•  

    pokaż komentarz

    Wspaniała jazda na suwak! Mój kraj taki piękny(✌ ゚ ∀ ゚)☞

    •  

      pokaż komentarz

      @z0z0l: problem jest nie to że jakiś idiota blokuje pas. Problemem jest ze ci wszyscy kierowcy zamiast zająć dwa pasy to jak te barany na rzeź stoją karnie w jednym rzadku i żaden się nie wychyli.

    •  

      pokaż komentarz

      @z0z0l: Bo większość jest szeryfami i nie będzie wpuszczać "cwaniaczka", pewnie jeszcze przyklaskiwali, jak ten z merca mu zajechał. Nie piszę tego pierwszy raz, ale po raz kolejny "polak polakowi polakiem".

    •  

      pokaż komentarz

      @z0z0l: Również wspaniała jazda nagrywającego lewym pasem od samego początku

    •  

      pokaż komentarz

      @KokainowyKowboj: Przecież był wolny. Wolny pas jest od tego, żeby nim jechać do końca.
      To, że trzydziestu baranów stoi i robi korek, to nie powód żeby samemu jeździć jak baran.

    •  

      pokaż komentarz

      @xniorvox: Kolego. Wspomniałem tu o jeździe lewym pasem, gdy środkowym i prawym auta jadą 2x szybciej niż nagrywający.... Nagrywający winien był zająć środkowy pas już od 0:05 filmu

    •  

      pokaż komentarz

      @KokainowyKowboj: Aha, od początku filmu.
      Ale jak to oceniłeś bez lusterek? Skąd wiesz co się działo po jego prawej stronie i za nim? Bo to, że jechali szybciej to właśnie powód żeby im pozwolić pojechać i dopiero zmieniać pas, a nie wpychać im się przed nos.

    •  

      pokaż komentarz

      @z0z0l: W końcu to Gdańsk, więc czego się spodziewasz? :p

    •  

      pokaż komentarz

      @KokainowyKowboj: też tak myślałem, ale pewnie był spory ruch i nie mógł tego zrobić. Zauważ, że później zjeżdża na skrajny prawy pas, który oczywiście jest praktycznie wolny

    •  

      pokaż komentarz

      @z0z0l: Wiekszosc z tych ludzi podejrzewam ma problem z obsluga suwaka w spodniach, a Ty wymagasz jeszcze ogarniecia jazdy na suwak (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

    •  

      pokaż komentarz

      @mleko3-2procent: W tym przypadku nie było takiej potrzeby ani żadnej korzyści z jazdy dwoma pasami.

    •  

      pokaż komentarz

      @severson: blad. W każdym przypadku zajmuje się oba pasy jeżeli są dostępne.

    •  

      pokaż komentarz

      @severson: Nie było korzyści? dzień w dzień ok. 16.00 banda tłumoków stoi w tym miejscu zostawiając lewy pas wolny i przy okazji blokując zjazd na Chełm (na tym filmiku tuż przed tym korkiem jest zjazd w lewo, na który kierują 2 pasy, przy czym z prawego można jechać dodatkowo na wprost). A kolega w merolu ładną reklamę robi Gdyni. Odkąd poruszam się samochodem po 3mieście, zawsze miałem wpojone - nie odp##!?#% czegoś na wyjeździe, czy to z blachą GD w Gdyni czy GA w Gdańsku ;-)

    •  

      pokaż komentarz

      @TomdeX: Jak jest kolejka w sklepie czy banku to też wchodzisz na początek licząc, że ktoś cię wpuści?

    •  

      pokaż komentarz

      @Banita77: ty głupi jesteś czy z policji??? masz nawet znaki sugerujące jazdę na suwak. Po co takich wieśniaków jak wy wpuszcza się do miasta to ja nie wiem.

    •  

      pokaż komentarz

      @Banita77: To bardziej jak spowiedź w konfesjonale. Jeden konfesjonał, dwie kolejki, a ksiądz spowiada na przemian, raz osobę z prawej, raz z lewej. Tak to przynajmniej powinno wyglądać.

    •  

      pokaż komentarz

      @paperipapo: Kolego, przyjacielu właśnie tacy prostako-kierowcy typowe wsioki pochodzące z patologicznych blokowisk miejskich w których za PRL na siłę mieszało się normalnych kulturalnych mieszkańców z patologią i wiejskim zacofaniem. Najlepiej to widać w serialu Alternatywy 4. Później taka hybryda pseudo mieszczanina sieje patologię na drodze.

    •  

      pokaż komentarz

      barany na rzeź stoją karnie w jednym rzadku i żaden się nie wychyli.

      @mleko3-2procent: Takie filmy pokazują poziom IQ społeczeństwa, również to widać przy każdych wyborach, Nikt nie pomyśli, że można inaczej, lepiej, jeśli im tego nie powie mądra głowa w TV, to sami nie podejmą decyzji, że można zrobić coś inaczej, zombi, nie ludzie.

    •  

      pokaż komentarz

      @mleko3-2procent: akurat tam na Armii Krajowej nie ma to większego znaczenia, czy stoją na jednym, czy na dwóch pasach, niczego nie blokują. Wiele razy już widziałam jak jazda na suwak działa w Gdańsku, nie ma tragedii, choć zdarzają się dzbany i gorsze miejsca. Niestety, jeżeli nie zostanie to wprowadzone do kodeksu, to raczej nic się w najbliższych latach nie zmieni. Na szczęście teraz wiele OSK porusza zagadnienie jazdy na suwak, więc jest nadzieja, że jak świat oczyści się z szeryfów, którzy prawko znaleźli w chrupkach kukurydzianych 30 lat temu, to jakoś to będzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @TomdeX: Jak jest kolejka w sklepie czy banku to też wchodzisz na początek licząc, że ktoś cię wpuści?

      @Banita77: A jak w sklepie są czynne 2 kasy, a kolejka stoi tylko do jednej to idziesz do tej gdzie jest wolne czy ustawiasz się w kolejce tak jak inni?

    •  

      pokaż komentarz

      @fruziazuzia: Ale nie wygląda.Widzisz na filmie dwie kolejki?

    •  

      pokaż komentarz

      @_peszek_: Tyle, że w tej sytuacji mamy jedną kase a nie dwie.Bo wszyscy jak widać na filmie jadą w tym samym celu.Dlaczego jedną linią nie wiem.Może film nie przedstawia całej sytuacji.

    •  

      pokaż komentarz

      @paperipapo: Ja nie wiem, po co takich wieśniaków jak ty wpuszcza się na publiczne forum? Bluzgi to sobie zachowaj na zabawę u siebie na wsi między kolegami.

    •  

      pokaż komentarz

      @Banita77: Widzę dwa pasy, na których mogłyby być dwie kolejki, ale jak ktoś próbuje w ten sposób wjechać to jest blokowany.

    •  

      pokaż komentarz

      @fruziazuzia: Jakiś powód musiał być, skoro nikt nie jechał lewym pasem.

    •  

      pokaż komentarz

      @Banita77: Oczywiście, że zawsze JAKIŚ powód jest.

      "Żona piecze szynkę na święta i przygotowując ją odcina jeden i drugi koniec. Mąż pyta po co to robi, a ona twierdzi, że jej mama zawsze tak robiła i trzeba inaczej szynka nie wyjdzie.

      Dla potwierdzenia dzwoni do mamy i pyta ją o to. W odpowiedzi słyszy dokładnie to samo, że jej mama zawsze tak robiła i tak trzeba robić, bo inaczej szynka się nie uda.

      Nie daje jej to jednak spokoju, dzwoni więc do babi i pyta czemu zawsze odcinała końcówki szynki. Na co babcia odpowiada, bo się nie mieściła w brytfance"

    •  

      pokaż komentarz

      W każdym przypadku zajmuje się oba pasy jeżeli są dostępne.

      @mleko3-2procent: Ale mi nie chodzi o "się zajmuje z powodu że bo tak", tylko czy jest jakieś uzasadnienie logiczne, ergonomiczne albo inne.

      blokując zjazd na Chełm (na tym filmiku tuż przed tym korkiem jest zjazd w lewo, na który kierują 2 pasy, przy czym z prawego można jechać dodatkowo na wprost).

      @captain_crane: Nie widzę tego, narysuj mi :)

      Tyle, że w tej sytuacji mamy jedną kase a nie dwie.Bo wszyscy jak widać na filmie jadą w tym samym celu. Dlaczego jedną linią nie wiem. Może film nie przedstawia całej sytuacji.

      @Banita77: Tutaj wszyscy mają jeden cel, dlatego nie ma żadnej różnicy czy jadą jedną kolejką czy dwiema, chyba że na jednym pasie skończy się miejsce. Tak naprawdę normalnie lepiej byłoby jechać jednym - mniejsze prawdopodobieństwo stłuczki, w razie czego jest np. miejsce dla karetki, która może szybciej jechać, bo ma cały pas dla siebie, w razie awarii jednego pojazdu w ogonku wiadomo jak się zachować itd.
      Jak dwóch się nie zrozumie który ma pojechać pierwszy, to będzie dzwon akurat w miejscu złączenia pasów i całą płynność psu w dupę.

      Kierowca nie musi wiedzieć, czy na końcu jest pas ze strzałkami czy skrzyżowanie z jednym zjazdem w lewo a drugim na wprost. W tym drugim przypadku jeśli pojazdy jadące prosto się nie skompaktują, to w nitkę w lewo może wjechać dowolna ich ilość, a jeśli jadące na wprost będą jechać dwoma pasami, to te jadące w lewo dodają się do korka, całkiem bez potrzeby.

      Jedynym problemem jest to, że z przodu nie widać sytuacji z tyłu, więc gdyby się udało przenieść tę informację sygnalizacją czy zwyczajami, to kierowcy mogliby jechać dwoma pasami kiedy jest taka potrzeba i jednym kiedy jej nie ma.

      A teraz sobie wyobraźmy, że wszyscy zachowują się jak szeryf typu pierwszego (lewopasowy, czyli nie taki dwupasowy jak na ilustracji, bo takich walić prądem).

      Stoi ogonek na prawym pasie. Dochodzi do przepełnienia pasa. Następny pojazd wjeżdża na lewy. I teraz zaczyna się magia. Jakiś szeryf widzi go w lusterku, więc zjeżdża żeby go "zablokować". Ale teraz szeryf jest na lewym pasie i pojawia się w lusterku drugiego. No to drugi, widząc sytuację, zmienia pas. Dalej już indukcyjnie aż do początku.

      It's a kind of magic :)

      Problemem nie jest to, że mamy za dużo szeryfów, tylko to, że jest ich za mało (50% byłoby optymalne).

    •  

      pokaż komentarz

      @severson: zupełnie sie mylisz. Gdyby większość kierowców zajmowała oba pasy jak w każdym cywilizowanym kraju problem szeryfow jadacych środkiem i blokujących innych by nie występował. Wiec uniwersalnym rozwiązaniem bylo by gdyby kierowcy zawsze zajmowali dwa pasy. Wtedy szeryfowie nie maja sensu niczego blokować.

      Ale co sie dzieje w Polsce? U nas jest kult kolejki i sprawiedliwości grupowej. Ludzie strasznie soe boja ze ktos przed nich wjedzie. Nie potrafią pojąć ze lepiej jest zająć oba pasy i kulturalnie aie wpuszczać. Kierowcy zawistnie strzegą swego miejsca w kolejce i ch#% ich strzela jak ktos obok przejedzie. Uważają ze jest cwaniakiem co ich wyprzedził! Jak on mógł! Nie pojmuja ze tp niewiele zmienia cz ktos jest pare metrów przed nim. Ani że w wielu przypadkach zajmując jeden pas często znajdzie aie idiota który zacznie jechać środkiem blokując drugi pas i czesto powodując zablokowanie skrzyżowania będącego za nim.

      Reasumując najprostszym i najlepszym rozwiązaniem jest zajmowanie każdego dostępnego miejsca i wpuszczanie innych kierowców na tzw. Zakladke. Rozmyślania czy ma to sens w danym przypadku jest glupie gdyz cześć kierowców zwyczajnie moze jechać pierwszy raz dana trasa. Nie ma innego logicznej wyjścia.

    •  

      pokaż komentarz

      @mleko3-2procent: Kolejka zachowuje się tak samo na jednym pasie jak i na dwóch. Korzyść z jechania dwoma pasami występuje tylko wtedy, kiedy nie ma miejsca na jednym, a są i wady takiej jazdy (a szczególnie teraz, w zimie), więc nie wiem po kiego grzyba tak jechać w przypadkach, kiedy nie jest to konieczne.

      Optymalnym rozwiązaniem byłoby kompaktowanie się od tyłu w razie potrzeby, tak jak napisałem wyżej, ale to nie jest coś, co mądrzy myślący doświadczeni kierowcy byliby w stanie zrozumieć, bo oni już wszystko wiedzą. Opisywałem to już kilka razy i nie ma dowodu na istnienie kogoś, kto to zrozumiał.

      Szeryf jedzie środkiem bo boi się, że gdyby jechał poprawnie na suwak (czyli mniej więcej w połowie między pojazdem, który przyjechał przed nim a pojazdem, który przyjechał po nim; plus minus ciężarówki i inne o dziwnej długości) to zawistni "doświadczeni mądrzy kierowcy" nie wpuszczą go z powrotem. Nie jest to bezpodstawne, bo się zdarzało w przeszłości, chyba nawet na wypoku.

    •  

      pokaż komentarz

      @severson: Ludzie są za glupi by sie zastanawiać. Myślisz że każdy jeden kierowca bedzie sie nat dym zastanawiał? co z tymi co pojadą drugim pasem? lincz? Nie ma żadnych wad zajmowanie wszystkich pasów, nawet w zimę.

      Szeryf to idiota który nie chce przepuścić innych aut które by go wyprzedziły! więc blokuje oba pasy.

    •  

      pokaż komentarz

      Nie ma żadnych wad zajmowanie wszystkich pasów, nawet w zimę.

      @mleko3-2procent: Są, wypisałem.

      Szeryf to idiota który nie chce przepuścić innych aut które by go wyprzedziły! więc blokuje oba pasy.

      Poza przypadkiem przepełnienia pasa, jazda z szeryfem jest w skutkach bardziej podobna do jazdy na suwak niż jazda bez szeryfa.

      Szeryf jednopasowy, jeśli występuje, jest faktycznie jedyną osobą na odcinku jadącą wzorcowo na suwak (nie licząc pojazdu z jego prawego tyłu, który robi to przypadkiem). Jedzie dokładnie tak, jak jechałby, gdyby pozostali byli ogarnięci. Gdybyś dostał film pokazujący z boku szeryfa i drugi identyczny z doskonałej jazdy na suwak, to byś nie był w stanie ich odróżnić, bo zachowują się tak samo.

    •  

      pokaż komentarz

      @severson: nie, napisałeś 'zwłaszcza w zime' i nie wypisales wad zajmowania wszystkich pasów w zime.

      Jak wiesz zajmowanie dwóch pasów jest nielegalne. Tak samo niezgodne z prawem jest blokowanie lewego pasa i koniec. Należy za to sie mandat a ty uparcie bronisz tego precederu. Nalezy dojechać do końca pasa i wtedy ladnie na suwaczek jak to sie dzieje w zachodnich krajach.

      Byl film co dwa tiry jechały obok siebie mając pate set metrow przerwy przed soba a za nimi byl olbrzymi korek blokując skrzyżowanie za nimi. Kierowcy dostali za to mandaty.

      jestem zawodowym kierowca. Jeździe w uk londyńskim autobusem i trace czas żeby przekonać kogo? 15 latka?

    •  

      pokaż komentarz

      Nalezy dojechać do końca pasa i wtedy ladnie na suwaczek

      @mleko3-2procent: Pokaż przepis, bo nie wierzę na słowo.

      jak to sie dzieje w zachodnich krajach.
      Tu brakuje mi informacji, więc uzupełnij. W zachodnich krajach jadą tak, że niektóre pojazdy wyprzedzają pół korka i włączają się przed inne na końcu pasa, czy tak, że rozchodzą się w miarę równomiernie na oba pasy i połowa jedzie nadal po swoim, a druga połowa tak jak szeryf, czyli mniej więcej trzymając się tam, gdzie byli? Domyślam się, że coś pośrodku, ale wskaż wersję bardziej podobną.
      Znalazłem sobie na YT coś, co było nazwane jako "wzorcowa" [ilustracja 1] i tutaj widzę, że ogonki jadą w miarę równo (jak szeryf). Problemem jest to, że szeryfów jest za mało, powinno być około 50% wagowo, wtedy otrzymalibyśmy wzorcową jazdę na suwak.

      Jeździe w uk londyńskim autobusem i trace czas żeby przekonać kogo? 15 latka?

      Nie trać czasu na puste gadanie, po prostu wskaż błąd jakiś.

      nie wypisales wad zajmowania wszystkich pasów w zime.

      Wypisałem całoroczne - trochę wady zajmowania dwóch pasów, trochę zalety pozostawienia pustego - jak sobie te drugie zanegujesz, to będziesz miał wady zajętego. Możesz przewinąć, ale jak sobie życzysz, to mogę napisać jeszcze raz, ale pod warunkiem, że przeczytasz.

      W zimie dojdą takie sprawy jak to, że przy skręcaniu pojazd może zachować niezgodnie z oczekiwaniami i to, że czasem przydaje się miejsce do unikania dzwona.

      źródło: youtube.com

  •  

    pokaż komentarz

    Jak pod koniec wszyscy na milimetry od siebie jadą byle tylko nagrywającego nie wpuścić, ja p%!#%##ę. XD

    Ja zawsze jak widzę taką sytuację to specjalnie wpuszczam gości z lewego by się szeryfom jeszcze bardziej gotowały resztki mózgu.

  •  

    pokaż komentarz

    I wszyscy jak jeden pies na prawym pasie...psychologia tłumu czy debilizm? Chyba jedno i drugie. ( ͡° ʖ̯ ͡°)

  •  

    pokaż komentarz

    Przepraszam, że to napisze ale jeździcie jak w lesie. Zarówno szeryf jak i potem osoby które nie chciały wpuścić. W Krakowie sobie jeździmy - raz mi sie zdarza kogoś wpuścić, raz ja wpuszczę. Bez nerwów każdy jedzie i to polecam także innym.

  •  

    pokaż komentarz

    Dwa podstawowe błędy kierowców wynikające z niewiedzy.
    - Ustawianie się na jednym pasie zamiast jazda do końca i suwak
    - Wyprzedzanie na przejściu dla pieszych jak nie ma świateł
    Z kimkolwiek by się nie zagadło kto popełni te wykroczenia to jest w ciężkim szoku. Powinni przy zdawaniu prawka ostro te przykłady tłuc i sprawdzać wiedzę ludzi, bo to jest przerażające. Ludzie mają prawko a nie znają podstaw. Ja przyznam się szczerze, że też nie pamiętam by na prawku mi mówili o jeździe na suwak. Gdyby nie internet to bym pewnie też jak debil stał na prawym pasie a lewusów traktował jako cwaniaków.

    •  

      pokaż komentarz

      @jabolsy: Nie wiem ile w tym niewiedzy a ile "wiem lepiej". Akurat za wyprzedzania na przejściu dla pieszych oprócz punktów powinni zabierać prawko na powiedzmy miesiąc. Wiedza w narodzie po tygodniu została by uzupełniona( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @kierownik_internetu: Jeżeli ktoś stworzył zagrożenie dla pieszego bo już był na przejściu to zabierają prawko. Jeżeli było wyprzedzenie, a pieszego nie było przy przejściu, lub na przejściu to mandat 200-500 zł i punkty karne.
      A mimo wszystko nadal to nagminne ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Nie wiem ile w tym niewiedzy a ile "wiem lepiej".

      @kierownik_internetu: większość ludzi wie, że wyprzedzać na przejściu nie wolno, ale nie zdają sobie sprawy, że jak są po 2 pasy w jedną stronę, to jadąc obok kogoś z większą prędkością też go wyprzedzają. Kojarzą manewr wyprzedzania, jako zjechanie na chwilę na przeciwległy pas ruchu i przyśpieszenie.

    •  

      pokaż komentarz

      @jabolsy: Bo na kursie niestety uczą jak zdać egzamin, a nie jak jeździć po drodze z kulturką.

    •  

      pokaż komentarz

      Z kimkolwiek by się nie zagadło kto popełni te wykroczenia to jest w ciężkim szoku. Powinni przy zdawaniu prawka ostro te przykłady tłuc

      @jabolsy: Nie wiem czy to jest obecnie zasada, ale zdawałem w zeszłym roku i na kursach wielokrotnie powtarzane miałem o jeździe na suwak i o niewyprzedzaniu na przejściu dla pieszych. Może to kwestia szkoły nauki jazdy, ale z roku na rok świadomość w narodzie chyba jednak rośnie. Problemem są ci, którzy prawko zdawali lata temu i nie wiedzą ani co to jazda na suwak ani nawet takich rzeczy jak co to jest strefa zamieszkania.

    •  

      pokaż komentarz

      @jabolsy: U mnie na kursie (rok temu) tlukli o wyprzedzaniu na przejsciu, a jak na jazdach sie zagapilem i przypadkowo bym wyprzedzil, to instruktor tak dal po hamulach ze malo zebow nie wybilem o kierownice, nic za nami nie jechalo i pozniej stwierdzil ze zrobil to specjalnie, aby dac mi dobitny przyklad, poskutkowalo ¯\_(ツ)_/¯, do dzis pamietam i uwazam za kazdym razem ( ͡º ͜ʖ͡º)

      Ale o jezdzie na suwak faktycznie nie bylo, chyba tylko z raz wspomniane.

    •  

      pokaż komentarz

      @jabolsy:
      Druga sytuacja jest jedną z najbardziej niebezpiecznych na drodze i wymaga intensywnego zwalczania, bo jest zawsze zagrożeniem życia dla pieszych

      Pierwsza tak naprawdę nic nie zmienia poza kilkoma wyjątkowymi przypadkami, które zdarzają się rzadko - różnica tylko wtedy, kiedy ogonek sięga kolejnego skrzyżowania i blokuje zjazd z niego (na żadnym filmie o szeryfach nie widziałem takiej sytuacji, zawsze wyprzedzający jedzie prawym i potem zjeżdża na lewy, chyba że film ucięty). A nawet więcej - ustawienie na obu pasach może zwiększyć korek - o te pojazdy, które mogłyby opuścić odcinek, bo np. skręcają w lewo i mają osobną sygnalizację i o te, które wyłączają się z ruchu na tym odcinku.

    •  

      pokaż komentarz

      Powinni przy zdawaniu prawka ostro te przykłady tłuc i sprawdzać wiedzę ludzi

      @jabolsy: a dupa tam, wazne jest, zeby egzaminowany wiedzial, jakie sa wymiary tablicy rejestracyjnej i zeby umial zaparkowac rownolegle za pierwszym razem. A nie jakies zasady zycia na drodze! (╯°□°)╯︵ ┻━┻

      A tak serio, polski system szkolenia kierowcow to gowno. Stad mamy debili stajacych w korkach na jednym z 2 albo 3 pasow, szeryfow dostajacych jeszcze poklask, idiotow jezdzacych srodkowym pasem na 3-pasmowej autostradzie, urzadzajacych sobie postoje na siku na pasach awaryjnych i rozbiegowych, dojezdzanie do zderzaka przy predkosci 130+ i cale mnostwo innej drogowej patologii.