•  

    pokaż komentarz

    Ciekawe, rowerzystom na ich drogach takie rzeczy nie przeszkadzają, więc kierowcy niech nie narzekają.

    •  

      pokaż komentarz

      @abraca:

      ba! nawet piesi czasem musza sie przeciskac, bo slupy stoja tak, ze trudno przejsc obok nich (zwlaszcza z wozkiem dzieciecym/na wozku inwalidzkim).

      Mistrzostwem sa takze zbyt nisko powieszone znaki drogowe, ktore sa umieszczone na traktach pieszych...

    •  

      pokaż komentarz

      @abraca: niech rowerzyści lepiej nie narzekają. Za moje pieniadze buduje się wąskiej grupie ludzi o watpliwej orientacji seksualnej drogi. Co za idiotyzm. Jak chcą to niech założą sobie polski zwiazek rowerowy i niech ten zwiazek buduje ścieżki. Z zebranych opłat niech buduje następne drogi. Szybko by splajtował tak mało ludzi z tych ścieżek korzysta.

    •  

      pokaż komentarz

      Ciekawe, rowerzystom na ich drogach takie rzeczy nie przeszkadzają, (...)
      @abraca: ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°) Przecież u rowerzystów takie przeszkody to aż nadto by rościli sobie prawo do jazdy po chodniku. Jak rozumiem kierowcy mają się na nich wzorować i też tam wpakować (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞

    •  

      pokaż komentarz

      @Fenolski: A za moje pieniądze leczy się takich chorych psychicznie jak Ty. Załóżcie sobie związek i z tego opłacajcie leczenie.

    •  

      pokaż komentarz

      @sylwek2k rowerzystom nie przeszkadza nawet, ze wiezdzaja na czerwonym wiec akurat tu nie ma co podkladac pedalarzy pod temat. Prawda jest, ze wlasciciel linii przesylowych robi, co mu sie podoba, a jak cos jest nie tak, to dobra lapowa zalatwia temat. Ja z pge dawny ze l-t walcze od 20 lat wspolnie z rodzina, bo im zachcialo sir postawic slup SN 15kV wzdluz siatki mojej posesji - a to bite 120m (co znaczaco na wartosc dzialki i mozliwosci jej rozbudowy wplywa) i choc w planie linia miala isc grubo dalej, bo wzdluz lasu, to olali i bez pozwolenia postawili posrod domkow. A wiem, ze lapowki daja, bo przekupywali sedziow, wojta, prawnikow, rzeczoznawcow - sprawa trwa, a pojawili sie sedziowie, na ktorych nie wplyneli - sprawa praktycznie wygrana, do 2020 przenosza linie pod ziemie, a juz teraz proces odszkodowawczy na ostatniej prostej - tylko ze bite 20 lat bojow z nimi swoje pietno odcisnelo, a i te sady, ktorych to tak bojowka lewicowa broni, jakos sprawiedliwi nie byli

    •  

      pokaż komentarz

      rowerzystom nie przeszkadza nawet, ze wiezdzaja na czerwonym wiec akurat tu nie ma co podkladac pedalarzy pod temat.

      @hudinni:

      a... to dobrze, ze blachosmrodziarzom nie przeszkadza parkowanie na trawnikach (zabronione prawnie), ujowe parkowanie na chodnikach (tez zabronione przepisami, wyjatki sa dosyc jasno okreslone, ile nalezy zachowac miejsca, w ktorych miejscach mozna parkowac itd), parkowanie na sciezkach rowerowych, w okolicach przejsc dla pieszych, przekraczanie dozwolonych predkosci (wszak jezdze szybko, ale bezpiecznie), a tu nagle slup im przeszkadza...

    •  

      pokaż komentarz

      @abraca: dorodnego raka nam sprzedajesz w tym sowim komentarzu :)

    •  

      pokaż komentarz

      @sylwek2k pedalarze jezdza szybko rowniez chodnikami i jeszcze do pieszych maja pretensje, jak chca to skracaja droge jadac po trawniku i to tez jest zabronione.

    •  

      pokaż komentarz

      Za moje pieniadze buduje się wąskiej grupie ludzi o watpliwej orientacji seksualnej

      @Fenolski: O, kolejny co nie dostał roweru na komunię i ma kompleks! Wiedz, że większość rowerzystów posiada również samochody i płaci podatki. Fakt posiadania automobilu nie jest wyznacznikiem zamożności od dobrych czterech dekad.

    •  

      pokaż komentarz

      @Fenolski: polać temu Panu! Dobrze gada! Rowerzyści to HIV

    •  

      pokaż komentarz

      @SenseiWladimirPutin: Czego nie rozumiesz - rozrysować? Jeszcze raz. Rowerzyści to margines społeczeństwa a wydaje się kosmiczne pieniądze na drogi dla nich ze wspólnych podatków. I to jest nie fair. Do tego inicjatywa "masy krytycznej" pokazuje dobitnie jak wielu z nich to bezczelne, roszczeniowe chamy. Chcesz mieć ścieżkę to kup sobie za swoje, jak będę chciał nią pojeździć to mi najwyżej sprzedasz winietę.

    •  

      pokaż komentarz

      @Fenolski: powiedz że trollujesz, bo nie wierzę, że można być tak głupim i ograniczonym.

    •  

      pokaż komentarz

      @spadlem_z_roweru: właśnie uwierz mi że zagłosuję na Ciebie na prezydenta jak zniesiesz obowiązkowy system leczenia społecznego. Płacę 3 obowiązkowe składki zdrowotne a i tak leczę się prywatnie, i na szpital mam osobne ubezpieczenie. Zatem to ja płacę na leczenie kretynów a nie oni na mnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @DobrzeNaoliwioneLozysko: jak się leje oliwę do piasty a nie do głowy to potem powstaje taka rażąca siła argumentu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Fenolski: no twoje argumenty są zajebiste xD
      Ustępują tylko poziomowi oderwania od rzeczywistości.

      W Warszawie ścieżki rowerowy są oblegane iw połączeniu z veturillo pozwalają rozładować tłok na drogach i w komunikacji miejskiej.

    •  

      pokaż komentarz

      parkowanie na sciezkach rowerowych
      @sylwek2k: Ale bez niego nie miałbym świeżych bułek, wędlin, raka itp. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Fenolski ty to jednak debil jesteś. Zamiast bordo jebnol bym ci zielonke

    •  

      pokaż komentarz

      @Fenolski: alez Ty reprezentujesz beton. Typowy Janusz z poprzedniego ustroju 'aka nie ma auta to biedak'. Jak mnie wk!%%iaja takie typy. Pieszo mam 30 minut, rowerem circa 5 minut do pracy. Nie oplaca mi sie odpalac silnika ni czasowo, ni finansowo by przebyc ta droge a Ty masz czelnosc wypowiadac sie w takim tonie do grupy ktora nie dosc ze skraca Ci korki bo musisz (chyba ze jestes leniwym spierdoxem) jezdzic autem to zajmuje mniej miejsc parkingowych. Rower to super sprawa dla duzych miast o czym przekonala sie m.in. Holandia. Polska nie doszacowala potrzeb odnosnie przepustowosci drog ale pomyj nie wylewaj na rowerzystow. W kazdej grupie znajdziesz skrajne patologie.

    •  

      pokaż komentarz

      @WaveCreator: Ten kierowca przywiózł czipsy, więc jest rozgrzeszony ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Chcesz mieć ścieżkę to kup sobie za swoje

      @Fenolski: No co za niedojeb, trzymajcie mnie!

    •  

      pokaż komentarz

      @Fenolski: Dobrze piszesz, tylko primo używasz zbyt ekspresyjnego języka :) secundo tragetujesz się na dzbanów rowerowych, normalni rowerzyści są ok, tylko w mediach lansuje się półgłówków z kamerkami i innych aktywistów, bo kto by się tam interesował Tobą jeżdżącym na rowerze do pracy, jak mogą znaleźć jakiegoś wojującego dzbana. :) Make peace not war :P

    •  

      pokaż komentarz

      @stuwa200: powinieneś zmienić nick ze stuwa200 na stuleja1000

    •  

      pokaż komentarz

      @aka-mikado: jesteś jakiś dziwny. Nie mam nic do rowerzystów tylko do budowania tej rowerowej mniejszości dróg za publiczny chajs. Zresztą drogi dla samochodów też powinny budować lokalnie gminy i sprzedawać winiety. Chcesz jechać płacisz i po temacie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Fenolski przepraszam, aczkolwiek tak odebralem Twoja wypowiedz. Zgadzam sie z Twoja ostatnia wypowiedza, nie neguje faktu iz kierowcy dokladaja sie do interesu ale wszyscy sponsorujemy drogi...

    •  

      pokaż komentarz

      @Fenolski nie, dziękuję. Bordo być nie zamierzam.

    •  

      pokaż komentarz

      @Fenolski skąd się takie uposledzone jednostki jak ty biorą? Wakacje się kończą na szczęście

    •  

      pokaż komentarz

      wszyscy sponsorujemy drogi...

      @aka-mikado: No właśnie a nie powinniśmy. Nie korzystasz z dróg nie powinieneś płacić. Jak jeździsz komunikacją to opłata za drogę wówczas jest wliczana w cenę biletu. Tylko dla rządzących obecny system jest dobry bo dobrze marnotrawi się środki z wielkiego wora.

    •  

      pokaż komentarz

      Przecież u rowerzystów takie przeszkody to aż nadto by rościli sobie prawo do jazdy po chodniku. Jak rozumiem kierowcy mają się na nich wzorować i też tam wpakować

      @Nicolai: Nigdy nie zrozumiem rowerzystów jeżdżących po chodnikach? Po co sobie utrudniać życie omijaniem zaparkowanych samochodów, na popękanych płytach chodnikowych?

    •  

      pokaż komentarz

      Po co sobie utrudniać życie omijaniem zaparkowanych samochodów, na popękanych płytach chodnikowych?
      @cyrkiel: I innych rowerzystów jadących pod prąd czy obok siebie (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞A co do parkowania na chodnikach to jak najbardziej można. Może nie tak jak ten cielak z pierwszego planu, ale cała reszta na oko przepisowo stanęła. Trzeba stanąć przy krawężniku i zostawić co najmniej 1.5 metra przejścia.

      źródło: bi.gazeta.pl

    •  

      pokaż komentarz

      @Nicolai: No więc nie rozumiem czemu sugerujesz, że to kierowcy powinni uczyć się zajmowania chodników od rowerzystów, skoro sami je już dawno zaanektowali i to nawet w świetle prawa.

      Inna sprawa, że z tym 1,5m to jest słabo, a o drugim warunku, który trzeba spełnić to w ogóle żaden kierowca nie ma pojęcia.

      szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m;
      A o ograniczeniu masy dupuszczalnej do 2,5t to już w ogóle nawet najstarsi górale nie słyszeli.

    •  

      pokaż komentarz

      No więc nie rozumiem czemu sugerujesz, że to kierowcy powinni uczyć się zajmowania chodników od rowerzystów, skoro sami je już dawno zaanektowali i to nawet w świetle prawa.
      @cyrkiel: No właśnie, w świetle prawa. Zasadnicza różnica. I nie do jeżdżenia, a parkowania. Zasadnicza różnica [x2].

      A o ograniczeniu masy dupuszczalnej do 2,5t to już w ogóle nawet najstarsi górale nie słyszeli.
      To już zwyczajne szukanie dziury w całym. Przecież wyraźnie pisałem w kontekście zdjęcia, vide "cała reszta na oko przepisowo stanęła", więc czemu miałem dodawać do tego kwestię masy? Przecież te 2.5t byłoby ciężko przekroczyć kombivanem, a co dopiero zwykłym kombi. To musiałbyś złożyć kanapę i władować na tył tonę węgla ¯\_(ツ)_/¯ No, ale jak tam chcesz. Możesz mi jeszcze zwrócić uwagę, że jeszcze nie może być zakazu zatrzymywania lub postoju ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    Czy aby na pewno wysokiego napięcia? Z tego co widać jest to słup średniego napięcia 15kV :)

  •  

    pokaż komentarz

    U mnie we wsi zrobili skrzynkę elektryczną wystającą metr na wąską jezdnię. Poszliśmy w kilku do tych co robili i tłumaczymy, że to głupie. Oni, że tak mają w planach.
    Po dwóch tygodniach przyjechała druga ekipa, rozebrała i złożyła wzdłuż jezdni, co już nikomu nie przeszkadzało.

    •  

      pokaż komentarz

      @masz_fajne_donice: No ale przecież robotnicy nie mogą wykonać swojej pracy w sposób niezgodny z projektem tylko dlatego, że kilka losowych osób z ulicy do nich poszło i powiedziało, że projekt jest głupi¯\_(ツ)_/¯ Jak widać zgłosili problem gdzie trzeba, dostali poprawiony projekt i zmienili co trzeba.

    •  

      pokaż komentarz

      @atestowanie2:

      No ale przecież robotnicy nie mogą wykonać swojej pracy w sposób niezgodny z projektem
      Po to robotnicy mają doświadczenie i mózgi, żeby zapobiegać bezsensownej pracy.
      Podwójne wykonanie pracy to pewnie kilka tysięcy. A tak od razu reagują przyjeżdża odpowiednia osoba dostosowują projekt do sytuacji.

      W prywatnych firmach to tak działa. Jak ja realizuję projekty i widzę, że jest bez sensu to wyjaśniam aż nie zrozumiem sensu albo nie zmieni się projekt, który był bez sensu. Inaczej to jest nieopłacalne.

    •  

      pokaż komentarz

      A tak od razu reagują przyjeżdża odpowiednia osoba dostosowują projekt do sytuacji.

      @masz_fajne_donice: Tylko, że to nie zawsze jest takie proste jak się wydaje - np. projekt mógł być wykonany na drugim końcu Polski, albo np. projektant mógł akurat wykonywać inny, o wiele ważniejszy projekt i nie miał czasu na poprawki. Czasami wykonanie czegoś dwa razy jest najtańszą opcją biorąc pod uwagę inne terminy i projekty.

      W prywatnych firmach to tak działa.
      Wydaje mi się, że firma o której mówisz też była prywatna, ponieważ chyba żadne państwowe instytucje nie projektują ani nie wykonują instalacji elektrycznych.

    •  

      pokaż komentarz

      @atestowanie2:
      To tak nie działa. Projektant zrobił projekt, złożył podpis,wziął za to pieniądze. Wykonawca musi robotę dokładnie wadług projektu, do tylko wtedy dostanie pieniądze. A jest jeszcze inspektor nadzoru(albo kilku), ZUDy różniste... A sam projektant musiał być na gruncie..
      SPALI, CZY CO ? Ale pieniądze wzięli prawdziwe!

    •  

      pokaż komentarz

      U mnie we wsi zrobili skrzynkę elektryczną wystającą metr na wąską jezdnię. Poszliśmy w kilku do tych co robili i tłumaczymy, że to głupie. Oni, że tak mają w planach.

      @masz_fajne_donice: Takie sytuacje zazwyczaj wynikają z tego, że gdzie indziej przebiega granica działek a gdzie indziej droga gruntowa jest wyjeżdżona. Skrzynka elektryczna MUSI stać na granicy działki właściciela, dlatego czasami osobom postronnym wydaje się, że coś jest zrobione głupio a w rzeczywistości to np. droga wyjeżdżona jest 2 metry w działkę prywatną.

      Jako, że działam w branży miałem już kilka takich sytuacji, że chłop gonił nas z widłami i groził policją bo kopiemy linię kablową po jego polu. Ale po przyjechaniu geodety okazuje się, że to chłop "wydłużył" sobie pole i zasadził ziemniaki w pasie drogi gminnej, na kopanie w którym mieliśmy wszystkie pozwolenia.

    •  

      pokaż komentarz

      A sam projektant musiał być na gruncie..

      @abomito: Rzeczywistość jest taka, że przyłącza energetyczne, szczególnie te krótkie projektuje się tylko na podstawie map geodezyjnych bez wizji w terenie.

    •  

      pokaż komentarz

      Ale po przyjechaniu geodety okazuje się, że to chłop "wydłużył" sobie pole i zasadził ziemniaki w pasie drogi gminnej, na kopanie w którym mieliśmy wszystkie pozwolenia.

      @Miecio99: Hehe instant karma. Chłop pewnie sobie pluł w brodę wtedy bo tak by mógł sobie jeszcze długo korzystać.

      Rzeczywistość jest taka, że przyłącza energetyczne, szczególnie te krótkie projektuje się tylko na podstawie map geodezyjnych bez wizji w terenie.

      @Miecio99: Nie zgodzisz się, że to absurd?

    •  

      pokaż komentarz

      @Miecio99:
      Wiem o tym . Ale wskutek tego mamy to, co mamy. I nikt za to nie odpowiada.
      Ja, jako prosty wykonawca tłumaczę ludziom że poprawianie ( czasem ewidentnych) błędów to nieszanowanie zarówno projektanta ( który się uczył jak ma to robić)jak i jego profesorów, jak i inwestora .
      Z drugiej strony:kiedyś mi powiedziano: ty jesteś tu do roboty. Więc i ja zacząłem tak mówić:ja tu jestem od roboty. Od myślenia mam ludzi!

      Ale nowa robota była lepsza...

    •  

      pokaż komentarz

      Po to robotnicy mają doświadczenie i mózgi, żeby zapobiegać bezsensownej pracy. Podwójne wykonanie pracy to pewnie kilka tysięcy.

      @masz_fajne_donice: Ty widziałeś robola na oczy, czy tylko teoretyzujesz? Co go obchodzi to, że będzie poprawiał dopiero to co ułożył? Prędzej się ucieszy, bo będzie miał pracę.

    •  

      pokaż komentarz

      @masz_fajne_donice: Masz wykonać tak jak przewiduje projekt , nawet jeśli jest głupi i idiotyczny . Bez zgody osoby która to projektowała , jeśli cos się stanie z czymkolwiek wykonanym niezgodnie z projektem , to tego "doświadczonego posiadającego mózg zapobiegającemu takiej sytuacji" czeka prokurator, sąd, ciupa i czapa.

      Tak w prywatnej firmie się dzwoni , projektant zatwierdza zmiany , po kilku godzinach pracujesz normalnie . Ale nie za państwowe pieniądze , tam już wszyscy mają w 4 literach . Poza tym nikomu nie przeszkadza zrobić robotę 2 razy i tak wydaja nie swoje pieniądze :p

    •  

      pokaż komentarz

      Nie zgodzisz się, że to absurd?

      @masz_fajne_donice: To do czego służą mapy?

    •  

      pokaż komentarz

      @masz_fajne_donice: projekt to projekt. Podwykonawca straci cały nakład finansowy jeśli nie wykona tego co w przetargu napisał że zrobi. Proste prawa kapitalizmu. Głupie czy nie, nie jemu oceniać. Pretensje do głównego kontraktora, nie podwładnych.

    •  

      pokaż komentarz

      Nie zgodzisz się, że to absurd?

      @masz_fajne_donice: Nie, nie zgodzę się, że to jest absurd. Praca projektanta nie polega na wykonywaniu pomiarów. Co więcej projektant nie musi się znać na pomiarach geodezyjnych (i zazwyczaj się nie zna). Poza tym raz wykonana mapa służy do wykonania wielu różnych projektów (np. przyłączy elektrycznych, gazowych, wodociągowych, kanalizacyjnych, budowy chodnika czy pobliskiej drogi). Gdyby każdy z tych projektantów musiał jechać w teren i mierzyć dokładnie to samo to byłby to zupełny nonsens.

  •  

    pokaż komentarz

    Słowo klucz - remontowanej. Jak skończą to go nie będzie. Energetyka musi go przestawić a nie ekipa budowlana. Zakop... A c$?#$ bo taki głupi tytuł tylko sponsorowane przez rmf fm.

    •  

      pokaż komentarz

      @RYBCZAN: No właśnie. Pewnie słup stał na poboczu, a drogę poszerzyli. U mnie w mieście to samo było na ulicach.

      źródło: m.wm.pl

    •  

      pokaż komentarz

      @RYBCZAN:> Energetyka musi go przestawić a nie ekipa budowlana

      Nie. Jeśli droga jest przebudowywana i koliduje z linią średniego napięcia to linia powinna być przebudowana kosztem wykonawcy drogi, a przebudowa uzgodniona z właścicielem linii. Na nardzie koordynacyjnej tego typu kolizje powinny być od razu wyłapane, ale pewnie dokumentacja przeszła bez NK.

    •  

      pokaż komentarz

      Jeśli droga jest przebudowywana i koliduje z linią średniego napięcia to linia powinna być przebudowana kosztem wykonawcy drogi, a przebudowa uzgodniona z właścicielem linii.

      @jonash1: I tu się z tobą nie zgodzę. W decyzjach lokalizacyjnych na umieszczenie linii energetycznych w pasie drogowym, wydawanych przez zarządcę drogi zazwyczaj jest zapis, że w przypadku konieczności przebudowy urządzenia (np. w przypadku remontu drogi) będzie ona wykonana na koszt właściciela linii.

    •  

      pokaż komentarz

      @jonash1: @Miecio99: A ja założę się że w dokumentacji przetargowej nie było info o słupie i Inwestor nie chciał słyszeć o robotach koniecznych xD

    •  

      pokaż komentarz

      jon

      @Miecio99: Uporządkujmy fakty. Uzgodniliśmy, że linia energetyczna była pierwsza, a później wykonujemy remont drogi. Po co w takim przypadku komuś decyzja lokalizacyjna dla energetyki? Nie lokalizujesz linii, bo ona jest w terenie tylko drogę.

  •  

    pokaż komentarz

    Wyłożyć to jeszcze kostką brukową i będzie standard polski robienia nawierzchni dla pewnej grupy uczestników ruchu drogowego, która według drugiej grupy, silniejszej i liczniejszej, jest roszczeniowa i lewacka.