Drogi Wykopowiczu
w załączonym linku do Polityki Prywatności przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszego serwisu. Zamykając ten komunikat (klikając w przycisk “X”), potwierdzasz, że przyjąłeś do wiadomości wskazane w nim działania.
+551
pokaż komentarz
Opłaty są sprytnie (celowo) ukryte. Pobierane są z konta pre-paid bez żadnej wiedzy i zgody nadającego. Sam przypadkowo się dowiedziałem że mam ponad 100 dopłat do przesyłek.
Ciekawe jak długo sprzedwacy żyli w niewiedzy że sprytna myszka podgryza im ser.
+148
pokaż komentarz
@dambrzez: liczyłeś ile dodatkowo pobrali?
-280
pokaż komentarz
Opłaty są sprytnie (celowo) ukryte
@dambrzez: sami przyznali, że to błąd przy naliczaniu. Dlaczego wprowadzasz ludzi w błąd?
+586
pokaż komentarz
@alezcopan: Legendy mówią, ze ktoś kiedyś powiedział "tak, świadomie robiliśmy Was w konia" ¯\_(ツ)_/¯
0
pokaż komentarz
@dambrzez: gdzie te dopłaty można sprawdzić? W Inpost-> Płatności -> Opłaty ?
0
pokaż komentarz
@alezcopan: I nie spieszą się ze zwrotami.
-107
pokaż komentarz
Legendy mówią
@Nicolai: mylisz legendy z teoriami spiskowymi. Nie lubię, nie szanuję. Przyznali się, że spartolili - udowodnijcie że robili to przed 1 grudnia a sam odpale małysza..
+94
pokaż komentarz
@alezcopan: ok, przyznali, że to błąd, tylko nie spieszą się ze zwrotem kasy.... Twierdzą, że zwrócili wszystkie błędnie naliczone opłaty, tylko dziwnym trafem są setki osób, które zwrotów nie dostały, a mają dowody na to, że ich opłaty były naliczone błędnie!
+45
pokaż komentarz
@alezcopan
Szkoda że zawsze mylą się na swoją korzyść.
+10
pokaż komentarz
@alezcopan to dlaczego sprzedawcy nie dostali jeszcze zwrotów? Bo jakby nie zrobiło się o tym głośno to inpost miałby to w dupie i trzeba byłoby się sądzić, ale oczywiście to tylko nieświadomy błąd.
-17
pokaż komentarz
@dzbanek123: @ukradlem_ksiezyc: @turok2016: sami nie potraficie przeczytać tego "artykułu"?
+4
pokaż komentarz
sami przyznali, że to błąd przy naliczaniu
@alezcopan: mBank też zawsze przyznawał, że różne opłaty (np. 5 zł za kartę) są pobierane w wyniku błędu systemu. Przyznawali tak przez kilka lat, ale dziwnym trafem błąd nigdy nie został naprawiony ¯\_(ツ)_/¯
-16
pokaż komentarz
mBank też
@sowiq: tak to jest dowód na to, że w tej sprawie inpost zrobił to celowo.
+11
pokaż komentarz
@alezcopan: Nie, to nie jest dowód. To jest tylko przykład, że "błąd systemu" to bardzo wygodna wymówka stosowana przez duże firmy.
Weź pod uwagę, że w tej wielkości firmach, z obrotami na tak wysokim poziomie, nie robi się po prostu systemów, które zbierają kasę i wysyłają na konto. Są całe działy analityków i księgowych, którzy stale monitorują wpływy i wydatki, robiąc z nich statystyki. Jestem pewien, że kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy dodatkowych wpływów na pewno nie uszło ich uwadze.
0
pokaż komentarz
@wojo: tak
+8
pokaż komentarz
@dambrzez: Mi zginęła paczka - podczas zwrotu z allego inpostem - zrobiłem mała imbę i inpost przyznał, że paczuszka skradziona i przyznali mi odszkodowanie którego nie przelali do dzisiaj (wszystko miało miejsce jakieś 2-3 lata temu).
pokaż spoiler
Nie chce mi się latać za tym ale wiem, że powinienem :(
+4
pokaż komentarz
@alezcopan: Pobierają opłaty jak nadasz prawidłową przesyłkę B czyli powyżej 8cm, a kurier włoży ją do skrytki A. Skrytki są większe zmieszczą nawet 10cm paczkę. Reklamacje odrzucają, żadnych pomiarów paczek nie podają.
Nadając paczkę ok. 9cm można dostać dopłaty niezależnie czy wybierzesz A czy B i nic z tym nie robią.
-8
pokaż komentarz
"błąd systemu" to bardzo wygodna wymówka
@sowiq: bardzo dobrze to ująłeś. Natomiast "Opłaty są sprytnie (celowo) ukryte" przeciw którym zaprotestowałem to pomówienie. Problem w takich sytuacjach na wykopie jest taki, że rusza "masówka" teorii wśród których trudno wyłapać wnoszące o sprawy komentarze i dowiedzieć się czegoś istotnego od prawdziwych poszkodowanych.
0
pokaż komentarz
@alezcopan: dlaczego zawsze na swoją korzyść ?
+42
pokaż komentarz
@dambrzez: U mnie to samo, ok 300 weryfikacji rzekomo niepoprawnych wymiarów z tym że WSZYSTKIE paczki się zgadzają gabaryt -> wymiar. Składanie reklamacji na tyle paczek zajeło by mi chyba miesiąc przy ich formularzu z 1000 okienkami do wpisania. Od grudnia nie mam odpowiedzi od nich w tej sprawie a kase sobie wzieli.
+5
pokaż komentarz
@dambrzez: sami przyznali, że to błąd przy naliczaniu. Dlaczego wprowadzasz ludzi w błąd
@alezcopan: Nie, nie wszystko ci się pomieszało! To InPost wprowadzał ludzi w błąd a nie @dambrzez
+3
pokaż komentarz
@waper: składałem reklamację, również naliczono mi taką oplate. Reklamacja odrzucona, tylko czas stracony. Ta firma to farsa.
Skoro mają okienka w paczkomacie na dany wymiar, paczka wchodzi bez upychania, luźno - to za co ta opłata?!
-7
pokaż komentarz
@Brunner: stary nie wiem co komu się pomieszało ale w treści znaleziska jest informacja, że przyznają, że spieprzyli sprawę, podali od kiedy. Czytamy inny tekst?
"Dopłaty, które zostały niepoprawnie naliczone w związku z deklarowanym rozmiarem paczek, zostaną zwrócone "
Jeśli to "celowe" działanie to raczej sabotaż bo mogą się po takiej aferze nie podnieść (grupowy pozew o odszkodowanie, wizerunek firmy). A już na pewno nie jest to "sprytne".
+3
pokaż komentarz
@alezcopan: Problem jednak na tym polegał, że wcześniejsze zgłoszenia olewali. Nie odpowiadali na nie. Dopiero jak się afera zrobiła to się zaczynają wybielać
+19
pokaż komentarz
@alezcopan: Dlaczego ty wprowadzasz ludzie w błąd, a właściwie - bezczelnie naginasz prawdę?
ONI TO POWIEDZIELI NA POCZĄTKU GRUDNIA, żę BŁĄD wystepował do 3 grudnia i do 9 zostana wszystkie zwroty dokonane. MAMY 11.01.2019, a NADAL, od MIESIACA kradną ludziom kase z "portfeli", a TYSIĄCE reklamacji jest olewane (odpowiedz miala byc w 48h na kazdego maila, a nie ma od miesiaca).
-4
pokaż komentarz
bezczelnie naginasz prawdę?
@Timoteii: luzuj kolego bo przedobrzysz.
" do 9 zostana wszystkie zwroty dokonane" - W treści czytam, że do 11 więc to Ty naginasz.
+7
pokaż komentarz
@alezcopan:
Wypowiadasz się jakbyś interesował się sprawą, a widać, ze prócz przeczytania artykułu - nic wiecej nie wiesz. Komunikat na grupie ZJEDNOCZENI SPRZEDAWCY brzmiał, że do 9.12, a nie 11.12.
Zamknijmy więc bezsensowny wątek kto ma rację,
Jeśli jednak zabiorą ci kasę z konta bankowego, nie powiedzą ci także o tym, że te środki ukradli, a odpowiedzą ci łaskawie dopiero gdy zgłosi się KILKASET również okradzionych osób... odpowiedzą ci, że to "pomyłka" i w tydzień obiecują zwrócić kasę, po czym nie odadzą ci jej w ogóle, to w twoim mniemaniu jest spoko, bo wazne jest to do kiedy planowali tą kasę oddać :))) logiczne.
+1
pokaż komentarz
@sebekk23: słyszałeś kiedyś takie długie słowo w swoim życiu "sąd". Zgłoszenie przestępstwa to nie wejście na Mount Everest ;)
0
pokaż komentarz
@fuckyt nie każdy ma czas i pieniądze aby się w sądy bawić o kilka stówek. Gdzieś czytałem, że problem dotyczył 8% paczek. To tak na prawdę poeldyriard cebulionów w sklali kraju.złożenie reklamacji dla 1 paczki to 10 minut z życia. Inpost o tym wie ale chyba się nie spodziewali że taka afera ruszy.
więcej komentarzy(18)
+408
pokaż komentarz
Jak by kupujący zastanawiali się "co mnie to obchodzi?" to tłumaczę, że powinno, bo dopłaty mogą się odbić na cenach towarów, co by sprzedający mógł sobie zrekompensować zagrania InPostu. Ryzyko ryzykiem, ale takie zagrania to nie jest nic fajnego, zwłaszcza gdy ma się monopol. ( ͡º ͜ʖ͡º)
+160
pokaż komentarz
@kogutm: Dobra. To obchodzi mnie. Co mam zrobić? Nie kupować?
+98
pokaż komentarz
@PosiadaczKonta po prostu wykopać, co by pokazać niefajne praktyki ( ͡º ͜ʖ͡º)
+116
pokaż komentarz
@kogutm:
Do tego bardzo dużo firm rezygnuję ze Smarta z powodu opłat za Paczkomaty.
No i wyjdzie na to że zapłaciliśmy za Smart, a nie możemy z niego skorzystać w coraz to większej ilości aukcji.
-94
pokaż komentarz
@ZjednoczeniSprzedawcy @kogutm: Jakby sprzedający zastanawiali się "dlaczego to kupujących nie obchodzi" to tłumaczę.
Mam dość męczenia się z kurierami, awizami z poczty, dla mnie ważna jest wygoda, to jest najważniejsze w paczkomatach. Jestem skłonny zapłacić za ten sam towar 20% - 30% więcej, byle by towar był dostarczony do paczkomatu. Tak więc wsze miałki i skomlenia, jak to InPost mnie wali, wój mnie obchodzą, to wasz problem. Nie masz formy dostawy do paczkomatu?, Nie kupie u ciebie - proste.
Dotarło ?
+105
pokaż komentarz
@k041n: Zapłacisz 1300 za paczkomaty zamiast 1000 poczta? Na bogato :)
+1
pokaż komentarz
@k041n: Dziwne. Ja wszystkie paczki odbieram w solarium, żabce, papierniczym albo na stacji paliw. Kuriera na oczy od roku nie widziałem. Oni jeszcze gdzieś coś dostarczają? ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
+15
pokaż komentarz
@k041n naprawdę 20 - 30 % byłbyś w stanie dopłacić. Żeby to sobie zobrazować, za rzecz która kosztuje 1000zl zapłacisz 1300 tylko żeby to paczkomatem Ci dostarczyli?
+23
pokaż komentarz
@kogutm: Rynek to zweryfikuje, akurat jeżeli chodzi o przesyłki to konkurencja jest bardzo duża, oprócz firm które się tym zajmują można też odbierać w punktach, których jest bardzo dużo, jest ich więcej niż punktów Inpost, przynajmniej u mnie na Śląsku a ceny niższe. Wczoraj zamówiłem dwie paczki, jedną z Allegro drugą z Morele i odbiór na Orlenie jest o złotówkę niższy niż Inpost.
+3
pokaż komentarz
@YoshiTurboMaster: @Desparos: Teraz to wy przesadzacie. @k041n odniósł się zapewne do rynkowych cen, a zapłata np. 13 zł zamiast 10 nie boli, szczególnie, że często więcej oszczędzimy na koszcie dojazdu na pocztę czy punktu odbioru kurierskiego.
+9
pokaż komentarz
@mlodyapollo: Moim zdaniem chodziło o to, że op jest gotowy kupić coś drożej u sprzedawcy który ma opcje paczkomaty niż taniej u takiego bez. Nie chodziło mu koszt samej dostawy.
+9
pokaż komentarz
No i wyjdzie na to że zapłaciliśmy za Smart
@RFpNeFeFiFcL: mi się roczny smart zwrócił w 2 miesiące
+13
pokaż komentarz
@Desparos: @YoshiTurboMaster: ja bym dopłaciła, to oczywiste! Nie każdy liczy każdy grosz, dla niektórych liczy się tez wygoda. Poczta jest otwarta tylko w jakichś godzinach, kurier to w ogole nie wiadomo czy i kiedy przyjdzie, a do paczkomatu mogę sobie podejść nawet o 23:30. Dostawa do paczkomatu to moje główne kryterium wyboru sprzedawcy.
+2
pokaż komentarz
@aldi7x: U mnie akurat odbiór w punkcie też jest tańszy ale czas dostawy to jakaś masakra. In post wyrabia się w 48 a paczka ruchu to tydzień czekania.
+1
pokaż komentarz
@metkor: A tego akurat nie wiem, paczki częściej z Chin zamawiam więc do czekania jestem przyzwyczajony, oczywiście rozumiem jak komuś zależy na czasie to nawet jeden dzień ma znaczenie. Ja dostałem na maila coś takiego:
Zamówienie zostanie wysłane w dniu: 2019-01-11 za pośrednictwem S-Stacja z Paczką Orlen
Kiedyś zamawiałem sporo rzeczy na odbiór w Ruchu i te dochodziły dość szybko ale ile dokładnie to nie pamiętam z Orlenu pierwszy raz. Dobrze że jest tak duży wybór tych firm i każdy może wybrać jaka forma przesyłki najbardziej mu odpowiada.
-1
pokaż komentarz
@aldi7x: tylko co raz częściej do paczkomatu masz bliżej niż na stacje benzynową czy jakąś inną "stokrotkę". I w sumie poza stacją, reszta punktów odbioru bardzo rzadko jest czynna całą dobę.
+14
pokaż komentarz
@wuadek
@k041n: Dziwne. Ja wszystkie paczki odbieram w solarium, żabce, papierniczym albo na stacji paliw. Kuriera na oczy od roku nie widziałem. Oni jeszcze gdzieś coś dostarczają? ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
Do solarium, do żabki i do papierniczego i oczywiście na stację paliw.
-4
pokaż komentarz
@k041n: @k041n: 30% wiecej hahah co za dzban ja p?$!$%$e
+1
pokaż komentarz
@YoshiTurboMaster kolega chyba mowil o "chlebie" za 5zl xD
+2
pokaż komentarz
@kogutm: Wykopuję, ale z inPostu będę korzystał nadal, bo nie ma nic wygodniejszego dla prywatnego klienta, który nie siedzi w domu 9-17.
-1
pokaż komentarz
@k041n:
źródło: 20-42-16-comment_dALQQ7FU6HEzlxbxf7VTFWtzV3JuHaNW.jpg
+4
pokaż komentarz
@k041n 20 - 30% ale nie więcej niż 5 zł ? ( ͡º ͜ʖ͡º)
-2
pokaż komentarz
Jak by kupujący zastanawiali się "co mnie to obchodzi?"
@kogutm: Jako kupujący i tak uważam inpost za najlepszą formę dostawy. Szybko, tanio i faktycznie dostarczają.
DPD np. wpisywało, że mnie nie ma w domu, podczas, gdy czekałem na przesyłkę, tylko po to, abym jechał po odbiór do ich magazynu, bo im się nie chciało.
0
pokaż komentarz
@kogutm: No poczta już paczek nie dostarcza ?
-7
pokaż komentarz
@k041n: to zastanów się co to za wygoda? musisz ruszyć dupe z przed biurka aby dojść do paczkomatu, musisz szukać smsa bądź emaila aby odebrać paczkę, nie w tym wieku taki szit, teraz kurierka przyjedzie wprost do domu, rusze dupe tylko w momencie podejścia do drzwi,
aaaa przepraszam wstydzisz się gadać z ludźmi, jesteś samolubem, warszawskim snobem, burakiem wprost z wiejskiej co nie stać cię na kuriera, aaa to sorry
( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
+3
pokaż komentarz
@k041n: co z tego jak w niektórych miastach paczkomaty są tak przepełnione ostatnio przez smarta, ze zamiast ponownie spróbować paczkę umieścić w paczkomacie, kurier od razu wiezie ja na punkt odbioru paczek - otwarty 9-17 pn-pt... Albo ostatnio zamawiałem za pobraniem na paczkomat, dopiero po nadaniu paczki dostałem informacje ze trzeba zapłacić przelewem bo paczkomat ma wyłączona możliwość płatności na miejscu... to po uj to pobranie?!
+6
pokaż komentarz
@RFpNeFeFiFcL smart to nie tylko paczkomat, jakdla mnie orlen, zabki tez sa ok, byleby tylko nie stac 0,5h na poczcie, bo ostatnią rzeczą jaką sie zajmują tam to wydawanie paczek
-1
pokaż komentarz
@krolcz:
Tak. Tylko od lutego musisz mieć 2 oferty "allegrowego" transportu aby otrzymać Smarta.
+1
pokaż komentarz
@RFpNeFeFiFcL: a no widzisz, jako kupujący o tym nie wiedziałem
0
pokaż komentarz
@PosiadaczKonta kupować i zamawiać nie przez inpost
0
pokaż komentarz
@k041n: Dziwne. Ja wszystkie paczki odbieram w solarium, żabce, papierniczym albo na stacji paliw. Kuriera na oczy od roku nie widziałem. Oni jeszcze gdzieś coś dostarczają? ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
@wuadek: Paczki do solarium, żabki, papierniczego i na stacje paliw ;) Same tam nie przypełzają
+2
pokaż komentarz
@PosiadaczKonta: zawsze możesz napisać do InPost list, w którym wyrazisz swoje zaniepokojenie i wskażesz, że jeśli takie zdarzenia miały miejsce, wrócisz do tradycyjnych przesyłek pocztowych, bo wolno, ale przynajmniej z uczciwą ceną.
+3
pokaż komentarz
@piotr_qbi: Wiem. Tyle że kurier do niedawna był synonimem paczki do domu. Do mnie nawet nie próbuje doręczać. Namierzyłem kiedy∂ kubusia z dhlu jak pod domem moim stoi i pyka w ten swój "telefon" że mnie nie ma. A paczka pod pachą i do solarium sunie. Troszkę się zawstydził. Ale mało. Bardziej mnie ciekawi czy to taka polityka czy spryt "poczmistrzów". Tylko z Poczty Polskiej koleś zawsze przynosi. Może ma kasę tylko od doręczonych?
0
pokaż komentarz
@kogutm a wykopięm
+1
pokaż komentarz
@wuadek: Tutaj masz rację, sporo takich sytuacji ma miejsce. Ja wysyłam z firmy trochę paczek to mam regiony w Polsce np. okolice Trójmiasta, że korzystając z DPD rzadko kiedy klient widzi kuriera a paczka wraca po kilku dniach jako zwrot - dzwoni się do klienta a on zaskoczony, bo nikogo nie było/nikt nie dzwonił.
-1
pokaż komentarz
@eloar: listem się podetrą a poczta jest tańsza niż inpost. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
więcej komentarzy(25)
+232
pokaż komentarz
sorry, musiałem...( ͡° ͜ʖ ͡°)
źródło: b1.pinger.pl
+16
pokaż komentarz
@zartysieskonczyly: haha
+13
pokaż komentarz
@zartysieskonczyly: hehe
+9
pokaż komentarz
@zartysieskonczyly: hihi
+6
pokaż komentarz
@zartysieskonczyly: huhu
-12
pokaż komentarz
@zartysieskonczyly: хаха
-22
pokaż komentarz
@Ikkos: Twoja odpowiedź skojarzyła mi się z tym memem (✌ ゚ ∀ ゚)☞
źródło: i1.jbzdy.pl
-9
pokaż komentarz
@ZjednoczeniSprzedawcy, @dedik, @shagal, @pan_alternator, @ikkos: skończcie tą karuzelę śmiechu...
pokaż spoiler
( ͡° ͜ʖ ͡°)
+4
pokaż komentarz
@zartysieskonczyly: hyhy
0
pokaż komentarz
@zartysieskonczyly: iksde iksde
+143
pokaż komentarz
Dostałam prawie 1000zł dopłat. Od grudnia prowadzimy z Inpostem walkę w sprawie otrzymania zwrotu. I jestem pewna, że gdyby nie regularna wojna w grupie Zjednoczeni Sprzedawcy i szum jaki tam się zrobił, to nie byłoby najmniejszej szansy na żadne zwroty. Żeby użytkownicy, którzy nie wysyłają paczek mieli jasny ogląd sytuacji. Wygląda to tak: aby wysłać paczki, musisz doładować konto prepaid na stronie Inpostu. Masz tam zgromadzone środki, inpost nalicza Ci 1000zł kary i po prostu te środki z konta zabiera (niezależnie od tego czy ma rację czy nie). A jeśli nie masz środków na koncie, to pierwsze pieniądze, które wpłacisz aby nadać paczki od razu pójdą na poczet kary.
-2
pokaż komentarz
@Ksatia: ale widzisz np, że masz na minusie czy nie? Pewnie wprowadzili jakiś automat do sprawdzania paczek który jest mocno nie dopracowany. Sam nie raz się dziwiłem, że kurde zamówiłem jakąś pierdołe małą i lądowała ona w skrytce największej
+42
pokaż komentarz
@Ksatia: inpost jak komornik
zero tłumaczeń, kamienna twarz, bierze co chce ¯\_(ツ)_/¯
+7
pokaż komentarz
@TheDzions: jest zakładka opłaty, w której widać ile i za co naliczyli. Co do tego w jakich skrytkach lądują przesyłki to jest dwa problemy. Pierwszy - faktycznie zdarza się, że niektórzy sprzedawcy błędnie generują etykiety, to znaczy, na np na małą przesyłkę naklejają C. Drugi problem, to sprzedawca generuje etykietę właściwie, ale kurier Inpostu umieszcza przesyłkę do skrytki C, podczas gdy ma etykietę A i mieści się do A.
+15
pokaż komentarz
@Ksatia: manager paczkomatów to najgorzej zaprojektowana dla użytkownika usługa jaką widziałem. jeśli ma się bardzo dużo paczek to w zasadzie niemożliwe jest prawidłowe określenie rozmiarów paczek. jeśli błędnie wybierze się rozmiar i przy pakowaniu okaże się, że trzeba wybrać inny, to niestety nie da się ponownie zaimportować danych z allegro i wysłać paczkę w cenie allegrowej. jedyne rozwiązanie jakie nasuwa się aby uniknąć dopłat, to pakowanie wszystko do kartonów o gabarycie C np. 25x25x25. Tylko wtedy inPost będzie miał porblem, bo 90% paczek będzie w gabarycie C, a takich skrzynek jest najmniej. straszne debile tam pracują. system jest bardzo źle przemyślany i napisany przez stażystów/studentów. koszmar.
+2
pokaż komentarz
@hugon: to że menager pacze jest tragiczny to wiemy. Zero przejrzystości. Co do gabarytów, to ja sobie jakoś poradziłam, przy drukowaniu paragonów, drukuję sekcjami, gabarytami, ale nadal w magazynie trzeba pilnować np paczki, w których jest kilka przedmiotów. Tak czy inaczej, jakoś da się to zrobić, ale co z tego, skoro inpost ma to w dupie i itak nalicza dopłaty.
+4
pokaż komentarz
@Ksatia: przy stosunkowo niewielkiej ilości paczek jest to możliwe. Zastanów się proszę ile dodatkowo czasu marnuje się na przypilnowanie gabarytu. Cena paczki dla każdego rozmiaru jest taka sama. Ja miałem do przygotowania przed świętami po 150 paczek dziennie w 2 osoby. Odbiór paczek ok godziny 15. jedyne rozwiązanie - wszystko z automatu do kartonu C - ostatecznie wyjdzie taniej niż weryfikacja. Tylko kurier musi na 2 razy odbierać, bo się nie mieści w dostawczaku, a potem mają problem z załadowaniem do paczkomatu. zamiast zlikwidować gabaryty dla paczek allegro, to dodają mnóstwo pracy i sprzedawcom, i kurierom. rozwiązanie powinno być po stronie systemu, ale jest on źle zaprojektowany przez jakiegoś kretyna. Pakujcie wszystko w C - wymusi to zmiany po stronie inPostu, bo nie dadzą rady z taką ilością. dodatkowo, żeby zmienić z rozmiaru A na C potrzeba co najmniej 2 kliknięć, nie da się zmienić domyślnego rozmiaru, nie da się zaakceptować regulaminu na stałe (kolejne kliknięcia), nie da się ustawić domyślnego sposobu nadania (kolejne kliknięcia), nie da się zmienić gabarytu po wydrukowaniu listów, nie da się ponownie zaimportować paczki allegro w ich cenie. Niestety jedynym rozwiązaniem jakie znaleźliśmy przy dużej ilości paczek, to pakowanie rozmiaru C - unika się weryfikacji. Potem klienci się dziwią, że mają malutkie słuchaweczki do smartfona w kartonie o gabarycie C....
+4
pokaż komentarz
@hugon: nie musisz mi mówić jakich nakładów pracy to wymagało, bo przed świętami miałam po ponad 300 paczkomatów dziennie do wysyłki do ogarnięcia przez jedną osobę. Także temat znam doskonale. Ogarnęłam, działam na sello, wszystkie produkty zmierzyłam i w sello w sekcji masa oznaczyłam: 1 - gabaryt A, 2 - gabaryt B, 3 - gabaryt C. Wszystkie transakcje, które zawierały więcej niż jeden produkt trzeba było przepatrzyć i przyporządkować do odpowiedniego gabarytu jeszcze przed wydrukowaniem. Potem drukowałam to wszystko grupami (gabarytami). Przy pakowaniu na magazynie dodatkowo zwracałam uwagę w co i jak pakuję, tak aby żadnego gabarytu nie przekroczyć. Kosztowało mnie to wiele pracy, dlatego mam niesamowity wk@@#, że 3 grudnia dostałam dokładnie 111 dopłat, a inpost twierdzi, że owszem, błąd w systemie był, ale wszystkim już zwrócili pieniądze - no mnie niestety nie. A jeśli faktycznie deklarowałabym gabaryty źle, to takie dopłaty miałabym codziennie, a nie tylko 3 grudnia.
+2
pokaż komentarz
sello
@Ksatia: no właśnie... ja niestety musiałem działać na managerze paczkomatów. w sumie to skandal, że trzeba korzystać z dodatkowo płatnych rozwiązań, aby wygonie przygotować paczki. inPost posiada 2 system o przygotowywania paczek kurierskich, który jest stale rozwijany i widać, że robi to ktoś z głową, a dodatkowo słucha użytkowników. stale to rozwijają i rozwiązują problemu na bieżąco... jestem bardzo spokojnym człowiekiem, ale skrajny debilizm rozwiązań inpostu w ostatnim czasie wyprowadził mnie z równowagi....
+1
pokaż komentarz
@hugon: nie korzystaj z menagera paczek. Jest baselinker, jest sello. A do generowania etykiet z wszystkich firm kurierskich zdecydowanie polecam program, Prosta Paczka - łatwo, szybko. Gdybym miała klepać paczki do wysyłki w menagerze paczek inpost, to dostałabym nerwicy po jendym dniu.
0
pokaż komentarz
@TheDzions: Nie widać minusa - Wczoraj sam u siebie odkryłem taką opłatę. Wysyłam paczki paczkomatem raz na parę miesięcy, wygenerowałem paczkę z Allegro, stan konta 0zł, doładuj za 8.99, robie doładowanie i stan konta 5zł ileśtam groszy. SMS z banku prawidłowy, zero maili, komunikatów, dopiero w jakiejś zakładce znalazłem, że doliczyli mi 3 grudnia opłatę za paczke, która została wysłana i doręczona w listopadzie. Paczka zapakowana w karton po płycie głównej, który miał tak coś ok. 6 cm wysokości i puszczona jako gabaryt A (do 8cm).
+61
pokaż komentarz
Dodajmy, że tego typu praktyka InPostu oznacza dla sprzedawcy dodatkowe koszty rzędu kilkuset złotych miesięcznie, w zależności od ilości naliczonych dopłat. Każda przesyłka potraktowana w ten sposób to 3zł netto dodatkowo. Przy np. 200 takich przesyłkach miesięcznie, mamy do zapłacenia 600zł netto więcej, o czym dowiadujemy się po fakcie i z czym nie bardzo możemy cokolwiek zrobić.
-80
pokaż komentarz
@moody1991: wystarczy podać właściwy gabaryt.
+57
pokaż komentarz
@szpoq: Podajemy. A InPost uznaje, że jest inny i nalicza dodatkowe koszty.
+57
pokaż komentarz
@szpoq: Gdyby gabaryt był nieprawidłowy inpost nie powinien przyjmować paczki, a jeśli przyjął bez zastrzeżeń to oznacza że gabaryt był prawidłowy.
-39
pokaż komentarz
@moody1991: zgłosić oszustwo na policję.
@dudu_89: regulamin podpisany? - podpisany.
+29
pokaż komentarz
@moody1991: wielokrotnie odbierałem maleńką paczkę z największych skrzynek, może gabaryt sobie losowo dobierają?
+30
pokaż komentarz
@inver: Zwróć uwagę jaki gabaryt masz na etykiecie. Czasem jest tak, że sprzedawca zdeklaruje A, ale wszystkie A są zajęte, to kurier wrzuca do B lub C, później próbuje załadować B lub C ale się okazuje, że paczki są zajęte przez te, które przerzucił z gabarytu A. Tak kółko się zamyka. Oczywiście byli również tacy, którzy deklarowali wszystko na C.
-21
pokaż komentarz
@moody1991: a wysyłacie jako "Paczka E-Commerce Inpost" czy "Paczkomaty 24/7"?
+20
pokaż komentarz
@szpoq: mało wiesz, więc niepotrzebnie się wypowiadasz. Sprzedawcy korzystają z różnych usług Inpostowych. Niektórzy mają bezpośrednią umowę z inpostem i wtedy - Paczkomaty 24/7, a inni nie mają bezpośredniej umowy, tylko korzystają z usługi Allegro Paczkomaty Inpost. W obu przypadkach są bezsadne dopłaty.