Drogi Wykopowiczu
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
+1742
pokaż komentarz
Niemcy dymają Polaków. Szok i niedowierzanie. Miliony pytań bez odpowiedzi.
( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
+538
pokaż komentarz
@puruga
źródło: 1544096398067.jpg
+4
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+287
pokaż komentarz
@isztwan77: Dlatego kupujmy polskie wspierając własny kapitał.
+268
pokaż komentarz
@puruga Chetnie. A co polecasz?
-36
pokaż komentarz
@puruga: własny kapitał to masz w portfelu , na koncie w banku i w portfelach innych jest obcy i może do ciebie nie wrócić https://forsal.pl/artykuly/881520,jak-lidl-i-kaufland-za-pieniadze-miedzynarodowych-instytucji-finansowych-zdobywaly-polski-rynek.html
+60
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+84
pokaż komentarz
@TwojaStaraTanczyMambe: Polecam sklepy które sprzedają również polski towar, a nie tylko chwalą się tym w telewizji. W Lidlu nawet bułka tarta jest niemieckiej produkcji.
+170
pokaż komentarz
@puruga: A tu kto dyma kogo? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
3816 sek = 1600 pln vs 2399 pln w polskich sklepach.
źródło: cross.PNG
+41
pokaż komentarz
@puruga: * Polacy dają sie dymać
+19
pokaż komentarz
@TwojaStaraTanczyMambe: Masz całą listę na najbliższe zakupy. Niestety w niemieckich marketach większości nie dostaniesz.
https://wspieramrozwoj.pl/galerie/polskie-odpowiedniki-znanych-marek-1.php
+37
pokaż komentarz
@puruga: Dymamy się sami kupując to gówno w dodatku w niemieckich sieciach.
-5
pokaż komentarz
@szkorbutny: Masz inne źródło. To nie lubi ublocka.
+7
pokaż komentarz
@puruga no wkrętarki coś nie moge znalezc...
-14
pokaż komentarz
@Spring_is_coming: W "polskich sklepach". Przytyk nie wyszedł co?
-16
pokaż komentarz
@TwojaStaraTanczyMambe: Bo nie ma. Celma została zaorana przez antypolski rząd i pożytecznych idiotów-rodaków. Została tylko marka handlująca chińszczyzną.
Dobre amatorskie wkrętarki sprzedaje polska marka Graphite.
+48
pokaż komentarz
@puruga nawet nasza żubrówka okazuje się FRANCUSKĄ? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
GIF
źródło: 1544099957474.gif (664KB)
+68
pokaż komentarz
@Beobe: Niestety. Warto sobie prześledzić tę stronę, aby uświadomić sobie ile marek bezpowrotnie straciliśmy.
40 milionowy naród pijaków wódki nawet nie potrafi wyprodukować.
+3
pokaż komentarz
@puruga: Ale zawsze można zrzucić winę za rozpijanie narodu na obcy kapitał:)
+109
pokaż komentarz
@puruga: Ja planuję w najbliższym czasie wrócić do Polski z Anglii i jestem w ciężkim szoku jeśli chodzi o aktualne ceny żywności w kraju, praktycznie wszystko przelicza się 1 do 1 przy 3-4krotnie mniejszych zarobkach
0
pokaż komentarz
@puruga: to wpisz tam "wkrętarka"! Zobaczysz co ci wyskoczy
-3
pokaż komentarz
@Beobe: to jednak LIDL NIE JEST tani? ( ͡º ͜ʖ͡º)
to teraz wykopki zrobią zrzutę na pomagam.pl
pokaż spoiler
wykupią reklamę w tv i w radyjoo co będzie trąbić i ryć ludziom berety w przeciwnym kierunku
"lidl NIE jest tani" - powtarzane na okrągło |૦ઁ෴૦ઁ| ¯\_(ツ)_/ no czemu! czemu siedzisz i nic z tym nie robicie ? ¯¯\_(ツ)_/¯ odkłamcie to teraz
+37
pokaż komentarz
@puruga skoro klient kupuje to czemu nie? Tylko idiota obniży cenę jeśli towar sprzeda się za więcej.
-5
pokaż komentarz
@mirekZ_Wykopu: widzę, że wykop działa wyśmienicie już 3 sekundy po dodaniu komentarza nie da się go edytować w celu poprawienia błędów bo wyskakuje komunikat, że ktoś już skomentował komentarz mimo, że nikt go jeszcze nie skomentował ¯\_(ツ)_/¯
+12
pokaż komentarz
klawiatura - towar bliższy piwniczakom
różnica około 20 zł
przyznać się który kupił ¯\_(ツ)_/¯ ?
a i pamiętajcie że w DE ...
pokaż spoiler
zarabiają średnio 3x więcej (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
źródło: fd.jpg
-4
pokaż komentarz
@lubelak: Można też zakupami wspierać obcych i maridzić na niskie zarobki.
+67
pokaż komentarz
@puruga polskie wiertarki? Serio? Takie chińskie z polskimi nalepkami? Dla mnie wiertarka to tylko DeWalt lub Metabo. Nie obchodzi mnie skąd są tylko to że działają genialnie latami nawet baterie po 10 latach są prawie jak nowe. Ale serio co polskiego polecasz jako alternatywę?
-18
pokaż komentarz
@Trabant777: Kupują miłośnicy niemieckiej jakości, którym niemieckie media wmówiły, że polskość to nienormalność
+13
pokaż komentarz
@puruga nie jestem taki do końca przekonany że ta wiertarka to niemiecka jakość... lubię jakość a tej wszędzie zaczyna brakować np gównobosch... kiedyś jakość a teraz... hmm za darmo nie chciałbym ich elektronarzędzi
-9
pokaż komentarz
@Trabant777: Mam elektronarzędzia Graphite i spełniają moje oczekiwania, ale nie pracuję jako budowlaniec. Raczej majsterkowicz.
Zacznij od zakupów spożywczych, chemię, kosmetyki, AGD, przy
+15
pokaż komentarz
@puruga "Graphite" który produkuje w Chinach
-14
pokaż komentarz
@Special_ONE: Tak jak większość innych marek. Koszt produkcji jest niewielkim procentem ceny. Zysk trafia do właściciela marki. Może z czasem zaczną produkować w Polsce.
-6
pokaż komentarz
@puruga: skoro to wykop( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: comment_brgKxbrrsxl0ynxSZ5h464ndJmPQJn3F.jpg
+37
pokaż komentarz
@puruga Marka Graphite należy do firmy TOPEX, która posiada w swojej ofercie również takie mark jak : Neo, Verto , Frame, DeFort, Bastion.
Firma TOPEX nie jest producentem żadnych narzędzi, tj firma importująca z Chin narzędzia pod swoją marką.
Wspierasz więc Chiny.
Ja wspieram swój kraj (nie jest to Polska). Aczkolwiek kupuje tylko najlepsze bez znaczenia skąd coś pochodzi.
-15
pokaż komentarz
@Trabant777: Dlatego musiałeś wyjechać..
+9
pokaż komentarz
@puruga nie musiałem ale teraz żyje tak jak zawsze chciałem i nie wiedziałem że to w ogóle możliwe
-16
pokaż komentarz
@Trabant777: No i OK. Wracaj do Lidla po Metabo.
-19
pokaż komentarz
@Trabant777: Niektórzy musieli wyjechać, bo nie rozumieli, że wspieranie obcego kapitału doprowadzi do tego, że w ich kraju nigdy nie będzie przez to dobrze.
Niemcy to wiedzą. Nawet materiały budowlane do budowy Lidla sprowadzają z Niemiec. Dlatego zatrudniają emigrantów zamiast emigrować.
0
pokaż komentarz
@puruga ale w Lidlu nie ma metabo ( poza tym niestety metabo zostało przejęte przez Hitachi i teraz nazywa się HiKoki a tego nie kupię że względu na nazwę (brzmi w wymowie podobnie do "Hej kutasiasty (lub h**owy).
+7
pokaż komentarz
@puruga: tak przeglądałem ta listę i powiem ci, że większość tych Polskich odpowiedników jest kiepska,osobiście kupuje co mi smakuje/działa etc nie wnikam kto to robi. Wybacz, ale nie mam zamiaru kupować rzeczy, których nie lubię tylko dla tego, że są Polskie.
0
pokaż komentarz
@puruga to nie jest obcy kapitał dla mnie, to mój dom. Tu czuję się bardziej u siebie niż kiedykolwiek mogłem w Polsce.
-14
pokaż komentarz
@VioleJyuGrace: Sam jesteś Kiepski. Tylko nie marudź potem, gdy skończysz jak on wspierając Niemców.
-13
pokaż komentarz
@Trabant777: To poszukaj sobie niemieckiego wypoku.
+3
pokaż komentarz
@puruga a po co mi niemiecki wykop? W tamtym kraju najlepiej by mi szło z językiem.
+4
pokaż komentarz
@puruga: j$@$% mnie kogo wspieram, chce dobrego produkty a Polacy nie są w stanie go dostarczyć, jak dostarczą dobry produkt to nie mam nic przeciwko i z chęcią kupię, ale dla mnie zawsze wybór jest jasny jakość lub smak>>>>>>>>>>>>cena a tylko tym nasze produkty mogą konkurować. Oczywiście nie znaczy, że wszystko aktualnie co Polskie jest złe, nie ale wiele rzeczy jest zwyczajnie gorszych.
+3
pokaż komentarz
"Celma została zaorana przez antypolski rząd"
@puruga: przecież Celma to gówno było. Za komuny ojciec miał wiertarkę udarową AEG, k@%@a, to cudo było.
+40
pokaż komentarz
nawet nasza żubrówka okazuje się FRANCUSKĄ? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Beobe: Ale tam jest flaga Rosji.
źródło: Beztytułu.jpg
-10
pokaż komentarz
@kopszmercen: Celma była robiona na licencji Boscha. Też uważam, że Bosch to gówno jednak u wujka frezarka Celmy nie chce się zepsuć po 30 latach intensywnego używania w jednych rękach. AEG to też Bosch. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+2
pokaż komentarz
@Trabant777 dorzucilbym jeszcze Makite, ale ta oryginalna a nie serię marketowa
-1
pokaż komentarz
@puruga: Graphite to jeszcze musi popracować, bo ich design jeszcze w latach PRLu siedzi.
-2
pokaż komentarz
@flito zgodzę się z tobą w zupełności ale niestety właśnie zraziłem się do tej marki ponieważ jak sam mówisz produkują dwie serie i kupiłem kiedyś pewien zestaw makity i wierz mi był strasznej jakosci i dopiero później dowiedziałem się że są dwie klasy jakości. Ale ich wiertła udarowe to mimo wszystko poezja...
+2
pokaż komentarz
@puruga: HURRR KAPITAL NIE MA NARODOWOSCI DURR
-1
pokaż komentarz
@Kulek1981 A poza tym jeśli to taka bardzo polska firma to graphite wydaje mi się angielskojęzyczne czyli wstydzą się języka polskiego... ale mi wielka polska firma...
+2
pokaż komentarz
nawet nasza żubrówka okazuje się FRANCUSKĄ? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Beobe: >
Ale tam jest flaga Rosji.
@Justyna712:
Marka "żubrówka" jest (jak i polmos ją produkujący) od kilku lat w rękach holdingu rosyjskiego. I od momentu przejęcia, gdy biała żubrówka na starcie była jeszcze jako tako pijalna, stała się podrzędnym zajzajerem.
Co się zaś tyczy marek obecnie francuskich to nie żubrówka, a krupnik wraz ze wszystkimi pozostałymi recepturami polmosu bielskiego jest w rękach tychże.
Jak wiadomo francozy wódki nigdy pędzić nie potrafiły, toteż i krupnik stracił znacząco na jakości.
-2
pokaż komentarz
i wierz mi był strasznej jakosci i dopiero później dowiedziałem się że są dwie klasy jakości.
@Trabant777: Wierze :) Ciekawe z czego to wynika. W Nowej Zelandii na budowie cały sprzęt był Makity.
10 godzin siedziałem na dachu i wkręcałem wkręty 5-10 cm wkręty w drewno. Co jakiś czas chodziłem tylko zmieniać baterie:D i przez całe 3 msc pracy wkrętarka śmigała bez zarzutu
0
pokaż komentarz
@Kopite:
Gówno ?
-2
pokaż komentarz
@aiker to po jakoego benisa wracasz? No chyba że wychodzisz tam na zero robiąc w jakimś gownomiejscu z poliakami, to wtedy będziesz tak samo gowno miał jak wrócisz.
-1
pokaż komentarz
@puruga: Polacy Polaków dymają na potęgę, to dlaczego Niemiec miałby mieć skrupuły XD
+1
pokaż komentarz
@Justyna712 to jeszcze gorzej ( ͡º ͜ʖ͡º)
+1
pokaż komentarz
Niemcy dymają Polaków. Szok i niedowierzanie. Miliony pytań bez odpowiedzi.
@puruga: Poczekaj na kolejne pokolenie, też się obudzi, że Niemcy dymają Polaków, historia lubi się powtarzać.
-4
pokaż komentarz
@puruga: Bosch to gówno???
W jakim ty świecie żyjesz.
Może zielony nie jest czymś super Hiper, ale niebieski Bosch to elektronarzędzia cholernie trwałe
0
pokaż komentarz
@lowrider4you: mam trochę hajsu odłożonego, jakiś tam plan na siebie, a bądź co bądź fajnie jest być "u siebie". Anglia jest spoko, dużo łatwiej jest się ustawić w życiu, ale emigracja nie jest dla każdego. Jeśli jesteś tutaj praktycznie sam, to bywa ciężko. Ale nie zamykam sobie tutaj ewentualnej drogi powrotu, pamiętam że wyjechałem bo nic, tylko narzekałem na Polskę, także możliwe że po kilku miesiącach wróci ten stan rzeczy, pożyjemy, zobaczymy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+3
pokaż komentarz
@flito ja robiłem ocieplenie strychu i musiałem wkręcać takie wkręty do drewna długości 20 cm wkręty są grube a idzie tak ciężko że wyrywa wiertarkę z rąk i ktoś mi powiedział żeby kupić bity udarowe DeWalta i wkręciłem ponad 100 wkrętów torx a bit ledwie się zarysował a cała reszta poprzednich po prostu była do wymiany szybko. Ciekawe, jakość a jakość... wtedy się zaraziłem tą marką i w tej chwili mam dużo jej sprzętu ze względu na to że mogę mieć dwie baterie i naprawdę dużo różnych produktów i baterie pasują i jakość Naprawdę jest okej
0
pokaż komentarz
@Beobe: żubrówka jest Rosyjska
+2
pokaż komentarz
@aiker to powodzenia. Ale jak widzę że cie dziwią ceny 1:1 to nie wróżę ci świetlanej przyszłości bo po postu nie za bardzo się orientujesz, wracasz do wyidealizowanej na obczyznie ojczyzny... Pomyśl sobie ze jest tak jak było gdy wyjeżdżales...- tylko gorzej(⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
-1
pokaż komentarz
@puruga: Sam jesteś pijak !
0
pokaż komentarz
@lowrider4you: też żeby nie było, nie wyjechałem jak wielu podczas boomu 10 lat temu :D nie było mnie trochę ponad rok, więc mam nadzieję że aż takiego obrotu o 180 stopni nie ma, ale faktycznie te ceny żywności chyba sporo podskoczyły w tym czasie. No i masz w stu procentach rację z tym obrazem ojczyzny, sam jestem tego świadomy że wyjechałem bo miałem wtedy podobne podejście do swojej sytuacji jak mam teraz, najwyżej zrobię sobie kilka miesięcy fajnych wakacji, spakuję się i polecę znowu w świat szukać przygód ( ͡° ͜ʖ ͡°) dzięki i również powodzenia!
-7
pokaż komentarz
@TeddyBeers: Bosh to niemiecke gówno.
-5
pokaż komentarz
@Trabant777: To raczej wyjście na przeciw oczekiwaniom buraczanych klientów. Polskość kojarzy im się z nienormalnością, więc nie kupiliby nigdy wiertarki Romcio. Ale Graphite brzmi obco, więc jest większa szansa na sprzedaż.
-5
pokaż komentarz
@Kulek1981: Bo we wkrętarkach najważniejszy jest design.
0
pokaż komentarz
@puruga Wolę sobie łap nie pokaleczyć o krawędzie.
0
pokaż komentarz
@TwojaStaraTanczyMambe celma
-10
pokaż komentarz
@Kulek1981: To kup sobie boszyka lub inną hitlerowską markę i daj się dymać szwabom.
0
pokaż komentarz
@Trabant777: FESTOOL, co prawda firma niemiecka, wkrętarki produkowane w Czechach ale akumulatory w Polsce.
To są jedyne popularne narzędzia w całości produkowane w Europie.
Cena też jest europejska, na szczęście mocno powiązana z jakością.
+1
pokaż komentarz
Dlatego kupujmy polskie wspierając własny kapitał.
@puruga: Ja będę kupował jak kapitał bedzie wspierał polskiego pracownika, a nie Ukraińskiego, czy innego bangladeszcza ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+2
pokaż komentarz
@Blaskun: Całkiem celnie (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
+2
pokaż komentarz
@aiker: dokladnie jak jestem na urlopie w Ojczyznie to k%$@a z podziwu nie moge wyjsc jak rodzice daja rade w tych sklepach k%$@a te same ceny jak w Irlandi a zarobki wiadomo :( masakra
-9
pokaż komentarz
@Blaskun: Niemieckie montownie zatrudniają Ukraińców zamiast Polaków. Gdy skończą się im zwolnienia podatkowe, a rękami Polaków przyjmą Ukrainę do UE to cała produkcja z Polski powędruje właśnie tam. Tu będzie bufor pomiędzy wschodem i zachodem.
-10
pokaż komentarz
@irolslozok: Podziękuj rodzicom kupującym w Lidlach za swoją emigrację.
-1
pokaż komentarz
@puruga: wtedy lidla nie bylo tumoku
-9
pokaż komentarz
@irolslozok: Były inne niemieckie marki, którymi Polacy podniecają się od urodzenia.
+2
pokaż komentarz
@exploti mam ich wyrzynarkę, zmusiłem się kupić mimo ceny i powiem że jest naprawdę warta swojej ceny, jest wspaniała a kultura pracy jest super, miałem wiele wyrzynarek ale ta po prostu jakoś pracuje inaczej nie szarpie tak bardzo i po prostu współpracuje ze mną.
-1
pokaż komentarz
@puruga: no to wole zawdzieczac rodzicom emigracje niz sp$!#%@#enie umyslowe salut
-9
pokaż komentarz
@Trabant777: Niemiecki szrot.
-3
pokaż komentarz
@puruga pisałem tu o kilku markach, którą z nich uważasz za niemiecki szrot i jakie masz doświadczenie z wybraną przez Ciebie marką?
-4
pokaż komentarz
@irolslozok zgadzam się... czuje się podobnie choć z pewnych względów nie nazywam tego ojczyzną
-1
pokaż komentarz
@puruga: Ja planuję w najbliższym czasie wrócić do Polski z Anglii i jestem w ciężkim szoku jeśli chodzi o aktualne ceny żywności w kraju, praktycznie wszystko przelicza się 1 do 1 przy 3-4krotnie mniejszych zarobkach
@aiker: A pozostałe ceny? Gdy porównuje się PKB względem PKB z uwzględnieniem siły nabywczej wypadamy lepiej (w sensie mniejszy dystans nas dzieli, bo lepiej to przy dobrych wiatrach nasi wnukowie będą mogli mieć ( ͡º ͜ʖ͡º))
+1
pokaż komentarz
@Trabant777: pamientaj to ze politycy i w miare duzo ludzi jest zj@!?nyh to nie znaczy ze Polski masz nie szanowac
0
pokaż komentarz
@Spring_is_coming pierwszy link z Google https://fitness-home.pl/pl/p/Orbitrek-magnetyczny-Hammer-Crosslife-XTR-4126/4288?gclid=Cj0KCQiArqPgBRCRARIsAPwlHoWIwyUCFlC_8UfF0fGyZAAZ8QhbrcIzt31aii6rfXCsTsAlQeqr-NYaAu0cEALw_wcB , a na Allegro po 1550.
0
pokaż komentarz
@Kaczorra: U mnie po 1 799,00 zł
0
pokaż komentarz
nawet nasza żubrówka okazuje się FRANCUSKĄ? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Beobe: Akurat Żubrówka jest rosyjska.
-3
pokaż komentarz
@Trabant777 Mam 5 narzedzi Parkside z Lidla. Juz 5 rok nimi pracuje. Sa swietne wykonane i tanie. Cos 200 zl za wkretarke 6 lat temu.
+2
pokaż komentarz
@puruga Chetnie. A co polecasz?
@TwojaStaraTanczyMambe: Może nie polskie, ale przynajmniej nie wrogi niemiecki kapitał: Hitachi (Hikoki), Makita, Ryobi, Sanko Mitachi, z mechanicznych KTC. A nie te szwabskie awaryjne gówno spod znaku Boscha i chińszczyzna rodem z aliexpress "germany style" albo "made for germany".
+10
pokaż komentarz
@Zydomasoneria: Wielokrotnie myślałem żeby zrobić bardzo konkretne wyliczenia na ten temat i je opublikować na wykopie. Najważniejsza kwestia to mieszkanie, pokój w ścisłym centrum Warszawy to jakieś 1000+zł(?), pokój w Londynie (nie ścisłym centrum, bo wiadomo że te dwa miasta też ciężko porównać na zasadzie 1:1 przy centrum) to 500+ funtów. Elektronika tak samo albo taniej, ciuchy często sporo taniej. Samochody taniej, zapewne usługi naprawy i wiele innych usług wychodzi drożej. Imprezy kosztują też jak się prowadzi angielski tryb życia ( ͡° ͜ʖ ͡°) Generalnie poziom życia osoby mieszkającej w UK od minimalnej do średniej krajowej jest duuuużo wyższy niż takiego polaka od minimalnej do średniej, głównie przez kwotę wolną od podatku. W Londynie bez problemu się utrzymasz z minimalnej i jeszcze Ci coś zostanie, w Warszawie nie ma takiej możliwości. Za średnią krajową w UK po odjęciu wszystkich podstawowych kosztów życia zostanie Ci ponad pół pensji na własne wydatki, czyli ponad 5000zł, za które kupisz praktycznie tyle samo dóbr ponadpodstawowych co polak za te pieniądze. Średniemu polakowi zostanie trochę ponad 1000zł. Generalnie jak ktoś mi mówi że w Polsce stać Cie na tyle samo, albo prawie tyle samo to się mogę tylko uśmiechnąć, bo według mnie nie ma żadnego porównania. No i dodam tylko że ten kraj jest naprawdę przyjazny dla przedsiębiorcy, u mnie w Brighton (popularne, w sumie drogie miasto blisko Londynu) centrum jest wypchane samymi lokalnymi sklepikami i te pieniądze zostają w kraju, a w Polsce Żabka na Małpce. Do tego jest u mnie w mieście tylko 1 małe centrum handlowe, które zamykają o 18 codziennie. W Szczecinie, z którego pochodzę, w tym momencie jest chyba z osiem 2-5 razy większych centrów niż to jedno tutaj.
0
pokaż komentarz
@Spring_is_coming: Aktulane ceny paliwa Polska 4.95zł w Szwecji 5.85 zł (14.15 sek) przy zarobkach 3 do 4 razy wyższych ( ͡° ʖ̯ ͡°)
+2
pokaż komentarz
@Kopite: @puruga: a jaki sprzęt z Liddla niemiecki jest? Przecież to wszystko chińszczyzna, tak samo jak 90% w innych sklepach. Jakoś nie przypominam sobie polskich wiertarek, które jakością przyćmiewają produkty
zagraniczne. Jak już kupuje chińszczyzne to tam gdzie jest taniej. Lidl polski droższy niż niemiecki, a w dupie to mam, i tak czasem jest taniej niż u konkurencji. Polskie to są dobre warzywa, owoce mięso i wóda.
-2
pokaż komentarz
@puruga: Szanuje za listę ale trochę mnie firma Tago ztriggerowała, wolałbym już brać coś z lepszym składem z zagranicy, niż wspierać tego idiotę od hotelowych molochów psujących nasz krajobraz.
+1
pokaż komentarz
@Beobe:
dodajmy jeszcze, ze w Niemczech i Francji (nie wiem jak w pozostałych krajach) produkty którym kończy się ważność sa przecenianie -30% a u nas -25%.
Bo przecież Polak i tak kupi !
ZAstanawiam się czyj to jest pomysł ? Lidl De czy nasz oddziała chciał się wykazać przed "panami" wyższym zyskiem.
Wiecie jak te przeceny wyglądają w innych krajach ?
+1
pokaż komentarz
@aiker
Tez o tym mysle. Tylko ja nie bylem z Polsce 12 lat.
Najbardziej boje sie ze w naszym kraju nic sie nie oplaca.
U Nas sa Tylko straty. Nie rozumie tego.
+1
pokaż komentarz
@majcisy: no tak jest niestety, to jest kraj starych ludzi dla starych ludzi. Informacje z kraju mnie bardzo przerażają i demotywują do powrotu, no ale tak jak mówiłem, też chyba potrzebuje trochę odpocząć, byłem tu krótko i wydaję mi się że zawsze będę mógł wrócić, a dłuższe wakacje mi się przydadzą, to na pewno.
-2
pokaż komentarz
@Kopite: jak mam kupić Polskę byle co,to wole niemieckie.Zawsze lepsze
0
pokaż komentarz
że działają genialnie latami nawet baterie po 10 latach są prawie jak nowe.
@Trabant777: Chyba jak używasz ich dwa razy do roku, przy codziennym użytkowaniu baterie do impaktów/wkrętarek wytrzymają jakieś 3-4 lata z czego po roku już mają mniejszy zapas mocy
0
pokaż komentarz
@TwojaStaraTanczyMambe: Celma
-7
pokaż komentarz
Podziękuj rodzicom kupującym w Lidlach za swoją emigrację.
@puruga: Ziomek, ale ty ogarniasz że większość rzeczy w lidlach, zwłaszcza żywność to jest w Polsce produkowana, nie?
0
pokaż komentarz
@Trabant777 a hilti, milawuukie, profesjonalny bosh ?
0
pokaż komentarz
@kjungst: sam mam sporo elektronarzędzi z boscha niebieskiego i z czystym sumieniem mogę go polecić :)
0
pokaż komentarz
@kjungst Hilti nigdy nie miałem ale słyszałem że jest super, Milwaukee mam wkrętarka z akcesoriami takimi jak wiercenie pod kątem prostym itp i jest ok, Bosch profesjonalny .. pracowałem tym w pracy kiedyś przy stolarce i jest superawaryjne i nigdy w życiu bym nie chciał
-2
pokaż komentarz
@PDCCH: Skupy i przetwórnie są w rękach Niemców. Dyktują rolnikom ceny poniżej kosztów produkcji. Otwórz oczy i rozejrzyj się. Cukier niemiecki sprzedają poniżej kosztów produkcji aby wykończyć jedyny polski koncern w tej branży. # z czterech działających w Polsce należą już do Niemców.
-2
pokaż komentarz
@majcisy: Co się może opłacać jeżeli Polacy kupują wszystko byle nie polskie. I jeszcze się z tego cieszą. Poczytaj komentarze tych debili.
0
pokaż komentarz
@coolface dwa razy to nie ale raz w miesiącu tak. Jestem głównie hobbystą diy ale czasami robię większe roboty jeśli trzeba
-5
pokaż komentarz
@cluer: Dla Niemców zawsze będziemy podludźmi. Dlatego.
-5
pokaż komentarz
@SwidraVytra: Nie wiem co to jest Tago, ale na pewno jest jeszcze kilka zamienników tych produktów. Na tej liście są tylko przykłady.
+1
pokaż komentarz
@Gieforit i do tego u nas parkside ma świetną gwarancję, kumpel upuscił swojego parkside na ziemię z 2 metrów, przestała działać i oddali mu kasę bez zadawania pytań. Ale części do tego nie ma...
+2
pokaż komentarz
Dlatego kupujmy polskie wspierając własny kapitał.
@puruga: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: proxy.duckduckgo.com
-5
pokaż komentarz
twórz oczy i rozejrzyj się. Cukier niemiecki sprzedają poniżej kosztów produkcji aby wykończyć jedyny polski koncern w tej branży
@puruga: Kurde, co wy z tym cukrem, jakby to był jakiś mega istotny mteriał strategiczny. W dupie mam cukier, w zasadzie go nie uzywam i spożycie cukru spada na łeb.
Skupy i przetwórnie są w rękach Niemców. Dyktują rolnikom ceny poniżej kosztów produkcji. Otwórz oczy i rozejrzyj się.
No pacze, rozglądam się szeroko i widze praktycznie te same produkty u Janszua w spożywczaku co w Lidlu. Czyli co, kupuję w lidu te rzekomo niemieckie produkty to źle, a ja u Janusza w zapyziałym spożywczaku o 30% drożej dokładnie te same niby-niemieckie produkty do dobrze nie? No, zwłaszcza że potem Janusz właściciel sklepu sobie kupi niemieckie BMW ;)
Samozaoranie koleżko czynisz. Nic nie rozumiesz, masz tylko jakąś atyniemiecką fobię, albo jesteś kolejną inkarnacją tego trola antyniemieckiego.
-5
pokaż komentarz
@NdFeB: Sam jesteś made in china głąbie.
0
pokaż komentarz
@Trabant777: Nawet Makita jest "Made in china". Dzisiaj przyszły do firmy wkrętarki...
-5
pokaż komentarz
@PDCCH: Tu masz wszystko wyjaśnione, ale obawiam się, że nie zrozumiesz. Jak większość tu komentujących.
http://www.pomysloprzyszlosci.org/publikacja1/
-1
pokaż komentarz
@puruga: uuuu wycieczki osobiste, musiałem trafić w czuły punkt
0
pokaż komentarz
@puruga: Tago to producent ciastek od Gołębiewskiego. Można kojarzyć po sponsoringu nie których programów. Coś mi się kojarzy, że była to Jaka to melodia albo 1 z 10.
Do minusujacych, polecam lepiej zgłębić temat w jaki sposób te jego hotele powstają, co o tym myślą mieszkańcy i lokalni przedsiębiorcy oraz jaki on ma stosunek do uchwalonego prawa.
Po za tym w tych ciastkach jest olej palmowy ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-2
pokaż komentarz
@SwidraVytra: Nie oglądam telewizji, a tych ciastek nigdy nie jadłem. Pewnie ze względu na ten olej palmowy. Takiego gówna nie kupuję.
0
pokaż komentarz
@Wmordejerza5000: bo piniondze to nie wszystko ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-1
pokaż komentarz
@puruga: Jak znam życie, to by się skończyło, że Polacy kupują własne produkty, a i tak ceny polskich produktów w Niemczech 2-razy tańsze, wtedy byłby piękny bul dupy na wykopie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-3
pokaż komentarz
@CzaryMarek: Sądzisz tak po swojej matce czy po ojcu? A może oboje zaczynali od szczęki na 10-lecia?
0
pokaż komentarz
@puruga: A to prywatny przedsiębiorca to moja matka czy ojciec? Ty myślisz, że Polak będzie ci za darmo pieniądze oddawał bo tak? Strasznie naiwne to nacjomatołkowe myślenie.
+1
pokaż komentarz
@1988BaZyL mam kumpla który ma manię kupowania tego tylko co amerykańskie i jest przerażony z jak wielu amerykańskich marek musiał zrezygnować bo to teraz chińskie albo coś innego np eastpak albo jeep i obecnie sprowadza sobie towar z mało znanych amerykańskich manufaktur... bo to jest jeszcze made in usa z ich ponoć dobrą jakością...ciekawe czasy
-2
pokaż komentarz
@CzaryMarek: Póki co to Polak Polakowi wilkiem. Jesteś tego podręcznikowym przykładem.
-3
pokaż komentarz
@Trabant777: Cena czyni cuda i zmienia układ sił na świecie. Większość tumanów tego nie rozumie, co widać po komentarzach. Chińczycy planują na kilka pokoleń do przodu.
+1
pokaż komentarz
@puruga: Człowiek człowiekowi człowiekiem, czy ty myślisz, że niemiecki miliarder to charytatywnie daje w czynie społecznym, pieniądze niemieckim konsumentom? Widocznie Niemcy droższej wiertarki nie kupią i tyle.
-3
pokaż komentarz
@CzaryMarek: Myślę, że niemiecki przedsiębiorca nigdy nie kupiłby niczego co nie jest niemieckie bez ważnego powodu.
Przykłady? W żadnym niemieckim koncernie nie znajdziesz samochodu innej marki niż niemiecka. Nawet materiały budowlane i wyposażenie tych waszych Lidli przywieziono z Niemiec. W kraju podbitym gospodarczo wykorzystuje się wyłącznie zasoby. Kapitał wyprowadza do siebie.
0
pokaż komentarz
@puruga: Do niedawna ruski prezydent jeździł niemieckimi samochodami. W Niemczech nie znajdziesz też żadnego systemu komputerowego, który by był inny niż amerykański (mam na myśli urzędy, a nie hipisów z ubuntu w piwnicy).
Znowu "do siebie", naprawdę uważasz, że miliarder i żebrak w Niemczech to "oni", że to jedność? Przecież Niemcy to najbardziej nastawiony socjalistycznie naród, tam co chwila wybuchają protesty przeciw bogatym, palone są luksusowe samochody i ci miliarderzy tak chętnie tym którzy im palą samochody dają za darmo pieniądze? A ci którzy palą te samochody, to palą je, bo tak kochają "swoich" miliarderów? Ogarnij, że nie ma w społeczeństwie czegoś takiego jak "my", nigdy Jan Kulczyk, Jan Kowalski i Ździcho spod monopolwego nie byli żadną jednością.
Już więcej sensu ma teoria walki klasowej Marksa, niż te nacjonalistyczne bzdury o jedności narodowej.
-3
pokaż komentarz
Do niedawna ruski prezydent jeździł niemieckimi samochodami
@CzaryMarek: Ale przestał. Polski jeździ do tej pory, bo jego poprzednicy szczątkową motoryzację zniszczyli.
We Francji to nie do pomyślenia, aby prezydent czy inny ważny urzędnik jeździł niemieckim samochodem. To samo we Włoszech.
Tylko Polak przed szkodą i po szkodzie głupi.
Nie chodzi o jedność narodową tylko wspólny interes. Im więcej kapitału zostanie w Polsce, tym więcej będzie pieniędzy na rozwój naszego kraju.
Poczytaj dlaczego Polak zarabia 4x mniej niż Niemiec.
http://www.pomysloprzyszlosci.org/publikacja1/
Dokument trzeci od góry.
0
pokaż komentarz
@puruga: Jak kapitał zostanie w Polsce, to może i Polak szarak na tym zyska, ale miliarder straci, powtarzam, żaden miliarder nie będzie się przejmował interesem robaków w swoim kraju. Kulczyk wyprowadzał pieniądze na Cypr, a afery Panama Papers, to co? Najbogatsi, najbardziej wpływowi tego świata, no jakoś nie chcieli płacić podatków u siebie woleli na wyspy Hula Gula je odprowadzać, czemu to nie myśleli kategoriami narodowymi?
Bo kategoriami narodowymi, mogą myśleć, tylko biedni ludzie bez sukcesu, czerpiący pewność siebie i dumę, z bycia tej czy innej narodowości, a ludzie bogaci mają w nosie te zabobony, wiedzą że najważniejsze jest dobro własne, a naród czy państwo? Dzisiaj jest jutro może go nie być.
-3
pokaż komentarz
@CzaryMarek: Pieniądze deprawują. To nie zmienia faktu, że powinniśmy budować własną gospodarkę we własnym interesie, a nie pompować kasę Niemcom na socjal dla murzynów. Takie mają nadwyżki.
0
pokaż komentarz
@puruga: Mam kupować drożej, po to żeby jakiś polski janusz się bogacił? Nie dzięki. A i btw. Zagraniczne firmy płacą więcej niż polskie. Własna gospodarka- w sensie narodowa, to mnie nie bawi. Interesują mnie własne finanse, a nie zbuduje własnych finansów jak będę przepłacał polskim "byznesmenom" za ich marnej jakości towary.
źródło: g1.forsal.pl
-2
pokaż komentarz
@CzaryMarek: Czytasz propagandówki.
Forsal.pl należy do spółki INFOR Biznes sp. z o.o., której właścicielem w 51 proc. jest INFOR PL, a w 49 proc. Ringier Axel Springer Media AG.
https://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1740716,Naciski-szefa-Ringier-Axel-Springer-na-dziennikarzy-Eryk-Mistewicz-nie-do-wyobrazenia-jest-tak-silny-wplyw-innego-panstwa-na-media-jak-to-ma-miejsce-w-Polsce
https://pl.wikipedia.org/wiki/Axel_Springer_SE#Krytyka_koncernu
https://pl.wikipedia.org/wiki/Axel_Springer
+1
pokaż komentarz
@puruga: To przeprowadził Sedlak & Sedlak, oni tylko cytują.
Tak jest, w Irlandii też kapitał zagraniczny płacił więcej niż rodzimy. Panikujesz bo twoja teoria, o dobrych i bezinteresownie rozdających swoje pieniądze, rodakach rozsypuje się pod ciężarem pierwszych lepszych dowodów, jak domek z kart?
źródło: bankier.pl
-2
pokaż komentarz
Sedlak & Sedlak
@CzaryMarek: To badanie sprzed 11 lat. Niedługo po wejściu Polski do UE. Weź zapodaj jeszcze dane z PRL ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-1
pokaż komentarz
@puruga: 2016 może być?
źródło: static1.money.pl
-2
pokaż komentarz
@CzaryMarek: Wspieranie polskiego kapitału nie ma na celu dorabianie tego czy innego bogacza tylko w celu budowy wspólnoty gospodarczej.
Jeżeli my, Polacy, chcemy, aby nasza wspólnota dalej rozwijała się gospodarczo i pod względem ekonomicznym zbliżała się do zamożnych krajów Unii Europejskiej, musimy zmienić sposób postrzegania własnego państwa.
Musimy także zacząć interesować się gospodarką naszego kraju. Powinniśmy mniej myśleć o tym, jakie maksymalne korzyści „wyciągnąć” dla siebie z naszej wspólnoty, a więcej o tym, co razem możemy zrobić dla gospodarki naszego kraju, czyli budować kapitał społeczny i wykorzystać jego synergię.
Wszyscy pracujemy dla siebie nawzajem. Jeśli będziemy więcej wywarzać staniemy się bardziej konkurencyjni. Złowić rybę musi ten, który jest najlepszy, czyli współpracujący zespół. Musimy także docenić to, że jesteśmy w Unii Europejskiej, ale również pamiętać o tym, że reguły gospodarcze, jakie funkcjonują w Unii, zostały ustalone przez zamożne kraje i po to, aby w pierwszej kolejności im służyły.
Na wolnym rynku zawsze wygrywa większy kapitał i kraje, które mają świadomych ekonomicznie obywateli. Niestety, Polska posiada niewiele rodzimych firm globalnych, brak jest również w Polsce w pełni świadomego ekonomicznie społeczeństwa, czyli brak jest kapitału społecznego.
Nasz kraj otrzymuje z UE średnio 10 mld euro, czyli 40 mld złotych rocznie. Równocześnie z naszego kraju co roku inwestorzy zagraniczni wyprowadzają ok. 100 mld zł, a w samych dywidendach ok. 40 mld zł. Jeżeli przeliczymy to na jednego obywatela zatrudnionego w gospodarce, to okazuje się, że aby zrealizować wypływ tych środków do innych wspólnot ekonomicznych, przeciętny Polak musi rocznie wypracować ok. 7 tys. zł. na powiększenie bogactwa innych zamożniejszych państw.
Jeżeli nie zmienimy naszego podejścia do budowania własnej wspólnoty ekonomicznej, jaką jest Polska, to oprócz podatków PIT, CIT, VAT, akcyzy będziemy płacić coraz wyższe tzw. „podatki korporacyjne”. Są one zapłatą za usługi korporacyjne dla zagranicznych koncernów, które zaspokajają nasze potrzeby. Podatki te mogą sięgać od 5% do 30% wartości zakupionych przez nas ich produktów, nawet jeżeli zostały one wyprodukowane w Polsce.
Jeżeli uwzględnimy fakt, że jesteśmy krajem zadłużonym na kwotę ok. 64 tys. zł na obywatela pracującego w gospodarce, a z tytułu samych odsetek od zadłużenia rocznie musimy oddać po ok. 2,9 tys. zł, to jeżeli nic się nie zmieni, na pewno będziemy obywatelami drugiej kategorii pod względem wynagrodzeń w Unii Europejskiej.
0
pokaż komentarz
@puruga: Bzdury, jak na razie to metody o których ja mówię się sprawdzają. Polska dogania zachód od 30 lat non-stop, w ostatnim roku Polska ma ~4-5% wzrostu, a Niemcy 1-2%. Jakby promowanie "swoich" miliarderów było takie super, to by Korea płn. była największą potęgą.
Na rynku ma wygrywać najlepszy, pomysł żeby promować nieudacznego polskiego przedsiębiorce ponad zagranicznej udacznego jest kompletnym absurdem i pomysłem na ściągnięciem wszystkich gałęzi gospodarki na dno.
źródło: inwestycje.pl
-2
pokaż komentarz
@CzaryMarek: Znów jakieś obrazki. Chodzi tobie o mityczny wzrost PKB względem Niemiec? Nie bądź śmieszny. PKB Ukrainy pogrążonej w wojnie domowej ma 2,5% wzrost (2017), Białorusi 2,4%, a Filipiny, skąd teraz mamy zamiar przyjmować "uchodźców" ma 6,7%, Bangladesz, w którym powstaje większość ciuchów światowych marek ma 7,3%. Burkina Faso ma 6,7%. Zielona wyspa co?
W ostatnich latach nasz kraj rozwijał się m.in. dzięki trzem zewnętrznym źródłom dochodu: (1) środkom unijnym, (2) zadłużaniu się w zagranicznych bankach, (3) napływowi środków zarobionych przez Polaków pracujących za granicą. Niestety te krótkofalowe rezerwy już się wyczerpują. Jeżeli chcemy długotrwałego stabilnego wzrostu, musimy postawić na rozwój rodzimych firm globalnych z biznesu aortowego (prorozwojowego).
Obecnie Polska prawie wszystkie wpływy z podatku PIT (który płacą osoby fizyczne), czyli średnio 18% od naszych zarobków, musi przeznaczyć tylko i wyłącznie na spłatę odsetek od zaciągniętych kredytów i zobowiązań. Mimo tego nasz kraj zadłuża się jeszcze bardziej. Według Fundacji FOR (prof. Balcerowicz) łączne zadłużenie Polski (jawne i ukryte) przypadające na 1 osobę zatrudnioną w gospodarce wynosi ok. 240 tys. zł i z każdym dniem rośnie.
0
pokaż komentarz
@puruga: Tak, tylko z jakiej bazy te 2%. Polska ma już dosyć wysoką bazę (30 000$ PPP), przy niemieckim 50 000$ PPP. Ukraina to tam ledwo 8 000$ ma, czy ileś.
Nie jest ważne jaki dług się ma, tylko na jaki % się pożycza, a tutaj to już kluczowe są agencje ratingowe
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_credit_rating Polska ma rating A-, co w praktyce oznacza, że mimo iż ma mniejszy dług niż Niemcy to ma gorszą sytuacje pod tym względem.
Jak można pożyczać na 0,03% to należy do robić, zwrot z inwestycji jest znacznie większy i szybszy.
A poniżej rozwój Polski od 1990 względem Ukrainy (jak to się stało, że do 2004 r. się rozwijaliśmy bez środków UE?)
źródło: cf.datawrapper.de
-3
pokaż komentarz
jak to się stało, że do 2004 r. się rozwijaliśmy bez środków UE?
@CzaryMarek: Ustawa Wilczka. Niestety po drodze systematycznie ograniczana na rzecz "uwłaszczonych".
-3
pokaż komentarz
Tu masz wszystko wyjaśnione, ale obawiam się, że nie zrozumiesz.
@puruga: Ja to doskonale rozumiem, i to poprostu sa zwykłe brednie ;)
-3
pokaż komentarz
ak to się stało, że do 2004 r. się rozwijaliśmy bez środków UE?
@CzaryMarek: Jakoś tam się rozwijaliśmy bo były inwestycje zagraniczne mimo wszystko. Ale zobacz jak po 2004 przyspieszył wzrost.
-3
pokaż komentarz
@PDCCH: Nawet nie przeczytałeś.
-1
pokaż komentarz
@PDCCH: > Ale zobacz jak po 2004 przyspieszył wzrost.
@PDCCH: i zadłużenie w obcych bankach oraz emigracja.
-3
pokaż komentarz
@puruga: Buehehe no ty to jednak logicznie za bardzo nie myslisz.
Po wejściu do UE Emigracja nastapiła nie dla tego że się u nas źle nagle zrobiło, tylko stało się to łatwe. Wczesniej aby wyjechać z tego nędznego kraju na stałe trzeba było spełnić wiele wymogów, a teraz, po wejściu do UE możesz sobie wyjechać do innego kraju jak do innego województwa. No i kto by przypuszczał, tam żyje się po prostu lepiej ;)
-3
pokaż komentarz
@PDCCH: To zostań tam na stałe i udzielaj się na tamtejszym wypoku. Po co tu powietrze psujesz? Jesteś tam obywatelem II kategorii i tak pozostanie. Dopiero w drugim pokoleniu masz szansę to zmienić. Większość emigrantów w odróżnieniu od emigrantek nie może sobie jednak znaleźć drugiej połówki, bo reprezentują zbyt niski poziom dla potencjalnych kandydatek. Chyba, że wrócą do siebie na wieś i będą brylować wypierdzianym BMW z bagażnikiem pełnym śmieci z Lidla. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-3
pokaż komentarz
@puruga: A skąd wiesz gdzie jestem obywatelem ? ;>
Jestem rentierem w Polsce, bo tu jest bardzo tanio dla mnie.
Ale mieszkałem w życiu w róznych miejscach.
-5
pokaż komentarz
@PDCCH: Czyli trafiłem. Bezdzietnym rentierem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-3
pokaż komentarz
@puruga: No pudło niestety, jak większośc twoich komentarzy. Mam prawie dorosłe dziecko :>
Zaczyna w przyszłym roku studia, na uczelni wyższej z prawdziwego zdarzenia, czyli za granicą.
Aha, tak apropos, zobacz sobie jak w rankingu uczleni wyższych wypadaja polskie. No na 260 miejcu jest najlepsza polska uczlenia. W sumie chyba 8 polskich na 1000 najlepszych na świecie się łapie. Z czym do ludzi :)
-3
pokaż komentarz
@PDCCH: Bo polskie uczelnie są przechowalnią "naukowców", a nie miejscem kształcenia studentów. Wszystko zaczyna się od przyzwolenia na ściąganie w polskiej szkole.
-1
pokaż komentarz
@puruga no i wszystko na temat ( ͡º ͜ʖ͡º)
0
pokaż komentarz
@TwojaStaraTanczyMambe: Celma
0
pokaż komentarz
@arc_tic: kiedyś może były dobre ale kupiłem w LM i kilkadziesiąt razy użyłem a tu dymek - nie polecam tych wkrętarek.
więcej komentarzy(147)
+353
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+53
pokaż komentarz
@zmarra: Mam. Korzystam z powodzeniem.
-63
pokaż komentarz
@zmarra: jak rozumiem w polskich sklepach ceny sa nizsze?
+112
pokaż komentarz
@UFC_Jest_W_Dupie: Nie, wyższe.
-18
pokaż komentarz
@zmarra: Od dawna nie kupuje w hipermarketach, wyjatkiem jest Lewiatan a resztę zakupów robie w osiedlowych sklepikach i na bazarach.
-1
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+52
pokaż komentarz
@zmarra: To nie jest problem czy to Polskie, Niemieckie czy Tajwańskie - sklepy (wszystkie zresztą) nauczyły się już, że jak dadzą kartke z napisem: Wyprzedaż/Promocja itd. to ludzie się rzucają i biorą w ciemno.
Tu trzeba myślenia, a nie buntowania się przeciwko firmie X,Y,Z
+137
pokaż komentarz
To wynika na pewno, powtórzę na pewno z preferencji klienta w Polsce
@zmarra: I do tego niemiecka wiertarka pewnie nie ma oleju palmowego w składzie
Polacy jak bydło do strzyżenia, ale nikt nie założy żółtej kamizelki - to niech dalej kwiczo, że jest źle (-‸ლ)
59,99 EUR = 257,47 PLN
źródło: wykop.pl
+11
pokaż komentarz
@zmarra: jeszcze jakość, porządek w sklepie, asortyment, kolejki i jak pracownik jest traktowany
+84
pokaż komentarz
@zmarra taaaaa. ....z Polą, w polskim sklepie u pana Janusza kupisz na pewno taniej, być może ten sam towar co pan Janusz wczoraj kupił w niemieckim Lidlu( ͡º ͜ʖ͡º)
+3
pokaż komentarz
@zmarra I cyk pobrane
+13
pokaż komentarz
@UFC_Jest_W_Dupie wyższe ale na zĺ ość babci i tak odmrożę sobie uszy, chodząc bez czapki( ͡º ͜ʖ͡º) żeby Janusz biznesu skroił mnie podwójnie
+2
pokaż komentarz
@Szaku69 brak wyboru, często nieświeże i dwa razy drożej....jesteś masochistą?( ͡º ͜ʖ͡º)
+17
pokaż komentarz
@zmarra:
Co ciekawe w tym tygodniu są pozostałe narzędzia z tej serii w "polskim" Lidlu i takich różnic w stosunku do niemieckiego Lidla już nie ma - ba, szlifierka kątowa jest nawet taniej o ok. 70 PLN uwzględniając Euro za 4,27 . Czyżby uznali, że wkrętarkę za tyle opchną bo to popularne a "kątówkę" niekoniecznie i dali ją taniej. Jak ktoś kupi oba narzędzia to wyjdzie na to samo:)
PS Żeby nie było to na wielu rzeczach Lidl nas "kroi" aż miło.
+17
pokaż komentarz
@Szaku69: niby spoko, ale nieraz spotkałem się z właścicielami osiedlowych sklepików w Kauflandzie i jakoś nie wydaje mi się żeby kupowali prywatnie na użytek własny 200kg cukru w ogromnej promocji z Diamanta( ͡° ͜ʖ ͡°)
-1
pokaż komentarz
@janwit82: dla mnie trzeba kupować po prostu rozumem, a nie co polskie czy niemieckie
warto najpierw sprawdzic ceny w internecie
+2
pokaż komentarz
@Amadeo: Zapomniałeś o rabacie na niemieckiej stronie z okazji świąt -4,95EUR ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+10
pokaż komentarz
@zmarra: I jaka polska wketarke wskaze mi ta aplikacja pola?
+1
pokaż komentarz
@Amadeo nawet jesli do tych 257 dodasz 23% vat, tonadal jest mniej niz w lidl.pl. Swoja droga nie wiem jaki jest vat za miedzą.
-5
pokaż komentarz
@UFC_Jest_W_Dupie ok tez sprawdzam ale np w życiu nie kupiłbym jakiegoś śmiesznego MyPhone czy hykkera , wolę już używanego samsunga czy huawei Np. mleko, ser, jajka, warzywa są ok z Polski ale tzw elektronika i agd to jeden szajs i za darmo tego g...a nie chcę
+69
pokaż komentarz
@zmarra: Wspierajmy polski przemysł
źródło: wiert.png
-2
pokaż komentarz
@zmarra: a nie z mniejszego rynku zakupowego?
-2
pokaż komentarz
@trenosaurus: Dlatego ja jeśli cena jest podobna kupuje najpierw Polskie produkty, jeśli nie ma to inne niż niemieckie i dopiero na samym końcu niemieckie. Zwracam też uwagę czy sklep jest Polski jeśli tak to kupie produkt niemiecki w Polskim sklepie zamiast Niemieckim. W przypadku elektronarzędzi wybiera Makitę zamiast bosha czy metabo. Tak samo samochód koreański lub japoński zamiast niemiecki.
-1
pokaż komentarz
preferencji klienta w Polsce ( ͡º ͜ʖ͡º)
@zmarra: nie od dzisiaj wiadomo, ze polacy sa w stanie wydlubac kazde pieniadze i przeplacac, zwlaszcza jak jest hit cenowy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-1
pokaż komentarz
dla mnie trzeba kupować po prostu rozumem, a nie co polskie czy niemieckie
warto najpierw sprawdzic ceny w internecie
@UFC_Jest_W_Dupie: czyli na ekonomii spałeś i nie wiesz z czego się biorą wyższe pensje i bogactwo kraju.
0
pokaż komentarz
dla mnie trzeba kupować po prostu rozumem, a nie co polskie czy niemieckie
@janwit82: I tym się właśnie różni nasze głupie społeczeństwo od zachodnich, świadomych społeczeństw.
+1
pokaż komentarz
@Szaku69: A ci z osiedlowych sklepików dzień wcześniej ten towar kupili w niemieckim Lidlu, czy niemieckim Makro. Taki ty alternatywny jesteś.
-1
pokaż komentarz
@ediz4: z niskich pensji i wspierania produktów słabej jakości?
0
pokaż komentarz
@TwojaStaraTanczyMambe 19%
-2
pokaż komentarz
@UFC_Jest_W_Dupie: no wyższe pensje są z niższych pensji. Widzę że spałeś nie tylko na ekonomii.
-2
pokaż komentarz
@ediz4: wyzsze pensje daje niemiecka firma, polska 60% nizsze
-1
pokaż komentarz
@UFC_Jest_W_Dupie: No skoro dyma innego Polaka na wiertarce to może i mu rzucić więcej ochłapów ze stołu. W grę również wchodzi efekt skali. Największe sieci w Polsce są jakie? Bo nie Polskie. Wyjedziesz 20 km dalej i gościu co robi to samo w ich sklepie zarabia ponad 2 razy więcej. A wiertarka tańsza.
-1
pokaż komentarz
@Szaku69 Zazdroszczę zamożności. Gdybym chciał robić zakupy, tylko w okolicznym Spolemie musiałbym zmienić dietę na "smaki PRL" i zacząć głodzić żonę
+1
pokaż komentarz
@kyuz to się nazywa dopiero dać wydymać ale pod płaszczykiem patriotyzmu :)
-1
pokaż komentarz
@ediz4: tylko w polskim sklepie też jest taka przebita lub większa, a płaci mniej
to kto kogo dy,a?
-2
pokaż komentarz
@GED_PL otóż to jak dla mnie kolejny gówno burza garstki oszołomów z wykopu. Mieszkałem jakiś czas w Niemczech i nie uważam żeby było taniej, owszem jak masz trochę oleju w głowie to często i gęsto promocje przebijają ceny polskie o dobry kilkadziesiąt prot. Często jednak to co u nich jest w super pormocja u nas jest dostępne od ręki. Dziwna sprawa z tą wkrętarka, bo normalnie nie ma takich przebitek, była różnica na korzyść zakupów w niemieckim Lidl ale trudno żeby było inaczej. Żeby nie być gołosłownym Huawei p20, w dobrej cenie w Niemczech to 399 euro, u nas jak widziałem na allegro 1700 czy 1800, ale 200zl w monetach. Chyba muszę p?!?$@@nąć tym wykopem bo ostatnio tylko narzekanie, marudzenie, krytykowanie, tak zj$@!nj ludzie ze ręce opadają. Tragedia
-1
pokaż komentarz
@zmarra: nadal bede kupował tam spozywke, bo mam pod nosem i tanio. a wiertarke czy rowerek treningowy kupie gdzie indziej nawet na aliexpress
0
pokaż komentarz
brak wyboru, często nieświeże
@janwit82: Mówisz o marketach? Pełna zgoda, do porzygania ciągle ten sam asortyment i o wątpliwej świeżości.
-1
pokaż komentarz
@Szaku69:
Cudownie.
-1
pokaż komentarz
@ediz4: nikt nikogo nie dyma. Jest cena i jak chcesz to kupujesz. Jak nie chcesz to nie kupujesz. Taki z Ciebie ekspert z ekonomii to dlaczego uważasz, że cena na całym świecei powinna być taka sama?
-3
pokaż komentarz
@videon mówię o zapyziałych sklepikach osiedlowych Januszy biznesu, co to nic nie wyrzuci i ceny nie obniży a wepcha po sąsiedzku uśmiechem na fałszywym ryju człowiekowi, którego zna od lat.
-1
pokaż komentarz
@vitek6:
Taki z Ciebie ekspert z ekonomii to dlaczego uważasz, że cena na całym świecei powinna być taka sama?
A gdzie tak twierdzę geniuszu? wskaż konkretny komentarz
nikt nikogo nie dyma. Jest cena i jak chcesz to kupujesz. Jak nie chcesz to nie kupujesz...
Oczywiście że dyma bo ludzie o tym nie wiedzą. O tym jest to znalezisko.
+4
pokaż komentarz
@Ryzoslaw: Ponieważ słowo klucz "promocja" oznacza tylko tyle, że dany produkt jest promowany - a nie przeceniony Dla większości konsumentów to jedno i to samo, a sklepy doskonale zdają sobie z tego sprawę i brutalnie to wykorzystują. Promowanie produktu absolutnie nie wymusza obniżenia jego ceny. Czasem wręcz przeciwnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-2
pokaż komentarz
@ediz4: piszesz, że dyma bo są różne ceny czyli z tego wynika, że powinny nie być różne według Ciebie. Wtedy by nie dymał.
0
pokaż komentarz
mówię o zapyziałych sklepikach osiedlowych Januszy biznesu
@janwit82: Takie już od paru lat nie istnieją, konkurencja i markety ich zmiotła z rynku.
-1
pokaż komentarz
@vitek6: Nie. Z otoczenia jasno wynika że marża dla Polski dla tego produktu jest znacznie wyższa niż w Niemczech więc dymają nas.
-1
pokaż komentarz
@ediz4: czyli powinna być taka sama bo inaczej to dymanie? I to Ty się niby znasz na ekonomii :D
Gdzie tu w ogóle jest dymanie? Każdy ustala sobie ceny jakie chce. A Ty możesz tego nie kupować. Widocznie na polski rynek tak im się najbardziej opłaca.
-1
pokaż komentarz
czyli powinna być taka sama bo inaczej to dymanie? I to Ty się niby znasz na ekonomii :D
@vitek6: I znowu wymyśla - pokaż gdzie tak napisałem. Kiedy w końcu skończysz dopowiadać sobie jakieś bzdury
Gdzie tu w ogóle jest dymanie? Każdy ustala sobie ceny jakie chce. A Ty możesz tego nie kupować. Widocznie na polski rynek tak im się najbardziej opłaca....
Każdy ustala sobie jak chce a ja mogę sobie szkalować za to danego przedsiębiorcę .W czym widzisz problem?
0
pokaż komentarz
marża dla Polski dla tego produktu jest znacznie wyższa niż w Niemczech więc dymają nas
@ediz4: tutaj. Czyli jakby marża była taka sama to by nas nie dymali.
Każdy ustala sobie jak chce a ja mogę sobie szkalować za to danego przedsiębiorcę .W czym widzisz problem?
@ediz4: możesz sobie szkalować. A ja mogę powiedzieć, że się mylisz.
-1
pokaż komentarz
to się nazywa dopiero dać wydymać ale pod płaszczykiem patriotyzmu :)
@Trabant777: Dyma to Cię Niemiec bo do siebie transferuje zyski. Nie masz pojęcia o ekonomii. Poczytaj zanim zaczniesz się wypowiadać. Zwykły elementarz
http://www.pomysloprzyszlosci.org/att/pdf/Dlaczego-zarabiamy.pdf
-1
pokaż komentarz
tutaj. Czyli jakby marża była taka sama to by nas nie dymali.
@vitek6: I to oznacza że ma być identyczna cena? serio? Kolejny co chyba spał na lekcjach
możesz sobie szkalować. A ja mogę powiedzieć, że się mylisz...
To sobie gadaj. Leć do Lidla kupić tą wiertarkę
0
pokaż komentarz
I to oznacza że ma być identyczna cena? serio? Kolejny co chyba spał na lekcjach
@ediz4: nie. Marża.
To sobie gadaj. Leć do Lidla kupić tą wiertarkę
@ediz4: nie potrzebuję wiartarki. Ty za to idź kup Polską.
-1
pokaż komentarz
nie. Marża.
@vitek6: Nie to oznacza że marża jest znacznie wyższa. Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
nie potrzebuję wiartarki. Ty za to idź kup Polską...
A pewnie że kupię jak będę potrzebował.
0
pokaż komentarz
Nie to oznacza że marża jest znacznie wyższa. Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
@ediz4: i to według Ciebie jest dymanie?
A pewnie że kupię jak będę potrzebował.
@ediz4: jaką?
-1
pokaż komentarz
i to według Ciebie jest dymanie?
@vitek6: Oczywiście. Nie ma takiego czynnika który racjonalnie by uzasadnił cenę wyższą o 40% pomiędzy Niemcami i Polską.
jaką?....
Są tu nasze marki podawane w tym znalezisku
0
pokaż komentarz
Oczywiście. Nie ma takiego czynnika który racjonalnie by uzasadnił cenę wyższą o 40% pomiędzy Niemcami i Polską.
@ediz4: dlaczego to miałoby być uzasadnione? Dlaczego uważasz, że znasz wszystkie czynniki, które wpłynęły na taką a nie inną cenę? Każdy ustala sobie cenę jaką chce. Widocznie opłaca im się ustalić taką cenę na Polski rynek. Nie ma tu żadnego dymania.
Są tu nasze marki podawane w tym znalezisku
@ediz4: np jakie? Czy jest to sprzęt profesjonalny?
-1
pokaż komentarz
@vitek6:
np jakie? Czy jest to sprzęt profesjonalny?....
A to jest profesjonalny - xD
dlaczego to miałoby być uzasadnione? Każdy ustala sobie cenę jaką chce. Widocznie tak się im opłaca - ustalić taką cenę na polski rynek. Nie ma tu żadnego dymania....
A ja mogę cenę komentować i dla mnie to ordynarne dymanie.
0
pokaż komentarz
A to jest profesjonalny - xD
@ediz4: nie ale jakbym chciał kupić to jaką polską produkcję proponujesz?
A ja mogę cenę komentować i dla mnie to ordynarne dymanie.
@ediz4: czyli uważasz, że przedsiębiorca nie powinien ustalać sam marży jaką chce bo to dymanie bo Ty uważasz, że marża powinna być inna :D WOlny rynek ale tylko taki jaki mi się podoba.
-1
pokaż komentarz
czyli uważasz, że przedsiębiorca nie powinien ustalać sam marży jaką chce bo to dymanie bo Ty uważasz, że marża powinna być inna :D WOlny rynek ale tylko taki jaki mi się podoba.
@vitek6: Nie. Uważam że ja jako konsument mogę ocenić czy ktoś chce mnie orżnąć czy nie. A jeśli ta sama wiertarka jest 100 zł tańsza w Niemczech to uznaje że chce mnie orżnąć. Jak widać nie wiesz na czym polega wolny rynek - właśnie na komentowaniu jak ja to robię. To konsumenci rządzą na wolnym rynku.
nie ale jakbym chciał kupić to jaką polską produkcję proponujesz?....
Przecież Ci napisałem że są podane już marki w tym znalezisku. Wystarczy spojrzeć w powiązane
http://celma.com.pl/marka
0
pokaż komentarz
Nie. Uważam że ja jako konsument mogę ocenić czy ktoś chce mnie orżnąć czy nie. A jeśli ta sama wiertarka jest 100 zł tańsza w Niemczech to uznaje że chce mnie orżnąć. Jak widać nie wiesz na czym polega wolny rynek - właśnie na komentowaniu jak ja to robię. To konsumenci rządzą na wolnym rynku.
@ediz4: możesz tak uznać tylko, że to bzdury. Nie masz pojęcia co wpływa na cenę.
Przecież Ci napisałem że są podane już marki w tym znalezisku. Wystarczy spojrzeć w powiązane http://celma.com.pl/marka
@ediz4: czyli chcesz wspierać chińską gospodarkę? Ale jak to tak, nie znassz się na ekonomii, nie wiesz skąd się bierze bogactwo.
-1
pokaż komentarz
możesz tak uznać tylko, że to bzdury. Nie masz pojęcia co wpływa na cenę.
@vitek6: Zatem wykaż co wpływa na 40% wyższą cenę
czyli chcesz wspierać chińską gospodarkę? Ale jak to tak, nie znassz się na ekonomii, nie wiesz skąd się bierze bogactwo...
No Ty chciałeś bo ta z Lidla jest chińska - miałem ją w rękach. Czy celma jest chińska? tego nie wiem ale nawet jeśli jest to spora część pieniędzy i tak zostaje w Polsce.
-1
pokaż komentarz
Zatem wykaż co wpływa na 40% wyższą cenę
@ediz4: popyt i podaż. Przedsiębiorca uznał, że taką cenę się w Polsce sprzeda. W Niemczech sprzeda się za inną albo dużo wiecej sztuk albo dużo więcej ich mają. Nie wiem. Przedsiębiorca ustala ceny jakie uważa za słuszne na dany rynek. Tobie się wydaje, że Ty lepiej wiesz jaka "powinna" być cena. Chociaż nawet o wkrętarkach, ich rynku itp pojęcia nie masz.
No Ty chciałeś bo ta z Lidla jest chińska - miałem ją w rękach. Czy celma jest chińska? tego nie wiem ale nawet jeśli jest to spora część pieniędzy i tak zostaje w Polsce.
@ediz4: a gdzie ja napisałem, że chce ją kupić? Mam amerykańską wkrętarkę. Wiesz dlaczego? Bo polskich nie ma. A jakby były to abym ja kupił by musiała być przynajmniej tak samo dobra i nie droższa. Celma to chińska wkrętarka z polską nalepką. Równie dobrze możesz kupić każdą inną. Tak samo wesprzesz polska gospodarkę.
0
pokaż komentarz
Od dawna nie kupuje w hipermarketach, wyjatkiem jest Lewiatan a resztę zakupów robie w osiedlowych sklepikach i na bazarach.
@Szaku69: Niestety nie każdy jest tak bogatym człowiekiem i ma tak dużo wolnego czasu.
-1
pokaż komentarz
popyt i podaż. Przedsiębiorca uznał, że taką cenę się w Polsce sprzeda. W Niemczech sprzeda się za inną albo dużo wiecej sztuk albo dużo więcej ich mają. Nie wiem. Przedsiębiorca ustala ceny jakie uważa za słuszne na dany rynek. Tobie się wydaje, że Ty lepiej wiesz jaka "powinna" być cena. Chociaż nawet o wkrętarkach, ich rynku itp pojęcia nie masz.
@vitek6: Co ty znowu bredzisz. Dalej czekam na ten wykaz na 40% wyższą cenę tej samej wkrętarki w państwie obok.
Celma to chińska wkrętarka z polską nalepką. Równie dobrze możesz kupić każdą inną. Tak samo wesprzesz polska gospodarkę....
Co za bzdura. Nie wiem czy celma jest chińska - być może tak. Nadal nawet jej zakup to wspieranie polskiej firmy.
0
pokaż komentarz
Co ty znowu bredzisz. Dalej czekam na ten wykaz na 40% wyższą cenę tej samej wkrętarki w państwie obok.
@ediz4: ale co ja mam Ci wykazywać? Cena nie zależy od kosztów produkcji a od tego za ile ktoś chce ten produkt kupić. Przedsiębiorca ustala cenę na danym rynku i widocznie uznał, że w Niemczech sprzeda za niższą cenę niż w Polsce. Może lepiej mu w Niemczech sprzedać więcej a taniej a w Polsce mniej a drożej. Może na Niemieckim rynku jest większa konkurencja przez co ceny muszą być niższe. Może tam po prostu sprzedaje się więcej więc dzięki skali można sprzedać taniej aby i tak na tym zarobić. A może Niemcy nie chcą kupować takiego sprzętu w tej cenie a Polacy chcą. Jest miliard czynników, które wpływają na cenę.
A jak cena jest mniejsza od kosztów to taki biznes nazywa się nierentownym i się przestaje to robić.
Nie rozumiesz podstawy - tego skąd się bierze cena na rynku a próbujesz innych uczyć ekonomii.
Co za bzdura. Nie wiem czy celma jest chińska - być może tak. Nadal nawet jej zakup to wspieranie polskiej firmy.
@ediz4: czego Ty nie rozumiesz? Celma sprowadza sprzęt z Chin, nakleja nalepkę (też pewnie wydrukowaną w Chinach) i sprzedaje. Jest po prostu dystrybutorem tylko, że nazwę zmienia co by się lepiej sprzedawało bo to niby polskie - to bym nazwał dymaniem. Kupując Celmę wspierasz tak samo polską gospodarkę jakbyś kupował Boscha od polskiego dystrybutora.
-1
pokaż komentarz
Kupując Celmę wspierasz tak samo polską gospodarkę jakbyś kupował Boscha od polskiego dystrybutora.
@vitek6: Kompletna bzdura. Przy zakupie Celmy część kasy wędruje do Celmy a część zostaje u sprzedawcy Celmy. Przy zakupie Bosha część zostaje u sprzedawcy a część wędruje do Bosha. W pierwszym przypadku znacznie więcej pieniędzy zostaje w Polsce. W drugim jeśli tym sprzedawcą jest np. Lidl - nic, jeśli Polak połowa tego co w pierwszym przypadku. Przecież to są podstawy.
Przedsiębiorca ustala cenę na danym rynku i widocznie uznał, że w Niemczech sprzeda za niższą cenę niż w Polsce....
A ja uznałem że jest złodziejska. Miałeś wykazać że jakieś czynniki ekonomiczne wpływają na 40% wyższą cenę. To że ktoś uznał że za tyle sprzeda to jest właśnie to dymanie- Co tutaj jest trudnego do zrozumienia.
Może na Niemieckim rynku jest większa konkurencja przez co ceny muszą być niższe. Może tam po prostu sprzedaje się więcej więc dzięki skali można sprzedać taniej aby i tak na tym zarobić. A może Niemcy nie chcą kupować takiego sprzętu w tej cenie a Polacy chcą. Jest miliard czynników, które wpływają na cenę....
Efekt skali - JPRDL. Przecież Lidl sprowadza ten sprzęt dla wszystkich swoich sklepów - nie tylko tych w Polsce. Twoje tłumaczenia ewidentnego dymania jest pocieszne.
A może Niemcy nie chcą kupować takiego sprzętu w tej cenie a Polacy chcą....
No to jest to dymanie właśnie. Sprzęt warty X sprzedaje się za X +40% bo ktoś się nie zna lub nie jest w stanie oszacować wartości lub jakości sprzętu.
0
pokaż komentarz
Kompletna bzdura. Przy zakupie Celmy część kasy wędruje do Celmy a część zostaje u sprzedawcy Celmy. Przy zakupie Bosha część zostaje u sprzedawcy a część wędruje do Bosha. W pierwszym przypadku znacznie więcej pieniędzy zostaje w Polsce. W drugim jeśli tym sprzedawcą jest np. Lidl - nic, jeśli Polak połowa tego co w pierwszym przypadku. Przecież to są podstawy.
@ediz4: Czego to są podstawy? To tak jak przy zakupie czegokolwiek. Część kasy idzie do sprzedawcy, część do hurtowni, część do dystrybutora na dany kraj, część do producenta a część do ludzi, którzy wykonują pracę związaną ze sprzedażą. Celma jest po prostu dystrybutorem. To nie jest polski produkt. I tak do Ciebie nie dotrze.
A ja uznałem że jest złodziejska. Miałeś wykazać że jakieś czynniki ekonomiczne wpływają na 40% wyższą cenę. To że ktoś uznał że za tyle sprzeda to jest właśnie to dymanie- Co tutaj jest trudnego do zrozumienia.
@ediz4: to sobie uznawaj. Nikogo to nie obchodzi. Napisałem już Tobie kilka razy co jest czynnikiem. Nie moja wina, że nie umiesz czytać.
Efekt skali - JPRDL. Przecież Lidl sprowadza ten sprzęt dla wszystkich swoich sklepów - nie tylko tych w Polsce. Twoje tłumaczenia ewidentnego dymania jest pocieszne.
@ediz4: a jaki to ma związek z tym co napisałem bo ja pisałem o skali sprzedaży?
No to jest to dymanie właśnie. Sprzęt warty X sprzedaje się za X +40% bo ktoś się nie zna lub nie jest w stanie oszacować wartości lub jakości sprzętu.
@ediz4: to jest podstawa ekonomii i prawa popytu i sprzedaży a nie dymanie. Sprzęt się sprzedaje za tyle za ile kupujący chcą go kupić. Nie ma czegoś takiego jak wartość - to jest subiektywna ocena kupującego czy sprzęt jest dla niego warty ceny, którą chce sprzedawca.
-3
pokaż komentarz
cena jest jedynym wyznacznikiem Twoich zakupów?
@zmarra: Jeżeli mam 2 identyczne produkty to tak.
-1
pokaż komentarz
Czego to są podstawy? To tak jak przy zakupie czegokolwiek. Część kasy idzie do sprzedawcy, część do hurtowni, część do dystrybutora na dany kraj, część do producenta a część do ludzi, którzy wykonują pracę związaną ze sprzedażą. Celma jest po prostu dystrybutorem. To nie jest polski produkt. I tak do Ciebie nie dotrze.
@vitek6: Do Ciebie nie dotrze że więcej pieniędzy zostaje w Polsce. Celma jest wtedy takim samym dystrybutorem jak Bosch który też produkuje w Chinach. Celma == Polska, Bosch = Niemcy
to sobie uznawaj. Nikogo to nie obchodzi. Napisałem już Tobie kilka razy co jest czynnikiem. Nie moja wina, że nie umiesz czytać....
Tak jak nikogo nie obchodzi że dla Ciebie to normalna cena.
a jaki to ma związek z tym co napisałem bo ja pisałem o skali sprzedaży?....
Skala sprzedaży nie ma znaczenia bo ów produkt sprzedawany jest w całej europie. Nie jest to towar specjalnie produkowany dla Polski.
to jest podstawa ekonomii i prawa popytu i sprzedaży a nie dymanie....
To jest dymanie bo nie jesteś w stanie wskazać czynników ekonomicznych które wpływają na 40% wzrost ceny.
Nie ma czegoś takiego jak wartość - to jest subiektywna ocena kupującego czy sprzęt jest dla niego warty ceny, którą chce sprzedawca....
Oczywiście że jest bo gdybyś postawił obok wiertarkę Celmy 50 zł taniej to ludzie by kupowali Celmę. Tu jest wykorzystywany fakt że Lidl to nie sklep narzędziowy gdzie klient może porównać produkt i ocenić sobie relację cena-jakość tylko market gdzie leży jedna wiertarka. Klient potrzebujący wiertarki a nie mający pojęcia czy ta cena jest adekwatna kupuje impulsowo omamiony akcją marketingową. To że dał się wydymać widzi dopiero widząc takie znaleziska bądź przeglądając później ceny online.
więcej komentarzy(58)
-112
pokaż komentarz
I na pewno podatki w Polsce, związki zawodowe i inne dziwne nie mają na to wpływu … ¯\_(ツ)_/¯
+205
pokaż komentarz
@juniorowski a no bo w DE nie płacą ani podatków ani nie ma związków i koszty pracy wcale nie są wyższe. No i w DE pracownicy Lidla zarabiają mniej niż w PL ( ͡º ͜ʖ͡º)
+54
pokaż komentarz
@veldrinn: W Polsce konsumenci są po prostu ograniczeni umysłowo.
Wiecie dlaczego w Niemczech nie ma ani jednego francuskiego marketu. Bo nikt w nich nie kupował.
+102
pokaż komentarz
@puruga: Zdajesz sobie sprawe ze gdyby w Polsce byly jakies duze polskie markety to by ruchaly nas jeszcze bardziej?
+45
pokaż komentarz
@Quimeen: Niewykluczone. Polacy dają się ruchać każdemu. Tymczasem "brudasy" w Maroko przez bojkot produktów zmusili Danone do poważnego traktowania ich jako konsumentów.
W Polsce to niestety niemożliwe. Durne madki zawsze kupiom swoim Brajanką samo zdrowie. Dają dupy kolorowym to dlaczego nie miałyby dawać dupy ekonomicznie Francuzom? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+4
pokaż komentarz
@Quimeen: jest Lewiatan Dino i ceny nie są kosmiczne, więc nie wiem o czym mówisz.
+6
pokaż komentarz
@veldrinn: a czy Niemcy ogłaszają dni wolne na dwa dni przed? dają podatki tylko na określone grupy, jak podatek od marketów?
-4
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-1
pokaż komentarz
@Szaku69: Z Lewiatana ostatnio jadłem kotlety z piersi kurczaka. Panierka była lekko przypalona, a mięso było dalej wodnistę, już wolę być wykorzystywany przez konglomerat portugalsko-niemiecki.
-1
pokaż komentarz
Zdajesz sobie sprawe ze gdyby w Polsce byly jakies duze polskie markety to by ruchaly nas jeszcze bardziej?
@Quimeen: To dziwne bo są - w Polo markecie jest taniej niż w Lidlu choć mniejszy wybór i sklep gorzej się prezentuje. Są jeszcze sieci typu Lewiatan, Dino i wiele innych.
-1
pokaż komentarz
@puruga:
I tak zawsze dajesz dupy.
0
pokaż komentarz
Wiecie dlaczego w Niemczech nie ma ani jednego francuskiego marketu. Bo nikt w nich nie kupował.
@puruga:
Acha... To mi się tylko wydawało, że widziałem u nich Decathlon... Muszę pójść do okulisty.
0
pokaż komentarz
@juniorowski: Alma, Piotr i Paweł - róbcie zakupy, tam was nie będą dymać :D
więcej komentarzy(2)
+46
pokaż komentarz
OFICJALNY KOMENTARZ LIDL POLSKA !
źródło: komentarz.PNG
+58
pokaż komentarz
@cyb3rm4n:
koszt transportu – ok, pewnie może być tu jakaś różnica
koszt magazynowania – tyle samo, albo mniej u nas
VAT – 4% różnicy o ile dobrze pamiętam
akcyza – mam wrażenie, że na takie produkty jej nie ma, ale poprawcie, jeśli się mylę
opakowania – ujednolicone dla obu rynków
wielkość zamówień wynikająca z ilości sklepów – a co ze wspólnym rynkiem i globalnymi korpo? Zamówienie de facto idzie dla całego Lidla
+69
pokaż komentarz
OFICJALNY KOMENTARZ LIDL POLSKA !
@cyb3rm4n: powinni wymienić jeszcze różne koszty zatrudnienia pracowników. A nie, czekaj...
0
pokaż komentarz
@cyb3rm4n: Masz może linka do tej odpowiedzi?
+1
pokaż komentarz
@Supercukier: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2130144577050993&id=100001664136714&comment_id=2130157397049711
+27
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
0
pokaż komentarz
koszt magazynowania – tyle samo, albo mniej u nas
@starduster: Nie. W Polsce jest podatek od magazynowania. Zanim będziecie atakować "kapitalistę". Pamiętajcie że państwo zdziera nas i okrada. Zresztą te podatki zostają w Polsce dlaczego więc się nie cieszycie komuchy? Płacic!
+33
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
-1
pokaż komentarz
@starduster: Musieli coś napisać. Mądry z rozumie, że robią go w trąbę, a głupi łyknie i pobiegnie do Lidla na promocję. Dzisiaj czwartek!
+11
pokaż komentarz
@raceman: nie mam screena, ale ostatnio były w Lidlu w UK po bodajże 39.99 albo 49.99 GBP.
Koszty transportu - jeszcze większe niż do Polski, bo oprócz dystansu trzeba pokryć prom lub przeprawę kanałem.
Podatek VAT - wyższy niż niemiecki o 1%.
Koszty magazynowania - dużo wyższe niż w Polsce.
Roboczogodziny - jakieś 4-5 razy wyższe niż w Polsce.
Liczba sklepów w skali kraju - 700 na dzień 18 lutego 2018, czyli podobnie jak w Polsce.
+4
pokaż komentarz
@raceman: Akurat nie chujnia.
W UK są dość popularne i są na forach wątki gdzie profesjonaliści używali je dzień w dzień.
Okazało się, że sprawdzają się bardo dobrze i sporo wytrzymują.
TYLKO, że w UK są trochę inne.
Inne kolory, możliwe, że parametry np wiertarki bezszczotkowej nie ma dostępnej.
No i są w sumie jeszcze tańsze.
Wiadomo, że nie można ich porównać do Bosch professional tzw "niebieski", ale ten kosztuje 3-4x więcej.
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez moderatora
+1
pokaż komentarz
@cyb3rm4n: czyli w tych dwóch krajach ma 3600 sklepów, wiecie, do czego zmierzam, no ale na ulicę wyjść czy strajku zrobić nie ma komu :/
+1
pokaż komentarz
@cyb3rm4n: przecież to jest Ctrl+C Ctrl+V, oni ten tekst wklejają pod każdym takim porównaniem do cen w Niemczech.
0
pokaż komentarz
@dzafel: moze, ale odpowiedzieli to ze widze ze nie kontynuja wypowiedzi to co innego. Trudno, moze wkoncu ludzie beda bardziej swiadomi
0
pokaż komentarz
@starduster: w DE to cena dla sklepu online. W Polsce Lidl nie sprzedaje tego typu rzeczy online. Stąd może jeszcze składowa tej różnicy w cenie wynikać.
0
pokaż komentarz
@starduster: Nie idzie dla całego Lidla. Polskie spółki zagranicznych sieci same się towarują.Temat znam od strony międzynarodowego producenta czegoś tam, którego produkty leżą na spółkach w całej Europie.
więcej komentarzy(6)
+69
pokaż komentarz
Prywatny sklep, więc mają ceny jakie chcą. A jak wam nie pasuje to tam nie kupujcie, w czym problem ¯\_(ツ)_/¯
+35
pokaż komentarz
@wikcianikcia: Dokładnie. Przecież jest wolny rynek, każdy może kupować gdzie chce. Poza tym podejrzewam że są też inne rzeczy które wręcz odwrotnie są u nas tańsze niż w de i na jednym przykładzie żadnych wniosków nie można wyciągnąć. A ci oburzeni to nie rozumiem, chcieliby jakichś odgórnych regulacji czy jak?
+11
pokaż komentarz
@wikcianikcia Chodzi o to, że oni też mają prawo takie przypadki nagłaśniać.
+9
pokaż komentarz
@wikcianikcia: dokładnie, z pewnoscia mozna znalezc zupełnie odwrotne proporcje, nie zesrajcie sie, zakop
-5
pokaż komentarz
@wikcianikcia: Nie kupuję nawet gdy mają taniej.Naśladuję niemców którzy nie kupują w zagranicznych sieciach sklepów.
-4
pokaż komentarz
@ultra I bardzo dobrze, takie twoje prawo kupować gdzie chcesz.
0
pokaż komentarz
@wikcianikcia: No nie do końca ich sprawa bo jest to nic innego jak dyskryminacja cenowa, w cywlizowanych krajach takich jak USA jest ona zabroniona, zresztą w UE też.
https://serwisy.gazetaprawna.pl/poradnik-konsumenta/artykuly/994659,koniec-dyskryminacji-cenowej-zakupu-za-granica-cena.html
+2
pokaż komentarz
@wikcianikcia: @yadam007: co do odwrotnych sytuacji, to jestem przekonany, że byłoby ich więcej. I to w Polsce byłoby taniej. Ale najlepiej robić gównoburze o pojedyncze produkty, które są droższe u nas.
-2
pokaż komentarz
@rock co np byłoby droższe w de niż w PL w Lidlu
0
pokaż komentarz
@wikcianikcia: Wolny rynek, więc możemy wytykać ich hipokryzje jak chcemy. A jak ci nie pasuje to nie komentuj, w czym problem ¯\_(ツ)_/¯
Serio nie widzę sensu, każdy to wie tutaj i po prostu wytykamy ( ͡º ͜ʖ͡º)
PS nie taki do końca wolny rynek, bo UE jednak nakazuje traktowac jednakowo o imby ostatnio były, szczególnie Czesi robili ( ͡° ͜ʖ ͡°)
0
pokaż komentarz
w czym problem
@wikcianikcia: ale tu jest tylko informacja, czemu się oburzasz na nią? To już nie można ludziom otworzyć oczu i skłonić aby sami podejmowali decyzja dysponując już wiedzą?
-1
pokaż komentarz
@arczer: Nie oburzam się o informację, dziwią mnie jedynie komentarze typu:
no hehe taki rząd sobie wybraliśmy to mamy
niemce to zawsze z nas potomków husarzy zdzierały
unia europejska to im jeszcze dorzuca żeby specjalnie obniżali ceny u siebie a podwyższali u nas
0
pokaż komentarz
@Lysyn: https://www.wykop.pl/link/4681105/#comment-60876435
0
pokaż komentarz
@CytrynowySorbet:
Jeżeli chodzi o Lidla to ceny są zawsze na korzyść dla Niemców, zwłaszcza jeśli chodzi o produkty typu elektronika i wyposażenie. W innych sklepach ciężko porównać bo czasem różnią się specyfikacją. Ale były już znaleziska o mediamarkcie i porównania cen tych samych produktów. Sam kupiłem w MM słuchawki sennheisera cx200 za 10€ gdzie w polce ciężko było znaleźć coś za 100zł.
więcej komentarzy(3)