podejrzewam że ich nie robił a teraz boli. Dobry serwisant w trakcie przeglądu na pewno zaproponowałby czyszczenie wymiennika z kamienia i problem by nie wystąpił.

    •  

      pokaż komentarz

      miedź jest metalem odpornym na korozje.
      rurka w tym jednym miejscu była wadliwa i pojawiła się nieszczelność


      @syn_admina: Spójrz na zdjęcie. Widać że rura w tym miejscu jest przegrzana. Moim zdaniem zanieczyszczone lamele wymiennika spowodowały to że cześć płomienia wychodziła przodem tego śmiesznego ogrzewacza. Chętnie obejrzałbym zdjęcie wewnętrznej strony przedniej obudowy, to rozwiało by wątpliwości. Z mojego doświadczenia klienci serwisów kotłów dzielą się na tych którzy konserwują urządzenia, tych którzy wołają serwis od awarii do awarii i na tych którzy nigdy nie zostali przez instalatora poinformowani jak dbać o swoje urządzenie, Ci po pierwszej awarii zapisują się do jednej z w/w grup. W przypadku marki z jaką ja mam przyjemność współpracować (zajmuję się wyłącznie urządzeniami jednego producenta) wierny klient (robiący przeglądy regularnie) w przypadku awarii takich drogich podzespołów może liczyć na "specjalny rabat" zwykle 50% wartości części.

    •  

      pokaż komentarz

      @syn_admina: Zbyt miękka woda rozpuszcza miedź. Jeżeli masz odkamieniacz i ustawisz go na max. to przy miedzianej instalacji po pewnym czasie spodziewaj się nieszczelności. Najczęściej na tzw: kolankach gdzie blacha jest cieńsza dochodzi wypłukania i powstają mikrodziurki... zaczyna cieknąć. Dodatkowy bonus to związki miedzi w wodzie, które mogą być toksyczne.

    •  

      pokaż komentarz

      @syn_admina: co prawda nie w junkersie, ale widziałem takie coś w miedzianych rurach jak syf ze starych przerdzewiałych rur szedł w instalację. Po wycięciu rury i przepołowieniu 1m odcinka na jej dole od środka drobinki były przyklejone i powodowały ogniska korozji w wielu miejscach.

    •  

      pokaż komentarz

      @kszaku: Do nawilzaczy nie stosuje sie czasem wody destylowanej?

    •  

      pokaż komentarz

      @r4do5 bez przesady ( ͡º ͜ʖ͡º), ale lałem filtrowana przez brite jakiś czas, różnica była ale nie jakaś wielka. Może być pochodził z 2mce dłużej

    •  

      pokaż komentarz

      Do nawilzaczy nie stosuje sie czasem wody destylowanej?
      @r4do5: klient ma wolny wybór, destylowana jest najlepsza, ale nie ma takiego wymogu w nawilżaczach. Przy nawilzaczy czesto jest filtr (wbudowany w zasobnik wody), ktory dozujac wode jednoczesnie ja odkamienia, a nierzadko rowniez i wyjaławia (jakies cuda niewidy z jonami srebra)

    •  

      pokaż komentarz

      @alczyzo

      Masz tu poradę powyżej, bo nie oznaczył cię jak odpowiadał.

      Już po 2 latach, nic nie ugrasz, możesz jedynie tanio naprawić.

    •  

      pokaż komentarz

      @syn_admina: Zasmucę was, ale kamień może być odpowiedzialny za dziurę. Mogło nastąpić miejscowe przegrzanie materiału spowodowane zmniejszeniem przepływu wody i gorszą przewodnością cieplną. Fakt jak ktoś wyżej pisał - rok czasu na zgłoszenie wystąpienia wady (nawet jeżeli okres rękojmi już minął) choć zamiast siępieprzyć z szajsem za 1100 zł lepiej go oddać do naprawy chłodziarek/klimatyzatorów polutują za grosze.

    •  

      pokaż komentarz

      @NygusII: W tym wypadku może tak być, już kilka razy zdarzyło mi się lutować takie nagrzewnice, i mogę powiedzieć tylko że jest zastosowana kiepska jakość rury miedzianej, ma bardzo dużo zanieczyszczeń, po podgrzaniu takiej rury następuje korozja wżerowa w innym miejscu.
      Podczas lutowania kiedy rura się rozgrzewa widać to doskonale, rura "świeci", a w miejscach gdzie są zanieczyszczenia są ciemne punkty. Kilka lat temu przez jakiś czas był problem z Vaillantem też padały nagrzewnice. Jest jeszcze jedna przyczyna prądy błądzące jeśli ktoś ma słabe zerowanie lub nie doziemioną potencjałowo metalową instalację wody. Miałem kiedyś taki przypadek u klienta non-stop padały różne urządzenia elektryczne, aż kiedyś padła kuchenka z piekarnikiem elektrycznym, po odłączeniu kuchenki z gniazdka nagle "padł" cały prąd w mieszkaniu, okazało się że przez gniazdko z połączonym bolcem uziemiającym (instalacji PE w mieszkaniu nie było) i przewodem neutralnym przez kuchenkę i instalację gazową leciał sobie cały prąd. ¯\_(ツ)_/¯

  •  
    K.......W

    +27

    pokaż komentarz

    Kup. U konkurencji.

1 2 3 4 5 6 7 ... 14 15 następna