•  

    pokaż komentarz

    Kolejny dowód na to, że kierunek w którym idzie PIS jest zły. Takich przykładów jest dziesiątki. Centralne planowanie, wielkie przedsiębiorstwa państwowe to już mieliśmy. Nie sprawdziło się i do dzisiaj nadrabiamy zaległości do zachodu.

    Ale nie, prywatyzacja to zło, obcy kapitał zły.... nawet dzisiaj lament w komentarzach, bo Tusk sprzedał PKP Energetykę. Mentalności homo sovieticus.

  •  

    pokaż komentarz

    A ta tak se wkleje artykuł
    [...]Polskiemu Funduszowi Rozwoju przyjrzeć się należy z wielu powodów, ale ja wymienię tylko dwa. Są to: skład osobowy władz i zarządu oraz prowadzona polityka wydatkowania pieniędzy. A oto transakcje, jakie Polski Fundusz Rozwoju przeprowadził w ostatnim czasie.
    Za około 500 milionów złotych odkupił Polskie Koleje Linowe, podczas gdy kilka lat temu zostały one sprzedane za około 200 milionów złotych, a ich zyskowność nie przekracza 10 milionów złotych rocznie. Koleje linowe wymagają poważnych inwestycji, a w tle są roszczenia górali do gruntu.
    Drugim przykładem jest wykup lotniska w Radomiu i deklaracja o zainwestowaniu w ten port lotniczy około 500 milionów złotych. Tymczasem Radom nie posiada i długo jeszcze nie będzie miał sprawnych połączeń komunikacyjnych z całym krajem. Rozbudowa lotniska w Radomiu odbierze klientów lotniskom w Lublinie, Rzeszowie, na Śląsku, a może nawet w Krakowie. Ale najważniejsze pytanie, które ciśnie się na usta brzmi – jak będzie się miała rozbudowa lotniska w Radomiu do budowy Centralnego Portu Lotniczego w Baranowie.
    Trzeci przykład jest powalający. Firma Solaris (producent autobusów) z dominującym polskim kapitałem została sprzedana za około miliard złotych hiszpańskiej firmie CAF. Polski Fundusz Rozwoju mógł kupić Solarisa taniej, ale tego nie zrobił. Po kilku tygodniach od transakcji PFR odkupił – podkreślam odkupił – od Hiszpanów 35% udziałów dawnego Solarisa (co nie daje żadnego wpływu na decyzje CAF) za … około 300 milionów złotych. Trudno uwierzyć, ale tak było.
    A teraz smaczek dotyczący powyższych transakcji. Otóż hiszpańska firma CAF wygrała przetarg w Rumunii na dostawy wagonów do metra. Realizację przetargu wstrzymano, gdy okazało się, że Hiszpanie przekupili członka komisji przetargowej, a ten ujawnił im szczegóły ofert konkurentów. Oto jakich partnerów wybrał Polski Fundusz Rozwoju – śmiać się czy płakać?
    W tym samym czasie polska firma Ursus, która dopracowała się własnej, oryginalnej może nawet w skali światowej konstrukcji autobusu elektrycznego, która ma zamówienia, jest konsekwentnie niszczona przez polskie banki, Ministerstwo Finansów i Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Polski Fundusz Rozwoju nigdy nie znalazł możliwości na nawiązanie współpracy z Ursusem. Ciekawe, co stanie się teraz, gdy Narodowe Centrum Badań i Rozwoju współpracujące z PFR uzna, że wygranym w konkursie na pojazd elektromobilny jest Ursus. Czy po raz kolejny, tak jak to miało miejsce w innych przetargach, konkurs zostanie unieważniony, a Ursus dostanie… figę z makiem.
    Sumując – skład osobowy i działania Polskiego Funduszu Rozwoju dowodzą, jak „dobra zmiana” w gospodarce okazała się parawanem, zasłoną, przechowalnią i miejscem (użyję trudnego słowa) do przepoczwarzenia się dawnych skrajnych liberałów rodzimego chowu w specjalistów od dzielenia i wydawania naszych pieniędzy „po uważaniu” w myśl starej zasady – płyńmy z prądem trzymając się… koryta.

    •  

      pokaż komentarz

      W tym samym czasie polska firma Ursus, która dopracowała się własnej, oryginalnej może nawet w skali światowej konstrukcji autobusu elektrycznego

      @RobbieG: Co? Przecież Ursus zajmuje się produkcją jedynie pudła. Komponenty idą od firm zewnętrznych. Skąd te peany na temat tego truchła? Przecież ta firma ora się sama swoimi błędnymi decyzjami, które może nie są tak okropne jak w przypadku Autosana, ale jednak.

      Solaris w rękach CAF to sprawa znacznie lepsza niż jakiś Narodowy Fundusz Wspierania Polityków z Dwudziestego Rzędu. Patrz sprawa Autosana, który miał większy potencjał niż Ursus Bus, a właściwie AMZ Kutno.

      Słaby ten przeklejony artykuł.

    •  

      pokaż komentarz

      @ParsecV: Ja tylko wkleiłem artykuł :) Chodziło autorowi pewnie bardziej o pokazanie mechanizmu.

    •  

      pokaż komentarz

      @RobbieG: z solarisem to nie bylo tak, ze dotychczasowy wlasciciel po prostu nie chcial sprzedac firmy PFR ? Bo z tego co pamietam tak wlasnie bylo. Wiec twierdzenie ze to PFR wybral partnera w solarisie jest troche jednak krzywdzące - to wlasciciel solarisa zdecydowal komu sprzeda swoja firmę.

    •  

      pokaż komentarz

      @RobbieG: @ParsecV: Ursus to kompletna wydmucha. Z reszta dostawali grube miliony z NCBiRu a skutków nie widać. Ursusa dobił przeciągający się brak dotacji na zakup sprzętu dla rolników.

  •  

    pokaż komentarz

    Głównym zarzutem powinno być to że operatorem przestał być kapsch.
    Via toll "dostał" GITD
    GITD wybrał jako operatora ministerialny Instytut Transportu.
    A Instytut Transportu jako podwykonawcę (po różnych kombinacjach i błędach)
    wybrał Kapscha :D :D

  •  

    pokaż komentarz

    Pewnie większość ludzi nie zastanawia się dlaczego gdy spółki są państwowe czy miejskie to utrzymanie czegokolwiek jest nawet 20x większe niż prywatnych. Dlatego że pieniądze się tam kradnie mimo że są faktury to pieniądze się wyprowadza na lewych fakturach. Ale niestety dzisiaj pogadacie o tym jutro zapomnicie i będzie nowy news dnia gdzie się kradnie - i tak się was okrada dzień dzień i tak z tym nic nie zrobicie - niech rządzi nadal lewica jaką wybiera ten ciemny naród.