
Konsekwencje regularnych zmian czasu lub przyjęcia jednego czasu przez cały rok
Już teraz mieszkańcy Polski mogą przeanalizować scenariusze przyjęcia na stałe w Polsce czasu letniego lub czasu zimowego, czy też zachowania regularnych zmian czasu dwukrotnie w ciągu roku. Mają do dyspozycji symulacje pozwalające zobaczyć, jak zmiana czasu wpływa na różne dziedziny ich życia.
+1658
pokaż komentarz
Tylko letni. Ciemny poranek to żaden problem, natomiast dla siedzących w pracy od rana do 16-17 te dodatkowe parędziesiąt minut słońca może istotnie poprawić jakość życia.
+567
pokaż komentarz
@GaiusBaltar: no żebyś wiedział, ja pół godziny temu wyszedłem z pracy i zastała mnie szarówa i chumor zj@@@ny, jak w piątek kończyłem to było jednak chociaż troszeczke jaśniej ( ͡° ʖ̯ ͡°)
-328
pokaż komentarz
Ciemny poranek to żaden problem
@GaiusBaltar: Są ludzie, jak ja, którzy pracują w terenie. Wcale mi się nie uśmiecha zaczynanie pracy o 9.00 bo wcześniej jest ciemno.
+466
pokaż komentarz
@Fafrocel:
Wcale mi się nie uśmiecha zaczynanie pracy o 9.00 bo wcześniej jest ciemno
I tak ją zaczynasz o 9:00, tylko że ta 9:00 jest nazwana 8:00.
-85
pokaż komentarz
@Fafrocel: was jest mniej. Zamykam temat.
+110
pokaż komentarz
@GaiusBaltar: Dla całej branży budowlanej (która mała nie jest) standardem jest rozpoczynanie pracy o 7 rano. Przy czasie zimowym były często problemy ze względu na ciemności na początku pracy, a jak te ciemności mają teraz rano trwać o godzinę dłużej to w ogóle nieciekawie...
-242
pokaż komentarz
Ciemny poranek to żaden problem
@GaiusBaltar: Lecz się.
-151
pokaż komentarz
Ciemny poranek to żaden problem
@GaiusBaltar: A nie bo problem. Ludzki organizm się lepiej budzi.
te dodatkowe parędziesiąt minut słońca może istotnie poprawić jakość życia.
kpisz czy jaja sobie robisz?
+134
pokaż komentarz
@GaiusBaltar: I to jest główny powód dla którego powinniśmy zostawić czas letni.
W przeciwieństwie do zimowego zmniejszy on poziom stresu, czego skutkiem będzie dłuższy żywot.
+17
pokaż komentarz
@Gvizdec: chyba "humor"?
+19
pokaż komentarz
@nxc1l_26xc9: NO WŁAŚNIE! Nie dość, że chumor to jeszcze humor zj%$%ny (╯°□°)╯︵ ┻━┻
-20
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+292
pokaż komentarz
@bori: A dlaczego branża budowlana nie może zaczynać o 8 i kończyć o 16-17? Bo nie widzę tutaj żadnych przeciwwskazań. Beton schnie tak samo ;)
+26
pokaż komentarz
@GaiusBaltar: a widzisz, ja mam zupełnie na odwrót - nienawidzę wstawać gdy ciemno za oknem, za to czy mamy słońce po południu dłużej, czy nie - zupełnie mnie to nie obchodzi ;) ..
+6
pokaż komentarz
@Gvizdec: > chumor
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
-74
pokaż komentarz
no żebyś wiedział, ja pół godziny temu wyszedłem z pracy i zastała mnie szarówa i chumor zjebany,
@Gvizdec: można zapytać gdzie ponad 40 minut temu było już szaro? W Krakowie jeszcze teraz jest jasno:
źródło: IMG_20181029_154642.jpg
-28
pokaż komentarz
to jest główny powód dla którego powinniśmy zostawić czas letni.
@Felynsky: Rano lepiej się budzić zaspanym co?
-12
pokaż komentarz
@gl0wa: na podlasiu w lesie ;)
+22
pokaż komentarz
@yetix: To akurat słaby argument, bo można zapytać czemu Ci co nie zaczynają teraz pracy np. o 9 nie mogą przyjść na 7 do biura? Klawiatury działają tak samo ( ͡º ͜ʖ͡º)
A na poważnie mam nadzieję że najpierw ktoś to solidnie przeanalizuje i znajdzie rozwiązanie z najlepszym bilansem szkód i zysków.
-3
pokaż komentarz
@gl0wa: W dreźnie jak wyszedłem z pracy o 15 to było szaro, ale pogoda też nie taka :/
-10
pokaż komentarz
@cacum3: Od rana jesteś w pełni wypoczęty, także jeżeli masz wrzucić na wagę zaspanie = stres, to zdecydowanie wolę zredukować to drugie ;)
-16
pokaż komentarz
@kirk_knut mam tak samo. Zupełnie mi zwisa czy popołudniu jest słońce czy nie, za to jeśli muszę wstać po ciemku to cały dzień nie funkcjonuję
+67
pokaż komentarz
@gl0wa: Polska to niej jest wcale taki mały kraj, z geograficznego punktu widzenia między Suwałkami, a Wrocławiem jest ponad 30 minut różnicy w czasie zachodu słońca dla dzisiejszego dnia.
-7
pokaż komentarz
@Felynsky: Jak za oknem jest ciemno to każdemu cięzko wstać. Nie pojmujesz tego? Dopóki rano koło 7 mam światło to 8 godzin snu jest aż nadto. Zimą 10 godzin nie wystarcza. Rano powinno być widno.
-7
pokaż komentarz
istotnie poprawić jakość życia.
@GaiusBaltar: Ciekawe jak :D
Przestańcie wreszcie zaklinać rzeczywistość. Jak byliście zepsuci, tak pozostaniecie i żaden głupi czas letni wam tego nie poprawi ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wspomnicie moje słowa.
-1
pokaż komentarz
@cacum3: Pamiętaj, że będąc wieczorem zmęczonym całym dniem pracy, wszystko zaczyna Cię denerwować, stresować i poziom tej frustracji rośnie o wiele szybciej z każdą kolejną minutą - a tym bardziej im jest później i ciemniej. Dalej będę za czasem letnim, bo jest po prostu bardziej 'opłacalny' względem zdrowia.
-1
pokaż komentarz
W dreźnie jak wyszedłem z pracy o 15 to było szaro, ale pogoda też nie taka :/
@Gvizdec: więc pewnie wina pogody bardziej, bo Miedzy Krakowem a Dreznem jest jakieś 23 minut różnicy w zachodzie słońca dzisiaj.
0
pokaż komentarz
@gl0wa: z czego tutaj powinno slonce zajść później. ale i tak humor zj!#!ny xD
+38
pokaż komentarz
@bori Wiesz, też pracuję w budowlance i może o nich jeszcze nie słyszałeś, ale wynaleziono przenośne lampy.
A tak na serio, to i tak sobie doświetlasz w zimie po 15, więc żadna różnica.
+8
pokaż komentarz
@Fafrocel: ciemno to bedzie do 7:30 max, z kolei na czasie zimowoym wschod slonca nawet o 3 rano - super zajebiscie ;F
-7
pokaż komentarz
no żebyś wiedział, ja pół godziny temu wyszedłem z pracy i zastała mnie szarówa i chumor zjebany
@Gvizdec: Popracuj nad ortografią. Może w tym tkwi tajemnica twoich wyimaginowanych problemów.
jak w piątek kończyłem to było jednak chociaż troszeczke jaśniej
Przecież prędzej czy później i tak nadszedłby dzień, w którym byłoby ciemno, jakbyś kończył tę swoją gównopracę. Rozumiem, że wtedy byłbyś cały w skowronkach?
+1
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-11
pokaż komentarz
@GaiusBaltar: jak politycy zostawią letni to są poj@$@ni, zimowy jest czasem właściwym.
-5
pokaż komentarz
@cacum3: @kirk_knut: @megan_: Dziękuję za głosy rozsądku. Chociaż tyle pośród tej nieuzasadnionej, zbiorowej paranoi.
0
pokaż komentarz
A dlaczego branża budowlana nie może zaczynać o 8 i kończyć o 16-17? Bo nie widzę tutaj żadnych przeciwwskazań. Beton schnie tak samo ;)
@yetix: Równie dobrze ty możesz zaczynać o 6.00 i kończyć o 14.00, będziesz wracał za dnia, jak ci tego brakuje.
+6
pokaż komentarz
@gl0wa: grójec dzieli od warfwszawki 50km a jest różnica. polecam kamery internetowe dla poroównania różnych miejsc w polsce, każdy mysli jak rano w radio usłyszy, że dziś słońce zachodzi dajmy na to o 16 to w całej Polsce nagle ciemno i ch?!
+1
pokaż komentarz
@Gvizdec: @GaiusBaltar: prawie każdy ma niedobory wiec polecam https://sklep.kfd.pl/kfd-vitamin-d3k2-mk-7-z-natto-200-tabletek-p-4867.html
0
pokaż komentarz
@PiersiowkaPelnaZiol: a żebyś wiedział, że taki szajs gości w mojej szafce z narkotykami ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-1
pokaż komentarz
@pedro-shela: zdaję sobie sprawę z tego że jest pewna różnica, ale w przypadku kolegi różnica była ponad 20 minut, gdzie u niego słońce zachodziło później - więc było szaro nie dlatego że słońce już zachodziło (bo jeszcze teraz tam nie zaszło) a dlatego że jest pochmurno.
Jak chodzi o Grójec i Warszawę to różnica nie jest wielka - 1-2 minuty tylko :)
0
pokaż komentarz
@GaiusBaltar: Zimowy powinien zostać
+5
pokaż komentarz
@Kulek1981: A wiesz że budowlanka to nie tylko kubaturówka ale też roboty liniowe? I zamiast rozstawiać oświetlenie raz dziennie trzeba by robić to dwa ray dziennie, co jest dodatkową upierdliwością?
-1
pokaż komentarz
@bori My często już teraz rozstawiamy dwa razy dziennie.
-4
pokaż komentarz
@bori: a choćby dlatego ze jak murujesz sobie chałupę to cegłom i zaprawie wsio ryba czy jest ciemno czy jasno.
Uwierz lub nie ale stukanie w klawiaturę jest tylko efektem spotkań ludzi z biur. Trudno się spotykać kiedy inni śpią...
Większość budów po ustaleniu harmonogramów jest od siebie niezależna. Większość prac biurowych to ciągła zależność od innych
+13
pokaż komentarz
@kostekw: Wyobraź sobie że budowanie to coś więcej niż cegły niż zaprawa, a dziennego jeżdżenia i spotkań oraz zależności od innych można mieć więcej niż pracownicy biur.
+3
pokaż komentarz
A dlaczego branża budowlana nie może zaczynać o 8 i kończyć o 16-17? Bo nie widzę tutaj żadnych przeciwwskazań. Beton schnie tak samo ;)
@yetix: Panie majster k!##a, w miarę trzeźwy na budowie do 17? To ja p!$#%@#ę taką robotę.
+6
pokaż komentarz
@GaiusBaltar: Ja codziennie wstaję na 6:30 lub 7:30 do pracy i mam gdzieś wstawanie w nocy. Zajebiście ciężko się wstaje i zbiera do pracy, gdy za oknem jest jeszcze noc.
-3
pokaż komentarz
@GaiusBaltar: Totalnie. Nawet 15 minut słońca poprawia humor na resztę dnia.
+11
pokaż komentarz
@GaiusBaltar: Wczoraj to samo marudziłem, co mi przeszkadza zaczynać pracę po ciemku? Po południu potrzebuje coś koło domu ogarnąć, czy z psem spokojnie się pobawić na zewnątrz to muszę reflektorem ogródek oświetlać.
+2
pokaż komentarz
Dla całej branży budowlanej (która mała nie jest) standardem jest rozpoczynanie pracy o 7 rano.
@bori: Dla całej branży budowlanej standardem jest też praca po 17 np dzisiaj albo w ogóle na 3 zmiany. Ba powiem więcej. Branża budowlana ma nawet sposób na takie niedogodności. Wynalazki te nazywają się halogenami budowlanymi i nie jest to żadna tajemnicza technologia, żeby jeden miećiu z drugim nie mogli sobie halogena trzasnąć zamiast paru flaszek.
-2
pokaż komentarz
@bori: budowanie to budowanie, cegły i zaprawa. Ty mówisz o zarządzaniu budowa, a to kwestia planowania, żebyś nie musiał od rana zaiwaniać
0
pokaż komentarz
A wiesz że budowlanka to nie tylko kubaturówka ale też roboty liniowe? I zamiast rozstawiać oświetlenie raz dziennie trzeba by robić to dwa ray dziennie, co jest dodatkową upierdliwością?
@bori: O k@@?a. Panie budowlaniec na ciąganie rozdzielni budowlanych i przedłużacza też narzekasz? Taka praca. Pomijając, że do pracy liniowej używa się halogenów na wózku z kółkami który wystarczy przeciągnąć lub tych montowanych na sprzęcie. Pomijając też mały fakt, że przecież przy zmianie czasu i tak w zimie pracuje się pół dnia na halogenach więc i tak nie możecie się bez nich obyć.
Zresztą branża budowlana choć gigantyczna to i tak jest nic przy wszelkiego rodzaju branży biurowej a tutaj już praca gdzie wszyscy zaczynają o jednej porze jest istotna.
0
pokaż komentarz
I tak ją zaczynasz o 9:00, tylko że ta 9:00 jest nazwana 8:00
@InformacjaNieprawdziwaCCCLVIII: Zdaje się że ze znajomoscią astronomii u ciebie kiepsko.
Poprawnym czasem z punktu widzenia astronomicznego jest czas zimowy. Czyli raczej zaczynasz prace o 8:00, tylko ze ta 8:00 jest nazwana (w tzw. czasie letnim) 9:00.
-1
pokaż komentarz
Przestańcie wreszcie zaklinać rzeczywistość. Jak byliście zepsuci, tak pozostaniecie i żaden głupi czas letni wam tego nie poprawi ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wspomnicie moje słowa.
@HAL__9000: Poprawi, mi osobiście dłuższe zimowe popołudnia bardzo były by na rękę, zimą, wracam do domu, zjem obiad i nawet nie mam kiedy na spokojnie zrobić czegoś koło domu, o wyjściu z psem na spacer nie mówiąc -mieszkam na wsi i preferuję wojaże w terenie- ta godzina słońca dłużej na prawdę zmieniła by całkiem sporo. A rano? Wstaję o 4, szczerze to nie robi mi to żadnej różnicy, czy będę miał 2 czy 3 godziny do wschodu słońca ;).
+6
pokaż komentarz
Poprawnym czasem z punktu widzenia astronomicznego jest czas zimowy
@raj: To nie ma absolutnie żadnego związku z moim postem, ale skoro już się czepiamy astronomii...
W czasie zimowym mamy GMT+1, co jest naturalnym czasem dla południka 15º. W pobliżu tego południka znajdują się miasta: Szczecin, Police, Görlitz, Kostrzyn nad Odrą. Dla tych miast naturalny jest zatem czas zimowy.
Im bardziej na wschód, tym bardziej naturalny czas przesuwa się w kierunku letniego. Dla przykładu Lublin jest w popbiżu południka 22,5º, co oznacza że naturalny byłby dla niego czas GMT+1,5, znajdujący się dokładnie w połowie między obecnym letnim i zimowym. Dla miejscowości przy wschodniej granicy, czas letni jest bliższy naturalnemu.
+1
pokaż komentarz
Tylko letni.
@GaiusBaltar: francja i hiszpania sie raczej nie zgodzi bo u nich w zime slonce by wstawalo o 9.40
-2
pokaż komentarz
francja i hiszpania sie raczej nie zgodzi bo u nich w zime slonce by wstawalo o 9.40
@alltan: No i? Dla nich wstawanie o 10-11 i chodzenie spać o 2-3 w nocy to nic niezwykłego. Kwestia przyzwyczajenia się. Nie bez powodu wiele lodziarni w Hiszpanii jest otwartych do 2 w nocy. ¯\_(ツ)_/¯
0
pokaż komentarz
@Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: O Panie biurowiec, a zapalić sobie lampy w biurze to po 16 tak trudno?
Zresztą godzina rozpoczęcia pracy w biurach też jest umowna - większość biur które ja znam lub pracowałem zaczyna pracę 7:00-7:30, no ale widać żyję w zaścianku a nie w nowoczesnej Europie (╥﹏╥)
+3
pokaż komentarz
@kostekw: Planować wszystkiego się nie da, bo tak samo można powiedzieć że można planować pracę tak żeby do zmroku nie pracować.
Różne branże mają różne wymogi jak i godziny pracy - dla niektórych rozpoczęcie pracy przed 8 jest nie do pomyślenia, dla innych praca po 15 to egzotyka.
W tej kwestii boję się że zwycięży polityka zamiast pragmatycznego bilansu zysku i strat.
0
pokaż komentarz
@Gvizdec humor :)
+13
pokaż komentarz
O Panie biurowiec, a zapalić sobie lampy w biurze to po 16 tak trudno?
@bori: Sęk w tym misiu, że siedząc w biurze i wychodząc po zachodzie słońca nie mogę naturalnie zsyntetyzować określonej dawki witaminy D, która istotnie wpływa na zdrowie, samopoczucie. A ty tak czy inaczej musisz zap!%!%%@ać przy halogenie. Przerobiłem na budowach dużo i uwierz mi mniejszy problem jest rostawić rano halogen na tą godzinę niż przez pół roku kończyć pracę w nocy.
0
pokaż komentarz
@InformacjaNieprawdziwaCCCLVIII: chba sie filmow naogladales. W lato w wielkich miastach i to restauratorzy oczywiscie masz racje ale w przemysle pracuje sie nirmalnie jak wszedzie indziej od 6 do 14
0
pokaż komentarz
Dla przykładu Lublin jest w popbiżu południka 22,5º, co oznacza że naturalny byłby dla niego czas GMT+1,5, znajdujący się dokładnie w połowie między obecnym letnim i zimowym. Dla miejscowości przy wschodniej granicy, czas letni jest bliższy naturalnemu
@InformacjaNieprawdziwaCCCLVIII: A zatem większość terytorium Polski znajduje sie w obszarze, dla którego właściwszym czasem jest GMT+1 niż GMT+2. C.b.d.o.
+5
pokaż komentarz
ale w przemysle pracuje sie nirmalnie jak wszedzie indziej od 6 do 14
@alltan: A to ciekawe. Jak ludzie zatem dojeżdżają do pracy? Bo np. w takiej Maladze autobusy miejske jeżdżą od 6:30, metro dopiero od 7.
pokaż spoiler
Mam wrażenie że mówisz o pracy zmianowej, ale to raczej wyjątki niż większość...
A zatem większość terytorium Polski znajduje sie w obszarze, dla którego właściwszym czasem jest GMT+1 niż GMT+2. C.b.d.o.
@raj: Szczecin to nie większość. Większość znajduje się pomiędzy i nie ma dla nich większej różnicy. ¯\_(ツ)_/¯
-3
pokaż komentarz
@Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: A o witaminie D w tabletkach słyszałeś? Poza tym gdzie masz to biuro że słońce tam nie dochodzi? W Mordorze?
+3
pokaż komentarz
@bori:
źródło: embed.jpg
+3
pokaż komentarz
Wcale mi się nie uśmiecha zaczynanie pracy o 9.00 bo wcześniej jest ciemno.
@Fafrocel: w Hiszpanii jakoś dają radę. Na wyspach Kanaryjskich nawet w lato wschód słońca jest dopiero o siódmej.
+8
pokaż komentarz
A o witaminie D w tabletkach słyszałeś?
@bori: A słyszałeś o tym, że suplementacja witamin z tabletek ma się nijak do efektywności gdy jest wytwarzana przez organizm w naturalny sposób?
Poza tym gdzie masz to biuro że słońce tam nie dochodzi? W Mordorze?
@bori: Średnia przepuszczalność przez szybę okienną promieni UV-B to 35%.
Ty halogen możesz sobie włączyć wcześniej skoro i tak pop#!!$!%asz z przedłużaczem bo w okresie zimowym halogeny to po prostu konieczność na budowie o czym dobrze wiesz. Zresztą i tak je musisz włączać w okolicach 16. Ja wychodząc o 16 czuję się jak ścierwo bo nie miałem nawet okazji skorzystać ze słońca. Ty masz więc ci obojętnie. Nawet nie mieści ci się w głowie coś takiego jak wpasowanie się w innych. Byle tobie było wygodnie i broń boże nie mieć oprócz wiertarki jeszcze halogenu dodatkowo do przeniesienie go rano. xD. k!@$a. Majstrowi też tak mówisz, że nie będziesz z halogenem zap#!!$!%ał bo ci się nie chce dwa razy go nosić? To może nie wiem zmień pracę?
-1
pokaż komentarz
A słyszałeś o tym, że suplementacja witamin z tabletek ma się nijak do efektywności gdy jest wytwarzana przez organizm w naturalny sposób?
@Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: nie jest to zdanie prawdziwe
byłoby prawdziwe gdyby było prawdziwe w przypadku każdej witaminy i mikroelementu... tymczasem to nieprawda i wiele witamin MUSIMY (w obecnych czasach) suplementować, a wynika to z tego, że:
a) żywność ze względu na zmiany w technologii uprawy i wyjałowienie gleb zawiera mniej witamin
b) środowisko zmienia się, jest bardziej zanieczyszczone trzeba więc trochę organizmowi pomóc dostarczając takich składników które pomogą zniwelować negatywny wpływ środowiska na organizm
c) tempo życia jest inne, to samo w sobie wymusza dostarczenie większych ilości pewnych witamin czy minerałów
+3
pokaż komentarz
@Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: Ty robisz dokładnie to samo - wszyscy mają się dopasować do Jaśnie Pana który pracuje w biurze, bo siedzi tam słońce nie dochodzi. Idąc Twym tokiem argumentacji - może poproś kierownika o przeniesienie bliżej okna bo po 8 h przy kopiarce czujesz się jak ścierwo?
0
pokaż komentarz
@Fafrocel: Po przedstawieniu czasu i tak jest szarówka rano i to góra na 2 -3tygodnie. Po tym czasie będzie znowu ciemno. I jaką to niby robotę terenową masz której bez przestawiania czasu nie możesz zacząć o 8. Zima to i tak okres gdzie takie roboty się wstrzymuje, a tam gdzie trwają i tak się używa dodatkowego oświetlenia, bo dzień krótki.
@bori: nie chodzi tylko o pracę, ale o ogólny komfort psychiczny. Bardziej maturalne jest to, że noc trwa dłużej i budzisz sie jak jest ciemno, niż jak Noc zapada w połowie dnia.
-2
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
0
pokaż komentarz
@Gvizdec: pracujesz przy odgruzowywaniu?
0
pokaż komentarz
Dodam swoje trzy grosze odnośnie ładnie przestawionych zalet i wad.
1. Jeśli chodzi o dojazd do pracy to wydaje mi się lepiej rano gdy jest ciemno, ponieważ człowiek jest w miarę wyspany i co najważniejsze oczy nie zmęczone, niż powrót po pracy gdy jest ciemno.
0
pokaż komentarz
@zonk_2 Zgadzam się w pełni, ale problem w mojej opinii polega na tym, że różne grupy zawodowe funkcjonują w różnych porach dnia - pracownicy produkcyjni np. 6-14, 14-22, budowy 7-17, biura 8-16 lub 9-17, i niestety każda zimą ma problem z brakiem słońca, tylko w różnej formie.
Pytaniem jest jak ustawić nowy czas, by wszystkim dogodzić - przy czasie letnim zimą będą tracić dwie pierwsze grupy, przy zimowym ta ostatnia.
+1
pokaż komentarz
Pytaniem jest jak ustawić nowy czas, by wszystkim dogodzić - przy czasie letnim zimą będą tracić dwie pierwsze grupy, przy zimowym ta ostatnia.
@bori: Najlepiej zostawić jak jest.
+1
pokaż komentarz
A dlaczego branża budowlana nie może zaczynać o 8
@yetix: Bo jak zaczynają od 7:00 to są szybciej naj?@$ni.
0
pokaż komentarz
Ty robisz dokładnie to samo - wszyscy mają się dopasować do Jaśnie Pana który pracuje w biurze, bo siedzi tam słońce nie dochodzi.
@bori: Wg GUS w 2017 w Przemyśle i budownictwie pracowało 26% ludzi. W usługach 58%. Widzisz różnicę? Gdybyśmy byli w chinach to jeszcze moglibyśmy się zastanawiać. Ale u nas większość ludzi pracuje w biurach. Nie widzę powodu by większość miała się dostosować do mniejszości.
Idąc Twym tokiem argumentacji - może poproś kierownika o przeniesienie bliżej okna bo po 8 h przy kopiarce czujesz się jak ścierwo?
Napisałem ci, że szyby okienne nie przepuszczają promieniowania UV-B które jest warunkiem koniecznym do produkcji niezbędnych witamin koniecznych dla zdrowia ludzi. Podejście bliżej okna tego problemu nie rozwiązuje. Ty natomiast i tak musisz wziąć na budowę halogen w okresie zimowym. I nie mówi mi, że w systemie pracy 7-17 nie trzeba brać bo i tak od 6 do 7 musisz go włączyć bo ledwo co widać a od 15:30/16 do 17 i tak znowu przy nim pracujesz. Pracowałem w tym systemie i i tak halogen trzeba było brać. Dla ciebie nie ma natomiast większego znaczenia czy będzie włączony rano tę godzinę dłużej zwłaszcza, że potem mógłbyś robić bez niego i z nim nie latać. A na budowie i tak się robi często nie na jedną ale na dwie czy nawet na trzy zmiany (jak miasto i ważna inwestycja) więc halogen w zimie na budowie to mus. Nie jest musem natomiast zmuszanie większośći ludzi korzystania ze słońca tylko w weekendy.
+1
pokaż komentarz
nie jest to zdanie prawdziwe
byłoby prawdziwe gdyby było prawdziwe w przypadku każdej witaminy i mikroelementu... tymczasem to nieprawda i wiele witamin MUSIMY (w obecnych czasach) suplementować, a wynika to z tego, że:
a) żywność ze względu na zmiany w technologii uprawy i wyjałowienie gleb zawiera mniej witamin
b) środowisko zmienia się, jest bardziej zanieczyszczone trzeba więc trochę organizmowi pomóc dostarczając takich składników które pomogą zniwelować negatywny wpływ środowiska na organizm
c) tempo życia jest inne, to samo w sobie wymusza dostarczenie większych ilości pewnych witamin czy minerałów
@nonot: No spoko ale zapotrzebowanie na witaminy D możesz w całości pozyskać za darmo ze słońca.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Choroba_afektywna_sezonowa
Jest faktem a nie wymysłem i czas zimowy się do niej przyczynia.
0
pokaż komentarz
@bori: ja o 4 50 przychodzę do roboty.
+4
pokaż komentarz
a oknem, za to czy mamy słońce po południu dłużej, czy nie - zupełnie mnie to nie obchodzi ;) ..
@kirk_knut: ja latem jeżdżę na rowerze i na motocyklu. Czas letni to godzina więcej zabawy, bo po zmierzchu jeździć nie lubię i tyle.
0
pokaż komentarz
@Pantokrator: spoko, szanuje - ja tylko przedstawiłem swój punkt widzenia ;) ..
To nie jest po prostu wbrew pozorom „zero / jedynkowa” sytuacja :) ..
-2
pokaż komentarz
@kirk_knut: niby nie, ale ja 100 razy bardziej cenie czas "po pracy" niż przed pracą. Bo to w tym drugim mogę wypoczywać. A skoro tak, to chcę, by jak najdłużej było jasno, ciepło i przyjemnie :)
0
pokaż komentarz
Nie pojmujesz tego? Dopóki rano koło 7 mam światło to 8 godzin snu jest aż nadto.
@cacum3: to sobie ustaw lampkę na czasówce żeby ci się włączyła rano, co za problem?
0
pokaż komentarz
@Pantokrator: a niektórzy wolą wstać przysłowiową prawą nogą i potrzebują do tego większej dozy światła za oknem ;) ..
Po pracy nie potrzebuje go nie wiedzieć ile, gdyż równie dobrze wypoczywam „po ciemku” :) ..
0
pokaż komentarz
to sobie ustaw lampkę na czasówce żeby ci się włączyła rano, co za problem?
@FejsFak: duży, bo to nie działa
+3
pokaż komentarz
@kirk_knut: czyli tobie dzień jest potrzebny tylko do wstawania do pracy?
Trochę tragedia. Polecam kupić sobie dobre żarówki, chodzić wcześnie spać i wtedy do niczego już ci to słońce potrzebne nie będzie.
Poza tym - rano i tak człowiek się szykuje do roboty, więc cholera, co za różnica, to tak czy siak nie jest "parę przyjemnie spędzonych godzin", tylko 30 minut, które i tak siedzisz w domu i jesz śniadanie.
Za to żadne żarówki nie pozwolą mi na podziwianie widoków w czasie wycieczki rowerowej czy motocyklowej i nie dadzą mi pełnego komfortu, jaki niesie światło dzienne.
Innymi słowy - raczej dużo ważniejszy jest komfort wypoczynku większości ludzi, niż i tak wątpliwy komfort wstawania, by pracować.
-1
pokaż komentarz
@cacum3: pewnie złego światła używasz, brakuje jakiejś długości fali...
0
pokaż komentarz
@FejsFak: może... bądź tu mądry
+1
pokaż komentarz
@bori: Trochę kiepskie porównanie, bo branża budowlana nie pracuje na czas, ale "na widok".
Dla nich obojętne która godzina będzie.
-1
pokaż komentarz
@Pantokrator: OMG, czyli jednak dyskutuje z zaślepionym tworem, który nie może przyjąć do wiadomości innych preferencji, tylko próbuje nawracać i nauczać życia „nieświadome masy” ..
Pozwól, że zastosuje Twoją kulawą retorykę —> czy Ty odpoczywasz tylko na trasach rowerowych i motocyklowych - przy światle dziennym ?
Trochę tragedia (✌ ゚ ∀ ゚)☞ ..
Odwołujesz się do komfortu większości ludzi, a gdzie masz wiarygodne statystki odnośnie podziału głosu „za i przeciw” (bo chyba nie powiesz mi, że traktujesz „mirko” jako wykładnie w skali kraju) ?
A nie pomyślałeś w swojej wspaniałomyślności, że niektórzy ludzie rano te „30 minut” zwyczajnie lubią pobiegać / poćwiczyć lub chociaż zjeść śniadanie o brzasku dnia, a nie pod płaszczem nocy ?
I tak - aspekt psychologiczny pobudki nie poprzez żarówkę (jeśli akurat jest to możliwe) zwyczajnie ma znaczenie ;) ..
Po prostu przyjmij to do wiadomości i nie „pouczaj” protekcjonalnym tonem - wszystkim to wyjdzie na zdrowie ;) ..
-2
pokaż komentarz
@kirk_knut droga prymitywna miernoto, po prostu argumentowałem, by ukazać, że twoje podejście jest nietypowe i egoistyczne, gdyż ty tracisz o wiele, wiele mniej, niż inni zyskują. Ale skoro schodzisz na ten poziom, to żegnam i myk kolejnego buraka na #czarnolisto O brzasku dnia zimą już widzę te tłumy biegaczy. By zdążyć do roboty i tak musisz biegać po ciemku. Innymi słowy - obronne pieprzenie małego ludzika.
A co do mojego roweru - praktycznie wszystkie sporty uprawiane na świeżym powietrzu wymagają światła, piwniczaku. Jedzenie śniadanka "by jasno było" wymaga tylko dobrego oświetlenia mieszkania, a latem i tak jest jasno!
0
pokaż komentarz
@Pantokrator:
1) „droga prymitywna miernoto”
2) „twoje podejście jest nietypowe i egoistyczne ..”
3) „myk kolejnego buraka na #czarnolisto”
4) „obronne pieprzenie małego ludzika”
5) .. „piwniczaku”
Pięknie się tu Pan przed nami przedstawił parafrazując klasyka.
Trzymam kciuki, żeby społeczność chcąca zniesienia zmian czasu miała Twoją twarz - wtedy już na pewno zostanie „po staremu” :) ..
+6
pokaż komentarz
@GaiusBaltar: > za to czy mamy słońce po południu dłużej, czy nie - zupełnie mnie to nie obchodzi ;)
@kirk_knut: To może bez subiektywnych opinii.
Statystycznie więcej osób jest aktywna w domach wieczorem (18-21) niż rano (6-9). Rano to się dzieci odwozi, jedzie do pracy albo śpi itd...
Wieczorem jednak większość, czas spędza aktywnie poza pracą. Czy to w domu czy poza nim, lepiej jednak jakby mieli widno. W domu mniejsze zużycie energii, poza domem... no to już mogą być indywidualne preferencje czyli pominę :)
+1
pokaż komentarz
@gl0wa: W maju, będąc w Świnoujściu rozmawiałem pewnego wieczoru przez telefon z dziewczyną siedzącą w Krakowie i zeszło na temat pory dnia. U mnie było jeszcze całkiem widno, tam dawno zapadł zmrok.
Między wschodnią a zachodnią granicą jest około 40 minut różnicy jeżeli chodzi o zachód Słońca.
0
pokaż komentarz
@GaiusBaltar: wstaje zwykle kolo 11 i 12.
pare razy widzialem ziemny poranek jak zima zaspalem i obudzilem sie o 16 :|
+1
pokaż komentarz
Dla całej branży budowlanej (która mała nie jest) standardem jest rozpoczynanie pracy o 7 rano. Przy czasie zimowym były często problemy ze względu na ciemności na początku pracy, a jak te ciemności mają teraz rano trwać o godzinę dłużej to w ogóle nieciekawie...
@bori: fakt. o wiele trudniej będzie im podpierać łopatę, ktoś po ciemku niedowidzi, źle się podeprze i nieszczęście gotowe!
+1
pokaż komentarz
@GaiusBaltar: a debile mówią, że #tylkozimowy , bo niby nie potrafią wstać gdy jest ciemno... Tylko nie zauważają, że ta zmiana czasu daje im te wstawanie po wschodzie tylko przez 2 tygodnie, a potem i tak muszą wstawać, gdy jest ciemno, mimo, że jest czas zimowy... To ci sami kretyni, co krzyczą, #zimonapierdalaj , itp.
+1
pokaż komentarz
@Ranger: Ja akurat krzyczę #zimonapierdalaj, bo lubię narty i nie lubię komarów, rowerzystów i innych letnich szkodników ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Czas letni zimą, oznacza, że można dłużej pośmigać na nartach popołudniami/wieczorami.
+1
pokaż komentarz
@GaiusBaltar: A dlaczego nie przesunąć czasu o pół h?
0
pokaż komentarz
@marekzjarek: To jest absolutnie najgorsza opcja. Trudniej będzie ludziom przeliczać strefy czasowe, ustawiać spotkania, synchronizować czasowo jakieś dane, etc. Jakaś część Indii tak ma, i to totalny wrzód na dupie, jeśli masz firmę, gdzie część ludzi jest właśnie tam. W mojej ocenie to jest nawet gorsze niż czas zimowy przez cały rok.
0
pokaż komentarz
@bori: ja od siebie tylko dodam, że uczeń podstawówki (dla przykładu klasy IV, co to już wstyd żeby sam nie chodził) wychodzi do szkoły ok 7:30 wraca 14:00. Dobrze jakby nie chodził w ciemnościach o żadnej porze roku.
+2
pokaż komentarz
a widzisz, ja mam zupełnie na odwrót - nienawidzę wstawać gdy ciemno za oknem, za to czy mamy słońce po południu dłużej, czy nie - zupełnie mnie to nie obchodzi ;) ..
@kirk_knut: Doskonale to rozumiem. Ciężko jest mi się rozbudzić, gdy za oknem ciemno. Co po dodatkowej godzinie słońca po południu jeśli dzień źle zaczęty? Najlepiej byłoby chyba zmienić godziny pracy, by zasypiać kiedy zrobi się ciemno i budzić się wraz z pierwszymi promieniami słońca :)
0
pokaż komentarz
@Jasnoniebieska a co za róźnica, jak zaczęty, skoro masz 8 godzin w robocie, by o tym zapomnieć? I polecam dobre oświetlenie, bo, uwaga, zimą i tak będzie ciemno rano!
-1
pokaż komentarz
@Fafrocel: to zmień prace!
0
pokaż komentarz
@nic_nie_wiem: To samo mogę ci doradzić. Tęsknisz zaświatłem bo siedzisz w biurze? To zmień pracę.
0
pokaż komentarz
@Fafrocel: nie powinien byc staly. Po kazdej zmianie dochodze do siebie przez tydzien. Nie umiem sie dostosowac
0
pokaż komentarz
@darek-ch-1: o(d) 18’ to i tak jest już ciemno w rzeczonych okresach i zmiana czasu nic tutaj nie pomoże ;) ..
Co do statystyk o których piszesz - bez podania ich źródeł to też taka póki co trochę subiektywna opinia (nawet jeśli prawdziwa) ..
Referendum poprzedzone społecznymi badaniami Panie - ot co :) ..
0
pokaż komentarz
@kirk_knut: Proszę Cię.
Zobacz sobie dowolne losowe firmy i instytucje w jakich godzina są czynne i będziesz miał własną statystykę.
Grupę możesz mieć dowolnie dużą. A jak nie wierzysz to sam poszukaj i udowodnij, że się mylę.
i tak jest już ciemno w rzeczonych okresach i zmiana czasu nic tutaj nie pomoże ;)
1. Zmiana czasu jest omawiam w kontekście obowiązującego cały rok, wiec nie ma znaczenia, że zimą i tak jest ciemno.
2. Przed 18:00 też będzie czas przesunięty albo nie... i zrobi się ciemno godzinę wcześniej albo godzinę później. Jest różnica przez całą dobę, przez cały rok, a nie po 18:00 zimą ;)
więcej komentarzy(97)
+270
pokaż komentarz
Wartościowe znalezisko.
+213
pokaż komentarz
@botpoziomu: tru. chcialem zobaczyc na stronke, skad to:
gov.pl
o sk%!!esyn, waski to mnie zaymponowales
-41
pokaż komentarz
@botpoziomu: oczywiscie ze tak. Dowiedzielismy sie wlasnie ze poranek to wedlug urzednikow okreslone godziny a nie pora cyklu dobowego xD
+104
pokaż komentarz
@karer: ja wiem, że próbujesz być cwany bo jazda po urzędnikach w modzie, ale do pracy się przychodzi zazwyczaj na konkretną godzinę i pracuję konkretną liczbę godzin, a nie "Zatrudnimy pracownika biurowego od wschodu do zachodu słońca z przerwą na lunch gdy słońce jest w zenicie"
-8
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+18
pokaż komentarz
Niech kazda firma sobie robi tak jak jej pasuje.
@bevegelsesmengde: No przecież właśnie nie jest tak jak mówisz, bo firmy robią tak jak im pasuje, a nie tak jakby pasowało (potencjalnie) pracownikom
-12
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+22
pokaż komentarz
No przecież właśnie nie jest tak jak mówisz, bo firmy robią tak jak im pasuje, a nie tak jakby pasowało (potencjalnie) pracownikom
@aseeon_: no to skoro tak jak jest teraz pasuje firmom to w przypadku jednego czasu np letniego firmy powiedza "pol roku godziny 8-16 a drugie pol roku 9-17"
I ty bedziesz miec dokladnie jak miales do tej pory tylko roznica bedzie taka ze nie przestawiasz zegarka. Idac spac po prostu wiesz ze od nastepnego dnia chodzisz na 9 a nie na 8 do pracy.
0
pokaż komentarz
no to skoro tak jak jest teraz pasuje firmom to w przypadku jednego czasu np letniego firmy powiedza "pol roku godziny 8-16 a drugie pol roku 9-17"
I ty bedziesz miec dokladnie jak miales do tej pory tylko roznica bedzie taka ze nie przestawiasz zegarka. Idac spac po prostu wiesz ze od nastepnego dnia chodzisz na 9 a nie na 8 do pracy.
@karer: Nie tak się nie stanie. Godziny pracy się nie zmienią. Co najwyżej w niektórych branżach. To nie czasy rewolucji agrarnej, żeby trzeba było dostosowywać dzień pracy do słońca. Od jakiegoś czasu mamy coś takiego jak żarówki. Godziny zostaną te same bo jak większość miejsc pracy pracuje 8-16 to przestawienie w paru firmach na 9-17 może zmniejszyć produktywność więc w interesie wszystkich szefów będzie by godzin pracy nie zmieniać.
+8
pokaż komentarz
firmy powiedza "pol roku godziny 8-16 a drugie pol roku 9-17"
@karer: no nie wprowadzą, gdyż takie pasujące godziny mają sporo wspólnego z oficjalnymi regulacjami prawnymi w danym kraju i podążania z pewnymi ogólnie przyjętymi normami, jak oficjalnie taka Polska przejdzie na czas letni to praktycznie żadnej firmie nie będzie się opłacało modyfikować papierkologii i dodawać procedur, żeby przesunąć ludzi o 1 godzinę przez pół roku
cała ta zmiana czasu jest o tyle prosta właśnie dlatego, że to niewielka zmiana, tylko o godzinę i to przez połowę roku (w stosunku do tego co było wcześniej), więc firmy niczego nie będą zmieniały bo to dla nich nieopłacalne, a wielu ludzi sobie potencjalnie będzie ceniło te dodatkowe minuty słońca po zakończeniu pracy (zakładając przyjęcie letniego przez cały rok)
-1
pokaż komentarz
Nie tak się nie stanie. Godziny pracy się nie zmienią. Co najwyżej w niektórych branżach. To nie czasy rewolucji agrarnej, żeby trzeba było dostosowywać dzień pracy do słońca. Od jakiegoś czasu mamy coś takiego jak żarówki. Godziny zostaną te same bo jak większość miejsc pracy pracuje 8-16 to przestawienie w paru firmach na 9-17 może zmniejszyć produktywność więc w interesie wszystkich szefów będzie by godzin pracy nie zmieniać.
@Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: ale o czym ty piszesz? To wytlumacz mi kolego tak po prostu dlaczego w tej chwili pracodawcy nie ustalaja ze pol roku jest 8-16 a drugie pol roku 9-17? Jesli godziny nie maja dla nich znaczenia, to nie powinni dostosowywac sie do ich zmiany prawda? Dostosowanie sie do zmian godzinnych zawsze ale to zawsze daje negatywne konsekwencje u ludzi ktorzy sie musza przestawic. Skoro godzina nie ma znaczenia to firmy powinny opierac sie na porze dnia. W takim wypadku tak jak piszesz jasnosc dnia im nie robi roznicy bo maja zarowki, ale pracownicy beda mieli lepsza wydajnosc poniewaz nie musza sie przestawiac.
+1
pokaż komentarz
no nie wprowadzą, gdyż takie pasujące godziny mają sporo wspólnego z oficjalnymi regulacjami prawnymi w danym kraju i podążania z pewnymi ogólnie przyjętymi normami, jak oficjalnie taka Polska przejdzie na czas letni to praktycznie żadnej firmie nie będzie się opłacało modyfikować papierkologii i dodawać procedur, żeby przesunąć ludzi o 1 godzinę przez pół roku
@aseeon_: pisalem przeciez ze nie ma regulacji w tej kwestii. Ale to doslownie nie ma regulacji prawnych z ktorych by wynikala papierkologia poza zapisem w umowie "pol roku 8-16 a drugie pol roku 9-17" nie musisz robic zadnej dodatkowej papierologii.
cała ta zmiana czasu jest o tyle prosta właśnie dlatego, że to niewielka zmiana, tylko o godzinę i to przez połowę roku (w stosunku do tego co było wcześniej), więc firmy niczego nie będą zmieniały bo to dla nich nieopłacalne, a wielu ludzi sobie potencjalnie będzie ceniło te dodatkowe minuty słońca po zakończeniu pracy (zakładając przyjęcie letniego przez cały rok)
@aseeon_: ludzie cenia sobie przede wszystkim niezmienny dobowy cykl zycia. 1 godzina to BARDZO DUZO poniewaz zmieniasz swoj cykl o 1/24 cyklu dobowego. Cykl snu ktory jest znacznie wazniejszy w tym wypadku zmieniasz o 1/8. Pamietac nalezy ze pierwsze 3 godziny snu sa najwazniejsze i daja najwiecej odpoczynku wiec efektywnie ta zmiana o jedna pieprzona godzine psuje ci cykl wypoczynku o okolo 30%. Jesli 30% to dla ciebie wciaz malo to znaczy tylko tyle, ze wyrazasz swoja opinie. Jesli nie zgadzasz sie z tym co napisalem to w internecie jest pelno materialow i publikacji odnosnie tego w jaki sposob odpoczywamy i jak nalezy odpoczywac. To nie jest wiedza tajemna tylko powszechna. Poczytaj jak wyglada cykl odpoczynku.
+2
pokaż komentarz
Nie tak się nie stanie. Godziny pracy się nie zmienią. Co najwyżej w niektórych branżach.
@Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: Wystarczy, że zmienią sie godziny pracy urzędów i wiekszość będzie się musiała dostosować :)
0
pokaż komentarz
Wystarczy, że zmienią sie godziny pracy urzędów i wiekszość będzie się musiała dostosować :)
@raj: Urzędy na szczęście weszły już w erę energii elektrycznej i rano mogą sobie włączyć światło.
+4
pokaż komentarz
@karer: @aseeon_ ładnie ci wytłumaczył. Nikt nie będzie dezorganizował czasy firmy. Poza tym jak jedni ustalą godziny pracy od 9 a inni nie tak jak postulujesz, to jedna połowa nie będzie mogła zrobić pracy przez godzinę a druga połowa przy końcu pracy już nie będzie produktywna.
Firmy, biura, urzędy i ich praca jest uzależniona od innych ludzi dlatego standdardem jest, że większość zaczyna 8-16. Właśnie po to by rano nie czekać 1h na załatwienie jakiejś sprawy bo drugie biuro ma ustalone poj#%!ne godziny bo szef woli później wstawać.
ale pracownicy beda mieli lepsza wydajnosc poniewaz nie musza sie przestawiac.
@karer: Ale ja jestem za jednym czasem całorocznym. Poza tym wydajność pracownika jest c#?%?wa gdy ma chandrę a chandra zimowa czyli związana z tym, że całe słońce przesiaduje się w pracy jest po prostu masakryczna. Dla zdrowia ppsychicznego i wydajności pracowników lepiej by było im dać możliwość czerpania promieni słonecznych po pracy. Niedobór witaminy D wpływa na min osłabienie organizmu.
0
pokaż komentarz
@botpoziomu: niestety w założeniach jest "7:00 czas pierwszego budzika". O 7:00 to przestepuję próg przedszkola z dzieckiem. Jest sens czytać resztę?
więcej komentarzy(5)
-142
pokaż komentarz
Ja na statku nieraz zmieniam 9 razy w ciągu miesiąca,nawet nie wiem jak to skomentować. Wpływ tego na "różne dziedziny życia" załogi jest marginalny.
+321
pokaż komentarz
@yemcoupe jak leciałem na Marsa to po drodze w ogóle nie było dni i nocy ( ͡º ͜ʖ͡º)
+104
pokaż komentarz
@yemcoupe: Zobaczysz co będzie się z Wami działo jak przepłyniecie linię zmiany daty! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+8
pokaż komentarz
@grzylen: zestarzeją się (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
+12
pokaż komentarz
@LeniwiecPracoholik: Albo cofną się w czasie i w konsekwencji odmłodnieją (✌ ゚ ∀ ゚)☞
-2
pokaż komentarz
@nxc1l_26xc9: to też opcja
+10
pokaż komentarz
@yemcoupe: Ale kogo to obchodzi ? Jesteś nikłym procentem społeczeństwa. Tu mowa skutkach dla całego społeczeństwa.
0
pokaż komentarz
@yemcoupe: zapominasz jeszcze powtarzaniu tego samego dnia
+1
pokaż komentarz
@yemcoupe: u was odlicza się dni a nie godziny xd
+225
pokaż komentarz
Powiem tak. Pracując mniej więcej 8 - 16, w najkrótsze dni słońce ogląda się najwyżej przez okno (jak ktoś ma), albo na tapecie komputera (jak ktoś ma). Rano to bez różnicy, bo i tak jest trauma, że trzeba do roboty iść, ale jak tak człowiek kończy i wychodzi na zewnątrz prosto w mrok, to zaczyna myśleć, że coś mu w życiu poszło nie tak. Jak ktoś nie wierzy, to niech się kiedyś w grudniu wymknie z pracy o 14 i zobaczy, jaka jest różnica i jak to wpływa na nastrój. Jak już bym miał w zimę przesuwać czas, to bym wolał w drugą stronę.
+39
pokaż komentarz
@diel: no właśnie ja się zastanawiam widząc te komentarze "letni!" "zimowy!" (z większością na letni) że to chyba nie jest problem ze zmianą czasu jako taką, tylko że tak sobie ułożyliśmy życie że siedzimy w robocie akurat kiedy świeci słońce, i co to za różnica że rano będzie godzina słońca w trakcie jazdy do pracy, czy po południu jak wracamy jak i tak nikt z tego nie skorzysta?
-59
pokaż komentarz
@diel: o kolejny, który kłamliwie utrzymuje, że rano może być ciemno. Mylisz się kolego - poranne światło słoneczne uruchamia Cię i daje możliwość normalnej pobudki. Wstając po 8 godzinach w mrok spać się dalej chce. A że po pracy ciemno - nie róbcie z tego zagadnienia i aj waj
+42
pokaż komentarz
@cacum3: Rozumiem Twoje argumenty, ale umknął Ci jeden istotny aspekt. W grudniu i w styczniu, kiedy słońce wschodzi, to i tak jestem w pracy. Jak ktoś ma okna wychodzące na zachód, to światło w najlepszym przypadku może zgasić koło południa, a w pochmurne, zimowe dni najczęściej nie zgasi go w ogóle. Nie twierdzę, że czas letni jest idealny dla wszystkich, ale jest lepszy dla tych, którzy pracę i naukę rozpoczynają przed 9 i później wiele godzin spędzają w budynkach.
+39
pokaż komentarz
@diel: Jest jeden prosty sposób na rozwiązanie problemu czasu zimowego - skrócić dzień pracy xD
-9
pokaż komentarz
@diel: Ja wolę mieć rano jasno, po południu i tak wychodzę jak jest noc I tak, godzina nic nie zmieni.
+9
pokaż komentarz
@cacum3: uruchamia to mnie samodyscyplina, a nie fakt czy słońce świeci rano, czy nie.
+18
pokaż komentarz
o kolejny, który kłamliwie utrzymuje, że rano może być ciemno. Mylisz się kolego - poranne światło słoneczne uruchamia Cię i daje możliwość normalnej pobudki. Wstając po 8 godzinach w mrok spać się dalej chce. A że po pracy ciemno - nie róbcie z tego zagadnienia i aj waj
@cacum3: Sranie w banie. Jakoś cała Europa na zachód od nas ma te ciemne poranki i jakoś dają radę. Ba nawet lepiej sobie radzą. Może dzięki temu, że mają ciemne poranki właśnie?
-15
pokaż komentarz
Może dzięki temu, że mają ciemne poranki właśnie?
@nikifor: może. A może nie. A co Ty tak tym zachodem tu nam epatujesz, co?
-5
pokaż komentarz
A co Ty tak tym zachodem tu nam epatujesz, co?
@cacum3: Bo nie raz wychodziłem rano do roboty w Dortmundzie na 8:00 jak jeszcze było ciemno. I miliony Niemców i Francuzów mają tak samo i jakoś te poranne uruchamianie nie jest im potrzebne do dobrego funkcjonowania.
Ale jakbyśmy im zostawili czas letni na stałe, toby i do dziewiątej ciemno mieli :)
W sumie jak poczytałem dokładniej ten artykuł, to chyba jednak lepiej te zmiany czasu zostawić.
-1
pokaż komentarz
Wstając po 8 godzinach w mrok spać się dalej chce.
@cacum3: teraz jest tak, że słońce wstaje o 7:00, a przypominam, że przed chwilą była zmiana czasu i będzie coraz później, powiedz mi kto w dzisiejszych czasach może sobie pozwolić na wstawanie po 7:00
chyba urzędnik co pracuje w tej samej miejscowości albo bezrobotny,
luksusem to jest jak ktoś wstaje o 6:30 a i tak większość wstaje o 6:00
-4
pokaż komentarz
luksusem to jest jak ktoś wstaje o 6:30 a i tak większość wstaje o 6:00
@ver8: jak kto kupił mieszkanie na obrzeżu miasta i musi na 8 dojechać do pracy to faktycznie.
-12
pokaż komentarz
Rano to bez różnicy, bo i tak jest trauma, że trzeba do roboty iść
@diel: Co za p$#@#!!enie. Płacą ci za to bredzenie?
+2
pokaż komentarz
poranne światło słoneczne uruchamia Cię i daje możliwość normalnej pobudki.
@cacum3: Na naszej szerokości geograficznej przez większość okresu obowiązywania czasu zimowego usłonecznienie nie przekracza 80 godzin miesięcznie. Słońce rano to może masz na początku listopada i w marcu. Resztę czasu i tak się budzisz po ciemku - no chyba, że jesteś Wszawiakiem i pracujesz od 9-10.
+4
pokaż komentarz
@cacum3:
Mylisz się kolego - poranne światło słoneczne uruchamia Cię i daje możliwość normalnej pobudki.
Taka możliwość, kolego, to daje budzik i kawa. Rano i tak musisz zawlec się do roboty, więc nie ma różnicy dla większości czy jest jasno czy ciemno czy chuje z nieba lecą.
0
pokaż komentarz
@EpicKris: czuję inaczej. Po robocie tego swiatła bedzie i tak bardzo mało.
+1
pokaż komentarz
@cacum3: mnie nie uruchamia i tak jestem śpiący jak diabli, jak się nie wyśpię. A jak pójdę o odpowiedniej godzinie wstać, to mam gdzieś, czy jest ciemno czy jasno, bo budzę się wypoczęty.
+2
pokaż komentarz
@cacum3: Nieprawda, długość snu się liczy a nie czy wstajesz jak jest jasno czy ciemno.
-1
pokaż komentarz
@lbob26: nie. Spanie 8 godzin latem a zimą to inna bajka
+1
pokaż komentarz
Wstając po 8 godzinach w mrok spać się dalej chce.
@cacum3: i tak nawet przy zimowym w listopadzie/grudniu/styczniu wstajesz gdy jest ciemno xD ogarnijcie się
0
pokaż komentarz
@cacum3:
czuję inaczej. Po robocie tego swiatła bedzie i tak bardzo mało.
Ale będzie (ʘ‿ʘ)
-1
pokaż komentarz
@EpicKris: za mało
+1
pokaż komentarz
@cacum3: no ta, to lepiej żeby w ogóle nie było...
więcej komentarzy(12)
-62
pokaż komentarz
HMMMMM CIEKAWE KTÓRY POWINNIŚMY ZOSTAWIĆ NA STAŁE
źródło: 3.bp.blogspot.com
+90
pokaż komentarz
@LookAhead: Ten lepiej dopasowany do funkcjonowania społeczeństwa. Czyli GMT+2.
+65
pokaż komentarz
@wydac_Jadzke_za_Kokeszke: to może weźmy GMT+3, będą jeszcze dłuższe popołudnia z naturalnym światłem, a do pracy i tak się będzie szło w nocy?
(albo GMT+12 żeby trollować nocną zmianę na mirko)
+114
pokaż komentarz
@LookAhead: Chciałeś into ironia ale tak po prawdzie to +3 też by działał xD
+27
pokaż komentarz
@wydac_Jadzke_za_Kokeszke: to może problem nie leży w niedopasowanej strefie czasowej tylko niedopasowanych przeciętnych godzinach pracy?
+24
pokaż komentarz
@LookAhead: A co łatwiej zmienić? Godziny pracy/nauki wszystkich czy czas urzędowy?
+8
pokaż komentarz
@LookAhead: kiedyś, wiek 20 i wcześniej, 80% społeczeństwa pracowała na powietrzu, były to roboty wymagające światła, później na początku wieku 20 był już prąd ale był cholernie drogi i wykorzystywany do oświetlania,
w obecnych czasach większość społeczeństwa pracuje pod dachem, i tak muszą mieć włączone światło, dodatkowo zużycie światła na cele oświetleniowe (led-y itd.) jest marginalne w porównaniu do zużycia w przemyśle, gotowaniu itd., np wodę w czajniku elektrycznym gotujesz nie zależnie czy jest widno czy ciemno
-16
pokaż komentarz
Chciałeś into ironia ale tak po prawdzie to +3 też by działał xD
@wydac_Jadzke_za_Kokeszke: No to zgodnie z twoją popraną logiką weźmy taki czas, żeby słońce wstawało tak po 15. Skoro twoim zdaniem rano i tak nie ma to znaczenia, że wstajemy w środku p$%@###onej nocy, a w pracy i tak "tylko za oknem to słońce", to czemu by nie cieszyć się słońcem cały chędożony wieczór?
+10
pokaż komentarz
@Hound: pracowales juz kiedys? brzmisz jak wszechwiedzacy teoretyk z gim/lo.
+19
pokaż komentarz
@LookAhead: Przy zachowaniu zmian czasu +2 zimowy i +3 letni (czyli przesunięcie się "o jeden" na wschód) dałby nam warunki życia zbliżone do tego, co jest na zachodzie. A nawet w naszym czasie letnim okres najdłuższego dnia jest wykorzystywany mało efektywnie bo słońce wstaje niepotrzebnie wcześnie (patrząc na model życia przeciętnej osoby), a dodatkowa jasna godzina wieczorem mogłaby przynieść korzyści
+1
pokaż komentarz
@ver8: może i zużycie elektryczności jest mniejsze, ale wzroku już nie
-3
pokaż komentarz
Ten lepiej dopasowany do funkcjonowania społeczeństwa. Czyli GMT+2.
@wydac_Jadzke_za_Kokeszke:
Najlepiej dopasowanym jest ten czas, gdy południe wypada mozliwie koło faktycznego południa. Wszystko inne zaburza ten cykl i rodzi się pytanie, a dlaczego nie +4 czy +6, bo co?
https://www.timeanddate.com/time/map/
0
pokaż komentarz
@Hound: te tęczowe pi w avku stało się symbolem autyzmu czy coś mi umknęło? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
Najlepiej dopasowanym jest ten czas, gdy południe wypada mozliwie koło faktycznego południa.
@27er: Uzasadnij.
-2
pokaż komentarz
Uzasadnij.
@wydac_Jadzke_za_Kokeszke:
Uzasadniać, dlaczego południe godzinowe, powinno być jak najbliżej południa faktycznego? Dzizas XDDDDDDDD
Najprościej dlatego, że jak zrobisz wyjatek, to równie dobrze górowanie można zrobić o 9 lub o 15, zależy czy ktoś chce białe wstawanie, czy dzień po powrocie z pracy. I tak mozna kłócić się do usranej śmierci.
A podstawowa zasada jest taka, że południe ma wyznaczać środek dnia i tyle.
-1
pokaż komentarz
@27er: Czyli tak bo tak xD Miało to sens w czasach gdy słońce wyznaczało dzień pracy, ale dzisiaj kiedy już nie odrabiasz pańszczyzny u dziedzica nie ma to absolutnie żadnego znaczenia.
-2
pokaż komentarz
Czyli tak bo tak
@wydac_Jadzke_za_Kokeszke:
Buhahhaa, najbardziej logiczne rozwiazanie uważać za "bo tak" XD
To może 2+2 niech będzie 5 a nie 4.
Godzina 12 w południe jeśli ma mieć sens, to musi coś oznaczać, wszyskto inne można dopasować.
Miało to sens w czasach gdy słońce wyznaczało dzień pracy
@wydac_Jadzke_za_Kokeszke:
Buhahahah, ale zdajesz sobie sprawę, że zarówno czas +1 czy +2 a nawet +4 nie oznacza, ze będziesz zawsze zaczynał za dnia?
Dopasowanie do czasu słonecznego daje punkt oparcia w logice. Wszystko inne mozna dopasowac.
Jeżeli wy z kolegami w pracy, chcecie kończyć pracę za dnia, to nie ma problemu byście udali sie do szefa i powiedzieli, że chcecie pracować w godzinach 6-14, a nie 8-16.
Jeżeli budowalńcy narzekają, że zimą zaczynają w nocy, to moga przestawić sie na kilka zimowych miesiacy, by zaczynac prace o 9 a nie o 6-7.
Tymczasem p?@%@#$enie, że najelpiej wybrac taki czas, by południe było o 10 lub inni będż chcieli południe o 14, rodzi same problemy. Bo to czas próbuje się dopasowac do róznych zawodów i chęcie, a nie ludzie dopasowac swój tryb, do 1 wspólnego, logicznego podziału.
nie ma to absolutnie żadnego znaczenia
@wydac_Jadzke_za_Kokeszke:
Jak widzisz, jestes za głupi by to zrozumieć, nie masz też żadnego argumentu. Ale, ze nazwałem cię głupcem, to będziesz teraz fikał i podawał przykłady z kosmosu, mimo, że już ten pańszczyżniany był tak debilny, że mam wrażenie, że rozmawiam z 11-latkiem XD
-1
pokaż komentarz
@27er:
Godzina 12 w południe jeśli ma mieć sens, to musi coś oznaczać
Nie musi. Serio, słoneczko się na nas nie wk$$@i, nie bój się.
Dopasowanie do czasu słonecznego daje punkt oparcia w logice.
XDD Najlepszy argument! Słońce ma górować o 12:00 bo jak nie to..
No właśnie, co? No k$$@a nic.
Jeżeli wy z kolegami w pracy, chcecie kończyć pracę za dnia, to nie ma problemu byście udali sie do szefa i powiedzieli, że chcecie pracować w godzinach 6-14, a nie 8-16.
Jeżeli budowalńcy narzekają, że zimą zaczynają w nocy, to moga przestawić sie na kilka zimowych miesiacy, by zaczynac prace o 9 a nie o 6-7.
Faktycznie łatwiej będzie dopasować całą gospodarkę, łańcuchy dostaw, system edukacji itd niż raz zmienić czas urzędowy xD
Moje argumenty masz wyżej w tym wątku.
-2
pokaż komentarz
Nie musi. Serio, słoneczko się na nas nie wk$$@i, nie bój się.
@wydac_Jadzke_za_Kokeszke:
Godzina 12 jest odniesieniem i pełni taką funkcję, jak 0 w matematyce.
Możliwa zgodnosc oznacza także to, że godzina 12 wyznacza środek dnia (czasu jasnego), a wiec i środek ludzkiej aktynwości zazwyczaj (zegar biologiczny), więc najłatwiej dopasowac się do tego. Ustanowienie południa o 14 czy o 10 jest mega debilne z punktu widzenia logiki.
Faktycznie łatwiej będzie dopasować całą gospodarkę, łańcuchy dostaw, system edukacji itd niż raz zmienić czas urzędowy xD
@wydac_Jadzke_za_Kokeszke:
No i strzał w stopę, bo to każdy zawód ma swoją specyfikę i może się dostosowac tak jak chce.
Zas ty promujesz, by ustalić czas jakoś sztucznie i wyszukac argumenty wygodne tylko dla niektórych!
Nikt nikogo nie zmusza, by zaczynac czas pracy o okreslonej godzinie, za to ty chcesz narzucić czas wspólny dla wszystkich wg twojego widzimisię. Tak, bo to potężny problem, by ustalić otwarcie sklepu czy urzędu na godzinę 7 czy 8, po prostu konie świata XDDDDDDDD
Nie potrzeba niczego dostosowywać, bo pół roku jest on możliwie zgodny, czego nie rozumiesz?
-1
pokaż komentarz
@27er: Nie rozumiem dlaczego mamy funkcjonować wg czasu słonecznego podczas gdy przesunięcie czasu urzędowego o jedną godzinę pozwoliłoby nam w Polsce lepiej wykorzystywać światło słoneczne.
Oczywiście można podejść do tej kwestii od drugiej strony i „przesunąć” wszystkim tryb życia o godzinę (chodziłbyś do szkoły na 7 a nie na 8, a ja zaczynałbym prace o 8 a nie o 9) ale skup się trochę i zastanów co łatwiej zrobić
-2
pokaż komentarz
Nie rozumiem dlaczego mamy funkcjonować wg czasu słonecznego
@wydac_Jadzke_za_Kokeszke:
Twój argument, że trudniej ustawić nowe godziny w urzędach jest tak mega komiczny, że żal go komentować XD
Nie rozumiesz, że CZAS to tylko PUNKT ODNIESIENIA! Jak 0 w matematyce!
Równie dobrze, można by zrobic południe o 23, bo to NIE ma znaczenia! A jak nie ma znaczenia, to mozna ustawić tak, by było logicznie choć z punktu widzenia logiki.
Przynajmniej na wczasach czy wspinaczce czy opalaniu, mozna zaplanować, kiedy wracać czy unikać opalania.
p?!#!!%enie, że to będzie problem dla urzędów czy firm. Dzizas!
Jak moja matka otwierała specyficzne usługi, to z 5 razy zmieniała czas otwarcia, by się najlepiej wpasować w rynek!
A ustawić czas urzędów to 1 decyzja!
-1
pokaż komentarz
@27er:
Twój argument, że trudniej ustawić nowe godziny w urzędach jest tak mega komiczny, że żal go komentować XD
W jakich urzędach? Chodzi ci o czas urzędowy? Ten akurat łatwo zmienić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
mozna ustawić tak, by było logicznie choć z punktu widzenia logiki.
Logika tego zdania > wszystko inne
Przynajmniej na wczasach czy wspinaczce czy opalaniu, mozna zaplanować, kiedy wracać czy unikać opalania.
A nie, wróć logika TEGO zdania > wszysko inne
Jak moja matka otwierała specyficzne usługi, to z 5 razy zmieniała czas otwarcia, by się najlepiej wpasować w rynek!
Super, mam nadzieję, że jej się wiedzie.
A ustawić czas urzędów to 1 decyzja!
O w końcu coś mądrego. Tylko nie czas urzędów a czas urzędowy.
-2
pokaż komentarz
@wydac_Jadzke_za_Kokeszke:
czyli klasyczny troll, 0 argumentów, a zawraca dupę.
A nie sorry, miałeś "argument"
Godziny pracy/nauki wszystkich czy czas urzędowy?
XDDDDDDDDD
Szkoda tylko, że czas urzędowy to punkt odniesienia i ma się to nijak do tego, że każdy moze sobie ustalac czas funkcjonowania jak chce, wiec p?#$%$#enie, że coś tutaj ciezko zmienic jest mega debilne XD
Nie, nie jest ciężko i to jest akurat fakt. Ustawienie czasu na +2 czy +4, niczego nie ułatwia, każdy i tak bedzie musiał na 100% przemyślec godziny od nowa (zwłaszcza przy innych czasach niż obecnie)! Także cały twój wywód to jeden wielki inwalida logiczny.
Jedyne co ci dziecko pozostało, to gierki słowne, które mam w dupie.
-1
pokaż komentarz
@27er: Czy ty wiesz co to jest czas urzędowy?
-2
pokaż komentarz
@wydac_Jadzke_za_Kokeszke:
To raczej ty nie rozumiesz, bo byś nie zadawał takich pytań XD
Myślisz, że jak zmienisz czas urżedowy na +3, to nie będzą musieli wszyscy na nowo przemyśleć godzin otwarcia urzedów i pracy? XDDDDDDDDD
Zakładasz, ze przy czasie +1 czy +4, będzie to ta sama godzina? XDDDDDD
-1
pokaż komentarz
@27er: Ale ja serio pytam. Odpowiedz, co to jest czas urzędowy? Udowodnij mi ze wiesz.
-2
pokaż komentarz
@wydac_Jadzke_za_Kokeszke:
Udowodnij, że ty wiesz, to wszystko wskazuje, że jestes albo mega głupi, albo ci się coś pop!@?##?iło.
Uważasz, ze łatwiej zmienić czas urzedowy w Polsce (na np: +4), niż czasy otwarcia pracy/nauki - pomijając jeden fakt, że twoja zmiana i tak coś zmienia.
No wiec ci sie pytam, czy przy wprowadzeniu czasu urzędowego +4, wiele biznesów/urzędów nie będzie musiało wprowadzić nowych godzin funkcjonowania? XDDDDDD
-1
pokaż komentarz
@27er: Błagam cię, napisz mi swoją definicję czasu urzędowego.
-2
pokaż komentarz
@wydac_Jadzke_za_Kokeszke:
Nie trolluj dzieciaku, nawet gdyby ktoś nie wiedział, to zapominasz o googlu?
Co ci to da, że podam definicję?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Czas_urz%C4%99dowy
Masz i co dzieciaku? Już sie obsrałeś ze szczęścia?
Pytam się tobie, czy jeżeli ktos ma swój bienznes dostosowany do pory dnia, alno nocy, to jak przestawisz mu czas urzędowy, to NIE BĘDZIE ZMUSZONY do ustawienia nowych godzin otwarcia?
Tak czy nie?
Prost piłka, wiec że unikasz odpowiedzi, bo wiesz, że już cie dupa swędzi z braku argumentow XDDDDDDD
+1
pokaż komentarz
Pytam się tobie, czy jeżeli ktos ma swój bienznes dostosowany do pory dnia, alno nocy, to jak przestawisz mu czas urzędowy, to NIE BĘDZIE ZMUSZONY do ustawienia nowych godzin otwarcia?
@27er: Są dwie gałęzie gospodarki które są w jakimś znacznym stopniu zależne od czasu słonecznego - rolnictwo i budownictwo. Dla obu lepszym wyborem jest UTC +2.
-2
pokaż komentarz
@wydac_Jadzke_za_Kokeszke:
Nie ma to znaczenia, zawsze mogą dopasować godziny do pory dnia i mogą to robić tak jak im pasuje, latem wstawać o 6, zima o 9. Kiedy zrozumiesz, że to punkt odniesienia, nad położeniem 0 (zera) też chcesz dywagowac?
-1
pokaż komentarz
@wydac_Jadzke_za_Kokeszke:
A gdyby już szukać jakiejś większej praktyczność, to najlepszym rozwiązaniem by był 1 wspólny czas dla UE. Wtedy idealny czas to 15 równoleżniki, jak mylisz jaki czas?
0
pokaż komentarz
A gdyby już szukać jakiejś większej praktyczność, to najlepszym rozwiązaniem by był 1 wspólny czas dla UE.
@27er: Ten sam czas w Lizbonie i w Helsinkach, super pomysł, taki przygłupi.
Ostatni raz napiszę - wg czasu +1 w lecie marnujesz około dwóch, trzech godzin światła słonecznego nad ranem - to bezsensu. W prosty sposób można wprowadzić w PL czas +2 jako urzędowy (właściwie to nic nie trzeba robić, zmienić czas na wiosnę i tak zostawić - koszt 0zł), nie da się natomiast w prosty sposób przestawić całej aktywności ludzkiej o godzinę.
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-1
pokaż komentarz
@27er: Widzę, że skończyły się argumenty a zaczeły wyzwiska, typowe
Co z tego, że tak praktycznie już jest XD
2 godziny różnicy. No praktycznie to samo XD
Dokładnie tak jak w prosty sposób można wprowadzić +1
Tylko z uwagi na wcześnie wschodzące i wcześnie zachodzące Słońce ten czas jest w naszym przypadku chujowy.
naturalny czas dla naszej strefy
I cały wielki ch!% z tego.
EOT z mojej strony, idź się powyzywać z kolegami z gimbazy.
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
więcej komentarzy(25)