•  

    pokaż komentarz

    Każdy kto zna branżę wie jak to działa. Zamawiasz sobie rozkład dla pociągu przez SKRJ, żebyś mógł go w ogóle wyprawić ze stacji, ale czasem taki rozkład jest gotowy w 15 minut, a czasem w 3 godziny... ciul wie. Także zamawiasz go z wyprzedzeniem, podczas kiedy jeszcze jest ładowany, żeby mieć pewność że PLK zdąży z robotą na czas i wyprawiasz wtedy kiedy jest gotowy, x czasu po tym, co zakładałeś w rozkładzie. To jest to papierowe opóźnienie właśnie. Także pociągi towarowe są opóźnione tylko na papierze.

    •  

      pokaż komentarz

      @testowykolejny: napisz to jeszcze raz, tym razem po polsku.

    •  

      pokaż komentarz

      @Fidelis: Spróbuję. Aby jako przewoźnik wyprawić ze stacji pociąg potrzebujesz zamówić u zarządcy danej linii kolejowej rozkład, przy czym składając zamówienie przez system SKRJ nigdy nie wiesz, czy będzie on gotowy i pojawi się u dyżurnego za 15 minut, czy za kilka godzin. Także praktyka jest taka, że zamawia się takowy rozkład z wyprzedzeniem, podczas kiedy pociąg jeszcze jest ładowany, lub nawet przed załadunkiem. Oczywiście zamawiając taki rozkład musisz podać godzinę jego odjazdu. Także podaje się powiedzmy 14:00, mimo że wiesz, że pociąg będzie gotowy najwcześniej na 16:00, aby jak najszybciej przepchnąć rozkład, i wyprawia się go zaraz jak będzie gotowy, "planowo" z opóźnieniem np +135 minut :)

    •  

      pokaż komentarz

      @testowykolejny: dzięki. Wynika z tego, że PKP PLK i w konsekwencji wszyscy przewoźnicy, którzy w danej chwili korzystają z linii kolejowej cierpią na tym, że PKP PLK odwala fuszerkę.

    •  

      pokaż komentarz

      @Fidelis: Niekoniecznie. Przepustowość wielu linii z gumy nie jest, szczególnie tych jednotorowych, na półsamoczynnej blokadzie liniowej (= jeden pociąg pomiędzy posterunkami ruchu), o prędkościach szlakowych powiedzmy 80 km/h ale ciężkie pociągi jadą 40 bo naciski na oś... i jeżeli chcesz jak najszybciej zapewnić sobie rezerwację slotu, to to jedyna droga, oczywiście płaci się wtedy procentowo więcej "kary za opóźnienie", ale to i tak się opłaca... czasem nawet zamawia się rozkłady zanim ktoś zleci przewóz, najwyżej się odwoła, oczywiście też za opłatą. Akurat PKP PLK jak na państwową instytucję radzi sobie całkiem nieźle.

      Rozp#?@%$? i zap#?@%$? to jest dopiero w lotnictwie na największych portach lotniczych... tam to czasem i jednego slotu nie da się wygospodarować.

    •  

      pokaż komentarz

      @testowykolejny: Jeżeli pozwala się bez żadnych konsekwencji na 2 godz. różnicę pomiędzy zaplanowaną, a faktyczną porą odjazdu pociągu to winien jest system i prawo a cała ta metodologia liczenia opóźnień jest o kant d**y rozbić.

    •  

      pokaż komentarz

      @takiego: pozwala się, żeby w ogóle puścić ten pociąg jak najwcześniej - jak wyżej wspomniano, przewoźnikowi i tak się to opłaca, skoro się na to decyduje. Pewnie da się ułożyć rozkład w krótszym czasie - kiedy wszystkie zamówienia będą zarządzane przez zaawansowaną SI. A to raczej nie pojawi się za miesiąc lub dwa. Trzeba wziąć pod uwagę specyfikę ruchu kolejowego. To nie jest makieta 3x2; ruch na głównych liniach jest naprawdę spory, a pociągi nie mogą tłoczyć się jeden za drugim jak tramwaje. Dodajmy do tego remonty i zdarzenia losowe jak np. jakiś cymbał na przejeździe kolejowym, ktoś się rzuci na tory, albo nasz słynny "klimat". To nie je takie proste jak się na pierwszy rzut oka wydaje.

    •  

      pokaż komentarz

      @evolved: Nikt nie twierdzi że optymalizacja i automatyzacja sterowania i planowania ruchu na kolei jest czymś prostym, jednak warto zauważyć, że takie opłacalne kilkugodzinne okienka, na które jest przyzwolenie to jeden z czynników przyczyniających się do fatalnych statystyk.

  •  

    pokaż komentarz

    Często właśnie z powodu remontów występują tzw. zamknięcia. Podczas zamknięć ruch pociągów towarowych jest wstrzymany, dozwolony jest tylko ruch pociągów osobowych.

  •  

    pokaż komentarz

    Ja tam lubię teorie spiskowe, w takim molochu jak pkp trudno jest ukryć dywersanta - a mamy wzmożony ruch towarowy z Chinami, ale to tylko domysły a nie udowodnione powiązania sytuacji.

  •  

    pokaż komentarz

    Polecam dopłacić do miejsca w wagonie pasażerskim, zwłaszcza że idą silne mrozy.

  •  

    pokaż komentarz

    ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    źródło: youtube.com