@Matiko1: to zlozony problem. Winni sa ludzie a nie samolot. Gdyby wydano kase na wzmocnienie zbiorkow jak zalecano. To by tego nie bylo. Zreszta nawet jakby ten wypadem sie nie wydarzyl to i tak by go uziemili.
To normalne. On ma typowe silniki odrzutowe od bombowa Vulcan, tam o odglos nikt sie nie martwil. Obecne samoloty rejsowe maja silniki turbo-wentylatorowe. Bardzo ciche i wydajne przy mniejszych predkosciach.
@Luminance: póki co jednym z samolotów testujących nowe rozwiązania pod kątem SST jest QueSST od NASA, który narazie powstaje. Może za jakieś 10-20 lat zobaczymy pełnoprawnego następce Concorde.
Miazga kilkanaście lat temu pracowałem na heathrow i kilka razy z bliska widziałem jak to cudo startuje/ląduje generalnie huk był taki jak kilkanaście 747 lądujących jednocześnie.
@lovtza49: silnik turbowentylatorowy jest jak najbardziej silnikiem odrzutowym.
@pizzabhoy: po czesci tak to prawda bo jest oczywiscie sprezarka i turbina czyli dziala odrzut. Jednak ciag nie jest tylko z dorzutu za turbina jak to ma sie w typowym silniku odrzutowym lub odrzutowym dwuprzepeplywpwym a glownie z wentylatora z przodu, dlatego taka nazwa. Proponuje poczytac parametry silnika RR Trent 1000, ktory napedza dzis kilka samolotow rejsowych.
Komentarze (51)
najlepsze
@pizzabhoy: po czesci tak to prawda bo jest oczywiscie sprezarka i turbina czyli dziala odrzut. Jednak ciag nie jest tylko z dorzutu za turbina jak to ma sie w typowym silniku odrzutowym lub odrzutowym dwuprzepeplywpwym a glownie z wentylatora z przodu, dlatego taka nazwa. Proponuje poczytac parametry silnika RR Trent 1000, ktory napedza dzis kilka samolotow rejsowych.