•  

    pokaż komentarz

    Mimo, że zawsze staram się przepuszczać pieszych to uważam, że jest to dobra decyzja. Wg mnie nie jesteśmy jeszcze na to gotowi i mogłoby to przynieść więcej szkody niż pożytku. Może za 10-15 lat coś się zmieni ale jeszcze nie teraz.

    •  

      pokaż komentarz

      @strus77
      Tu chodzi o to, że w Polsce pierwszeństwo równa się nie patrzę, wchodzę a jeszcze częściej pokażę kto tu rządzi.

      Obecna sytuacja jest najlepsza gdzie pieszy jest chroniony gdy znajduje się na jezdni zarazem nie wolno mu wolno mu wniegać pod auto.

      Jedyne czego wymaga poprawka to nakaz zatrzymania auta z naprzeciwka gdy jedno już ustępuje, dopiero wtedy wchodzi pieszy.

      Puszczasz kogoś i wtedy wszystko działa jak by miał zielone.

      Przykładowo, dzisiaj był dzień targowy i moherowe dziady w naszej okolicy uprawiają specyfczny sport.
      Ludzie już wiedzą, że dziad przy przejściu czeka aż nadajedzie auto aby zmusić do gwałtownego hamowania i opieprzyć, postraszyć policją.
      Nici z elementu zaskoczenia.

      Teraz dziad lub moherzyca stoją zdala od krawędzi jezdni, na drugim brzegu chodnika.
      Dwa szybkie kroki wystarczą aby wejść przed zderzak.

      Śmiesznie to wygląda gdy ktoś startuje z wyprzedzeniem patrząc się na ciebie aby idealną synchronizacją spotkać się na ulicy.
      Jak zdążysz zatrzymać to macha ręką puszczając i wraca na pozycję.

    •  

      pokaż komentarz

      Mimo, że zawsze staram się przepuszczać pieszych

      @strus77: Z tym zawsze to tak ostrożnie. Ty wpuścisz pieszego będąc na lewym pasie, a młody, nieopierzony kierowca rozjedzie Ci tego pieszego na prawym pasie.
      Mimo iż prawnie winy nie ponosisz, to jednak Ty namówiłeś pieszego, aby akurat teraz wlazł na pasy (mimo iż teoretycznie w lusterku widziałeś co się dzieje).
      Przed tym ostrzegał mnie mój instruktor jazdy 10 lat temu. I uważam, że to dalej się nie zdezaktualizowało.

      Morał z tego taki, że nadgorliwość bywa czasami gorsza od faszyzmu.

    •  

      pokaż komentarz

      @Ponurnik dlatego napisałem, że staram się ale z różnych powodów o których piszesz czasami tego nie robię.

    •  

      pokaż komentarz

      Jedyne czego wymaga poprawka to nakaz zatrzymania auta z naprzeciwka gdy jedno już ustępuje, dopiero wtedy wchodzi pieszy.

      @Przemysluaw: gdybym wchodziła na pasy dopiero jak zatryma się auto z prawej, to w życiu bym się nie doczekała. Niestety, taka kultura jazdy u nas. Dlatego jak Cię z lewej puszczają zwyczajnie się wbijasz i dopiero pysrsysz czy auto z prawej też cię puszcza.

    •  

      pokaż komentarz

      @Przemysluaw: czemu nie zgłaszasz takich debili na policję? zasadniczo ktoś im powinien nogi połamac, ale może sam mandat by debili rozumu nauczył ;)

    •  

      pokaż komentarz

      @mk001

      gdybym wchodziła na pasy dopiero jak zatryma się auto z prawej, to w życiu bym się nie doczekała

      Jak auto po prawej się nie zatrzyma to też nie przejdziesz na drugą stronę ( ͡º ͜ʖ͡º)

    •  

      pokaż komentarz

      w Polsce pierwszeństwo równa się nie patrzę, wchodzę a jeszcze częściej pokażę kto tu rządzi.

      @Przemysluaw: Zupełnie odwrotnie niż w przypadku kierowców na pierwszeństwie. Nie?

    •  

      pokaż komentarz

      @strus77: chciałes chyba napisac, ze te nawyki bedą wchodzić w zycie tyle...

    •  

      pokaż komentarz

      @strus77: również myślę, że kultura jazdy jest dość niska. Obawiam się, że kierowcy mogą się poczuć trochę bezkarni, co może spowodować przyśpieszanie aut bezpośrednio przed pasami, tak by 'jeszcze zdążyć przed pieszym.

    •  

      pokaż komentarz

      @strus77: Dokładnie tak. Dlaczego u nas tworzy się nadmiar nakazów i zakazów? Bo Polacy to naród zjebów. Tylko w obliczu tragedii potrafimy się jednoczyc, myśleć i sobie pomagać. A normalnie to festiwal zj%?%nia

    •  

      pokaż komentarz

      @strus77: To nie jest tak, że nie jesteśmy gotowi. Np w UK pieszy też ma pierwszeństwo na pasach ale przejścia dla pieszych z pasami są tylko z centrum miasta(np Edynburg) gdzie samochody jeżdżą wolniej. Poza centrum na przejściach dla pieszych nie ma pasów więc tam samochód ma pierwszeństwo a na drogach z wyższą prędkością są przejścia ze światłami. ja np nie rozumiem kto pozwolił na przejścia dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej na dwupasmówkach z limitem 70km/h.

    •  

      pokaż komentarz

      @Bartholomew
      Dokładnie tak samo w przypadku kierowców.
      Skąd pomysł, że ich wykluczam?

      Dlatego skrzyżowania równorzędne powodują frustrację u januszy.
      Nie da się zap$%#$?%ać na pełnej p$!%@ie przez osiedle bo zawsze jest ryzyko, że wyjedzie ktoś z prawej.

      Danie pierwszeństwa pieszym nic nie zmieni tylko odwróci sytuację.

      Karać trzeba osobę która ignoruje bezpieczeństwo i posuwa się za daleko a nie tego który akurat jest do ostrzału przez miejsce w którym się znajduje.

    •  

      pokaż komentarz

      @Przemysluaw:

      Tu chodzi o to, że w Polsce pierwszeństwo równa się nie patrzę, wchodzę a jeszcze częściej pokażę kto tu rządzi.

      Nie tylko w Polsce - na zachodzie jest tak samo - ma pierwszenstwo gdzies (czy to auto, czy pieszy, czy rowerzysta) to maja wyj#!#ne na ta tone+ stali ktora sie zbliza.

    •  

      pokaż komentarz

      @Przemysluaw: dokladnie, powinno zostac jak jest, sam ostatnio sie niezle podirytowalem, jade droga i dojezdzajac do przejscia widze jak z prawej strony przez trawnik idzie dziadek kierujac sie w jego strone, z szybkiej analizy wyszlo mi ze spotkamy sie na nim w tym samym momencie. Majac dwa wyjscia, rozpoczac dosc mocbe hamowanie lub jechac normalnie, dziadek albo zwolni kroku i przejdzie za mna, albo przystanie na 2 sekundy i wtedy przejdzie, poniewaz jechalem zaladowanym busem wybralem druga opcje, zwlaszcza ze bedac pieszym sam bym zwolnil kroku i nie zmuszal jednego auta na pustej drodze do silnego hamowania...
      No ale nie jasniepan, gdy jestem metr przed przejsciem i jadac moze 40 dochodzi do kraweznika dziadek i przystajac zaczyna machac cos lapami i klnie w moim kierunku...
      I jak to skomentowac? To wszyscy wokol maja sie zatrzymywac bo krol idzie i nie przystoi mu stanac przed przejsciem na te 2 sekundy...
      I teraz dajmy takim jeszcze pierwszenstwo, w takich miejscach j.w. to chociaz widac pieszego, ale w miastach na niezbyt szerokich ulicach, gdy wylezie taki z za rogu kamienicy podczas gdy my bedziemy 15 metrow przed przejsciem? Gdyby ten przepis przeszedl bylaby katastrofa...

    •  

      pokaż komentarz

      @HAka
      Nawpuszczaliśmy bandę nieuków na urzędy.
      I teraz mamy takie pomysły.

      Najzabawniejszy jest paradoks, że z jednej strony w chlewie obranym gównem chcą wprowadzać legalne wbieganie pod koła na przejściu a z drugiej kara się pieszych za przechodzenie poza pasami pustą drogą gdy nic nie jedzenie, albo na czerwonym gdy do okoła ani jednego auta.

  •  

    pokaż komentarz

    Z mojego punktu widzenia czyli kierującego pojazdem obecny stan prawny w tej kwestii jest do bani. Bo jak pieszy nie wchodzi na przejście ale jest w jego pobliżu to pierwszeństwo ma kierujący pojazdem, a jak np stoi odwrócony tyłem do przejścia , czy idzie chodnikiem i nagle wejdzie bez sygnalizowania na przejście to pierwszeństwo ma pieszy i wszyscy mają w nosie że takie niesygnalizowane wejście nie daje szansy kierującemu pojazdem na zatrzymanie auta. Prawo powinno być bardziej precyzyjne , albo powinno być tak jak w Niemczech że trzeba się zatrzymać przed przejściem gdy przy przejściu jest pieszy albo zostawiamy tak jak jest u nas , ale nakładamy na pieszych obowiązek sygnalizowania chęci wejścia na przejście , nieważne czy to będzie zatrzymanie się na krawędzi jezdni i wystawienie ręki , czy postawienie nogi na jezdni połączone ze skierowaniem głowy w kierunku nadjeżdżających pojazdów. Wg mnie większość poszkodowanych pieszych na przejściu to sytuacje kiedy pieszy gwałtownie wszedł na przejście i nie sygnalizował tego nawet zwykłym spojrzeniem w lewo. Uważam też że z uwagi na bardzo dużą liczbę wypadków na przejściach w tym również śmiertelnych rząd RP powinien w tej kwestii zmienić prawo, jeśli by wprowadzono przepis że trzeba się zatrzymywać przed każdym przejściem przy którym jest osoba , nawet jeśli nie chce przejść , to się dostosuję i będę się zatrzymywał. Obecnie w RP liczba wypadków na 100tyś mieszkańców jest jedną z najwyższych UE, jest to pochodna słabej infrastruktury drogowej jak i przepisów.

    •  

      pokaż komentarz

      @bohors: Zgadza się, do tego dochodzi znak D6, który mówi:Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących lub wjeżdżających.

    •  

      pokaż komentarz

      @nebulizator: Znak to jedno , a to co robią osoby piesze to inne. Dla mnie najbardziej groźne są sytuacje kiedy idzie sobie pieszy chodnikiem na wprost i bez żadnej sygnalizacji ciałem, gestem czy zwróceniem głowy skręca i wchodzi na przejście prosto pod koła pojazdu. Kierowca w takiej sytuacji jak jedzie 40stką to nie ma szans na reakcję i wyhamowanie, zwłaszcza że w ruchu miejskim nie patrzy tylko na pieszych, musi patrzeć też jak jedzie kierujący przed nim , zwracać uwagę na znaki itd.

    •  

      pokaż komentarz

      @bohors: Pełna zgoda. Miałem sytuację taką jak tutaj: https://youtu.be/iI3_277-meQ?t=162 z tym, że pieszym był młody chłopak i nawet nie zwrócił uwagi na moje hamowanie. Gdybym go potrącił - miałbym nieliche kłopoty. Co prawda prawo niby byłoby po mojej stronie (wtargnięcie), ale weź to udowodnij bez kamery, której 5 lat temu nie miałem.

    •  

      pokaż komentarz

      , czy postawienie nogi na jezdni p

      @bohors: ale u nas tak właśnie jest.
      Pieszy powinien się zatrzymać przed przejściem i postawić nogę na jezdni, ale w taki sposób aby wystawioną nogą nie zahaczyć o żaden samochód (bo w czasie wystawiania nogi nie ma jeszcze pierwszeństwa).

      Pod samochód wchodzić nie wolno, ale stopę na przejściu, w sposób niekolizyjny postawić można, noga na przejściu wyraźny sygnał, że pieszy chce przechodzić.

      W momencie gdy noga stoi na przejściu pieszy dostaje pierwszeństwo, samochody muszą się zatrzymać i pieszego przepuścić.

      Tyle, że media zamiast ludzi informować o tym jak mają się zachowywać aby było bezpiecznie i w zgodzie z przepisami to wolą robić kampanię jakie to nasze przepisy są złe.

    •  

      pokaż komentarz

      a jak np stoi odwrócony tyłem do przejścia , czy idzie chodnikiem i nagle wejdzie bez sygnalizowania

      @bohors: o, jedyna sytuacja, gdy byłem blisko potrącenia człowieka. Dziadek stał sobie tyłem i coś oglądał, patrzył do góry. W pewnym momencie po prostu obrócił się i zaczął iść szybkim krokiem. Pół metra od jego kolan się zatrzymałem. Sytuacja podobna jak w linku @jagoslau: tyle że czasu na reakcję miałem chyba o połowę mniej.

      A, jeszcze druga akcja była. Noc, przejście, zza samochodu, który toczył się przejście w moją stronę, wybiega piesza. Musiała zacząć biec zaraz jak tylko pojawił się on na przejściu, wychyliła się dosłownie kilka metrów za nim. Niby przepisy po jej stronie, ale fizycznie nie miałem możliwości jej zobaczyć, oślepiony światłami tego samochodu.

    •  

      pokaż komentarz

      @bohors: polskie PoRD to jest jedna wielka chlewnia i syf. Do tego kultura jazdy Polaków jest raczej na poziomie Rosji niż Europy Zachodniej, szczególnie poza największymi miastami.

    •  

      pokaż komentarz

      Prawo powinno być bardziej precyzyjne

      @bohors: Posiadanie rozumu w dzisiejszych czasach to ciężka rzecz.. Wszystko musi być ustalone w prawie, bo inaczej by się ludzie przez przypadek pozabijali. Mogę wyjaśnić.. Jeździsz rozsądnie to i masz czas żeby się zatrzymać w razie gdyby ktoś się nawet przewrócił na przejście z nikąd.. W końcu po to są oznaczenia przed przejściem dla pieszych żeby zwolnić, rozejrzeć się i zachować szczególną ostrożność, a nie grać w ryzyk fizyk, wejdzie, czy nie wejdzie z pieszymi.

  •  

    pokaż komentarz

    Już nie ma czy nie będzie miał? Bo już od roku p$$@##%enie o tych zmianach

1 2 3 4 5 6 7 ... 21 22 następna