•  

    pokaż komentarz

    PS.

    I tak i tego nie zapłacę :D
    Spokojnie, komornik sobie poradzi z ewentualnym długiem.

    A co do samego problemu to zostało to już dawno opisane: https://niebezpiecznik.pl/post/korzystasz-z-internetu-mobilnego-uwazaj-na-wap-billing-zwykle-klikniecie-w-link-na-stronie-www-moze-nabic-ci-wysoki-rachunek/

    •  

      pokaż komentarz

      @MichaelT128: bez wyroku sądu żaden komornik nawet nie ruszy palcem.

      O ile tylko @TAGBA nie zacznie ignorować korespondencji z sądu i będzie się stawiał na każde wezwanie a gdy go spytają to odpowie, że żadnych usług mu nie świadczono i nie zawierał z żadną firmą globalcostam umowy. Nawet jeśli tamta druga strona będzie twierdziła co innego to na niej ciąży ciężar dowodu gdy to ona się stara o zwrot „długu”. Jeśli dowodu na zawarcie umowy nie ma to nic przed sądem nie zdziała.

    •  

      pokaż komentarz

      @mnlf: teoria teoria, a praktyka swoje... masz sąd 24h.

    •  

      pokaż komentarz

      @MichaelT128: Nie chce mi się szukać, ale z tego co kojarzę, to prawo telekomunikacyjne nakłada obowiązek na operatorów posiadania możliwości zablokowania usług o podwyższonej opłacie. Jeżeli więc ktoś posiadał włączoną standardową blokadę tego typu usług, to raczej miałby duże szanse na wygraną w sądzie.

    •  

      pokaż komentarz

      @mnlf: W telekomunikacji istnieje coś takiego jak zawarcie umowy przez dokonanie czynności faktycznej, używane m.in w kartach pre paid, gdzie zawierasz umowę z operatorem poprzez zakup startera.

    •  

      pokaż komentarz

      @morsik:
      twoja praktyka to jakaś nieistniejąca teoria, nie siej zamętu.

    •  

      pokaż komentarz

      ą to odpowie, że żadnych usług mu nie świadczono i nie zawierał z żadną firmą globalcostam umowy

      @mnlf: A T-Mobile pokaże regulamin świadczenia usług i umowę oraz wyjaśni że delikwent skorzystał z wap billing (w T-Mobile się to chyba "WAP specjalny" nazywa). Jest to usługa którą chyba każdy operator ma. @TAGBA sprawa przegrana. Nie czyta się, podpisuje, klika i płacić trzeba.

      EDIT: http://www.t-mobile.pl/r/repo1/tm/documents/doc_00003/D_005_0000251.pdf

      źródło: wykop.pl

    •  

      pokaż komentarz

      teoria teoria, a praktyka swoje... masz sąd 24h.

      @morsik: Sądy 24h to są sądy karne. W praktyce będzie pewnie e-sąd czyli bez rozprawy i od razu wyrok w trybie nakazowym.

    •  

      pokaż komentarz

      @maniac777: juz mialem raz taka fakture, corka grajac sobie na tablecie klikala x i czasami nie trafila az w pewnym momencie musiala trafic w reklame, ktorej otwarcie spowodowalo uruchomienie platnej subskrybcji
      Co ciekawe sms informujacy o aktywacji przyszedl na router wiec dowiedzialem sie o aktywacji dopiero z faktura.

    •  

      pokaż komentarz

      @maniac777:

      A T-Mobile pokaże regulamin świadczenia usług i umowę oraz wyjaśni że delikwent skorzystał z wap billing (w T-Mobile się to chyba "WAP specjalny" nazywa). Jest to usługa którą chyba każdy operator ma. @TAGBA sprawa przegrana. Nie czyta się, podpisuje, klika i płacić trzeba

      Po czym reprezentant poszkodowanego podnosi, iż operator celowo skonstruował usługę, tak aby nie wymagała potwierdzenia przez użytkownika, a narażała go równocześnie na wysokie koszty. Sprawa wygrana, operator zwraca koszty. Sprawa ląduje w UOKiK, ten nakłada karę na operatora.

      Analogią byłoby wejście do sklepu, a przy wyjściu z niego zażądano opłaty za każde 5 minut przebywania. Kiedy byś się zdziwił, że przecież nie ma informacji na drzwiach o opłatach, pokazano by regulamin wiszący na ścianie za ostatnim regałem w lokalu.

    •  

      pokaż komentarz

      @morsik Niestety masz rację (╥﹏╥) To spotkało właśnie mnie. Przychodzi list z tzw. e-sądu w Lublinie z powiadomieniem, że wyrok zapadł. W twojej gestii jest się od niego odwołać, ale do tego czasu machina może już pójść w ruch. Najgorsze jest to, że nawet nie wiesz o co chodzi i musisz przeglądać billingi i rachunki sprzed kilku lat, żeby w ogóle dojść, gdzie, kiedy i za co operator naliczył jakieś bezpodstawne kwoty. Przez to często te listy są uznawane za jakąś próbę naciągania i wyrzucane, a po jakimś czasie zgłasza się komornik.

    •  

      pokaż komentarz

      Po czym reprezentant poszkodowanego podnosi, iż operator celowo skonstruował usługę, tak aby nie wymagała potwierdzenia przez użytkownika, a narażała go równocześnie na wysokie koszty. Sprawa wygrana, operator zwraca koszty.

      @leon-san: po czym reprezentant wierzyciela wskazuje ze usluga jest dokladnie opisana w regulaminie ktory zaakceptowal dluznik przy podpisywaniu umowy, a dodatkowo jest mozliwosc jej wylaczenia tak samo jak wszystkich innych uslug premium z ktorej to mozliwosci dluznik nie skorzystal.

      Sprawa ląduje w UOKiK, ten nakłada karę na operatora.

      @leon-san: gdyby UOKiK mial sie wiazaco "zajac" ta usluga w ten sposob ze mialby jej zabronic, to zrobilby to kiedykolwiek w ciag ostatnich ok 15 lat gdy ona istnieje. Nie robi tego bo jest ona zgodna z prawem telekomunikacyjnym.

      na drzwiach o opłatach, pokazano by regulamin wiszący na ścianie za ostatnim regałem w lokalu.

      @leon-san: ... pod ktorym widnieje twoje oswiadczenie i podpis ze go przed wejsciem przeczytales.

    •  

      pokaż komentarz

      @maniac777: o stary ale januszostwo prawa odwaliles xDDDDDDD

    •  

      pokaż komentarz

      @kupuje_bulki_w_almie: Uzasadnisz? Większe "januszostwo" niż użycie przez tego wyżej terminu "poszkodowany"?

    •  

      pokaż komentarz

      poszkodowany

      @maniac777: a nie poniósł szkody majątkowej?

      nie wiem po co bronisz telekomów, chyba że ci placą to sorry :)

    •  

      pokaż komentarz

      @kupuje_bulki_w_almie: Nie, nie poniósł. Jeżeli uważa że opłata nie została naliczona prawidłowo lub że została naliczona z naruszeniem prawa, a teleokom uważa inaczej, to są (on i telekom) w sporze cywilnym. Jeżeli osoba odmawia zapłaty za wykonaną usługę, to mamy do czynienia z dłużnikiem i wierzycielem. Natomiast poszkodowany to osoba której złamano rękę, uszkodzono samochód, którą obrabowano, etc...

      nie wiem po co bronisz telekomów, chyba że ci placą to sorry :)

      @kupuje_bulki_w_almie: nie bronię telekomów lecz logiki, faktów, rozumu i zdrowego rozsądku.

    •  

      pokaż komentarz

      Natomiast poszkodowany to osoba której złamano rękę, uszkodzono samochód, którą obrabowano, etc...

      @maniac777: xDD pracujesz w branży?

    •  

      pokaż komentarz

      @kupuje_bulki_w_almie: Nie wiem jaką branżę masz na myśli, ale pracuje w IT

    •  

      pokaż komentarz

      @maniac777:

      reprezentant wierzyciela wskazuje ze usluga jest dokladnie opisana w regulaminie ktory zaakceptowal dluznik przy podpisywaniu umowy,
      Regulamin, który jest ustalonym wzorcem umowy i który nie może być negocjowany przez klienta indywidualnego - podnosi pełnomocnik poszkodowanego. - dodatkowo u wszystkich operatorów są takie same, więc klient nie ma możliwości wyboru.

      W moim przypadku, pełnomocnik by się też pobłażliwie uśmiechnął, zażądał przedstawienia kopii umowy operatora, po czym postukał w ręcznie napisaną adnotację:
      regulaminu i cennika nie otrzymałem, nie zapoznałem

      a dodatkowo jest mozliwosc jej wylaczenia tak samo jak wszystkich innych uslug premium z ktorej to mozliwosci dluznik nie skorzystal.
      bo nie musi. Zasady współżycia spolecznego są takie, że to klient musi zaakceptować przewidywane opłaty, a zgoda na nie nie może być domyślna.

      ... pod ktorym widnieje twoje oswiadczenie i podpis ze go przed wejsciem przeczytales.
      W moim przypadku, pełnomocnik by się też pobłażliwie uśmiechnął, zażądał przedstawienia kopii umowy operatora, po czym postukał w ręcznie napisaną adnotację:
      regulaminu i cennika nie otrzymałem, nie zapoznałem

      Jeżeli osoba odmawia zapłaty za wykonaną usługę, to mamy do czynienia z dłużnikiem i wierzycielem. Natomiast poszkodowany to osoba której złamano rękę, uszkodzono samochód, którą obrabowano, etc...
      Poszkodowany, bo próbowano go wmanewrować w niekorzystne rozporządzenie mieniem

    •  

      pokaż komentarz

      Poszkodowany, bo próbowano go wmanewrować w niekorzystne rozporządzenie mieniem

      @leon-san: Ale to przestępstwo jest... zdecyduj się może najpierw czy w tej hipotetycznej sytuacji sprawa toczy się przed sądem karnym, cywilnym czy może jeszcze jakimś innym. Przed karnym są oskarżeni i pokrzywdzeni. Przed cywilnym pozwany i powód (który czasem może być też pokrzywdzonym, ale nie w tej sytuacji).

      W mojej ocenie sprawa, zważywszy że delikwent odgraża się że "i tak nie zapłacę" wyglądałaby tak, że operator kieruje sprawę do e-sądu (lub do zwykłego sądu w trybie nakazowym). Po czym sąd wydaje orzeczenie w trybie nakazowym, delikwent przed jego uprawomocnieniem składa sprzeciw i sprawa toczy się dalej w zwykłym trybie przed zwykłym sądem powszechnym (cywilnym).

      zażądał przedstawienia kopii umowy operatora,

      @leon-san: Niczego by nie musiał  żądać. Wszystko byłoby w aktach sprawy dostarczone razem z pozwem operatora.

      po czym postukał w ręcznie napisaną adnotację:
      regulaminu i cennika nie otrzymałem, nie zapoznałem


      @leon-san: Jaką adnotację?! Skąd się wzięła?!

      Zasady współżycia spolecznego są takie, że to klient musi zaakceptować przewidywane opłaty, a zgoda na nie nie może być domyślna.

      @leon-san: Przecież nie była. Zadziało się to podobnie się jak wysłanie SMS'a na numer premium - to ta sama kategoria usług z tą różnicą, że nie użyłeś aplikacji do wysyłania SMSów, a przeglądarki.

    •  

      pokaż komentarz

      @kupuje_bulki_w_almie: Nie wiem jaką branżę masz na myśli, ale pracuje w IT

      @maniac777: branżę prawniczą

  •  

    pokaż komentarz

    Miałem taką samą sytuację i rachunek wyższy o 45 zł 2 maile wystarczyły żeby odjęli nadpłatę przy kolejnym rachunku i zablokować jakiekolwiek usługi premium faktem jest że nie mam nawet pojęcia jak rzekome usługi były uruchomione ale po sprawdzeniu historii konta trwały po aż 1 sek. Więc na pewno są stworzone wyłącznie do naciągania kasy a k?!%!@@em ze strony T-Mobile jest wogóle możliwość zupełnie nieświadomie kliknięcia w coś co nalicza jakieś dodatkowe koszta jeśli zlaci się im za dostęp do internetu i nic więcej

  •  

    pokaż komentarz

    Blokada Premium niekoniecznie działa.

    Mi Orange na Internecie mobilnym uruchomił subskrypcję premium POMIMO blokady wszystkich usług Premium.

    Reklamacja jest u nich i czekam na wynik.

    Dzięki Bogu regularnie sprawdzam konto i od razu zauważyłem, że zniknęła dodatkowa kasa - jedynie około 10 zł, ale takiego wyłudzania im nie odpuszczę.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mr--A-Veed najlepsze jest to, że to działa na SIM w telefonie jak i SIM w routerze LTE. W T-Mobile nawet nie ma opcji na wyłączenie Premium SMS dla karty SIM do routerów LTE przez stronę WWW.

      T-M próbuje wmówić, że to forma płatności jak karty płatnicze, ale nie chcą brać odpowiedzialności jak w przypadku kart kredytowych czy paypal. Firmy typu Mobiltek czy DIMOCO obciążają konta SIM za pomocą
      WAP Premium i Direct Billing. Zasłaniają się dokonaniem czynności faktycznych.

      Wystarczy kliknąć w baner reklamowy i otrzymujemy SMS o treści np.:

      Otrzymujesz dostep do VR Village, koszt 12,30 zl 3x co tydzien. Rezygnacja: STOP VR na 80425 (0zl). Regulamin:...

      A potem co tydzień:

      Przedluzasz dostep do VR Village, koszt 12,30 zl 3x co tydzien. Reklamacje:...

      Wystarczy nie zauważyć pierwszego SMSa i kasa leci. Jak wpadnie w spam lub jest to sms na kartę SIM w routerze LTE, to zobaczymy to dopiero na rachunku. Boli...

      Co ciekawe T-M przyjmuje i uznaje reklamacje, co świadczy tylko o tym, że wiedzą iż temat jest śliski. Niestety jest to zwracane w formie rabatu lub upustu jakby to była ich dobra wola.

      Reklamować i nie poddawać się ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ

    •  

      pokaż komentarz

      @6n077: mają prowizję od tego, pewnie szarpie się 1 na 100 osób więc jak marża większa niż też procent i tak wychodzą na plus

    •  

      pokaż komentarz

      @Mr--A-Veed: Dokładnie, ja w rachunku Orange dostałem opis: usługi elektroniczne. Dostałem jakieś 3 sms od GameMine, że witamy itd. ale je zlałem, myśląc że to spam, przyszły w odstępie tygodnia. Dopiero na rachunku zobaczyłem, brak sms premium ale jakieś usługi elektroniczne za 32zł. Telefon do GameMine, a tam pan konsultant poinformował mnie że wystarczyło dwa razy kliknąć w reklamie na Youtubie aby się zapisać. Bez logowania, bez nr telefonu itd. Oczywiście jeszcze podczas rozmowy poinformowałem, że zrobiłem to nieświadomie, że to naciąganie itd. poszła reklamacja ustna. Następna faktura od Orange z korektą -32zł. Następnie musiałem na koncie wyłączyć te j??!ne usługi elektroniczne, sms premium zostały.

    •  

      pokaż komentarz

      @rkowal1980: Dokładnie - GameMine ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @rkowal1980: Moim zdaniem takie coś nadaje się wybitnie do UOKiK i UKE - czyste naciąganie i powinni dostać karę...

  •  

    pokaż komentarz

    @TAGBA

    na moim kącie

    (╥﹏╥)(╥﹏╥)(╥﹏╥)