•  

      pokaż komentarz

      @etutuit:

      Myśle że raczej rozpaczliwe szukanie ratunku, bo po zwolnieniu handlowców obroty im spadli na łeb na szyje.

    •  

      pokaż komentarz

      bo po zwolnieniu handlowców

      @RFpNeFeFiFcL: Nie wiem czy to szukanie "ratunku" a nie typowe dla Tesli ciągłe żonglowanie cenami. Cennik aut zmienia im się niemal dziennie.

      Dodatkowo raz, że ciągle wraz z Panasonic'iem pracują nad swoimi ogniwami w Gigafactory 2 w Buffalo, Nowy Jork i nie chcą szczególnie korzystać z innych, plus coś tam jest/było? z taryfami które są od pewnego poziomu sprzedaży (nie jestem w temacie dokładnie więc może już ich nie ma?) i dlatego mało instalują.

      To dwa, mniejsza ilość instalacji fotowoltaicznych od Tesli może też być również spowodowana tym, iż zmienili również warunki współpracy z instalatorami (oficjalnie chcąc stawiać na jakość itp.) i się nie wyrabiają.

      Np. dzisiaj czytałem jak to wygląda w praktyce, planowany czas oczekiwania pół roku:

      https://old.reddit.com/r/teslamotors/comments/9xf97a/tesla_slashes_prices_on_home_solar_systems_by_25/e9s6us5/

      I just got my panels installed in Florida. The lag time is real & Tesla isn't always on the ball. But overall, I was very happy with the system, price ($25.7k for 10kW system) and especially the monitoring tools.

      I finalized my design at the end of July. Got permits through by end of August. But then they schedule my install for January. WTF. I called in once a week to see if they had any cancellations and luckily they had someone cancel at the end of September and were able to work me in.

      Actual install was a breeze. They installed my 10kW system in 6 hours and showed up for the utility inspection less than a week later. FPL swapped out my meter a couple days after that (they've gone from being the most anti-solar utility to suddenly being super quick). App was working right away and the monitoring device they give you was simple to install.

      I also did financing through them (DCU) and they set up payments and everything without any issues.

      Tesla did screw up a few times though. The first permit they had me sign was for the next city over so they had to send out another notary to redo the document signing. And a few days after I turned on my panels, they e-mailed me to start the utility approval process for the wrong utility. But none of that really slowed down install. Seemed like their biggest problem is they have so many different people help you during the process & were also backed up on installs. Luckily the lady who quoted me was always responsive if I had trouble getting ahold of someone.

      The coolest part is the low sleek look of their panels and the app. Really cool to be able to see your home usage, utility draw and solar output in realtime.

      źródło: i.imgur.com

    •  

      pokaż komentarz

      @anon-anon: Panasonic puszcza panele Tesli ze zmienionym brandingiem, produkcja wyprzedza możliwości sprzedaży/instalacji Tesli.

    •  

      pokaż komentarz

      @anon-anon:

      Szkoda że nikt z minujujących nie zdał sobie trudu przeczytać artykuł:

      Tesla deployed just 93 megawatts of solar in the third quarter, down from SolarCity’s more than 200 MW a quarter in early 2016.

    •  

      pokaż komentarz

      @RFpNeFeFiFcL: A czemu mnie wywołujesz? Ani nie minusowałem ani nie pominąłem lektury artykułu.

      Nie wiem czy może zauważyłeś - czy może nie i dałeś się złapać na sprytne przedstawienie faktów i może stąd to twoje mało trafione w mojej opinii przypuszczenie o "rozpaczliwych ratunkowych" manewrach (obniżanie ceny) Tesli?

      Jak widać w tym cytacie porównanie jest do 2016 roku kiedy to Solar City było jeszcze osobną firmą która opierała "biznes" głównie na leasingu ogniw poprzez pożyczki bankowe (i stąd miała problemy z płynnością finansową) itd. Ale liczba MW imponująca. Szkoda jedynie, że trochę taki kolos na glinianych nogach.
      Ba, jakby spojrzeć trochę wcześniej to były jeszcze bardziej imponujące cyferki przy liczbie MW ;)

      Po przejęciu przez Teslę to się zmieniło i nacisk położono na mniejszą ale bardziej opłacalną (szczególnie w krótkim okresie) bezpośrednią sprzedaż.

      I np. montaż ogniw w Q4 2017 roku był na poziomie 109 MW (Te liczby są podawane kwartalnie przez Teslę więc można sobie sprawdzić).

      Ale porównując z tym już ciężko byłoby wysnuć sensacyjny wniosek, że (tak implikowała dla mnie twoja wypowiedź) ostatnio jest jakieś załamanie i że na gwałt potrzeba obniżyć cenę by się ratować :P

    •  

      pokaż komentarz

      @anon-anon:

      Sorry Bro, to nie do Ciebie były skierowany mój post.
      Po prostu zacytowałem aby odpowiedzieć.

  •  

    pokaż komentarz

    miotacze tesli okazały się opalarką, ich baterii nikt nie kupuje, aut się produkuje symboliczne ilości w porównaniu do konkurencji
    słabo wygląda ta firma, czy oni coś produkują godnego uwagi?