#wroclaw #vozilla
tl;dr Vozilla po cichu zmienia datę ważności kodów rabatowych z 3 miesięcy na tydzień.
Na początku września tego roku (ja znalazłem 1 i 4 września) w sieci pojawiły się informacje o kodach rabatowych na korzystanie z usług wrocławskiej wypożyczalni samochodów elektrycznych Vozilla (https://www.vozilla.pl/). Limit użycia kodów został już wyczerpany. Kody to:
- ELEKTROMOBILNOSC18FEST
- ELEKTROMOBILNOSC18
- FORUMKOBIET2018
- KONGRESREGIONOW2018
Każdy kod był na kwotę 15 zł i był ważny do końca roku 2018. Sumarycznie można było zatem uzyskać 60 zł zniżki na wypożyczenie samochodu z wypożyczalni Vozilla i wykorzystać je do końca roku 2018.
Niestety Vozilla po cichu w dniu 8 września zmieniła ważność kodów do 9 września 2018!
Można próbować zrozumieć, że być może nie spodziewali się, że tak wiele osób skorzysta z tych kodów rabatowych i mniejszy zysk negatywnie wpłynie na plany firmy. Jednak jest to jedynie moja wyobraźnia odnośnie przyczyny zmiany daty ważności kodów, gdyż technicznie Vozilla ma możliwość nałożenia limitu wykorzystania na kod i po pewnym czasie limit użycia dla każdego kodu został wyczerpany, o czym wspomniałem już wyżej. Być może sama Vozilla udzieli nam odpowiedzi o przyczynie podjęcia takiej decyzji.
Natomiast wybrany sposób rozwiązania problemu moim zdaniem jest jednym z najgorszych wizerunkowo, bo może ciągnąć się w postaci reklamacji, zażaleń i wpisów w portalach społecznościowych do końca roku 2018. Wypunktujmy dlaczego ja, który wie o zmianie daty ważności kodów, jestem niezadowolony i dlaczego inni, którzy nie są świadomi zmiany daty ważności kodów, mogą być niezadowoleni:
- Są trzy sposoby zapłacenia za wypożyczenie samochodu od Vozilla. Można podpiąć do konta kartę, doładować skarbonkę kwotą minimum 10 zł i skorzystać ze środków zgromadzonych w postaci kodów rabatowych. A zatem osoba, przed którą roztacza się widmo polskiej deszczowej jesieni i śnieżnej zimy, zostaje skuszona ważnością kodów rabatowych i możliwością wypożyczenia samochodu, który być może akurat będzie stał pod domem i nie trzeba będzie biec kilkaset metrów do najbliższego przystanku komunikacji miejskiej w deszczu i chłodzie. A zatem zakłada konto i albo podpina kartę, którą trzeba zweryfikować wykonując operację na kwotę 1 zł, która to doładowuje skarbonkę, albo doładowuje skarbonkę środkami w wysokości minimum 10 zł. Warto dodać, że przy zakładaniu konta należy wysłać skan/zdjęcie prawo jazdy w celu weryfikacji. Vozilla zyskuje więc dane wraz z danymi karty lub też środki przekazane na skarbonkę w wysokości 1 zł lub 10+, których nie można spożytkować inaczej niż wynajmując samochód.
- Nawet mając wystarczające na pokrycie wypożyczenia samochodu środki w postaci kodów rabatowych to ze skarbonki lub karty pobierana jest kwota 1 zł. Jest to zrozumiałe ze względów podatkowych. Natomiast na podsumowaniu po zakończeniu wypożyczenia jest tylko całkowity koszt wypożyczenia bez podziału na sposoby płatności. Natomiast wszystkie trzy sposoby płatności mają własną zakładkę w aplikacji. To znaczy, że aby zobaczyć ile masz środków z kodów rabatowych, czy też ile środków z danego sposobu płatności zostało wykorzystanych w celu pokrycia kosztu ostatniego wypożyczenia, musisz otworzyć specjalną zakładkę kodów rabatowych. A zatem wyobraźmy sobie, że dodałem kody rabatowe w kwocie 60 zł, które są ważne do końca roku. Jeszcze nie skorzystałem ani razu z Vozilla. Jest końcówka grudnia i postanawiam jechać na imprezę sylwestrową. Wypożyczenie ma być łatwe i przyjemne. Nic nie sprawdzam bo i po co. Wybieram samochód, wypożyczam i jadę 60 minut w taryfie za 1 zł. Kończę wypożyczenie i w dobrym humorze bawię się na imprezie sylwestrowej. Humor psuje mi się 2 stycznia, gdy bank rozlicza transakcję na kwotę 60 zł zamiast 1 zł. Sytuacja hipotetyczna, ale jak najbardziej możliwa i dlatego uważam, że jeszcze długo ta sprawa może ciągnąć się za Vozilla.
Nie wiem ile osób skorzystało z kodów rabatowych, ale biorąc pod uwagę, że były one udostępnione na portalach wykop.pl i pepper.pl, to pewnie całkiem sporo. Vozilla miała szybką i szeroką akcję marketingową. Czy teraz można zaliczyć ją do udanych? Z ich strony pewnie tak. Ze strony użytkowników niekoniecznie.
Komentarze (85)
najlepsze
1. Mamy 2 osoby które maja konta naładowane kuponami.
2. Obie osoby biorą po jednym aucie Vozilli i jadą na obrzeza miasta tak żeby jedno auto rozładować gdzieś daleko od centrum - klima, grzanie, przyśpieszanie i hamowanie
3. Drugim autem obie osoby wracają i biorą kolejne zabrać na kolejne obrzeża miasta
4.
@SmallStepsToBordo: typowo polskie i wykopowe
Swoją drogą to tylko pokazuje jak #!$%@? ta firma jest zarządzana.
"Niektóre nasze bony rabatowe, które rozdawaliśmy podczas różnych eventów zostały zgodnie z regulaminem wydarzenia ograniczone czasowo."
@Vozilla Gdzie ten regulamin możemy znaleźć?
Lidl ukarany, bo zakończył wcześniej promocję