Witajcie ponownie,
zapraszam na dalszy ciąg sprawy anulowania zamówień po przyjęciu do realizacji (czyli zawarciu umowy) przez sklep empik.com, którą opisałem w ramach tego znaleziska: https://www.wykop.pl/link/4732...
Dziś otrzymałem odpowiedź na moje zapytanie na FB, w tej sprawie od Federacji Konsumentów, które wystosowałem do nich już w sobotę - otrzymałem zgodę na publikację [SCREENY PONIŻEJ]
Co z tego wynika?
Reasumując Federacja Konsumentów po zapoznaniu się z faktami przedstawionymi w poprzednim moim wpisie na Wykopie i na nim bazując przyznaje mi rację zastrzegając, że nie analizowali całości regulaminu dlatego zastrzegają na końcu warunek ważności zawartej umowy - ja co do tego nie mam wątpliwości, gdyż umowa została zawarta zarówno zgodnie z regulaminem empik.com ( https://www.empik.com/regulami... ) a konkretnie spełnione zostały §6. ppkt. 2, §6. ppkt. 7, §6. ppkt. 8 jak i powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
Rozmawiałem dziś również z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów w Łodzi i po dokładnym przedstawieniu sprawy zostałem poinformowany dodatkowo iż kwestionowany przeze mnie punkt regulaminu empik.com a mianowicie §6. ppkt. 10. można by wykorzystać do anulowania praktycznie każdego zamówienia - chociażby dlatego, że jest tam to zdanie "... lub braku możliwości realizacji zamówienia Klienta z innych przyczyn." dlatego zalecono mi abym poczekał na oficjalną odpowiedź sklepu na moją wiadomość a następnie jeśli będzie ona "niewłaściwa" będą mnie reprezentować w tej sprawie.
Dodatkowo zwrócono mi uwagę, że aby zgłosić do UOKIK podejrzenie stosowania klauzuli abuzywnej muszę najpierw wezwać sklep do jej usunięcia co muszę załączyć do zgłoszenia - co potwierdza informacja zawarta na stronie UOKIK https://www.uokik.gov.pl/niedo...
"W kierowanym do UOKiK zawiadomieniu należy wskazać, czy konsument podejmował kontakt z przedsiębiorcą w celu usunięcia kwestionowanego postanowienia ze wzorca umowy i jakie w tym zakresie stanowisko zajął przedsiębiorca."
Dziś również miałem okazję rozmawiać telefonicznie z Panią Rzecznik Prasową Empiku, która zna już sprawę i obiecała zająć się nią priorytetowo tak aby cała sprawa została rozwiązana i wyjaśniona jak najszybciej - trzymam za słowo zatem.
Komentarze (262)
najlepsze
zamówiłem z ibood parę rzeczy
dpd zniszczył paczkę i ją automatycznie odesłał z powrotem (nawet jej nie widziałem)
dziś info z ibood:
Dziękujemy za kontakt!
Z przykrością informujemy, że nie posiadamy dodatkowych sztuk produktu na stanie a te, które zostały zwrócone do magazynu rzeczywiście okazały się zniszczone. Jedynym rozwiązaniem jest zwrot środków, który nastąpi niezwłocznie.
mogę coś zrobić? coś żądać?
Komentarz usunięty przez moderatora
nikt nie będzie biegał po paru hektarach magazynu i sprawdzał czy na pewno jest to co jest w komputerze bo wykopek kupił, dorośnijcie i pomyślcie jak to wygląda z 2 strony, ja wiem że okradają itd ale to jest pierdoła za 30zł co wy w ogolę oczekujecie że prezes z zarządem się odwoła albo wywali polowe magazynu ?
nie podoba się zła obsługa
Problem jest jak towar zniknie z rynku.
Rzecznik z Łodzi który zauwazył, że ten sporny punkt regulaminu można wykorzystać do anulowania dowolnego zamówienia - normalnie wykazał