Z artykułu wynika że ma się zwiększyć akcyza na auta sprowadzane z zachodu z dużym silnikiem a nie na już istniejące na naszym rynku. Ale silnik 2.0 nie jest w żadnym stopniu silnikiem dużym. W większych samochodach taki silnik jest często podstawowym i ladwo co budę ciągnie.
@MrGoliat Może nie stricte fejk, ale manipulacja już tak, bo jak się ma:
Zaznaczono, że "projektowane przepisy nie przewidują zwiększenia stawek akcyzy na auta". Mają zapobiec oszukiwaniu zarówno nabywców używanych samochodów sprowadzanych z zagranicy jak i budżetu państwa. Obecnie zdarzają sie sytuacje, że sprowadzane zza granicy samochody z dużymi silnikami powyżej 2 litrów, które opodatkowane są wyższą stawką akcyzy, są zgłaszane jako auta ciężarowe, na które akcyza nie obowiązuje, a następnie odsprzedawane
Już dzisiaj akcyza za silnik powyżej 2.0 jest kosmiczna... Teraz się zastanawiam co szkodzi bardziej? 3.5 litrowa jednostka z Euro4/Euro5 czy 1.9tdi z w euro3?
@vandrash: Polacy najchętniej jeżdżą autami z małymi silnikami bo ich jebia na OC i paliwo jest drogie w przeliczeniu na zarobki. Z drugiej strony kup sobie spore rodzinne auto z silnikiem np 1.6 przejdź się np Meriva z takim silnikiem, a weź tym coś wyprzedz. Tak wiem że można wycisnąć i 160 koni z litra pojemności ale taki silnik nie jest na polskie warunki z uwagi na trwałość.
Komentarze (7)
najlepsze
Może nie stricte fejk, ale manipulacja już tak, bo jak się ma: