•  

    pokaż komentarz

    Czy sugerujesz że firma
    Lepard
    ul.Kamińskiego 15/25, 21-040 Swidnik
    Poland

    Tel.: (+48) 881 235 375

    E-mail: info@lepard.eu
    jest godna polecenia, a ich produkty mimo nieuniknionych wpadek produkcji masowej są wymieniane od ręki?

  •  

    pokaż komentarz

    Taki moduł u chińczyka w hurcie kosztuje pewnie kilka $, ale liczy się gest.

  •  

    pokaż komentarz

    poczytałem z ciekawości co to za cudo i widzę że januszowanie pełną gębą.
    Więc ten moduł robi nam ze świateł drogowych dzienne, tzn nie robi, ale świecą się wyłącznie światła drogowe.
    Dlaczego januszowanie, bo światła dzienne mają taką wiązkę że oślepiają innych. Niby moduł ma konfiguracje że światła te świecą w zakresie 10-70%. I tu mamy dwa problemy, nadal oślepiają i nie spełniają norm. Światła mijania nie mają homologacji jako światła dzienne.
    Januszowanie do tego stopnia że już za 1xx PLN można kupić normalne światła dzienne z homologacją i mieć problem z głowy. Czyli taniej niż to cudo.

    •  

      pokaż komentarz

      @dziki_pl:

      świecą się wyłącznie światła drogowe.
      Tak działa kazdy taki dokładany moduł i co więcej spełnia swoje zadanie jako światła dziennie i jest zgodny z przepisami
      Sorry za źródło #pdk

    •  

      pokaż komentarz

      @dziki_pl: nie mówimy tu o samym produkcie a o podejściu do klienta!!! Wszelkie analizy funkcji modułu, jego budowy i przydatności nie są celem tego wykopu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Sorry za źródło

      @lis6502: elektroda to nie źródło Kolego. #pdk

    •  

      pokaż komentarz

      @lis6502: @dziki_pl: No własnie, dalej z tego samego źródła:

      Nie, nie są - spełniają tylko wymogi, ale nie są homologowane jako pracujące również w trybie "dzienne". Wszystko rozbija się o oznaczenia na szybie. Jeśli tylko HR a nie HR/HDL to jak bardzo by nie rozsyłały, to upierdliwy diagnosta czy misiek zabierze dowód, a co gorsza - będzie miał rację.
      Bo u nas nie jest ważne jak świeci tylko czy jest zapłacone (homologowanie) :D

    •  

      pokaż komentarz

      @PDCCH: skoro OP jeździł łącznie 4 lata, to nie sądzę by ktokolwiek się przyczepiał.
      @szampoon, zdemontujesz plotki?

    •  

      pokaż komentarz

      @lis6502 od stwierdzenia czy coś spełnia normy jest homologacja. Cały wpis mówi że teoretycznie można by spróbować homologować lampy drogowe jako drl, ale nie oznacza że można wprost je stosować jako drl. Szczególnie widzę jak posiadacze tego ustrojstwa sprawdzają chociażby ilość cd.

    •  

      pokaż komentarz

      Światła mijania nie mają homologacji jako światła dzienne.

      @dziki_pl: Co Ty bredzisz człowieku? Przecież w starszych autach, w których nie ma świateł do jazdy dzienniej, własnie masz obowiązek używać świateł mijania. Tak jest np. we wszystkich motocyklach, nawet nowych ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @turbonerd: czepiasz się, wiadomo że miał na myśli drogowe tj "długie"

    •  

      pokaż komentarz

      @xCinek: Nie wiedziałem, że tego typu wynalazki działają na drogowych ¯\_(ツ)_/¯ W ogóle dziwię się po co w ogóle ktoś miałby coś takiego montować ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @PDCCH: no niezle ja dostałem nawet maila ze produkt jest homologowany i papiery, wszystkie dane itd. Teraz niestety nie dam rady teraz pokazać bo serwer im padł

      . . . kliknij, aby rozwinąć obrazek . . .

      źródło: embed.jpg

    •  

      pokaż komentarz

      @dziki_pl: Żadne januszowanie. Często tak samo działają światła do jazdy dziennej w fabrycznych samochodach. Nie wszędzie są LED

    •  

      pokaż komentarz

      @turbonerd: tak, na drogowych. starsze auta (np bmw e39) mają taką opcję w standardzie, tylko że wtedy światła drogowe mają homologację dodatkowo na światła dzienne. jak ktoś sobie założy taki moduł do auta to efekt będzie podobny ale jego lampy drogowe nie mają homologacji na światła dzienne i to jest fakt.

      a po co? oszczędność xenonu - przynajmniej w tamtych autach, po co ktoś miałby montować do jakiejś kia ceed to nie wiem.

      ...no ale 4 minusy zarobiłem w poprzednim wpisie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @TobikPL: samo urzadzenie mozei ma homologacje. Ale uzywanie go razem ze swiatlami na ktorych nie pisze ewidentnie HDL czy DRL homologacji nie spełnia.
      Ale na szczęście mało kto to kuma i problemu nie powinno być :)

    •  

      pokaż komentarz

      @turbonerd: update: nowe auta ktore nie sa wyposazone w dodatkowe dzienne LED tez tak maja. np nowa fabia, octavia, wiąże sie to pewnie z

      Od 7 lutego 2011 roku zgodnie z Dyrektywą 2008/89/WE wszystkie nowe modele pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej są obowiązkowo wyposażone w światła do jazdy dziennej.

    •  

      pokaż komentarz

      @lis6502: przez cały czas użytkowania nikt sie nie przyczepił, nie zwrócił uwagi ze na halogenach z ledami mam światła dzienne. Bardziej przy kupnie modułu kierowałem sie doświetlaniem zakrętów i funkcja leaving home a dzienne sa dla mnie tylko dodatkiem i często włączam normalne zamiast tych z modułu.

    •  

      pokaż komentarz

      @szampoon: w sumie jutro będę na przeglądzie (drugim, bo j!$%ny wahacz xD), to zapytam jak nie zapomnę i zawołam jak to widzi diagnosta

    •  

      pokaż komentarz

      @lis6502: znam odpowiedz
      Zawsze możesz przed przeglądem wypiąć moduł choć ja tego nie robiłem. Bardziej orzed zakupem obawiałem sie Niebieskich ale jak do tej pory ok

    •  

      pokaż komentarz

      @szampoon: Diagnosta czy policjant to najmniejszy problem, co najwyżej albo nie podbije przeglądu albo zabierze dowód i da mandat, na tym się konsekwencje kończą. Gorzej jak będziesz brał udział w poważniejszym wypadku, auto zostanie odstawione na parking policyjny i biegły się zainteresuje takimi wynalazkami a akurat światła, opony i hamulce to sprawdzają w pierwszej kolejności.

    •  

      pokaż komentarz

      @PDCCH: i tutaj jest do końca nie wiadomo jak to ma być posiadam e39 które posiada opcje (a te które nie mialy wystarczy posiadac komputer, kabel i odpowiedni program i je po prostu włączyć, tak samo jak wiele innych rzeczy) właśnie takich świateł i nie mam żadnego oznaczenia Hdl/drl w reflektorze.

    •  
      J.....a

      +4

      pokaż komentarz

      @nitratyn: Jeszcze potem musi udowodnić, że to miało wpływ na przebieg wypadku.
      To nie działa tak, że ktoś się w Ciebie wj!##! na jego czerwonym, ale nie będzie winny, bo ktoś, w kogo się wj?%!ł miał niehomologowane LEDy xD

    •  

      pokaż komentarz

      @dziki_pl: Tak, są nielegalne. Nie, dobrze ustawione nie oślepiają. Moim zdaniem problem w tym, że niektórzy ustawiają je na 50% mocy, a to zbyt dużo. Ja mam taki moduł na przeciwmgłowych i tam wystarcza 25%.
      I proszę tu nie dramatyzować, bo dokładnie w ten sam sposób wielu producentów rozwiązuje problem obowiązkowych świateł dziennych w Kanadzie, przy braku takiego obowiązku w USA. ( ͡º ͜ʖ͡º) Samochód idzie na Kanadę - cyk osłabione długie, mijania, przeciwmgłowe, a w niektórych przypadkach nawet na stałe włączone przednie kierunkowskazy i tam nie ma z tym problemu. Po prostu w Europie każdy głupi element samochodu musi mieć homologację. Nawet w komputerach serwisowych nazywa się to trybem Kanady lub Północnej Ameryki.

      źródło: fromapp.jpg

    •  

      pokaż komentarz

      @Jowanka: gorzej jak ktoś powie że został oślepiony przez Twoje auto, biegły znajdzie taki wynalazek który niby z długich robi dzienne homologacji nie ma. Montowanie takich wynalazków to tylko proszenie się o kłopoty w takiej sytuacji. Jeśli kogoś nie stać na auto danej klasy to jeździ niższą klasą bo takie wynalazki to jak ksenony z allegro po 200 czy światła dzienne za 20 zł.

    •  

      pokaż komentarz

      @turbonerd: To ty bredzisz. Światła mijania to światła mijania, a dzienne to dzienne. Pierwsze z nich to światła oświetleniowe, mające za zadanie oświetlić drogę przed samochodem w nocy, bez oślepienia mijanych kierowców. Zgodnie z europejską normą nie mają nawet minimalnego natężenia nad granicą światło-cienia, zatem nie muszą być nawet widoczne dla innych użytkowników dróg, bo do informowania ich o pozycji samochodu używa się świateł pozycyjnych, które świecą zawsze razem z nimi. Ustawodawca, który uznaje światła mijania jako dzienne, czyli sygnalizacyjne jest debilem. Światła dzienne są dla otoczenia (czyli sygnalizacyjne), mijania dla kierowcy (oświetleniowe) i tak też są projektowane.

    •  

      pokaż komentarz

      @rusty_zn-e: To napiszę jeszcze jeden komentarz, żeby wszystko na pewno rozjaśnić. :P Ten sposób działa w Kanadzie i tam rzeczywiście nie ma z tym problemu, jak pisałem wyżej. U nas w niektórych samochodach (np. część VW) stosuje się dzienne w jednym odbłyśniku, a nawet w jednej żarówce z długimi. Ale uwaga, żarówka ta jest dwuwłóknowa (tak jak często tylna pozycja + stopy) - na jednym włóknie mamy długie, na drugim dzienne. Nie jestem w stanie wskazać konkretnego punktu z przepisów homologacyjnych EKG ONZ, ale w Europie trzeba w ten sposób kombinować, bo amerykański sposób nie przejdzie w nowych autach.
      @xCinek: E39 ma homologację na dzienne na osłabionych długich, ale tylko na terenie Ameryki Północnej.

    •  
      J.....a

      0

      pokaż komentarz

      Jeśli kogoś nie stać na auto danej klasy to jeździ niższą klasą bo takie wynalazki to jak ksenony z allegro po 200 czy światła dzienne za 20 zł.

      @nitratyn: Żeby mieć prawdziwe ksenony, to jednak lepiej kupić auto klasy wyższej, a nie niższej. Tylko, że nie musi być niemieckie, wtedy kupi się w dobrej cenie. :) No ale polscy janusze uważają tylko teutońską blachę...

    •  

      pokaż komentarz

      @TobikPL to że jest opcja, nie znaczy że to legalne

    •  

      pokaż komentarz

      @jerzyk-niezbedny: ja to nazwałem opcją. Mam e39 które jest wyposażone w właśnie w te długie. Jeśli policja się do mnie doczepi to nie mogę nic z tym zrobić, ponieważ producent to zrobił a nie ja. A skoro producent wypuścił ten egzemplarz z taką rzeczą to znaczy, ze spełnia warunki żeby auto było dopuszczone do ruchy.

      A to ze są "opcje" to inna sprawa bo przez komputer można zaprogramować żeby kierunki się świeciły jak w Kanadzie ;) domykanie szyb z pilota itd itd

      Dobra mniejsza o to. Dla mnie jest to najlepszy sposób na dzienne niż te Ledy za 20zl

      Kiedyś w polo 6n dokupiłem specjalne "halogeny" (wyglądały jak halogeny ale były to światła dzienne HELLA H6W które wyglądały jak normalne halogeny. I to przynajmniej było widać.

      Jak dla mnie to o te 27% mocy długich nie powinno być żadnego problemu, większym problemem powinny być te chińskie zenony którzy ludzie montują do zwykłych reflektorów (jak Na soczewce to jeszcze nie jest źle bo jakoś to światło jest obcięte ale jak jedzie taki golf z zenonami to g** tak naprawdę widać przez niego bo wali po oczach jak głupi)

    •  

      pokaż komentarz

      @dziki_pl: Ja p@%%$!!ę, wypok wydał wyrok, że się mylisz, bo firma odsyła nowe moduły po gwarancji, więc na pewno jest wszystko OK :D Oczywiście, że masz rację i u nas liczy się tylko i wyłącznie papier, a nie to, czy światła świecą na różowo i są zgodne z normami. W drugą stronę to samo - mogą być idealnie zgodne, ale jak nie ma papieru to będzie dowód zabrany jeśli trafi się dociekliwy diagnosta/policjant.
      Ludzie dostają jakąś "homologację" nie wiadomo do czego (nawet pewnie nie czytają tego), potem naczytają się na forum opowieści, że "już 10 lot mom założone i nic nie zabierajo, ale odłącz na przeglądzie"... to są Janusze dopiero.

  •  

    pokaż komentarz

    Profesjonalizm zaczyna się w momencie gdy jakaś firma daje ci cos za darmo.

    •  

      pokaż komentarz

      @Lester_Burnham: Nie do końca... Z jednej strony firma może ci wysyłać kolejny bubel ,,za darmo'', jak ma przebitkę 100x na chińskim majstersztyku... ,,Sprzedali ci 100 a wysłali tylko 5''...
      A na drugim końcu świata masz(lecąc w lewo =]) Japończyków, których zapytasz o część zamienną, bo coś popsułeś, a oni ci nowy egzemplarz, z życzeniami jeszcze, przysyłają...
      Osobną kwestią jest, czy czujesz się wtedy jak ,,Król cebula-deals'' i skaczesz z euforii...
      Czy może zaczynasz się zastanawiać, że tak ,,ekstremalnie głupie'' zachowanie ,,powinno być'' w gruncie rzeczy ,,normalne''...

    •  

      pokaż komentarz

      Profesjonalizm zaczyna się w momencie gdy jakaś firma daje ci cos za darmo.

      @Lester_Burnham: Profesjonalizm, zaczyna się w momencie, gdy klient wraca do Ciebie dlatego, że jest zadowolony z Twoich usług, a Ty szanując tego klienta pomagasz mu najlepiej jak potrafisz.