•  

    pokaż komentarz

    Wytłumaczcie mi, o jaką presję społeczną chodzi regulatorom? Wydawanie pieniędzy przez dzieciaki dla lansu? Absurd. Jeśli kogoś stać, to dlaczego by nie umożliwić zakupu? Totalnie nie rozumiem, o co chodzi regulatorom. Przecież w przypadku CS:GO skrzynki i souveniry są podstawowym i jedynym źródłem pozyskiwania nowych skórek. O co chodzi? Pewnie jak zawsze, jak nie wiadomo...

    •  

      pokaż komentarz

      @takiego: Otwieranie skrzynek jest hazardem. Hazard jest nielegalny dla osob nieletnich. Valve nie weryfikuje wieku osob bioracych udzial w grze hazardowej, ergo Valve nie moze skrzynek sprzedawac.
      Bardzo dobre posuniecie.

    •  

      pokaż komentarz

      @agnieszka-baum:

      doskonale posuniecie,
      firmy growe udaja ze nie wiedza o co chodzi, bo skubia dzieciakow z ich kieszonkowego plus wczesniej uzaleznily ich od narkotyku (w tym wypadku gry)

      dlatego powinno sie oddzielic doroslych graczy i niepelnoletnich.
      bardzo latwo jest to zrobic, tylko te firmy growe jak valve czy blizzard doskonale wiedza ze 99% ich graczy to gowniarstwo.

      i kiedy zaoferuja niepelnoletnim wykastrowane gry to ich zarobek bedzie tylko raz, przy zakupie danej gry.

      teraz za tym powinny isc inne kraje, pus doj!%!c kare za hazard oferowany dzieciom i uzaleznianie ich od hazardu.

    •  

      pokaż komentarz

      @agnieszka-baum: ale Valve nie wycenia zlepek pikseli, tylko gracze, innymi słowy, gdyby nie gracze, to po otwarciu skrzynki wygrywasz obrazek o wartości 0,00$

    •  

      pokaż komentarz

      @SCALPEL: Moim zdaniem prędzej powinni karę doj?##ć takiej fifie, gdzie za otwieranie paczek dostaje się karty piłkarzy, który mają realny wpływ na rozgrywke. Nie masz paczek - nie masz piłkarzy ani szansy żeby jakiegoś trafić, akurat w CSie to są j?##ne piksele nie mające ŻADNEGO wpływu na grę. Moim zdaniem powinni ukrócić przede wszystkim tzw. pay2win

    •  

      pokaż komentarz

      @takiego: To o wiele bardziej skomplikowana sprawa, bo z punktu widzenia rządów i rodziców :
      Po pierwsze uzaleznienie od gier jest oficjalnie rozpoznane przez WHO po drugie, wydawcy i twórcy zatrudniaja psychologów do konstruowania mechanizmów samego lootboxa aby było to uzależniające, po trzecie jesli cos jest rozpoznane jako zawierające elementu hazardu to nie może być sprzedawane nieletnim a samego grającego naly weryfikować co zmniejsza target produktu i generuje koszty dla wydawców co w porównaniu do stanu z dnia dzisiejszego to jak zarabiać 10% tego do czego przywykłeś. Dlatego wydawcy mocno lobbuja przeciwko.
      Dla gtaczy punt zapalny to pay to win i lootboxy agresywnie wbudowane w sysytemy rozwoju postaci czy progresji samej rozgrywki, szczególnie w przypadkach tzw ,,full price games,,
      Dla porównania Battlefront2 to pay to win za który płacisz niesamowitą cenę i niby możesz wszystko odblokować bez wydawania ani grosze ale są takie kagańce i cooldowny na zdolność zarabiania kredytów że predzej ci się znudzi niz to zrobisz, z drugiej strony masz warframe który jest free to play i oferuje pay to win ale tutaj nie zapałaciłeś za grę ani grosza a mimo to masz mozliwość zrobienia wszystkiego bez wydawania ani grosza.
      w skócie: to k@!@$#%o trzeba ukrócić
      Masz tu poglądowy materiał na temat lutbooxa od Skillup'a

      źródło: youtube.com

    •  

      pokaż komentarz

      @takiego: Sam gram i skrzynki otwierałem dla zabawy. Ale to uczucie "jeszcze jedną, może coś wypadnie" może być bardzo niebezpieczne dla każdego człowieka. O ile dorosły człowiek niech sobie robi co chce, o tyle jestem zdania że jednak dzieci i młodzież należy chronić przed takimi uzależnieniami, bo pewnie większość nawet nie ma świadomości że hazard jest uzależniający. Valve oraz inne firmy nich oznaczą to jako element hazardowy gry i aktywacja powinna odbywać się poprzez okazanie dowodu osobistego lub paszportu.

    •  

      pokaż komentarz

      @karski: Valve przez wiele lat wspieralo chociazby Opskins(strona oferujaca kupno/sprzedaz skinow za $) manualnie whitelistujac im boty, bo doskonale sobie zdawalo sprawe, ze to wlasnie takie strony napedzaja im zysk. To raz.
      Dwa to Valve pozwala na handel skinami na swoim wlasnym markecie, ktore mozna wymienic na 'tokeny' majace przeliczenie 1:1 z dolarem, gdzie pozniej za te 'tokeny' mozna kupic wszystko co Steam oferuje.

      To, ze skrzynki sa hazardem jest oczywistoscia. Valve do tej pory umiejetnie balansowal na granicy prawa wlasnie wspieralac 3rd party strony + samemu umozliwiajac wymiane skinow na 'tokeny', ktore w rzeczywistosci sa niczym innym jak waluta majac wartosc w swiecie realnym.

      Tak jak napisalam wyzej - bardzo dobrze, ze sie zaczyna to ograniczac, bo mechanizm lootboxow swoje dzialanie zawdziecza perfidnemu wykorzystywaniu 'uposledzenia' ludzkiego mozgu. Tu nie ma nic wychowywanie dzieci, czy silna wola. Sa ludzie, ktorzy genetycznie sa kilkuset razy bardziej podatni na uzaleznienie od hazardu i jesli w wieku dzieciecym zetkna sie z nim to juz tak predko z nim sie nie rozstana.

      Ja rozumiem, ze mozna byc wolnosciowcem, ale serio: te mechanizmy wymyslaja sztaby psychologow - ludzie Ci wykorzystuja naukowy dorobek naszego gatunku, aby nim manipulowac i go niszczyc. I to dla najzwyklejszego zysku.

    •  

      pokaż komentarz

      @agnieszka-baum: Rozumiem że wylosowanie przedmiotów w grach MMO to też hazard? Oh nie, zakażmy gier bo propagują hazard, bo za daną rzecz w grach też można zarobić.
      Bardzo słabe posunięcie. Nie będzie można zarabiać kroci na debilach co kupują skiny :/

    •  

      pokaż komentarz

      @agnieszka-baum: @SCALPEL: @ProblemM8: idąc tym tokiem rozumowania należałoby wyeliminować z gier element losowości. Poza tym pozbawia się graczy pewnego pierwiastka niepewności i elementu pozytywnego zaskoczenia. W ten sposób gry tracą na miodności, nie mają tego czegoś. Hazard nie polega na z góry określonych warunkach, a każdy gracz ,nawet najmłodszy zdaje sobie sprawę z tego, że może nie wylosować najlepszego itemu oraz zna pulę nagród albo inaczej: wie, co w danej skrzynce może wypaść. To nie jest hazard. Druga sprawa to rynek wycenia rzeczywistą wartość tych skinów aka skórek. Jeśli gra straci graczy, ceny poszybują w dół o ile wcześniej nie staną się bezwartościowym cyfrowym dobrem. Nie widzicie tego? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @agnieszka-baum: a propos tendencji do "upośledzenia od hazardu" - nie uważasz, że lepsza byłaby profilaktyka i tę lekcję należałoby odrobić jak najwcześniej? Im wcześniej zacznie się komuś tłumaczyć tym więcej będzie czasu na to, że ta osoba w końcu zrozumie istotę rzeczy. Poza tym na jakiej podstawie twierdzisz, że to nie jest kwestia edukacji? Każdy ma swoje i teraz im wcześniej pozna wady i zalety tym prędzej podejmie świadomy wybór. Uważam że steam wystarczająco dużo zrobił, żeby wiadomo było na co każdy się pisze, a że kogoś piecze, że ktoś inny na tym kosi siano to już nie skomentuję nawet.

    •  

      pokaż komentarz

      @rossoneri: masz rację, oczywiście chodzi o to, żeby zająć się wszystkimi "lootboxami", które są po prostu jednorękimi bandytami, a jak wiadomo automaty są dozwolone od lat 18. i patrząc na to, co robią z psychiką ludzi, w ogóle powinno się je up?@!@#%ić do kasyn, gdzie nie wpuszcza się biednych idiotów.

    •  

      pokaż komentarz

      @takiego: kolego, "pierwiastek niepewności" i "element pozytywnego zaskoczenia" to są dokładnie te czynniki, dzięki którym hazard silnie uzależnia i jest zabroniony wśród osób małoletnich. xD

    •  

      pokaż komentarz

      @takiego: Nie. Hazard z definicji to gra pieniezna. W grach typu mmo, gdzie za zabicie bossa losue ci przedmiot z puli hazardem nie jest.

    •  

      pokaż komentarz

      @agnieszka-baum: przecież w tym przypadku nie ma pieniędzy do wygrania. Mam wrażenie że rozmawiamy o dwóch różnych aspektach.

    •  

      pokaż komentarz

      @agnieszka-baum: Ale czy na pewno? Żeby market działał trzeba podpiąć kartę i dokonać zakupu i odczekać bodajże 30 dni na odblokowanie. Jak dla mnie jest to wystarczająca weryfikacja. Jak komuś rodzice podepną to ich wybór i ich odpowiedzialność, żeby sprawdzić co dziecko z tym robi. A i to nie może być karta płatnicza czy debetowa tylko kredytówka lub wirtualna karta walutowa. Dzieci takich rzeczy nie posiadają.

      @takiego: Chodzi o to, że to uczy już małych dzieci hazardu i z grubsza tyle. Ale problem leży w tym co napisałem wyżej, czyli rodzice muszą temu dziecku na to zezwolić, bo rynku steam dziecko sobie odblokować NIE może samodzielnie.

      @takiego: Dzisiaj dzieciaki mają lewe autorytety i też jest taka tendencja, że te wszystkie youtubery, pro gracze itd. otwierają skrzynki i dropią super drogie rzeczy, a jest to ustawione przez Valve, że mają większe prawdopodobieństwo dropnięcia drogiej rzeczy. Nikt się do tego nie przyzna, ale tak to działa i po prostu Valve płaci takim 'znanym' osobom kasę za otwieranie i pokazywanie, że się da, a w rzeczywistości to taki ktoś faktycznie może, ale przeciętnej osobie nic takiego nie dropnie jak nie wyda dużo kasy. Bardzo tez możliwe, że system liczy ile się wydało na klucze i skrzynki i dropi dobrą rzecz jak się wyda wystarczająco dużo. Tego się nie udowodni, ale byłby to prosty system, którego udowodnić by się nie dało, a działałby cudownie. Naturalnie są przypadki, że komuś wypadnie świetny item, a nie otwiera skrzynek praktycznie, ale takie sytuacje muszą być, żeby nakręcać społeczność.

      @ProblemM8: Aktywacja taka jest obowiązkowa i jest realizowana poprzez podpięcie karty kredytowej/wirtualnej do rynku steam, dokonanie zakupu i odczekanie bodaj 30 dni. Dziecko czegoś takiego odblokować NIE może, pisze po raz kolejny w tym samym poście... To robią RODZICE i to oni powinni być tutaj winnymi, a nie Valve, że daje ludziom możliwość korzystania z hazardowej części gry czy rynku do wymiany itemów. To jest typowy przykład zwalenia winy na Valve za coś za co odpowiedzialni są rodzice. Dziecko ma WIELOKROTNIE łatwiejszy dostęp do porno niż do rynku steam, a nikt porno nie zakazuje. Btw, też otworzyłem kilka skrzynek dla przyjemności, które mi dropnęły po meczach, ale też tylko dla rozrywki, może z 10 łącznie otworzyłem, a z CS zacząłem przygodę na wersji 1.5. Biorąc pod uwagę, że klucz w koszt koło 7-8zł to w zasadzie żadne pieniądze dla dorosłej osoby. Tak samo to traktowałem jak kiedyś obstawiałem wyścigi psów, czysto dla przyjemności, jak spróbowałem to byłem zdziwiony jak zajebiście fajnie się obstawia wyścigi psów, bo nie wydaje się to tak ciekawe jak w rzeczywistości jest.

      @agnieszka-baum: Jeżeli ten item ma wartość pieniężną i można go spieniężyć takim czy innym systemem wymiany itemów to jest to hazard w dalszym ciągu. Dlatego też nie otwiera się punktów z grami hazardowymi gdzie obstawia się jakąś nieistniejącą formę waluty np. żetony, bo jeśli takowe mogą być spieniężone to dalej nic to nie zmienia i jest to nielegalne.

    •  

      pokaż komentarz

      @InspektorDupa: tu nie ma nic do wygrania, serio. Jakby się nad tym zastanowić to już bardziej opłaca się kupić Item niż liczyć na to, że akurat wylosujesz. Ludzie doskonale zdają sobie z tego sprawę. Jak ktoś akceptuje taki stan rzeczy to niech kupuje klucze.

    •  

      pokaż komentarz

      @Lechu1777: "ustawione przez Valve" powiadasz. Śmiała teza.

    •  

      pokaż komentarz

      @takiego: rzecz w tym, że płacisz cokolwiek za losowanie czegokolwiek, to jest system hazardowy. tyle z mojej strony.

    •  

      pokaż komentarz

      @rossoneri: chyba z krzesła spadłeś kolego xD Dlaczego mają ukrócić gry pay2win? Nie chcesz - nie grasz. Nie stać Cię - nie grasz :D Ich gra i ich decyzje :D

    •  

      pokaż komentarz

      @Lechu1777:
      Alez oczywiscie ze dziecko cos takiego moze odblokowac

      Dostajesz dostep do rynku po doladowaniu konta za min 20 zloty a dzieciak moze to zrobic zwyklym paysafecardem xD

    •  

      pokaż komentarz

      @xza: moim zdaniem jest to nieuczciwe i zabija ducha 'rywalizacji', gdzie nie liczą się umiejętności a zasobność portfela. Kiedyś takie coś w ogóle nie miało miejsca

    •  

      pokaż komentarz

      @rossoneri no to nie graj w grę, która promuje taki schemat. Ja nie gram w hearthstone z tego powodu, bo dla mnie to też pay2win, a nie chce mi się w nieskończoność grać całymi dniami by dozbierac karty.

      Oczywiście zgadzam się z Tobą, że to zabija rywalizację, ale nie widzę logicznego powodu żeby władza się w to mieszała. Ewentualnie zrezygnować z losowania kart i sprzedawać konkretne karty za konkretne pieniądze (ale wtedy znowu będą ludzie narzekać, że Ronaldo za 500zl jest np.).

    •  

      pokaż komentarz

      @xza: tak samo nie rozumiem tych protestów przy skrzynkach w CS:GO, przecież skiny to tylko pieprzone piksele, które nie są obowiązkowe aby w to grać. To co VALVE może powinno wprowadzić przy każdym skinie, którego możesz dropnąć procent szans ile masz na wydropienie? Nie czaje tej polityki Belgii i Holandii i jako dorosły gracz czułbym się pokrzydzwony, bo te skiny tak na prawdę też utrzymują grę przy życiu

    •  

      pokaż komentarz

      @rossoneri bo to hazard, wychowujemy małoletnich hazardzistów w ten sposób. Procenty i tak są już pewnie gdzieś tam w Chinach podane, poza tym to nic nie zmieni. W ruletce masz podane szanse na wygraną i to nadal jest hazard. W spożywczym jakbyś dawał 10 zł babce i najczęściej dostawał za to gumę kulkę sztuk 1 a od czasu do czasu wódeczkę pół litra to też by nie było halo xD Kupujesz cos, czego zawartość nie jest znana - tu jest problem.

    •  

      pokaż komentarz

      @xza: to tak jakby teraz zakazali portali ze stronami porno, bo stwierdziliby że nie mają jak weryfikować czy ktoś jest niepełnoletni czy nie :p. Powinni edukować jakie zagrożenia niesie za sobą uzależnienie o hazardu itp. Zawsze uważałem, że edukowanie > zakazywanie. Jestem wolnym człowiekiem (a przynajmniej chciałbym ( ͡° ʖ̯ ͡°) ) i chciałbym mieć możliwość decydowania czy chce się w to bawić czy nie. Ciężko jest też mi spojrzeć na to, gdyż za moich czasów XD to nie było czegoś takiego jak skrzynki, kluczyki, skiny ;p i nie wiem jak młodzież mogła się w to wj@#@ć

    •  

      pokaż komentarz

      @karski: @agnieszka-baum:

      Wszystko jest warte tyle ile ktoś jest w stanie za to zapłacić.

      Nie do końca zakazali skrzynek. Valve dalej może im sprzedawać skrzyneczki i kluczyki, po prostu zablokowało opcję handlu z innymi użytkownikami w tych krajach.

    •  

      pokaż komentarz

      @agnieszka-baum: Jak dla mnie pierwszy zalążek lootbox'ów pojawił się już w gumach turbo i jajkach niespodziankach kindera.

    •  

      pokaż komentarz

      @rossoneri: w fife jak jesteś dobry to składem za paczke fajek wygrasz nawet z full totsami czy toty. akurat w fifie jest to jakoś zbalansowane

    •  

      pokaż komentarz

      @kamoO94: ale jak jesteś tak samo dobry jak przeciwnik to skład robi różnicę

    •  

      pokaż komentarz

      @FUTdeals: a co z handycapem? chyba, że już nie ma czegoś takiego. w sumie nie grałem online z 2-3 lata

    •  

      pokaż komentarz

      @kamoO94: jeden rabin powie że jest, drugi rabin że nie. Prawda pewnie gdzieś po środku, czyli dużo elementów to losowosc

    •  

      pokaż komentarz

      @FUTdeals: właśnie przez tą losowość przestałem grać w futa. ogólnie zawsze mnie denerwowało, że przełącza mnie na zawodnika, którego nie chce. ciekawe czy tylko mnie..

  •  

    pokaż komentarz

    Decyzja podjęta w Belgii i Holandii może doprowadzić do podobnych zmian w innych europejskich krajach. Jak widać niektórym tęskno jest do czasów, w którym o tym co wolno kupić obywatelowi decyduje państwo.

    Nie wiedziałem że socjalistom przeszkadzają także itemki w grach. Poza tym jest to strasznie idiotyczne, bo trzeba będzie zakazać także wszystkich MMORPGów. W końcu tam też są losowe looty i konta premium, które od lat demoralizują złotą młodzież

    •  

      pokaż komentarz

      @Diackon: dlaczego? Przecież nikt nie zmuszał do kupowania lootboxów - w żaden sposób nie wpływały na rozgrywkę i były dobrowolne. Dodatkowo, jeśli nie musiałeś mieć najładniejszego skina na serwie, mogłeś je sprzedać na rynku steam i zarobić. IMO była to całkiem spoko opcja.

    •  

      pokaż komentarz

      @Erus: Bo to niczym w założeniu nie rożni się od jednorękiego bandyty. A jeśli ma uzależniać dzieciaki to jak najbardziej powinno być zakazane. Ludzie są słabi i nie widzę powodu dlaczego ktoś miałby na tym żerować.

    •  

      pokaż komentarz

      @Diackon: ale po co zakazywać? Nie lepiej edukować? Może od razu zakażmy wszystkiego co powoduje uzależnienia: hazardu, używek, internetów, gier i cukru :P Poza tym jeśli to ich pieniądze, to nie widzę w tym nic złego.

    •  

      pokaż komentarz

      @Erus: to odpowiedz mi na pytanie dlaczego wszystkie "Vegas" są dozwolone od lat 18, podobnie alkohol, dlaczego w sklepikach szkolnych nie można sprzedawać niezdrowej żywności i tak dalej. nie lepiej edukować?
      otóż nie. nie lepiej.

    •  

      pokaż komentarz

      @InspektorDupa: no ale CS:GO ma kategorię wiekową PEGI: 18+ ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @InspektorDupa: -__- to wprowadźmy internety na dowód, bo ktoś nie potrafi wychować gówniaka. Poza tym lepiej stracić kieszonkowe i wyciągnąć wnioski, niż od razu cały dorobek życia w Vegas. Może być za późno :P

    •  

      pokaż komentarz

      @Erus: internet jak najbardziej nie powinien być dostępny dla każdego. xd
      generalnie widzę, że nie rozumiesz co to jest hazard i myślenie przyczynowo-skutkowe, na lootboxach też można stracić majątek i ten zakaz jest oparty na sprawie rodziców, których dziecko przej$$$ło po cichaczu kilka tysięcy ojro.

    •  

      pokaż komentarz

      @InspektorDupa: no ale to jest wina rodziców że dali mu dostęp do karty i nie potrafili upilnować. Dlaczego chcesz zabraniać tego wszystkim, w tym osobom pełnoletnim? W końcu to oni są "targetem" (przynajmniej formalnie).
      Z resztą, i tak to nic nie zmieni. Zamiast otwierać skrzynki, będą kupowali skiny na rynku steam.

    •  

      pokaż komentarz

      @Erus: o wychowaniu też widzę wszystko wiesz.( ͡º ͜ʖ͡º) j$!@ni rodzice, to wszystko ich wina!!!
      chcę tego zabraniać, ponieważ po pierwsze nie da się w przypadku gier skutecznie wyznaczyć strefy "tylko dla dorosłych" bez domagania się skanu dowodu osobistego, co poza fatalną logistyką byłoby dodatkowo raczej nielegalne - a więc w takim wypadku minimalizujemy ryzyko i zabraniamy dopóki coś lepszego nie zostanie wymyślone; po drugie: lootboxy to gówno w pełni świadomie wprowadzone do gier tylko po to, aby uzależniać graczy od dopłacania do produktu. za tym rozwiązaniem nigdy nie stało nic innego niż chciwość, dlatego nie zasługuje ono na żadną obronę.

    •  

      pokaż komentarz

      @InspektorDupa: jeśli choć trochę interesujesz się dzieckiem, to wiesz w co gra i co mu grozi. Jesteś w stanie w porę zareagować i wytłumaczyć mu na czym polegają te całe lootboxy i dlaczego nie warto w nie inwestować. No ale po co? Prościej dać mu kompa, kartę i niech sobie gra w co chce, byle był spokój. Dopiero jak zniknie z karty kilka tysiecy to trzeba oskarżać cały świat, bo to on jest zły i niedobory. Zgadzam się z tym że lootboxy to gówno, szczególnie w grach f2p, ale w CS:GO nie mają żadnego znaczenia, oprócz szpanu nowym skinem przed rówieśnikami. To nie jest gra od EA, gdzie lootboxy są wręcz wymagane, aby normalnie grać.

    •  

      pokaż komentarz

      @Erus: nie dość, że doskonale znasz się na wychowaniu, to jeszcze masz kamery zamontowane w domach wszystkich rodziców świata i wiesz doskonale co się w którym wypadku wydarzyło, no nieźle. xD
      nie ma znaczenia, że lootbox akurat w CS:GO jest tylko szpanem, ważne jest żeby wyp?$$!##ić mechanizm płatnego hazardu z gier i tyle. sam mechanizm jest szkodliwy, a nie to ile na lootbox w danej grze wydajesz i jak bardzo gra jest lub nie jest od niego uzależniona.

    •  

      pokaż komentarz

      @Erus: Nic nie zastąpi reakcji ludzi z drogim ekwipunkiem na gościa bez skinów, który zamiata wszystkich na serwerze. To jest ta przyjemność, która płynie z faktu, że w CS skilla się kupić nie da i żadnych ułatwień również.

    •  

      pokaż komentarz

      @Dzikopiryna: czym więc jest automat działający na zasadzie jednorękiego bandyty, uruchamiany za pomocą pieniędzy?

    •  

      pokaż komentarz

      @InspektorDupa: Nie zesraj sie z jednorekim bandyta, w wiekszosci gier podane sa procenty szans na skorki. Ten problem rozwiazuje hazard i taka prawda. To tylko wyglad w wirutalnej grze gdzie wszystko mozna zdobyc bez zaplacenia zlotowki

    •  

      pokaż komentarz

      no ale to jest wina rodziców że dali mu dostęp do karty i nie potrafili upilnować.

      @Erus: Co Ty gadasz? Myślisz, że to jakiś problem zabrać telefon rodzica czy wziąć kartę z portfela? Nikt nie chodzi z portfelem w domu przy dupie 24/7 albo wkłada do sejfu.
      Znam przykład gdzie dzieciak nie chodzi do szkoły, gra w gry i tylko tyje. Matka nic nie może zrobić, bo co ma zrobić, lać pasem? Szkoła wysyła go do jakiegoś ośrodka - de facto powiedziała dzieciakowi, że albo chodzi do szkoły albo leci do ośrodka, wybrał ośrodek. Ma jakieś 14 lat i będzie w nim do 18 roku życia. Zabrał dziadkowi telefon i sms'ami wydał jakieś 2.000 zł na grę. Dziadek jest żywicielem rodziny i nie miał jak spłacić długów przez co chodził do operatora i błagał o rozłożenie rachunku na jakieś 2 lata. Dziadek zajmuje się sprzedażą i kupował towar na weksle. Podobno jak mieszkał w UK to był normalnym dzieciakiem, a po przyjechaniu do PL mu odjebało.

      jeśli choć trochę interesujesz się dzieckiem, to wiesz w co gra i co mu grozi

      Serio? Chyba jak dziecko urodziło sie, gdy rodzice mieli 14 lat i sami grają w gry. Gdy byłem dzieciakiem to ani moi rodzice, ani znajomych nie wiedzieli w co gramy, w sensie jedynie kojarzyli z nazwy, a co się w niej robi, to nie mieli bladego pojęcia. Żaden rodzic nie będzie przez 5 godzin analizować w co gra dziecko i co się w tej grze robi, a później rozmyślać "hmmm.. tu są skrzynki z przypadkowymi przedmiotami, może się uzależnić. Trzeba mu zabronić w to grać". Większość rodziców jedynie wie co oznacza znaczek 18 lat na opakowaniu gry lub narkotyki i seks.

    •  

      pokaż komentarz

      @Erus: W Korei mają "internet na dowód"

      Wbrew pozorom rozwiązuje to całkiem sporo irytujących problemów w grach - np cheaterów. Raz zbanowany do gry nie wróci, chyba że złamie prawo i będzie grał na cudzym koncie.

      Mają dzięki temu też serwery dla nieletnich, oraz ograniczony dostęp do gier dla nieletnich w godzinach nocnych.

    •  

      pokaż komentarz

      @Erus: pegi maja taka moc prawna jak wykop rating ¯\_(ツ)_/¯

    •  
      eldonszaman

      0

      pokaż komentarz

      @Diackon: dokładnie, cały ten trend z lootboxami i mikropłatnościami to jeden wielki festiwal spierolenia.

  •  

    pokaż komentarz

    Ale ale, może zrozummy problem, a nie hurr durr zakazują sprzedaży wirtualnych rzeczy. Nie, nikt nie zakazuje, jeśli za konkretną cenę kupujesz konkretny przedmiot w grze. Problem z lootboxami polega na tym że wydajesz pieniądze nie wiedząc co dokładnie dostaniesz. Nie ma problemu jak wydasz 100$ np. na konkretny przedmiot. Problem powstaje kiedy wydajesz 100$ na skrzynkę z przedmiotem, ale nie wiesz jakim dokładnie (poza ogólnie oznaczonym przeznaczeniem). Dopiero jak kupisz losowo dostajesz jakiś model. I nagle okazuje się że to nie taka rzecz jak chciałeś, więc cyk kolejne 100$ na kolejną skrzynkę z niespodzianką w której znowu nie ma tego co chciałeś, to może kolejne 100$...

    •  

      pokaż komentarz

      @przemomemoo: to jest typowy hazard jak z jednorekim bandyta. Pół biedy jak wciagnie sie w to dorosły ale dzieciaki nie powinny zaczynac sie w to bawic

    •  

      pokaż komentarz

      @przemomemoo: No widać że nie masz pojęcia co to lootbox. Otwieranie skrzynek to między 2-6€, a w środku rzeczy są warte od 0.01 do ~1k € w zależności od gry.

    •  

      pokaż komentarz

      @Vixay: polecam obejrzeć filmik ile lootboxów trzeba wykupić w nowych Star Wars, żeby liczyć się w grze. xD np. Angry Joe robił eksperyment. 2-6 ojro to nie jest mało jak na dzieciaka, a głównym odbiorcą lootboxów są dzieci i nastolatki.

    •  

      pokaż komentarz

      @InspektorDupa: To tylko Star Warsy mają lootboxy? Akurat wybrałeś przykład skrajny który z lootboxem niewiele ma wspólnego a jest tylko tak nazywany przez marketingowców z EA XD W dodatku zrobili tam już poprawki więc. Czyli mówisz, że nastolatek w wieku 15 ma już wystarczający mózg żeby się ruchać, ale lootboxy to dla niego za dużo? XD

    •  

      pokaż komentarz

      @Vixay: jak sprawdzisz, czy to 15 latek czy 10 latek? nie sprawdzisz, dziękuję pozdrawiam. lootboxy to hazard, hazard jest dozwolony od 18 roku życia i z pewnością jest szkodliwy, w przeciwieństwie do ruchania. w ogóle co to jest za przykład, czy to ja ustanawiałem prawo, że można się ruchać od 15 roku życia? ja o rybce, Ty o pipce. nie tylko Star Warsy, podałem to jako przykład gry, która w skrajnie cyniczny sposób "zachęcała" graczy do kupowania lootboxów, bez których po prostu skandalicznie mocno odstawało się od graczy, którzy zapłacili. xD

    •  

      pokaż komentarz

      @InspektorDupa: Lootboxy to nie hazard, ale ciężko to wytłumaczyć osobie która nie wie na czym polegają.

    •  

      pokaż komentarz

      @Vixay: wobec tego czym jest mechanizm jednorękiego bandyty?

    •  

      pokaż komentarz

      @InspektorDupa: Dzielą się na dwie rzeczy. Losowaniem itemów w grach których nie można sprzedać więc są gówno warte i nie można ich przeliczać na zł/€/$. Losowanie itemów które są coś warte, ale z zanikiem popularności gry będą gówno warte. W hazardzie nieważne ile czasu minie, twoja wygrana będzie taka sama. Lootboxy to prędzej giełda, no ale giełda to też hazard, prawda? XD Więc powinniśmy zakazać giełdy. W wielu państwach mając 15 lat jesteś już dorosły, jak dzieciak nie wie na czym to polega to już nie moja, ale żeby skazać cały kraj to trzeba mieć post komunistyczne myślenie.
      Idąc tokiem myślenia EU, można zakazać każdej gry w której rzuca się kostką bo to hazard i przedmioty są "coś" warte, gry MMO i przedmioty np.

    •  

      pokaż komentarz

      @Vixay: człowieku, to jest mechanizm hazardowy, wrzucasz pieniądze, wyjmujesz nagrodę, nieważne czy możesz to potem sprzedać, czy nie. xD

    •  

      pokaż komentarz

      @InspektorDupa: Nie jest mało? Błagam... To ja w latach 90 miałem non stop pare stówek odłożone jako dzieciak, a wtedy było ciężej o pieniądz. I to były czasy, że na klasę w szkole 1-2 osoby miały komputer, a o telefonie komórkowym można było pomarzyć. A Ty mi chcesz wcisnąć, że 2-6 euro to jest w dzisiejszych czasach dużo dla dzieciaka? Który kuźwa w wieku 10-15 lat ma smartphone'a, laptopa, pewnie dobry rower, markowe ciuchy i kij wie co jeszcze? Jak kłamiesz to weź chociaż troche prawdopodobnie. Że już nie wspomnę, że w CSGO skrzynki dropią po meczach i można ich nie kupować w ogóle, a klucz kosztuje 6-9zł zależnie do jakiej skrzynki.

    •  

      pokaż komentarz

      @Lechu1777: w latach 90tych jako dzieciak odłożone parę stówek, gdzie dla 90% dzieciaków kasa z komunii była jedyną okazją zobaczenia kilku stuzłotowych banknotów na raz aż do podjęcia pracy. xD gratuluję bycia dzieckiem-informatyk15k, ale masz trochę spaczone pojmowanie wartości pieniądza.

    •  

      pokaż komentarz

      @Lechu1777: @InspektorDupa: Eee, a jakie ma to znaczenie ile ta kasa znaczy dla jakiegoś dziecka? Kasa to kasa, hazard to hazard, kwestia kwoty jest mniej istotna. Tym bardziej, że jeśli kasa znaczy dla niego mniej to pewnie po prostu więcej wyda i wyjdzie na to samo.

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      pokaż komentarz

      @przemomemoo: Oczywiscie, że to hazard, ale zbanowali to pod zasłoną "ratowania biednych dzieci" co wg. mnie jest sciemą i cała akcja musi mieć drugie dno, producenci zarabiają przede wszystkim na osobach pełnoletnich, mówienie, że "obdzierają dzieci z kieszonkowego" jest idiotyczne i zaściankowe bo wbrew pozorom osoby poniżej 18 roku życia stanowią około 28% graczy, teraz sobie pomyśl ile z nich kradnie mamie karte kredytową i sie dowiesz jakie "kokosy" twórcy gier zbijają na biednych, niczego nieświadomych małolatach.

      bzdura.

    •  

      pokaż komentarz

      @InspektorDupa: Ok, rozmawiam z debilem XD W takim razie możemy wszystko podpiąć pod hazard gdzie liczy się % na jakąś nagrodę XD

  •  

    pokaż komentarz

    Mój znajomek wydał już na wirtualne złoto w Margonem lekko ponad 1500 zł. (✌ ゚ ∀ ゚)☞