•  

    pokaż komentarz

    @GratisLPG: Nie wiem czy w takim temacie jesteś - jeszcze pytanie bardziej techniczne dotyczące samych tras. Obecnie korzystam z operatora który ma bezpośrednio port w PLIX i wyjście na świat mam bardzo dobre. Praktycznie w każdy zakątek świata czasy dostępu są bardzo dobre (głównie do CDN, cache). Orange w segmencie konsumenckim pewnie ma jeden z większych ruchów w Polsce. Rozumiem że przyczyną pingów międzynarodowych głównie jest tranzyt jakimś tanim pośrednikiem? Zawsze mnie to zastanawiało że nawet serwerownia w której mam prywatnego bloga/serwer głosowy i jest uczestnikiem TPIX za czasów Orange nawet w wymianie krajowej czasy były bardzo duże. Przyczyną jest jakaś limitacja Orange czy po prostu przestarzały zapchany szkielet sieci krajowej?

    •  

      pokaż komentarz

      @devones: Problemem jest zapychające się łącze, które wychodzi na świat zewnętrzny. Z polską nie ma aż takich problemów (aczkolwiek routing do warszawy też potrafi iść przez wrocław i gdańsk). Problem bywa z ruchem poza polskę. Bardzo dużo problemów powoduje węzeł Telia.net, który właśnie pcha ruch na zewnątrz, poza polskę. Na forum orange można znaleźć wątek, który liczy kilkanaście stron właśnie o Telii. Jak to Orange, o problemie wie.

  •  

    pokaż komentarz

    @GratisLPG mieszkam na wiosce, ale od 2lat mam neostrade do 80mb/s
    Pierwszy rok nie narzekałem 65-70mb/s a od dluższego czasu mam max 45-50( ͡° ʖ̯ ͡°)
    Zgłaszałem to im, wymienili router z funboxa na fb2.0 i dalej nic. Mam ich dalej męczyć, czy nic nie ugram? Miałeś takie zgłoszenie, że prędkość po czasie spadła i udało sie przywrócić?

    •  

      pokaż komentarz

      @Tycior: Nie dasz rady nic ugrać. To był bardzo częsty przypadek, że po jakimś czasie prędkość na VDSLa spadała. Dlaczego? Z powodu zbyt dużego nagromadzeniu usług w kablu. Mówiąc bardziej obrazowo.

      VDLS w stosunku do ADSL ma zajebiste spektrum częstotliwości, jakie wykorzystuje do działania i bardzo łatwo jest je zakłócić. Jeżeli ty masz VDSLa, to zapewne twój sąsiad ma, drugi sąsiad też, inni ludzie też, a VDSL nie lubi, jak są inne VDSLe w kablu. Co się przez to dzieje? Usługi zaczynają się nachodzić na siebie w kablu i przez to zaczyna spadać prędkość. Tego problemu niestety nie da się rozwiązać. Można temu zapobiegać poprzez stosowanie kabli dwójkowych, a nie czwórkowych, jednak na wymianę kabli nie licz.

  •  

    pokaż komentarz

    gdybym - w pelni hipotetycznie - chcial finansowac/wspolfinansowac polozenie 15km swiatlowodu, wraz z infrastruktura (centrala?) - jaki bylby to (mocno przyblizony) koszt? I czy w ogole sa takie "opcje" mozliwe, ze interesant przychodzi z workiem pieniedzy i mowi zeby mu cos wybudowac?

    •  

      pokaż komentarz

      @micia: Nie da się jednoznacznie określić kosztów inwestycji, ponieważ bardzo wiele czynników w to wchodzi.

      I czy w ogole sa takie "opcje" mozliwe, ze interesant przychodzi z workiem pieniedzy i mowi zeby mu cos wybudowac?

      Moje doświadczenie mówi, że nie. Czasami jeździło się na wizje do bardzo bogatych ludzi i mówili wprost, że oni za wszystko zapłacą, byleby ten internet był. W 100% przypadków pozostawali bez odpowiedzi.

  •  

    pokaż komentarz

    @GratisLPG: > Jeżeli nie ma, monter opisuje co trzeba zrobić, aby dało się policzyć takiego klienta do sieci, czyli trzeba zrobić rozbudowę sieci. Orange dostaje takie informacje, robi przeliczenie, czy się opłaca czy nie, jak się nie opłaca, to nie będzie klienta podłączać.

    ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    Bardzo chetnie sie dowiem jak to wyglada od waszej strony :D bo pracowalem na infolini orange fix kilka lat ;d
    w jaki niby sposob zglaszacie takie przypadki do orange? chodzi o policzenie kosztow SSI (czy jakos tak?) mialem setki klientow, ktorych podobne historie konczyly sie w taki sam sposob tj:
    - klient chce neo, dzowni i zmawia technika
    - technik jedzie, teraz cytat klienta "przyjechal, popatrzyl, powiedzial ze za tydzien ktos sie odezwie" xD
    - po tygodniu dzwoni wk%@#iony klient ocb?, a w zgloszenie jest zamkniete jeszcze tego samego dnia, ze koszt instalacji to np. ok 2000zl i przekaracza SSI i ch!! nie rady (kwoty oczywiscie czesto bylawy wyzsze 50tys itp)

    co ma zrobic klient jezeli chce wylozyc te 2tys zl z wlasnej kieszeni? bo na infolini ni bylo na to procedury i mowilismy im ze maja wysylac pisma na skierniewice xD

    •  

      pokaż komentarz

      Bardzo chetnie sie dowiem jak to wyglada od waszej strony :D bo pracowalem na infolini orange fix kilka lat ;d
      w jaki niby sposob zglaszacie takie przypadki do orange? chodzi o policzenie kosztow SSI (czy jakos tak?)


      @TakiSeLogin: SSI to jak zapewne wiesz, jest to szybka ścieżka inwestycyjna i ona jest stosowana wtedy, kiedy są wolne pary na kablu rozdzielczym, ale trzeba podwiesić 300 metrów przyłącza, w lokalu 100 metrów instalacji i 7 przewiertów. Wtedy jest stosowane SSI.

      Jeżeli nie ma wolnych par na KR (kablu rozdzielczym), czyli nie ma gdzie klienta wpiąć, to tedy monter opisuje co trzeba zrobić, aby można było klienta podłączyć, np rozbudować KR o dodatkowe 10 par, dyspozytor to liczy wedle specjalnych tabeli i matryc i wysyła do Orange. Orange wtedy daje bezpośrednią odpowiedź co dalej.

  •  

    pokaż komentarz

    Czy Klient placi jak serwis pojedzie a zastanie zle skonfigurowany komputer, czy nieuzasadnione wezwanie.
    Ile zarabiałeś?

    •  

      pokaż komentarz

      @cerix: > Czy Klient placi jak serwis pojedzie a zastanie zle skonfigurowany komputer, czy nieuzasadnione wezwanie.

      Tak. Serwisant serwisuje tylko do modemu, a jak masz telewizje, to do modemu i do dekodera. Jeżeli na twoim komputerze nie ma internetu, a serwisant podepnie się swoim laptopem i na jego będzie, to znaczy, że usługa działa i dostajesz karę za niezasadne wezwanie. To samo ma miejsce ze wszelakimi repeaterami, AP - serwisanta interesuje tylko modem Orange.

      Ile zarabiałeś?

      Widełki 2000 - 2500 netto.