•  

    pokaż komentarz

    Czekajcie czekajcie, a to nie z tą produkcją baterii do pojazdów elektrycznych był motyw, że wydziela znacznie więcej syfu do środowiska niż samochód na benzynkę w perspektywie 7 czy 8 lat?

    Kojarzę jakieś takie zestawienie szacujące kiedy samochody elektryczne zaczynają się "ekologicznie" zwracać względem benzyniaków.

    •  

      pokaż komentarz

      @RageIncarnation: Generalnie jest tak, że gdyby zainwestowali w Czechach to byłoby to super ekologiczne, dało wiele miejsc pracy i napędziło gospodarkę. Gdy budują u nas to jest bardziej szkodliwe od wąglika, tania siła robocza, a miejsca pracy i tak zabiorą ukraińcy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Marek1991: Meh, tak tylko mówię, że był kiedyś artykuł o tym. Z mojego punktu widzenia to lepsza taka fabryka, którą można do odpowiedzialności pociągnąć w razie nieprawidłowości, niż wysypiska śmieci ulegające "samozapłonom".

      Osobom obawiającym się substancji trujących w powietrzu mogę polecić kwiatki:
      Zielistka Sternberga, Geranium, Skrzydłokwiat, Sansewieria Gwinejska, Aloes, Mirt Pospolity, Kawowiec, Amarylis. Sprawnie oczyszczają powietrze i do tego nieco wybijają bakterie/wirusy/grzyby. Zielistka z tego co czytałem najsprawniejsza, a imo skrzydłokwiat najładniejszy. Aloes i Sansewieria dobre do sypialni, bo w nocy wydzielają tlen. To taki kombos: aloes, sansewieria i zielistka opędza chyba co trzeba.

    •  

      pokaż komentarz

      Z mojego punktu widzenia to lepsza taka fabryka, którą można do odpowiedzialności pociągnąć w razie nieprawidłowości, niż wysypiska śmieci ulegające "samozapłonom".

      @RageIncarnation: Kadm rzucił się ci na mózg. Logika kadmowa. Mogą mnie truć, byle wiadomo kto i ten ktoś zapłacił mi odszkodowanie.

    •  

      pokaż komentarz

      @RageIncarnation I myślisz że to wszystko ucieka do atmosfery?

    •  

      pokaż komentarz

      Czekajcie czekajcie, a to nie z tą produkcją baterii do pojazdów elektrycznych był motyw, że wydziela znacznie więcej syfu do środowiska niż samochód na benzynkę w perspektywie 7 czy 8 lat?

      @RageIncarnation: ja p$#$??!e. Tak k??#a, do tego krowy sie nie ciela, a kury nie daja jajek.

    •  

      pokaż komentarz

      @Marek1991: Jak by to było za rządów PO to też by było ekologiczne i nowoczesne i ten sam przekaz TVP z TVN24

    •  

      pokaż komentarz

      @RageIncarnation: https://www.ivl.se/english/startpage/top-menu/pressroom/press-releases/press-releases---arkiv/2017-06-21-new-report-highlights-climate-footprint-of-electric-car-battery-production.html

      No to zaczynamy debunking:

      1. Wyliczone jest ile kg CO2 trafia do atmosfery przy produkcji baterii dla samochodów elektrycznych. Jakoś nie widzę wyliczeń ile potrzeba CO2 dla skrzyni biegów, silnika spalinowego (który jest 10x bardziej skomplikowany od silnika elektrycznego), dzisiątek części mechanicznych, które trzeba wyprodukować do działania ICE vs EV. Jak ktoś przedstawi te dane ile CO2 emitują dostawcy tych komponentów dla wielkich koncernów Automotive, można to dopiero porównać. I będą to spore liczby.
      2. Technologia magazynowania energi mimo, że rozwinęła się niesamowicie przez ostatnie kilka lat, jest wciąż we wczesnym stadium rozwoju. Sama Gigafactory ma nie emitować CO2 do atmosfery (instalacja solarów na dachu 70MW kiedy będzie ukończona + farma obok). Raport jest sprzed roku, za 5 lat będzie wyglądał inaczej, a za 10 lat liczby będą nie do poznania.
      3. Tesla zmniejszyła ilość kobaltu do < 3% potrzebnych w ich bateriach 2170 do Modelu 3. Kobalt właśnie w raporcie jest uznawany za sporego emitenta CO2 w procesie produkcji chemii dla baterii. Jest to wskaźnik nieosiągalny dla baterii innych producentów - miejmy nadzieję, że prawo popytu i podaży zmusi innych dostawców do jego eliminacji (ceny kobaltu wzrosły kikukrotnie na przestrzeni ostatnich lat).

      Jest tego jeszcze sporo i jest mnóstwo miejsca do udoskonalenia. Elektryki nie są zbawieniem świata dla emisji CO2, ale od czegoś trzeba zacząć, a produkcja wszystkiego i ilości ludzi na Ziemi ciągle rośnie. Dlatego choćby Tesla to już nie tylko Tesla Motors, ale także Tesla Energy (wchłonięcie Solar City) itd. Transport to tylko jedna składowa, ale od niej trzeba zacząć.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mpocieszka: mielismy przestać być montownią europy. Co sie stalo, ze cieszymy sie z obcego, a fuj, kapitału? Miały powstawć tylko biało czerwone wielkie nowoczesne przedsięwzięcia . Pogubiłam się już w tym.....

    •  

      pokaż komentarz

      @Technolust: 1. Pomijasz fakt, że energię elektryczną też trzeba wyprodukować, żeby samochód elektryczny miał na co jeździć. U nas lwia część energetyki to węgiel, także te CO2 wcale nie wychodzi tak elegancko, ba, u nas elektryki mogą wychodzić gorzej niż spalinowe. Pierwszy lepszy link
      2 i 3. Jestem jak najbardziej za rozwojem tego trendu, za produkcją samochodów elektrycznych, bo wiadomo, że trzeba zainwestować, żeby się rozwijało. Po prostu wspominam, że to nie jest aż takie kolorowe jak się opisuje.

    •  

      pokaż komentarz

      @RageIncarnation: A gdzie wspomniałem o tym, że nie potrzeba prądu? Ciągle o tym wspominam, przy okazji Gigafactory jak to równoważą w produkcji, do samego jeżdżenia oczywistym jest, że im mniejszy miks węgla tym lepiej.

      Dodatkowo w artykule, który cytujesz:

      If, for example, that Tesla saloon is compared with a large, petrol-driven BMW 750i saloon, its figure of 226g of CO2 compares well to the 385g that the BMW emits every kilometre.

      Więc Tesla mimo mocnego "jebnięcia" i radochy, którą daje emituje tego CO2 (poprzez elektrownie) o wiele mniej. A jakbyś doładował w nocy na taryfie nocnej, kiedy sporo energii jest niewykorzystywane - na pewno jeszcze mniej. Dodatkowo Model S i X to są drogie mocne potwory, wersje bez performance i najnowszego Modelu 3 są jeszcze wydajniejsze w przeliczeniu WH/km i lżejsze, więc te gramy zostaną obcięte o kolejne kilkadziesiąt %.
      To wiadomo od dawna - rewolucja elektryfikacji transportu musi iść z pozbywaniem się z miksu energetycznego paliw kopalnianych. A to się dzieje nawet w Polsce choć powoli - http://forsal.pl/artykuly/1104422,najnizszy-udzial-wegla-w-polskiej-energetyce-od-100-lat.html.

  •  

    pokaż komentarz

    Umicore ma już jedną fabrykę w Nowej Rudzie, od kilku lat.

  •  

    pokaż komentarz

    Hip hip hurra !!! Moi drodzy czas świętować i otwierać szampana!!!! Nowa montownia zachodniej firmy już aby patrzeć jak zacznie działać . A teraz serio. Kolejna wydmuszka szukająca frajerów którzy zrobią to samo co mogli robić Belgowie ale nie za takie pieniądze jak Belgowie. W końcu Ukraińcy Hindusi itd. muszą mieć gdzie pracować jak przyjadą. W sumie to neutralna wiadomość. Z jednej strony nowe miejsca pracy co przełoży się na większy popyt na pracownika. Z drugiej strony sytuacja na rynku pracy już jest ok, tzn argument że jest x ludzi na Twoje miejsce troszkę się zdezaktualizował. Zła wiadomością może być fakt że to kolejny potencjalny lobbysta do szerokiego otwarcia granic na tanich emigrantów ze wschodu. Niestety rynek - z moich doświadczeń to wynika - bardzo potrzebuje pracownika, w każdej ilości i to od zaraz!! Musi to być jednak osoba z mentalnością pracownika lat 90-tych. Najlepiej chcący robić na czarno, za stawkę zaproponowaną przez pracodawcę - nie poruszający tego tematu do momentu otrzymania pierwszej wypłaty, a już nie daj Boże negocjujący stawkę albo taki co to za kilka miesięcy lub rok dwa po jakaś podwyżkę przyjdzie. Musi to być koniecznie osoba nie uznająca przepisów prawa pracy i BHP tzn. tych niewygodnych dla pracodawcy. Ehhh w Polsce jak w lesie.....

  •  

    pokaż komentarz

    Tesla ma ją na środku pustyni, w Polsce w środku Dolnego Sląska.
    Pchają co najgorsze a Polacy ogłaszają sukces.

    •  

      pokaż komentarz

      @yam-jest: Dobrze wiedzieć, że Nysa to środek Dolnego Śląska (:

    •  

      pokaż komentarz

      @yam-jest: Aha a myślisz, że Gigafactory jest na środku pustyni, bo jest niebezpieczna dla środowiska? Otóż nie - jest tam, dlatego bo w Nevadzie uzyskali najkorzystniejsza warunki i jest tam jeden z najwyższych wskaźników bezrobocia (4,9% co jest 5. najgorszym wynikiem dla 50 stanów) - więc jest dostęp do tańszej siły roboczej. Biorąc pod uwagę rozmach Gigafactory owszem - jest tam spory ruch towarów, ale Tesla zaczęła instalację solarów - kiedy będzie gotowa instalacja ma mieć moc 70MW (sama instalacja na dachu fabrykii - największa na świecie), a wraz z dodatkową farmą obok fabryki ma być praktycznie zasilana tylko z odnawialnych źródeł energii. Dodatkowo zasięg produkowanego od 2019 (w niskim nakładzie, prawdopodobnie właśnie dla użytku wewnętrznego) Tesla Semi - czyli kolokwialnego TIRa jest tak wyliczony, aby dało się przewozić nim towary do fabryki we Fremont -> jeśli będzie się ładował Megachargerami w Nevadzie sam transport także będzie praktycznie w 100% czysty jeśli chodzi o jakąkolwiek emisję.
      Co prawda u nas ta fabryka tak wyglądać nie będzie, ale jak się nie ma co się lubi... Nie jesteśmy w USA, daleko nam jeszcze do tego co tam jest możliwe...

    •  

      pokaż komentarz

      @Technolust: Pchają do Polski z powodów ekologicznych, myślisz, że 400 osób to jest duża liczba pracowników? Przecież pracując na 3 zmiany obsłuzą ich 3 autobusy, tutaj nie chodzi o niskie płace w Polsce w stosunku do Belgii, tylko o ekologię.
      Widzieliśmy i widzimy to po "100 płonących wysypiskach śmieci na 100 lecie niepodległości".
      Wrzucają nam najgorszy syf. Po co się na to zgadzamy, skoro mamy jede z najniższych wskaźników bezrobocia w UE?!

  •  

    pokaż komentarz

    Południe Opolszczyzny to trochę takie #podlasie, każda inwestycja dająca tam miejsca pracy to dobra wiadomość

Dodany przez:

avatar HaHard dołączył
333 wykopali 4 zakopali 6.5 tys. wyświetleń
Advertisement