•  

    pokaż komentarz

    Co jest takiego niezwykłego w Tesli? Nadwozie to chyba potrafiłby wyrzeźbić każdy producent samochodów. Akumulatory to chyba też nie jest jakaś ich tajna technologia na wyłączność. Silniki też chyba raczej nie są czymś niezwykłym i objętym patentami. Cały system zarządzający i kierujący samochodem też chyba nie jest czymś unikatowym. To dlaczego jakiś koncern nie robi samochodów elektrycznych, konkurentów Tesli?

    •  

      pokaż komentarz

      @Gieekaa: bo nie kosztuje to w okolicach 80-130 tys. A w takim przedziale najwięcej się sprzedaje samochodów.

    •  

      pokaż komentarz

      Co jest takiego niezwykłego w Tesli?

      @Gieekaa: dobre akumulatory i silniki. A reszta... meh.

    •  

      pokaż komentarz

      To dlaczego jakiś koncern nie robi samochodów elektrycznych, konkurentów Tesli?

      @Gieekaa: Bo wiedzą jak działa rynek i chcą jego rękami rozpowszechniać elektryki, a gdy on się wypsztyka z kasy oni wejdą na gotowe.

    •  

      pokaż komentarz

      @Gieekaa: nic, ale wiesz, Musk to taki hehe zabawny memiarz i hehe jeszcze zioło pali, hehe. Następny Gabe Newell.

    •  

      pokaż komentarz

      @Gieekaa: jest pierwszym seryjnie produkowanym samochodem elektrycznym, który łamie stereotyp nudnego, wolnego, drogiego i z małym zasięgiem. Coraz lepiej działający autopilot, który codziennie uczy się nowych tras, dzięki innym użytkownikom. Przyspieszenie, które wgniata w fotel, duży popyt mimo 0$ nakładów na reklamę. Inne koncerny również pomału przechodzą na elektryki, mało?

    •  

      pokaż komentarz

      To dlaczego jakiś koncern nie robi samochodów elektrycznych, konkurentów Tesli?

      @Gieekaa: Bo przespali pierwsze 10 lat komentując "to się nie przyjmie" a teraz nadganiają. Może nawet więcej niż 10, bo Tesla Motors działa od 2003 roku - ale od tych dziesięciu mogą "dotknąć" gotowy produkt. Niektórzy już je robią, jednak do sprzedaży dopiero zaczynają wchodzić. Jednocześnie te zaplecze czasu dało Muskowi komfort spokojnego przeanalizowania tematu, zgarnięcia specjalistów-pasjonatów. Także nietypowy model zarządzania i sprzedaży auta to zupełnie inne podejście które ludzie wychowani na tradycyjnym zarządzaniu i marketingu nie za bardzo akceptują.

    •  

      pokaż komentarz

      @Gieekaa: To, że w przeciągu kilku lat z garażowego start-up Tesla wyrosła na światowego gracza w elektrycznej motoryzacji.

    •  

      pokaż komentarz

      @Gieekaa: Bo Musk jest "geniuszem marketingu" i na zrobienie Tesli zdobył od rządu US takie same fundusze jak cały Ford. Mogę mylić szczegóły bo nie sledze tego i jest to daleko poza moim polem głównych zainteresowań.
      A jak to się ma do finalnych powodów? Bo żadnemu z koncernów nie uznał za opłacalne żeby inwestować takiej kasy w zrobienie samochodu, który będzie bardzo drogi i praktycznie nie ma opcji by ta inwestycja się zwróciła.
      W tesli się udało ponieważ a) nie musieli się rozliczać z inwestorami czy pieniądze zainwestowane się zwrócą czy nie. b) byli pierwsi* (patrz spoil) i nie byli obciążeni żadnymi negatywnymi odczuciami łączącymi się z innymi markami. Więc mogli zrobić sobie olbrzymi Hype w oparciu o hasła: ekologia, ekonomia i zerwanie z tradycyjnymi wizerunkiem motoryzacji. Zrobili sobie markę tak trochę jak przebudzenie apple podczas premiery Iphonea. c) Ponieważ mieli markę i olbrzymi kredyt zaufania społecznego mogli sobie pozwolić na wprowadzanie technologii, które nie są tak sprawdzone jak technologie w innych samochodach.

      Chyba teraz wyprodukowanie nowej Tesli kosztuje mniej niż to ile dostaje firma, ale nie jestem pewien od kiedy tak jest. Wiem, że przez długi czas tak nie było. Na tyle długi czas, by skutecznie zniechęcić każdego inwestującego swoje pieniądze człowieka.

      pokaż spoiler nie, nie byli pierwsi, ale ludzie nie pamiętają co było 5 lat temu a co dopiero wcześniej. Więc tesla może spokojnie mówić, że była pierwsza, chociaż samochody elektryczne są praktycznie tak samo stare jak sama motoryzacja...

    •  

      pokaż komentarz

      @bialy100k: @UznanyEkspert: No OK ale czy w tych Teslach jest coś na co Musk miałby patent i co blokowałoby producentów tradycyjnych samochodów przed produkcją konkurencyjnych modeli?

    •  

      pokaż komentarz

      @Gieekaa: Nie, ponieważ Tesla wszystkie swoje patenty udostępnia za darmo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      @Gieekaa: O ile wiem nie, raczej nawet uwalnia jakieś patenty. Natomiast jego bardzo, bardzo mocną stroną jest skupienie dużego procentu całej produkcji u siebie - czyli często sam produkuje to, co wiele firm kupuje od innych. Jednocześnie nie sprzedaje przez "cudze" salony - więc odpadają marże. Branża jest o to wściekła, bo nie daje innym zarobić a wyprodukować takie auto w zbliżonej cenie jest trudne.
      P.S. Jedzie też finansowo "po bandzie" co może skończyć się katastrofą finansową.

    •  

      pokaż komentarz

      @Gieekaa: wiedzą zerowa ale p@$!%?!ić głupoty wie jak...

    •  

      pokaż komentarz

      @Gieekaa: Twój komentarz też chyba raczej nie jest jakimś szczytem intelektualnego wysiłku i wiedza którą posiadasz na temat o którym piszesz też chyba nie jest jakaś wyjątkowo duża.
      Nie wiem po co piszesz, a szczególnie nie wiem dlaczego tyle osób podejmuje "dyskusję" i Ci wyjaśnia. Jak serio chcesz wiedzieć to wyszukaj w googlach "Dlaczego tesla jest wyjątkowa". Nie jest to jakaś specjalistyczna wiedza o której tylko kilku wykopków może wiedzieć.

    •  

      pokaż komentarz

      @Ucik: Tesla oddała wszystkie kredyty od rządu w dodatku kilka lat przed czasem, to stara pasta z tymi dotacjami. Chyba że chodzi Ci o rządowe dopłaty do elektrycznych samochodów które są w Ameryce i w niektórych krajach UE, to rząd inwestuje żeby zmniejszyć zanieczyszczenie w miastach, no ale np. na hybrydy też są dopłaty, a hybrydy robi prawie każdy, więc tu jes sprawa sporna.

      Żadnemu z producentów nie opłaca się inwestować w nową technologię, tutaj masz rację, ale wydaje mi się że z innych powodów niż myślisz, po prostu po co przerzucać się na coś nowego skoro można jeszcze kilka lat pozarabiać na starej technologii, przecież R&D kosztuje, a skoro konkurencja się nie kwapi, to my też nie bedziemy, pomyśleli wszyscy.

    •  

      pokaż komentarz

      @goldpin: Co do kasy to mogę się zgodzić. Ciężko mi zgodzić się całkiem z resztą.
      Toyota od dawna sprzedaje hybrydy i nawet dopłacała do tych samochodów. Honda od dawien dawna zajmuje się i bada samochody na wodór. Mało kto wie, ale grupa VW i Bosch także przez długi czas silnie inwestowali i rozwijali technologię ogniw wodorowych. Kilka lat temu (nie mam głowy do dat, ale na pewno jeszcze nie słyszałem o tesli) sprzedali wszystko co mogli i wycofali się z tematu.
      BMW przecież praktycznie od razu wypuściło swojego elektryka, tylko że małego.

      Tak sobie teraz myślę, że może decydenci w tych firmach uznali, że jeżeli zaproponują ludziom samochód za 100 000+ euro/dolców, którego według ówczesnych standardów można "normalnie" używać tylko do stosunkowo krótkich podróży a jak chcesz jechać gdzieś dalej to musisz zatrzymywać się w stacjach co 2 - 3 h, to oni popukają się w głowę i wybiorą te sprawdzone 2.5 turbo...
      Ale dlaczego tak się stało to chyba bardziej pytanie do Keneman'a ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @Ucik: Jeśli chodzi o wodór to jest to technologia inna niż elektryki, inwestycja to nie to samo co wprowadzenie na rynek, chociaż samochody na wodór raczej nie zdobyły i nigdy nie zdobędą szerszej popularnosci, bo elektryki mają więcej sensu, jednakże tutaj można dyskutować, ale nie chę schodzić na te tematy.

      Może to trochę teorie spiskowe, ale zauważ że wszystkie elektryki przed Teslą to po prostu samochody dla eko-świrów (tych pozytywnych też), bo ani to ładne, ani dobrych parametrów nie ma, robienie samochodów które są zaprojektowane tak, zeby być mało atrakcyjne dla klienta, można porównać do nie robienia nic w kontekście popularyzacji nowej technologii, bo można tym tylko ludzi zniechęcić. Poza tym z każdą kolejną dyrektywą unijną i wyśrubowanymi normami emisji staje sie coraz bardziej oczywiste, ze popyt bedzie rósł, więc tak czy inaczej duże firmy muszą zdobyć doświadczenie na mniejszych projektach. Co do drogich samochodów które padaja to 2h jazdy, to zauważ, że dopiero po sukcesie Tesli okazało się, że elektryczne samochody nie muszą być brzydkie i nie muszą mieć osiągów meleksów, i dopiero teraz zapowiadane są elektryki od większych firm które można kupić dla tego że się podobają, a nie dla tego że się opłacają (w kontekście eksploatacji).

    •  

      pokaż komentarz

      duży popyt mimo 0$ nakładów na reklamę

      @charlie1919: Falcon heavy, jak Musk twierdzi, kosztował go pół miliarda USD. No to jednak wychodzi na to, że tesla miała najdroższą reklamę w historii motoryzacji ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    •  

      pokaż komentarz

      Branża jest o to wściekła, bo nie daje innym zarobić a wyprodukować takie auto w zbliżonej cenie jest trudne.

      @bialy100k: choć taki Chevrolet Bolt jednak jest. Tylko nie ma "cool factor" Tesli ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      pokaż spoiler I autopilota, ale Tesla póki co też jeszcze tak do końca nie ma ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      źródło: youtube.com