Zaledwie tydzień temu podzieliłem się z Wami w komentarzu swoją historią pod tym znaleziskiem:
Kurier FedEx dostarcza...
https://www.wykop.pl/link/4775...
W skrócie:
Na początku stycznia FedEx pobił moją paczkę z porcelaną.
Porcelana miała być prezentem urodzinowym dla siostry ciotecznej. Rodzina siostry odebrała paczkę bez jej otwierania. Dopiero po powrocie adresatki okazało się, że zawartość jest potłuczona.
W zleceniu przesyłki było zaznaczone, że paczka jest szczególnej uwagi + ubezpieczenie do 500 zł. W opisie co jest zawartością paczki napisane wielkimi literami "PORCELANA - UWAGA NIE RZUCAĆ".
Paczka była zabezpieczona + z każdej strony duży napis "Ostrożnie / Nie rzucać".
Oczywiście nic to nie dało.
Jak tylko się dowiedziałem następnego dnia złożyłem reklamację. Dołączyłem dokumentację fotograficzną, opisałem szkodę.
Napisali, że w ciągu 30 dni rozpatrzą. Minęło prawie 30 dni i dostałem odpowiedź.
W zasadzie nie ma co czytać. Zastosowali zwykłe kopiuj-wklej:
Zgodnie z dokumentacją szkody przedmiotowa przesyłka została odebrana bez zastrzeżeń ze strony Adresata. Szkoda zgłoszona telefonicznie. Przesyłka została doręczona w nieuszkodzonym, oznakowanym opakowaniu zewnętrznym. Zleceniobiorca wykonał usługę z należytą starannością.
Zgodnie z Warunkami Przewozu dla Usług Krajowych przez FedEx Express Polska Sp. z o.o. pkt 3.13 uprzejmie informujemy, że Zleceniodawca jest zobowiązany zapewnić przygotowanie przesyłki w sposób adekwatny do jej zawartości zabezpieczający przesyłkę przed normalnymi działaniami związanymi ze świadczeniem usługi umożliwiającym jej prawidłowe procesowanie bez ubytku i uszkodzenia w celu wykonania usługi.
W związku z powyższym nie możemy uznać Państwa roszczeń dotyczących wykonania wyżej wymienionej usługi.
Jednocześnie informujemy, że w przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub w części reklamujący może wnieść odwołanie.
Nie będę się odwoływał. Jedyne co mam do przekazania:
FedEx, pocałujcie mnie w dupę. Nie skorzystam więcej z waszych usług.
Komentarze (169)
najlepsze
Ostatnimi czasy jest jakaś masakra z kurierami. Drastyczne pogorszenie jakości usług.
Wygląda na to, że sam to pakowałeś. Masz zdjęcia, jak to było zapakowane? Bo wszyscy najchętniej wysłaliby szkło w jednym kartonie, dopasowanym na wymiar i oczekiwali tego, że ta paczka nigdy nie
@av18: Dzięki właśnie takim wspaniałym klientom jak ty FedEx wie, że może mieć wszystko i wszystkich w dupie. Bo skoro ty i 90% klientów nie odwołuje się i tylko buldupi w internetach że stracili przesyłki wartości 50, 500 albo 5000 PLN a do sądu idzie może 1% poszkodowanych, to po co oni mają się starać.
Świetna robota. Brawo!
@sebask:
nie, protokol przy kurierze w momencie odbioru spisuje sie tylko, jak przesylka jest naruszona z zewnatrz, lub mamy uzasadnione podejrzenie, ze zawartosc zostala zniszczona (np dzwiek szkla, jak nie powinno takowego byc slychac).
Paczke moze odebrac osoba, ktora nie jest adresatem,
Twoja wina, że nie sprawdzili zawartości przy kurierze.
Ps. 500zł to kwota najniższego ubezpieczenia, jest w standardzie.
@kalkin: właśnie tego nie można. możesz odebrać, podpisać i od razu pisać protokół niezgodności. Przecież bez podpisu nie może ci zostawić paczki, a nie będzie jej otwierał, skoro jej możesz nie odebrać, bo co zrobi z otwartą paczką? xD
Tak jestem kurierem, nie rzucam paczkami, nie walę awiz bo mi się nie chce jechać, doskonale wiem ilu idiotów pracuje w tym zawodzie ale odbiorcy wcale nie lepsi. Dasz blacharzowi sprawdzić jakieś zafajdane drzwi czy maskę do auta a ten obejrzy i stwierdzi że jednak nie
@gt2k:
Moze to byla naklejka "UWAGA, NA SZKLO" ;)
A na liscie przewozowym napisane "ostrożnie, NA elementy szklane". ;)
@ffrreeaakk:
JAKA #!$%@? SPRAWA ZAKONCZONA?!?!
Paczka nie byla naruszona z zewnatrz, wiec zostala zgodnie z prawem pokwitowana. Prawo daje TYDZIEN na zgloszenie uszkodzen zawartosci, jezeli podczas odbioru nie dalo sie stwierdzic brakow.
@Astreuz:
To rzuc oponami na telewizor ;)