VR dla każdego? Premiera nowego rodzaju kontrolera stworzonego przez Wykopowicza
Rok temu szukałem na wykopie inwestora. Dzisiaj mój startup rozpoczyna promocję nowego rozwiązania – generyczny kontroler dla technologii VR/AR, sterowania dronami, robotami czy Lego Mindstorms, stworzony z wykorzystaniem technologii ARKit i Google ARCore. Więcej informacji w pierwszym komentarzu.
+98
pokaż komentarz
Tl;dr
Startup: Kraków - Matrix Dynamix
Produkt: New Generation Controller (NGC)
Pomysłodawca: Krzysztof Wróblewski, wieloletni Wykopek ;)
Ale o co chodzi: opracowaliśmy nowy rodzaj kontrolera, na który składa się własna aplikacja na Androida i ergonomiczna rękawica z uchwytem do telefonu (stworzona we współpracy z firmą EXEON). NGC pozwala stworzyć w pełni funkcjonalny set VR z wykorzystaniem 2 smartphone’ów z systemem Android i dowolnych gogli Cardboard.
Cel: Kickstarter, a w końcu współpraca z dużymi markami, takimi jak Google, Apple, HTC czy T-Mobile.
+10
pokaż komentarz
@manitito: dzięki już wszystko wiem no to co pozostaje im życzyć tylko powodzenia i tego też i życzę . Bowiem nie sztuką jest coś zrobić aaa sztuką jest to sprzedać.
+3
pokaż komentarz
@manitito: Super pomysł, kilka razy przychodziła mi do głowy taka koncepcja, planowałem w wolnej chwili szukać takiego rozwiązania.
Siedzę w VR, póki co jeszcze nie zawodowo. Jak coś mogę pomóc to się kontaktuj. Znam środowisko VR krakowskie trochę itp.
ps. wg. mnie ergonomia kontrolera nie jest dobra, trzymanie palcy jak na touchpadzie jest mało wygodna. No i kontroler w takiej formie może być do mało immersywnych zastosowań, jak granie na witrualnej konsoli w VR. Zmieniłbym ułożenie telefonu względem ręki. W obecnym układzie bez haptyczności ekranu/pada to jest trudne do opanowania dla nowego, za mało intuicyjne.
0
pokaż komentarz
@pozytrum: Dzięki! Odezwę się w wolnej chwili. Rękawica przewiduje oba układy telefonu a nawet trzeci, nasz "Joker trzymany w rękawie" warty pokazania gdy tylko dogadamy się z https://www.manomotion.com
Co do ergonomii zapewniam Cię że będziesz pozytywnie zaskoczony. Każdy telefon posiada silnik wibracyjny o haptic feedback bym się nie martwił bo to jedna z łatwiejszych rzeczy.
+4
pokaż komentarz
@manitito: No nie chodziło mi o haptic feedback, bo on de facto jest minimalnie haptyczny ;) Chodzi mi o dosłowne znaczenie. Przycisk który sprawia opór i go czujesz to jest to co jest intuicyjne gdy go nie widzisz. Stawiałbym na maksymalne wykorzystanie fizycznych przycisków. Haptic feedback, ale dopasowany do wartości suwaka pewnie zwiększy intuicyjność.
A co do manomotion to bez dogadania się myślę, że jest do zrobienia własna technologia tego typu w oparciu o ARcore chociażby, choć nawet szukałbym najpierw rozwiązania w samej kamerce skierowanej na dłoń.. ręka jest dość prostym do interpretacji obiektem.
-3
pokaż komentarz
@pozytrum: Jak Steve Jobs projektował Iphona też wszyscy mówili że bez fizycznych przycisków się nie przyjmie :)
0
pokaż komentarz
@manitito: zaraz Ci gugle ukradną pomysł i tyle z tego będzie ( ͡° ͜ʖ ͡°). Uważaj!
0
pokaż komentarz
@mrgruszka: Opcje są dwie, albo on to zrobi z ryzykiem, że gugle ukradnie, albo tego nie zrobi. W piwnicy sam dla siebie nie zmieni świata.
+1
pokaż komentarz
@manitito: Wniosek z tego, że trzeba iść dalej. A dalej jest interfejs bezdotykowy ;) (to tylko riposta, nie prawdziwy argument)
+1
pokaż komentarz
@pozytrum: to bylo odniesienie do ostatnich doniesień o takich akcjach ze strony Google :) nikt nie powiedział że nie warto tworzyć i próbować.
0
pokaż komentarz
@manitito: Mam wątpliwości co do "ergonomiczności" tego rozwiązania jak cześć osób tutaj czyli czy ręka w takim wygiętym położeniu nadgarstka na ekranie którego nie widzi będzie wygodnym sposobem sterowania vs fizyczne kontrolery.
Ogólnie ciekawy pomysł i pewnie znajdzie swoją niszę.
Mam kilka pytań:
1) Badaliście opóźnienie?
2) Pokazujecie demka z telefonu. Jak wygląda współpraca z grami na PC? (czego używacie do emulowania telefon->pad?)
3) Co musi minimalnie telefon mieć by w pełni działał z waszym wynalazkiem? (wersja androida, ile cali, które czujniki jak żyroskop itd.)
0
pokaż komentarz
@m0rgi: 1) Tak, 8-12ms przy nowych telefonach 2) Dowolna aplikacja jakich pełno na sklepie, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.moboalien.satyam.controller 3) Możliwości rosną wraz z zaawansowaniem telefonu
sterowanie przez ekran - niemal wszystkie telefony
żyroskop (3dof) - telefony wyposażone w żyroskop
sześć stopni swobody (6dof) - telefony wspierające ARCore, ARKit
6dof będzie wraz z rozwojem telefonów coraz dokładniejsze, Galaxy A9 ma już 4 kamery co przełoży się na ultra dokładne 6dof z android 9.0 który ma wsparcie dla wielu kamer jednocześnie.
+1
pokaż komentarz
@manitito: Jakoś nie wierze w te 8-12ms przy sterowaniu PC używając dowolnego kontrolera z app store który korzysta jeszcze z WiFi. Przecież już sam ten potworek brzmi jak lag na lagu.
0
pokaż komentarz
@m0rgi: Skoro dla Vridge(Riftcat) opóźnienie podczas stremowania obrazu nie stanowi problemu to jak ma stanowić dla nas, gdzie wysyłamy/odbieramy ułamek tych danych?
0
pokaż komentarz
@manitito: Znam jednego Krzysztofa Wróblewskiego, czy może uczęszczałeś do liceum o słynnej nazwie cegielnia?
0
pokaż komentarz
@manitito: Genialne w swojej prostocie!
0
pokaż komentarz
@manitito: będzie hit! W następnej wersji zastanówcie się nad nakładkami na ekran tak aby dało się wygodnie operować palcami bez dotykania ekranu.
0
pokaż komentarz
@spokeypita: tak :)
0
pokaż komentarz
@manitito Nie słyszałem o vridge gdyż mało interesuje mnie emulacja vr w wersji mobilnej a używam rifta na PC.
Poczytałem o tej aplikacji vridge i tu to dopiero słabo to wygląda by streamowac gry z PC po wifi na telefon który następnie renderuje ten obraz.
Nie ma szans by nie było tu opóźnienia które psuje immersję. VR na PC już słabo wygląda gdy nie generuje się tych 90fps na 90hz ekran.
Masz VR na PC by też od tej strony testować i rozumieć o czym mówię czy testujesz i używasz tylko VR na cardboardzie Google na telefonie?
+43
pokaż komentarz
( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: Opera Zdjęcie_2018-12-19_190413_www.wykop.pl.png
-12
pokaż komentarz
@ruum: Na facebooku poprosiłem znajomych o wsparcie jak ktoś ma konto wykopu. Mam wrażenie że temat znacznie ciekawszy niż kolejna #polityka
+7
pokaż komentarz
@ruum: Wielu z was pomyślało że to spam. Ja po prostu chciałem się przygotować jak najlepiej i spróbować się przebić w tysiącu innych znalezisk. W powiązanych znajdują się filmy które mają pokazać potencjał rozwiązania i że rzeczywiście to co robię działa.
+23
pokaż komentarz
dobre znalezisko broni się samo xd
+3
pokaż komentarz
@manitito: Wielu pomyślało. Więc będzie banik zapewne za manipulacje głosami.
+38
pokaż komentarz
Tl;dr w drugim komentarzu.
https://newgenerationcontroller.com/
Cześć Wykopki! Rok temu miałem pomysł, prototyp, demo aplikacji i dużo wiary w swój produkt, ale zero know how jak wprowadzić go na rynek. Inwestorów i wsparcia szukałem też tutaj, :) obiecałem wtedy, że jeśli mi się powiedzie, to dam znać o postępach, a premierę gotowego rozwiązania zrobię na Wykopie. No więc OP DELIVERS – wychodzę z piwnicy!
Założyłem startup (Matrix Dynamix), z którym wprowadzam na rynek całkowicie nowy rodzaj kontrolera – New Generation Controller (NGC). Bazową ideą było to, że smartphone, który prawie każdy z nas posiada, może być generycznym kontrolerem dla VR/AR i WebVR (dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii: 6dof uzyskane z Apple ARKit i Google ARCore), ale nie tylko. Razem z naszym własnym, dedykowanym oprogramowaniem i ergonomiczną rękawicą, NGC może służyć też do sterowania urządzeniami RC, np. robotami Lego Mindstorms lub dronami, w nowy, pełniejszy sposób. Nasza aplikacja może także zastąpić gamepad do gier i aplikacji dla Cardboard, jak i emulatorów, np. PPSSPP. Już wkrótce z NGC będziecie mogli zagrać np. w #beatsaber.
Ale co wyróżnia nasz produkt spośród innych, popularnych kontrolerów (jak Daydream, GearVR, Magic Leap, Oculus albo HTC)? Na pewno uniwersalność, cena, ale przede wszystkim to, że NGC jako pierwszy na świecie kontroler wykorzystuje doświadczenie behawioralne z obsługi laptopowego touchpada. Mam na myśli to, że zawsze pod ręką mamy touchpad, na którym określony gest to konkretna akcja. Np. krzyżyk powoduje zamknięcie okna, kwadrat zmienia jego wielkość, zoom działa tak, jak w Google Maps, a ekran scrollujemy przeciągając dwoma palcami w dół lub w górę. Jesteśmy też dumni z designu produktu, który stworzyliśmy we współpracy z https://exeon.co . Nawiasem mówiąc, jeśli planujecie/potrzebujecie skorzystać z podobnych usług, to gorąco polecam! Chciałbym żeby każda firma prezentowała taki poziom profesjonalizmu.
Co dalej z NGC? Aktualnie pracujemy nad uruchomieniem SteamVR na bazie API polskiej firmy Riftcat (VRidge). Według mnie pasujemy do siebie jak #szaramyszkadlanonka ( ͡~ ͜ʖ ͡°). Nasze projekty świetnie się uzupełniają i umożliwiają stworzenie najtańszego na rynku zestawu VR dla platformy SteamVR. Nasz rozwój przyspieszyłaby współpraca z gigantami takimi jak Google, Apple, Samsung, T-Mobile albo Play… Wiem, że to brzmi jak pobożne życzenie, ale hej, rok temu nie pomyślałbym, że dzisiaj mój pomysł będzie już na takim etapie realizacji! Oczywiście pomogłoby nam trochę atencji, a gdzie jej szukać jeśli nie na Wykopie? Pomożecie? #wykopefekt pozwoliłby nam zaistnieć i przyspieszyć rozwój NGC. Na razie, zamiast #rozdajo, chciałbym was zaprosić do zweryfikowania potencjału naszej aplikacji, która jest nieodłączną częścią NGC w kontekście VR. Możecie ją pobrać do testowania https://play.google.com/apps/testing/com.matrixdynamix.ngcontroller.
Naszym kolejnym krokiem będzie kampania na Kickstarterze. Wiem, że macie o tej platformie nienajlepsze zdanie, bo kilka projektów nie dostarczyło produktu, ale ten OP delivers. ;) Co tu dużo gadać, wykonaliśmy ogrom pracy żebyście mogli zaufać naszemu projektowi, który jest już koncepcyjnie gotowy i wymaga tylko doszlifowania! Zresztą w styczniu będzie rozstrzygnięcie programu „2.3.5 Design dla przedsiębiorców”, który praktycznie zagwarantuje nasze „dowiezienie” produktu. Dodatkowo mamy już zgłoszone 2 patenty: software-hardware, uzyskaliśmy 6dof w kontekście AFrame/SteamVR i weryfikację sterowania dronem DJI. Ale przede wszystkim – NGC po prostu działa! Już na tym etapie, sami zobaczcie filmy w powiązanych. Bardzo potrzebujemy dodatkowego finansowania, a Kickstarter z wielu powodów jest dla nas najlepszym adresem.
Będę bardzo wdzięczny za każdy jeden wykop i trochę szumu, który dzięki wam możemy wygenerować! To dla nas bezcenne na tym etapie rozwoju NGC. Jeśli macie jakiekolwiek pytania odnośnie projektu, piszcie śmiało w komentarzach.
+11
pokaż komentarz
@manitito: Cześć, mocno kibicuję i cieszę się że twój projekt rozwija się :) Mógłbyś trochę opisać jakie kroki podjąłeś by temat ruszył (finansowanie, marketing, inwestorzy etc.) od czasu pierwszej wzmianki o nim na wykopie?
0
pokaż komentarz
Komentarz usunięty przez autora
+3
pokaż komentarz
@manitito: Podoba mi się. I nawet mam pewne koncepcje rozwojowe. Natomiast mimo, że przeglądam wykop dosyć często (bordo nie jestem, ale bywałem) to NIE widziałem produktu na Wykopie ani gdzieś indziej. To znaczy - że nadal jest za słabo promowany.
0
pokaż komentarz
W końcu coś do sterowania manipulatorem pięcioosiowym po LTE ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
@manitito: Czy zadziała to z prostymi googlami cardboard?
Niby to prymitywne, ale jak się kupi solidne google to jakością obrazu doganiają fachowe zestawy, tylko brakuje dobrych interfejsów.
Lecz ich mocną stroną jest możliwość rozbudowy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: youtube.com
+2
pokaż komentarz
@manitito: Powinieneś reklamować NGC hasłem "Do you guys not have phones?!"
+12
pokaż komentarz
Kiepsko to widzę.
Vr nie jest popularny, brak kontrolowana ciałem i fakt że trzeba do tego dwa telefony osobiście mnie zniechęca.
Jednakże życzę sukcesu :)
+1
pokaż komentarz
@Zbyszggo: Nie doczytałeś. Rozwiązanie w zamyśle ma się integrować z wszystkimi platformami PsVr, Oculus go, Magic Leap etc... Rozwiązanie ma dać alternatywę do obecnych "sticków" zobacz https://www.youtube.com/watch?v=IGtrJaiUZaA . 2-telefony to najprostsza (tańsza) opcja na vr set i jeden z wariantów zastosowania a nie rozwiązanie docelowe. Kontrola przy użyciu "ręcznego touchpada" uwypukli się w webVR i ma rozwiązać problemy chociaż wpisania adresu strony internetowej, w obecnych rozwiązaniach musisz wybierać "laserem" literka po literce.
+4
pokaż komentarz
@manitito wychodzi na to że nie umiem czytać i myślałem że to ma być jedna platforma.
W takim razie cofam to i nawet ten pomysł mi się podoba
+16
pokaż komentarz
Dobra to trochę ponarzekam. Jestem dość heavy userem VR. Setki godzin i dziesiątki tytułów rozegranych na PSVR oraz na Oculus rift. Wasz wynalazek daje całe 0% immersji. Przy niektórych sprzętach wymaga posiadania dwóch telefonów. Przy okazji używając waszego sprzętu muszę włączyć tryb samolotowy (by nikt mi nie odebrał frajdy z grania). Druga sprawa to ciągłe obciążenie ręki/nadgarstka podczas używania waszego rozwiązania.
Do latania dronem tego też nie wykorzystam ponieważ sygnał między (w waszym wypadku mavic air), a telefonem jest zbyt słaby, a dodatkowo sterowanie wirtualnymi drążkami to porażka gdyż nie ma się takiej precyzji jak na joystickach.
Mimo to życzę powodzenia i będę śledził jak się apka rozwija (ง ͠° ͟ل͜ ͡°)ง
-5
pokaż komentarz
@otualw: Co do latania dronem to sieć 5G rozwiąże problem zasięgu dronów. Właściwie to jest potencjał naszego rozwiązania, nowe telefony będą standardowo wyposażone w 5G wiec limit latania drona wyposażonego w odbiornik 5G przełoży się na limit jego akumulatorów. Tryb samolotowy aplikacja włączy za Ciebie. Co do nadgarstka zapewniam Cię że jest ono mniejsze niż przy Oculus. "wynalazek daje całe 0% immersji" oceniłem to po ? minutach korzystania z rozwiązania.
+3
pokaż komentarz
@manitito: To nie ma sensu której generacji będzie moduł radiowy.
Ważna jest przepustowość i stabilność infrastruktury.
Do takich rzeczy wystarczy 14mbps z modemu 3G ( ͡° ͜ʖ ͡°)
+1
pokaż komentarz
@manitito: Oceniłem to po płaskim ekranie który nie umożliwia Ci chwytania rzeczy np.
Co do drona to jak zmusisz go by nie łączył się z telefonem przez wifi? Inna sprawa, że zawsze dronem latam w trybie samolotowym by nie było niespodzianek w postaci, że ktoś do Ciebie nagle dzwoni. Stąd też kolejne pytanie, jak sprawicie by dron łączył się z telefonem w trybie samolotowym ?
0
pokaż komentarz
@majsterV2: W przypadku gogoli FPV i streamowania obrazu z drona to jednak ma
0
pokaż komentarz
@majsterV2: 14mbps wystarczy, ale stabilniejszy ping też nie zaszkodzi ;)
-1
pokaż komentarz
5G rozwiąże problem zasięgu dronów.
@manitito: W sumie co to ma pod tym względem 4G, czego nie ma 5G?
+1
pokaż komentarz
@deviator: Niższe opóźnienie i większą przepustowość co wpływa istotnie na transfer video
0
pokaż komentarz
@manitito: Pingi na 4G schodzą w okolice kilkunastu, max kilkudziesięciu ms, ludzie spokojnie grają na tym w gry FPS, więc jeśli nie chodzi o jakieś szaleńcze wyścigi dronów między drzewami to nie sądze by były jakieś przeszkody
-4
pokaż komentarz
@deviator: Im niższa sieć potrafi to obsłużyć tym lepiej :) Rozmawialiśmy z komórką T-mobile która zajmuje się 5G i byliśmy zgodni że rozwiązanie pod tym kątem ma potencjał, co wyjdzie dalej czas pokaże.