Przekop Mierzei Wiślanej - Fakty i Mity
W debacie społecznej oraz w przekazach medialnych rozgorzała gorąca dyskusja na temat działań związanych z budową przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Emocje części komentujących budzi wpływ inwestycji na środowisko oraz jej zasadność ekonomiczna. Omówmy fakty i pojawiające się w dyskusji mity.
astrowski z- #
- 302
Komentarze (302)
najlepsze
Na tym przykładzie widać co za media dominują w Polsce - zero rzetelności, obrzucanie się gównem i pseudoarguementami z jednej i drugiej strony.
I tak dla przypomnienia: za przekopem głosowała praktycznie cała Platforma Obywatelska. Teraz rzucają błotem w PiS a pierdzielą
Skąd w latach 90 dotacje unijne?
I że im większy tym lepszy.
Pytanie jednak jest takie czy to się opłaca - czy pieniądze które trzeba przeznaczyć na budowę i utrzymanie da się na tej inwestycji zarobić.
Bo takie bardzo z grubsza obliczenia:
- port Elbląg ma zdolności przeładunkowe 1mln ton rocznie, co oznacza przeciętnie 2739t dziennie (dla porównanie Gdańsk 60x więcej)
- ta
@Jangcy: to po co w ogole ta dyskusja? jebnijmy burj dubai w suwalkach, zeby ruskich piekla dupa.
@houk: Po co z ruskimi się przepychać i pływać na około? Na zalew wpłyniesz bez problemu z Wisły.
@alltan: Ale przecież razem z przekopem będzie robiony tor wodny o tej samej głębokości.
Zresztą już teraz są tory wodne na zalewie wiślanym. Bo inaczej do Elbląga to mogłby statki o zanurzeniu 1 metra wpływać.
@etopiryna: zapomniałeś: Elvis nadal żyje.
Komentarz usunięty przez moderatora
Kanał jest bez większego sensu ale i znaczenia. To lokalna inwestycja o koszcie jak 30-40 km obwodnicy/drogi w standardzie S. Ot JEDEN POWIAT.
Że niby co? Transport między Gdańskiem, a Elblągiem będzie odbywał się drogą morską
Ale w przypadku przewozów wielkogabarytowych (turbina, turbogenerator, zbiornik, wiatrak itd.) każdy kilometr nie przejechany na kołach drogą ma swoje znaczenie.
Pamiętajcie, że standardowo drogą daje się przewieźć towary o wymiarach ok. kilkanaście m x 3,5 m x 2,4 m. Wszystko, co jest większe w którąkolwiek stronę, jest przewozem wielkogabarytowym, wymaga specjalnych procedur, blokowania dróg czasami wielogodzinnego, a bywa, że się w