•  

    pokaż komentarz

    Jest okazja to trzeba ją wykorzystać

    •  

      pokaż komentarz

      @Cancer84: Po co wykorzystywać okazję, jeśli taką samą okazję można wykorzystać pod Berlinem /s

    •  

      pokaż komentarz

      @Cancer84: dlatego w Polsce łamana jest konstytucja własnie

    •  

      pokaż komentarz

      @Fugi88888: prawda, gdy na szali leżą interesy innych krajów, to nawet policjant krzywo patrzący na demonstrację to akt tyranii, a krzywe spojrzenie na idiotę pomalowanego pastą do butów to rasizm. Z drugiej strony gdy jest to wygodne, masowy morderca może dostać pokojową nagrodę Nobla.

    •  

      pokaż komentarz

      Po co wykorzystywać okazję, jeśli taką samą okazję można wykorzystać pod Berlinem /s

      @kosciej:
      Kolega/koleżanka z Platformy?

    •  

      pokaż komentarz

      @prop zakładam że tam była ironia... (oby)

    •  

      pokaż komentarz

      @Cancer84: Przecież na wykopie cały czas mówili, że się nie opłaca. Czy mogę prosić jakiegoś eksperta o zdanie.

    •  

      pokaż komentarz

      @kosciej: pięknie to ująłeś. Dlatego teraz, jak ktoś nazwał w EP Orbana śmieciem to jest ok.

    •  

      pokaż komentarz

      @Cancer84: Jak niemiaszki podpisywali niekorzystne dla reszty europy układy to wszyscy siedzieli cicho.

    •  

      pokaż komentarz

      @kosciej: @Fugi88888: Czyli obecne władze nie łamią konstytucji. Jest to kłamstwo rozpowszechniane przez Niemcy, bo boją się naszego portu lotniczego. Dobrze zrozumiałem?

    •  

      pokaż komentarz

      @hiperchimera: @prop: tak, to był sarkazm i nawiązanie do wypowiedzi imć Trzaskowskiego

    •  

      pokaż komentarz

      @Serrrek: chodzi o stopień z jakim kraje zachodu zajmują się daną kwestią. Gdy na szali są interesy narodowe to najmniejsza rzecz staje się powodem do ingerencji. Jeśli tych interesów nie ma, albo są zbieżne z interesami dyktatora to można mu dać nawet nagrodę Nobla.

      Nie mówiłem nic o tym czy w Polsce jest łamana konstytucja, czy nie.

      Tak z innej beczki, pamiętasz aferę wafelkową jak została rozkręcona w Polsce i zagranicą? Faszyzm podnosi łeb w Polsce itd, bo kilku kretynów w lesie coś odwaliło. W sierpniu tego roku w Niemczech legalne marsze neonazistów świętowały urodziny Rudolfa Hessa. To gdzie według Ciebie ten faszyzm/nazizm podnosi łeb? Które ze zdarzeń zostało wyeksponowane medialnie, a które nie? To jest właśnie kwestia kształtowania przekazu pod względem interesów.

    •  

      pokaż komentarz

      @Cancer84: Ło panie ale to wstrętni pisowcy robią. Jak tak można pochwalać skoro na wykopie króluja archaiczne poglądy korwinowcow(dobre dla 19 wieku a nie 21 gdzie wolny rynek został w dużej mierze stłamszony przez ponadnarodowe korporacje np Facebook) tutaj opowiastki o paroweczkach mogą nie zadziałać.

    •  

      pokaż komentarz

      @kosciej

      @Cancer84: Po co wykorzystywać okazję, jeśli taką samą okazję można wykorzystać pod Berlinem /s

      Pod Berlinem to se Niemcy okazję wykorzystują.

    •  

      pokaż komentarz

      @kosciej: Faktycznie bardziej do tego drugiego pisałem odnośnie konstytucji. Sugerowanie, że to co robi władza z sądownictwem nie jest istotne z punku widzenia krajów, z którymi jesteśmy w unii gospodarczej i nie mamy nawet granic jest głupie i naiwne. A wmawianie że to wszystko ściema i spisek, bo wstajemy z kolan albo budujemy jakieś lotnisko które wszyscy mają w dupie to propaganda na poziomie ZSRR.

      A co do doniesień medialnych o tych naziolach- słyszałem tak samo o obu przypadkach wymienionych przez Ciebie. Problem tych od wafelków jest taki, że tego typu ruchy wylazły ostatnio spod kamienia, ponieważ obecna władza im sprzyja. Wystarczy zobaczyć pochody nazistów przez środek stolicy, przed PiSem takie rzeczy się nie odbywały. Nie w taki sposób. Naturalnie więc obchodzenie urodzin hitlera trafiło na podatny grunt medialny i nie wiem po co doszukiwać się tu spisku na siłę.

    •  

      pokaż komentarz

      @kosciej: Jedyne co się tak naprawdę liczy to geopolityka, to jest nauka nadrzędna, która pozwala spojrzeć z dystansem na te wszystkie polityczne przedstawienia. W życiu państw i narodów liczą się tylko interesy, jeśli coś można zyskać to "choćby z diabłem". Dlatego też poważne państwa chociażby nie "srają do własnego gniazda", ale to temat na wielogodzinną dyskusję, zbyt wiele dziedzin się tutaj przecina, tworzy jakiś algorytm, który na końcu dąży jednak do konkretnego wyniku - albo się na znaczeniu zyskuje, albo traci.

      Swoją drogą tutaj przynajmniej są jakieś wyważone komentarze, a nie zalew gówna, który był chociażby pod ostatnim znaleziskiem. Chociaż widzę, że na dole też się dobrze bawią i o dziwo i komentarze popierające budowę, jak i krytykujące budowę zbierają masę plusów ( ͡° ͜ʖ ͡°) Kilka ciekawych kwiatków:

      "Ok, wszystko fajnie tylko moze by dac info jak bedzie wygladala infrastruktura dojazdowa (szybka kolej) np do Wawy. Czy tak jak obecnie Modlin?Czy "genialny" plan polega na tym ze nagle cala Europa Zachodnia zechce sie przesiadac na buraczanym polu z ktorego nigdzie nie da sie dojechac?"
      Sugerowanie, że na Zachodzie lotniska powstają w centrach miast, a nie na jakimś wyp$$!owie xDDD

      "motłoch to głupi, rzucić górnolotne hasła i już są szczęśliwy, szczególnie jak tym Z Zachodu dopiec można i cyk, kilkadziesiąt milardów leci na CPK, z Radomia tez miało latać dużo samolotów"
      Sugerowanie, że gdzie indziej to sami światli ludzie, tylko tutaj motłoch i dzicz xDDD

      Tak jak to pisałem wielokrotnie więc zacytuję: "Taka dziwna zasada - wszystkie liczące się kraje w Europie mają swoją motoryzację, mają swoje banki, mają swój przemysł energetyczny i koncerny paliwowe - tylko jeśli chodzi o nas to zawsze powinien być 100% "wolny rynek" i brak protekcji własnej gospodarki - niech walczą cenami i jakością".

      Wszędzie wszytko się opłaca budować tylko tutaj nigdy nic się nie opłaca - gazoport? A na co to komu? Takie same były śmieszki tutaj, że: "co od Katarczyków niby gaz będziemy wozić 2 razy drożej, niż od ruskich?" xD

    •  

      pokaż komentarz

      @Serrrek: wylazły spod kamienia i największą aferą jaką można było znaleźć to kilku debili (do policzenia na palcach jednej ręki), wafelki i środek lasu? To właśnie mi się nie zgadza.

    •  

      pokaż komentarz

      Problem tych od wafelków jest taki, że tego typu ruchy wylazły ostatnio spod kamienia, ponieważ obecna władza im sprzyja.

      @Serrrek: xDDD No tak kurła, a w Niemczech nazistowkie partie mają po kilka % poparcia, to nie wiem jak tam włądza musi im sprzyjać - chyba finansują ich działalność z publicznych pieniędzy xDDD
      O uj nie widziałem jeszcze w tym roku tak biednego intelektualnie komentarza - 8 osób robi aferę wafelkową w jakimś zapomnianym lesie, z czego połowa to dziennikarze TVN-u - ale nazistowska hydra już podnosi łeb w Polsce xDDD

    •  

      pokaż komentarz

      @Dr_Manhattan: dokładnie. W tym kontekście bardzo mnie bawi określenie "kapitał nie ma narodowości". No nie ma, dopóki w kraju, z którego podejmowane są decyzje nie pojawi się potrzeba ochrony własnego interesu. Przykład Fiata i fabyk w Polsce. Parę lat temu Włoscy robotnicy rozpoczęli strajk, żadali otwarcia linii produkcyjnej nie w Polsce (gdzie była planowana i bardziej uzasadniona ekonomicznie), ale we Włoszech. Łatwo zgadnąć co zrobił Włoski kapitał.

    •  

      pokaż komentarz

      @Dr_Manhattan:
      Co w Niemczech, to w Niemczech. Nie pisałem o nich. Afera z wafelkami była po pierwsze śmieszna, jak sam zauważyłeś, więc to normalne że się rozprzestrzeniła. Dziewczynka która chce ludziom odkurzyć samochód to też nie jest sprawa najwyższej rangi, a jednak media odtrąbiły swoje. Też spisek? Nie, po prostu śmieszna ciekawostka.

      Te kilka osób w lesie zaniepokoiły o tyle że okazały się częścią organizacji, która tak jak inne jej podobne tworzy np. całkiem spory zdaje się coroczny marsz (11 listopada), który jest wypchany takimi jak oni po brzegi. Niedługo wcześniej przez stolicę jak gdyby nigdy nic przetoczył się przemarsz brunatnych (pic rel). Wcześniej tak po prostu nie było, więc ludzi to niepokoi. A czy zagrożenie jest realne to kompletnie inny temat, którego nawet nie poruszam.

      I nigdzie nie napisałem, że „nazistowska hydra podnosi łeb w Polsce”. Jak chcesz rozmawiać na poziomie to nie uprawiaj takiej durnej erystyki, bo szkoda odpisywać na to.
      Wiesz co jest biedne intelektualnie? Nieodnoszenie się do meritum, tylko: połowa komentarza to whataboutism, potem dopisanie komuś czegoś czego nie napisał. Weź przykład z @kosciej i napisz sensownie coś do czego możnaby się w ogóle odnieść.

    •  

      pokaż komentarz

      @kosciej:
      Kapitał ma narodowość, temu nie da się zaprzeczyć. W niczym nie zmienia to faktu, że burdel robiony przez pis jest realny, jest też sprawą innych państw więc temat będzie wałkowany. I udawanie że to spisek propagandowy przeciw jakieiś słomianej inwestycji typu lotnisko kóre w niczym im nie zagrozi jest, delikatnie mówiąc, naiwne.

    •  

      pokaż komentarz

      @Serrrek: tu nie chodzi jedynie o lotnisko. To tylko jeden z tematów. PiS oprócz zadymy z sądami przewrócił do góry nogami wiele relacji międzynarodowych. Miedzy innymi skierował sie mocno na USA, a plecami do Niemiec. Co do zagrożenia lotniskiem, to dla Niemiec jest to zagrożenie jak najbardziej realne. Tak jak dla nas Nord Stream 2. Pod znakiem zapytania stoi wykonanie tego lotniska (Niemcy w temacie lotnisk zaliczyli w ostatniej dekadzie jedna z największych wtop na świecie).

    •  

      pokaż komentarz

      @Fugi88888: Tak widzę tych obrońców konstytucji

    •  

      pokaż komentarz

      @kosciej: zagrożenie dla Niemiec? Jakie? Że będą mieli mniejsze zyski? Myślisz że, że Niemcy się zamartwiają, że Polacy maja małe zyski z racji braku ruchu powietrznego? Zamiast mleć ozorem polecam fakty w postaci poniższej mapy. Oddal widok i zobacz jak obecnie wygląda ruch powietrzny w Europie i gdzie jest jego centrum.

      https://www.flightradar24.com/49.06,15.61/5

    •  

      pokaż komentarz

      @Ludzki-Pan a to nie powinno być że zdjęciem Jakiego? To on mówił że jest za zamknięciem Okęcia

    •  

      pokaż komentarz

      @80f9: i myślisz ze jak teraz tak jest, to bedzie juz zawsze? W kwestiach infrastrukturalnych decyzje podejmuje sie na dekady naprzód, a nie do następnych wyborów. Jak widac, w Polsce ani politycy ani wyborcy tego nie rozumieją.

  •  

    pokaż komentarz

    Ok, wszystko fajnie tylko moze by dac info jak bedzie wygladala infrastruktura dojazdowa (szybka kolej) np do Wawy. Czy tak jak obecnie Modlin? Czy "genialny" plan polega na tym ze nagle cala Europa Zachodnia zechce sie przesiadac na buraczanym polu z ktorego nigdzie nie da sie dojechac?

    •  

      pokaż komentarz

      @kauzyperda dokładnie taki plan, wybudują lotnisko a potem nagle wszystkie linie będą chciały latać przez ten port

    •  

      pokaż komentarz

      dokładnie taki plan, wybudują lotnisko a potem nagle wszystkie linie będą chciały latać przez ten port

      @turok2016: A jak nie będą chciały to już wiadomo - antypolska polityka sterowana z Berlina...

    •  

      pokaż komentarz

      @graf_zero: motłoch to głupi, rzucić górnolotne hasła i już są szczęśliwy, szczególnie jak tym Z Zachodu dopiec można i cyk, kilkadziesiąt milardów leci na CPK, z Radomia tez miało latać dużo samolotów.

    •  

      pokaż komentarz

      @kauzyperda: pane do berlina ma pan blizej po co ci ten port w cetrum polski?

    •  

      pokaż komentarz

      @kauzyperda: Niestety w Polsce najpierw stawia się obiekt, a potem dopiero myśli o infrastrukturze. Jest to wbrew jakiejkolwiek logice. Także pewnie masz rację, nikt na polu nie będzie chciał się przesiadać.

    •  

      pokaż komentarz

      @kauzyperda: Z Modlina da się w miarę sensownie dojechać. Okęcie ze swoją lokalizacją jest ewenementem - 15 minut do centrum. Nie wiem dlaczego tak wszyscy jadą po Modlinie, ale większość lotnisk na świecie (szczególnie obsługujących tanie linie) jest w sporej odległości od centrum miasta.

    •  

      pokaż komentarz

      @kauzyperda: plan jest taki by poszerzyć a2, oraz wybudować linie kolejowa dużej prędkości od Warszawy, przez CPK do Łodzi

    •  

      pokaż komentarz

      Ok, wszystko fajnie tylko moze by dac info jak bedzie wygladala infrastruktura dojazdowa (szybka kolej) np do Wawy. Czy tak jak obecnie Modlin?

      @kauzyperda: pomijając zupełnie inne kwestie, wystarczy się między Żyrardowem a Grodziskiem podpiąć do istniejącej infrastruktury, trzeba jedynie 4-5 kilometrów torów położyć. Pociągi śmigają na tej linii 160km/h

    •  

      pokaż komentarz

      @OLLEKS: w takiej ze mimo iz mieszkam na polnocy warszawy to sensowny dojazd albo kosztuje mbie polowe ceny biletu lotniczego albo zajmuje ponad godzine i jest turbo niewygodny z wiekszym bagazem - bo nie ma szybkiej kolei do centrum co jest standardem na swiecie. Ok na bieda lotnisko dla tanich linii to moze styknac ale CPL ma niby konkurowac z normalnymi lotniskami.

    •  

      pokaż komentarz

      @daniel_em: no i super. Tylko to u nas moze potrwac 20 lat. Mnie sie serio pomysl CPL podoba mimo ze mieszkam w Wawie, tylko nie zaczynajmy tego od dupy strony czyli otwartego z pompą terminalu do ktorego nie ma jak dojechac.

    •  

      pokaż komentarz

      @RedBaron: tak długo jak mi będzie wygodniej dotrzeć do Berlina to tam się będę przesiadał.

    •  

      pokaż komentarz

      Ok, wszystko fajnie tylko moze by dac info jak bedzie wygladala infrastruktura dojazdowa (szybka kolej) np do Wawy. Czy tak jak obecnie Modlin? Czy "genialny" plan polega na tym ze nagle cala Europa Zachodnia zechce sie przesiadac na buraczanym polu z ktorego nigdzie nie da sie dojechac?

      @kauzyperda: Przecież to od zawsze był projekt lotniczo-kolejowy. Tylko debile myślą, że to samo lotnisko ma być.

    •  

      pokaż komentarz

      @Lawrence_z_Arabii: może "debile" patrzą na fakty a nie łykają jak pelikany p!!#$@!enie o szopenie o "planach". Modlin, Radom piękne przykłady zrealizowanych kompleksowych rozwiązań kolejowo lotniczych ( ͡° ͜ʖ ͡°). Więc raczej sceptycy pytają o szczegóły a debile łykają propagandę sukcesu jak to hurr durr szwabom dokopiemy.

    •  

      pokaż komentarz

      może "debile" patrzą na fakty a nie łykają jak pelikany p!?!?@!enie o szopenie o "planach". Modlin, Radom piękne przykłady zrealizowanych kompleksowych rozwiązań kolejowo lotniczych ( ͡° ͜ʖ ͡°).

      @kauzyperda: A to Modlin i Radom miały być kiedyś Centralnymi Portami Komunikacyjnymi?

      Ośmieszasz się, porównując te lotniska do CPK, które jest położone niedaleko dużej magistrali kolejowej i przy samej autostradzie A2.

      Więc raczej sceptycy pytają o szczegóły a debile łykają propagandę sukcesu jak to hurr durr szwabom dokopiemy.

      Sceptyków szczegóły nie obchodzą, bo wolą pisać głupoty o tym, że to jest daleko od każdej infrastruktury, choć to będzie niecałe 5-8 km od autostrady i 10-12 km od zajezdni kolejowej w Sochaczewie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Lawrence_z_Arabii: modlin i radom miały byc funkcjonalnymi lotniskami. Nie za bardzo sa bo sie k##!a nie da do nich dojechac. A 10 km torow od magistrali to w Polsce moze byc przedsiewziecie na 20 lat do realizacji. 30 lat po PRL miliardy z UE i ciagle nie widac dokonczonej obwodnicy Warszawy, drogi miedzy Wawa a Krakowem itd.

      Ps ośmieszasz sie piszac ze CPK "jest położone" - CPK to na razie typowo polskie onanistyczne rojenia jak Polska Elektrownia Atomowa, polski program kosmiczny albo powstrzymanie Nord Stream ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      modlin i radom miały byc funkcjonalnymi lotniskami.

      @kauzyperda: Do nich się nie da, a do CPK już tak, bo masz autostradę A2 prosto z Warszawy i Łodzi, a do tego kolej.

    •  

      pokaż komentarz

      @Lawrence_z_Arabii: no i to właśnie świadczy jak się u nas robi inwestycje hurrra lotnisko, otwarcie, biskup, cheerleaderki a potem na pytanie "a gdzie kolej dojazdowa" ktoś z miną kretyna oświadcza "nie da sie". Otóż gdyby ktoś miał mózg i checi to daloby sie i do Modlina i do Radomia. Z Szanghaju jest pewnie ze 60 km do lotniska przez super gęsto zabudowany teren, tylko tam sie błyskawicznie jedzie Maglevem. No ale to Chińczycy sa. U nas jak znam życie będzie sie jechało bla-bla carem na stacje benzynowa na A2 tam przechodziło przez płot a potem bedzie busik do CPK ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    Interes Polski stoi w opozycji do Niemieckiego. Dlatego pojawiają się materiały dyskredytujące nasz kraj. Hitler approved.

  •  

    pokaż komentarz

    Panowie to jest biznes pierwsza klasa. Jestem w szoku że tego jeszcze nie wiedziałem.

    "Rządowy pełnomocnik ds. CPK twierdzi bowiem, że projekt będzie zyskowny już przy dwóch pasach startowych i jednym terminalu z odpowiednimi połączeniami."

    Nie potrzebni klienci którzy chcą stamtąd latać tylko pasy startowe i terminal. Przecież to jest mistrzostwo świata.

    •  

      pokaż komentarz

      @EliG skad informacje ze nikt z cpk nie chce latac? Bo tak ktos napisal kiedys na wykopie?

    •  

      pokaż komentarz

      @mat1984: Warszawiacy będą mieć dalej. Reszta będzie mieć wygodniej. Logicznym jest więc że w takim wypadku lepsze jest Okęcie.

    •  

      pokaż komentarz

      @wuadek: z tym wygodniej to nie wiem, zwłaszcza jeśli infrastruktura dojazdowa będzie tak zajebista jak w Modlinie na przykład. I trzeba bedzie jechać do Wawawy a potem łapać busik żeby dojechać do p%!$$ikłakowa Dolnego...

    •  

      pokaż komentarz

      @mat1984: a skąd informacja, że ktoś będzie chciał z cpk latać? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @EliG bo Radom przy jednym pasie zyskowny nie jest. Jakby miał dwa pasy, to by dopiero było!!!

    •  

      pokaż komentarz

      @mat1984: Ja nie napisałem że nikt nie chce latać. Bo to się dopiero okaże. Aktualnie mamy festiwal sp$%?#@%enia bo PiS zaczął zmieniać zdanie i w sumie to Okęcia nie trzeba zamykać, Modlin też sobie poradzi więc dla kogo będzie to lotnisko? Ja mieszkam we Włochach i mam w dupie że samoloty latają mi tuż nad głową. Za to na lotnisko od wyjścia z domu do wejścia na terminal mam 12 minut i to mi bardzo pasuje. Jechać 45km do lotniska to mnie nie bardzo bawi.
      Poza tym jak popatrzysz na mapę to stosując dużo mniejszą skalę wysiedlenia można na Okęciu wybudować drugi równoległy pas, lekko przebudowując obwodnicę i zamykając to kosztem pewnie 1-2 mld. Zamiast tego bawimy się w gigantomanię tak jak kiedyś sanacja bawiła się w COP na który poszło tyle pieniędzy że później brakowało na uzbrojenie. Teraz też brak śmigłowców, brak okrętów podwodnych i nawodnych, brak nowoczesnych czołgów czy samolotów ale na 500+ 20 mld co rok się znajduje.

    •  

      pokaż komentarz

      @kauzyperda: 90% dojeżdża autem, nie musisz jechać przez miasto, profit...

    •  

      pokaż komentarz

      @wuadek:
      > Jechać 45km do lotniska to mnie nie bardzo bawi.

      Często latasz ? W jakim celu?

      Poza tym jak popatrzysz na mapę to stosując dużo mniejszą skalę wysiedlenia można na Okęciu wybudować drugi równoległy pas, lekko przebudowując obwodnicę i zamykając to kosztem pewnie 1-2 mld.

      Pierwsza z brzegu działka
      https://www.olx.pl/oferta/atrakcyjna-dzialka-budowlana-wlochy-okecie-CID3-IDvvkGh.html#6d40e7727f

      1200zł /m2 liczmy 1kzł/m2
      większy pas na okęciu to 3690x60 m x 1kzł= 222 mln zł
      Do tego wypadałoby jakąś drogę kołowania strefę ochronną.

      Od 19 września 2013 r. można przejechać trasę Południowej Obwodnicy Warszawy od Węzła Konotopa na zachodzie do węzła Puławska na wschodzie. Inwestycja Południowej Obwodnicy realizowana jest w ramach projektu dofinansowanego z Programu Infrastruktura i Środowisko w kwocie 2,2 mld zł. Całkowity koszt projektu pn. Budowa drogi S2 węzeł Konotopa-Węzeł Puławska wraz z odcinkiem węzeł Lotnisko-węzeł Marynarska S79 wynosi 4,3 mld zł.

      To jest cena samej budowy a kasa która poszła na wywłaszczenia.?

    •  

      pokaż komentarz

      @Sl_w_k_1: Nie jestem z Warszawy. Właśnie napisałem ze dla większości lepiej bo ominą miasto. Czy często latam? Ze trzy razy w roku. Zawsze jadę autem na lotnisko. Wolałbym pociągiem ale to zbyt karkołomne. W jakim celu? Poleżeć sobie nad oceanem i nic nie robić.

    •  

      pokaż komentarz

      > Jechać 45km do lotniska to mnie nie bardzo bawi.

      Często latasz ? W jakim celu?

      Poza tym jak popatrzysz na mapę to stosując dużo mniejszą skalę wysiedlenia można na Okęciu wybudować drugi równoległy pas, lekko przebudowując obwodnicę i zamykając to kosztem pewnie 1-2 mld.

      Pierwsza z brzegu działka
      https://www.olx.pl/oferta/atrakcyjna-dzialka-budowlana-wlochy-okecie-CID3-IDvvkGh.html#6d40e7727f


      1200zł /m2 liczmy 1kzł/m2
      większy pas na okęciu to 3690x60 m x 1kzł= 222 mln zł
      Do tego wypadałoby jakąś drogę kołowania strefę ochronną.


      Od 19 września 2013 r. można przejechać trasę Południowej Obwodnicy Warszawy od Węzła Konotopa na zachodzie do węzła Puławska na wschodzie. Inwestycja Południowej Obwodnicy realizowana jest w ramach projektu dofinansowanego z Programu Infrastruktura i Środowisko w kwocie 2,2 mld zł. Całkowity koszt projektu pn. Budowa drogi S2 węzeł Konotopa-Węzeł Puławska wraz z odcinkiem węzeł Lotnisko-węzeł Marynarska S79 wynosi 4,3 mld zł.

      To jest cena samej budowy a kasa która poszła na wywłaszczenia.?

      @EliG:

    •  

      pokaż komentarz

      @wuadek: pomyliłem się :)
      BTW: napewno z okęcia jak na wakacje?

    •  

      pokaż komentarz

      Teraz też brak śmigłowców, brak okrętów podwodnych i nawodnych, brak nowoczesnych czołgów czy samolotów ale na 500+ 20 mld co rok się znajduje.

      @EliG: Bo państwo jest dla obywateli. Brakuje ci tych okrętów podwodnych? Jakie masz osobiście przeżycia z bycia bronionym przez kobbeny? 90% środków na obronę jest marnotrawione bo wydane na przeszłą wojnę a nowa jest inna i broń okazuje się nieprzydatna. Lepsze środki na COP i podobne rzeczy czyli w potencjał. Także ludzki.

    •  

      pokaż komentarz

      BTW: napewno z okęcia jak na wakacje?

      @Sl_w_k_1: Wrocław, Poznań, Katowice zwykle. Tak mi dojazd pasuje. Mniejsze lotniska mają urok. Szybko wsiadasz i wysiadasz. Odległość od miasta nie gra dla mnie roli bo jadę autem. Dalej chyba nawet lepiej bo ruchu lokalnego nie ma.

    •  

      pokaż komentarz

      Zamiast tego bawimy się w gigantomanię tak jak kiedyś sanacja bawiła się w COP na który poszło tyle pieniędzy że później brakowało na uzbrojenie.

      @EliG: A z czego chciałeś to wojsko jeszcze finansować skoro w 20-leciu międzywojennym były lata gdzie na wojsko szło 25% PKB? Trzeba było zainwestować w gospodarkę.
      A już tego p@?@#!@enia o tym, że nic się nie opłaca stawiać to się słabo robi - poczytaj jak powstało Las Vegas albo jak Dubaj stał się tym czym jest teraz.
      Wtedy pewnie też było takie gadanie: "Panie gdzie tu stawiać coś na środku pustyni? Powtarzam PUSTYNI, no posrało ich do reszty kto będzie chciał z tego korzystać? Przyjedzie tu ktoś, żeby w zębach gryźć piasek?".

    •  

      pokaż komentarz

      kad informacje ze nikt z cpk nie chce latac? Bo tak ktos napisal kiedys na wykopie?

      @mat1984: Bo szef Ryanaira napisał, że to głupi pomysł, choć tanie linie lotnicze nigdy nie lądują na dużych lotniskach, tylko mają swoje gównolotniska, takie jak w Szczytnie, bo na lepsze ich nie stać.

    •  

      pokaż komentarz

      @EliG jak mieszkasz we Włoszech to co do jasnej ciasnej interesuje cię co budujemy w Polsce? Może to będzie akurat dla Ciebie korzystna sytuacja? Zamkną ci lotnisko co maś pińć minutek piechotko i samoloty nie bedo latały!

  •  

    pokaż komentarz

    Przecież cały ten CPK to przede wszystkim pralnia publicznych pieniędzy. Planowany termin jego ukończenia to 2027 - jeśli ktoś myśli, że naszych obecnych polityków obchodzi, co będzie się działo z Polską za 10 lat, to albo jest skrajnie naiwny, ale interesuje się polską polityką od wczoraj.
    Oczywiście, może efektem ubocznym prania pieniędzy faktycznie będzie jakieś lotnisko. Ale to się dopiero okaże, czy uda się doprowadzić tę inwestycję do końca i czy będzie wystarczająco popularne, by koszt się zwrócił.

    •  

      pokaż komentarz

      @lewoprawo: Głosujmy na PO i nierobienie nic bo się nie da. Gdyby nie naciski UE to autostrad też by nie budowali bo po co

    •  

      pokaż komentarz

      @Mpocieszka: A może nie głosujmy ani na PO, ani na PIS?

    •  

      pokaż komentarz

      @lewoprawo: Oczywiście, że tak, chociaż chciałbym się mylić,ale wizja wielkiego hubu w Polsce jest zbyt piękna.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mpocieszka

      A bo za PO

      A bo za PiS

      XDDD

      Jakie zj??#ne myślenie. W tym kraju nigdy nie będzie dobrze z takim podejściem.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mpocieszka: Jak patrze na to co ostatnio odp?%%!$!a PIS to w sumie zgodziłbym się. Partia która powie że przez 4 lata nie zrobi nic, nie podniesie podatków, zadnego nastepnego 500+ dla górników czy rolników ma mój głos. Byłoby przynajmniej c@@%!wo ale stabilnie

    •  

      pokaż komentarz

      @lewoprawo: A jednak w 2007 roku podjęto decyzję o budowie terminala LNG i został wybudowany, więc myślenie długofalowe czasami występuje i u nas ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Mpocieszka To czemu obecny rząd praktycznie przestał budować autostrady i na chwilę obecną jedynie snują od 3 lat wizje nic nie robiąc? Zresztą co niby UE obchodzi ile się w Polsce autostrad buduje? Pieniądze nie zostałyby wykorzystane to wrocilyby do budżetu UE.

    •  

      pokaż komentarz

      @Herubin: A ty dalej siejesz propagandę. Przecież to socjaliści, więc będą budować megalityczne projekty jak za komuny czy też Sanacji:

      W 2018 roku do użytku zostanie oddane 450 km dróg ekspresowych, przedstawiamy kompletną listę nowych odcinków. Dla porównania w 2017 roku kierowcy mogli się cieszyć z 340 kilometrów.

      http://leftlane.pl/2017/12/31/nowe-drogi-ekspresowe-autostrady-2018-roku-mapy/

      https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/te-drogi-powstana-do-2023-r-plan-budowy-drog-ekspresowych-2014-2030/k7wwyt7#slajd-6

      Efekt końcowy:

      źródło: biznestuba.pl

    •  

      pokaż komentarz

      @Sarmataa To sobie łaskawie sprawdź kto te projekty rozpoczął. PiS od przejęcia władzy rozpoczyna projektów tyle co kot napłakał. Same wydatki zresztą na infrastrukturę też poszły kilkanascie miliardów w dół.

    •  

      pokaż komentarz

      @Herubin: A czy jeśli po tobie dostanę rozpoczęty i korzystny projekty to mam go porzucić, bo jestem z innej partii? Powinieneś docenić to, że masz mądrych polityków i kończą projekty poprzedników. Co i tak nie zmienia faktu, że skłamałeś. Dlatego sobie łaskawie sprawdź na tych mapach z faktu jak wiele dróg już powstało.

    •  

      pokaż komentarz

      A ty dalej siejesz propagandę. Przecież to socjaliści, więc będą budować megalityczne projekty jak za komuny czy też Sanacji:

      @Sarmataa: PiS na szczęście tym razem (a nie jak w 2005 roku) kontynuuje projekty rozpoczęte wcześniej. To plus.
      Ale zainteresowani wiedzą że przygotowywanie nowych projektów leży totalnie. Obecnie do przodu idzie głównie s61 gdzie są środki z CEF znacznie wygodniejsze niż POIiŚ gdzie najpierw swoje trzeba wyłożyć i długo czekać na zwrot.

      Tu masz podpisane umowy. Pomimo tego że 2016 i 2017 rok to najlepszy okres unijnego rozdania na podpisywanie umów, PiS podpisał umowy na zaledwie 400 km w dwa lata.
      https://dl.dropboxusercontent.com/s/cev3wv0zsez1ysx/umowyAiS.png

      Co gorsza, ostatnio nie ma żadnych nowych przetargów:
      https://dl.dropboxusercontent.com/s/6p706frbxq1ubfd/Wykres_kophew.png

      W tym roku rozpisano przetargi na zaledwie 17 km xDD

      A perspektywa UE się kończy. 2019 rok to ostatni gdzie ma sens podpisywanie umów. Potem się już nie zdąży nic zbudować. A bez przetargów w tym roku nie będzie co podpisywać w 2019 ...

    •  

      pokaż komentarz

      @GokuMK: Chociaż tych dróg więcej nie potrzeba, jedynie S51 bym połączył z S61, bo rzeczywiście tam jest dziura transportowa. To co najbardziej cieszy to fakt, że powstają drogi z północy na południe. Ja coś czuję, że zbierają fundusze na mieszkanie+.

    •  

      pokaż komentarz

      Chociaż tych dróg więcej nie potrzeba, jedynie S51 bym połączył z S61, bo rzeczywiście tam jest dziura transportowa. To co najbardziej cieszy to fakt, że powstają drogi z północy na południe. Ja coś czuję, że zbierają fundusze na mieszkanie+.

      @Sarmataa: więcej nie trzeba? To popatrz na tą mapkę:
      https://dl.dropboxusercontent.com/s/hklowukui4pepx6/mapka-igorsel.png
      Szczególnie rzuca się w oczy brak jakichkolwiek dróg na pomorzu środkowym:
      - S10 Szczecin - Bydgoszcz - Toruń - Płock - Warszawa.
      - S11 Kołobrzeg - Poznań (i dalej ale już nie koniecznie do GOP).
      No i ściana wschodnia i centralna Polska C:
      - S12 Piotrków - Lublin i S74 Piotrków - Stalowa Wola - Zamość.
      - S19 Lublin - Białystok, czyli słynna Via Karpatia xD
      - S16 Olsztyn - Ełk.

      PiS ciągle w mediach chwali się że te drogi już zaraz będą zbudowane. Tylko jak się chce budować to trzeba przygotować papiery, a dorobek MI dobrej zmiany raczej skromny jest.
      Dokładna rozpiska dorobku PiS od czasu wyborów:

      2016
      15.04.2016 - rozpoczęcie przetargu na S61 Szczuczyn - węzeł Ełk Południe
      15.04.2016 - rozpoczęcie przetargu na S61 węzeł Ełk Południe - węzeł Wysokie (wraz z wyplotem w ciągu dk 16);
      15.04.2016 - rozpoczęcie przetargu na S61 węzeł Wysokie - m. Raczki
      15.04.2016 - rozpoczęcie przetargu na S61 Suwałk – Budzisko z obwodnica Szypliszek
      15.04.2016 - rozpoczęcie przetargu na S61 obwodnica Szczuczyna, druga jezdnia


      2017
      09.02.2017 - rozpoczęcie przetargu na S61 odcinek: węzeł Kolno (z węzłem) – węzeł Stawiski (bez węzła), na długości około 16,432 km [S61] + DK 63 [GP] 2,250 km + DK 64 [GP] 0,965 km
      09.02.2017 - rozpoczęcie przetargu na S61 odcinek: węzeł Stawiski (bez węzła) – początek obwodnicy Szczuczyna, na długości około 18,002 km
      31.03.2017 - rozpoczęcie przetargu na S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn, odcinek: węzeł Łomża Zachód (z węzłem) – węzeł Kolno (bez węzła), na długości około 12,922 km [S61] + DK64 [GP] 6,963 km
      31.03.2017 - rozpoczęcie przetargu na S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn, odcinek: węzeł „Łomża Południe”(z węzłem) – węzeł „Łomża Zachód”(bez węzła), na długości około 7,186 km [S61] + DK 63 [GP] 8,907
      29.04.2017 - rozpoczęcie przetargu na S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn, odcinek: Węzeł „Podborze” (z węzłem) – węzeł „Śniadowo” (bez węzła), na dł. ok. 19,463 km [S61]+3,0 km [S8]+3,57 km [klasy G]
      29.04.2017 - rozpoczęcie przetargu na S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn, odcinek: węzeł „Śniadowo”(z węzłem) – węzeł „Łomża Południe”(bez węzła), na długości około 16,999 km [S61]
      31.05.2017 - rozpoczęcie przetargu na S3 Legnica (A4) – Lubawka, zadanie III od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra Północ (bez węzła), o długości ok. 16,1 km
      31.05.2017 - rozpoczęcie przetargu na S3 Legnica (A4) – Lubawka, zadanie IV od węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem) do granicy państwa, o długości ok. 15,3 km
      30.06.2017 - rozpoczęcie przetargu na A1 Odcinek A – węzeł Tuszyn (bez węzła) – węzeł Bełchatów (z węzłem) od km 335+937,65 do km 351+800,00”
      30.06.2017 - rozpoczęcie przetargu na A1 Odcinek B – węzeł Bełchatów (bez węzła) – węzeł Kamieńsk (z węzłem) od km 351+800,00 do km 376+000,00”
      30.06.2017 - rozpoczęcie przetargu na A1 Odcinek C – węzeł Kamieńsk (bez węzła) – węzeł Radomsko (z węzłem) od km 376+000,00 do km 392+720,00”
      30.06.2017 - rozpoczęcie przetargu na A1 Odcinek D – węzeł Radomsko (bez węzła) – gr. woj. łódzkiego/śląskiego od km 392+720,00 do km 399+742,51”
      30.06.2017 - rozpoczęcie przetargu na A1 Odcinek E gr. woj. łódzkiego – węzeł Rząsawa (bez węzła) od km 399+742,51 do km 416+650
      30.06.2017 - rozpoczęcie przetargu na S14 Zad. A– Odcinek I węzeł „Łódź Lublinek”– węzeł „Łódź Teofilów”
      30.06.2017 - rozpoczęcie przetargu na S14 Zad. B– Odcinek II węzeł „Łódź Teofilów” (bez węzła)–DK91 w m Słowik
      22.12.2017 - rozpoczęcie przetargu na S52 Północna Obwodnica Krakowa: węzeł Modlnica – węzeł Kraków Mistrzejowice (bez węzła), 12,5 km


      2018
      17.01.2018 - rozpoczęcie przetargu na S1 Przybędza-Milówka, obejście Węgierskiej Górki, 8,5 km
      14.02.2018 - rozpoczęcie drugiego przetargu na budowę drugiej jezdni S1 Pyrzowice - Podwarpie, 9,7 km


      Jak widać poza S61 i przebudową gierkówki na odcinku Piotrków - Częstochowa nie ma właściwie nic. To za dwa lata nie bardzo będzie co budować ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @GokuMK: No to co podałeś potwierdza Fakt. A to muszą się pospieszyć. Mi chodziło o to, że poza tymi drogami innych na tę chwilę nie potrzeba. Chociaż powstaje jakaś droga łącząca S51 z S61. A środek pomorza rzeczywiście od zawsze zaniedbany. Widać przedwojenne granice i izolację Szczecina.

    •  

      pokaż komentarz

      @GokuMK: Wszystko co jest na różowo to są umowy na budowę podpisane przez PIS http://ssc.siskom.waw.pl

    •  

      pokaż komentarz

      @Kruva: wiem co jest podpisane przez pis i wyzej napisalem ze w latach 2016/17 bylo tego 400 km. Z umowami podipsanymi katstrofy nie ma, ja pisalem o katastrofie w przygotowywaniu nowych papierow ...

    •  

      pokaż komentarz

      @GokuMK: A to nie jest przypadkiem powiązane z Funduszami Europejskimi? Obecna perspektywa kończy się w 2020, a nie wiadomo co będzie w następnej

    •  

      pokaż komentarz

      A to nie jest przypadkiem powiązane z Funduszami Europejskimi? Obecna perspektywa kończy się w 2020, a nie wiadomo co będzie w następnej

      @Kruva: no jest powiązane, tylko negatywnie niestety ponieważ nie wykorzystaliśmy wszystkich środków z tej perspektywy a czasu niewiele. Zostało jeszcze 30% do zagospodarowania i tylko rok na zrobienie tego. A rząd obiecywał zrobić więcej w tej perspektywie niż przewidywały środki z UE ...

    •  

      pokaż komentarz

      @Herubin: No tak autostrady są po to żebyś w weekend na wycieczkę pojechał :)

    •  

      pokaż komentarz

      @Herubin: Ty lepiej sobie sprawdź które projekty rozpoczął pis przed zwycięstwem PO w wyborach :)