•  

    pokaż komentarz

    Oj wpadnie sporo mandatów :)

  •  

    pokaż komentarz

    Jestem kierowcą zawodowym od 16 lat i właśnie z powodu takich spraw jak dopinanie transportu na ostatnią minutę zmuszanie do jazdy na magnesach i tak dalej i tak dalej nie wyobrażam sobie jazdy w Polsce ciężarówką; fakt kiedyś tak jeździłem na początku ale wyciągnąłem lekcje w momencie kiedy na szali stanęło moje życie ( Powiedzmy że mój szef nie widział potrzeby naprawiania hamulców w ciężarówkach...). Nie chcę żadnego mobilka tutaj obrażać ale skoro zgadzacie się na takie warunki pracy to tak macie. Nie winił bym policji. Jeżdżę w firmie gdzie każdy korek każde spowolnienie jest na twoją korzyść gdyż płacone jest za godzinę zawsze za godzinę więc jeśli jest opóźnienie w załadunku czy opóźnienie w korku to po prostu więcej zarobisz więc każdy chce jeździć wolniej. Skoro się zgadzacie mieć zapłacone za fracht czy kilometry to później są takie tego konsekwencje.

    •  

      pokaż komentarz

      @Trabant777: Zaraz odezwie się ryk - "wolny rynek" ale płacenie od kilometra powinno być zakazane! Kierowca TIRa pracuje w trasie cały czas, nawet na postoju musi pilnować transportu. Zwykły, wyzysk!

    •  

      pokaż komentarz

      @Trabant777: no i brawo dla ciebie
      dlatego też śmieszą mnie te komentarze, że jak będą karać tirowców (specjalnie nie piszę kierowców ciężarówek czy zestawów) to nie będzie bułek rano w sklepie
      otóż jest duża część kierowców, którzy jeżdżą przepisowo i oni na tym powinni skorzystać
      natomiast te krzykliwe mendy to raczej powinni mieć pozabierane prawka, skoro nie widzą zagrożeń jakie stwarzają

    •  

      pokaż komentarz

      @Trabant777: ktoś kiedyś tu wyśmiał kierowcę bo ten mu powiedział że chce 12 zł za każdą godzinę od wyjazdu do powrotu na firmę

    •  

      pokaż komentarz

      @Trabant777:

      (...)ale skoro zgadzacie się na takie warunki pracy to tak macie.
      Święte słowa i sto procent racji.
      Gdyby nie to, że ludzie godzą się na bycie poniewieranym, to nie byłoby takich akcji. I tyczy się każdego zawodu. Od sprzątaczki po kierownika. Wystarczy tylko troszkę znać swoje prawa i mieć odrobinę godności. Boże, nie ta praca, to inna.

    •  

      pokaż komentarz

      @Trabant777: Współczuje kierowcom jeżdżącym w transporcie po Polsce bo to jest rak. Dlaczego ITD nie podjedzie pod jakiś większy magazyn Rabena czy jakąś mleczarnię. Gwarantuję, że 50% ciężarówek będzie na magnesach/wyłącznikach bo inaczej się nie wyrobią w nierealnych terminach. Piekło.

    •  

      pokaż komentarz

      @sekat: Czyli argument z dupy albo Januszspedixy notorycznie łamią prawo pracy. To Ci kierowcy raczej strajkować pod zakład powinni iść, a nie na drogi ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @Trabant777: Czyli to ty przywozisz stare bułki, bo nie chce ci się depnąć do 90,03 km/h ?? (。◕‿‿◕。)

    •  

      pokaż komentarz

      @sekat: Przecież dalej się praktykuje podstawę + procent od frachtu. To całkowicie powinno być zakazane. Realnie przekłada się premia za kilometrówkię bo w umowach jest określone miejsce w określonym czasie. No i trzeb gonić na łeb na szyję. Stoisz w korku, no to zostanie ci goła podstawa. A przecież pracujesz i to nawet ciężej.

    •  

      pokaż komentarz

      @Trabant777: to ze ty robiłeś w bardzo słabej firmie nie oznacza ze caly rynek tak wyglada. Nie znam zadnej normalnej firmie gdzie sie organizuje transport na ostatnia chwile. Wszyscy wiedzą, ze jest czas pracy i jazdy i ze nie można dowolnie przypinac cokolwiek.
      Co do czasu pracy: nie wolno placic za kilometry. Co do samego placenia w formie jaka ty przedstawiles to podam przyklad kolegi, ktory majac 3 auta wola nie taki system wprowadzil. Po pol roku szybko zmienil bo kierowcy robili z miesiąc nas miesiac mniej km az doszlo do sytuacji ze robil lacznie tylko 70% km co wcześniej ( ͡° ͜ʖ ͡°) gpsy zalozyl i nagle te korki i problemy okazaly sie dlugimi przerwami na parkingu itd. Prawie splajtowal.

      PS: znam wiele polskich kierowcow, ktorzy wyjezdzajac (często do Niemiec) jezdzic i potem obsrywaja polskie piekielko i wychwalaja prace zagraniczna. Prawda jest też taka ze nikt nie wspomina o minusach ( ͡° ͜ʖ ͡°) ty zreszta tez nie

    •  

      pokaż komentarz

      Zaraz odezwie się ryk - "wolny rynek" ale płacenie od kilometra powinno być zakazane! Kierowca TIRa pracuje w trasie cały czas, nawe

      @t_e_o_m_o: spedytor ma płacone za fracht, uczciwym jest by kierowca też miał tak płacone.

    •  

      pokaż komentarz

      @_komentator_: A firma IT ma płacone za projekt/program, a jakoś ludzie mogą być rozliczani na godziny a nie procentowo za udział? A w sklepie właściciel ma kasę z utargu, a jednak płaci dla ekspedientki na godzinę a nie procent z utargu. To już jest uczciwe? Mogę dalej wymieniać. To samo na budowach i w innych firmach gdzie jest płacone za godziny.

    •  

      pokaż komentarz

      @Poucz: na budowach czy w fabrykach często jest rozliczenie akordowe, czyli za wykonaną pracę. Tu mierboty lamentują ale lepsi się cieszą, bo zarabiają wiecej od miernot, bo lepiej pracują. Rozliczanie za pracę, akord, to najuczciwsza forma wynagrodzenia.

    •  

      pokaż komentarz

      @PrawdziwyRealista a jakie sa minusy? Jakoś żadnych nie zauważyłem.

    •  

      pokaż komentarz

      @Trabant777: czyli rozumiem, ze mieszkasz w innym kraju i tam jezdzisz?

    •  

      pokaż komentarz

      @PrawdziwyRealista Tak dokładnie. Powiem ci jeszcze że sytuacja którą opisałeś pokazuje tylko że Polscy kierowcy w większości tylko kombinują a uczciwości szuka się z lupą. Mimo to że mój szef płaci mi za godzinę nie będę siedział i kombinował żeby zyskać pół godziny tylko idę wykonuję swoją pracę swoim tempem i idę do domu. Mój szef darzy mnie zaufaniem i nigdy w życiu nie będę kombinował ani kradł paliwa. Zresztą nikt w mojej firmie tego nie robi A nawet gdyby ktoś zaczął to mamy kamery mikrofony i nawet pracodawca wie w jakim trybie jest ustawiony tachograf w danym momencie. zaczynają to obserwować bacznie kiedy ktoś jest podejrzewany o jakieś przekręty i w historii trzech lat zdarzyło się to kilka razy (mamy 100 kierowcow). Poza tym codziennie jestem w domu gdyż transport międzynarodowy robiłem przez kilka lat wcześniej i nigdy w życiu do tego nie wrócę bo mam rodzinę.

    •  

      pokaż komentarz

      @Trabant777: ok to zmienia postac rzeczy. Znam przypadki wbrew pozorom czeste gdzie ludzie mieszkaja w Polsce i sa dowozeni lub sami dojezdzaja do zakladu czy auta w Niemczech.

    •  

      pokaż komentarz

      @notdot: Bo to jest jak ze złotówami kontra "Złotówa" czy Uber.

    •  

      pokaż komentarz

      @_komentator_ znowu Ty i Twoje mądrości z dupy poparte rozmowa po pijaku z jakimś Januszem biznesu.
      Płaca na akord to największy rak, jako toczy budowy, bo koniec końców taki jegomość chodzi i narzeka, że zarobił mniej niż pomocnik z doświadczeniem, a w wieku 30lat wygląda gorzej niż "typowy" majster w wieku 55. no i gorzej zarabia.
      Mój szef ma ok. 20osobowa firmę a ma pieniądze, by kilka stówek premi dorzucać każdemu co miesiąc (przy na prawdę zajebistych warunkach zatrudnienia (50tki, setki, częste imprezy firmowe z pełnym cateringiem/alkoholem, auta firmowe również na użytek własny, narzędzia można pożyczać wedle chęci, umowa o pracę na czas nieokreślony etc) i stać go na co chwilę nowe Audi S8, super dom, dwa magazyny itp itd.
      A pracownicy po prostu się starają, do szef docenia każdego, kto docenia takie warunki. A płacone na godzinę ( ͡º ͜ʖ͡º)
      Da się? Da. Trzeba nie być pazernym zjebem po prostu, dobrze dobierać sobie pracowników i nawet z małej firmy wyciągniesz niezłe zyski.

  •  

    pokaż komentarz

    To są jednak mendy... wszędzie gdzie się pojawią stwarzają korki, zatory, niebezpieczne wyprzedzania... i jeszcze protestować będą...

    Ps: Fuck logic - wyprzadzają się z różnicą 1km/h bo dla nich to ma znaczenie po 10h jazdy, a teraz będą jechać 69km/h autostradą - czyli już im się nie śpieszy? :D

    •  

      pokaż komentarz

      @xUnf: no i gdzie teraz kupimy swieze bulki wedliny itd ? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @xUnf: yhy czyli gdyby na świecie jeździły tylko osobowe to nie byłoby korków ofiar śmiertelnych czy rannych i ogólnie 100 procent bezpiecznie?

    •  

      pokaż komentarz

      @agiller: Triggered Truck Driver Detected. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      yhy czyli gdyby na świecie jeździły tylko osobowe to nie byłoby korków ofiar śmiertelnych czy rannych i ogólnie 100 procent bezpiecznie?

      @agiller: A ktoś coś takiego pisał, czy jesteś zły na komentarz, który sobie sam wymyśliłeś?

    •  

      pokaż komentarz

      @saginata: Dlaczego mam być zły? Teraz ty sobie wymyslasz. Zadałem proste pytanie. Czy jeśli znikną ciężarówki to @xUnf uważa że będzie całkiem bezpiecznie bo ewidentnie ma jakieś fobie związane z większymi samochodami. Gdzie tu złość.

    •  

      pokaż komentarz

      @WydajnaJednostkaIndywidualna: Tak jestem kierowcą i jak byś poczytał parę komentarzy wystawionych przeze mnie pod znaleziskami związanymi z ciężarówkami wiedziałbyś że nie jestem nawiedzonym tirowcem. Za wyprzedzanie na zakazie powinny być mandaty po 2000 tak dla ciezarowych samochodów jak i dla osobowych czy motycykli. Problem polega na tym że nikt nie wie na jakiej podstawie policja określa czy wyprzedzanie jest za długie (20 sec. 50sec 2 min.) kiedy wstrzymuje ruch (jadący z dalej musi zwolnić, 1 auto jedzie za ciężarówka czy dopiero gdy jest sznurek aut za tobą). Nie ma przepisów regulujących ten zakres naszej pracy i protestujący będą się domagać jasnych przepisów. Tyle albo aż tyle. A co do szczekających panów tirowcow twierdzacych że wyprzedzanie się kilometrami to nasze prawo radzę ich poprostu olać bo jak świat długi i szeroki wszędzie znajdziesz w swoim otoczeniu kogoś za kogo musisz się wstydzić.

    •  

      pokaż komentarz

      @xUnf: @WydajnaJednostkaIndywidualna @saginata I powiem wam szczerze że mnie akurat osobiście zasmuca może nawet boli czytanie komentarzy typu: kierowcy tirow to menty, brudasy, nieuki że czekamy tylko by się wepchnąć i mamy gdzieś zdrowie i życie innych. Ja osobiście rzucilem studia informatyczne bo chciałem jeździć. Przyjemność sprawia mi np. podziękowanie gdy kogoś puszczam, skinienie głowy gdy zatrzymam się komuś przed pasami, gdy na lewym jedzie sznurek i ktoś mnie wpuszczą bo muszę wyprzedzić zawsze dziękuję a gdy ktoś odmachnie jest to bardzo przyjemne taka zwykła prosta uprzejmość. Kiedyś wpadłem ciężarówka do rowu żeby ratować gościa z osobówki któremu wydawało się że zdąży. Ratowałem 4 ludzi z wypadków w tym 2 bardzo ciężko ranne i zakleszczone. Nie ominąłem poważniejszego wypadku nie pytając czy nie potrzebna pomoc. Czasem szef się pyta dlaczego jadę np 87 przez 90 km, ja poprostu nie widzę potrzeby wyprzedzać i trzymać kogoś na lewym chyba że jest noc i luźno na autostradzie. Zakaz wyprzedzania linia ciągła pasy przejścia kierunkowskazy to np. dla mnie świętość i szlak jasny mnie trafia widząc baranów mających to w dupie. Staram się pracować i nie uprzykrzać tym życia innym i fajnie by było gdyby to ktoś docenił i nie wrzucał wszystkich do 1 wora. Ja też nie jestem doskonały ale kto nie popełnia błędów, dlatego jestem meda? Bo wybrałem taki zawód a nie inny? Bo chce żeby przepisy jasno mówiły co mi wolno a co nie?

    •  

      pokaż komentarz

      @terwer358: Nie masz pojęcia o czym piszesz.

    •  

      pokaż komentarz

      @agiller: Kolego, mój ojciec całe zawodowe życie jest kierowcą ciężarówki, nie raz jako dziecko jeździłem z nim w trasy, ja wiem na czym to polega i o co w tym chodzi. I pisząc, że kierowcy ciężarówek to mendy, można zakładać, że do 1 worka wsadzam też ojca - choć wiem, że mendą na drodze nie jest. Nie mam też powodu nie wierzyć Tobie, że też nie jesteś.

      Jak opisuje swoje odczucie wobec tak zwanych "TIRów" ze swojego punktu widzenia, a że jest taki jaki jest... jak gdzieś na drodze pojawi się ciężarówka - zaraz za nią tworzy się zator - bo najpierw jedzie za nią Daewo Tico i boi się wyprzedzić, za nim jakaś stara laguna, też nie wyprzedzi, bo Tico trzyma za mały dystans od ciężarówki i gość z laguny nie ma buta żeby zabrać się za Tico + Scanie naraz, a do nich dojeżdza BMW/Audi i wyprzedza 2 osobówki + ciężarówkę i się okazuje, że spycha przy tym kogoś kto nagle pojawił się z naprzeciwka. Standardowa sytuacja jakich wiele - której by nie było gdyby nie cholerny zestaw toczący się 70km/h po naszych wspaniałych polskich krętych drogach, usłanych liniami ciągłymi, skrzyżowaniami i drzewami rosnącymi 50cm od krańca jezdni. Stąd potem pojawiają się teksty typu "TIRy na tory", bo ludzie chcą się "was" pozbyć z normalnych, wąskich dróg, gdzie stwarzacie tylko korki i nerwy.

      Z autostrady korzystam raz w roku - na urlop jadę z Pomorza w Tatry. Mniej więcej do Łodzi jedzie się fajnie. Co zastaję co roku od Łodzi do Katowic? Sznur ciężarówek na prawym pasie. Jedna za drugą przez kilkaset kilometrów. Można w zasadzie uznać, ze prawy pas nie istnieje. Co to oznacza? Że osobówki muszą albo toczyć sie prawym pasem za ciężarówkami 90km/h, albo skakać między nimi albo jechac lewym pasem 160km/h, bo jak nie to co chwile masz na dupie palanta mrugającego Ci długimi. Bo prawy pas nie istnieje, dzięki ciężarówkom. Dlatego pojawiają się teksty typu "TIRy na tory".

      Jeszcze raz - z autostrady korzystam tylko raz w roku, robię 600km w jedną stronę i 600km powrót. Wiesz ile razy w ciągu 3 lat przez 1200km kiedy wyprzedzałem lewym pasem drogę zajechał mi samochód osobowy? Raz. Wiesz ile razy prosto przed maskę wyskoczyła mi ciężarówka? Kilkanaście razy. Prosto przed maskę, kierunkowskaz 0,5s po rozpoczęciu manewru, żadnych świateł awaryjnych typu "sorry". Bo on musi wyprzedzić ten jeden zestaw przed nim, bo się zesra.

      Pamiętasz może głośny filmik z nauki jazdy na kat. C lub C+E sprzed kilku lat? Jak instruktor "uczył" przyszłych zawodowców że jak by co, w osobówkę można walić bez skrupułów? Bo tak jest, wyjedziesz ciężarówka na czołówkę z autem osobowym to strefę zgniotu masz pod nogami. To można sobie pozwolić na więcej.

      Czy to nie od zawodowców z ciężarówek matoły z aut osobowych nauczyły się "szeryfowania"? Czy to nie kierowcy ciężarówek sprawili, że CB radio na kanale 18 nie ma już racji bytu? Kto tam bluzga 24/7 jak nie oni, robiąc sobie z 18stki prywatny czat?

      Ja wiem, że nie ma złotego środka, że nawet jakby autostrady miały po 3 pasy to by nie rozwiązało wszystkich problemów, ja wiem że jak nie przywieziecie nam sera, butów, opon i wiertarek to umrzemy ale mało co tak irytuje na drogach jak ciężarówka, bo jej obecność zawsze zwiastuje jakiś problem.

    •  

      pokaż komentarz

      @agiller codziennie pokonuje trasę ok. 200km w dwie strony z Trójmiasta kawałek za Sulęczyno i powiem tak : ciężarówki masakrycznie rozjeżdżają te drogi, nieraz spychają mnie (jeżdżę niewielka osobówką dostawcza aka partner) na pobocze, szczególnie w trudnych warunkach. A bo drzewa, a bo sami przeładowanymi złomami rozjechali ta droge. Głównie wywrotki/naczepy z HDS pod przewóz drewna z nieprawidłowo zabezpieczonym towarem (byłem spedytorem także przepisy znam), często gęsto też rozłączone naczepy pod kontenery 20stki (temat dość znany, prawda?) Omijając konieczność opłacania opłat za przejazdy (no i mniejsze ryzyko kontroli).
      Drogi niebezpieczne, drzewa rosną tuż tuż, wyprzedzić nie ma jak, a duży nie pojedzie więcej jak 70kmh choćby chciał (sami w końcu skraj asfaltu rozjeżdżają w kilka miesięcy). Dla mnie 20-30kmh zrobi różnice w czasie dojazdu i to znaczna, a osobówką da się tyle bezpiecznie jechać na tych odcinkach.
      Dzień w dzien. Ile razy dostałem kawałkiem asfaltu czy też kamieniem ściągniętym z pobocza przez (czasem się zdarzy, hehe) oponę z dobrym bieżnikiem to nawet nie zlicze. Jak będę miał odprysk na lakierze lub pęknie mi szyba, to wezmę jedno z nagrań z ostatnich dni i sobie za darmo zrobię.
      Temat wyprzedzania na S6 przez ciężarówki to temat rzeka. Od tego mam kamere, raz na dwa tygodnia wysyłam ( a trochę jeżdżę więc jest co wysyłać) wszystko na policję, tego samego dnia tylko szeryfów i wymuszających pierwszeństwo.
      Także jak widzisz - jak widzę ciężarówkę, to ch%% mnie strzela.

    •  

      pokaż komentarz

      @agiller: osobówka jest w stanie wyprzedzić w moment, motocykl jeszcze szybciej. Tir wyprzedza długo, nie ważne czy czy 30s czy 2min, manewr jest długi i mandat.

  •  

    pokaż komentarz

    GDYBY NIE KIEROWCY TIRA TO UPADLI BY PRODUCENCI ZWIRA!!!!!

  •  

    pokaż komentarz

    Czyli w końcu będą jechać:

    a) Zgodnie z przepisami w zabudowanym, a nie jak zwykle 70+km/h
    b) Zgodnie z przepisami na autostradach, a nie przekraczając dopuszczalną prędkość dla tirów (martwy przepis) o 10km/h.
    c) Ograniczą wyprzedzanie na autostradzie

    Czy można w takim razie prosić, by nie przerywali tej akcji? Dodatkowo, czy w ramach prostestu mogą też na złość wszystkim przestać blokować lewy pas na zwężeniach? To dopiero nam pokaże.

1 2 3 4 5 6 7 ... 15 16 następna