•  

    pokaż komentarz

    Sami inżynierowie i lekarze... Kobiety i dzieci

  •  

    pokaż komentarz

    To już nawet dawno żartu nie przypomina... quo vadis...

  •  

    pokaż komentarz

    Sumując wszelkie osiągnięcia unii z ostatnich lat, drastyczne zmniejszenie bezpieczeństwa własnych obywateli, rozpętanie kryzysu migracyjnego i stałe ślepe samobójcze podsycanie go, atak na internet w postaci acty, drakońskie normy emisji spalin/co2 zabijające przemysł ciężki, średnio ciężki oraz samochodowy (bardziej opłacało się im ryzykować gigakary za przekręty na emisji niż dostosować technologicznie silniki do norm), dalsze uzurpowanie sobie coraz większego zakresu kompetencji i władzy nad państwami członkowskimi, dalsze pogłębianie przepaści między nowymi członkami a starym blokiem na osi berlin-paryż, skłanianie się ku federacji czy też superpaństwu, pomysł stworzenia armii unijnej która byłaby niezawodnie aparatem do wymuszania/zastraszania niepokornych państw członkowskich, brak dialogu między państwami o odmiennych poglądach jedynie szantaż i kupczenie środkami unijnymi, zerowa refleksja po brexicie miast wyeliminować przyczyny to jeszcze je powiększają, faktyczna cenzura i karanie za poglądy odmienne od linii rządu (Niemcy), u sterów unii alkoholik, niekompetentni ludzie, jawni komuniści, skrajni lewicowcy bez zrozumienia tego jak świat działa, miernoty intelektualne, faktyczne niepokojące oddalanie się od demokracji. Oczywiście wielce oświecona lewica czy inny umowni intelektualiści będą skandować "unia albo śmierć", "jak nie w niej to gdzie"... Każde mądrze rządzone państwo powinno mieć plan b i naszym powinna być przynajmniej próba stworzenia bloku międzymorza, państw bliskich nam poglądowo i kulturowo, rozwijających się o wiele dynamiczniej niż stara unia. Mielibyśmy chociaż może nie asa w rękawie, ale przynajmniej damę. Ale k!!$a nie, unia panaceum na problemy świata. Kiedy w końcu ta cała swołocz popleczników ue, douczy się że to czym jest teraz nijak ma się do tego co było nam sprzedawane te 15 lat temu!

    •  

      pokaż komentarz

      @madmat: myślałem, że po tej wyliczance dasz taki wniosek, że dzikusy przypływające na pontonach zrobiły więcej pożytecznego niż UE w ostatnich latach. I stąd wniosek UE, żeby ich przyjmować.

    •  

      pokaż komentarz

      @madmat: problem w tym, że państwa Międzymorza za bardzo zależą od inwestycji z zachodu.
      Węgry są niemiecką montownią, my ich zapleczem produkcyjnym, Czesi to samo...
      Dopóki nie wzrosną obroty handlowe co ma umożliwić np. Via Carpatia, wspólny gazociąg i tym podobne projekty to Niemcom zawsze uda się uzyskać sprzeciw jednego z członków poprzez ordynarny szantaż.
      Kluczowe są inwestycje, rozwój i budowa więzi gospodarczych.
      Im będą mocniejsze tym słabszy będzie wpływ Europy Zachodniej i Rosji jako potencjalnego "rozrabiaki".

    •  

      pokaż komentarz

      @madmat to nie tak że nie chciało im się dostosować silników do norm, te normy są tak wyśrubowane że fizycznie to jest nie możliwe bez uciążliwych dodatków jak filtry dpf cre i dotrysku litrów paliwa no i najlepiej by silnik nie miał więcej niż 100koni mechanicznych. Ludzie nie chcieli by tego kupować!

    •  

      pokaż komentarz

      Dopóki nie wzrosną obroty handlowe co ma umożliwić np. Via Carpatia,

      @fujiyama: I co będziemy między sobą przewozić jak wszystkie te kraje produkują (w zakładach będących własnością firm niemieckich) komponenty na potrzeby produkcji finalnej w tych niemieckich firmach w Niemczech?

    •  

      pokaż komentarz

      @Mario7400: ale nie wszystkie fabryki w Polsce są niemieckie... To jakaś mniejszość, ale znacząca.

    •  

      pokaż komentarz

      ale nie wszystkie fabryki w Polsce są niemieckie... To jakaś mniejszość, ale znacząca.

      @fujiyama: Owszem nie wszystkie, ale znaczna część eksportu jest robiona przez filie niemieckich firm, będące dostawcą komponentów. Weź taki Bombardier. Robi się u nas pudła do lokomotyw i wagonów. Cała montowana tam później aparatura jest niemiecka jakiś Siemens czy ewentualnie SEW. Jak w ramach międzymorza zrobimy porządne lokomotywy skoro wszystkie nasze kraje mogą robić jedynie coś co wymaga napieprzania młotkiem w blachę? Mamy urzędowo przydzielać, które państwo co będzie robić, jak za RWPG? To ktoś musi wejść w skórę ZSRR i rządzić pozostałymi. Mitomanom myślącym o Międzymorzu marzy się, że to Polska jako największy kraj regionu będzie naturalnym przywódcą. Tylko ze chyba nikt nie chce naszego przywództwa.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mario7400: ale nie ma sensu konkurowanie z takim Siemensem bo mają przewagę kapitału, patentów i rynków zbytu. Należy szukać innowacji, nowych obszarów konkurencji i rynków zbytu.
      Nie jesteśmy Chinami, które mogą sobie produkować cokolwiek i sprzedać to na rynku wewnętrznym zamiast takiego Siemensa.

      Pomysłem jest np. polski samochód elektryczny, chociaż kompletnie nie wiadomo czy to wypali czy jest to tylko Miś.
      Ale kierunek jest prawidłowy.

    •  

      pokaż komentarz

      @fujiyama:

      ale nie ma sensu konkurowanie z takim Siemensem
      Jeśli nie mamy własnego nowoczesnego przemysłu ani my ani nikt z potencjalnych uczestników międzymorza to brakuje integratora tych wszystkich prostych prac, które możemy robić my, Rumunii, Czesi, czy Bułgarzy. Co będziemy robić. Bez nowoczesnego odbiorcy nie istniejemy w systemie poddostaw. Możemy eksportować jabłka, a w dodatku będą nas w tym blokować sąsiedzi jak teraz Czechy gdzie premier Andrej Babiš zwalcza import z Polski.

      Pomysłem jest np. polski samochód elektryczny, chociaż kompletnie nie wiadomo czy to wypali czy jest to tylko Miś.
      Ale kierunek jest prawidłowy.

      Daj spokój. Mateuszek robi kilku swoim dawnym kolegom biznesowym prezent w postaci finansowania ich firm pod pretekstem programu samochodu elektrycznego. Nie potrafimy skutecznie produkować własnego roweru, motocykla, czy zwykłego samochodu, a nagle zaczniemy robić samochody elektryczne wymagające nowoczesnej elektroniki.
      Owszem można tę elektronikę kupić, można zamówić projekt pudła u włoskiego stylisty, ale bez posiadania kompetencji w budowaniu samochodów będzie to składak o parametrach Melexa.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mario7400: wszystko da się zrobić. to tylko kwestia pieniędzy i zapału.

    •  

      pokaż komentarz

      wszystko da się zrobić. to tylko kwestia pieniędzy i zapału.

      @fujiyama: Owszem można wpompować wiele pieniędzy i zrobić jakiś pojazd elektryczny. Można nawet zmusić ludzi do kupowania go na przykład przez odpowiednie ustawienie akcyz czy ulg. Tylko że ten przemysł elektromobilny miał pociągnąć całą gospodarkę. Jeśli będzie się z innych dziedzin gospodarki wysysać pieniądze i ładować na siłę w przemysł elektromobilny, to on owszem pociągnie gospodarkę ale na dno.

    •  

      pokaż komentarz

      nie do Francji, a do Afryki

      @BarkaMleczna: Właśnie o to chodzi, że GB powinna wysyłać do Francji, bo przybyli z Francji - państwa bezpiecznego, z którym mają umowy. Próbując wysłać do Afryki muszą w ogóle stwierdzić z jakiego afrykańskiego państwa pochodzi imigrant, wykazać że nie grozi mu tam niebezpieczeństwo, dojdą odwołania w trybie administracyjnym i sądowym. Będzie to trwało ze dwa lata, a gostek będzie w tym czasie chodził po ulicach i się radykalizował, bo nie będzie miał legalnego pobytu. Niech się martwi Francja, albo go odeśle do Włoch skąd przyjechał czy do Hiszpanii. Włosi już się zatkali liczbą emigrantów i przestali się zgadzać na zwożenie ich statkami NGOsów. Teraz Hiszpanie chcą być mistrzami w humanitaryzmie. Im więcej nielegalsów zostanie do nich cofniętych, tym wcześniej się z tego wyleczą.