•  

    pokaż komentarz

    Mentalna komuna ciągle w formie. Brak niepotrzebnej nikomu licencji gwarantuje wyższą jakość usług niż jeżdżenie z roszczeniowymi wąsatymi Januszami.

  •  

    pokaż komentarz

    Protestujący przeciwko tzw. "uberowcom" taksówkarze zrzeszeni w korporacjach podkreślają również, że ich konkurenci odprowadzają mniejsze podatki.

    W Krakowie taksówkarze odprowadzają całe 5zł miesięcznie... XD Bez ich podatków Polska by legła w gruzach :D

    •  

      pokaż komentarz

      @magmagiq:
      Ten argument jest tak głupi, że pokazuje tylko brak wiedzy ekonomicznej..
      Dzisiejsza gospodarka jest tak skonstruowana, że pieniądz musi być cały czas w obiegu. A im więcej pieniędzy krąży wśród ludzi tym społeczeństwo jest bogatsze. Przecież taki uberowiec, który zaoszczędził na licencji i nie płaci jakiś tam śmiesznych opłat do urzędu miasta nie zakopie tych pieniędzy w ogródku tylko wyda jest w inny sposób. Wyda je między innymi na konsumpcję, rozrywkę itd. Pieniądze i tak finalnie trafią do skarbu państwa w postaci vatu czy akyz ale przejdą przez większą liczbę rąk po drodze bogacąc społeczeństwo.

    •  

      pokaż komentarz

      wyda jest w inny sposób. Wyda je między innymi na konsumpcję, rozrywkę it
      @killer87: Wyśle rodzinie na Ukrainie

    •  

      pokaż komentarz

      @killer87 Masz rację, ale chodzi o to żeby warunki gry były takie same. Oczywiście kierowca ubera czy innej aplikacji powinien płacić podatki co już teraz robią. Problemem jest ubezpieczenie i ustawa o przewozie osób i wymagania posiadania taksometru itp. Ja bym zlikwidował egzamin z topografii miasta. Powinny się pojawić na rynku ubezpieczenia dla uberowców żeby w razie wypadku kierowca nie miał problemów. Może pojadę trochę socjalizmem ale wprowadziłbym limit godzinowy pracy w miesiącu dajmy przykładowo 40 godzin. Chodzi mi o to, że to jest sposób na dorobienie, a nie twoje główne źródło dochodu. Jeśli chcesz to robić na pełen etat to zostaje ci taxi i wtedy korzystasz z przywilejów taksówek. Jak macie inne propozycje to piszcie śmiało ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @magmagiq: To jest opłata dla miasta, a tu pewni e chodzi jeszcze o ZUS i podatki do skarbówki.

    •  

      pokaż komentarz

      @Brunner: sprawdź sobie co to jest karta podatkowa jako forma opodatkowania podatkiem dochodowym. Po odjęciu składki zdrowotnej w przypadku taksówkarzy faktycznie może być to kilka złotych.

    •  

      pokaż komentarz

      @Brunner: ZUS ok, ale te 5zł to podatek dla skarbówki :) Mam kilku kumpli taksówkarzy i wszyscy płacą tyle samo ryczałtu - widziałem decyzje z US na własne oczy :)

    •  

      pokaż komentarz

      @magmagiq: Tak bo przy małych przedsiębiorstwach jest dopuszczony ryczałt (ale chyba też nie każdy rodzaj działalności) do chyba 60tys. rocznie... I jest to całkiem legalne i zgodne z prawem... Choć trochę mnie dziwi i tak te 5zł( ͡° ͜ʖ ͡°) Mimo wszystko ZUS ich nie ominie... choć też są na to sposoby np zatrudnienie się gdzieś na etacie, wtedy płaci się coś około 350zl tylko( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @magmagiq: Szczególnie, że większość przejazdów taxi jest na czarno bez paragonu

    •  

      pokaż komentarz

      @magmagiq: Wszędzie grosze odprowadzają bo każdy taksówkarz ma ryczałt.

    •  

      pokaż komentarz

      @magmagiq: Szczególnie, że większość przejazdów taxi jest na czarno bez paragonu

      @bvrt: Skąd masz takie informacje? I czy wiesz wogole jak działa taksometr który jest połączony z kasa fiskalną i czy zdajesz sobie sprawę że nie da się skończy kursu i rozpocząć nowego bez przełączenia taksometru co jest równoznaczne z wydrukowaniem paragonu i nabyciem go w pamięć kasy/taksometru!! Poza tym jak pisze @magmagiq jeśli są na ryczałcie to mają niby zyskiwać na nierejestrowany przejazdów poza tym że mogą się wkopać jeśli przyłapie nich na tym policja lub inspekcja transportu!! Więc może przestań łaskawie pieprzyć bez pojęcia i znajomości tematu!!

    •  

      pokaż komentarz

      @Brunner: Serio jeszcze nigdy w Warszawie nie dostałem paragonu. Jak kilka razy prosiłem taksówkarze byli agresywni i akurat papier się skończył. Raz dostałem ręcznie wypisaną karteczkę bez danych firmy tylko ołówkiem przejazd za 50 zł :D A taksówkarze nie mieszczą się w ryczałcie. To są w większości zwykli złodzieje i naprawdę liczę, że powstanie państwowy odpowiednik aplikacji UBER z rejestrem wszystkich przejazdów i narzuconą stawką.

    •  

      pokaż komentarz

      @bvrt: Nie wiem jak to działa w innych korporacjach ale np. w Mytaxi dostajesz FV w formie pdf na maila w momencie zapłacenia za kurs, poza tym jak mówiłem nie da się nie wydrukować jeśli był taxometr włączony... A jeśli nie był to niech się taxiarz buja przejazd był za darmo nic nie musisz płacić bo i tak nie wiadomo ile jeśli nie włączył taksometru... a że lubisz rozdawać pieniądze to już twoja sprawa!

  •  

    pokaż komentarz

    Skąd biorą się pretensje do taksówkarzy? Ludzie, nie dajcie sobie narzucić takiej narracji.
    Prawo jest takie, że wymaga spełnienia wielu warunków, żeby móc zarobkowo wozić ludzi i służby po prostu wykonują swoją robotę. Ustawodawca chce zapewnić, że pasażerowie podróżują w bezpiecznych warunkach, z pewnym kierowcą, sprawdzonym samochodem, cały obrót jest rejestrowany i odprowadzane są od tego podatki. Żadnej innej filozofii w tym nie ma i poważne państwa czują się za to odpowiedzialne.

    Bajki o wąsatych Januszach to bzdury, dziś taksówkarzami są bardzo młodzi ludzie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Juhas2008
      W bezpiecznych warunkach można podróżować posiadając prawo jazdy, nie trzeba żadnej licencji.
      Taksówkarzem bardzo często okazuje się wasaty janusz w 20-30 letnim aucie.

    •  

      pokaż komentarz

      Ustawodawca chce zapewnić, ...sprawdzonym samochodem,
      skoro ma ważny przegląd to czego jeszcze potrzeba?

      cały obrót jest rejestrowany i odprowadzane są od tego podatki.

      akurat od każdego przejazdu jest odprowadzany podatek... z każdego przejazdu można pobrać fakturę (przynajmniej Uber, nie wiem jak inne apki)... natomiast taksówkarze na każdym kroku próbują nie wystawiać paragonu.

      @Juhas2008:

    •  

      pokaż komentarz

      @Juhas2008 obrot rejestrowany ( ͡º ͜ʖ͡º)
      Sytuacja z openera gdzie w tym roku mytaxi miala podpisana umowe do odwozenia ludzi...
      Taksowek bylo od c?#!$ i jeszcze wiecej ale myslisz ze byli zalogowani w systemie zeby było widać ich trase na mapie ?
      Max 15 bylo normalnie widocznych a reszta od razu "łooo panie za 10km to byndzie 20 strefa i 300zl za km bo za mniej to mje sie nie oplaca wlanczac silnika" oczywiscie wiekszosc samochodow to sandero/priusy/poobijane okulary
      Tymczasem dojazd uberem wyszedl 40zl...
      3 letnie audi a6

    •  

      pokaż komentarz

      @Voxen Tyy, ale od Priusa to Ty sie odjeb

    •  

      pokaż komentarz

      @Juhas2008: ostatnio taki jeden z "bezpiecznej taksówki" jak to określiłeś pod brandem iTaxi jeśli dobrze pamiętam chciał mnie orżnąć udając, że nie wie gdzie jest miejsce docelowe (ta, jedną z najbardziej znanych ulic w Krakowie). Jak się kapnąłem, wysiadłem przed trasa (podał że chce 35zł, za tą trasę płacę zwykle 15, wedle jego cennika wychodziło około 20) i zacząłem robić zdjęcia.
      Wysiadł i groził, że mi wpierdoli.

      Niech wyp?@#?$@ają z tymi argumentami o "bezpieczeństwie"! Ani to bezpieczne, ani kierowca nie pewny!

    •  

      pokaż komentarz

      Ustawodawca chce zapewnić, że pasażerowie podróżują w bezpiecznych warunkach,

      @Juhas2008: hahahahaha ( ͡° ͜ʖ ͡°), rozumiem że ustawodawca jest odpowiedzialny za stworzenie systemu GPS.

    •  

      pokaż komentarz

      skoro ma ważny przegląd to czego jeszcze potrzeba?

      @Pawel993: NIEKARALNOŚĆ?

    •  

      pokaż komentarz

      @Juhas2008: Nie potrzebuję opinii i troski, jakiegoś starego, chorego na głowę naziola który jest tak tępy, że myśli sobie że ktoś jeszcze uwierzy że w tym kwiku chodzi o cokolwiek innego niż zachowanie monopolu do dymania ludzi na każdym kroku. A cały ten cyrk z karaniem jest wynikiem tylko i wyłącznie lobbingu tych przygłupich wąsaczy dlatego powinno się zrezygnować z ich usług, bo im szybciej to zdechnie tym lepiej.

      A jak ktoś jest zdania że taxi to jest "uczciwy" biznes to niech wsiądzie w pierwszą taksówkę na pierwszym dworcu PKP w dużym mieście. Już nawet nie mówię co się stanie jeśli widać że nie zna miasta i nie mówi po Polsku...

    •  

      pokaż komentarz

      Ustawodawca chce zapewnić, że pasażerowie podróżują w bezpiecznych warunkach, z pewnym kierowcą, sprawdzonym samochodem,

      @Juhas2008: Trzeba bylo zaczac od "uwaga dowcip"!

    •  

      pokaż komentarz

      @Voxen: Zastanawiam się jaki masz cel w tak bezczelnym zakłamywaniu rzeczywistości?

      Taksowek bylo od c$$%@ i jeszcze wiecej ale myslisz ze byli zalogowani w systemie zeby było widać ich trase na mapie ?

      Taksówki nie były zalogowane do systemu ponieważ mytaxi miało postój bezpośrednio na terenie festiwalu tuz przy bramkach wejściowych gdzie nie mogły wjeżdżać samochody inne niż uczestników festiwalu z opłaconymi biletami parkingowymi. W festiwalowych godzinach szczytu na aplikacji było ponad 1000 zamówień na minute, kierowcy dostali odgórny zakaz przyjmowania zleceń przez aplikacje z terenu festiwalu ponieważ odebranie i znalezienie klienta było niemożliwe. Wiesz, ze festiwal odbywa się na terenie lotniska wojskowego, a lotnisko wojskowe jest wyłączone ze szczegółowych map wiec klient nawet nie mógł zaznaczyć swojej dokładnej pozycji. Zatem zamawiając przez aplikacje, nie dość ze nie mógł określić swojego dokładnego miejsca to jeszcze w jaki sposób miałby się znaleźć z kierowca? Pośród kilkudziesięciu tysięcy ludzi wędrujących do bram wyjściowych oraz kilkuset taksówek?

      Twoje pierwsze klamstwo zostalo zdemaskowane, czas na kolejne.

      Max 15 bylo normalnie widocznych a reszta od razu "łooo panie za 10km to byndzie 20 strefa i 300zl za km bo za mniej to mje sie nie oplaca wlanczac silnika"

      Tak jak wspomniałem wcześniej, kierowcy dostał odgórny nakaz odbierania i oczekiwania na ludzi postoju gdzie pasażerowie z aplikacja mytaxi, którzy wsiedli do taksówki mytami byli wyszukiwani przez kierowce przez opcje "płatność na zadanie" po numerze telefonu i płatność odbywała się przez aplikacje.

      Na stale, przez cały czas trwania Openera porządku pilnowało dwóch koordynatorów oddelegowanych z biura regionalnego MyTaxi oraz jeden z kierowników biura. Do każdego miejsca w trójmieście była wcześniej wyznaczona cena ryczałtowa. Cennik ryczałtowy został zamieszczony na tablicy informacyjnej przy postoju, na oficjalnej stronie Openera, na oficjalnej stronie MyTaxi oraz w aplikacji klienta. Przy każdej płatności przez aplikacje klient otrzymywał rabat w wysokości 30%. Poza Trójmiasto obowiązywały ceny według taksometru, od których również odejmowany był ten sam rabat. Gdy kierowca nie zastosował ceny ryczałtowej to MyTaxi nie wypłacało mu pieniędzy za dany kurs! Kierowcy maja obowiązek przechowywania paragonów, które musi przedstawić przy każdej reklamacji klienta. Dodatkowo paragony wyrywkowo są kontrolowane przez pracowników biura

      Wiec o czym Ty chłopie gadasz?

      oczywiscie wiekszosc samochodow to sandero/priusy/poobijane okulary

      Juz po spacji przed znakiem zapytania w twojej wypowiedzi wiedziałem, ze mam do czynienia z idiota ale teraz jestem pewny. Dodatkowo z bezczelnym oszustem.

      We flocie taksówek MyTaxi w Trójmieście, spośród niemal 400 oklejonych samochodów są dwie Toyoty Prius, ok. 15 Mercedesow E-klasa w211 oraz nie ma zadnej Dacii Sandero. Stan wizualny samochód jest okresowo monitorowany przez osobiste oględziny pracowników biura MyTaxi, czy coś takiego jest w twoim ukochanym uberze gdzie nawet nie przesyła się zdjęć samochodu przez formularz a jedynie dokumenty? Gdzie do niedawna dopuszczalne były samochody od 1990 roku, a dwa miesiące temu zmieniono ze mogą być od 1999 roku jednak?

      Tymczasem dojazd uberem wyszedl 40zl...
      3 letnie audi a6


      Oczywiście. Jak dorośniesz i kupisz swój pierwszy samochód to się dowiesz jakie są koszty eksploatacji. Chcesz powiedzieć, ze kierowca z tej Audi wykonywał wolontariat? Bo jak nazwać wykonywanie odpłatnych przejazdów poniżej kosztów amortyzacji i paliwa? A gdzie jeszcze zarobek i ewentualne koszty prowadzenia działalności?

    •  

      pokaż komentarz

      @omgiksde: w sedno. Od lat specjalnie nie korzystam z taxi. Nie ma autadostepnego w zasiegu z carsharingu, to zawsze uber. Najgorsza kasta spoleczna w tym kraju, moze na rowni ze zwiazkowcami.

    •  

      pokaż komentarz

      Bajki o wąsatych Januszach to bzdury, dziś taksówkarzami są bardzo młodzi ludzie.

      @Juhas2008: Jak ostatnio 2 razy zamawiałem taxi, to raz wiózł mnie były alkoholik (miał ze sobą książkę o wychodzeniu z nałogu), a innym razem wiózł mnie gość, któremu policja zabrała dowód rejestracyjny za niesprawne auto.

      2 dni temu pierwszy raz zamówiłem Ubera - miło, czysto i przyjemnie. Następnym razem też pojadę Uberem - to że koleś nie ma jakiejś wydumanej licencji dynda mi gdzieś.

    •  

      pokaż komentarz

      @odysseus555: ooo zlotowa widze ze specjalnie zalozyles konto zeby mi odpisac xD

      Oczywiście. Jak dorośniesz i kupisz swój pierwszy samochód to się dowiesz jakie są koszty eksploatacji. Chcesz powiedzieć, ze kierowca z tej Audi wykonywał wolontariat? Bo jak nazwać wykonywanie odpłatnych przejazdów poniżej kosztów amortyzacji i paliwa? A gdzie jeszcze zarobek i ewentualne koszty prowadzenia działalności?

      no widzisz.. jak to jest ze kazdemu sie oplaca tylko nie zlotowom xd ?
      40 zl za 10km to ponizej oplacalnosci xD
      to widac w wwa wszyscy legalni taxiarze jezdza na wolontariacie bo max za km to 3zl a i tak wiekszosc wozi za 2zl xD

  •  

    pokaż komentarz

    A taki widok prezentuje się pasażerom lotniska na wsi w Australii (Launceston) po wyjściu z terminalu przylotów ;)

  •  

    pokaż komentarz

    w tym urzędniczym chcąc wozić obcych ludzi swoim samochodem musisz mieć licencje. Lobby wąsatych taksiarzy. To nawet nie lobby, to mafia taksówkowa.

1 2 3 4 5 6 7 ... 11 12 następna