@l1pka: zachował godność w tym poj$!@nym świecie, w którym ludzie obrażają się na fakty i szykanują tych, którzy o tych faktach mówią głośno. Na szczęście fakty mają wyj$!@ne na poprawność polityczną i każdy kto ma troche rozumu potrafi zrozumieć, że ludzie się różnią. Dziwne, że kiedy mówimy o tym, że mieszkańcy Kongo mają największe knagi, no to cóż, tak po prostu jest to potrafimy to zaakceptować, ale kiedy już mówimy, że mieszkańcy afryki mają po prostu mniejsze zdolności intelektualne no to już zakrawa o rasizm.

Ciekawe za co szanujecie, skoro:

Naukowcu zajmującego się kwestiami kodu DNA zarzucano, że jego twierdzenia na temat różnic rasowych nie mają oparcia w nauce

@Aster1981: i mu się pop$!%#@?iło ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@VCO1 naukowcU xD Oczko mu się odlepiło, panie kerowniku, temu naukowcu!

@3palcewnatalce: Zwyczajnie ignoruje wpływy kulturowe, jak wszyscy tego typu piewcy "jedynej prawdy". To o tyle interesujące, że jeszcze żadnemu poważanemu naukowcowi nie udało się oddzielić od siebie wpływów środowiskowych, genetycznych oraz czynników prenatalnych na tyle wyraźnie, by uzasadnić jakiekolwiek z dosadnych stanowisk. Mówię o uzasadnieniu przy zachowanie naukowej ścisłości. Pomimo tego raz na tysiące trafi się fantasta (patrz bogata historia przekrętów oraz niedopatrzeń - w mało której dziedzinie udowodniono tyle błędów metodologicznych).

Komentarz usunięty przez autora

mieszkańcy afryki mają po prostu mniejsze zdolności intelektualne
      @mikroblog: Nie rozumiesz problemu. Nikt nie twierdz, że mieszkańcy Afryki nie mają mniejszego IQ (przykładowo), ale uważa się, że to efekt wpływów środowiskowych. Dlatego (uproszczając) czarny po uczelni będzie inteligentniejszy od żółtego bez szkoły (a zatem to nie geny, lecz wpływy otoczenia decydują). Nikt nie ma wątpliwości, że wpływ genów jest mniejszy niż otoczenia, a reszta to - póki co - domysły.

@RobertKowalski: jeśli ktoś jest naukowcem to raczej jego zarzut ma więcej sensu niż zarzut randoma z internetów. Chyba się nie spodziewałeś, że stronka "autonom" przytoczy merytorykę tych zarzutów

@l1pka: jaja ma ale ważniejsze czy ma racje

@l1pka: Po prostu ma wyj@!%ne na glupkow bo wi o czgm mowi.

@VCO1: naukowcy od gender studies

@cerastes: czy podważasz role społeczne z podziałem na płcie?

@l1pka: @3palcewnatalce: @MirkobIog: ma źródła dochodów pozwalające mu na niezależność wobec lewackich grantów.
      Co raz większa rzadkość w światku uniwersyteckim. :)

Ciekawe za co szanujecie, skoro:

@VCO1: Za to że nie daje się polityce. Gdyby pokazali mu że nie ma racji, że wyniki badań pokazują inaczej itp, to nie było by o czym mówić. Ale mówienie że ktoś po prostu jest nie zgodny z nauką bez podania żadnego argumentu jest podejściem całkowicie nie merytorycznym i niczym więcej niż próbą uciszenia na siłę. Takie gadanie nie ma oparcia w nauce.

@VCO1: Podważam rolę gender studies w nauce.

@MirkobIog: bo wszyscy jesteśmy tacy sami. Skoro tak, to czemu robi się testy IQ w ogóle? Jeśli jesteśmy tacy sami to wszyscy powinnismy mieć identycznie IQ. Czyż nie?

@biliard: To ty nie rozumiesz problemu. Co spowodowało to, że my mamy elektrownie atomowe i elektronikę, latamy w kosmos, a w Afryce nadal budują ziemianki ze swojego gówna, pomimo, że mają zasoby naturalne pozwalające na rozwój? Czyż nie to, żę są głupsi (statystycznie)? Ta bieda (fizyczna i umysłowa) to nie wynik ostatnich 300 lat. To historia genetyczna.

Ale lewactwo nie jest w stanie tego ogarnąć, więc nie martw się - nie jesteś jedyny...

@sysadmin: Sugeruje się że na IQ mają wpływ warunki rozwoju na wczesnym etapie życia. Mają rację, ale jest spór o to, czy jest czynnik genetyczny.

Problem tylko w tym, że gdyby go nie było, to w krajach rozwiniętych bez segregacji rasowej można by się spodziewać odpowiedniego udziału osób czarnoskórych w środowiskach naukowych, a mimo wszystko tego nie ma. Przeciwnicy powodów genetycznych zwalają to na niechęć białych do czarnoskórych, stąd duże parcie na to, żeby ich tam wciskać na siłę.

Podobnie z kobietami w środowiskach naukowych.

@Razi91: gdyby nie było czynników genetycznych to do dziś byśmy nie pewnie siedzieli w jaskiniach. Cały rozwój oparty jest na inteligencji. Znasz jakąś afrykańską cywilizację z południa kontynentu?

@scroller: Polecam na początek Psychologia i zycie Zimbardo. W tej jednej z najpopularniejszych podręczników psychologii na świecie masz wyjaśnione, co to są czynniki środowiskowe. Bo rozumiem, że przerosło cię to pojęcie.

@sysadmin: Ale ja w swoim komentarzu nie stoję po żadnej stronie.

Nie znam. Osobiście uważam że sporym czynnikiem jest jeszcze kultura (silny konserwatyzm, tłumiący w zarodku wszelkie inicjatywy) i warunki geograficzne. Nie neguję genetycznych przyczyn, powiem wręcz że mogą one wynikać z warunków w jakich się rozwijali przez tysiące lat (przeżywają silniejsi, nie inteligentniejsi).

@biliard: Tak, tak. Kobieta, która ćwiczy na siłowni będzie silniejsza od większości, która teog nie robi. Czy to oznacza, że kobiety mająten sam potencjał siły co faceci?

@l1pka: Za dużo to mu nie mogą zrobić (wiek).

@Razi91: Mają prawie racje. Różnice powodzenie pojawiają się z powodu niechęci, tylko że czarnych do białych. To nie biali blokują dostęp czarnym do edukacji, pracy, itp, oni sami sobie robią. W USA w czarnych dzielnicach, jeśli jakieś czarne dziecko zaczyna zachowywać się "jak białe" zostaje wyzywane. I to jest prawdziwy problem czarnych mniejszości. A akcje typu BLM tylko pogłębiają ten problem, promując "czarność" i walkę z białym człowiekiem. Jedyny sposób dla czarnych aby poprawili swoją sytuacje to zmiana moralności i ciężka praca, ale po co? Jak można sobie postrajkować i oskarżyć kogoś o rasizm aby zdobyć to czego potrzebujesz. Jedyny sposób żeby zakończyć rasizm to przestać o nim gadać.

@Razi91: Oczywiście inteligencja/sukces są zależne od czynników środowiskowych. Ktokolwiek kto twierdzi inaczej jest po prostu ślepy, ktoś kto będzie zamknięty w klatce bez edukacji itp nie będzie inteligentny, nie ważne jakie geny ma. To czy geny mają tutaj nadzieje jest trudne jeśli nie niemożliwe do sprawdzenia w sposób etyczny. Ja obstawiam że mają, ale nie zależnie od wyniku, i tak nic nam to nie daje. I tak żyjemy w społeczeństwie w którym są różne rasy, a ich wyniki są na tyle podobne że nie da się określić czyjejś rasy na podstawie jego IQ. W każdej rasie znajdują się idioci i inteligenci, nawet jeśli ich proporcje nie są idealne. Nic z tym nie zrobimy i musimy z tym żyć dalej, ale możemy rozwiązać problemy środowiskowe. Promowanie pracy, sukcesu i stylu życia "białasów" powinno być pierwszym krokiem. Promowanie czarnej subkultury i walki z białym człowiekiem jest krokiem w tył.

@scroller: Polacy nie mają elektrowni atomowych i nie latają w kosmos xDDD Najwyraźniej jesteśmy genetycznie głupsi. Oczywiście cała ta gadka o tym, że rozwój zależy ściśle od genetyki społeczeństwa nie ma sensu. Bo jest taki problem: W ciągu wieków pewne narody przodują w wyścigu cywilizacyjnym by stosunkowo niedługo potem wlec się w ogonie i na odwrót, a przecież geny nagle im się nie zmieniły.

ale uważa się, że to efekt wpływów środowiskowych.

A co z (nigdy nie powtórzonym, o ironio) badaniem dzieci, gdzie biała rodzina z klasy średniej zaadoptowała czarne dziecko (jako noworodka), a było ono mniej inteligentne od swoich przyrodnich braci?

Środowisko ma wpływ (bo to dziecko było np. statystycznie bardziej inteligentne od swoich rasowych pobratymców), owszem. Jednak genetyka i ogólny klin rasowy również.

Badania nie powtórzono i szybko zwinięto w momencie formułowania pierwszych wniosków na podstawie zebranych informacji. Oficjalnie uznano je za nieetyczne. Nieoficjalnie miało ono obalić rasowy wpływ na inteligencję, a jedynie je potwierdziło, toteż uznano że nie będą robić większej próby+ślepej, bo może wyjść coś odwrotnego niż sponsor założył.

@biliard:

@Zawulon: Powiedz mi, w którym wieku Afryka przodowała względem Europy?

Pisząc 'my' miałem na myśli kraje, zaludnione w wiekszości przez białych i azjatów. Polska to wyjątek, ten kraj jest daleko za Afryką. Nie identyfikuję się z nim...

A Afryka? Tam gdzie nie sięgnął Islam (Mali) albo Chrześcijaństwo (Etiopia) w całej najnowszej historii ludzkości nie wytworzyła się sensowna cywilizacja.

Szczególnie jest to widoczne gdy popatrzymy na Chiny, gdzie jeszcze niedawno zafundowano im Wiek Upokorzeń i statystyczny Chińczyk był niewiele bogatszy od statystycznego Afrykanina. Zresztą zachodzi korelacja z średnim IQ społeczeństwa, a bogactwem państwa.

@DisasterMaster:

@3palcewnatalce: dla lewicy to zabójcza kombinacja( ͡° ͜ʖ ͡°)

@scroller: Przez spory kawał historii cywilizacji. Egipt? Kartagina? A jeśli chodzi o ''czarną'' Afrykę to Mali, Aksum, Wielkie Zimbabwe, Ghana.
      Polska za Afryką? W jakim sensie? Dlaczego Polacy są wyjątkiem? Mamy odmienne geny od reszty Europejczyków?

@Camilli: No ja się z tym wszystkim co mówisz zgadzam. Mówiłem głównie w kontekście krajów w których masz osoby różnych ras, gdzie możesz porównywać poszczególnych osobników. Ale ta, IQ jest skorelowane z sukcesem, więc po wyniku możesz określić mniej więcej czy pochodzi z kraju rozwiniętego czy nie.

Co do czynników wpływających na aktualny stan Afryki, ciekawa była wypowiedź jednego z misjonarzy która była na głównej jakiś czas temu. Problemem tamtejszych mieszkańców była jak zwykle mentalność. Mimo że mieli ziemię, nikt nie sadził więcej niż potrzebuje ani nie robił zapasów na wypadek suszy. Jeśli ktoś by się odważył to jego sąsiad by wtedy nic nie zasadził i musiałby się z nim podzielić. Jeśli by się nie podzielił to ktoś by go otruł, tylko starszyzna może sobie na coś takiego pozwolić. Nie ma mowy żeby w takim środowisku narodził się rynek, kapitalizm, a taka pomoc gdzie się im wysyła jedzenie tylko pogarsza sytuacje. Daj wędkę, nie rybę.

@Camilli: Przecież korelacja między inteligencją dziecka i matki biologicznej kończy się na około trzecim roku (wielokrotne badania na bliźniakach, w którym jeden z bliźniaków był adoptowany). W dalszej części życia korelacja była, ale z realnym opiekunem. I jeszcze raz - pisze o badaniach wielokrotnych, to nie wybrana anegdota o murzyńskim dziecku xdd

Bliźniaki siłą rzeczy nie mogą pochodzić z różnych klinów rasowych. Nie neguję wpływu środowiskowego, całkowicie się zgadzam iż wpływ środowiska jest istotny i legitny. To niektóre środowiska negują wpływ genetyki, konkretniej klinu rasowego.

@biliard:

@VCO1: No jak to za co, wykopki z głównej przecież nawet nie rozumieją na czym polega spór i myślą ze chodzi o to ze zauważył ze są różnice intelektualne, a nie jakie są ku temu powody.

@Zawulon: i masz rację. Mieszanka genetyczna Polaków i ludzi wschodu zawiera cechy utrudniajace nam budowanie rozwinietych kultur. Jakie cechy- to widać dookoła.

@3palcewnatalce: kiedys byl taki serial o inteligentnym czarnym lekarzu i jego rodzinie. Zona tego lekarza była prawniczką, córki poszły do koledżu w Pricton. Kurde jak się nazywał ten inteligentny czarny lekarz? Ktoś wie co u niego?

źródło: embed.jpg

Ma jaja

@l1pka: Może sobie pozwolić na szczerość, bo ma już 1000 lat, osiągnął wszystko co chciał i teraz wszyscy mogą mu skoczyć na kant.

@l1pka ma jaja, ale to jest "poglądy", ale weryfikowalne fakty

Google i Aborygeni mają najniższe IQ a Azjaci najwyższe. Czemu ktoś walczy z faktami? Bo cierpi na lewackie zapalenie mózgu.

a Azjaci najwyższe

@dejadeja: tylko średnie. W gronie 1% najinteligentniejszych, najwięcej jest białych.

@dejadeja: Bo jeśli niepiśmiennego Aborygena, wychowanego w społeczności pierwotnej, pytasz o amerykańskich piosenkarzy, prezydentów albo elementy typograficzne książki i na podstawie tych odpowiedzi wnioskujesz o jego ilorazie inteligencji - to nie dziw się, że wychodzą ci bzdury.

Czemu ktoś walczy z faktami?

@dejadeja: Bo ma niskie IQ.

@Klara_Polzl: Testy inteligencji tak nie wyglądają.

Bo jeśli niepiśmiennego Aborygena, wychowanego w społeczności pierwotnej,

@Klara_Polzl: A skąd się to wzięło? Dlaczego aborygeni byli na takim poziomie rozwoju?

@Klara_Polzl: A test Weschlera jest jedynym testem? Zdając do Mensy wypełniałem coś zupełnie innego. Test był w formie, która nie obejmowała znajomości słownictwa ani kultury.

@dejadeja: Zauwaz ze biali nie maja problemu z akcpetacja faktu iz azjaci maja srednio wyzsze IQ .

@Klara_Polzl: Inaczej:
      link
      To o czym mówisz to część informacyjna. Gdyby pytania były zestandaryzowane do amerykańskich, to widać byłoby to po wynikach np. europejczyków.

Information
      The information subtest consists of 26 questions aimed at determining how much general knowledge the client has accu
      -
      mulated from their environment. The subtest reflects:

ability to learn and recall facts

intellectual curiosity

quality of education

alertness to the environment

retrieval of information from long-term memory

@dejadeja
      @inozytol
      @Klara_Polzl Zacznijmy od tego, że jest wiele rodzajów inteligencji. IQ jest tylko wyznacznikiem ogólnego poziomu inteligencji człowieka, ale poszczególne jej elementy mogą być na wyższym lub niższym poziomie. I tak biały człowiek może takiemu Aborygenowi naskoczyć jeśli chodzi o inteligencję przestrzenną, kinematyczną lub naturalistyczną. Typowy biały człowiek, rzucony w dzicz zginie bardzo, bardzo szybko.

Biały człowiek, Azjata czy Arab wykształcili za to inteligencję matematyczno-logiczną, muzyczną czy lingwistyczną które pozwoliły na budowanie cywilizacji. I tyle.

Inne rasy mają wieki opóźnienia w rozwoju, bo wszyscy zaczynaliśmy z tego samego poziomu. Tylko biali czy Azjaci swoją inteligencję kształcili w określonym kierunku. Tak samo jak Aborygeni kształcą w swoim.

@dejadeja: wg lewackiej teorii kazdy jest równy ze rodzi sie z takim samym szesciem i taka sama morda i takim samym IQ KAŻDY to sa takie komuchy ze szkoda na nich papieru

W gronie 1% najinteligentniejszych

@doker0: według jakiej miary? Testów IQ, które zamiast inteligencji mierzą umiejętność rozwiązywania testów IQ?

W gronie 1% najinteligentniejszych, najwięcej jest białych.

@doker0: Najwięcej jest żydów. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@jeloo powiadasz że inne rasy zaczynały z niższego poziomu niż biała: tylko jak mój pre biegał z dzida po lesie to ani "czerwonym" ani "śniadym" nie przeszkadzało odrabiać kamień na poziomie nieosiągalnym dla mnie dzisiaj i budować np. Piramidy czy mury widoczne z kosmosu... Pisać, tworzyć sztukę wychwalaną do dziś. Po prostu koło historii sie obróciło jednych wynosząc drugich przygniatając. Tak jak dinozaury niepodołały warunkom naturalnym tak przemineła ich supremacja- gdybyś wtedy przykładał testy to biali byli by głąbami- przekładając dziś jest inaczej.
      I owszem można by przeznaczyć mnóstwo kasy na pomoc dinozaurom w konkurencji z ssakami...

W gronie 1% najinteligentniejszych

@Wilk: Wedle tego toku twoja kontrybucja w tym wątku pokazuje umiejętność stukania w klawisze.

@dejadeja: Ciekawe dlaczego im ktoś jest bardziej zawziętym rasistą tym ma niższy współczynnik IQ. Przecież to też fakt.

źródło: bi.gazeta.pl

@Klara_Polzl: Jeśli typowego amerykanina zapytasz, gdzie leży Polska i kum jest Kukiz, to wyjdzie ci to samo. Niczego nie dowiodłeś. Jedynie swoją głupotę.

@h4ckthepl4net: Poprawka: Biali, którzy nie są lewakami i przygłupami (IQ poniżej 90) nie mają problemu z tym, że azjaci mają średnio wyższe IQ.

@marcin-: Ciekawe dlaczego im ktoś jest bardziej zawziętym lewakiem tym ma niższy współczynnik IQ. Przecież to też fakt.

pokaż spoiler tylko obrazka brak bo w pracy jestem ( ͡º ͜ʖ͡º)

@gokihar: No nie za bardzo fakt. Czytam że lewacy będąc słabą mniejszością opanowali politykę bankowość, kulturę i w ogóle stoją za wszystkim. To raczej wymagało inteligencji. Zaraz przeczytam, że może faktycznie wymagało, ale to inteligencja w służbie zła, czyli przebiegłość, chytrość, żydowski spryt. Dalej nie zmienia to faktu, że mówimy o wysokim IQ

Bartek1119994

+2

@scroller: A co z matrycami Ravena?

@marcin-: szacun za rzeczową odpowiedź !
      a teraz kontr-argumenty :
      - rasiści też są na wysokich stołkach (po prostu wychylanie się z tym nie jest bronione, wręcz potępiane, odwrotnie do main-stremowego zachwytu na równością itp)
      - "lewacy" to też tzw. "antifa" i różnego rodzaju bojówki o charakterze lewicowym (tu wstawiam zdjęcie takie jak Ty: zakapturzony bojówkarz antify z koktajlem mołotowa lub rozhisteryzowana baba w różowych włosach z tablicą z wypisanym bzdurnym hasłem)

pokaż spoiler Dla mnie cała ta lewicowa "elita" składa się z 98% z ludzi którzy w nie nie wierzą i gdyby przyszło oddać 50% pensji na nieroba szybko by się w #4konsery zmienili

@marcin-: Rasista niczym nie różni się od lewaka. To są dwie strony tej samej monety.

@gokihar: Czyli dali się stłamsić i zastraszyć chociaż stanowią większość. Dobrze to nie świadczy o ich inteligencji

@dejadeja: Ale tu nie chodzi o poziom IQ, tylko debatę z czego on wynika. I w sumie o wypowiedzi Watsona, które z nauką nie mają związku, a są czysto rasistowskie i sp$$$#$$one.

@inozytol:

Dlaczego aborygeni byli na takim poziomie rozwoju?

Bo to ohydny spisek który od tysięcy lat knuli zazdrośni osobnicy z cywilizacji Sumerów, Azteków, Asyryjczyków, Babilonian itd itd ;)

Komentarz usunięty przez autora

Czyli sądzisz iż odpowiedzią tutaj będzie "Jennifer Lopez" ? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

pokaż spoiler A nie przesunięcie całego pionu figur o jedno w lewo, wobec czego w 3 poziomie wychodzi nam koło ? ( ͡º ͜ʖ͡º) Powiedz mi, jakiej konkretnie wiedzy trzeba by dojść do tego wniosku? Zresztą nie musisz mieć tu nawet figur geometrycznych. Możemy tu wstawić nawet kwiatuszki, lampy i misie.

@Klara_Polzl:

źródło: imgx.doz.pl

Typowy biały człowiek, rzucony w dzicz zginie bardzo, bardzo szybko.

@jeloo: Idźmy dalej. Typowy człowiek, rzucony na równinę abisalną, zginie bardzo szybko. A takie kikutnice radzą sobie świetnie.

jakiej konkretnie wiedzy trzeba by dojść do tego wniosku

@Camilli: myślenia abstrakcyjnego, którego niektórzy nie są uczeni, bo nie jest potrzebne do przeżycia.

@RandomizeUsr0:

Masło maślane? Przecież inteligencja to w dużej mierze właśnie zdolność do myślenia abstrakcyjnego.

Zresztą zdolność do myślenia abstrakcyjnego jest istotnym czynnikiem odróżniającym nas od zwierząt. Niektórzy nawet powiedzą iż główną różnicą.

Weźmy taką operację walki za pomocą kamienia człowieka pierwotnego. Trzeba tu myślenia abstrakcyjnego, by dojść do wniosku iż kamień można przywiązać do gałęzi, by zwiększyć zasięg rażenia i bezpieczeństwo władającego.

@Camilli: a co to ma wspólnego z jakimiś obrazkami z poprzesuwanymi figurami, które dla wielu ludzi z krajów rozwijających się są gówno wartą miarą? Ich inteligencją jest zaradność życiowa, w tym umiejętność zbudowania schronienia, zapewnienia wody i wyżywienia oraz ochrony rodziny, bez pieniędzy, materiałów i narzędzi takich jak my dysponujemy.

Porównywanie ich inteligencji do naszej testami opracowanymi przez ludzi zachodu jest bez sensu.

@RandomizeUsr0:

Ich inteligencją jest zaradność życiowa

Więc dlaczego cały świat śle pomoc humanitarną do Afryki? Dlaczego Afryka była skolonizowana? Dlaczego istniało niewolnictwo? Dlaczego śmiertelność wśród niemowląt jest taka wysoka.

Zaradność życiowa JEST skorelowana z inteligencją.

zbudowania schronienia

Lepianka z gówna to c#%@$we schronienie. Popatrz na Japonię, pierdyliard trzęsień ziemi na rok, a oni opracowali struktury pozwalające budynkom strzelającym setki metrów górę stać niewzruszenie.

Piękny przykład, że w kontrprzykładzie niektórzy mają problem z dzikimi zwierzętami, gdzie indziej walczy się z furią Matki Natury pod postacią trzęsień ziemi.

zapewnienia wody i wyżywienia

Pewnie dlatego śle się konwoje humanitarne, setki ton żywności i technologię pozwalającą na budowę studni.

Ochrony rodziny? Z palcem w nosie moglibyśmy zrobić z ich rodzinami co tylko chcemy. Ludność Afryki podczas kolonizacji nie ochroniła swoich rodzin. To tylko nasza łaska.

A porównanie klinów rasowych i cywilizacji jakie stworzyły, a następnie porównanie inteligencji potomków tych cywilizacji bardziej do Ciebie przemówi? A może wystarczy zestawienie noblistów?

@mojo: Niestety, ale to biała rasa w okresie średniowiecza przyczyniła się do znaczącego spowolnienia rozwoju cywilizacyjnego Afryki i Arabii za sprawą najazdów, czy to eksploracje geograficzne czy krucjaty w imię religii.

My jesteśmy winni ich aktualnego rozwoju i jeszcze bezczelnie twierdzimy, że są od nas głupsi, sami do tego doprowadzając.

A w zakopach stara gwardia. Na miejscu @Moderacja pomyślałbym o jakimś limicie zakopów...

@Nicolai: Na forach w azji, biali zakopuja :)

@Nicolai: @giku:

A dajcie spokój, ta rasistowska zazdrość i tysiącletnie ukrywanie osiągnięć ciemnoskórej rasy kiedyś musi wyjść na jaw. Ja w to wierzę.
      Nadejdzie czas i zobaczymy ich niezwykłe działa sztuki z malarstwa, rzeźby.
      W najlepszych salach koncertowych świata, zagrają dla nas, ukryte dotychczas w prawackich organizacjach muzycznych,genialne utwory muzyczne przy których utwory Mozarta, Beethovena i Chopina to jakieś wiejskie dysko polo.
      Zaczną upubliczniać zakazane dotychczas fotografię monumentalnych pomników architektury z Nigerii i Mozambiku.
      No i opublikują ukrywaną z sejfach rasistów z KKK tak oczekiwana od stu lat Teorię Wszystkiego .

No to jest k@!@a skandal że na pierwsze 100 miejsc nie ma a ni jednego przedstawiciela z krajów Afrykańskiego Kontynentu!!

@RFpNeFeFiFcL: A kolega z gimnazjum czy z koziej wulki? Pomine artystow, bo o jazzie nie slyszales, a z malarstwa to pewnie znasz tylko Matejko, watpie tez zebys sprawdzil na sieci. Za takimi odkryciami jak wytrzymale wlokno zarowki, swiatlowod, voip czy najszybszy komputer IBM, stoja czarnoskorzy naukowcy.

@RFpNeFeFiFcL: Skandal, że jeden Polak, i tak ze ściany wschodniej. Może jeden rodowity Francuz. Reszta to głównie Rosja i republiki radzieckie. Walnąłeś o mur tym przykładem.

@Trumanek:

Chciałem nieśmiało zauważyć że chodzi o rasę, a nie narodowość.

@RFpNeFeFiFcL: Chciałem śmiało zauważyć, że przykład nie przystający. To tak jakby ktoś napisał, że czarny z każdego regionu świata to dobry koszykarz.

@Trumanek: na pewno nie dobry, ale statystycznie lepszy

@RFpNeFeFiFcL: > Ale najbardziej uciesze się kiedy podłe białoskóre rasiści pozwolą dodawać czarnoskórych szachistów na listę rankingu szachowego

To wszystko przez to, ze Czarnym zawsze kazali grac czarnymi pionami! https://en.wikipedia.org/wiki/First-move_advantage_in_chess

@Whizkazzz: A Aborygeni? Może się mylę, ale nie sądzę żeby któryś grał w światowej lidze.

@RFpNeFeFiFcL wybrał zdolność, którą przejawiają biali ale z określonego regionu. Bardziej wiarygodna byłaby cecha u białej populacji na całym świecie.

@Trumanek:

wybrał zdolność, którą przejawiają biali ale z określonego regionu.

Please...

@RFpNeFeFiFcL: Sprawdzałeś pochodzenie ? please... Nawet jeden występujący w barwach Polski to z pochodzenia Rosjanin.

A Aborygeni? Może się mylę, ale nie sądzę żeby któryś grał w światowej lidze.

@Trumanek: Nie znam żadnego aborygańskiego koszykarza, ale nie oznacza to, że Aborygeni nie maja lepszych predyspozycji do uprawiania tego sportu. Rasa czarna jest lepsza w kosza, ponieważ statystycznie czarni mają lepsze parametry motoryczne i wydolnościowe niż biali- mogą się lepiej i szybciej w tych aspektach rozwijać. Akurat śledzę ligę NBA i wystarczy spojrzeć na czołówkę graczy, gdzie 80% stanowią gracze czarni, którzy fizycznie dominują nad innymi, jeśli są biali, to zdecydowanej większości są to gracze, którzy braki fizyczności nadrabiają ponadprzeciętnym boiskowym IQ.

@RFpNeFeFiFcL: O! Ciekawy wpis o białym Bobby Fischer. (wiadomo, Ameryka zbiór różnych nacji) , ale

Niektóre źródła twierdzą, iż jego biologicznym ojcem był węgierski fizyk Paul Nemenyi[1]. Matka Regina pochodziła z Polski

@Trumanek:

Reszta to głównie Rosja i republiki radzieckie

Rozumiem że Fisher, Lasker, Capablanka, Euwe, Anand, Topalov itd też są w Rosji ?

Nie mówiąc o tym że Litva i Armenia, Uzbekistan i Azerbejdżan to jednak nie była Rosja tylko sztuczny twór pod nazwą USSR

I jeszcze jedna rasistowska tabela.

Nadejdzie czas i zobaczymy ich niezwykłe działa sztuki z malarstwa, rzeźby.

@RFpNeFeFiFcL: Najpierw muszą wymazać naukę jako produkt białego człowieka i wprowadzić swoją ( ͡° ͜ʖ ͡°)

źródło: youtube.com

A Aborygeni? Może się mylę, ale nie sądzę żeby któryś grał w światowej lidze.

@Trumanek:
      W ten sam sposób można by zapytać o Drawidów czyli czarnych Hindusów, którzy z np Bantu mają mniej wspólnego od nas. Aborygeni przez wielu uważani są za czwartą odmianę człowieka (bo rasa to co innego), ponieważ różnią się znacznie od reszty odmian.
      Swoją drogą wśród ludzi odmiany czarnej też jest kilkanaście typów rasowych i tak np Buszmeni to inna rasa niż Bantu itd itp.

Nie wiem po cholerę to dążenie do równości za wszelką cenę.
    Biały człowiek ma wyższy średni wynik IQ, za to czarny człowiek jest średnio bardziej rozwinięty pod względem fizycznym.
    Każdy otrzymał coś od "natury".

Poglądy? Przecież to fakty.

@mistejk: dla niektórych niestety nie... ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@mistejk: Czy faktem jest zatem że Polacy są głupsi od Niemców?

źródło: i.pinimg.com

@oleeeck: jeżeli tak wyszło w badaniach, to tak, jest to faktem

@mistejk: No a ja tak nie uważam. Uważam że jest to wypadkowa, gorszego systemu edukacji, mnijeszego czytelnictwa, kilku innych rzeczy. Nie można powiedzieć żeby Polak był genetycznie mniej iteligentny od Niemca.

Czy faktem jest zatem że Polacy są głupsi od Niemców?

@oleeeck: Różnice na poziomie 4-5pkt to nie różnica jaką widzi się w afryce gdzie jest przepaść czasami nawet i 40pkt..

Zwłaszcza, że niektóre badania pokazują porównywalne wyniki: https://brainstats.com/average-iq-by-country.html

@fen1x: Jednak jest różnica. Chcialbym zobaczyć takie badania w zaleznosci od poziomu zamożności kraju.

@oleeeck: Znowu te gównomapki. Oczywiście, że p0lacy są głupsi od statystycznego Niemca, co wielokrotne postowanie tych mapek jedynie potwierdza.
      Po pierwsze wiele razy weryfikowałem dane z tych mapek i zazwyczaj wybierają jedne badania, które np. samym autorom wychodziły inaczej w innym kilka lat później. Tak jak w tym przypadku...
      Po drugie są gównianym materiałem porównawczym jak np. ocenianie wskaźnika przemocy seksualnej po liczbie ściganych gwałtów, gdzie każdy kraj ma inną definicję i metody rozpoznawcze, inny procent zgłaszania i rozumienia konkretnego terminu. Trafiają przede wszystkim do ludzi z niskim IQ i leni, których nie obchodzi prawda, a jedynie przyjemny i motywowany nacjonalizmem odbiór jakichś danych.

Ciekawsze już byłoby np. porównanie IQ wg pochodzenia etnicznego, a nie gównokresek, zwłaszcza że o tym jest ten temat.

@fen1x: Chcialbym zobaczyć takie badania w zależnosci od poziomu zamożności jednostki. Podejrzewam że dobrze usytuowani wykształceni murzyni nie będą mniej inteligentni od białych, a że takich jest mniej to inna sprawa.

@oleeeck: To oczywiste, ze sa glupsi i dlatego m.in. sa biedniejsi ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@oleeeck: Nie będą mniej inteligentni od białych, czy nie będą mniej inteligentni od dobrze sytuowanych białych obywateli? Bo średnia jest robiona własnie w konkretnym celu, a to że duża część nie łapie się do tej kategorii to już nie problem średniej.

Co do "zamożności" to ona nie pochodzi znikąd tylko jest efektem inteligencji.

Jednak jest różnica.

@oleeeck: Na podstawie tego co wrzuciłem to między nami a Niemcami nie ma różnicy. Niemniej są inteligentniejsze nacje.

Nie można powiedzieć żeby Polak był genetycznie mniej iteligentny od Niemca.

@oleeeck: A dlaczego w zasadzie nie?
      Zakłdając dziedziczność w pewnym stopniu inteligencji, to zobacz co nastapiło:
      w Polsce w czsaie wojny większe straty poniosła inteligencja niż np chłopi
      wśród Niemców na wojnie zginęło głównie "mięso armatnie". Ci bardziej ogarnięci nie zostali wysłani na front wschodni.

@fen1x: Jeżelu zamożność jest efektem inteligencji to już z całą pewnością można by powiedzieć że Polacy są ze 4 razy mniej inteligentni od Niemców.

@oleeeck: Trochę nie wierzę w te statystyki w przypadku Wielkiej Brytanii. Jest gdzieś informacja o tym w jaki sposób je zbierano?

@oleeeck: Brawo, odkryłeś że są jeszcze inne czynniki odnośnie zasobności. Przy czym nie zawsze w historii byli zwłaszcza kiedy się spojrzy na konkretne regiony.

@oleeeck: studenci murzyni pochodzący z rodzin o dochodzie >70k$ mają średnio gorsze wyniki niż biali pochodzący z domów o dochodzie <20k$.
      Poniżej przedstawione są wyniki badań adoptowanych dzieci z podziałem na rase oraz wiek (badane dwukrotnie, gdy miały 7 i 17 lat).
      Weinberg, Scarr, and Waldman (1992).
      Co do dorosłych murzynów w USA, szacuję się, że takich co mają IQ 115 jest 800 000, a takich co przekraczają 130 jest nie więcej niż 50 000 (dane dla lat 90-tych).

źródło: min.png

@oleeeck: Od razu mogę ci powiedzieć, że metodologia przedstawionych badań jest zła. Nie wolno badać IQ jednocześnie na osobach dojrzałych i niedojrzałych, bo wyniki się skrzywią. Co więcej jest zależność pomiędzy inteligencją maksymalną i wiekiem jej osiągnięcia. Ogólnie w europie są małe różnice w IQ - około 3pt

@oleeeck: XD Kto wierzy w mapki z internetu? Na pewno nie ludzie z wysokim IQ. Chcesz to mogę ci pokazać takie gdzie Polacy mają iloraz inteligencji równy z Niemcami.

@mistejk: Ja tam myślałem, że o faktach decydują eksperci. Znajdźesz mi choć jeden podręcznik z psychologii, który powtarza te poglądy? Jeden, choć raptem jeden. Ale musi spełnić warunki: 1. musi być uznany przez ciało naukowe / szeroko polecany przez fachowców. 2. musi być nowszy niż powiedzmy 20 lat, by wykluczyć dane zdezaktualizowane przez naukę. A także: które pozycje utrzymują, że geny maja wpływ większy niż wpływy środowiskowe, decydujący?

pokaż spoiler Odpowiedź brzmi.... zero, nie ma takich publikacji, które te warunki spełniają. Ale co tam nauka, wykopowi tryglodyci wiedzą lepiej xdddd

Szczególnie polecam Zimbardo — ten słynny psycholog wypunkował argumenty ignorantów w sposób przejrzysty, wręcz nie trzeba mieć pojęcia o rzeczy. Mówię o Psychologia i zycie, jednej z popularniejszych książek z psychologii na świecie. Mówi ci to w ogóle coś? Xdddd

pokaż spoiler Zero buahahahhaa xdd

@oleeeck: Racja. Maria Skłodowska zapewne nie odkryłaby tego, co odkryła, gdyby nie wyjazd do Francji. Nikt by na świecie o jej wiedzy nie usłyszał, a my nie mielibyśmy żadnego Nobla w dziedzinie nauki. Na marginesie, z Polski pochodzi 26 noblistów.

@oleeeck: 80, tylko, że to wcale nie świadczy o tym, że są inteligentniejsi.