Drogi Wykopowiczu
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
+415
pokaż komentarz
Popieram protest policjantów... ale zastanawia mnie kto i na jakiej podstawie wydaje te L4?
+246
pokaż komentarz
@xzet: "ściemnianie" to chleb powszedni policji więc i "zaprzyjaźnieni" lekarze wystawiają odpowiednie kwity, w końcu policja też potrzebuje ich pomocy przy wypisywaniu obdukcji kiedy zatrzymany "niefortunnie spadł ze schodów i się potłukł"
+129
pokaż komentarz
@ZebMcCain: nie, podejrzewam że często pracują z różnymi schorzeniami, a teraz nadaza się okazja żeby to wykorzystac
+351
pokaż komentarz
@ZebMcCain: to obnaża jaki ten kraj jest skorumpowany i można w nim wszystko...
+15
pokaż komentarz
Popieram protest policjantów... ale zastanawia mnie kto i na jakiej podstawie wydaje te L4?
@xzet: gdyby nie było płatne 100% to większość by przyszła do pracy ;)
+239
pokaż komentarz
@Pawel993: nie interesuje mnie czy 100% czy 200%, martwi mnie jak łatwo można w tym kraju uzyskać lewe zwolnienie lekarskie
+52
pokaż komentarz
@xzet: bierzez młotek walniesz sobie w palec idziesz do lekarza i L4 na miesiąc bo jak możesz z rozwalonym palcem iść na interwencje ¯\_(ツ)_/¯
+4
pokaż komentarz
@Pawel993: nie ma 100% płatnego l4 w mswia.
-11
pokaż komentarz
nie ma 100% płatnego l4 w mswia.
@Davidk32007: jak to nie? xD
https://finanse.wp.pl/jest-projekt-zmian-w-l4-dla-policjantow-dostana-na-chorobowym-100-proc-pensji-6111587094693505a
+41
pokaż komentarz
@Pawel993: dopiero projekt. Jeszcze nie weszło to w życie i nie wiadomo czy w ogóle wejdzie.
+63
pokaż komentarz
@Davidk32007: weszło dwa lata temu. 30 dni w roku L4 na schorzenia nie związane ze służbą płatne 100%. Schorzenia związane ze służbą płatne 100% bez ograniczeń, dlatego policjanci zaczęli ostatnio masowo mieć kolizje drogowe i zniszczyli więcej radiowozów w ostatnich kilku miesiącach niż przez ostatnie 2-3 lata... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nawet na wypoku był filmik jak ewidentnie polują na OPa na nietypowym skrzyżowaniu...
+147
pokaż komentarz
@Kismeth: @xzet: @Qentin: @Pawel993: Większość tych zwolnień to zwolnienia od psychologów. Nie trzeba sobie łamań palców, czy zarażać się przeziębieniem. Wystarczy zmęczenie stresującą pracą i pyk tydzień wolnego. Nikt wam nie udowodni, że nie jesteście zestresowani.
+1
pokaż komentarz
@xzet: pokaż mi kraj nieskorumpowany, poza tym przekupni są ludzie nie kraje
+2
pokaż komentarz
@xzet: a czemu popierasz?
0
pokaż komentarz
@Pawel993 a co niby ten wyjaśnia?
+22
pokaż komentarz
@xzet ale idzisz do lekaza mowisz ze bola cie plecy i juz masz l4, teraz l4 dostaje sie od reki ale malo kto je chce nawet jak jest macno chory...
+21
pokaż komentarz
@ZebMcCain: policjant nie musi ściemniać. W zasadzie nikt nie. Idziesz do lekarza i prosisz o 3 dni L4 na podratowanie zdrowia psychicznego. W Polsce prawie każdy pracownik pracujący u Janusza będzie mówił prawdę
+14
pokaż komentarz
@Pawel993 no to sam sie zaorałeś, bo jest 80%. 100% jest tylko za wypadek w sluzbie.
0
pokaż komentarz
martwi mnie jak łatwo można w tym kraju
@xzet: Myślisz, że tylko w Polsce ciężko dostać lewe zwolnienie lekarskie?
+4
pokaż komentarz
@apee: psycholog to nie lekarz, nie może dać L4
-6
pokaż komentarz
Popieram protest policjantów...
@xzet: i jak w tym kraju ma być dobrze... To bardzo uprzewilejowana grupa, ale śmiało, płać sobie na 40-letnich emerytów policyjnych, bo tak.
+7
pokaż komentarz
@xzet nikt nie udowodni, że przewiałeś korzonki, a na to do 3tyg l4 :)
+13
pokaż komentarz
@ZebMcCain: kolejny spiskowiec xD na przemęczenie również dostaje się l4. A ich praca jest wyczerpująca psychicznie i fizycznie. Jeżdżą do patoli, trupów. Sami też nie raz doznają kontuzji, zaleczą i chodzą dalej. Przy takiej robocie nie trudno dostać l4. Owszem pewnie są przypadki lewych, ale podejrzewam że to raczej margines.
+1
pokaż komentarz
@Kismeth: nic takiego nie weszło.
+11
pokaż komentarz
@xzet: ale zwolnienie możesz dostać również z powodów przemęczenia. W drogówce to wielce prawdopodobne. Ciągły nacisk na mandaty, przepraszam na wyniki jest wielce pożądany.
+6
pokaż komentarz
@b4994: Ja np. dlatego że widząc patologie jaką reprezentują starsi stażem/mentalnością jestem za "wszyscy won!"
0
pokaż komentarz
@itpr: masz rację, chodziło mi o psychiatrę.
+4
pokaż komentarz
@Pawel993 jest 80% procent od kilku lat
+4
pokaż komentarz
@ZebMcCain: @apee: @xzet: Ale chwila chwila tacy co nie są w Policji też biorą L4, mówię zwykle o niższych pracach typu zakłady itp. I nawet więcej niż policjanci o tym jest teraz głośno z powodu strajku no i tego że ZUS policjanta nie kontroluje :)
Ale tak jak mówię, psychiatra i L4 załatwione, w końcu to też stresująca praca jak głupio to nie brzmi.
W policji nic się nie zmieni dopóki stare dziady betonowe nie zrozumieją że "więcej mandatów nie równa się mniejsza przestępczość" brak szkoleń, awansów, stary sprzęt itp. Są na to pieniądze ale po co jak teraz działa i wpływy do budżetu z mandatów są. U nas policja ma zarabiać a nie chronić. Tylko czymś takim wymuszą to co chcą (nie jest to bezpieczne odnośnie wypadków itp ale nie ma innej opcji).
Będzie też negatywny skutek, młodziaki w be emkach jak się dowiedzą że nie ma policji to będą zap!%$%##ać jak jebnięci i będzie krzywda.
Pozdrawiam
+8
pokaż komentarz
@xzet: OK, ale wreszcie kierownictwo policji może poczuć jak to jest w terenie, a nie strzelać ze zszywacza zszywkami do papieru...
+6
pokaż komentarz
ale zastanawia mnie kto i na jakiej podstawie wydaje te L4?
@xzet: Raz byłem u lekarza jak zmieniałem prace i powiedziałem wprost, że odchodze z pracy bo mam kołchoz i nie mam zamiaru tam dłużej pracować i oglądac tych ludzi, złożyłem wypowiedzenie i nie chce juz chodzić do pracy na wypowiedzeniu. Pani doktor powiedziała że na takie coś nie wypisze L4 ale z pewnością zmiana pracy, stres i zła kondycja psychiczna spowodowana duzym obciążeniem w pracy wywołała u mnie objawy depresyjne nie pozwalające na realizowanie stosunku pracy. L4 na 2 tygodnie.
Podejrzewam, że "stres i zaburzenia depresyjne" ma 99% policjantów jako przyczynę L4. Żadnej choroby nie da się udawac poza psychicznymi problemami. WYstarczy nie spać pół nocy i pojsc do lekarza. Lekarz nawet jak jest całkowicie obcy, to L4 wypisze, no bo dlaczego nie, skoro człowiek wygląda jak pół nieszczescia a do tego "schodzi na krześle" i "wszystko neguje". Chory jak nic. Odpoczynek sie należy. Policjant może tez opowiedziec jakąś bajeczkie z traumatycznej akcji która sie nie wydarzyła. Nie do zweryfikowania.
+5
pokaż komentarz
@Kismeth: chyba Ci sie cos poj%?#lo skoro weszlo dwa lata temu to dlaczego jest to a poatulatach zwiazkowych? Kolejny matoł?
0
pokaż komentarz
@xzet jak to kto? Psychiatrzy. Panie doktorze, mam juz tego wszystkiego dość, pracuje w stresie, mam depresje, musze odpocząć.
0
pokaż komentarz
Żadnej choroby nie da się udawac poza psychicznymi problemami.
@Bigbluee: oj te bóle korzonków, grypa jelitowa ( ͡° ͜ʖ ͡°) faktycznie nie da się
+2
pokaż komentarz
ale zastanawia mnie kto i na jakiej podstawie wydaje te L4?
@xzet: np lekarz internista na bazie nieprawdziwej informacji?
Jakie mozliwosci weryfikacji ma lekarz w przypadku np
silnego bolu czegokolwiek, zlego samopoczucia i wymiotow?
Jak wykaze klamstwo? Wariograf?
0
pokaż komentarz
@xzet wystarczy stres.. zmęczenie , przemęczenie, lekarz policyjny i masz zagadkę rozwiązaną
-4
pokaż komentarz
grypa jelitowa
@unstyle: "Panie, akurat u nas jest koleżanka co robi kolonoskopie. Zapraszamy na sprawdzenie jelitek" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+6
pokaż komentarz
@xzet: są w polsce lekarze którzy zrobili sobie z tego biznes, i wystawiają kilkaset zwolnień miesięcznie trzepiąc po 50-100 zł od takiego zwolnienia i zus ma ich totalnie w dupie i to od lat
0
pokaż komentarz
@xzet: Nie może być tak, że policjantom się nie opłaca pracować.
0
pokaż komentarz
@Pawel993 nie jest płatne
+2
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
0
pokaż komentarz
@Kismeth nie weszło!
0
pokaż komentarz
@xzet: A mnie zastanawia gdzie jest Zielinski ? :D czemu jeszcze nic nie krzyczy ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
@xzet:
Czemu akurat lewe może są wykończenie psychicznie ze względu na wykonywany zawód.
-7
pokaż komentarz
@xzet: popierasz? Nierobów, którzy chcą iść szybko na emeryturę? To może niech wszyscy dostaną takie przywileje? Ja też chcę porobić chwilę i mieć w dupie... a jak coś mi się nie spodoba to szantażować...
+5
pokaż komentarz
@niezwykly_89 śmiało, jest 6000 wolnych miejsc, przyjmują z otwartymi ramionami chętnych
-5
pokaż komentarz
@Maro88z: chyba nie umiesz czytać ze zrozumieniem... nie mam zamiaru być psem, ale chcę tych samych przywilejów BO TAK... bo mi się należy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+2
pokaż komentarz
@Wejszlo: to ktoś kto mieszka na dzielnicy gdzie jest patola i chodzi do pracy to powinien mieć co miesiąc, miesiąc L4 bo przecież skoro psy jeżdżą czasem do patoli i muszą iść na L4 to co taki normalny mieszkaniec patologicznego osiedla musi powiedzieć? Ten to ma dopiero sp!$$??%one życie i musi cały czas się regenerować do walki z szarą codziennością.
0
pokaż komentarz
@niezwykly_89: to od jutra idź na L4
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
+3
pokaż komentarz
pokaż mi kraj nieskorumpowany
@hiperchimera: Norwegia. Tam cie sąsiad podp?##?@?i, jak komuś samochód naprawisz bez rachuneczku. Do tego każdy może sprawdzić w internecie ile zarabia sąsiad i czy stać go na nową tesle, którą właśnie sobie kupił ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
@xzet: Symulują przemęczenie i zwidy. Lekarze boją się takich ludzi wypuszczać do pracy.
+2
pokaż komentarz
Ja też chcę porobić chwilę i mieć w dupie..
@niezwykly_89: to idź do policji jak tak Ci sie tam podoba
0
pokaż komentarz
@PiersiowkaPelnaZiol:
Ale chwila chwila tacy co nie są w Policji też biorą L4
co nie znaczy, że nie dokonują przynajmniej wykroczenia
ZUS policjanta nie kontroluje :)
policja nie podlega pod ZUS
psychiatra i L4 załatwione
ktoś ze słabą psychą powinien taczek na budowie pilnować a nie pracować w policji
W policji nic się nie zmieni dopóki stare dziady betonowe nie zrozumieją że "więcej mandatów nie równa się mniejsza przestępczość" brak szkoleń, awansów, stary sprzęt itp. Są na to pieniądze ale po co jak teraz działa i wpływy do budżetu z mandatów są. U nas policja ma zarabiać a nie chronić. Tylko czymś takim wymuszą to co chcą (nie jest to bezpieczne odnośnie wypadków itp ale nie ma innej opcji).
z tym się całkowicie zgadzam choć protest dotyka bezpośrednio mieszkańców a tak być nie powinno
Będzie też negatywny skutek, młodziaki w be emkach jak się dowiedzą że nie ma policji to będą zap@!!$#!ać jak jebnięci i będzie krzywda.
dojdzie również do innych skutków braku ochrony obywateli przed różnego rodzaju dziadostwem
Pozdrawiam
ja również
-1
pokaż komentarz
@Bialy88: o właśnie. Nie doprecyzowałem tego. Choroba w związku ze służba kwalifikuje się na pełnoplatne L4. Poza służbą 80%.
+1
pokaż komentarz
@apee: psycholog nie może wystawiać zwolnień lekarskich, bo nie jest lekarzem. Nie może także wystawiać recept. Nie pomyliłeś z psychiatrą?
0
pokaż komentarz
@Kismeth: serio, skąd info o tych kolizjach pojazdów? Przecież to jest niezły wał xD
-1
pokaż komentarz
@Davidk32007 no spoko, ale chyba nie rozumiesz o co chodzi w zwiazku ze sluzba. To nie jest tak ze masz grype, powiesz ze zaraziles sid na sluzbie i juz masz 100%. Kazda normalna choroba to 80% i ns takich l4 zapewne jest miazdzaca wiekszosc policjantow.
100% to sa zlamania, kontuzje, skrecenia podczas sluzby albo w drodze na lub po sluzbie, albo np. Zlapanie kleszcza, znalezienie go jeszcze podczas sluzby, zrobienie tego "na papier", to jak potem masz bolerioze to masz 100%. Jesli obudzisz sie po wielu godzinach w domu ze masz kleszcza, to prawdopodobie dupa, bo powiedza ze pewnie po sluzbie po lesie laziles i zlapales.
Tak wiec miej swiadomosc ze "wypadek w sluzbie" to nie jest czeste zjawisko, a twoj komentarz do ktorego sie odnosilem nie ma sensu zadnego, bo policjanci w pewnie 99% sa na l4 platnym 80%.
0
pokaż komentarz
@xzet: Nie wiem czemu go popierasz, rozumiem kasa za która pracują nie jest duża ale tylko na początku, bo pną się jak każdy normalny człowiek i dostają więcej kasy + dodatki za dojazdy po za miejscem zamieszkania + za mieszkanie jak się nie ma własnego itd itp 100% za l4 ? z jakiej okazji ? rozumiem gdy ktos zostal postrzelony albo nie wiem ktoś użył noża przeciwko takiemu z policji ale na grypę . No i rzecz najważniejsza emerytura wcześniej ? i później będą dostawać naszą kasę albo naszych dzieci, a dodatkowo jeszcze będą sobie dorabiać płacąc niższe stawki przez co mniej kasy w Państwie i nasze dzieci będą miały takie emerytury ze ho ho , poprawcie mnie jeśli się mylę.
0
pokaż komentarz
@nic_nie_wiem: jeżeli tak super to dlaczego w policji są niedobory? Dlaczego sam nie poszedłeś korzystać z "dobrobytu"?
0
pokaż komentarz
@xzet: tak samo jak nie każdy nadaję się na programistę tak samo nie każdy nadaję się do policji. @xzet nie mów ze nie pasowała by Ci emerytura w wieku 35 lat np mieć już kasę może nie duża ale stabilna i dorabiać sobie? jeszcze jeśli dostaną podwyżki podliczą im z wyższej kwoty bazowej. Mnie martwi jedna rzecz, skoro teraz Państwo ma straty to jak przestana strajkować to będą musieli nadrabiać a wtedy dopiero będzie wesoło.
+1
pokaż komentarz
@Pawel993 ale wiesz, że od 2014 jest płatne 80%?
0
pokaż komentarz
@ZebMcCain: No dobra, ale normalny pracownik oraz lekarz muszą się liczyć z inspekcją za bezpodstawne L4, a policjanci, którzy teoretycznie stoją na straży egzekwowania przepisów sami je łamią. Nie jest to nowość w policji, więc mnie to specjalnie nie dziwi, ale ktoś powinien za to beknąć, bo skala jest porażająca. Może niech jeszcze zaczną kraść i lać przypadkowych ludzi w ramach protestu.
0
pokaż komentarz
@MrMann: teki jest efekt traktowania różnego rodzaju świętych krów w sposób uprzywilejowany (urzędy, sądy, policja stróże wsiowe) im wszystko przechodzi bokiem ....... bo ..... niska szkodliwość społeczna
+2
pokaż komentarz
@nic_nie_wiem: szkoda, że patrzysz tylko na bardzo wąski aspekt czyt. tylko emeryturę, a nie widzisz jak wygląda i za jakie marne wynagrodzenie jest praca policjanta
0
pokaż komentarz
@xzet:
Wiem jak to wygląda i wiem, że nie są to złe pieniądze, ale zauważ, że w Polsce od pewnego czasu jest moda na protesty. 2000 zł na początek + jedzenie i mieszkanie za free to mało ? kolega po 15 latach z dodatkami ma 4 k na rękę jest w drogówce, czasami musi się wkur... ale generalnie czy w sklepie czy w urzedzie wszędzie potrafią Ci przyjść debile którzy podniosą Ci ciśnienie. I nie chce być aż tak prostolinijny w tym co mówię bo wiem, że na początku nie jest łatwo, wyjazdy na stadiony albo inne rzeczy których bym nie chciał robić . Ale co za dużo to nie zdrowo. no i mam wrażenie, że pisze z policjantem ciekawe tylko czy dobre :)
http://www.info.policja.pl/inf/organizacja/zarobki-policjantow/164134,Zarobki-policjantow-2018-r.html
Kursant (1. grupa zaszeregowania), czyli funkcjonariusz, który przebywa na stacjonarnym szkoleniu podstawowym, zarabia miesięcznie „na rękę” średnio 1.950 zł – ma on zapewnione na czas kursu zakwaterowanie i wyżywienie. Po zakończeniu szkolenia kursant zostaje mianowany policjantem w 2. grupie zaszeregowania, a jego zarobki rosną średnio o ponad 1.074 zł do kwoty 3.024 zł. Wraz z nabywanym doświadczeniem i pokonywaniem kolejnych szczebli zawodowych rośnie także uposażenie. I tak na stanowisku referenta (3. grupa) średnia miesięczna pensja wynosi 3.353 zł, a na stanowisku dzielnicowego i kontrolera ruchu drogowego (4. grupa) – średnio 3.607 zł. W 5 grupie najwięcej osób zatrudnionych jest na etacie detektywa i asystenta ze średnim uposażeniem 3 865 zł. Szóstą grupę zaszeregowania stanowią policjanci zajmujący stanowiska miedzy innymi dyżurnego i specjalisty – średnie miesięczne zarobki w tym przypadku wynoszą 4.329 zł.
6 Detektyw/asystent 5 3 865
7 Dzielnicowy/kontroler ruchu drogowego 4 3 607
8 Policjant 2 3 024
9 Kursant 1 1 950
źle ?
-1
pokaż komentarz
@nic_nie_wiem: Biorąc pod uwagę że nauczyciel na start ma 1800 na rękę i 3000 po 15 latach pracy, to policja ma bardzo dobre zarobki.
0
pokaż komentarz
@i-marszi: dwa różne zawody wiec ciężko tutaj porównać, natomiast moim zdaniem nie powinni dostać wszystkiego co sobie chcą , albo wcześniejsza emerytura albo 100% l4 lub podwyżki no ile można, a jeszcze o ilu rzeczach pewnie nic nie wiem czego chcą więcej.
+3
pokaż komentarz
@nic_nie_wiem: czy Ty też pracujesz w nocy, w soboty, w niedziele i święta? czy Ty też musisz przynieść swój komputer do pracy, bo nie miałbyś na czym pracować? czy Ty też musisz odmalowywać swoje miejsce pracy i za farby płacić z własnej kieszeni? czy Ty też musisz używać prywatnej komórki do celów służbowych? czy Ty też narażasz codziennie swoje życie (zatrzymania gangsterów lub psychopatów) i zdrowie (zatrzymania narkomanów)?
a jeżeli chodzi o nauczycieli to oni też powinni dostać podwyżki, bo kpiną jest, że Ukrainka (ze słabą znajomością polskiego) na kasie w Biedronce lub magazynie Amazonu zarabia więcej niż oni.
+1
pokaż komentarz
@nic_nie_wiem: Słabo, ukraincy pracujący w firmie u mnie w miejscowości po 10-11 godzin, mają po 3000-3100 na rękę. Lekka praca, bezstresowa, zero odpowiedzialności, wychodzą i zapominają.
+3
pokaż komentarz
@nic_nie_wiem: do dzisiaj policjanci pracują w takich oto warunkach na nie jednym komisariacie -> http://poznan.wyborcza.pl/poznan/51,36001,20447858.html?i=1
źródło: bi.gazeta.pl
+3
pokaż komentarz
@xzet: i kolejne: http://wroclaw.eska.pl/newsy/skandaliczne-warunki-na-wroclawskim-komisariacie-policjanci-musza-korzystac-z-brudnych-i-zagrzybionych-szatni-zdjecia/10355/1
źródło: t-eska.cdn.smcloud.net
0
pokaż komentarz
@xzet: zgodzę się odnośnie nauczycieli chociaż oni też mają sporo wolnego za to no nie oszukujmy się, natomiast co do niedzieli i świat, jest wiele zawodów które wymagają takiego poświęcenia, z reszta za darmo tego nie robią tylko mają płacone. 4 brygadowe prace też są i też pracują w piątek światek czy niedziela. Wczoraj Pani z biedronki powiedziała mi że pracują w tygodniu do 23 , w piątek i sobotę do 22 i w niedziele do 21. Odnośnie tego co się dzieje w przypadku finansów w policji też mam pewną wiedzę na ten temat, ale po pierwsze nikt im nie każe tego robić po 2 myślisz , że po tym jak dadzą im kasę większą i przywileje, to znajda się pieniądze na farby telefony służbowe i inne ? czy po po prostu każdy zmieni podejście i bardzo chętnie będzie malować za darmo za własne pieniądze kupioną farba pomieszczenia budynki przynosić swoje komputery czy w niektórych przypadkach długopisy papier do drukowania itd ? ryzyko zawodowe jest wszędzie, nikt nie kazał im wybierać tego zawodu , dodatkowo nie oszukujmy się, nie chcąc nikogo obrażać ile ludzi idzie do policji z powołania bo czuje wewnętrzną potrzebę pomagania ludziom ???
0
pokaż komentarz
@Pawel993: nie dezinformuj społeczeństwa. Płatne jest 80%. Tak jak w cywilu.
0
pokaż komentarz
@nic_nie_wiem: łykacie wszystko jak pelikany. Nie ma takich kwot w Policji. Podają Wam zawyżone wskaźniki, żeby się podniecać jak to w Policji jest dobrze. Dokładnie tak, jak nie chcą podać konkretnie ilu policjantów jest na zwolnieniach w poszczególnych województwach. Ten naród musi jeszcze dojrzeć do tego, żeby zrozumieć, że informacje pochodzące z tzw. 'oficjalnych' źródeł są po to, żeby ich zmylić. Oficjalnie - liczba postępowań na 1 policjanta jest w porządku, a wszyscy zarabiają zajebiście. A jakie są realia? Jak Ciebie okradną to sprawa zostaje umorzona (no, dlaczego? zastanów się? nikt nie chce pracować, czy przełożony każe wypracować statystykę?). A do policji nikt nie chce iść, bo zarobki też nie są takie kolorowe jak tu podajesz. Dodaj do tego ok. 50-80 nadgodzin miesięczne, których nie chcą oddawać i które nigdy płatne nie były. Dodaj nadgodziny (często wynikające z weekendu lub pracy w święta) do regulaminowego czasu pracy i podziel łączną ilość godzin na pensję (dodam, że o kilkaset zł mniejszą od wskazywanych kwot). Wynik nie jest już tak zawrotny. Dlatego normalni Polacy nie dają się oszukać i do policji nie ma mas chętnych. A obecnie, przy tych samych zasadach emerytalnych jak w cywilu - już podczas kursów ubywa ok. 10-20% chętnych, a dodatkowe procenty odejść ze służby masz już podczas jej trwania. A kto już tam siedzi - próbuje teraz walczyć. Paradoksalnie, o zmiany, które społeczeństwu wyjdą na dobre. Ale żeby to zrozumieć, trzeba sięgnąć głębiej do informacji.
Sugeruję przemyśleć, a nie poddawać się żałosnej manipulacji.
-1
pokaż komentarz
@MartinEden30: może i dane są mylące ale wiem jak zarabia kilku moich kolegów i to się pokrywa, wiec mam informacje ze źródła, odnośnie nadgodzin przecież nikt ich nie zmusi do robienia nadgodzin, nie ma kasy nie można odebrać no to sorry u prywaciarza tak można robić , jest wywiad z policjantem na @niebezpiecznik-pl gdzie jest napisane tak " co do zmiany na inną… Hmm, to raczej indywidualne. Myślę, że w każdym policjancie jest coś, co mimo wszystko trzyma go w tej firmie, choć nie raz miał lepsze propozycje pracy…"
wiec jeśli gdzieś coś nie pasuje to zmieniasz prace, bo nawet jeśli 30% osób jest tam z powołania to resztę pojdzie tam bo... niech każdy sobie dopisze. A pracy teraz jest dużo. Jeszcze niemiecki rząd otwiera rynek pracy i inne dla Ukrainców to już całkowicie rynek pracy będzie open bar. Uważasz, że podwyżki spowodują rozwiązywanie szybciej spraw ? podchodzenie normalnie do tematu bez zlewy ciepłym sikiem ? nie sądzę bo za chwile na nowo będzie za mało dodatkowo nie zmieni też tego np że u mnie w mieście są 3 radiowozy i nie zawsze jest komu przyjechać na interwencje. No i rzeczy materialne kuleją , I przyznał bym racje protestującym gdyby robili to z głowa gdyby walczyli o polepszenie warunków pracy itd, ale oni dostana kasę a temat ścian długopisów komputerów i drukarek i telefonów będzie dalej ten sam i co wtedy ? dalej będą narzekać że muszą za swoje.
o powyżej mamy przykład jak wyglądaj pomieszczenia u nas jest podobnie.! i to powinien być ich główny postulat, więcej kasy na policje no to wtedy może i by dostali jakaś tez większa kase ale co ja ja tam wiem
0
pokaż komentarz
@nic_nie_wiem: masz więc słabe źródła. Żaden policjant w Polsce na 2 grupie zaszeregowania nie przekroczy 3tys. 3tys mogą zarabiać największe plecaki, z dodatkami których nikt nie widział. A co do tego, że 'nie można zmusić' to przypominam, że to jest służba i w nadgodzinach pozostaje się na podsrawie polecenia służbowego. Brak realizacji polecenia=dyscyplinarka=obniżenie pensji lub inna kara(np. Czasowa nieprzydatność do służby i blokada awansu).
Nie posz więc mi o tym, że nie można zmusić i nie pisz więcej głupot o tych swoich 'źródłach'. Z twojej odpowiedI ewidentnie dowiedziałem się, że o służbie w policji nie wiesz niczego.
Dodam do tego oklepane i wręcz durne określenie 'nie pasuje to niech zmienią pracę', które nie rozwiązuje ani aktualnyxh problemów policji ani problemu braku chętnych do tej pracy. Gdyby tak pisać, to do tej formacji poszliby sami bezmyślni ludzie, a później hurr durr jakie u nas służą 'głąby i krawężniki'. Podaj rozwiązanie sytuacji zamiast prymitywnego powtarzania haseł o zwolnieniach. O strajkujących lekarzach też tak pisałeś? Bo tą drogą rozpieprzasz wszystko.
0
pokaż komentarz
@MartinEden30: nie powiedziałem , że wiem powiedziałem, że mam takie a nie inne informacje i kwota o której wspominałem jest kwota z dodatkami brak mieszkania, oraz dojazdy i coś tam jeszcze , a gdzie w inne pracy masz takie dodatki ?. Generalnie moje podejście opisałem na końcu. Nie ważne jeśli tylko będą pracować lepiej, to niech dostają podwyżki nawet po 2 k na rękę i każdemu życzę jak najwięcej podwyżek i największych, ale co do wcześniejszej emerytury i 100% płatnego uważam, że nie powinno tak być.
0
pokaż komentarz
@nic_nie_wiem: co do wcześniejszych emek i l4 zgadzam się. Aleco do reszty już kompletnie nie. Reasumując-wynik rozmowy jest prosty. Po prostu potrzeba reformy. Moim zdaniem optymalnie byłoby zrównać nie tylko obowiązki mundurowych i cywili, ale też i przywileje. Np płatne nadgodziny, święta i/lub praca w porze nocnej. Przynajmniej z zasady. Ponadto likwidacja dochodzeniówek i przekazanie tej pracy prokuraturze. Likwidacja stanowisk biurkowych i przekazanie tej pracy cywilom.praca policji powinna być przede wszystkim na ulicy. Zmiana podejścia do statystyk (liczenie NIE spraw w toku ale spadku przestępczości). Do tego zrównanie płac z wojskowymi. Recepta jest prosta a wynik zmian przysłuży się wszystkim.
0
pokaż komentarz
@MartinEden30: coś w tym jest i bardzo się z tym zgadzam , tak samo jak reforma służby zdrowia, gdzieś czytałem , że kiedyś lekarze dostawali kasę jak ludzie byli zdrowi a jak nie to musieli ich jak najszybciej wyleczyć żeby kasa na nowo była może do policji ani do straży czy pogotowia by się nie nadało ale też ciekawe rozwiązanie : )
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
0
pokaż komentarz
@KRISSVector: masz wyżej mój post ze sprostowaniem
+141
pokaż komentarz
Hahahahah!
+192
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+118
pokaż komentarz
zakład pracy, czyli ktoś z policji musi sprawdzić i donieść na kolegę policjanta.
psia grypa to poważna sprawa, trzeba szczepić a nie epidemia teraz
@stasiek_opona:
źródło: wykop.pl
-13
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+18
pokaż komentarz
@stasiek_opona: zus też, tylko jak już jesteś po 30tu dniach i już jesteś na zusowskiej pensji, tak to zakład pracy
+46
pokaż komentarz
@stasiek_opona: tyle że oni nie podlegają zus bo jak górnicy to inna kasta ludzi którzy mogą chodzić na emeryturę kiedy im się podoba.
+31
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+23
pokaż komentarz
@wykopowicz19870808 w sumie jako podatnik po wypadku powinienem przestać płacić podatki lub jakieś odszkodowanie od państwa się ubiegać
+71
pokaż komentarz
@stasiek_opona: policja nie może strajkowac, szarpią się z rządem jakiś czas i widzą jak są potraktowani niepełnosprawni, rolnicy, nauczyciele, lekarze.
rząd wali w chuja, to oni też. przybrało to formę społecznego nieposłuszeństwa
-2
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+1
pokaż komentarz
witaj w polsce ( ͡° ͜ʖ ͡°)
o czym sie raczej nie mówi.
@stasiek_opona:
+9
pokaż komentarz
@syn_admina żądania emerytalne mają absurdalne
+6
pokaż komentarz
@100mph: jest więcej i liczniejszych grup społecznych które z punktu widzenia zwykłego szaraczka podlegającego pod zus powinno wywołać wqrw i milionowe protesty na ulicach.
mamy system gdzie są grupy społeczne które kiedyś sobie wyszarpały przywileje, a teraz to wygląda tak że wszyscy okradają się nawzajem
-1
pokaż komentarz
@stasiek_opona: bolą mnie strasznie plecy, głowa. Czuję się cały połamany. Do tego wczoraj cały wieczór wymiotowałem. Dostanę l4?
+1
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-2
pokaż komentarz
@stasiek_opona: też nie wiem, bo nigdy nie byłem na zwolnieniu, ale tak sobie gdybym co by w tej sytuacji zrobił lekarz.
+5
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-22
pokaż komentarz
@syn_admina ch#! im w dupę. Mają lekka przyjemna robotę, pół dniowki w samochodzie, szybsza emerytura, trzynastki, wysokie dodatki a te chuje jeszcze chcą więcej. Mam nadzieję, że Rząd znajdzie sposób, żeby ich ukarać.
0
pokaż komentarz
@stasiek_opona: Ale co cie to boli? Szkoda ci? Tez idz na zwolnienie. I tak przeciez kazdy szanujacy sie wykopowicz pisze, ze policja stoi tylko z suszarka za krzakiem( ͡° ͜ʖ ͡°)
+2
pokaż komentarz
@stasiek_opona a próbowałeś kiedyś iść do lekarza powiedzieć ze masz biegunkę, boli Cię głowa, źle się czujesz , jesteś osłabiony ??
+8
pokaż komentarz
@Spider1919 lekką i przyjemną robotę to ma cywil w korpo. Zapraszam do policji, posmakuj tego miodu
+1
pokaż komentarz
@stasiek_opona przecież nie wzięli zwolnienia na 2 tygodnie. Powiedział że ma srake i nie przyjdzie do pracy przez 2 dni. Jak sprawdzić takie zwolnienie lekarskie?
-7
pokaż komentarz
Czy ktoś mógłby sprawdzić zasadność tych zwolnień?
@stasiek_opona: no powinni. I to w taki sposób, że przyłapany wylatuje dyscyplinarnie i to z odszkodowaniem 3xpensja dla pracodawcy, a lekarz wystawiający takie zwolnienie traci prawo wykonywania zawodu. Zrobić kilka kontroli, wyj%$@ć kilku i poczekać jak ładnie na drugi dzień wracają do roboty.
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
+5
pokaż komentarz
@rafaon: i kto przyjdzie na ich miejsce? Ty?
-6
pokaż komentarz
i kto przyjdzie na ich miejsce? Ty
@parian: myślę, że znajdzie się sporo chętnych. Wystarczyło by kilku wyj$$!ć, reszta by wróciła do roboty. Wizja utraty przywilejów emerytalnych i pracy na ochronie za połowę tego co mają teraz i to do tego o 20 lat dłużej szybko by im przemówiła do rozumu. I tak nie pracują, do tego dopuszczają się oszustwa. Po co tacy policjanci? Poza tym najlepiej by zadziałało na lekarzy. Jeden bez uprawnień by skończył i już by żaden pies bez powodu L4 nie dostał.
+1
pokaż komentarz
@stasiek_opona jak udowodnisz że policjant do lekarza nie przyszedł z katarem, kaszlem, i gorączka? A to już jest przesłanka do wystawienia L4
+5
pokaż komentarz
@stasiek_opona: wystarczy powiedzieć, że ma się pogorszone samopoczucie, stany lękowe i myśli samobójcze. W policji to akurat częste. Żaden lekarz nie weźmie tego na siebie, że ktoś chce zrobić samobója, diagnozy nie może wykonać, daje skierowanie do psychiatry, tydzień L4, jakiś xanax (alprazolam) albo pramolan (opipramol) i propranolol, mówi "proszę myśleć pozytywnie" i do widzenia. A policjanci mają przedłużony weekend 10-12 listopada z rodziną, przed TV, patrząc jak kumple dostają baty za friko (sorry, za tysiaka extra) od randomowych nazioli-patoli-kiboli-pseudo-patriotów (niepotrzebne skreślić). Gruz. 100 lat niepodległości.
+2
pokaż komentarz
ch#@ im w dupę. Mają lekka przyjemna robotę, pół dniowki w samochodzie, szybsza emerytura, trzynastki, wysokie dodatki a te chuje jeszcze chcą więcej.
@Spider1919: chyba jest 6000 wolnych wakatów, jeśli to taka zajebista robota to tam idź
+1
pokaż komentarz
@stasiek_opona: Wystarczy, że mają zwolnienie od psychologa i jest to praktycznie nieweryfikowalne.
+2
pokaż komentarz
@stasiek_opona A jak sprawdzisz np. to że ktoś mówi że boli go głowa, brzuch ma zawroty głowy i wymioty, a przyczyną prawdopodobnie jest stres ? Niestety ale to może nie być takie proste, żaden lekarz też się nie podłoży i kolegi nie wsypie...
0
pokaż komentarz
@radwoc
@stasiek_opona: wystarczy powiedzieć, że ma się pogorszone samopoczucie, stany lękowe i myśli samobójcze. W policji to akurat częste. Żaden lekarz nie weźmie tego na siebie, że ktoś chce zrobić samobója, diagnozy nie może wykonać, daje skierowanie do psychiatry, tydzień L4, jakiś xanax (alprazolam) albo pramolan (opipramol) i propranolol, mówi "proszę myśleć pozytywnie" i do widzenia. A policjanci mają przedłużony weekend 10-12 listopada z rodziną, przed TV, patrząc jak kumple dostają baty za friko (sorry, za tysiaka extra) od randomowych nazioli-patoli-kiboli-pseudo-patriotów (niepotrzebne skreślić). Gruz. 100 lat niepodległości.
Jest też druga strona medalu. Jak oskarżony bierze zwolnienia za każdym razem jak jest rozprawa w jego sprawie przez co sąd nie może wydać wyroku, a poszkodowany czeka latami na sprawiedliwość to jest jeden wielki krzyk.
0
pokaż komentarz
@CukrowyWykop górnicy odrabiają L4 przed emeryturą a zarazem opłacają składki i gdzie tu logika?
0
pokaż komentarz
@zalogowany_jako: górnicy opłacają składki mówisz? A wiesz że składka górnika liczono jest w zus razy dwa? Ot magicznie w systemie została ona przemnożona razy dwa bo paląc opony to sobie wywalczyli. Niby jak to l4 odrabiają przed emeryturą? Krótko oni nie żyją więc daruj mie te choroby górnicze.
0
pokaż komentarz
@CukrowyWykop odrabiają czas w jakim byli na l4. Dostajesz np termin 1 stycznia emerytura ale np w przeciągu 25 lat byłeś 100 dni na l4 to na emeryturę idziesz w okolicach marca. Nie jestem pewny czy soboty i niedziele się wyliczają czy tylko przepracowane dniówki
0
pokaż komentarz
@zalogowany_jako: faktycznie wcześniejsza emeryturka i 2x razy składki zus to cięgi bo trza parę dni odpracować. Ja jebie.
0
pokaż komentarz
@CukrowyWykop znałem takich co i po 1k dni mieli (。◕‿‿◕。)
0
pokaż komentarz
@zalogowany_jako: bo ustawa o ile pamiętam zadziałała wstecz i miała być biczem na kombinatorstwo górników z L4 nie robić leżeć na l4 byle do emerytury. Tym samym było 80% L4 dla policjantów gdzie nagle zdrowieli nie wiadomo w jaki sposób. Systemem emerytalnym górnicy i reszta tego typów rucha resztę narodu.
0
pokaż komentarz
@CukrowyWykop wiesz ja tam nikomu nie wytykam i nie zazdroszczę, każdy kombinuje jak może, no i mogłeś też próbować się dostać na kopalnie ;)
0
pokaż komentarz
mogłeś też próbować się dostać na kopalnie ;)
@zalogowany_jako: na to jest za inteligentny i za dobrze zarabiam. Wolę kosić większy hajs.
0
pokaż komentarz
@CukrowyWykop rozumiem, wszystko ma swoje kompromisy
+72
pokaż komentarz
a nie można pracowników z ZUSu wysłać i sprawdzic czy są na tych L4 ?
+137
pokaż komentarz
@paki82 problem polega na tym, że jeżeli lekarz nie wpisze w zwolnieniu, że masz "leżeć" to możesz sobie i na zakupy wychodzić i taka kontrola nic nie zdziała.
Nie popieram formy tego prostestu. To jest służba a nie cyrk.
+103
pokaż komentarz
@shitman6: to jest służba w cyrku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+4
pokaż komentarz
@shitman6: wzywać do lekarza grupami.
+28
pokaż komentarz
to możesz sobie i na zakupy wychodzić i taka kontrola nic nie zdziała.
@shitman6: nie i na zakupy a wyłącznie na zakupy. Nie możesz robić nic poza wyjściem po leki i zakupy - nie możesz sobie wyjść do kina czy na spacerek.
https://dziennikzachodni.pl/zwolnienie-l4-co-oznacza-kod-1-a-co-kod-2-czego-nie-wolno-robic-na-l4-prawa-i-obowiazki-pracownika-i-pracodawcy-na-zwolnieniu/ar/13027872/2
+2
pokaż komentarz
@Rabusek tak, ale chodzi o to, że jak kontrola Cię w domu nie zastanie, a nie będziesz np. udostępniał gdzieś na fb zdjęć z wyjazdu nad morze na zwolnieniu, to nic nie zdziałają. Do sklepu zawsze możesz wyjść.
Wyobraźmy sobie teraz jak chętnie branoby L4 gdyby nadal mieli płatne 100%.
+12
pokaż komentarz
@shitman6: powielasz powszechny mit. Nie możesz wychodzić z domu. W przypadku kontroli, gdy nie będzie cię w domu musisz udowodnić po co, gdzie i jak długo byłeś.
+19
pokaż komentarz
nie możesz sobie wyjść do kina czy na spacerek.
@Rabusek: nie tak do końca. Pytanie jest co jest powodem tego L4. W przypadku zwolnienia od psychologa ze względu na przemęczenie, gdyby sprawa trafiła do sądu, mam wątpliwości czy wygrana byłaby po stronie ZUS'u. Fakt, że nawet w przypadku przegranej tego urzędu, problemy nadal mogłyby być po naszej stronie, jak to zwykle bywa z tą instytucją.
-6
pokaż komentarz
@paki82: Właśnie mnie też to boli, że ZUS ich nie nachodzi dzień w dzień i nie sprawdza, jacy to oni chorzy są. Tak samo z pielęgniarkami. Do przeciętnego szaraka prędzej się dop#!!!$!ą.
+18
pokaż komentarz
@Pangia A wiesz, że ZUS nie płaci policjantom chorobowego?
+18
pokaż komentarz
@Rabusek: jak złamie palec to mam w domu siedzieć?
-3
pokaż komentarz
@Kismeth: Akurat miałem taką sytuację, że przy złamanej ręce przyszła do mnie pani z ZUS, a mnie akurat nie było i o tym nie wiedziałem. Dostałem pismo z ZUS z prośbą o wyjaśnienia. Wystarczyły dwa zdania, że w zwolnieniu mam zapisane, że mogę chodzić i byłem w sklepie. O nic więcej nie pytali i nic nie musiałem tłumaczyć.
Poza tym gdzie powielam powszechny mit? Przecież wyraźnie zaznaczam, że do sklepu można iść. Nie moja wina, że niektórzy inteligenci jeżdżą na wakacje i umieszczają zdjęcia na fb będąc na zwolnieniu. Nadal powtarzam, że nic nie zdziałają jeśli Cię nie przyłapią na wyjściu do kina, do baru czy wyjeździe na wakacje. Przecież nikt Cię śledził nie będzie a do sklepu czy lekarza zawsze możesz wyjść.
-4
pokaż komentarz
@madjerfakjer: Ale ZUS weryfikuje, co ty robisz na tym chorobowym.
-1
pokaż komentarz
@Pangia Ja nie jestem na chorobowym (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
+9
pokaż komentarz
@paki82: A co ma ZUS do Policji i zwolnień lekarskich policjantów?
-1
pokaż komentarz
problem polega na tym, że jeżeli lekarz nie wpisze w zwolnieniu, że masz "leżeć" to możesz sobie i na zakupy wychodzić i taka kontrola nic nie zdziała.
@shitman6:
nie, to nie oznacza, ze mozesz sobie wychodzic na zakupy bez ograniczen. Wbrew pozorom, oznacza to ze mozesz wychodzic tylko po to, aby moc zrobic codzienne sprawunki/odwiedzic apteke/lekarza/rehabilitanta itd. Wyjscie do marketu budowlanego, marketu z wyposazeniem wnetrz, czy popielic w ogrodku jest juz naruszeniem warunkow zwolnienia lekarskiego.
+10
pokaż komentarz
@Pangia: @shitman6: @Pangia: @paki82: kiedy wy się nauczycie, że policja nie podlega pod ZUS, ale ma własny zakład ubezpieczeń?
-4
pokaż komentarz
@sylwek2k wiem to, ale w praktyce to co można robić a jakie są możliwości kontroli to inna sprawa.
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
-2
pokaż komentarz
@paki82: Nie! nie można bo policja nie odprowadza tam składek, oni nie płacą tyle podatku co cywile
https://www.forbes.pl/wiadomosci/policjanci-zolnierze-strazacy-poza-zus-em/lh7pr3j
Jednak ja ich całkowicie popieram, to nie jest prosta robota, a jeśli się komuś tak wydaje to jest w wielkim błędzie!
-4
pokaż komentarz
a nie można pracowników z ZUSu wysłać i sprawdzic czy są na tych L4 ?
@paki82: proszę bardzo, ale policjant ma pełne prawo nie otworzyć pracownikowi zus drzwi.
-4
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
0
pokaż komentarz
@piatek19 to niech zmienia robotę. .... a zaraz..... służbę. ...
-2
pokaż komentarz
problem polega na tym, że jeżeli lekarz nie wpisze w zwolnieniu, że masz "leżeć" to możesz sobie i na zakupy wychodzić i taka kontrola nic nie zdziała.
@shitman6: ja bym sprawdził lekarzy ze zwolnień. Wysłać z zusu kilku zdrowych pacjentów i jak dostaną L4 to narobić problemów.
0
pokaż komentarz
@madjerfakjer: @orzelek76: ale tu ludziom nie chodzi o to kto im wypłaca, ok mój błąd że napisałem ZUS, to niech ich kontroluje ten kto im płaci chorobowe i tyle :) chodzi o to żeby weryfikować na szybkości takie zwolnienia.
+44
pokaż komentarz
Ja bym im dał te podwyżki ale zlikwidował wszystkie przywileje typu 13 pensja, 14 pensja tzw. mundurówka itp.
+73
pokaż komentarz
@Lilac: W policji nie ma 14 to nie górnictwo.
+24
pokaż komentarz
@w3n5zu: ale są emerytury wczesne i później taki policyjne Seba może sobie brać emeryturkę jak jeszcze ze 20 lat jest w wieku produkcyjnym i sobie dorabia...
-2
pokaż komentarz
@Lilac
@FrasierCrane
Właśnie dlatego tak się trąbi o tym, że w policji brakuje ludzi. To pokłosie możliwości przechodzenia na emeryturę po 15 latach. To jest w ogóle ewenement na całą Europę albo i świat, w całej UE wiek emerytalny policjantów to 60-65 lat, nawet na Białorusi trzeba odsłużyć minimum 20 lat, no ale nas przecież stać...
+12
pokaż komentarz
@FrasierCrane: Emerytura przysługuje po 25 latach pracy wg nowych zasad łgarzu, więc nie mąć
-1
pokaż komentarz
@w3n5zu: ale są emerytury wczesne i później taki policyjne Seba może sobie brać emeryturkę jak jeszcze ze 20 lat jest w wieku produkcyjnym i sobie dorabia...
@FrasierCrane: przecież to nie prawda?
+10
pokaż komentarz
@brusilow12: i póki co 55 lat wieku
+5
pokaż komentarz
@FrasierCrane: @saper_vodiczka: co z tego, ze wcześniej idzie na emeryturę, jeśli wtedy dostanie jakies drobne, to nikomu się nie opłaci
+1
pokaż komentarz
@Ostatni_Sarmata nie takie drobne, jeśli przed emerytura zarabiał np 4500, to dostanie jakieś 2000. Do końca życia. Może iść do innej roboty, a jako zabezpieczenie ma zawsze ta emeryturę. Albo otworzyć własny biznes.
+2
pokaż komentarz
@saper_vodiczka: tylko nikt w policji z krótkim stażem pracy nie będzie tyle zarabiać. I właśnie zarobki są głównym problemem.
+1
pokaż komentarz
@saper_vodiczka: Ale to nie może rosnąć w nieskończoność, nie wiem do jakiej kwoty, ale mają maksymalny próg ile mogą sobie dorobić na emce i nie jest to średnia krajowa.
+4
pokaż komentarz
Dzisiaj na leszczynskiej lecialem za nieoznakowana niebieska insignia wiec ktos tam jednak pracuje
+36
pokaż komentarz
@kolopo: Może właśnie wracali od lekarza.
+8
pokaż komentarz
@kolopo: A w Rzeszowie na jednym ze skrzyżowań rano była kolizja, to ruchem kierowała żandarmeria wojskowa. Dyskusja jak scena w stołówce w Psach.
+1
pokaż komentarz
@kolopo: nie wiem o co biega, pierwszy lepszy news i policji to aż się tam roi
https://epoznan.pl/news-news-90129-Zderzenie_motocykla_z_samochodem_na_Zlotowskiej._Droga_jest_zablokowana