•  

    pokaż komentarz

    Z moich obserwacji w wiekszości stacji istnieje jakieś z 1000 moze 1500 zapętlonych w kółko utworów. Do tego reklamy upławów psiochy, nietrzymanie moczu i reklama udająca syreny co 15 min. Normalnie do porzygu, to samo anty radio i trójka wcale lepsze nie są. Dlatego ja po prostu radia już nie słucham bo stało się to samo co z telewizją czyli totalny upadek jakości przekazu.

    •  

      pokaż komentarz

      1000 moze 1500

      @Trismagist: gdyba tak bylo, to nie byloby tak zle, ja obstawiam 100-150

    •  

      pokaż komentarz

      @meshack: kiedyś za gówniaka (z 10lat temu) robiłem spis tego co leci w radiu i wyszło mi z 60-80 utworów. Niewiem jak jest teraz.

    •  

      pokaż komentarz

      @Trismagist: 1000 to chyba w ciągu 10 lat, teraz leci zapętlonych może 100, czasem coś zmienią np. jeden utwór na miesiąc

    •  

      pokaż komentarz

      Zapomniałem dopisać, że to było w RMF FM

    •  

      pokaż komentarz

      @dave8: dodadzą z kilka jako "tymczasowe hity" i puszczają to nawet kilka razy częściej niż inne zapętlone utwory, potem znowu zmiana na nowe jakieś hity itd + jakieś nowe w okresie świątecznym, żeby nie było że cały czas "Last Christmas" itp.

    •  

      pokaż komentarz

      @Trismagist: Ostatnio trafiłem na świetną stację radiową Muzo.Fm. Słucham muzyki kilka pierwszych dni i myślę sobie, kurdeee ale super stacja! Gdybym był właścicielem stacji radiowej to taką właśnie muzykę bym puszczał! Po jakimś miesiącu zreflektowałem się, że kawałki bardzo często się powtarzają i w zasadzie od rmfu czy innych tego typu badziewi różni tę stację to, że jest po prostu inna muzyka puszczana w kółko. Dlatego wolę siedzieć na yt.

    •  

      pokaż komentarz

      @Trismagist: Teraz reklamy to w 90% mediamarkty wykrzyczane napastliwym głosem, z dziwacznyą manierą i niepolskim akcentem na drugą sylabę. Okropność

    •  

      pokaż komentarz

      @Trismagist: to zależy od formatu danej stacji. Eska z założenia gra tzw. TOP40, więc faktycznie jest tam koło sześćdziesięciu do stu zapętlonych utworów. W RMF w bieżącej rotacji może być coś około 2000 utworów, powtarzanych z różną częstotliwością, ale ich biblioteka muzyczna jest bardzo obszerna. Czasem coś z niej wyciągają na jakieś okazje.

    •  

      pokaż komentarz

      @Trismagist dokładnie, ale z tym 1000 czy 1500 to przesadziłeś. Jest Góra 100 może max 200 utworów...

    •  

      pokaż komentarz

      @Trismagist: Miałem kontakt z dużą stacją radiową. Zazwyczaj, w "bazie" jest około 300-400 utworów, które aktualnie rotują, raz na kilka miesięcy wymienia się niektóre z biblioteki, która ma już kilka tysięcy.
      W tych 300-400 jest około ~30 nowości, które grane są trochę w innej częstotliwości niż pozostałe kawałki.

    •  

      pokaż komentarz

      @meshack: Ja to bym dał nawet 30 piosenek, przynajmniej jeśli chodzi o radia typu eska, rmfmaxx. Na zetce czy rmf fm potrafią co kilka piosenek puścić jakiś starszy, kultowy kawałek.
      Natomiast w radiach które wymieniłem na początku wygląda to tak, że co chwile jest inny program, np TOP 10 zimy 2019, gdzie puszczają 10 kawałków, potem jest przerwa między programami i puszczają coś popularnego (zawsze to są te same piosenki co były poprzednio w top10) potem program typu TOP 20 zestawienie słuchaczy, a tam 10 piosenek, które już były + 10 piosenek wałkowanych od pół roku, ale się znudziły więc są poza top 10. Potem przerwa między programami i dalej piosenki z poprzednich zestawień.
      Rzygać się chce jak w kółko leci to samo, w dodatku wszystkie piosenki artystów na jedno kopyto (najlepsze przykłady Pitbull, jakieś despasito)

    •  

      pokaż komentarz

      @Rafikov: No na tym polega poważna stacja, że musi być sformatowana - wbrew pozorom, jednak większość odbiorców tego oczekuje, nawet jeśli im się wydaje, że jest inaczej. Ale są stacje sformatowane bardziej lub mniej i Muzo należy do tych mimo wszystko mniej. Sam zmieniłem jakiś czas temu Antyradio na Muzo, bo w Antyradiu ten format był serio nie do zniesienia, te same kawałki o tej samej porze i strasznie mała różnorodność. Nie mówiąc już o kagańcu, jaki format nakłada na prezenterów - dwa zdania i koniec wypowiedzi, bo już musi coś innego polecieć. W Muzo tego nie ma, wypowiedzi są nieporównywalnie bardziej swobodne.

    •  

      pokaż komentarz

      @Kapitan-Planeta jak ja nie nienawidzę tej reklamy, myślałem, że jestem jedyny. Cholera mnie bierze, jak słyszę tego gościa krzyczacego "tylko teraz w ..."

    •  

      pokaż komentarz

      @Rafikov: nie zapominaj o prowadzących, jeśli nie spędzasz sporo czasu w samochodzie to jest bardzo, bardzo akceptowalnie. Ja dla odskoku lubię włączyć Radio RAM we Wrocławiu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Trismagist: Polecam w dłuższe podróże albo sporządzić (i wykorzystywać) listę mniej mainstreamowych stacji, albo wziąć słuchawki/mały głośnik i zorganizować sobie małą audiotekę ulubionych utworów na telefonie...

      ...bo te zapętlone playlisty 'głównych' stacji po kilku - kilkunastu godzinach jazdy najpierw zaczynają prać mózg, a potem zwyczajnie męczyć! ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @jamtojest: Dokładnie, jestem pod wrażeniem jak bardzo w Muzo pozwalają prowadzącym na przedłużanie rozmów. Do tego ilość reklam (na poziomie własnych autopromocji!) jest nieporównanie niska.

    •  

      pokaż komentarz

      @Trismagist: Jakie wy macie problemy, jest tyle stacji radiowych i platform muzycznych, do koloru do wyboru.

    •  

      pokaż komentarz

      Z moich obserwacji w wiekszości stacji istnieje jakieś z 1000 moze 1500 zapętlonych w kółko utworów. Do tego reklamy upławów psiochy, nietrzymanie moczu i reklama udająca syreny co 15 min. Normalnie do porzygu, to samo anty radio i trójka wcale lepsze nie są. Dlatego ja po prostu radia już nie słucham bo stało się to samo co z telewizją czyli totalny upadek jakości przekazu.

      @dave8: i najlepiej, że jak jedno radio odkryje jakiś stary utwór, to nagle wszystkie inne radia też go odkrywają, i np dlatego 2 late temu wszystkie stacje utwory Smokie grały.

    •  

      pokaż komentarz

      @Protector: teraz można prześledzić co było grane na odsluchane.eu ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Trismagist: A masz może jakąś alternatywę dla radia? Chodzi mi o muzykę, ale też przerywniki z dialogami, telefonami, informacjami itd. Cały czas przy radiu trzyma mnie w zasadzie tylko to, bo wtedy czuję się jakby bliżej wszystkiego co się dzieje na około. Słuchając tylko muzyki trochę się odcinam, a jednak lubię te pauzy, które chociażby informują że już pełna godzina.

    •  

      pokaż komentarz

      @Trismagist: w uk w radiu puszczają w kółko około 10 utworów więc nie jest u nas tak źle

    •  

      pokaż komentarz

      @jamtojest: muzo fm i radiostacja (ale to kraków i nie każdy ma dostęp, chociaż można posłuchać online) są faktycznie całkiem spoko jeśli chodzi o "różnorodność" (w sumie wydaje mi się ze w radiofonii mniej utworów się powtarza niż w muzo ale to tak btw.)

  •  

    pokaż komentarz

    Komentarz usunięty przez moderatora

  •  

    pokaż komentarz

    Miałem styczność z kilkoma stacjami radiowymi od mikroradia, po stacje regionalne (w kontekście: ponadwojewódzkie) i z perspektywy tych stacji, większość informacji z początku materiału to trochę gówno prawda. Ale już tłumaczę dlaczego ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    1. To co opisuje Ciechan dotyczy tak na prawdę tylko Antyradia, bo z tego co rozumiem z materiału, tylko tam pracował.

    2. Zupełnie inaczej działają duże stacje komercyjne typu właśnie RMF, Zetka, czy nawet Antyradio (które jest daleko w tyle), zupełnie inaczej media lokalne, czy regionalne

    3. To co opisuje ciechan, to nie "jak działa radio", tylko "jak działa aplikacja miksująca z której tam korzystają", a dokładniej w antyradiu. W mniejszych stacjach często korzysta się z innych rozwiązań, nie raz widziałem radio działające na kompach z których jeden służył do odpalania reklam, a drugi to Winamp. Pamiętajmy, że im lepszy soft, tym wyższe kwoty za licencje, a już zakup softu, który jest fajnie sparowany z konsolą, do tego z dostępem z poziomu działu marketingu (który obsługuje reklamy) i działu muzycznego, który opisuje piosenki i wrzuca do bazy, to koszty wykraczające daleko poza budżety małych i średnich stacji.

    4. Co do finansowania muzyki, to też trochę nie do końca prawda z tym brakiem finansowania. Wydawnictwa muzyczne jak najbardziej mogą i płacą mediom za promowanie ich kawałków. Oczywiście nie robią tego bezpośrednio, tylko pośrednio, czyli np. poprzez zakup reklamy danego albumu. Tak zresztą też działa branża gier: sypiemy hajsem tym, którzy dobrze o nas mówią. To nie jest finansowanie bezpośrednie. Ale jednak jest... ale to mowa tylko o mediach dużych. Małe stacje to w ogóle niejednokrotnie się cieszą, że mają za darmo dostęp do bazy danych muzycznych (nie muszą płacić za kupno kawałków, tylko ew. potem zaiksowi za ich puszczanie, ale to inna bajka). Zatem, jeśli w radiu słyszycie reklamę albumu muzycznego, no to już możecie się spodziewać dlaczego.

    5... Dalej nie chce mi się pisać, ale ten materiał jest pod tym względem wypaczony. Autor opisuje swoje doświadczenia z antyradia i przenosi to na wszystkie stacje komercyjne, bo mu się wydaje, że tak jest gdzie indziej. To tak nie działa i to powoduje, że materiał jest niewiarygodny (bo tak nie jest w innych stacjach).

    @ciechan666, może mniej pychy w przyszłości i po prostu nie twórz treści opisujących "jak to działa w radiu", tylko "jak to było w antyradiu" - różnica w wiarygodności zmienia się diametralnie i z bełkotu robi się fajny rzeczowy materiał.

    I dlatego też ani nie wykopuję, ani nie zakopuję. Z jednej strony bardzo ciekawie opisuje praktyki Antyradia, z drugiej strony, autora zżarła pycha wszechwiedzy i przeniósł te informacje na wszystkie stacje radiowe. A tymczasem w polskich radiostacjach nie ma specjalnie standardów.

    •  

      pokaż komentarz

      @simperium: Wszystko spoko, ale nawet nie znając biografii Ciechana wiem, że pracował jeszcze w kilku radiach, od małego Kampus przez Antyradio po Rock Radio obecnie. Tak że z tym doświadczeniem to trochę jednak inaczej.

    •  

      pokaż komentarz

      @simperium: Oprócz akademickiego Kampusa i Antyradia pracowałem jeszcze w BIS Polskim Radiu, byłem jedną z osób wprowadzających na rynek Chilli Zet, pracowałem w Radiostacji, w Planecie Fm, oraz pracowałem przez chwilę przy uruchamianiu internetowego radia Polska Live.

    •  

      pokaż komentarz

      1. To co opisuje Ciechan dotyczy tak na prawdę tylko Antyradia, bo z tego co rozumiem z materiału, tylko tam pracował.

      @simperium: * Eurozetu i innych dużych radiowych korpo, jak Agora czy Grupa RMF.

      2. Zupełnie inaczej działają duże stacje komercyjne typu właśnie RMF, Zetka, czy nawet Antyradio (które jest daleko w tyle), zupełnie inaczej media lokalne, czy regionalne

      @simperium: Niezupełnie aż tak bardzo inaczej. Sprawa jest dużo bardziej złożona. Są np. stacje, które kupują cały format. I ktoś dobór utworów robi za nie. W rezultacie... mimo, że stacja jest lokalna czy regionalna, wygląda to właśnie tak. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Autor opisuje swoje doświadczenia z antyradia i przenosi to na wszystkie stacje komercyjne, bo mu się wydaje, że tak jest gdzie indziej

      @simperium: eeeee... nie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      z kilkoma stacjami radiowymi od mikroradia, po stacje regionalne (w kontekście: ponadwojewódzkie)

      @simperium: "Ponadwojewódzkie" to ponadregionalne.

      . Pamiętajmy, że im lepszy soft, tym wyższe kwoty za licencje, a już zakup softu, który jest fajnie sparowany z konsolą, do tego z dostępem z poziomu działu marketingu (który obsługuje reklamy) i działu muzycznego, który opisuje piosenki i wrzuca do bazy, to koszty wykraczające daleko poza budżety małych i średnich stacji.

      @simperium: Postawiłem kiedyś całkiem dobrze działającą stację na oprogramowaniu opensource. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ok. Największy koszt to soft do reklam byłby tutaj, a tamto akurat reklam nie grało. No ale wciąż. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @ciechan666: Antyradio, Radiostacja, Chilli Zet, Planeta FM to jedna grupa: Eurozet. Zatem rozwińmy: nie opisujesz praktyk w Antyradiu, a przede wszystkim w grupie Eurozetu + no... plus mimo wszystko niewielkie (choć z ogromnym kapitałem) radio Bis.

      Zresztą to tylko przepychanki (z twojej wypowiedzi nie sposób zweryfikować, czy pracowałeś tam za czasów Eurozetu, czy gdy Planeta i Antyradio były jeszcze poza Eurozetem. Tak czy siak Antyradio i Planeta to od początku była przecież jedna firma, notabene w Katowicach od Antyradia do Planety było ile: 15 kroków? 10? Przecież to drzwi obok siebie były.

      Puenta? Wciąż zbyt wąska liczba stacji radiowych, by móc mówić o wielu.

      Zatem, wrócę do swojego wniosku: twój materiał jest bardzo fajny, atrakcyjny i wartościowy. Ale pozbądź się pychy i nadymanego ego. Przestań uważać się za alfę i omegę, która zna rynek polskich stacji radiowych... bo nie znasz. Znasz za to bardzo ciekawy wycinek mediów, które dla wielu stały się może nawet kultowymi. Ale przez to nadymane ego psujesz tylko swoje materiały. I co chwilę będą pojawiać się komentarze, które będą wytykać ci błędy. A po co?

      Zatem: więcej pokory nad własnym doświadczeniem i... więcej materiałów :) .

      pokaż spoiler staram się konstruktywnie opieprzać, więc mam nadzieję, że wyciągniesz z moich wypocin konstruktywne wnioski, które cię nie zablokują twórczo :)

    •  

      pokaż komentarz

      Zatem: więcej pokory nad własnym doświadczeniem

      @simperium: wybacz kolego, ale to samo można zarzucić Twoim wypowiedziom. I tak samo Twojemu doświadczeniu można zarzucić, że jest wybiórcze i wycinkowe.

    •  

      pokaż komentarz

      wybacz kolego, ale to samo można zarzucić Twoim wypowiedziom. I tak samo Twojemu doświadczeniu można zarzucić, że jest wybiórcze i wycinkowe.
      @metaxy: Dlatego nie tworzę materiałów w których opisuję, jak działają polskie stacje radiowe. Ew. podczas tworzenia takiego materiału zaznaczę, jak działają niektóre i też nie zrobiłbym materiału opisującego jak gra się we wszystkich mniejszych stacjach. ¯\_(ツ)_/¯

      To tak samo, jak gdybym przejechawszy 100km ścieżek rowerowych zaczął tworzyć filmy w których pisałbym jakie to są wszystkie polskie ścieżki rowerowe. Oczywiście chwyciłbyś się za głowę i skomentował tekstem, że nie mam bladego pojęcia o czym piszę... I byłaby to prawda ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Dlatego nie tworzę materiałów w których opisuję, jak działają polskie stacje radiowe.

      @simperium: no może przyjąłem błędnie, że większość ludzi założy, że wypowiedzi jakiegoś redaktora nie są prawdą objawioną i on opowiada o swoich doświadczeniach. Co innego, gdyby to był szanowany autorytet w dziedzinie.

      Oczywiście chwyciłbyś się za głowę i skomentował tekstem, że nie mam bladego pojęcia o czym piszę... I byłaby to prawda ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @simperium: Heh, do dziś nie dotarłem do poziomu nauczania i nadal w tym temacie bawię się w "skromnisia".

    •  

      pokaż komentarz

      no może przyjąłem błędnie, że większość ludzi założy, że wypowiedzi jakiegoś redaktora nie są prawdą objawioną i on opowiada o swoich doświadczeniach.
      @metaxy: dlaczego wychodzisz z założenia, że czytelnik / widz nie przyjmie do wiadomości, że skoro ktoś opisuje wszystkie stacje, to oznacza, że są jakieś standardy, które trzeba spełnić, by być na rynku? Wręcz przy kosztach jakie generuje radio, wydaje się, że środowisko jest ustandaryzowane.

      I co więcej, materiał @ciechan666 pokazuje, że w grupie Eurozetu jest przyjęty standard (co oczywiście z perspektywy ekonomicznej ma sens: łatwiej pracowników przerzucać między stacjami, bo znają środowisko produkcyjne).

      I jak zwracam uwagę, materiał @ciechan666 jest bardzo fajny i edukacyjny, szkoda tylko, że autor wyszedł z założenia, że tak jest w stacjach drogich sieci (których jest w Polsce niewiele), to tak jest we wszystkich stacjach radiowych. Co więcej, Ciechan sam by się złapał za głowę, gdybym opisując praktyki stacji bardziej lokalnych twierdził, że tak jest we wszystkich stacjach radiowych, chwycił, bo opisywałbym rzeczywistość z którą prawdopodobnie się nie zetknął. :)

      Co więcej, wydaje mi się, że w miarę konstruktywnie i rzeczowo skrytykowałem materiał, nie wiem skąd zaczyna się nakręcać hejt na moją wypowiedź. Gdyby tak wyglądała wszelka krytyka w sieci, to internet byłby na trochę innym poziomie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @metaxy: O k!$!a, legendarny Metaxy - rowerowyszefwszystkichszefów! Śledzę Twoje wojaże dookoła Polski ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @ciechan666: heh, no już, już z tymi legendami. Poza tym już nie ma czego. Skończyłem całą Polskę. Teraz już tylko po prostu wypady po Polsce i coś tam po zagranicy się szykuje.

    •  

      pokaż komentarz

      @ciechan666: przypomniałeś mi o tym zespole ( ͡° ͜ʖ ͡°). Ciechan rozumiem, że nie ma szansy na listę wykopków( ͡° ͜ʖ ͡°) jak już van halen to lepsza jest Panama zamiast jump... Ale pewnie tak jak u The Cure z Friday, wszyscy znają ich z tego. Ale dobry materiał, wszystko jasno i klarownie. Pozdrawiam

      źródło: m.youtube.com

    •  

      pokaż komentarz

      @simperium: twój post nic nie wyjaśnia i w ogóle to nic nie wnosi. Faktem jest, że piosenki lecą w kółko te same.

  •  

    pokaż komentarz

    W czasach Spotify radio to domena emerytów.

  •  

    pokaż komentarz

    Komentarz usunięty przez moderatora

1 2 3 4 5 6 7 ... 10 11 następna