•  

    pokaż komentarz

    Prawdziwy bohater nie nosi peleryny, bohater na jakiego nie zasługujemy..

    •  

      pokaż komentarz

      @Vatos_Locos: Ech, ja pamiętam jak wiejscy partyzanci walczyli z radarem w okolicach Izdebnika na drodze 52. Ogniem i sztachetą...

    •  

      pokaż komentarz

      Prawdziwy bohater nie nosi peleryny, bohater na jakiego nie zasługujemy..

      @Vatos_Locos: dokładnie. Wandalami to byli bandyci ze straży miejskiej którzy przez wiele lat pobierali NIELEGALNIE opłaty za NIELEGALNE fotoradary, czy definicją bandyty nie jest uzyskiwanie stałych korzyści z przestępstw?

    •  

      pokaż komentarz

      Prawdziwy bohater nie nosi peleryny,

      bohater na jakiego nie zasługujemy..

      @Vatos_Locos: Gdy masz dwa śmieszne komentarze pasujące do sytuacji i nie wiesz który wybrać, więc wpisujesz je w jednym zdaniu xD

    •  

      pokaż komentarz

      @abitbald Ale jeżeli przekracza prędkość,to czemu nie ma zostać ukarany?

    •  

      pokaż komentarz

      Ale jeżeli przekracza prędkość,to czemu nie ma zostać ukarany?

      @Julciak: jeśli radary są niezgodnie z prawem to powinni zostać ukarani ludzie odpowiedzialni za ten proceder. Swoją drogą to nie prędkość zabija tylko ch@jowy kierowcy.

    •  

      pokaż komentarz

      @abitbald: W dodatku byli zorganizowani i powiązani z (samo)rządem, więc to mafia.

    •  

      pokaż komentarz

      @abitbald Dobra,wiec poczułbys sie lepiej gdyby w tym miejscu najzwyczajniej stałaby policja i wlepiła Ci mandat?

    •  

      pokaż komentarz

      Dobra,wiec poczułbys sie lepiej gdyby w tym miejscu najzwyczajniej stałaby policja i wlepiła Ci mandat?

      @Julciak: czuł bym się lepiej gdyby zajmowali się faktycznie zwiększaniem bezpieczeństwa a nie pajacowaniem i wyłudzaniem mandatów

    •  

      pokaż komentarz

      @Vatos_Locos: We Francji radary mają ostatnio mocno pod górkę...
      Google grafika - radar dégradé

      źródło: img.bfmtv.com

    •  
      c............2 via Wykop Mobilny (Android)

      +12

      pokaż komentarz

      @Vatos_Locos: akurat tam fotoradar jest uzasadniony. Co chwila na tym zakręcie jest wypadek z powodu nadmiernej prędkości. Jest jebitna tablica żeby zwolnić do 50 bo zakręt jest zdradliwy, a jak trochę popada to jak jedzie się powyżej 70km/h masz pewny poślizg. Tak więc szkoda że bohater tak mocno dał dupy...

    •  

      pokaż komentarz

      @creativesense2: To powiedz mi jeszcze czy to 50 jest zasadne jak jest ciepło i sucho czy tylko jak mokro? Jeśli to drugie to czemu znak nie ma wyłączenia z uwagi na warunki, niemcy potrafią np gdy pada lub gdy cisza nocna, a u nas jak zwykle się k!#?a nie da i żaden debil nie wpadnie na to że jak postawią znak z uwagi na mokrą nawierzchnię to latem na suchej nikt go nie będzie brał pod uwagę, potem przyjdzie inny debil który się nie zastanowi czemu ten znak tu stoi i będzie j$$%ł mandaty wszystkim bo można zarobić a co.

    •  

      pokaż komentarz

      @Mam_cie_w_dupie: nie zesraj się jak zwolnisz z 70 to 50. k$@$a skąd się tacy ludzie biorą. Powiedz mi co zrobisz z tym zaoszczędzonym czasem.

    •  

      pokaż komentarz

      @rafal-heros: Tu nie chodzi o to konkretne 50 tylko o zasadę wk??#ia mnie to, a takich przykładów są miliony na naszych drogach, ja z tym walczę i dość dużo już udało się załatwić, zazwyczaj wystarczy wysłać maila do zarządcy lub zadzwonić . U mnie w mieście był znak stop ze strony gdzie jest widoczność na kilka set metrów a z drugiej gdzie nic nie widać był ustąp jakbyś to widział też byś skomentował że to jakiś debil musiał postawić. Napisałem, odpisali że moja propozycja jest zasadna i zamienili miejscami, nie wiem może ktoś mapę obrócił jak montował. Kiedyś jak miałem studentów na praktykach to zamontowali uchwyty na kable po złej stronie korytarza, dali sobie plan odwrotnie, tyle że był to budynek w kształcie litery T, może to ci sami potem te znaki montowali :-)

    •  

      pokaż komentarz

      Ale jeżeli przekracza prędkość,to czemu nie ma zostać ukarany?

      @Julciak: Dlatego, że te ograniczenia w większości są wymyślone z dupy i trzeba mieć do nich taki sam stosunek jak do wielu innych przepisów odstających od rzeczywistości ¯\_(ツ)_/¯

    •  

      pokaż komentarz

      @titus1 w UK widziałem już wiele spalonych fotoradarów. Głównie używa się starej opony z podpałką.

    •  

      pokaż komentarz

      @turbonerd: no tak, przecież po to są przepisy żeby je interpretować po swojemu. A potem olaboga bo mandat wlepily.

      @Mam_cie_w_dupie: tak jak wcześniej napisał kolega @creativesense2- na tym zakręcie nawet na suchej nawierzchni nie jeżdżę >60km/h bo jest zwyczajnie bardzo ostry.
      Też mnie wkurzają znaki i ograniczenia stawiane bez pomyślunku, ale jak dla mnie, tam akurat są zasadne i te ograniczenie, i fotoradar. Lepiej zwolnić o te 20km/h niż stać w korku bo jakiś pajac tak bardzo się spieszył że postanowił wjechać w barierki.
      Swoją drogą, ten fotoradar jest PRZED zakrętem, w przeciwieństwie do fotoradaru na zakręcie mistrzów w katowicach który to ustawiony jest tuż za. I te katowickie jest chyba lepszym rozwiązaniem, bo faktycznie wpłynęłoby na poprawę bezpieczeństwa- cały zakręt pokonujesz z mniejszą prędkością. A tu tuż po minięciu fotoradaru przyspiesza się i dopier wchodzi w zakręt.

    •  

      pokaż komentarz

      @creativesense2: słyszałeś o selekcji naturalnej? ja na tym łuku skasowałbym barierki, tylko z 5metrów od drogi postawił zajebistą betonową ścianę ( ͡° ͜ʖ ͡°) tak, że jak ktoś wyleci z łuku to plama na ścianie

    •  

      pokaż komentarz

      akurat tam fotoradar jest uzasadniony.

      @creativesense2: znam historie pewnego zakrętu, kila ofiar śmiertelnych, wypadek był pewny na 100% gdy po suszy popadał deszcz, stawiali ograniczenia, migające strzałki "uwaga ostry zakręt", na końcu postawili fotoradar, rezultat był taki, zę zamiast na skarpę ludzie walili w strzałki, znaki i fotoradar, sam fotoradar powodowa dodatkowe zagrożenie, bo ludzie gwałtownie przed nim hamowali i wpadali w poślizg tam gdzie wcześniej nie wpadali i waląc w fotoradar.

      Sytuacje dopiero poprawiła zmian nawierzchni, a już zupełnie wypadki znikły po obniżeniu skarp i wybudowaniu drenaży.

      Znikły strzałki, fotoradar, a do wypadków już nie dochodzi.

      Rozwiązaniem problemu nie jest kolejne ograniczenie, fotoradar, a nawet kara śmierci, rozwiązaniem jest znalezienie przyczyny czemu na innych zakrętach, zjazdach ludzie nie wypadają, tylko akurat w tym konkretnym miejscu i przerobić to tak jak jest w tych innych miejscach.

    •  

      pokaż komentarz

      @pp14sr: Czyli potwierdzasz problem, tam akurat jest zasadne i dlatego kierowcy się rozbijają bo jak jadą przez Polskę np 300km i kilkanaście razy zmusili go do zwalniania a potem nie było żadnego zagrożenia bo znak postawili po tym jak jakiś kretyn jechał 100 w deszczu, i ten nas zkierowca dojechał sobie na ten zakręt i doświadczony ignorancją zarządców dróg dochodzi do wniosku: "no chyba kogoś poj$?!ło żeby na autostradzie dawać ograniczenie do 50, znowu mnie w c!??$ chcą zrobić" no i mamy bum.

      No i oczywiście jak kierujący zna Polskie prawo to także ma prawo się nie spodziewać takiego badziewia gdyż:

      "§ 7. Prędkość projektowa
      1. W celu określenia wymagań technicznych i użytkowych ustala się na autostradach prędkość projektową 120 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
      2. W przypadku przebudowy lub remontu istniejącej autostrady, w trudnych warunkach terenowych lub w razie konieczności ochrony wartościowych obiektów przyrodniczych lub zabytkowego zagospodarowania terenu, dopuszcza się prędkość projektową 100 km/h.
      3. W mieście na terenie intensywnie zurbanizowanym dopuszcza się prędkość projektową 100 km/h lub wyjątkowo 80 km/h."

      A to miejsce nie zalicza się do żadnego z powyższych, jest to więc bubel traktowany jak autostrada pomimo tego iż nią nie jest.

    •  

      pokaż komentarz

      @pp14sr: to nie jest ostry zakręt. On ma kompletnie spieprzone nachylenie, które wyrzuca na zewnątrz. Na zjeździe od ronda na pszczyńskiej na a4 w kierunku Katowic osiąga się większe prędkości bezpiecznie, a to dużo ciaśniejszy zakręt.
      Notabene co Ty chrzanisz o Katowicach. Przecież zakręt idiotów to właśnie drugi zakręt między 86 i A4, przed którym jest fotoradar. Nie ten pierwszy zakręt. I tam jest to samo - zacieśniający się zakręt ze spieprzoną krzywizną - wchodząc w niego prędkość jest okej, ale w środku zakręt się zacieśnia, ludzie hamują co powoduje rzucenie tyłem samochodu przez transfer masy i lądują w barierkach albo innym samochodzie.

    •  

      pokaż komentarz

      @pp14sr jeśli co chwilę są wpadki to znaczy że droga jest zj@$!na

    •  

      pokaż komentarz

      Swoją drogą to nie prędkość zabija tylko ch@jowy kierowcy.

      @abitbald: c##%#wi kierowcy to p#%?!%$a takie glupoty

    •  

      pokaż komentarz

      @Mam_cie_w_dupie: @Rachey: @pajew: no okej, wszystko się sprowadza do tego że jest zj##$na droga i się z tym nie kłócę bo tak jest i że wiele ograniczeń jest źle ustawionych.

      Rozwala mnie tylko taka gadka że skoro np. 9 ograniczeń jest bezsensu to 10 można olać. A potem bum. I że przepisy no niby są, ale w sumie tutaj ja zrobię po swojemu. A potem zdziwienie kogo policja wskazuje jako sprawcę.

      Druga rzecz: jak jadę w trasę 300km po nieznanych drogach, to tym bardziej staram sie stosować do znaków. Z tej prostej przyczyny- żeby nie utknąć 300km od domu gdzieś na barierkach lub z mandatem. No ale widocznie jestem dziwny że szkoda mi samochodu, pieniędzy czy przede wszystkim zdrowia osób które ze mną jadą.

      @Rachey: Co do Katowic- masz rację, pochrzaniłem te zakręty, nie jechałem tamtędy dosyć długo.

    •  

      pokaż komentarz

      a w Finlandii jedź sobie 80 km/h po zdradliwie zakręcających drogach z seria 10 następujących po sobie mega ostrych zakrętów, wpierdzielisz się 2 razy do rowu, po dupie z oc i ac dostaniesz to się nauczysz :)

    •  

      pokaż komentarz

      @pp14sr: Ale to nie jest celowe działanie, taka jest natura człowieka i z tym nie wygrasz, za to są sposoby by mu zapobiegać (takiemu zachowaniu) niestety tutaj jak i w wielu innych miejscach zrezygnowano z niego.

    •  
      c............2 via Wykop Mobilny (Android)

      0

      pokaż komentarz

      @publiczny2010: tam NIE MA możliwości ingerencji w tym miejscu. Ludzie zobaczcie jak wygląda ta droga... To jest zjazd z A1 na A4.

    •  

      pokaż komentarz

      @abitbald: Pobierali opłaty od biedaków, którzy nie potrafią jechać zgodnie z przepisami.

    • więcej komentarzy(18)

  •  

    pokaż komentarz

    Może zamiast stawiać fotoradar wystarczyłoby zrobić bezpieczny zjazd? Zmuszanie kierowcy do hamowania z 140 do 50 tylko po to aby za chwilę musiał się włączać do ruchu na autostradzie z prędkością 140 nigdy nie będzie bezpieczne, nie mówiąc o wpływie takiego rozwiązania na emisję pyłów i spalin.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pieron: Łuk po którym można jechać bezpiecznie 140 km/h byłby ogromny i strasznie długi, więc biorąc połączenie 2 autostrad, w obu kierunkach, sam węzeł pewnie byłby tak drogi że przestałoby się opłacać jego budowa.

    •  

      pokaż komentarz

      @Weretek w perspektywie 20 lat koszt paliwa, wypadków, zanieczyszczeń i strat czasu by mógł sprawić, że jednak byłby opłacalny. Zresztą nie wymagam łuku pod 140km tylko np pod bardziej realną prędkość rzędu 80km. Nie wiem czemu w Polsce panuje przeświadczenie, że minimalne dopuszczalne=optymalne i jedyne słuszne-i nie ma znaczenia czy mówimy o łukach drogi, szerokości miejsc parkingowych czy wypłacie.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pieron: pier.......jeżdżę tam bardzo często i nie jest to autostrada a zjazd z niej gdzie bezpieczną prędkością jest właśnie 50 km/h a jak debile zap....szybciej powodując zagrożenie dla innych i infrastruktury to trzeba ich "opodatkować" ( ͡° ͜ʖ ͡°)nie jestem zwolennikiem fotoradarów ale tam ma on sens. ps: wcześniej jest informacja o tym że że jest tam foto.Cóż ci da łuk zjazdu z możliwością jazdy 80 km jak w sumie wystarczy trochę lodu i twoje 80 możesz ......( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @zbych65 wiesz, w większości cywilizowanego świata projektując drogi to robi się tak, że jak masz dwa kolejne odcinki drogi to prędkości z którymi się na nich jeździ powinny być zbliżone. Przy czym rozważania te opiera się nie na prędkości z znaków tylko na prędkości z którą kierowcy by domyślnie jeździli na podstawie tego "jak widzą" drogę. Dzięki temu nie ma wypadków, konieczności wyprzedzania zawalidrogi jadącego z przepisową prędkością, jest o wiele lepszy komfort jazdy, nie tworzą się korki z powodu nagłego hamowania na widok fotoradaru.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pieron: tylko sz.p. tu chodzi o mikro odcinek zjazdu gdzie debile wylatywali z łuku bo zapier... a 50 już tam było od początku jak na 99% takich zjazdów i co mają przebudować chyba jeden z największych węzłów w europie tylko dla tego jednego zjazdu ??na a4 co chwila remont i ograniczenia na głównych odcinkach a tu mamy problem z ograniczeniem prędkości na 400m zjazdu z autostrady ?

    •  

      pokaż komentarz

      @zbych65 jeżeli dziesiątki kierowców wypada z drogi na jednym zakręcie to winni są kierowcy czy projektant/wykonawca?

    •  

      pokaż komentarz

      @Pieron: trudno polemizować z taką argumentacją ,może to jest kwestia nachylenia a nie średnicy łuku i w sposób w miarę prosty można to poprawić ,ale i tak uważam że w tym temacie to jest nakręcanie sztucznego problemu,sorry ale taki jest mój punkt widzenia ,pozdrawiam

    •  

      pokaż komentarz

      @Pieron: przecież na tym zakręcie debile wylatywali z powodu nie dostosowaniu prędkości do warunków+ opony z 2000r. a potem się człowiek wkurzał bo znowu wszystko zamknięte było. Sam tam kiedyś przeleciałem mając ponad 80, ale w słoneczny dzień na nowych oponach i jakoś przeżyłem. Jak dla mnie dobrze, że on tam stoi, a dalej ktoś potrafi tam przypieprzyć w barierki, a głównym powodem tego jest 0 umiejętności i łyse opony.
      PS: a druga rzecz to jeszcze nie jest autostrada tylko wjazd na nią

    •  

      pokaż komentarz

      @WUJICO wiesz, według mnie jest na odwrót - to jest niedostosowanie warunków do prędkości. Drogi mają być bezpieczne nie dzięki znakom, radarom i mandatom - jest wiele metod obniżania prędkości innych niż progi zwalniające - np. wizualne zwężenie lub postawienie barierek wzdłuż drogi. Jak schodząc po nowych, ale krzywych i śliskich schodach bez barierek spadniesz i się połamiesz to jest to wina tego co te schody zaprojektował i zbudował czy twoja?

    •  

      pokaż komentarz

      @Pieron: po części tak, ale znam wiele odcinków która musiała by być przebudowana. Druga rzecz idą na łatwiznę, po co przepłacać na przebudowe, skoro można postawić fotoradar. Nie mówiąc o paraliżu miasta przy takim czymś

    •  

      pokaż komentarz

      @WUJICO: A jakie to magiczne umiejętności trzeba mieć by przejechać przez zjazd ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @TeddyBeers: nie wiem, ale najwyraźniej je posiadam, to trzeba spytać osoby które się tam rozwaliły, a było ich wiele ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      @Pieron: Jak mnie rozwala logika takich jak ty. Nie możesz zwolnić do 50 km na godzinę na odcinku 100-200 metrów bo stracisz 3 sekundy. Dlatego trzeba wydać kilka miliardów złotych na zburzenie kilkudziesięciu budynków, przeniesienie kilkunastu firm, zbudowanie kilkunastu obiektów inżynieryjnych i wyłączenie z użytkowania kilkunastu hektarów atrakcyjnie inwestycyjnie terenów. Bo 3 sekundy stracisz jak zwolnisz.
      Trzeba wydać miliardy a nie 100 tys na fotoradar aby tresować takich dzbanów co znaku ograniczenia nie widzą.

    •  

      pokaż komentarz

      @ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl: Próbowałeś kiedyś w Polsce jeździć zgodnie z przepisami, przestrzegając wszystkich ograniczeń prędkości, hamując zgodnie z każdym znakiem i przyśpieszając tam gdzie można? Zwróciłeś uwagę ile niebezpiecznych sytuacji w ten sposób generujesz (wyprzedzanie, ryzyko najechania na tył, rozproszenie uwagi przez wyszukiwanie znaków z ograniczeniami)? Nie chodzi o te 3 sekundy tylko o jednorodność i prawidłowe projektowanie dróg - droga ma nie być zaskoczeniem dla kierowy. Nagła zmiana prędkości dopuszczalnej z 140 do 50 na zjeździe z autostrady nie jest rozwiązaniem bezpiecznym.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pieron: Tak jeżdżę i żadnych niebezpiecznych sytuacji nie generuję. Niebezpieczne sytuacje stwarzają dzbany, które znają jedną zasadę-"sp$!?@$#ać z lewego pasa" a całą resztę mają w pompie. Mam koło szkoły we wsi zap$!?@$#ać 70-80 zamiast 40 bo jakiś dzban wpadnie na pomysł, żeby mnie wyprzedzić? Poważnie?
      Jest 50 jadę 50. wielka filozofia która przerasta kołków i nawet na koniczynce chcą mieć 140 na godzinę. Śmieszny jesteś normalnie.
      Zaskoczenie, że na łuku musisz zwolnić bo wylecisz z trasy? że się nie da jechać z prędkością jak na prostej?
      Gdybyś odrobinę znał przepisy to byś wiedział że nie można zmienić prędkości bezpośrednio ze 140 na 50. To zwyczajnie nielegalne. Ale żeby to zauważyć trzeba by trochę obserwować znaki i choć trochę znać przepisy a nie bezmyślnie wkuwać testy na prawko na blachę.

      A teraz weź przyjmij do wiadomości, że promień łuku przy prędkości 50 km wynosi 80 m przy 130 km/godz musi mieć aż 900 m i teraz sobie zobacz na mapie jak by to wyglądało twoje skrzyżowanie o którym mówimy i umieść je na mapie. Wywłaszcz jeszcze 50 ha ziemi wewnątrz koniczyny...

      https://www.google.com/maps/place/So%C5%9Bnica,+44-100+Gliwice/@50.2606804,18.7409565,1442a,35y,268.4h,44.6t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4711319f81753735:0x6ecadba8d68b4c22!8m2!3d50.2920674!4d18.708866

    •  

      pokaż komentarz

      @Pieron:
      Jestem pewien, że radar jest ustawiony ze sporym zapasem i spokojnie możesz przejechać tam 70 km/h bez mandatu. W większości krajów na zjazdach panują mniejsze prędkości niż na samej autostradzie i takich zjazdów, żeby nie było ograniczenia jest bardzo mało (jeżeli w ogóle są).

      wiesz, w większości cywilizowanego świata projektując drogi to robi się tak, że jak masz dwa kolejne odcinki drogi to prędkości z którymi się na nich jeździ powinny być zbliżone

      Masz wyidealizowane poglądy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pieron: I to jest właściwy tok myślenia, budujemy coraz szybsze i bezpieczniejsze samochody, ludzie chcą szybciej dostać się do danego miejsca a drogi projektuje się jak dla pojazdów z poprzedniego wieku.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pieron Jeśli nie potrafią dostosować prędkości do warunków to oczywiście że kierowcy.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pieron Ale bezpieczny zjazd nie zapewni pieniążków :P Dlaczego po strajku policji mów i się o stratach w budżecie? Mowi się, że chodzi o zwiększenie bezpieczeństwa :P dlatego straż miejska ukrywała się w krzakach z radarem... najchętniej postawiliby 10 fotoradarów i z każdego strzelić mandat...

    •  

      pokaż komentarz

      @Pieron: > Jak schodząc po nowych, ale krzywych i śliskich schodach bez barierek spadniesz i się połamiesz to jest to wina tego co te schody zaprojektował i zbudował czy twoja?

      Co ci po czyjejs winie jak Twoja szkoda... mysl po ludzku. To samo z przejsciem dla pieszych - dzieci ucze, ze dopoki samochod sie nie zatrzyma przez przejsciem maja nie wchodzic na pasy bo samo zwolnienie nie znaczy, ze sa widziane i bezpieczne.

      Co Ci po czyjejs winie kiedy bedziesz jedzony przez robaki?

    •  

      pokaż komentarz

      ? Zmuszanie kierowcy do hamowania z 140 do 50 tylko po to aby za chwilę musiał się włączać do ruchu na autostradzie z prędkością 140 nigdy nie będzie bezpieczne

      @Pieron: Z przeprowadzonych przeze mnie badań, czyli w żaden sposób reprezentatywnych, wynika ciekawa obserwacja. Że powodem frustracji u wielu kierowców jest właśnie taki wymuszony bardzo "szarpany" styl jazdy. Jedziesz 90, zaraz 70, potem 90, za chwilę do 50, potem znowu szybciej, wolniej, wjeżdżasz na trasę 120, zaraz 70 bo przejście, przyspieszasz, a potem hamujesz na światłach. Wjedziesz na autostradę, a tam bramki i remonty co kilak km.

      To wszystko naprawdę działa drażniąco na psychikę w ten sposób, ze każde takie zwolnienie podświadomie buduje przekonanie że trzeba "odrobić", czyli wcisnąć ile się da na najbliższym prostym odcinku. Naprawdę, dużo spokojniej się prowadzi mogąc utrzymać jakąś średnią na w miarę stałym poziomie, szczególnie w dłuższych trasach, niż takie rwane co chwile tempo.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pieron: > wiesz, w większości cywilizowanego świata projektując drogi to robi się tak, że jak masz dwa kolejne odcinki drogi to prędkości z którymi się na nich jeździ powinny być zbliżone.

      @Pieron: kolejny co w dupie był i gówno widział xD Z rękawa zasypię Cię przykładami miejsc w Europie, gdzie jest znacznie gorzej i nikt się tym nie przejmuje. Na przykład w Calais we Francji jest 47. zjazd z obwodnicy na A16 i tam stoi ograniczenie do 30, bo łuk jest tak ostry, że każda ciężarówka by się wyłożyła na bok. Codziennie jeździ tamtędy kilkanaście tysięcy tirów, sam port przepuszcza około 13000 na dobę. Każdy z nich w tym miejscu musi wyhamować z pełnej prędkości do 30, a potem od nowa się rozpędzić do 90. I tak od wielu lat. Myślisz, że ktoś daje o to j#!%nie? Nie, tylko tacy filozofowie zza klawiatury, jak Waszmość, mają pomysły prostowania zakrętów xD

    •  

      pokaż komentarz

      @Pieron: emisja spalin to bullshit, gdzieś byl artykuł jak emisja spadła po zakazie wjazdu diesli - Nic nie spadła.

    •  

      pokaż komentarz

      @harcepan-mawekrwi: Skok kangura, nawet to badacze badali i twoje obserwacje są jak najbardziej prawdziwe, zamiast zbudować kładkę którą przejdzie 10 osób dziennie lepiej postawić radar który wk!$?ia 24/7 i powoduje że po zwolnieniu do tych 50 odrabia się. Fajnie to widać jak ludzie przyspieszają szybko po przejechaniu linii fotoradaru

    •  

      pokaż komentarz

      @Pieron: Też lubię szybko jeździć, ale żeby domagać się przebudowy łuku zjazdowego tak, żeby można było po nim jechać w zbliżonej prędkości do 140km/h, to trzeba mieć umysł Seby, mistrza dróg w rozsypującym się BMW E36 z 1990 r.

    •  

      pokaż komentarz

      gdzie bezpieczną prędkością jest właśnie 50 km/h

      @zbych65: Ale 50 jest bezpieczne jakim samochodem? Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale takie Porsche 911 trzyma się drogi trochę lepiej niż 30 letni Żuk, więc twierdzenie "X km/h jest bezpieczne" jest trochę dziecinne. Nie sądzisz?
      Wątku "lodu" nawet nie komentuję, bo w ten sposób mógłbyś równie dobrze wszędzie zrobić 30km/h, a i tak na dobrej gołoledzi to byłoby za dużo. Jak ktoś nie ogarnia, że prędkość maksymalna jest maksymalna, a jedyna słuszna i konieczna i że zawsze trzeba brać poprawkę na pogodę, to nie mam pytań ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @WUJICO nawet jakby go przebudowali nic by to nie zmienilo

    •  

      pokaż komentarz

      w perspektywie 20 lat koszt paliwa, wypadków, zanieczyszczeń i strat czasu by mógł sprawić, że jednak byłby opłacalny.

      @Pieron: Nie, nie byłby. Raz, że są to kwoty drobne w porównaniu to ilości prac jakie trzeba by wnieść by poszerzyć łuk. Dwa, że zwiększenie prędkości nie doprowadzi do zmniejszenia zanieczyszczeń (nie wiem skąd ten mit ludzie wytrzasneliście. Nie chłopski rozum, tylko rzetelne badania na ten temat, bo czytałem Niemieckie porównania dla stref t30 i t50 i w najgorszym wypadku zanieczyszczenie dla t30 nie zmieniło się, a mogło być mniejsze. Po za tym to nie mityczny pył z klocków odpowiada za zanieczyszczenie liniowe ale to też trzeba sięgnąć do literatury.)
      No i trzy to nie są oszczędności, które zobaczą władze, które doprowadziły do wybudowania drogi. I tak, winni są kierowcy, którzy nie potrafią, nie chcą, lub przerasta t ich możliwości intelektualne interpretacja znaku drogowego w kółku z czerwoną obwódką i czarną liczbą w środku,

    •  

      pokaż komentarz

      @SwidraVytra tylko porównujesz jazdę w strefie 30 z przyspieszeniem od 30 do 140

    •  

      pokaż komentarz

      @pilot1123: To znajdź mi badania dotyczące zanieczyszczeń jakie generuje pojazd przy zwalnianiu ze 140 do 50 i czy faktycznie są większe niż gdyby pojazd jechał ze stałą prędkością, jak chcesz kwestionować. Raport NIK podał, że zanieczyszczenia wynikające z magicznego, mitycznego pyłu to mniej niż 1% w kontekście całej emisji liniowej.

    •  

      pokaż komentarz

      @SwidraVytra zwracam tylko uwagę na różnicę w sytuacji:p zużycie paliwa jest dużo większe, więc emisja chyba też?

    •  

      pokaż komentarz

      @pilot1123: Nie (╯︵╰,)
      Przy hamowaniu zużycie paliwa? Po za tym, to co leci z rury wydechowej to też jest ułamek tego co generują samochody. 70-80% zanieczyszczeń liniowych to wtórne wzbudzanie pędem wiatru. Więc, dla twojej opinii paradoksalnie, mniejsza prędkość, to mniejsze wzbudzanie zanieczyszczeń = mniejsze zanieczyszczenie powietrza.

    •  

      pokaż komentarz

      @turbonerd: chciałem ci odpowiedzieć ,ale uznałem że nie warto( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Weretek: A na A1 i A4 się udało.

      EDIT miałem na myśli A2 zamiast A1 oczywiście :-)

    •  

      pokaż komentarz

      @Pieron: powinni jeszcze więcej tych radarów nastawiac, a mandaty podnieść o 300% :) niech wariaci drogowi sponsoruja ten kraj. A jakby podnieśli o 1000% mandaty, nagle by się okazało, że jednak da się jeździć przepisowo

    •  

      pokaż komentarz

      Może zamiast stawiać fotoradar wystarczyłoby zrobić bezpieczny zjazd? Zmuszanie kierowcy do hamowania z 140 do 50 tylko po to aby za chwilę musiał się włączać do ruchu na autostradzie z prędkością 140 nigdy nie będzie bezpieczne, nie mówiąc o wpływie takiego rozwiązania na emisję pyłów i spalin.

      @Pieron: tam będzie zupełnie inna konstrukcja węzła. Wydawać parę baniek, bo kilku zap?#@!$@aczom nie chce się zdjąć nogi z gazu?

    •  

      pokaż komentarz

      chciałem ci odpowiedzieć ,ale uznałem że nie warto( ͡° ͜ʖ ͡°)

      @zbych65: Jeśli nigdy nie jeździłeś niczym lepszym, to rzeczywiście trochę dyskusja jak z łysym o grzywce ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @SwidraVytra: Myślałem że mówimy o hamowaniu i przyspieszeniu

    •  

      pokaż komentarz

      @pilot1123 przyspieszanie tak ale jesteś w stanie wskazać jak znacznie to zwiększa zanieczyszczenie?

    •  

      pokaż komentarz

      @zbych65 Zgadzam się z tobą. Jeżdżę tam czasami. Przed postawieniem foto-radaru było tam wiele stłuczek, zwłaszcza po opadach deszczu.
      @Pieron to nie jest tak, że zaraz po 140 jest 50. Po zjechaniu z pasa z ograniczeniem 140, jest pas z ograniczeniem 110 i chyba 90. Jeśli dobrze kojarzę to 70 i za łukiem 50.

    •  

      pokaż komentarz

      @turbonerd: przekonałeś mnie trzeba do tych którzy jeżdżą 911 budować niezależne autostrady z łukami na 130km/h , choć nie wiem czy nie trzeba by budować łuki na 160 km/h bo są szybsi( ͡° ͜ʖ ͡°)
      ps:mój fryzjer jajcarz który jeździ BMW opowiedział mi dowcip kulinarny..
      -jak najszybciej zrobić sałatkę z buraka??
      -wrzucić granat do BMW.

    •  

      pokaż komentarz

      kolejny co w dupie był i gówno widział xD Z rękawa zasypię Cię przykładami miejsc w Europie, gdzie jest znacznie gorzej i nikt się tym nie przejmuje. Na przykład w Calais we Francji jest 47. zjazd z obwodnicy na A16 i tam stoi ograniczenie do 30, bo łuk jest tak ostry, że każda ciężarówka by się wyłożyła na bok

      @JudzinStouner: wszędzie się zdarzają wyjątkowe miejsca w których po prostu fizycznie nie da się pewnych tematowy przeskoczyć ale nie znając totalnie okolicy którą opisałeś i nawet nie chce mi się patrzeć na mapy idę w ciemno w zakład o flaszkę ze to jest własnie takie "wyjątkowe" miejsce a nie jak u nas to co powinno być wyjątkiem jest po prostu reguła bo szkoda zainwestować w przebudowę albo porządnie zaprojektować (gdzie mamy przy okazji jedne z najdroższych dróg w europie)...
      Jeśli chcesz podjąć wyzwanie to dawaj mapę tamtej okolicy w promieniu 20km od miejsca które opisałeś gdzie na jednej drodze będziesz miał 3 takie miejsca z ograniczeniem do 30 i ślij adres na priwa to od razu flaszka poleci :P

    •  

      pokaż komentarz

      @Kosajk: 3 w tamtej okolicy, to Ci nie poszukam, bo musiałbym je widzieć na własne oczy. Na mapach nie ma ograniczeń prędkości, więc nie bardzo z szukaniem. Ale flaszkę i tak byś przegrał, bo ten węzeł jest w środku pola xD "30" zaznaczyłem Ci na czerwono.

      źródło: wezel.png

    •  

      pokaż komentarz

      @Pieron: Podobnie jest na zjeździe z drogi DK86 na A4 w kierunku Wrocławia (węzeł Murckowska). Węzeł już jest ogromny, ale i tak nie da się bezpiecznie jechać z dużą prędkością. Tak jak inni piszą - żeby dało się zastosować Twoje rozwiązanie, węzły musiałyby mieć kilkanaście-kilkadziesiąt kilometrów średnicy. Na wspomnianym przeze mnie zjeździe dopiero postawienie fotoradaru pomogło - wcześniej co chwilę droga zatamowana, bo ktoś musiał zapierdzielać.

    •  

      pokaż komentarz

      @Pieron: akurat w tym miejscu ten fotoradar jest potrzebny. Bardzo niebezpieczne miejsce, byłem świadkiem 2 wypadków w tym miejscu. Droga jest tam czesto śliska, zawiewa z łąk czy cholera wie co. Sam też się wyratowałem z poślizgu :)

    •  

      pokaż komentarz

      @JudzinStouner: moze tez się komuś odkleiło trudno powiedzieć, co nie zmienia faktu ze 200km przez Polskę robi się albo 2x drożej albo 2 razy dłużej jeśli chce się wszystkiego przestrzegać :) kiedyś przejechałem cala Finlandię od samej Laponii, Estonię, Łotwę, Litwę i nigdzie nie było takiej padaki jak u nas z jakością dróg i ilością ograniczeń :) Chociaż było to lat temu 10 wiec mam nadzieje ze sytuacja się zmieniła do tego stopnia ze pierdziele farmazony :P

    • więcej komentarzy(36)

  •  

    pokaż komentarz

    Kiedyś to było, lata 90'te, prawie puste drogi, szerokie pobocza, brak fotoradarów, brak tych wszystkich zwężeń, barierek, świateł itp. Wolna amerykanka, wolność, wiatr we włosach!

  •  

    pokaż komentarz

    Ograniczenie do 50 km/h na autostradzie. Strefe zamieszkania i teren zabudowany mogli tam jeszcze p#%?##$nąć. Ktoś się z chujami na łby pozamieniał?

  •  

    pokaż komentarz

    i bardzo dobrze że zniszczyli bo większość tych radarów jest nie dla naszego bezpieczeństwa tylko dla reperowania budżetu

1 2 3 4 5 6 7 ... 12 13 następna