•  

    pokaż komentarz

    Gdzie jest LECH ROCH PAWLAK?

  •  

    pokaż komentarz

    Po tym grafie widać iż rzeczywiście ilość nie równa się jakość.

    •  

      pokaż komentarz

      @Czekoladowykroliczek: true, ale widać tez, że rap, który coś przekazywał stal się bezmyślna rombanką dla nawciąganych debili jak kiedyś techno.

    •  

      pokaż komentarz

      @HowHigh: typie masz Redmana w avatarze, on połowę kariery nawija o ziole i innych dragach a nazywasz jakiś rap bezmyślną rombanką dla nawciąganych debili

      źródło: youtube.com

    •  

      pokaż komentarz

      @ShadyTalezz:

      typie masz Redmana
      No mam. Uważasz RedMan robi muzykę dla nawciąganych debili. Jeszcze raz się przyjrzyj grafice że znaleziska.

      nawija o ziole
      No i...? Co nie znaczy, że jego muzyka to bezmyślna rombanka. Bob Marley też nawijał pół kariery o ziole.

    •  

      pokaż komentarz

      @HowHigh:

      RedMan robi muzykę dla nawciąganych debili. Jeszcze raz się przyjrzyj grafice że znaleziska.
      nie, nie uważam. Uważam, że wrzucanie dzisiejszego rapu do takiego worka jest głupotą i tyle, bo ktoś kto nie lubi rapu mógłby to samo powiedzieć o Redmanie przez tematykę jego tekstów.

    •  

      pokaż komentarz

      @ShadyTalezz: ale chyba obydwoje się zgodzimy, że to co kiedyś leciało w mainstreamie (wutang, Snoop, 2pac, notorious) trzymało jakiś poziom w porównaniu do tego co się dzieje obecnie.

    •  

      pokaż komentarz

      @HowHigh: nie nie zgodzę się, 10 lat temu ludzie mówili tak samo, 20 lat temu też.
      2 pac był znienawidzony przez całą scenę nowego jorku na czele z De La Soul jeszcze przed beefem z Biggiem bo podobno robił głupią gangsterską muzykę i za dużo bluźnił, w mainstreamie były takie twory jak Sir Mix A Lot z piosenkami o dupach, był Mc Hammer, był Vanilla Ice, Snoop nawijał o gangsterce i jaraniu zielska i ludzie też z nim mieli problem, Juice Biggiego jak wychodziło to było uznane za popową szmirę i hejtowane a debiut Wu-Tang był nazywany lipą dla białych dzieciaków z przedmieść.
      Zwykłe piedzielenie, że kiedyś to było, bo starsze pokolenie nie nadąża za ewolucją muzyki.

    •  

      pokaż komentarz

      @ShadyTalezz: Generalnie masz racje, ale brałbym pod uwagę jeszcze masę muzyki która jest projektowana pod odbiorcę. Puszczają jeden hit on sobie radośnie śmiga po listach przebojów , robi hajs a za pół roku jest już co innego. Wybacz, ale tego typu wytworów komercyjnych nie traktuje jako muzyki, ale jest na to odbiorca. Oni szaleją na melanżach twierdząc że to zajebista nuta a mi się to po prostu nie podoba, już odszedłem trochę od rapu ale chciałbym wiedzieć co o tym myślisz ?

    •  

      pokaż komentarz

      @samtoustal:

      Generalnie masz racje, ale brałbym pod uwagę jeszcze masę muzyki która jest projektowana pod odbiorcę.
      a to kiedyś tak nie było? Przecież wytwórnie miały jeszcze większą władzę nad muzyką niż teraz. Dziś dzięki streamingom nie musisz mieć nawet kontraktu z żadnym majorsem żeby nagrać wielki hit.

      robi hajs a za pół roku jest już co innego.
      a to z jaką muzyką nie było tak, że się po jakimś czasie nie nudziło? Nie wiem, piszesz jakby to było jakieś nowe zjawisko.

      Wybacz, ale tego typu wytworów komercyjnych nie traktuje jako muzyki, ale jest na to odbiorca.
      ale kumasz, że każda muzyka rozrywkowa jest komercyjna i nie ma w tym nic złego, że ktoś chce zarobić na swojej twórczości i nie ma powodu żeby tego nie nazywać muzyką? No chyba, że ty słuchasz tylko muzyki robionej charytatywnie, za którą nikt nie dostaje pieniędzy.

      Oni szaleją na melanżach twierdząc że to zajebista nuta a mi się to po prostu nie podoba
      no ale co z tego, że Ci się nie podoba, żadna muzyka się nie podoba każdemu. Jak się dobrze do czegoś ktoś na melanżu bawi to normalne, że to nazwie fajnym kawałkiem.

      już odszedłem trochę od rapu ale chciałbym wiedzieć co o tym myślisz ?
      a co mam myśleć, nie lubisz to nie słuchaj ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @ShadyTalezz: Nie musisz mi przypominać co napisałem 6minut temu, ale dzięki za odpowiedź.

    •  

      pokaż komentarz

      @samtoustal: jak przypominać? Cytuję sobie, żeby odpowiedź była spójna i odnosiła się jasno do wszystkiego co napisałeś.

    •  

      pokaż komentarz

      Zwykłe piedzielenie, że kiedyś to było, bo starsze pokolenie nie nadąża za ewolucją muzyki.

      @ShadyTalezz: trochę mnie źle zrozumiałeś, albo ja nie dość jasno to wyraziłem. Cały czas odnoszę się do kontekstu znaleziska i elokwencji w rapie. Za przykład weźmy WuTang jako oldschool

      Ghostface Killah
      GZA
      Inspectah Deck
      Masta Killa
      Method Man
      Raekwon
      RZA
      U-God
      Cappadonna

      Zobacz teraz w jakim przedziale słownictwa porusza się stara gwardia, a w jakim niuskulowcy tacy jak Kanye west.
      Nie mówię tu, że muzyka schodzi na psy, a raczej poziom mainstreamowych raperów.

      Od siebie dodam
      NAS, Mobb Deep, Roots Manuva albo Mod Def i nawet nie muszę sprawdzac, że są wysoko z kulturą wypowiedzi, a to przecież stare dziadki teraz.

    •  

      pokaż komentarz

      @HowHigh:

      a w jakim niuskulowcy tacy jak Kanye west.
      przecież Kanye West to stara gwardia, żaden njuskulowiec. Chłop na scenie ponad 20 lat a jego pierwsze albumy(czyli te z których brano te dane bo brano pod uwagę tylko pierwsze 35000 słów) to produkcje o klasycznym brzmieniu.

      Nie mówię tu, że muzyka schodzi na psy, a raczej poziom mainstreamowych raperów.
      ale ilość słówek używanych przez raperów nie jest żadnym wyznacznikiem ich poziomu, przecież taki Aesop Rock normalnie ze słownikiem siedzi pisząc tekst i dlatego jego poziom jest wyższy? Bardzo często muzycy nie tylko w rapie popadają w jakąś grafomanię i wychodzi przerost formy nad treścią. Jak porównasz sobie inne gatunki to ma miejsce w tym artykule to zobaczysz, że nawet raperzy z najmniejszą ilością używanych słów sporo wyprzedzają artystów z innych gatunków(tutaj mamy rock i country) i co to ma oznaczać, że rap jest od nich lepszy i trzyma wyższy poziom? Przecież Rakim, Big L, Lupe Fiasco czy Kendrick Lamar to jedni z najlepszych tekściarzy w historii rapu a wcale jakoś wysoko się na tej liście nie plasują, to że nie używają milionów słów ma oznaczać, że są gorsi od Aesopa, który siedzi ze słownikiem i nawija słowami i metaforami, których on sam nie potrafi zrozumieć, w dodatku na podkładach, które odstraszają nawet największych fanatyków gatunku?
      Kolejny przykład - RZA, producent genialny ale raper okropny a na liście bardzo wysoko.
      I jakby tak popatrzeć to według tego wykresu i twojej jego interpretacji to Action Bronson jest raperem o wyższym poziomie niż Nas. I co wierzysz w takie coś? Bo gdyby ktokolwiek powiedział to bez tego wykresu to każdy kto ma pojęcie o tym gatunku by go przecież wyśmiał.
      Te wyniki pokazują tylko ilość użytych słów, a pisanie, że to pokazuje jakiś poziom raperów czy nawet słuchaczy jak tu ktoś w komentarzach już napisał to jest nadinterpretacja i tyle.
      Równie dobrze można by porównać ilość flow, strukturę utworów, złożoność podkładów oraz melodii w kawałkach, wtedy wykres obróciłby się pod względem okresu twórczości o 180 stopni bo po tym względem dzisiejsi raperzy znacznie wyprzedzają to co robiło się kiedyś.

      źródło: wykressss.png

    •  

      pokaż komentarz

      @ShadyTalezz: daleki jestem od tego, żeby uzależniać zasób słownictwa od poziomu artysty. Kiedyś X czasu temu słuchałem dużo rapu bo miał jakiś przekaz. Dużo tekstu, który nie był monotonnym p#????@olo. Nawet jak kawałek był o jaraniu i melanżach to podane to było w formie, która mi odpowiadała. Teraz co prawda nie słucham za dużo tej muzyki, ale z tego co słyszę to dochodzę do wniosku, że każde słowo da się zastąpić nieskończoną liczbą fucków i to nie koniecznie odmienianych w finezyjny sposób.
      Edit: cały czas mówię o mainstreamie więc to nie problem artystów, a publiki bo takiej muzyki chce

    •  

      pokaż komentarz

      @HowHigh:

      daleki jestem od tego, żeby uzależniać zasób słownictwa od poziomu artysty.
      i na tym skończ, nie wiem sam piszesz że nie słuchasz tego za dużo, nie znasz się na tym a jakieś osądy próbujesz wystawiać

    •  

      pokaż komentarz

      @ShadyTalezz: czy ja gdzieś powiedziałem, że jestem znawcą? Na siłę próbujesz mi coś udowodnic, a ja cały czas tłumacze, że wypowiadam się na temat głównego nurtu rapu w radio i TV i widzę degrengoladę słowa.
      Musze być znawcą mainstreamu? Chyba nie mam wyboru bo każdy się ociera o ten mainstream czy chce tego czy nie. I będę wydawał te osądy, jakoś będziesz musiał to przeżyć.

    •  

      pokaż komentarz

      @HowHigh:

      nurtu rapu w radio i TV i widzę degrengoladę słowa.
      przecież rapu w ogóle prawie nie gra się w radiach i tv a już polskich tym bardziej w do datku w epoce internetu te media nie są żadnymi wyznacznikami tego co popularne.
      Struktura mainstreamu wygląda tak samo jak zawsze, to tak jakbyś rap lat 80 czy 90 osądzał na podstawie Mc Hammera i Vinilli Ice przecież a raperzy których wymieniałeś do żadnego radia ani tv w polsce nie trafiali. Dzisiaj na szczycie rapgry masz takich lirycznych mastermindów jak Kendrick Lamar a obok masz jakiegoś Futura, który robi zupełnie inny rap, ubogi w słownictwo ale za to świetny na imprezy, dla każdego jest miejsce a ty piszesz, jakby wszyscy teraz w radiu nawijali fuck co drugie słowo a kiedyś puszczali poematy ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @ShadyTalezz: Ja p####%?e xD Ty człowieku naprawde masz chorą głowe :D

    •  

      pokaż komentarz

      Po tym grafie widać iż rzeczywiście ilość nie równa się jakość.

      @Czekoladowykroliczek:

      źródło: youtube.com

    •  

      pokaż komentarz

      @ShadyTalezz: kawał solidnej, nieprowadzącej do niczego roboty odwalasz tu kolego próbując cokolwiek wytłumaczyć muzycznym grzybom xd

    •  

      pokaż komentarz

      @IzraelJuzNieFrunie: taki wykopowy syzyf ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      @Pro-Xts: bardzo ładny cherry picking ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @ShadyTalezz:

      O, witam kolegę. ;)

      Przesłałem dzisiaj całość, w pracy wyleciał mi bark i mialem troche wolnego czasu. Jednak to nie moje klimaty. Lubie inna muzyke, nie jestem zakutym lbem, mam miedzy innymi 43 placki z ninja tune, ale tamta muzyka to jednak nie to.

      Co do Aesop Rocka to trzeba po prostu lubic jego podklady i barwe glosu, ale pierwsze słyszę, zeby on nie rozumiał swoich metafor. Masz jakis filmik?
      Btw, wejdz na nieszczesnego popkiller.pl i po lewej stronie masz cykl 20 kilku artykułów "czarodzieje z oz", pisalem je z kumplem.

    •  

      pokaż komentarz

      @VinnieP: czytałem kiedyś popkillera(a w sumie to nawet dalej bo jeszcze spinnera czy coś takiego, już nie pamiętam nazwy), możliwe nawet że te artykuły (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

      zeby on nie rozumiał swoich metafor
      tak się naśmiewam z tych tekstów, które ludzie od lat próbują odszyfrować na geniusie a których Aesop nie chce rozwikłać, podobnie jak to robi Lupe Fiasco - zasłaniając się tym, że chce żeby słuchacze sami dochodzili

    •  

      pokaż komentarz

      @ShadyTalezz:

      Zerknij jak masz chwilkę na te artykuły. ;)

      Lupe to sie niestety wedlug mnie nawet nje rozpedzil doborze, a juz sie cofal. Oczywiście mowie tu o nieśmiertelnym debiucie.

      Sorry za skladnie w tych zdaniach, ale mam polamane zebra (wypadek w pracy) i biore kokodamol ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @VinnieP: no zerknąłem tam jest ponad 20 tych artykułów, wszystkich mi się nie chce czytać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      co do Lupe to ja tak nie uważam absolutnie, The Cool cenię sobie bardziej niż debiut, ze względu na niesamowity koncept i takie tracki jak Put You On Game czy Streets On Fire. Miał potem spore problemy z wytwórnią i świetne T&Y wyszło tylko dzięki hakerom ale teraz jest już na swoim i w ubiegłym roku też wydał naprawdę dobry album - Drogas WAVE, polecam go mocno.

    •  

      pokaż komentarz

      @ShadyTalezz: Gdzie nie przewinie się temat hip hopu tam shady talez nap!%#@$@a walke na sciany tekstu z kimś :D

    •  

      pokaż komentarz

      @ShadyTalezz niestety nie masz racji. Wg badań jakość muzyki spada. Ostatnio czytałem artykuł naukowy gdzie badacze przeanalizowali 100 tys utworów od lat 40-50tych do obecnych. Analizowali wiele zmiennych w tym nawet takie smaczki jak liczbę instrumentów, złożoność melodyczną utworu itp. Nie jestem tu ekspertem ale wnioski były dość jasne i wszystkie te parametry z roku na rok są gorsze. Dodatkowo zauważono też że co 8-10 lat głośność z jaką nagrano utwór rośnie o 3 dB.
      W necie ten temat jest mocno wałkowany i na wykopie też już kiedyś było o tym. Polecam też ten filmik: https://m.youtube.com/watch?v=oVME_l4IwII
      bo dość ciekawe tam kwestie są omówione.

    •  

      pokaż komentarz

      @Lotar77:

      Ten filmik to kompletny stek bzdur i już odpowiadałem na niego dawno temu, gdy znalazł się na wykopie o tutaj:
      https://www.wykop.pl/link/4220105/comment/53567479/#comment-53567479

      Nie jestem tu ekspertem
      Jak nie jesteś to posłuchaj ekspertów a nie jakiegoś jutubera.
      Niżej Ci wysyła filmiki ludzi z wykształceniem muzycznym i gigantyczną wiedzą o muzyce też obalają, takich muzycznych populistów jak on, którzy o muzyce pojęcia nie mają, na co dzień zajmują się czymś innym a potem są traktowani przez takich ludzi jak ty, którzy też dzisiejszą muzyką się nie interesują za wyrocznie bo mają takie samo
      ograniczone spojrzenie na ten temat.
      https://www.youtube.com/watch?v=VfNdps0daF8
      https://www.youtube.com/watch?v=yNmta1gFjxU
      https://www.youtube.com/watch?v=FpPSF7-Ctlc

      więc sobie poczytaj co tam pisałem i obejrzyj chociaż jeden z tych filmów bo nie chce mi się po raz kolejny rozpisywać i znowu wałkować jak płytkie jest to spojrzenie na dzisiejszą muzykę i jak odbijesz te argumenty jakoś to możemy rozmawiać ale jak widzisz podpieranie się jakimś jutuberem, który na co dzień nagrywa jakieś śmieszne filmiki dla gumbusów to nie jest dobry pomysł (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

    •  

      pokaż komentarz

      @Lotar77: a no i tu też się rozpisałem bo to 2 razy na wypoku było, wszak wykopki lubią populizmy
      https://www.wykop.pl/link/3870463/comment/47734381/#comment-47734381

    •  

      pokaż komentarz

      @ShadyTalezz ok...może i filmy z YouTube to nie są najlepsze argumenty choć nawet w tym filmie jest coś z prawdy. Nie mniej badania w tym zakresie są dość jednoznaczne: https://www.smithsonianmag.com/smart-news/science-proves-pop-music-has-actually-gotten-worse-8173368/
      Gdzieś w sieci jest publikacja źródłowa ale nie mogę jej znaleźć.
      To oczywiście nie neguję faktu że obecnie powstaje też wartościową muzyka ale w mojej opinii jest jej mniej albo też trudniej ja wyłuskać z morza chłamu który nas zalewa.

    •  

      pokaż komentarz

      @Lotar77:
      ale odsyłam jeszcze raz do tego filmiku:
      https://www.youtube.com/watch?v=VfNdps0daF8
      tutaj typ odpowiada na wszystkie twoje zarzuty, tłumaczy dlaczego te badania można traktować tylko jako ciekawostkę a nie wyznacznik jakości muzyki. Nawet Ci czas podam jak Ci się nie chce całego oglądać 12:25 oraz 15:57

      ale w mojej opinii jest jej mniej albo też trudniej ja wyłuskać z morza chłamu który nas zalewa.
      natomiast tutaj inny typ mówi, dlaczego Tobie ciężko jest znaleźć coś co Ci się spodoba:
      https://www.youtube.com/watch?v=FpPSF7-Ctlc

    •  

      pokaż komentarz

      @ShadyTalezz: szkoda, że nie ma Grono.net. Tam łatwiej było pisać i śledzić dyskusję( ͡° ͜ʖ ͡°) . Czytam o rapie a nie widzę Awol One, 2Mex, całego Freestyle Fellowship, Blackalicious, Moka Only, Insight etc. Wiem, że to zestawienie od czapy ale pisanie, że WU i taki Cappadona to mistrz to tylko prosi się o minus.

    •  

      pokaż komentarz

      @ShadyTalezz obejrzałem wszystko co podałeś i mam pewien problem. Krytyka podanej przeze mnie publikacji jest pozornie rzeczowa ale niestety mało konkretna. Oczywiście trudno tutaj polemizować z ewolucja muzyki jako takiej ale komentujący niestety nie prowadzi w tym filmie debaty naukowej tylko dyskredytuje autora poprzedniego filmu....zresztą pewnie i słusznie.
      Brakuje mi konkretów, szczególnie że naukowcy przyjęli jakieś założenia, postawili jakieś tezy i aby te tezy obalić muszą być sformułowane antytezy i poparte jakimiś argumentami. Co do mojego problemu ze znalezieniem dobrej muzyki obecnie to podany przez Ciebie film niestety nie odpowiada na mój postulat. Wiadomo że gusta muzyczne wyrabiamy sobie w wieku dziecięcym...nastoletnim ale ja nie odnoszę się do gatunków muzycznych tylko jakości muzyki. A to są dwie różne kwestie. To że jako młody chłopak słuchałem metalu wpłynie na mnie w ten sposób że obecnie utwory zespołów grających metal będą albo też mogą mi się bardziej podobać niż np. pop. Ale problem tkwi w czymś innym. Kiedy spoglądam na listę artystów sprzed powiedzmy 20 lat i do każdego z nich zrobię listę utworów które w swoim czasie okupowały listy przebojów to będą to setki pozycji. Best of..tych muzyków to są całe płyty świetnej muzy. Nie ważne o jakim gatunku tu mowimy. Obecnie siadam przy kompie, odpalam Spotify i słucham top 100 i dupa. Sprawdzam poszczególnych artystów, porównuje ich kompozycje, szukam różnorodności i nic. W czasach bez internetu aby wejść na top musiałeś pokonać wszystkich innych. Wybijali się najlepsi z najlepszych a teraz wystarczy komputer, mikrofon i konto na YouTube by już coś publikować. Konkursy muzyczne wygrywają goście z brodami ubrani w kiecki. Nie liczy się za bardzo co potrafisz tylko jak kontrowersyjny jesteś.
      To właśnie wg mnie jest spadek jakości muzyki.

    •  

      pokaż komentarz

      @Lotar77:

      Brakuje mi konkretów, szczególnie że naukowcy przyjęli jakieś założenia, postawili jakieś tezy
      jakie założenia i tezy przyjęli? Zrobili po prostu badania, ten typ którego wysłałeś sformułował na podstawie tych badań tezy a to co jak wysłałem pokazało, że wysuwanie takich wniosków na podstawie tych badań nie m sensu.

      tylko jakości muzyki
      ale jak chcesz mierzyć tą jakość muzyki?

      Kiedy spoglądam na listę artystów sprzed powiedzmy 20 lat i do każdego z nich zrobię listę utworów które w swoim czasie okupowały listy przebojów to będą to setki pozycji. Best of..tych muzyków to są całe płyty świetnej muzy.
      no i dzisiaj też nagrywa się całe płyty świetnej muzyki i ludzie je doceniają

      Obecnie siadam przy kompie, odpalam Spotify i słucham top 100 i dupa.
      no to przecież dokładnie dlaczego jest wyjaśnione w filmie, który wysłałem

      W czasach bez internetu aby wejść na top musiałeś pokonać wszystkich innych.
      co ty gadasz, kiedyś muzyką rządziły wytwórnie, znajomości, to czy akurat byłeś wystarczająco bogaty na sprzęt. Nawet tak legendarny zespół jak Bitels wybił się dzięki umiejętnością, oryginalnie mieli innego perkusistę ale zmienili go tylko dlatego, że Ringo miał lepszy sprzęt a jego matka miała w znajomości w pewnym klubie. Bez tego możliwe, że nigdy by nikt o nich nie usłszał.

      Sprawdzam poszczególnych artystów, porównuje ich kompozycje, szukam różnorodności i nic.
      jak w ogóle możesz tak mówić, muzyka nigdy nie była tak różnorodna jak dziś, właśnie dzięki łatwemu dostępowi do sprzętu, do studia i łatwości dystrybucji. Ludzie działają i eksperymentują w każdym możliwym kierunku bo mogą i mają do tego możliwość. Kiedyś ograniczało cię milion rzeczy, dziś tylko wyobraźnia i kreatywność.

      W czasach bez internetu aby wejść na top musiałeś pokonać wszystkich innych.
      nie, musiałeś mieć farta, spodobać się jakiemuś znawcy z radia, który oceniał czy możesz zarobić hajs, musiałeś mieć jakieś znajomości.

      Wybijali się najlepsi z najlepszych a teraz wystarczy komputer, mikrofon i konto na YouTube by już coś publikować.
      właśnie dziś wybijają się najlepsi z najlepszych, nie musisz mieć znajomości w radiu żeby ktoś słuchał twojej muzyki, możesz wrzucić ją do sieci a rynek to zweryfikuje i jeśli będziesz wystarczająco dobry to odniesiesz sukces. Jak w ogóle można pisać o łatwej dostępności do takich rzeczy jak o czymś złym nie rozumiem.

      Konkursy muzyczne wygrywają goście z brodami ubrani w kiecki.
      po pierwsze: Queen - I Want To Break Free, mówi Ci to coś? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
      po drugie, kogo obchodzi jakiś konkurs eurowizji w 2019 roku, albo kogo obchodził kiedykolwiek? Czy widziałeś, żeby Konchita odniosła poza eurowizją jakikolwiek sukces, była grana w radiach, miała jakieś hity na listach przebojów?
      Ponadto spłycanie tej wygranej do kontrowersji też jest niesprawiedliwe, bo naprawdę potrafi śpiewać.

    •  

      pokaż komentarz

      @ShadyTalezz jakie założenia i tezy przyjęli? Zrobili po prostu badania, ten typ którego wysłałeś sformułował na podstawie tych badań tezy a to co jak wysłałem pokazało, że wysuwanie takich wniosków na podstawie tych badań nie m sensu. Nie robi się po prostu badań. Sam je robię zawodowo więc w tej dziedzinie mam spore doświadczenie. Aby zrobić taką analizę musisz zawsze przyjąć jakieś założenia. Określić populację poddawana badaniom, określić badane cechy i parametry, określić metodologię itd. Ja w podanym przez Ciebie materiale nie widzę odniesienia do tych kwestii i tyle. Jest trochę informacji ale wg mnie za mało. Nie jest to więc dla mnie merytoryczną krytyka naukowa. Co do pozostałych kwestii to tutaj mnie nie przekonujesz. Mówisz że i dzisiaj nagrywa się całe płyty świetnej muzyki. Podaj więc przykłady tych plyt, które zawierają utwory z list przebojów, ale nie jeden tylko wiele. Co do znaczenia wytwórni w procesie produkcji muzyki to oczywiście była ona sporą ale to nie jest żaden argument. To o czym piszesz poniżej traktuje już tylko i wyłącznie jako Twoja opinie i niestety podane przez Ciebie argumenty mnie nie przekonują. No ale w gruncie rzeczy nie muszą. Każdy może mieć bowiem własną opinię na każdy temat;)

    •  

      pokaż komentarz

      @Lotar77:

      Jest trochę informacji ale wg mnie za mało.
      Nie jest to więc dla mnie merytoryczną krytyka naukowa.

      dobra, to powiedz mi gdzie w tych badaniach, mówią o tym, że muzyka bardziej skomplikowana pod względem harmonii = muzyka lepsza?
      Pokaż mi, gdzie na podstawie tych badań udowadniają, że muzyka z epoki klasycyzmu jest gorsza, niż ta z epoki renesansu ze względu na to, że jest prostsza?
      Mówisz, że tam nie ma konkretów ale są konkrety, masz przykład harmonii, która na papierze wygląda na bardziej skomplikowaną ale tak naprawdę taka nie jest przez coś co autor nazwał harmonią w domyśle, taką którą mózg intuicyjnie czuje. Masz błędu w metodologii badania, tego że nie wzięto pod uwagę że gdy mamy 20 teoretycznie zaawansowanych harmonicznie utworów z lat 20 ale wszystkie są takie same pod tym względem to tak naprawdę wcale nie są zaawansowane.

      Co do pozostałych kwestii to tutaj mnie nie przekonujesz. Mówisz że i dzisiaj nagrywa się całe płyty świetnej muzyki. Podaj więc przykłady tych plyt,
      ale podawanie takich przykładów nie ma sensu, jesteśmy w internecie, nieważne co wyślę i jak dobre to będzie i tak możesz mi napisać, że ci się nie podoba i że cię nie przekonuje, tak jak to właśnie zrobiłeś i jak ja mam z tym dyskutować?
      Więc posłużę się tym co mówią krytycy muzyczni, masz rankingi takich periodyków jak rolling stone, masz stronę dla entuzjastów muzycznych rateyourmusic i masz w końcu masz metacritic, który zbiera oceny wszystkich liczących się opiniotwórczych źródeł o daje nam wypadkową w postaci średniej ocen.

      Możesz sobie wejść na te stronki i poszukać tam dobrych płyt i jak na tej podstawie Ci podam chociażby płytę taką jak DAMN. Kendricka Lamara, który znajduje się w zestawieniu znaleziska, niezbyt wysoko mimo tego, że w środowisku uznawany jest za jednego z najwybitniejszych tekściarzy w historii(co pokazuje, że ilość słuch =/= jakość tekstów).
      I ten album na stronie matacritic ma średnią ocen w wysokości 95/100. Jest to jedna z najwyższych ocen w historii tego portalu jeżeli chodzi o albumy muzyczne co możesz sobie zobaczyć tutaj:
      https://www.metacritic.com/browse/albums/score/metascore/all/filtered
      możesz tam sobie zobaczyć, że ocena tej płyty została wydana na podstawie aż 39 krytyków. Jeśli sobie odejmiemy albumy z pierwszego i 5 miejsca, które mają tak wysokie oceny tylko przez małą ilość recenzji to zobaczymy, że to 4 miejsce w historii(licząc oryginalne albumy a nie remastery). Zobaczysz sobie też, że znajduje się w czołówce tam jeszcze jeden album Kendrick Lamar, jeszcze wyżej ale nie piszę o nim bo nie osiągnął on takiego sukcesu komercyjnego jak DAMN. Niemniej jednak też jest wybitny, w rock and roll hall of fame już sobie wisi obok Nevermind Nirvany ale mniejsza o to, do rzeczy.

      Krytycy kochają ten album a posiłkuję się ich zdaniem dlatego, że nawet jeśli akurat tobie nie przypadnie on do gustu to jakimś cudem, ludziom którzy całe życie poświęcili muzyce i zarabiają pisząc o niej na chleb się podoba i go doceniają. I na tym oto albumie znalazło się kilka hitów, które można było spotkać na listach przebojów:
      HUMBLE - numer 1 na billboard hot 100 czyli najważniejszej liście przebojów w stanach, zliczającą rotacje ze wszystkich rozgłośni, strimingów itp.
      DNA - miejsce 4
      ELEMENT - 16 miejsce
      Loyalty - miejsce 11
      Love -miejsce 18.
      Co więcej wszystkie utwory z tego albumu w dniu wydania znalazły się na liście top 100, album ten wygrał kilka grammy oraz muzycznego Pulitzera, był to pierwszy taki przypadek w historii gdzie artysta spoza nurtu muzyki klasycznej lub jazzu wygrał tę nagrodę.

      Więc jak widzisz, nagrywa się świetne hitowe albumy i mogę podać więcej przykładów - tak jak wyżej pisałem tylko z dyskografii Kendricka Lamara chociażby TPAB czy GKMC, MBDTF Kanyego Westa, Lemonade Beyonce, Melodrama Lorde - wszystkie te albumy były ogromnym sukcesem komercyjnym i wszystkie zajmują wysokie pozycje na metacritic i możesz sobie poszukać więcej ale mam nadzieję że to wystarczy.

      Co do znaczenia wytwórni w procesie produkcji muzyki to oczywiście była ona sporą ale to nie jest żaden argument.
      dlaczego nie jest? Chwile wcześniej piszesz, że aby obalić tezę potrzeba jakichś argumentów to tutaj piszesz, że nie bo nie i tyle

      To o czym piszesz poniżej traktuje już tylko i wyłącznie jako Twoja opinie i niestety podane przez Ciebie argumenty mnie nie przekonują.
      ale co konkretnie jest moją opinią, wszędzie się podpieram konkretnymi przykładami i faktami przecież xD Wywołujesz taką dyskusje a teraz próbujesz się chować za własną opinią?

    •  

      pokaż komentarz

      @pathfinder0: jakbym czytał posty rudebwoya z forum hiphop.pl w 2003 roku...

    •  

      pokaż komentarz

      @ShadyTalezz nie rozumiemy się chyba. Napisałem jasno że w podanym przez Ciebie filmie są przytaczane pewne argumenty ale mimo wszystko nie jest to krytyka naukowa. Aby taka była musi odpowiadać na pytania tego typu (przykład po angielsku):

      What is the author's central purpose?

      What methods were used to accomplish this purpose (systematic recording of observations, analysis and evaluation of published research, assessment of theory)?
      What were the techniques used? and how was each technique performed?
      What kind of data can be obtained using each technique?
      How are such data interpreted?
      What kind of information is produced by using the technique?

      What objective evidence was obtained from the author's efforts (observations, measurements etc.)? What were the results of the study?
      How was each technique used to obtain each result?
      What statistical tests were used to evaluate the significance of the conclusions based on numeric or graphic data?
      How did each result contribute to answering the question or testing the hypothesis raised in the introduction?

      How were the results interpreted? How were they related to the original problem (author's view of evidence rather than objective findings)?
      Were the author(s) able to answer the question (test the hypothesis) raised?
      Did the research provide new factual information, a new understanding of a phenomenon in the field, a new research technique?
      How was the significance of the work described?
      Did the reported observations/interpretations support or refute observations or interpretations made by other researchers?

      Tego się nie da powiedzieć w filmie tylko to musi być coś konkretnego...z zasady inna publikacja naukowa krytykująca poprzednia;), proponującą zmiany w badaniu, itd.

      Co do przykładów to oczywiście można operować na ocenach ekspertów i recenzjach. Do mnie jednak trafia bardziej ocena mas... wyrażona w przychodach ze sprzedaży.
      https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_music_artists?wprov=sfla1
      https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_albums?wprov=sfla1
      Tutaj już nie znajdziesz zbyt wielu obecnie topowych artystów;) Ciekawe dlaczego?

      A co do obalania tez to nie bardzo rozumiem. Napisałeś swoją opinię o udziale wytwórni w procesie produkcji muzyki. To jest Twoja teza, której nie poparles żadnymi danymi. Zgodnie z zasada logiki onus probandi to nie ja mam udowodnić że twoja teza jest błędna tylko Ty masz udowodnić że jest prawdziwa.

      Myślę że to jest świetny temat na bardzo długa dyskusję. Podajesz przykłady ale bez punktów odniesienia co jest określene mianem pospiesznej generalizacji.
      Wydaje mi się że na forum Wykopu nie dojdziemy do porozumienia ale jak będzie okazja pogadać na żywo to chętnie bym do tego tematu wrócił.

    •  

      pokaż komentarz

      @Lotar77:

      Tego się nie da powiedzieć w filmie tylko to musi być coś konkretnego...z zasady inna publikacja naukowa krytykująca poprzednia;), proponującą zmiany w badaniu, itd.
      ale jeszcze raz ci mówię, ten film nie dyskutuje z wynikami badań tylko wnioskami które wyciągnął sobie ten koleś z filmiku, który ty podałeś a pokazanie możliwych błędów badania to tylko dodatek.

      Co do przykładów to oczywiście można operować na ocenach ekspertów i recenzjach. Do mnie jednak trafia bardziej ocena mas... wyrażona w przychodach ze sprzedaży.
      ale przecież ja się odnosiłem i do ocen krytyków i do popularności, podane przeze mnie albumy osiągnęły ogromny sukces komercyjny przecież, zarówno pod względem samej sprzedaży jak i sukcesu singli. DAMN rozeszło się w 700 tysiącach kopii w pierwszym tygodniu, co było drugim wynikiem w stanach w 2017 roku(albo pierwszym już nie pamiętam)

      Tutaj już nie znajdziesz zbyt wielu obecnie topowych artystów;)
      ze względu na kondycje samego rynku muzycznego, który przez internet miał ogromne problemy wynikające chociażby z piractwa lub tego, że jeszcze do nie dawna(2016 roku) w ogóle nie uwzględniano streamingów jako sprzedaży płyt, więc nie wiem co ty mi chcesz tymi danymi pokazać? Że muzyka jest gorsza bo się tyle płyt nie sprzedaje co kiedyś?
      Zresztą na tych listach masz wielu współczesnych artystów - Rihanna, Adele, Eminem Mariah. Niedługo dołączy tam zapewne Drake.

      Ciekawe dlaczego?
      no dlatego, że po pierwsze dziś nie kupuje się płyt a streaminguje się muzykę a po drugie starsze pyty miały więcej czasu na osiągniecie takiej sprzedaży, chyba logiczne.
      Tutaj możesz, sobie zobaczyć, że dzięki wliczaniu stramingów rynek muzyczny w końcu zaczął po raz pierwszy w tym tysiącleciu rosnąć:
      https://adage.com/article/agencies/2018-music-business/311771/

      Napisałeś swoją opinię o udziale wytwórni w procesie produkcji muzyki. To jest Twoja teza, której nie poparles żadnymi danymi.
      podałem przykład Bitelsów, mogę podać przykład kogoś takiego jak Post Malone, który wybił się tylko dzięki internetowi, Justin Bieber, dziesiątki raperów typu Soulja Boy, Riff Raff, Yung Lean itd. Mogę Ci pokazać, jak duże znaczenie na to co jest popularne mają streamingi i jak zmieniają przemysł muzyczny:
      http://www.heavyblogisheavy.com/2017/01/24/i-feel-it-coming-how-streaming-is-changing-music-consumption/?curator=MusicREDEF&utm_campaign=Platform%20%26%20Stream&utm_medium=email&utm_source=Revue%20newsletter
      Możesz zobaczyć sobie ilu artystóe, odchodzi lub w ogóle nie dołącza do majarsów bo im po prostu nie są potrzebne
      https://www.thebalancecareers.com/what-is-a-record-label-2460614

      Throughout the 20th century, record labels were the dominant force behind the most successful artists. Record labels had the power to make or break artists, depending on the amount of money they invested in promoting their music.

      The internet has freed artists from dependence on record labels, and many artists market and distribute their music independently, through social media and streaming platforms, at a much lower cost. To stay in business given the reality of the digital age, record labels now offer so-called 360 deals to artists that give them a cut of all the artist's work, including album sales, media appearances, and product endorsements.

    •  

      pokaż komentarz

      @ShadyTalezz: @HowHigh: ale o co wy się tu kłócicie? Który z Was jest bardziej czarny? Obaj słuchacie muzyki dla debili.

    •  

      pokaż komentarz

      @ShadyTalezz: piękna orka. I miło spotkać w końcu kogoś kto podziela moje zdanie odnośnie aktualnego stanu muzyki. W zasadzie żyjemy w najlepszych dotychczas czasach dla artystów. Instrumenty są ogólnie dostępne, dzięki programom możesz w zasadzie nagrać cały podkład orkiestrowy do swojego utworu jeśli masz tylko takie widzimisię i komputer z klawiaturą. Możesz grać jakikolwiek gatunek muzyczny czujesz i jeśli jesteś w tym dobry to dzięki internetowi masz szanse trafić w daną niszę nawet jeśli pochodzisz z Pcimia Dolnego. Ludzie maja powszechny dostęp do profesjonalnych studiów nagraniowych albo mogą budować domowe studia które jakością nie odstają od tych profesjonalnych sprzed kilkudziesięciu lat, a to wszystko za równowartość jednej wypłaty. I nieważne czy tworzysz radiowy pop, rap, rock, folk, metal progresywny czy starasz się komponować utwory muzyki klasycznej. Bardziej niż kiedykolwiek masz szanse trafić do sporego grona odbiorców, bo źródła są dużo bardziej zdywersyfikowane i „konsumenci” (słuchacze) mają możliwość szukania tego co im konkretnie pasuje, zamiast być zmuszonymi do pochłaniania tego co serwują wytwórnie z największa ilością pieniędzy na pchanie swoich wykonawców do stacji radiowych.

  •  

    pokaż komentarz

    ciekawe jak by wyglądał wykres popowych gwiazdek xD

  •  

    pokaż komentarz

    Dla tych którym się nie chce klikać w artykuł: poniżej lider stawki ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    źródło: youtube.com

1 2 3 4 5 6 7 ... 15 16 następna