•  

    pokaż komentarz

    Obecnie F1 jest tak nudna że najciekawsze są pierwsze 4 okrążenia. Później można wyłączyć telewizor i za godzinę znów go włączyć. 80% szans że nic się nie zmieniło.

  •  

    pokaż komentarz

    Zlikwidujcie ten śmieszny DRS i zróbcie coś z degradacją opon. Kiedyś to byyyło, nawet jak KUB startował w 2006-2008 roku była walka i po prostu cisnęli, a teraz tylko dbają, żeby opon nie zniszczyć.

    •  

      pokaż komentarz

      @Vistu: Coraz więcej się mówi o tym że to po prostu Pirelli nie ma odpowiedniego know how do stworzenia odpowiednich opon

    •  

      pokaż komentarz

      @kubson93: what? Oni po prostu dostali taki wymóg, że opony mają być jakie są. Zamysł był taki, żeby w wyścigu było więcej dramatyzmu, a tymczasem przeważnie kawałek przed końcem nikt już nie ciśnie, bo oszczędza opony.
      W 2020 ma się to zmienić.

    •  

      pokaż komentarz

      @bidzej: Owszem FIA stawiała wymóg Pirelli, by opony się szybko zużywały by wymusić większą liczbą pitstopów. Dlatego Michelin nie chciał wejść do F1 bo chciał robić dobre opony. Jednak tak jak pisałem, coraz więcej jednak mówi się o tym, Pirelli i tak nie zrobiłoby nic lepszego. Może nie lepszego w sensie, że opony będą trzymały jak hipermiękkie a wytrzymałe na cały wyścig, a lepszego pod kątem okna akceptowalności temperatur. Na Eleven jest wywiad z Kubicą który opowiadał, że spadek temperatury obecnych opono nawet o 3 stopnie może doprowadzić do gwałtowniej zmiany ich właściwości - będą się ślizgać zamiast trzymać, a to prowadzi do jeszcze większego zużycia. Osobiście liczyłem że mimo wszystko wejdzie ten Hankock, bo na Pirelli już nie liczę. Z ich oponami były problemy odkąd tylko weszli do F1

    •  

      pokaż komentarz

      @Vistu: raczej zróbcie jeden równy bolid dla wszystkich.

    •  

      pokaż komentarz

      @Vistu:

      zróbcie coś z degradacją opon
      Najciekawsze wyścigi w tym sezonie (Chiny, Baku, Austin, Meksyk, Bahrajn), to te, w których degradacja opon była nieznana i kierowcy strasznie się z nimi męczyli, ale hurr-durr degradacja zła. Najnudniejsze wyścigi to właśnie te gdzie nawet najmiększa mieszanka wytrzymuje cały dystans np. Rosja 2014.

      Kiedyś to byyyło, nawet jak KUB startował w 2006-2008 roku była walka
      W 2008 roku było tyle walki na torze, że magazyn F1 Racing nie wiedział, który manewr wyprzedzania wybrać jako najciekawszy manewr sezonu i w końcu wybrał obronę Kubicy przed Raikonenem na Fuji xD.
      Obecny sezon to czysta ekstaza w porównaniu do lat 2006-2008. Chyba cały obraz zasłania ci zacięta walka w klasyfikacji kierowców, ale samej walki na torze to było niewiele.

    •  

      pokaż komentarz

      raczej zróbcie jeden równy bolid dla wszystkich.

      @technojezus:

      I procesja od startu do mety? Świetny pomysł, milordzie. #januszef1

    •  

      pokaż komentarz

      @PiPiPingu: To lepiej oglądać sytuacje gdzie tylko i wyłącznie część kierówców jest wyżej od drugich bo lepszy bolid ¯\_(ツ)_/¯

      Wsadzić Hamiltonka do jakiegoś Williamsa i zoabczymy czy taki kozak będzie.
      Ostatnie testy opon, Stroll w nowym zespole wykręcał czasy o sekundę czy ponad sekundę lepsze niż w Wialliamsie i to na testach więc o czym my tu mówimy.

    •  

      pokaż komentarz

      @technojezus:

      F1 to sport zespołowy, w którym oprócz klasyfikacji kierowców masz również klasyfikację producentów.
      Co do braku wpływu umiejętności kierowcy na miejsce w stawce, p$!$!$#isz totalne głupoty. Niech za przykład robi tu kazus Alonso, Bottasa, Leclerca i wielu, wielu innych. #januszef1 w postaci czystej.

    •  

      pokaż komentarz

      @PiPiPingu: hahah janusze f1 bo to co mówię to nieprawda XD

      Pięknym przykłądem jest tutaj Brawn GP, Webber, Vettel, czy Kubica.

      Buton w Honda Racing F1 Team był przedostatni w 2008 roku, a w 2009 wygrał mistrzostwo no w ch$% to nie od bolidu xD Barrichelo z tego samego zespołu był 14, w 2009 roku był 3

      Vettel 8 w 2008 roku, Webber 11, w 2009 roku Vettel 2, a Webber 4.

      Kubica w 2008 roku w średnim BMW był 4 i prawie na pudle nie skończył sezonu.W kolejnych sezonach kiedy auto było gorsze nadal bił się jako nieliczny z tych słabszych z czołówką.

      Trzeba być ignorantem i debilem by mówić że tutaj bolid nie ma nic do gadania.

      Hamilton w swoim piewrwszym sezonie prawie mistrzostwo zdobył.W ogóle to nie przez bolid xD

      Dać wszystkim równy bolid to klasyfikacji się zmieni diametralnie, ale co tam! jestem gorszy tylko dlatego że mam gówno bolid, a jakiś typ co wcale aż taki dobry nie jest, jest ode mnie lepszy bo jeździ w lepszym bolidzie ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @technojezus: Jest sporo serii open wheeli gdzie wszyscy jadą tymi samymi bolidami, a mimo to F1 cieszy się największym uznaniem. Jeżeli to tak bardzo Ci przeszkadza, zawsze możesz zainteresowac się np. takim IndyCarem, bardzo ciekawa seria. Co ciekawe, w tych seriach, gdzie jest tylko jeden bolid, często i tak są dominujące zespoły -
      wbrew pozorom sam bolid to nie wszystko.

    •  

      pokaż komentarz

      @technojezus:

      Trzeba być ignorantem i debilem by mówić że tutaj bolid nie ma nic do gadania.

      Trzebaz być ignorantem i debilem by nie umieć przeczytać ze zrozumieniem takiego prostego tekstu. Musiałeś być orłem w szkole

    •  

      pokaż komentarz

      @zobq: nie mówię że mi przeszkadza tylko mówię że jest to niesprawiedliwe bo w F1 bolid to 70-80% wyników.

    •  

      pokaż komentarz

      @technojezus:

      jest to niesprawiedliwe bo w F1 bolid to 70-80% wyników.
      Czemu jest to niesprawiedliwe? F1 to chyba jedyny taki sport, gdzie inżynierowie mogą być porównywalnymi gwiazdami do kierowców, więc to nie jest tak, że ich praca jest pomijana. F1 wbrew pozorom to sport zespołowy, a nie indywidualny.

    •  

      pokaż komentarz

      @technojezus:

      I jeszcze te nazwiska sprzed 10lat... dlaczego? Bo "eee, Kubica nie jeździ to nie oglondam tej nódy xDDD" Typowy #januszf1 jest typowy. Do tego wtórny analfabeta.

    •  

      pokaż komentarz

      @PiPiPingu: No i nie oglądałem, jakiś problem? Teraz będę ogłądał bo wrócił Kubica.I nie, nie oglądałem dlatego że nuda tylko dlatego że nie było Kubicy.Czy aż tak trudne to jest do zrozumienia?

      Rosberg też piękny przykład, najpierw gówno jeździł, potem wbił do Mercedesa i udało mu się mistrzostwo zdobyć NO ALE TO NIE PRZEZ BOLYD! ZAMKNIJ MORDE JANUSZU!

      Typowym #januszf1 jesteś ty.

      HEHEHEHE PO CO RÓWNO BOLIDY HEHEHE WTEDY BĘDZIE NUDNO! PROCESJA! BOLIDY MUSZĄ MIEĆ JEDNI LEPSZE BO KLASYFIKACJA KONTRUKTORÓW XD

    •  

      pokaż komentarz

      I procesja od startu do mety? Świetny pomysł, milordzie

      @PiPiPingu: eee jest na świecie trochę wyścigów gdzie samochody są bardzo podobne do siebie i nie ma tam mowy o procesji, wręcz przeciwnie, te wyścigi są zajebiste. W f1 to nie przejdzie bo to przede wszystkim mistrzostwa konstruktorów ale zwiększenie konkurencyjności stawki by nie zaszkodziło. To jest największy problem w f1, bo nawet jeśli wyprzedzanie jest będzie łatwiejsze to niewiele to zmieni, szybszy samochód wyprzedzi, odjedzie i tyle będzie rywalizacji

    •  

      pokaż komentarz

      @technojezus:

      Widzisz dzbanie, bo tak się składa, że ja oglądam gdzieś blisko piętnaście lat więc mam trochę większe pojęcie o tym sporcie niż ktoś kto nie ogląda. Ktoś kto nie ogląda, a na dodatek jest umysłową amebą, wtórnym analfabetą.

      ZAMKNIJ MORDE

      Swojej matce to powiedz, bo chapie co jej się przed usta nawinie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Dect:

      W żadnej z tych serii nie masz tak zaawansowanej aerodynamiki, a to tu rodzi się główny problem z wyprzedzaniem. Ciężko mi sobie jest natomiast wyobrazić F1 ze szczątkowym aero.

    •  

      pokaż komentarz

      @PiPiPingu: lelaku te zamknij mordę to było w kontekście do twoich wypowiedzi a nie do ciebie.....

      I wytłumacz mi o co chodzi ci z tą procesją?

    •  

      pokaż komentarz

      @PiPiPingu: Gp2 w latach 2014- 16 było tylko o kilka sekund wolniejsze od f1 i się wyprzedzało bez problemu, w 2009 roku aerodynamika była szczątkowa i f1 istniała

    •  

      pokaż komentarz

      @Dect:

      w 2009 roku aerodynamika była szczątkowa i f1 istniała

      No, tak średnio bym powiedział z tą szczątkowością, choć oczywiście było jej dużo mniej niż teraz. Poza tym spójrz na statystyki ilości wyprzedzań.

    •  

      pokaż komentarz

      @zobq: oczywiście że bolid to nie wszystko, ale niestety większość już tak.

    •  

      pokaż komentarz

      @technojezus: Jest w motosporcie masa serii wyścigowych z takimi samymi dla wszystkich samochodami. Nie ogarniam chęci robienia z F1 kolejnej, przecież rywalizacja KONSTRUKTORÓW i kierowców to podstawowe założenie tej serii od jej samego początku w latach 50.

    •  

      pokaż komentarz

      @technojezus: Jest w motosporcie masa serii wyścigowych z takimi samymi dla wszystkich samochodami. Nie ogarniam chęci robienia z F1 kolejnej, przecież rywalizacja KONSTRUKTORÓW i kierowców to podstawowe założenie tej serii od jej samego początku w latach 50.

    •  

      pokaż komentarz

      @technojezus: Jest w motosporcie masa serii wyścigowych z takimi samymi dla wszystkich samochodami. Nie ogarniam chęci robienia z F1 kolejnej, przecież rywalizacja KONSTRUKTORÓW i kierowców to podstawowe założenie tej serii od jej samego początku w latach 50.

    •  

      pokaż komentarz

      @technojezus: Jest w motosporcie masa serii wyścigowych z takimi samymi dla wszystkich samochodami. Nie ogarniam chęci robienia z F1 kolejnej, przecież rywalizacja KONSTRUKTORÓW i kierowców to podstawowe założenie tej serii od jej samego początku w latach 50.

    •  

      pokaż komentarz

      Komentarz usunięty przez autora

    •  

      pokaż komentarz

      @ppiasq: i to coś złego?

      Czy takie same bolidy będą oznaczać że się nic nie będzie działo? Będzie się działo i to znacznie więcej niż obecnie.

      Tak dla ciekawości.Kubica w sezonie 2010 był od Petrova, swojego kolegi w zespole w większości kwalifikacji o ponad sekundę szybszy.W monaco bylo chyba nawet 1.5s różnicy, toć to przepaść. Dopiero wtedy byłoby widać kto ma talent, a kto tylko na bolidzie bazował.

    •  

      pokaż komentarz

      @technojezus: No to kastrowanie z połowy rywalizacji jedynej serii w której konstruktorzy rywalizują na poważnie. Jest F3, F2, masa juniorskich formuł, różne serie gdzie wprowadza się Balance od Power dla wyrównania rywalizacji. Tylko po co tworzyć kolejny taki sam byt tylko trochę szybszy zabierając element rywalizacji który wyróżnia F1.

    •  

      pokaż komentarz

      @ppiasq: nawet wcześniejsze etapy znowu na przykładzie Roberta pokazują że w F1 jak nie masz dobrego bolidu to nie istniejesz.Toć jak jeszcze Hamilton z Kubicą jeździł w niższej serii to Robert pod koniec i tak był chyba lepszy.Nagle Hamilton wbija do F1 i przegrywa mistrzostwo o 1 pkt w pierwszym sezonie mimo że nie tak dawno dostawał w dupę od Rosberg czy Kubicy.

      Szyby Kubica wbił do Mclarena zamiast BMW to by był już x razy mistrzem i nie piszę tego tylko dlatego że jest Polakiem

      Niech dalej będą konstruktorzy ale jeszcze raz napiszę to jest nie fair bo ten będzie wygrywał kto ma lepszy bolid i to jest jasne jak słońce

      Nawet Alonso mówił że marzy mu się aby w F1 każdy miał taki sam silnik, co to też #januszf1 ?

    •  

      pokaż komentarz

      @technojezus: BMW mogło zbudować lepszy samochód od McLarena, kto im bronił? Zasady i regulacje są dla wszystkich zespołów takie same, rywalizacja przenosi swój ciężar z rywalizacji kierowców na rywalizacje kierowców i konstruktorów i jest to bardziej praca zespołowa niż w innych seriach, tylko gdzie tu niesprawiedliwość?

      Swoją drogą ciekawe czy takie Ferrari, albo Mercedes czy Renault chciałyby rywalizować w serii gdzie nie buduje się swojego samochodu
      Alonso wtedy żartował, bo był w czarnej dupie z najgorszymi w stawce silnikami Hondy, ciekawe czy tak samo narzekał jak wygrywał w 2005 i 2006 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      źródło: youtube.com

    •  

      pokaż komentarz

      @ppiasq: patrzę że nie rozumiesz nadal, nie ma co z tobą dalej pisać.

    •  

      pokaż komentarz

      @technojezus: Raczej ty jesteś tępym dzbanem i chciałbyś zrobić z F1 jakąś szkółkę wyrównawczą, podaruj Willamsowi słońce edycja F1 xD

    •  

      pokaż komentarz

      @ppiasq: człowieku przestań się kompromitować,mam w dupie Williamsa czy inne zespoły.

      Stwierdzam tylko że F1 jest niesprawiedliwe i jesteś tym lepszy o ile masz lepszy bolid.

      Alonso mówi tak samo jak ja więc jest dla ciebie tępym dzbanem.

      Piękna logika.Bo tak trudno ci zrozumieć aby były tylko TAKIE SAME SILNIKI, reszta już niech sobie konstruktorzy robią po swojemu.

      Ale co ja mam takiemu niedorozwojowi tłumaczyć bo będzie ,,nudno" wtedy.
      Teraz za to nie ma nudno jak niekiedy różnice między jednym a drugim zawodnikiem wynoszą ponad 2-3 sekundy tylko dlatego że bolid, a tak by wynosiły mniej niż sekundę albo ponad sekundę.

    •  

      pokaż komentarz

      @technojezus: Alonso żartował, patrz filmik
      Jest sprawiedliwie, bo zasady i regulacje są takie same dla wszystkich zespołów. Zbudujesz lepszy bolid niż konkurencja w ramach tych zasad, masz przewagę, na tym chyba polega rywalizacja, gdzie tu niesprawiedliwość?
      Czego tu nie rozumiesz?

    •  

      pokaż komentarz

      @ppiasq: ciekawe czy taki Hamiltonek by kręcił takie czasy w jakimś słabszym bolidzie.No jestem bardzo ciekawy.

      Na pewno by tak było pewnie ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @technojezus: Nie kręciłby takich samych czasów, bo Mercedes wykorzystał swoje możliwości, zasoby i ludzi żeby zbudować w ramach obowiązujących zasad i regulacji najlepszy samochód w stawce, pokonując innych konstruktorów w rywalizacji i zasłużenie zdobył mistrzostwo świata kierowców i konstruktorów.

    •  

      pokaż komentarz

      Nie kręciłby takich samych czasów

      @ppiasq: no i nasza konwersacje uważam oficjalnie za zakończoną.
      Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

    •  

      pokaż komentarz

      @technojezus: Masz rację, szkoda moich komórek mózgowych xD

  •  

    pokaż komentarz

    Problemem współczesnej F1 nie jest brak tankowania, jak twierdzą Janusze wspominający Borowczyka i beznadziejne studio Polsatu, przy którym nawet Eleven z Kapicą brzmi jak jakiś j%@%ny Sky Sports. Problemem współczesnej F1 nie jest oszczędzanie opon, bo to zawsze byłe element tego sportu. Problemem współczesnej F1 jest trochę zbyt rozbudowana aerodynamika. Fajnie, że bolidy są szybsze niż kiedykolwiek, ale w ogromnym stopniu wpływa to na dystans jaki muszą zachować od siebie kierowcy, by nie wpaść w brudne powietrze za pojazdem poprzedzającym. Taki stan rzeczy zmniejsza docisk, powodując spadek przyczepności w zakrętach. Stąd pomysł na DRS. Nie byłby on nawet taki zły, gdyby nie fakt, że i tak jest on zbyt mało skuteczny. Z poprzedniej ery, bardziej niż dźwięku silników brakuje mi właśnie walki koło w koło, wyprzedzania na żyletki.

    •  

      pokaż komentarz

      @PiPiPingu: Trochę się to zmieni w sezonie 2019 ze względu na regulamin dot. zmian aerodynamiki - wracają szerokie skrzydła rodem z początku XXI wieku.Dodatkowo DRS będzie dawał o ~30% lepszy performance niż rok wcześniej ze względu na szersze skrzydło i zwiększenie luki którą otwiera DRS aż o 2cm. Jazda w tunelu aerodynamicznym przeciwnika też ma wpływ na degradacje opon, więc to jest ze sobą powiązane :)

    •  

      pokaż komentarz

      @nayakaz:

      Zobaczymy, bo to nie jest wcale takie oczywiste. Zdaje się Horner i ktoś jeszcze twierdzili, że to nic nie zmieni w kwestii śladu brudnego powietrza za bolidem.

    •  

      pokaż komentarz

      @PiPiPingu: teoretycznie jest to kwestia przedniego skrzydła kierującego powietrze pod bolid, ale tak jak na filmie, który dodałem w powiązanych, widać zmiany tylnego skrzydła nie są korzystne dla samochodów z tyłu.
      W F1 większych zmian nie będzie, budżety firm przed sezonem wskazują na miejsce w stawce :) Liberty Media chciałaby zabronić Mercedesowi używania party mode :D

  •  

    pokaż komentarz

    Ciekawe kiedy zrezygnują z kierowców, wtedy dopiero się zacznie, będzie więcej wypadków bo formułe to można odbudować - można podjąć wyższe ryzyko.

  •  

    pokaż komentarz

    Czekam jeszcze na config to pobrania, żebym mógł sobie wczytać.( ͡~ ͜ʖ ͡°)