•  

    pokaż komentarz

    Cały ten samochód to jedna wielka wada

    •  

      pokaż komentarz

      @Furion: Bzdura. To była niezła terenówka, robiona pod warunki w naszym kraju. Czyli dobrze radząca sobie na wszelkich górkach, w miarę dobrze na błocie i fatalnie na piaszczystych, suchych glebach. Ona w miarę trzymała nazwijmy to światowy poziom terenówek do końca lat 90-tych. Mniej więcej w tym okresie powinna pojawić się druga, znacznie ulepszona generacja tej maszyny. Niestety z wiadomych względów związanych z bankructwem Daewoo, nowa generacja Honkera nie pojawiła się. Potem już było tylko gorzej i samochód coraz bardziej odstawał od standardów rynku. Ale jej konstruktorzy w latach 80-tych nie mają się czego wstydzić. Stworzyli tanią, prostą, dopasowaną do polskich warunków terenówkę.

    •  

      pokaż komentarz

      @Thorkill: to jest niezła terenówka. Skupują to terroryści na całym świecie. A po Tarpany, no cóż, inni się nie znają

    •  

      pokaż komentarz

      : to jest niezła terenówka

      @apacyna: To jest ekstraklasa, numer 1. Zgadzam się. Ale na tym zdjęciu są Toyoty Land Cruiser J70 w wersji bodajże z 2011 r. Z tego co widzę pochodzą z fabryki w Portugalii. Ta wersja Toyoty Land Cruiser przeszła gruntowną zmianę w 1999 r. a potem kolejne modyfikacje. W przypadku Honkerów właśnie tego zabrakło - rozwijania pojazdu. Ale oczywiście on od początku był gorszy od Toyoty. Ale też tańszy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Furion: Może by rzec, że główną wadą Honkera jest Honker.

    •  

      pokaż komentarz

      @Thorkill

      po warunki w naszym kraju

      Pełna zgoda. Pod warunki peryferyjnej gospodarki pod władzą notorycznych prywaciarzy rozbrajajacych armię a także geograficzne i klimatyczne.

    •  

      pokaż komentarz

      @apacyna: A słyszałeś ty o takim samochodzie Land Rover Defender? Konstrukcja jest z 1983 roku a opiera się na jeszcze starszej z 1947 roku, Do tej pory energetyka ma te auta do jeżdżenia po polach, łąkach, błotach i innym trudnym terenie.

    •  

      pokaż komentarz

      Pod warunki peryferyjnej gospodarki

      @patatier: W latach 80-tych Polska był objęta sankcjami polityczno-gospodarczymi mniej więcej na wzór tych z Iranu obecnie. To tak odnośnie kontekstu w jakim w latach 80 -tych grupa inżynierów, mechaników itp. tworzyła przez ponad 6 lat ten pojazd. Teraz porównaj go z ruskimi UAZ-ami z tamtego okresu, albo np. z Mercedesem Wolfem z RFN z wersji z lat 80-tych. Już tak źle nie będzie, a może nawet dostrzeżesz że w gruncie rzeczy nie ma czego się wstydzić.

    •  

      pokaż komentarz

      @Klosinski: Ale Defender nie rdzewieje jak to dziadostwo. Przecież jak staniesz obok takiego Honkera, to usłyszysz jak go rude wpie*dala.

    •  

      pokaż komentarz

      @Thorkill no to pisze Ci przecież, że masz rację. Próbowali z gówna bat ukrecic i próbują dalej. Niestety.

    •  

      pokaż komentarz

      @patatier: No to żesmy się nie zrozumieli :)

      Próbowali z gówna bat ukrecic i próbują dalej. Niestety.

      Nie, to takie tam zabawy gościa co robi przeróbki Starów 266 dla WP bo kiedyś jako ostatni prezes Starachowic przejął (uwłaszczył) się na dokumentacji patentowej tego pojazdu. Ten Honker to żart reklamowy pod potrzeby targów w Kielcach i nikt w WP ani nikt poważny tego inaczej nie traktuje. Wkrótce będzie nowa terenówka w WP. Mam nadzieję że nie będzie nią to szkaradztwo z Bielska Białej. Ale kto wie. W każdym bądż razie era Honkera się kończy bo fabryka w Lublinie rok temu przestała istnieć.

    •  

      pokaż komentarz

      @Thorkill to nie konkurs piękności. Jak się sprawdzi to niech służy. Tym bardziej, że honker specjalnie wysoko poprzeczki nie ustawił.

    •  

      pokaż komentarz

      @Laszl0: A ty widziałeś Defendera na żywo? Bo ja się ich naoglądałem całkiem sporo, był czas że nawet szukałem dla siebie w Anglii. Zapewniam cię, że rdza żarła je tak samo, jak Tarpany i Honkery. Różnica była taka, że Defender z końca lat 80tych kosztował 4 tys. funtów i dalej był nie do zdarcia, po załataniu wszystkich dziur oczywiście.

    •  

      pokaż komentarz

      @Thorkill czy tak bardzo tańszy to nie wiem. 120k PLN kosztował taki honker z tego co pamiętam

    •  

      pokaż komentarz

      @Thorkill: Pardąsik-ale ni kuta.

      Od kwietnia '90 ujeżdżałem to gówno (na etapie testów nazywało się wtedy PW) w dawnej WOSS w Pile (samochodówka)-jeszcze z mega motorem 1.6 w benie xD.

      Jakikolwiek wyjazd na Autodrom na tych sk%%#iałych oponkach od taczki to była gwarancja szybkiej zakopki,z czymś więcej na pace niż powietrze groziło ugotowaniem ,,motoru".

      Na typowej w poniemieckich koszarach kostce, (już nie mówię po deszczu (-‸ლ) można było wyj@$#ć się na bok-wysoki,wąski, na rachitycznych mostach,beznadziejnie zestrojona zawiecha,up$?!#$#ające się klamki,cięgła,zamki,c$#!?wa instalacja,skrzynia /rozdzielacz + przełożenia z dupy-mogłbym długo.

      25-letni UAZ robił ten ,,produkt samochodopodobny" jak chciał i kiedy chciał- i ni huhu nie zmieniła tego Andoria. Austriacy podesłali też w tym czasie do mojej jednostki m.in. Pinzgauery 710 -konstrukcyjnie z początku lat '70...i k%%#a wstyd było-bo biły to gówno jak chciały.

      Najgorsze,że jakiś skurvenson klepnie zamówienia > CWIERĆ MILIONA PLN/sztuka-to już k%%#a nie jest pudrowanie trupa,ale k%%#a działanie na szkodę Państwa,Armii,budżetu,ludzi-i RIGCZU.

      Krótko mówiąc,ma tylko jedną wadę- BRAK ZALET.

    •  

      pokaż komentarz

      @Furion:

      Dawno temu wszystko zostało powiedziane( ͡° ͜ʖ ͡°)

      źródło: youtu.be

    •  
      50HerbatGreya via Android

      +2

      pokaż komentarz

      @Thorkill: to jest niezła terenówka. Skupują to terroryści na całym świecie. A po Tarpany, no cóż, inni się nie znają
      @apacyna

      Terroryści to hiluxami jeżdżą ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @Klosinski w khgm pod ziemia tez smigaja ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Thorkill Tanią xD
      Buaahahah cały twój wywód to jedna wielka przeciwna prawdy o tych glutach.

    •  

      pokaż komentarz

      Do tej pory energetyka ma te auta do jeżdżenia po polach, łąkach, błotach i innym trudnym terenie.
      @Klosinski: daj spokój z energetyką i innymi publicznymi inwestorami jak policja z Aro. Cały świat się przesiadki na Toyoty (ONZ, OBWE i wszyscy terroryści). Ba nawet Czad w latach 80 wygrał dzięki nim wojnę z uzbrojonymi po zęby Libijczykami.
      A co do taniości hunkerów to bajka. Bardziej chodziło, żeby przemysł u nas ratować. Coś jak z zakupem karabinów w Radomiu

    •  

      pokaż komentarz

      Od kwietnia '90 ujeżdżałem to gówno. (na etapie testów nazywało się wtedy PW)

      @Leonardo_Di_Carpio: Nie ufam takim opowieściom internetowym. Zwłaszcza że strony kont z taką historią. A wyglądasz na klasyczne troll-konto.

      Od kwietnia '90 ujeżdżałem to gówno (na etapie testów nazywało się wtedy PW).

      Testy prototypu Honkera skończyły się w 1987 r. Rok później ruszała produkcja seryjna. Więc nie wiem co ujeżdżałeś w 1990 r.

      25-letni UAZ robił ten ,,produkt samochodopodobny" jak chciał i kiedy chciał
      W czym robił? W możliwości przewożenia 10 żołnierzy? Albo w spalaniu paliwa? UAZ 469 palił jak smok, był kompletnie nie-ekonomiczny.Porównujesz 2,8 t. terenówkę mogącą przewieźć 10 ludzi z małym 1,6 t. łazikiem który ludzi mógł pomieścić w sumie 5 maks.

    •  

      pokaż komentarz

      @Leonardo_Di_Carpio: Aha, jeszcze odnośnie tego niby super UAZ-a. Skoro byłeś rzekomo w Pile w samochodowce w 1990 r. to powiedz mi gdzie trzymałeś UAZ-a zimą żeby nocą nie zamarzł od środka?

    •  

      pokaż komentarz

      @Klosinski: Widzę,że kolega nie jest zorientowany,ale land rover nie jest zbyt sprawnym samochodem.Notorycznie siadają łożyska kół,luzy na kulach,krzyżaki,wycieki z reduktora ,wycieki ze skrzyni.Mosty tez nie są najwyższej jakości.Do tego sypiące się nadwozie alu.Jego niby jakość wynika z tego,że za komuny był to pojazd z innego świata porównując do gaza czy uaza.Jednym słowem wielkie gówno.Wartość ma jedynie dla fanów marki .Tyle w temacie.

    •  

      pokaż komentarz

      czy tak bardzo tańszy to nie wiem. 120k PLN kosztował taki honker z tego co pamiętam

      @roszek: Ale to cena jaka sobie życzył Tyminski w ostatnich latach istnienia fabryki. Cena wynikająca z kompletnego braku ogarnięcia sprawy przez Tymińskiego Ten gość nie miał zielonego pojęcia o produkcji samochodów, zreszta trudno się dziwić to był jakiś rolnik z Podlasia. Dlatego wojska ostatecznie uznało że trzeba pozwolic mu umrzeć i przestało podtrzymywać sztucznymi zamówieniami tą fabrykę.
      W czasach Poznania i Lublina (FSC) koszt jednej terenówki dla wojska oscylował w okolicach 10 tys. dolarów.

    •  

      pokaż komentarz

      @Laszl0 zabezpieczenie antykorozyjne to nie jest rocket science

    •  

      pokaż komentarz

      @Thorkill rozumiem że można rok produkcji rozpoznać, ale fabrykę? Na jakiej podstawie?

    •  

      pokaż komentarz

      @Thorkill:

      Generalnie próbujesz bronić tego ,,wyrobu samochodopodobnego" -ale to się ni kuta nie spina,Wielki Teoretyku- ,,To inni się mylą,huja się znają,Poland good" ( ͡º ͜ʖ͡º) Otóż k$$$a nie. Z gówna bata nie ukręcisz (co najwyżej półośkę w Tarpanie..-).

      Pierdyknij traskę po polach/piachu/błocie owym zajebistym wozidełkiem a 'la '90 - a potem np. właśnie UAZ-em i wtedy będziesz mógł porównywać. Ja stawiam w ciemno na ówczesną ruszczyznę.

      W punktach:

      - UAZ-y, jak i wszystko zresztą-stały pod chmurką w Parku Samochodowym/PKT/kompanią/wygwizdowem na Autodromie-i paliły bez bólu- nie trzeba było wychodzić do nich nocą, jak do PW,żeby go ,,przepalać" -bo nagle panika,trza ruszyć i..dupka :-/

      - ,,Zamarzniety od środka" -a jakimż to problemem miałoby być dla zaprojektowanego przez praktyków wozu? Dmuchawa nagrzewnicy w 469 miała taką wydajność,że z plandeki robił się balon,i eszlo!

      -możliwość przewozu 10 osób..2.8 t...człowieku, kto miał łeb na karku i nie chciał im, i sobie zrobić krzywdy,nie ładował tylu ludzi na pakę (przypominam:3x W: wysokie,wąskie,wywrotne)-a jeżeli już nakazano-to trudno-pyr pyr pyr pyr pyr..i tak do zaj%#@nia powoli na drugi koniec miasta.
      B.szybko skumano,że to gówno to zagrożenie-nawet na Garnizon ODyż. jeździł UAZ-em-szybciej,bezpieczniej.

      - ekonomiczność..ale żartujesz,nie?

      - palił jak smok.. Co Ty prdlisz..we wojsku (ʘ‿ʘ) UAZ miał normę 19/100- mogłeś zaj%#@ć go workami z piaskiem,węglem,skrzynkami ammo,lawetami sprzętów i /lub ludźmi-i rura po krzaczorach-wiadomo,wtedy spalał więcej-ale i dawał radę. ****PW nie dawał rady**** nie zmieni tego idealizowanie/cytowanie danych katalogowych tego ,,ekonomicznego" 1.6 z Poldasa.

      Reasumując,bo czasu szkoda:
      - droga,zawodna bieda-terenówka/autobus ,zbyt często niebezpieczny wręcz w eksploatacji,wjebany/wp#%@%!@any wciąż Armii na siłę,niechciany w kraju producenta,nigdzie kariery nie zrobił,wiecznodyfikowanie,triumf kolesiowskich układów nad rozumem- coś ominąłem?

      I Ty chciałbyś na jej przykładzie zdezawuować np. UAZ-a: wóz,który odj%#@ł chyba wszystkie wojny świata od wyprodukowania,i zjeździł wszystkie strefy klimatyczne Ziemi,tej Ziemi (ʘ‿ʘ)? Powagi trochę,miej RIGCZ-u.

      Na koniec: Twoje insynuacje ,że niby troll konto, gdzieś nie byłem,albo konfabuluję,lub nie wiem o czym piszę itd.,bo produkcja od '88.- bitch pls-jeżeli np. wyślę Ci na priv skan papierów z Piły-odszczekasz (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)?
      Przypominam,że piszę o sytuacji początków roku 1990-śmiem przypuszczać że bladego pojęcia nie masz,co wówczas działo się w temacie PW w WP-i jakie cuda wówczas jeździły w WOSS-e.

      Krótko: jeździłeś tymi typami w wojsku? W ogóle jeździłeś opisywanymi autami?

      To pisałem ja- Baczność! praktyk szwej z Kompanii Pojazdów Szkolnych,Kompanii Remontowej-jak również i instruktor nauki jazdy Centrum Szkolenia Czołgowo-Samochodowego POW Spocznij!..( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■.

    •  

      pokaż komentarz

      można rok produkcji rozpoznać, ale fabrykę? Na jakiej podstawie?

      @cubexxx: Na podstawie osłony chłodnicy. Generalnie obecnie Toyota Land Crusier serii J70 produkowana jest w fabrykach w:
      Australli
      Wenezueli
      Wietnamie
      Portugalii
      Australia odpada w tym przypadku bo kierownica tych toyot na zdjęciach jest po lewej stronie
      Wenezuela odpada bo za daleko od Iraku/Syrii gdzie wykonano to zdjęcie
      Zostają więc Wietnam i Portugalia. No ale w w zakładach w Wietnamie produkują modele z inną osłoną chłodnicy.

    •  

      pokaż komentarz

      jeździłeś tymi typami w wojsku? W ogóle jeździłeś opisywanymi autami?

      @Leonardo_Di_Carpio: Tak jeździłem. Reszty tego bełkotu nie komentuje.

    •  

      pokaż komentarz

      @Thorkill tam wiekszym problemem byla jakosc materialow. Np. Jakos toyota czt LR potrafia zrobić most napedowy który przejedzie 500 tys bez zagladania (z toyoty hdj i 1+ milion). W honkerze mosty sypia sie po 100 tys.
      I to jest ten problem. Honker jest zrobiony z gównolitu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Thorkill: Yhmy-czyli tak jak przypuszczałem,szkoda strzępić-wikipedysta on board. EOT.

    •  

      pokaż komentarz

      tam wiekszym problemem byla jakosc materialow.

      @bst: Tak, masz absolutną rację. Głównym problem który zauważył na negatywnej opinii o tym samochodzie była jakość wykonania. W czasach transformacji po 89 r. generalnie wszystkie fabryki w Polsce przestały trzymać normy produkcji. W przypadku Honkeru doszedł do tego jeszcze chaos wynikający ze zmieniania miejsca produkcji auta oraz podwykonawców. W efekcie np. dwie pierwsze serie Honkera wyprodukowane w FSC w Lublinie były tragiczne i to w nich dochodziło najczęściej do tych kuriozalnych przypadków typu odpadanie klamek, wycieraczek czy sypanie się mostów. Ale to nie była wina samej konstrukcji tylko nie trzymania jakości przez fabryki i nie trzymania jakości przez wojsko, które przecież odbierało te szmelc zamiast go zwrócić i nakazać producentowi wykonanie nowych egzemplarzy.

    •  

      pokaż komentarz

      @apacyna: Od beryla to się odfutruj :) Akurat ten karabin z Radomia jest ceniony za swoje walory użytkowe. Jedyny problem jest taki że jest z Radomia :P

    •  

      pokaż komentarz

      Akurat ten karabin z Radomia jest ceniony za swoje walory użytkowe.

      @wiewiorpl: Ceniony w naszej prasie fachowej gdzie na każdej stronie reklama PGZ. Jak kupi go ktoś poważny to będzie miarodajne.

    •  

      pokaż komentarz

      @zablokowanyumysl: Tu nie chodzi o popularność w Polsce a na świecie od kilkudziesięciu lat ma on opinię woła roboczego.

    •  

      pokaż komentarz

      @Klosinski: Oczywiście.Tylko ,że w Wielkiej Brytanii i koloniach.
      To tak jakbyś powiedział,że Vw to dobry samochód,bo sąsiad jeden i drugi ma.
      Pozdrawiam

  •  

    pokaż komentarz

    Wyeliminowali wady, czyli tak:

    zalety:
    – tani

    też zalety:
    – k!@%a Tarpan

  •  

    pokaż komentarz

    Autor tego dzieła pisze cytuje "Nie stoi więc teoretycznie nic na przeszkodzie, aby Autobox razem z DZT Tymińscy zaoferował tego Honkera jako następcę starych Honkerów i jeszcze starszych UAZ-ów w Wojsku Polskim."
    Tak się składa ze stoi na przeszkodzie to że fabryka Honkera w Lublinie od niecałego roku już nie istnieje. Ot taki drobiazg, świadczący o fachowości autora. :)
    Tak nawiasem mówiąc skoro autor tego "tekstu" zabrał się za przepisywanie materiałów promocyjnych firmy Autobox, mógł chociaż wykonać minimum pracy dziennikarskiej i spytać się o cenę tej moderki. A wynosi ona UWAGA 270 tys. zł od egzemplarza. Tak to nie żart :) Dla porównania nowa Toyota Land Cruiser J78 w militarnej wersji Hardtop kosztuje około 250 tyś zł.

  •  

    pokaż komentarz

    Głęboka modernizacja XD p!$##?@nięcie budy Honkera na podwozie Iveco XD Mogli go chociaż na jakiś 35" Simexach postawić żeby wyglądał fajnie, a tak? Rozumiem, jakby to było rzeczywiste wyeliminowanie wad w istniejących podzespołach, MES itp. wtedy to można by nazwać głęboką modernizacją, ale taki ulep to byle lepszy Mietek by ogarnął w kilka dni. Wstyd, nie ma się czym chwalić.

  •  

    pokaż komentarz

    Rok 2137: kolejna modernizacja Honkera